Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
166
Joko tekkifoorumilla on jo oma ketju kokemusten vaihtoa näille lähinnä kodinkone-elektroniikkan liikkeistä?
Ite olisin aikeissa käydä Powerin myymälästä nappaa aktiivikaiuttimet kotiin. Vaikka koekuuntelu myymälässä kuulostaisi tyydyttävältä niin aina on pieni mahdollisuus tulla katumapäälle tai syystä toisesta tuote ei ollutkaan niinkuin kuvitteli. Powerihan tarjoaa 30pv palautusoikeutta jopa käytetty tuoteelle. Kunhan on tuote ja myyntipakkaus "myyntikunnossa". Tässä se tuleekin se kysymys mitä tarkoittaa "myyntikunnossa"? Onko tekkiläisillä kokemusta palauttaa käyttöön otettua tuotteen takaisin myymälään? Onnistuiko palautus kivuttomasti vai alettiinko syynäillä tuotetta, myyntipakkausta ja kuulustella palautus syitä?
 
Itse Gigantista hommasin Blu-Ray soittimen.Pidin sitä viikon verran ja vein takaisin.
Rahoja jouduin odottelemaan tilille parisen viikkoa.

Nykyään taitaa olla Gigantissa käytäntönä,että asiakaspalautusta ei anneta rahana,vaan jokin ostokortti,jonka voi käyttää myöhemmin.

Verkkokokauppa,comista hommasin kannettavan tietokoneen,
pidin sitä muutaman päivän,kunnes palautin takaisin.
Noin viikon kuluttua palautuksesta oli rahat tulleet tililleni.

1.Palautustuote jälleenmyyntikuntoisena.
2.Pakkaus on oltava kaikinpuolin ehjä.
3.Tavarassa ei saa olla naarmuja,eikä kolhiintumia.
4.Kaikki tuotteessa mukana olevat tarvikkeet,johdot,ym
oltava mukana.
5.Kotona käytetty tuote on mahdollisuuksien mukaan pakattava alkuperäisesti,
sisältäen suojamuovit,ym pakkaustarvikkeet.
6.Palautustuote vielä tarkastetaan liikkeesä ennen hyvitystä.

Varmaankin on noilla isommilla liikkeillä nykyään käytäntönä,
toi 30 vrk palautusoikeus.

Se ei kuitenkaan koske ns sinetöityjä tuotteita.
Esim: Pelit.Tietokoneohjelmat.Musiikki CD,t & DVD elokuvat.
Poikkeuksen tekee kuitenkin tuotevirheet.
 
Viimeksi muokattu:
Gigantista syksyltä sellainen kokemus, että läppäriin en ollut tyytyväinen vein sen siinä kuukauden sisällä takaisin myyntipakkauksineen ja sain rahat tilille, saattoi siinä mennä parisen viikkoa. Mutta ei ongelmia ollenkaan.
 
Kannattaa aina ehdottomasti sitten tilata tavara netistä ja hakea paikanpäältä.(tai miksei postillakin ottaa toiituksen jos haluaa) Ainakin verkkokaupan palautus on paljon helpompi jos näin on tehnyt.

Itse ostin verkkiksestä telkkarin ja palautin n. 3 viikon päästä kun en ollut tyytyväinen. Rahat tuli tilille takas melkeen heti. Paketti oli ehjä ja kaikki osat toki tallella.
 
Veikon Koneesta Vorssasta menin katsomaan BenQ:n näyttöä, sitä Zowie XL2411 144Hz-mallia. Siellä olikin yksi laiteltu esille ja sitä hetken tutkailtuani totesin, että tämän otan. Olin Veikon Koneen sivuilta katsonut hinnan, 289e. Hain myyjän ja ilmoitin tekeväni kaupat tästä. Siinä sitten tuli hinta puheeksi ja onneksi ennen kassaa, sillä myyjä ilmoitti hinnaksi 349e. Kerroin, että tämän näytön hinta on sivuillanne 289e, myyjä meni tätä tarkistamaan ja tuskaili koneensa takana minuuttikaupalla, menin sitten puhelimeni selaimesta hänelle näyttämään hinnan ja hän totesi "joo joo, mutta minulle tämän sisäänostohinta on yli 300e, pakko tässä on tehdä voittoa."

Siinä sitten tuijotin hetken tätä kaveria, joka oli vieläpä ilmeisesti ihan vakavissaan, enkä oikein keksinyt muuta kuin toivottaa hyvää päivänjatkoa.

Vähän ihmetyttää, että miten myyjä/kaupan omistaja voi vetää tuollaisia hintoja, vaikka nettisivuilla on nähtävissä aivan eri hinta. Noh, onnea hänelle senkin BenQ-erän myntiin, toivottavasti kukaan ei sieltä kyseistä näyttöä itselleen osta.
 
Kannattaa aina ehdottomasti sitten tilata tavara netistä ja hakea paikanpäältä.(tai miksei postillakin ottaa toiituksen jos haluaa) Ainakin verkkokaupan palautus on paljon helpompi jos näin on tehnyt.

Itse ostin verkkiksestä telkkarin ja palautin n. 3 viikon päästä kun en ollut tyytyväinen. Rahat tuli tilille takas melkeen heti. Paketti oli ehjä ja kaikki osat toki tallella.

Jokunen aika sitten tein yhden palautuksen Verkkokauppaan, tuote ostettu ihan myymälästä tilaamatta. Varmistin vielä etukäteen säännöt, mutta samat säännöt pätee oli sitten postimyynti, myymälään tilattu tai myymälästä normaalisti ostettu.

Palautus meni tiskille ihan jouhevasti, kyseli vaan että "ei sitten ollut sopiva". Rahat tulivat tilille parin päivän päästä. Tämän tapauksen pohjalta en ainakaan allekirjoittaisi tuota "tilaa aina netistä".
 
Ok, on sitten varmaan ehdot muuttuneet. Itse tosiaan kun palautin niin kysyttiin miten ostin tuotteen. Jos kaupasta olisin ostanut niin olisi saanut vain lahjakortin takaisin, mutta kun netistä niin sai rahaa.
 
Jos tuotteen tilaa netistä ja noutaa ja maksaa myymälässä, niin silloin pätee myös kuluttajansuojalain mukainen 14 vrk:n palautusoikeus, jolloin lahjakorttia tarvitse hyväksyä.
 
Powerista kävin radion, käytin 2vk, palautin myyntipakkauksessa, ei kyselty mitään, ei katsottu pakkauksen sisään, antoivat käteistä heti käteen. Käteisellä olin ostanutkin.
 
Erään toisen foorumin mukaan eräältä G:llä alkavasta liikkeestä esim. telkkarin tilaamalla saattaa tulla tuollainen käytetty palautuskappale muka uutena. Tarpeeksi riitelemällä oli sitten saanut jotain hyvitystä.
 
Itse Gigantista hommasin Blu-Ray soittimen.Pidin sitä viikon verran ja vein takaisin.
Rahoja jouduin odottelemaan tilille parisen viikkoa.

Nykyään taitaa olla Gigantissa käytäntönä,että asiakaspalautusta ei anneta rahana,vaan jokin ostokortti,jonka voi käyttää myöhemmin.

Pari viikkoa sitten palautin Giganttiin kuulokkeet. Kyllähän ne lahjakorttia kauppaan tarjosivat, mutta eivät alkaneet tyrkyttämään kun sanoi "ei kiitos, rahana vain". Tilille palautusrahat taisivat tulla muutamassa päivässä.
 
Jos tuotteen tilaa netistä ja noutaa ja maksaa myymälässä, niin silloin pätee myös kuluttajansuojalain mukainen 14 vrk:n palautusoikeus, jolloin lahjakorttia tarvitse hyväksyä.
No näin se on, mutta sitä tuotetta ei silloin saa ottaa käyttöön.
 
No näin se on, mutta sitä tuotetta ei silloin saa ottaa käyttöön.

Testaamisen ja käyttöönoton rajaa ei ole oikeastaan määritelty missään, mutta luulisi että muutaman tunnin käytöllä näkisi haluaako pitää tuotteen vai ei.
 
Itse Gigantista hommasin Blu-Ray soittimen.Pidin sitä viikon verran ja vein takaisin.
Rahoja jouduin odottelemaan tilille parisen viikkoa.

Nykyään taitaa olla Gigantissa käytäntönä,että asiakaspalautusta ei anneta rahana,vaan jokin ostokortti,jonka voi käyttää myöhemmin.

Verkkokokauppa,comista hommasin kannettavan tietokoneen,
pidin sitä muutaman päivän,kunnes palautin takaisin.
Noin viikon kuluttua palautuksesta oli rahat tulleet tililleni.

1.Palautustuote jälleenmyyntikuntoisena.
2.Pakkaus on oltava kaikinpuolin ehjä.
3.Tavarassa ei saa olla naarmuja,eikä kolhiintumia.
4.Kaikki tuotteessa mukana olevat tarvikkeet,johdot,ym
oltava mukana.
5.Kotona käytetty tuote on mahdollisuuksien mukaan pakattava alkuperäisesti,
sisältäen suojamuovit,ym pakkaustarvikkeet.
6.Palautustuote vielä tarkastetaan liikkeesä ennen hyvitystä.

Markkinoiden paras palautusoikeus - Gigantti

Gigantissa ei todellakaan tarvitse hyväksyä mitään ostokortteja, vaan ihan oikeana rahana saa palautukset. Ei tarvitse olla edes alkuperäistä laatikkoa. Ehdottomasti paras palautusoikeus. Eihän tuollainen ostokorttipelleily olisi mitään palauttamista vaan vaihtamiseen pakottamista.

Aion palauttaa tällä viikolla ilmankostuttimen Verkkokauppa.comiin. Ei ole enää pakettia eikä käyttöohjetta tallessa. Lupasivat maksaa takaisin 90% ostohinnasta eli ihan hyvä homma.
 
Menin tilamaan hobby hallilta soundbarin. Jälkeenpäin huomasin, että niillä on fb sivusto ja arvostelut asiakkailta. Niiden perusteella täytyy kyllä laittaa kaikki sormet ja varpaat ristiin ja toivoa parastaan...
 
En ole tainnut koskaan varsinaisesti palauttaa noihin liikkeisiin mitään, mutta käytin palautusoikeutta kerran takuun sijasta.

Tilasin Gigantista Acerin läppärin hyvästä tarjouksesta.
Kotona ei kone inahtanutkaan kun kytkin sitä käyttöön. Testasin vanhemman koneen samanlaisella powerilla ja kone hörähti käyntiin -> poweri sökö.

Soitin Gigantin aspaan ja siellä neiti kehoitti viemään koneen suoraan takaisin myymälään palautuksena ja pyytää uusi kone tilalle. Takuuhuollon kestosta kun ei pysty kukaan sanomaan etukäteen mitään. Tässä välissä tarjous oli jo päättynyt, ja koneen hinta noussut 200 euroa, mutta myyjä sanoi ettei se ollut tässä tilanteessa ongelma, vaan sain "ostaa" uuden koneen samalla hinnalla. Kaveri teki tiskillä palautuksen ja antoi lapun millä sain samanlaisen koneen hyllystä mukaan tilalle.

Kassan kautta ulos kone ja lappu kädessä ja homma ok, Gigantti lähetti koneen huoltoon ja asiakas sai toimivan samantien tilalle.
 
Vein tänään kesällä ostetun webcamin Verkkikseen, kun siinä pätki kuva. Omistin aiemmin samanlaisen joka toimi moitteettomasti monta vuotta, kunnes johto katkesi. Sain lahjakortin jolla hakea liikkeen puolelta uusi kamera. Hyllyssä luki vanha hinta, mutta kassalla hinta olikin kolme euroa vähemmän. Sain siinä sitten uuden tuotteen lisäksi mukaani kolmen euron lahjakortin :tup:
 
Gigantissa pari kertaa toiminut kuten luvattu. Taisin rahana ottaa toisella kertaa, telkkari oli vähän alle sentin verran turhan suuri mahtuakseen mihin oli tarkoitus, toisella kertaa ei laite toiminut ja vaihdoin toiseen, eri merkkiseen.

Pikkukaupassa jonka nimeä en muista sitten olikin parin kuukauden soittelu kunnes paikanpäällä käydessä sain rahat takaisin toimimattomasta tietokoneesta, emo hajalla kun ei herännyt toisellakaan virtalähteellä. Eli postimyynti kyseessä tuossa oli.
 
Verkkokauppa.com ollut ylivoimaisesti huonoin. Kirjaimellisesti kusettavat takuuasioissa, erityisesti kalliimpien laitteiden ja komponenttien kanssa.
Tuotteiden hinnoittelu myös kaikkea muuta kuin "todennäköisesti aina halvempi".

Toisena operaattien liikkeet, erityisesti Elisa. Huonoa, ylimielistä palvelua ja kuluttajan silmäänviilaamista.

Parjatusta Gigantista tai Powerista ei ole pahaa sanottavaa. Homma toiminut pääosin hyvin.
 
Nykyään taitaa olla Gigantissa käytäntönä,että asiakaspalautusta ei anneta rahana,vaan jokin ostokortti,jonka voi käyttää myöhemmin.
Ei pidä paikkaansa. Joka kerta tuotetta palautetaessa on Gigantissa annettu mukisematta rahat takaisin (ostoja kaiken kaikkiaan varmaan 100-130kpl ja palautuksia noin 10-20). Gigantissa on kiistatta paras ja toimivin palautusoikeus.

Se on sitten eri asia jos sillä palautusluukulta saadulla kuitilla ostaa jotain muuta matkalla kassalle hyvitystä noutamaan, mutta ei siihen mitään vaatimusta ole.
 
Powerin ja hobby hallin palautuskäytännöt testailtu. Hobbyhallista palautettava tuote ei tarkisteta heti vaan varaavat muutaman päivän aikaa tarkistaakseen tuotteen mutta muuten meni ihan nätisti molemmat palautukset.
 
Hankin Gigantista näppiksen. Vähän epäilin näppäimien korkeutta ja osoittautuihan ne liian korkeiksi. Palautin pari päivää vaille 30 päivän päästä ja otin toisen tilalle. Maksoin vain erotuksen. Homma pelittää...
 
Tuo teksti ei sisältänyt nyt mitään sisältöä. Väitteitä vailla perusteluita. Juurihan tuolla yllä kerrottiin VKn antaneen 3 euron lahjakortin, koska tuotten hinta oli laskenut. Sehän on positiivinen juttu? Elisastakin heität yleistyksen vailla mitään perustetta, mikä on tekstilläsi on annettavaa?
Nyt jää täysin auki mitä haet tuolla jutullasi, ei tuon perusteella voi alkaa noita liikkeitä varomaan.

Omat ja tuttavien kokemukset vai pitäisikö herralle antaa tarkempia yksityiskohtia. Verkkokaupan takuupelleily on päässyt aikaisemmin jopa massamedian hampaisiin, vai miltä kuulostaa "vika on mekaaninen, emme hyvitä mitään"

Verkkokaupan hinnoitteluun voi tutustua omakohtaisesti vaikkapa Hinta.fi palvelussa.
 
Omat ja tuttavien kokemukset vai pitäisikö herralle antaa tarkempia yksityiskohtia. Verkkokaupan takuupelleily on päässyt aikaisemmin jopa massamedian hampaisiin, vai miltä kuulostaa "vika on mekaaninen, emme hyvitä mitään"

Verkkokaupan hinnoitteluun voi tutustua omakohtaisesti vaikkapa Hinta.fi palvelussa.
Eikö juuri ne yksityiskohdat tämän ketjun pointti ole? Mitä kukaan saa irti "Verkkis on paska, koska huonot kokemukset"-viesteistä?
 
Eikö juuri ne yksityiskohdat tämän ketjun pointti ole? Mitä kukaan saa irti "Verkkis on paska, koska huonot kokemukset"-viesteistä?

Neljä kertaa reklamoinut Verkkokaupan kanssa. Kaksi tuotetta meni heittämällä läpi, eivät edes katsoneet palautustuotetta, johtuiko sitten siitä, että kyseessä oli alle 40 euron tuotteita. Samsungin kalliimman tuotteen kanssa Verkkokauppa yritti luistaa myyjän vastuusta ja ohjaili kuluttajan asioimaan Samsungin ja Samsungin huoltoliikkeen kanssa, pesten itse kätensä tapauksessa. Kalliin emolevyn kanssa ryhdytään hankalaksi ja koitetaan keksiä tekosyitä, joilla vierittää vastuu asiakkaan niskoille, vaikkapa väärentämällä todisteita jos ei muuta, kaiken huippuna 80 euron "tarkastusmaksun" periminen asiakkaalta. Olivat myös testanneet toimittamillani komponenteillani muita huoltokohteita, eivätkä suostuneet luovuttamaan mitään omaisuuttani takaisin, ennen kuin 80-euron mafiaraha on maksettu. Lopulta kuluttajariitakunnan päätös pakotti Verkkokaupan hyvittämään emolevyn ja perumaan laittoman tarkastusmaksun. Tämän jälkeen VK lähti ikuiseen boikottiin.

Mikä tulee Elisaan, pulju yrittävää myydä "ilmaa" ja tyhjiä lupauksia vähemmän valistuneille kuluttajille. Eivät myöskään suostu myymään tuotteita markkinoimillaan hinnoilla vedoten ties mihinkä virheisiin. Ja nyt puhutaan 15 - 50 % alennuksista tai määräaikaisista kampanjahinnoista. Tarjosivat myös taloyhtiön osakkaille valokuitunettiä hintaan 19 euroa/kk mutta myymälässä hinta pomppasikin 28,90 euroa, mutta jos otat ELISA VIIHTEEn saat netin hintaan 19 euroa/kk + toiset 19 euroa/kk Elisa Viihteestä. Kehtasivat vielä tyrkyttää kuukausimaksullista modeemia kylkeen, vaikka taloyhtiömme netti ei mokomaa tarvitse.
 
Ylimielistä palvelua voi tulla vastaan missä tahansa. Siitä tuskin kannattaa pahastua. Firmakin voi kohdata huonolla tuurilla ylimielisen asiakkaan :D Vähemmän valistuneille kuluttajille myydään "ilmaa" joka paikassa. Gigantista löytyy esim TV:n kalibrointipalvelu, jota varmasti tyrkytetään jokaiselle muorille. Tuskinpa operaattoritkaan tekee puolueetonta hintavertailua tarjouksia soitellessaan. Virheitä sattuu, mutta enpä lähtisi boikotoimaan Elisaa moisten mitättömien juttujen takia. Gigantissakin kehtasivat aikoinaan tyrkyttää minulle PS3-kaupan yhteydessä HDMI-johtoa, vaikka omistin jo sellaisen!
 
Vk.comille propsit siitä, että voi tilata tuotteen postilla. Ja jos tuote ei miellytäkään niin lähettää postilla takaisin.

Edes rahoja ei missään välissä tarvinnut liikuttaa. :tup:
 
Mikä tulee Elisaan, pulju yrittävää myydä "ilmaa" ja tyhjiä lupauksia vähemmän valistuneille kuluttajille. Eivät myöskään suostu myymään tuotteita markkinoimillaan hinnoilla vedoten ties mihinkä virheisiin. Ja nyt puhutaan 15 - 50 % alennuksista tai määräaikaisista kampanjahinnoista. Tarjosivat myös taloyhtiön osakkaille valokuitunettiä hintaan 19 euroa/kk mutta myymälässä hinta pomppasikin 28,90 euroa, mutta jos otat ELISA VIIHTEEn saat netin hintaan 19 euroa/kk + toiset 19 euroa/kk Elisa Viihteestä. Kehtasivat vielä tyrkyttää kuukausimaksullista modeemia kylkeen, vaikka taloyhtiömme netti ei mokomaa tarvitse.

Noo, sitä saavat mitä tilaavat. Itselläni siis Elisan kaapeli liittymä, jonka 2 vuoden määräaika tuli täyteen viime syksynä. Katsoin heidän sivuiltaan, että minkälaiseen hintaan tuon saisi... Vanhan liittymän eka 6kk oli puoleen hintaan ja sen jälkeen 32€/kk.

Nyt kun määräaikainen liittymä meni umpeen, niin laitoin Elisalle viestiä, että irtisanonko liittymäni ja otan uuden määräaikaisen, että saan tuon 6kk puoleen hintaan vai mitenkä. No suostuivat laittamaan ilman kikkailua 6kk tuolla puolella hinnalla... Eivät tosin tehneet liittymästä määräaikaista, vaan toistaiseksi voimassa olevan. Nyt ens kuun lopulla kun 6kk puoleen hintaan on mennyt, niin täytynee ottaa elisaan yhteyttä ja kysellä, että mitäs tehdään... Irtisanonko liittymäni ja otan sitten uuden.

Nyt näyttää, että elisan nuo sopimukset on määräaikasia, joten ei muutakuin ottaa sinne yhteyttä puolen vuoden välein ja pyytää uuden 6kk puoleen hintaan. Voivat toki veloittaa siitä sen 35€ kytkentämaksun, mutta jos liittymän hinta on 32€/kk, niin tuon kytkentämaksun säästää kahdessa kuukaudessa.
 
Omat ja tuttavien kokemukset vai pitäisikö herralle antaa tarkempia yksityiskohtia. Verkkokaupan takuupelleily on päässyt aikaisemmin jopa massamedian hampaisiin, vai miltä kuulostaa "vika on mekaaninen, emme hyvitä mitään"

Itsellä ko. liikkeestä ihan samat fiilikset. Kyseessä uusimmassa tapauksessa Asuksen Z170-A emo, joka ei suostunut toimimaan kirveelläkään uusimman biospäivityksen jälkeen Oculus riftin kanssa, vaikka Asus sanoo tuotesivullaan tuon emon olevan Beyond VR ready. No verkkis sitä mieltä, että he ovat vastuussa vain omassa tuotekuvauksessaan mainituista asioista eikä asuksen tuotesivusta. Eivätkä muutenkaan ole kuulemma Oculus Riftiä ja tuota emoa koskevista yhteensopivuusongelmista vastussa, koska nämä tuotteet on ostettu eri kerroilla vaikkakin verkkokauppa.comista.

Ja tuo beoynd vr ready emo ei tosiaan suostunut alunperinkään toimimaan riftin kanssa ilman erillistä pcie-väyläistä usb kontrolleria. Silti verkkiksen mielestä emossa ei ole mitään vikaa. Toki olisin tyytynyt tilanteeseen ja palauttanut edellisen toimivan biosversion ellei asus olisi erikseen estänyt biosin alaspäin päivittämistä :D

Että esimerkiksi sellaista hauskaa Verkkokauppa.comista
 
Niin ja jos Verkkokauppa.comista päätyy ostamaan Oculus Riftin niin on hyvä tietää, että valmistajan tukea Riftille ei saa sillä Oculuksen mielestä verkkokauppa.com ei ole virallinen jälleenmyyjä :D
 
Pakko kirota tuota Powerin mobiilisivustoa. En tajua kuka humalainen tuon on suunnitellut, kun eihän tuolla pääse mitenkään omalle tilille jos selaa kännykällä. Muutenkin koko navigaatio on ihan yhtä tuskaa...
 
Pakko kirota tuota Powerin mobiilisivustoa. En tajua kuka humalainen tuon on suunnitellut, kun eihän tuolla pääse mitenkään omalle tilille jos selaa kännykällä. Muutenkin koko navigaatio on ihan yhtä tuskaa...

Eikä pelkästään mobiilisivusto. Koko power.fi on järkyttävä kikkare, luulisi että Powerin kokoinen firma panostaisi hieman sivuston suunnitteluun. Kaiken lisäksi tuotetiedot ovat usein puutteelliset.
 
Gigantissa jos maksat käteisellä (=riihikuivalla) niin saat rahat palautuksen yhteydessä käteen, jos maksat kortilla/netissä niin tulee tilille. Näin oli ainakin vuodenvaihteessa.
 
Ostin imurin jokunen viikko netin kautta Gigantista. Virtakytkin ei toiminut, joten lampsin lähimpään kauppaan imurin kanssa ja heppu testas et 'ei toimi ei' ja kysäs et palautus vai toinen tuote tilalle. Hain hyllystä uuden ja kotia takas. Koko prosessiin alle 5min, ihan hyvin pelasi kyl homma.
 
Giganttiin olen useamman kerran palautellut tavaroita ja aina on saanut rahat mukisematta takaisin. Verkkokauppaan olen kerran palauttanut tavaraa, prossun tuulettimen ihan koska muutin mieltäni, ja kyllä sieltäkin rahat takaisin sai. Kesti tosin reilun kuukauden rahojen palautus
 
Giganttiin palautin näytön jossa oli liikaa valovuotoa, ja ihan ongelmitta meni palautus. Täytti vaan palautuslapun ja homma oli sillä selvä.
 
Powerista:

Onko miten pitkät odotteluajat ennen kuin tuote lähetetään/saa seurantakoodin? Tilasin lauantaina Sony mdr-1000x kuulottimet, joita ei ole vielä lähetetty vaikka varastosaldoa piti olla reilusti ja näyttää olevan edelleen yli 10kpl. Olenko vain tottunut ns. liian hyvälle jos yleensä tuotteet on lähetetty aina seuraavana arkipäivänä tilauksesta, tai ainakin saanut seurantakoodin(cdon) että näyttäisi lähetetyltä.

Tilauksen tein rekisteröitymättä, mutta Power itsekseen päätti luoda minulle tilin, josta ei tietenkään kerrottu mitenkään. Myöhemmin kun yritin luoda tiliä erikseen tulee ilmoitus että sähköposti käytössä. Salasanan kuitenkin sai helposti salasanan palautuksen kautta, että ei ollut kauheasti vaivaa. Mielenkiintoista toimintaa vain, kun kuitenkin tilatessa voi valita rekisteröikö tilin vai ei ja sitten se tehdään joka tapauksessa kuitenkin, siitä ei vain kerrota.

Edit pe. 31.3

Keskiviikkoaamuna tuli sähköpostiin 11 numeroinen "seurantakoodi", joka ei sitten toiminut lainkaan. Tänään kävin hakemassa paketin automaatista tekstiviestillä, seurantakoodin edelleen näyttämättä yhtään mitään yhtään missään järjestelmässä(posti, 17track jne.)
Paketti oli hieman outo, n. 5 kertaa isompi pahvilaatikko kuin tuotepakkaus sen sisällä ja vähän pehmustemuoveja estämässä suurinta hölskyntää.

Toimitusaikaan olen loppujen lopuksi ihan tyytyväinen, pysyi ilmoitetun 4-7 arkipäivän sisällä ja vielä lyhyemmällä puolella.
 
Viimeksi muokattu:
1. kerta: Powerista tilasin muijalle läppärinlaukun Black Fridayna ja sen sain melko pitkien selvittelyjen jälkeen joulun välipäivinä postiin ja jouduin vielä pyytämään että sopivat postin kanssa että säilyttää sitä +1vk, että ehdin hakea.

2. ja ehkä viimeinen kerta Powerista: kyselin tuotteesta ja mahdollisesta palauttamisesta 27.3. -> vastasivat 29.3 alkuillasta ihan ok asiallisen vastauksen, mutta olin jo kerennyt tilata edeltävänä päivänä. Toimitusaikaa ei ollut helposti näkyvillä kuten esim. VK:lla ja Jimmsillä (tuotteen sivulla), mutta varastossa näytti olevan niin ajattelin että menisi se 2-3 päivää. Sitten vasta spostissa tuli ilmoitus, että toimitusaika 4-7pv (varasto Ruotsissa :facepalm:). Tämä olisi lukenut sivujen "Toimitukset"-alavalikossa, mutta en tietenkään sellaista etsinyt kun olin tottunut parempaan käytäntöön. Tästä sitten ilmoitin, että voisi olla selkeämpi ja vastaus kesti taas 2 päivää.
28.3. tilauksesta tuli lähetysilmoitus 29.3. jossa virheellinen linkki ja (ei JJFI) seurantakoodi. Tästä ilmoitus ja vastaus kesti taas kaksi päivää, mutta olikin lähetetty vasta Ruotsista Suomeen ja rekisteröityi postiin vasta pe 31.3. illalla, jolloin oli Valvojaiset joista ostin sitten vastaavan tuotteen halvemmalla :lol: ja tiesin että taatusti saan parempaa ja nopeampaa palvelua.

Sitten tietysti pe-illalla vielä ilmoitusta Poweriin että haluan palauttaa ja ma-illalla toisen viestin, kun tulikin menoa ke->, että haenko paketin vai en. Sieltä vastattiin ti 4.3. aamusta, että jätä vain noutamatta ja toinen vastaus tänään, kun olin jo lähtenyt paikkakunnalta, että voisin noutaa ja palauttaa Postiin, jos toivon rahoja nopeammin takaisin... tässä viestissä myös ensimmäiset pahoittelut vastauksen hitaudesta, vaikka mielestäni olisi ollut paikallaan vähän joka viestissä. (Ehkä olen liian tottunut Jimmsin ~parin tunnin vastausaikoihin (??) :D)

Toki Powerilla puhelin- ja jonkinlainen chat-asiakaspalvelukin mutta haluan yleensä hoitaa tilausasiat s-postilla, niin säilyy vastaukset ja ei tarvitse muistaa kaikkea kysyä puhelimessa. Minua palveli 4-5 eri asiakasneuvojaa, joten ei luulisi että vastaukset kestää poikkeuksetta 1,5-2,5 vrk.:tdown:
Eli:
  • huonot sivut,
  • melko hidas ja valikoivasti kysymyksiin vastaava asiakaspalvelu
  • +2pv hitaammat toimitukset kuin kilpailijoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Mites kun gigantin lappusessa lukee edelleen:

"Mikäli laitteessa havaitaan kosteusvaurio tai takuuseen kuulumaton vika, veloitamme huoltoliikkeen kustannusarvion ja kuljetuskustannukset."

Helvetistäkö minä tiedän mikä se vika on ja kuuluuko takuuseen? Tiskillä jamppa totesi että kyllä puhelin ei toimi niinkuin sen kuuluisi toimia. Eikö sen pitäisi olla asiakkaalle ilmaista kun myyjäliike toteaa että kuuluuko takuun piiriin vai ei? Se että myyjäliike käyttää jotain huoltopuljua ja maksaa siitä = not my problem.

Muistelen joskus kokemuksia lukeneeni että näitä tuotteita on pantattu, mut miten nykykäytäntö?
 
Mites kun gigantin lappusessa lukee edelleen:

"Mikäli laitteessa havaitaan kosteusvaurio tai takuuseen kuulumaton vika, veloitamme huoltoliikkeen kustannusarvion ja kuljetuskustannukset."

Helvetistäkö minä tiedän mikä se vika on ja kuuluuko takuuseen? Tiskillä jamppa totesi että kyllä puhelin ei toimi niinkuin sen kuuluisi toimia. Eikö sen pitäisi olla asiakkaalle ilmaista kun myyjäliike toteaa että kuuluuko takuun piiriin vai ei? Se että myyjäliike käyttää jotain huoltopuljua ja maksaa siitä = not my problem.

Sama systeemi on käytössä useammassakin paikassa. Eihän se ole myöskään liikkeen vika jos asiakas on paskonut laitteen ja yrittää saada sen korjauksen menemään takuuseen. Korjausfirma ottaa tietysti omansa pois, eikä myyjät luomnollisesti ota niitä kuluja omaan niskaan.

Yleensä jos laite on kastunut, istuttu takataskussa paskaksi tai saanut kovan iskun (mitkä on ne yleisimmät syyt takuun ulkopuoliselle vialle), on asiakas siitä hyvin tietoinen mutta "kokeilee kepillä jäätä" ja kiikuttaa laitetta takuuhuoltoon. Kun se on kirjallisesti ilmoitettu, että turhista huoltokeikoista tulee lasku perässä, vähentää se noiden takuuhuoltokusettajien yrittämisintoa aika paljon.

Itsekin olen joskus operaattorin myymälässä ollut töissä, ja jos on vähääkään haissut nenään, ettei "yhtiäkkiä ilman syytä" vikaantunut puhelin ehkä ollutkaan kuollut itsekseen ja olen asiakkaalle rautakankea vääntänyt 40€ kustannuksista mikäli vika on aihutunut jostain puhelimelle tapahtuneesta, on aika moni päättänytkin olla lähettämättä puhelinta huoltoon kun yks kaks muistettiinkin sen viettäneen mökillä yön sateessa terassilla tms...

Keskivertokuluttajan ei noista klausuuleista tarvitse stressata, ne on siellä väärinkäyttäjiä varten, ja jos laitetta on käsitelty ohjeen mukaan ja se oikeasti lakkaa itsekseen toimimasta, voi sen viedä huoltoon ilman huolta.

Edit: Ja esim kosteusvauriotahan ei myyjä voi tiskillä kovin helpost todeta, mutta huolto taas näkee heti kosteusilmaisimen lauenneen jos laite on kastunut, siksi nämä yleensä todetaan vasta huollossa.
 
Mites jos kävelessä hikoilee ja tasku on hieman kostee, niin ottaako puhelimen kosteusanturi hittii?
 
Itse epäilen (mutten voi tietää) että akku on yksinkertaisesti tullut tiensä päähän, voihan toki joku muu komponentti myös hajota. Vikana siis että puhelin ei lataa, ellei sitä sammuta --> lyö johdon päähän --> käynnistä, latailee kyllä mutta jos johdon irroittaa ja laittaa takaisin niin ei lataa enää. En voi kyllä tietää mikä siellä on mennyt? Softapuolen vika tuskin kun ei tehdasresetillä korjaantunut. Tiskillä kysyin jampalta että mitä meinaat onko takuunalainen vika, niin hän oli sitä mieltä että eiköhän se ole.

Jos todetaan että akku sipannut ja todetaan ettei kuulu takuuseen niin joudun mukamas makselemaan? (Yleensä akuilla on joku erillinen takuu, joka ymmärrettävää ja ihan ok suurimmaksi osaksi).
 
Mites jos kävelessä hikoilee ja tasku on hieman kostee, niin ottaako puhelimen kosteusanturi hittii?

Ellei tuo luuri taskussa hikoilu ole jatkuvaa ja pitkäkestoista, niin kosteus luultavasti pysyy laitteen ulkopuolella. Treenihommissa voi aina henkisesti varautua siihen, että jatkuvasti taskussa keikkuva elektroninen laite menee ennen pitkää sököksi kosteuden takia ellei ole sellaiseen rääkkiin suunniteltu laite (eli kosteudenkestävä).

Suurin osa luureista kestää ongelmitta "jonkin verran kosteutta", mutta toistuva ja pitkäkestoinen altistus hajottaa suojaamattomat laitteet ennen pitkää.

Itse epäilen (mutten voi tietää) että akku on yksinkertaisesti tullut tiensä päähän, voihan toki joku muu komponentti myös hajota. Vikana siis että puhelin ei lataa, ellei sitä sammuta --> lyö johdon päähän --> käynnistä, latailee kyllä mutta jos johdon irroittaa ja laittaa takaisin niin ei lataa enää. En voi kyllä tietää mikä siellä on mennyt? Softapuolen vika tuskin kun ei tehdasresetillä korjaantunut. Tiskillä kysyin jampalta että mitä meinaat onko takuunalainen vika, niin hän oli sitä mieltä että eiköhän se ole.

Jos todetaan että akku sipannut ja todetaan ettei kuulu takuuseen niin joudun mukamas makselemaan? (Yleensä akuilla on joku erillinen takuu, joka ymmärrettävää ja ihan ok suurimmaksi osaksi).

Paha sanoa tuohon suoraan, periaatteessa sun on mahdotonta todentaa akun kuntoa ostamatta uutta akkua, joten takuuhuolto voi todeta ettei ole takuukorjattava juttu, mutta paha siitä on alkaa sua veloittamaan. Jos akku on mallia kiinteä, eli ei käyttäjän vaihdettavaksi tarkoitettu, on sen takuu sama kuin itse puhelimenkin.

Vaihdettava-akkuisissa akun takuu taitaa pääsääntönä olla 6-12kk valmistajasta riippuen, mutta tuokaan ei taas kuluttajansuojalain virhevastuun puitteissa ole täysin pläkkiselvä juttu jos akku hyytyy totaalisesti vaikka 8kk ikäisenä. Voidaanko täysin toimivan akun eliniän älypuhelimessa odottaa olevan yli vai alle hajoamisajan, joten reklamoimalla päässee luultavasti maksuista tuollaisessa tilanteessa. Homma on vähän eri, jos laite on 20kk vanha ja akun takuu 12kk, mutta luurin muuten 24kk, ainakin akun takuuvaihdon kannalta...
 
Akku on kiinteä, luuri on päiviä vajaa 12kk vanha. En muista edes mikä takuuaika mahtoi olla, mutta oletin että ainakin vuoden, olis jamppa tiskilläkin varmaan todennut jos ei olis ollut voimassa :D
 
Verkkokaupan kanssa on vähän nihkeitä kokemuksia varsinkin jos tavaraa ei ole hyllyssä. Jos toimitusajaksi arvioidaan päiviä niin parempi muuttaa ne viikoiksi.

Välillä on tullut tavaraa mikä ei ole vastannut tuoteselotusta. Tilasin esim. muistikortti+lukija kombon ja postista tuli pelkkä muistikortti. Tätä nykyä ostan verkkiksestä vain kivijalkamyymälästä suoraan hyllyssä olevia tuotteita jos myymälän lähistöllä olen, tuotteelle on tarve ja on huonosti muita vaihtoehtoja. Eli aika harvoin :)

Gigantista on yllättävän hyviä kokemuksia, ei ole mitään outoja episodeja.
 
Viimeksi muokattu:
Voisiko modet muokata tämän ketjun otsikon järkevämmäksi tai lisätä tageja, niin verkkokauppa hakusanakin tämän löytää. Ketjun aloittaja tainnut palata mörön puolelle, kun ei ole puoleen vuoteen näkynyt.
Onnistuuhan tuo ja lisäsin samalla ketjuun muutaman tagin. :tup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 149
Viestejä
4 530 408
Jäsenet
74 767
Uusin jäsen
Jokke155

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom