Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sait hyvän asiakkaan lisäalennuksen. Laita viestiä klarnalle jos haluat ton selvittää. Ei kai sinne väkisin kannata maksaa enemmän mitä lasku sanoo.
Mitä tuosta nyt pitäisi tuumata?.
Nyt sieltä tuli uusi ilmoitus ja lasku että - 34 ja risat Euroa tuon edellisen sijaan, eivät näköjään osaa päättää paljonko pitää maksaa. Mitähän huomenna tulee?, eipä tuon väliä kun puhelin ja kuoret menee palautukseen kun ei ollut edes laturia ja taloudesta ei löydy yhtään USB -C pistoketta. Saapi nähdä minkälainen härdelli siitäkin syntyy.Sait hyvän asiakkaan lisäalennuksen. Laita viestiä klarnalle jos haluat ton selvittää. Ei kai sinne väkisin kannata maksaa enemmän mitä lasku sanoo.
Myymälästä ostetuilla puhelimilla ei taida olla palautusoikeuttaNyt sieltä tuli uusi ilmoitus ja lasku että - 34 ja risat Euroa tuon edellisen sijaan, eivät näköjään osaa päättää paljonko pitää maksaa. Mitähän huomenna tulee?, eipä tuon väliä kun puhelin ja kuoret menee palautukseen kun ei ollut edes laturia ja taloudesta ei löydy yhtään USB -C pistoketta. Saapi nähdä minkälainen härdelli siitäkin syntyy.
Nyt sieltä tuli uusi ilmoitus ja lasku että - 34 ja risat Euroa tuon edellisen sijaan, eivät näköjään osaa päättää paljonko pitää maksaa. Mitähän huomenna tulee?, eipä tuon väliä kun puhelin ja kuoret menee palautukseen kun ei ollut edes laturia ja taloudesta ei löydy yhtään USB -C pistoketta. Saapi nähdä minkälainen härdelli siitäkin syntyy.
Etämyyntinä eli netistä. Ja jos jäi jollekin epäselväksi niin siellä on usb-c - usb-c piuha paketissa, sopivaa porttia ei vaan löydy vanhusten kotoa. Palautukseen menee silti vaikka voisi ostaa laturin, kun ei ollut mieluinen. Käsittääkseni nettiostoksia koskee se heidän monenkymmenen päivän palautusoikeus. Puhelimia ei kuulemma enää tilata, sattuupahan mieluinen kun käy paikanpäällä räpläämässä.Myymälästä ostetuilla puhelimilla ei taida olla palautusoikeutta
edit: jos siis myymälästä ees ostettu...
Gigantin sivuilla lukee, että avattuja puhelimia ei koske palautusoikeus, paitsi etämyynnin 14 vrk. Ja siinäkin halutessaan voivat olla todella tarkkoja, että mitään jälkiä ei saa olla, eli yksikin naarmu evää palautusoikeuden.Etämyyntinä eli netistä. Ja jos jäi jollekin epäselväksi niin siellä on usb-c - usb-c piuha paketissa, sopivaa porttia ei vaan löydy vanhusten kotoa. Palautukseen menee silti vaikka voisi ostaa laturin, kun ei ollut mieluinen. Käsittääkseni nettiostoksia koskee se heidän monenkymmenen päivän palautusoikeus. Puhelimia ei kuulemma enää tilata, sattuupahan mieluinen kun käy paikanpäällä räpläämässä.
Tuote ei miellytänyt -> palautus -> urpo.Ei ihme, että puhelinten palautusoikeudet ovat poistuneet kaikilta firmoilta, jos tämmöistä urpoilua on iotechiläisiä myöten, eikä pelkästään ns. tekniikasta vähemmän ymmärtävien joukossa.
Mikä puhelimessa voi nykyään yllättää, kun kaikki on tiedossa etukäteen? Spekseistä näkee kuinka tehokas laite on, eli toimiiko sulavasti vai ei, näytön koon jne. Valmistajasta tietää paljonko siellä on ylimääräisiä sovelluksia jne. En ainakaan itse oikein tiedä, mikä puhelimen hankinnassa voisi yllättää, jotkut kuulokkeet sitten ihan eri asia, painaako sanka päätä, pitääkö äänimaailmasta jne.Tuote ei miellytänyt -> palautus -> urpo.
Tuote ei miellytä, -> pidän -> juntit.
Myyjä, hmm me luodaan ihan vääriä mielikuvia, asiakkaat palauttaa -> poistetaan hiljaa palautusoikeus - > fiksu.
No kommenttini ajatus oli se ettei ostajalla ole muodustunut oikeaa kuvaa.Mikä puhelimessa voi nykyään yllättää, kun kaikki on tiedossa etukäteen?
Spekseitä saa jotain irti, jos nyt harrastuneisuutta ja kokemusta. Kuinka monella oikeasti.Spekseistä näkee kuinka tehokas laite on, eli toimiiko sulavasti vai ei, näytön koon jne. Valmistajasta tietää paljonko siellä on ylimääräisiä sovelluksia jne. En ainakaan itse oikein tiedä, mikä puhelimen hankinnassa voisi yllättää, jotkut kuulokkeet sitten ihan eri asia, painaako sanka päätä, pitääkö äänimaailmasta jne.
Ensin haetaan se tavara mikä on lähinnä. Sitten toiseksi lähin. Kolmas onneksi jää seuraavalle vuorolle.Verkkokauppa.comissa ei ilmeisesti ole mitään tilausjärjestelmää?
Kuluneella viikolla tilasin kolmena eri päivänä tavaraa, ja tavara on lähtenyt juuri päinvastaisessa järjestyksessä kuin olettaisi.
Ensinmäiseksi tilattu, maanantaina, ei ole edes käsittelyssä vielä.
Miten noin ison verkkokaupan tilausjärjestelmä voi olla noin sekaisin?
Pelinäytöt
Voiko dp kaapeli olla syyllinen miksi 144Hz ei toimi välkkymättä mutta 120Hz toimii normaalisti? Kaapelin tiedoissa luki 1.2 versio.bbs.io-tech.fi
Miten Gigantti toimii kuolleiden pikselien kanssa? Liikkeestä ostettu Samsungin näyttö ja vihreä piste loistaa kun pohjantähti. Taitaa olla 2 tai kolme vierekkäin tossa ja reunalla yksi. Vaihtotakuu ja uusi paketista tilalle?
Palautin gigantille kamppeen ja ilmoitin haluavani samanlaisen tilalle. Tuleekohan sitä sieltä ikinä?
No mihin sä sen oot nyt menny hukkaamaan? Kysytään gigantilta.Nyt ei oo kristallipallo hollilla niin pitäiskö asiaa kysäistä Gigantilta?
Aina kannattaa kysyä. Jos ei ole niin tilaa muualta halvemmalla ja palauttaabgiganttiin vanhan.Onko Gigantilla nykyään mitään hintatakuuta, että tietyn ajan sisällä, jos kilpailijalla halvemmalla tulee myyntiin sama tuote, niin hyvittävät hintaa?
Esim. nyt black fridayna ostin 999e Sonyn TV:n ja nyt Telialla satasen halvemmalla Tekniikka - Sony 55" 4K OLED Google TV - XR55A80JAEP
Saako tuon siis himaan vaivaa näkemättä satasen halvemmalla?Onko Gigantilla nykyään mitään hintatakuuta, että tietyn ajan sisällä, jos kilpailijalla halvemmalla tulee myyntiin sama tuote, niin hyvittävät hintaa?
Esim. nyt black fridayna ostin 999e Sonyn TV:n ja nyt Telialla satasen halvemmalla Tekniikka - Sony 55" 4K OLED Google TV - XR55A80JAEP
Jep, ja lisäksi mallinumeroissa on yleensä eri ketjujen välillä pienen pieni ero, vaikka laite olisi käytännössä täysin sama.Eikös se Gigantin hintatakuu joskus ainakin koskenut normaalihintoja. Ei kai Gigantti mitenkään voi pitää sellaista yleistä hintatakuuta, mikä koskisi kaikkia tuotteita, jotka on missä tahansa tarjouksessa jossain.
Aina kannattaa kysyä. Jos ei ole niin tilaa muualta halvemmalla ja palauttaabgiganttiin vanhan.
Itse vuosi sitten ostin gigantista kuulokkeet, olivat seuraavana päivänä alessa, kysyin että maksatteko erotuksen vai palautan/ostan uusiksi niin maksoivat erotuksen.
Ei ole kokemusta, mutta itsellä on puhelimeen vastattu ja tavarakin lähtenyt liikkeelle, kun olin tilannut "väärällä" tuotekoodilla listatun tuotteen. Mutta tosiaan heillä voi olla sama tuote useampaan kertaan listoilla ja vielä eri hinnallakinOnko muilla kokemusta Multitrocin huonosta asiakaspalvelusta? Yrittänyt soittaa tänään sinne pari kertaa ja laitoin vihdoin sähköpostia kun piti peruuttaa yksi tilaus. Ei mitään vastausta.
edit heti kun vähän ihmetteli niin multitronicsta tuli sähköpostia.
Gigantin rojut taitaa tulla Ruotsista vai Norjasta ja seurantakin taitaa alkaa vasta suomen puolelta, jossa kait posti hoitaa loppupään?Onko muut nyt tilanneet Gigantin verkkokaupasta. Ei ole seuranta toiminut. Tänään piti tulla mutta bring ei ole saanut vasta kuin tiedon.
Normaalihinta ? Gigantin hintatakuu lupaus oli karkeasti sellainen että jos tietyn ajan sisässä asiakas löysi halvemman hinnan, niin hyvittävät erotuksen. Oli siinä jotain rajoja, eli viipurin hinnat ei kelvanneet, vaan todellisen kilpailevan vaihtoehdon.Eikös se Gigantin hintatakuu joskus ainakin koskenut normaalihintoja. Ei kai Gigantti mitenkään voi pitää sellaista yleistä hintatakuuta, mikä koskisi kaikkia tuotteita, jotka on missä tahansa tarjouksessa jossain.
Hiukan off-topic sekä myöhässä tulee vastaus, mutta EAN-koodin löytää myös Telian sivuilta. Kun on tuotteen valinnut, painaa CTRL + U, ja etsii "ean", niin tulee vastaus. Esimerkiksi tuotteen: iPhone 14 Pro Max 128GB Deep Purple EAN-koodi on: 194253380542. Tuolla tavalla saa muutamista kaupoista (Verkkokauppa.com, Gigantti ja Jimms nyt esimerkkinä) EAN-koodin ja muita vastaavia asioita ulos, mitkä ovat hard-koodattu koodiin. Toki uskon, että tässä tapauksessa tuosta ei välttämättä ole hyötyä, kun ei EAN-koodia varsinaisesti suoraan sivulla lue ja hintakaan ei enää ole se 899€.Joo kysyin tuosta tänään chatissa. Eivät antaneet hyvitystä ja perustelivat sillä, että Telian sivuilla ei kerrota EAN-koodia, niin eivät voi varmistaa, että kyseessä on sama tuote, mikä heillä. Tulipahan nyt kysyttyä.
"HIntatakuu" lupauksiiin viittaat.Yleensä näissä pitää myös olla kilpailijoilla saatavuutta.
Giganttila vaikea löytää kirjallisesti hintatakuu käytäntöjä, myyjältä kysymällä saa jonkin yleisen vastauksen onko vai ei, käytännössä ainoa ketju jolla se tiettävästi on.
Kiitos tiedosta, eli heillä on joku hintatakuu juttu, onkohan siitä julkisesti mistään saatavilla että millaiset käytännöt.Kyllä powerillakin on, ainakin omalla kohdalla on onnistunut muutaman kerran pienen ajan sisään hyvitys kun muualla hinta laskenut. Tosin C2 hinta laski niin paljon verkkiksellä, että powerin jannu joutu soittelemaan pomolle kotiin mutta kyllä hän sitten hyvitti erotuksen minulle
Eikai noita hintatakuu hommia enää saanut julkisesti mainostella?Kiitos tiedosta, eli heillä on joku hintatakuu juttu, onkohan siitä julkisesti mistään saatavilla että millaiset käytännöt.
Tiskitinkaaminen tuntuu ainakin ollavan kankeampaa kuin Gigantilla, ja halu vastata kilpailijan tarjoukseen lähinnä riippuu siitä halusta,
Markkinoida ei saa, mutta jos firmalla on sellainen, niin kai siitä joku ohje on, ja Gigantin , Powerin osalta luulisi olevan hyvinkin tarkaan koulutettu ja pisteytetty.Eikai noita hintatakuu hommia enää saanut julkisesti mainostella?
Kiitos tiedosta, eli heillä on joku hintatakuu juttu, onkohan siitä julkisesti mistään saatavilla että millaiset käytännöt.
Tiskitinkaaminen tuntuu ainakin ollavan kankeampaa kuin Gigantilla, ja halu vastata kilpailijan tarjoukseen lähinnä riippuu siitä halusta,
Markkinaoikeus tuon mainostamisen kielsi jo 1999 Gigantille sakot hintatakuu- mainonnasta , mutta voimassa se on kait edelleen.Ei taida lukea missään asiasta. Joskushan sitä ihan mainostettiin, mutta se katosi vähin äänin. Vaikuttaa edelleen kuitenkin olevan ainakin jossain määrin voimassa. LG c2 töllössä ei pahemmin ollut ollut aleja ja cashback kamppis päällä, verkkis laittoi pariksi päiväksi jonkun tonnin alen niin ei powerissa mitään sen enempää väitelty kun menin asiasta kyselemään, kuulemma piti vain soittaa pomolle kun sen verran iso hinnanpudotus
Itsellä on samanlaisia kokemuksia kuluttajaneuvojista. Pahin tapaus kehotti sopimaan huollon kanssa ilmaisesta maksulliseksi muuttuneesta takuuhuolllosta 50:50 diilin. Sovin ja maksoin, jonka jälkeen neuvoja soitti ja sanoikin ettei minun tule maksaa mitään, että viedään asia eteenpäin... Jälkiviisaus se on parasta, toisaalta, hän edes yritti tehdä työnsä. Liian myöhään ja jo mokattuaan, mutta kuitenkinOstin reilu vuosi sitten Black friday tarjouksesta Telialta Nokian television, kesti about 3kk ennen kuin siihen alkoi ilmaantua vaakajuovia. Televisio lähti Elcarelle "huolto" reissuun reiluksi kolmeksi kuukaudeksi, ennen kuin lopulta kuluttajaneuvonnan avulla sain uuden television. Uusi televisio kesti puolisen vuotta, ennen kuin alkoi taas samanlaisia vaakaviivoja ilmaantumaan, joten otin taas Teliaan yhteyttä.
Edellisestä kerrasta viisastuneena ja edellisen kuluttajanuvojan puheet muistaen, yritin ensin kirjallisena viasta ilmoittaa, mutta Telialla ei ole sähköposti osoitetta ja viesti palvelukin on juuri lopetettu, Chatti palvelusta käskettiin soittamaan asiakaspalveluun. Jossa sai taas pitkän tovin jonotella ja vihdoin kun läpi pääsin totesin Telian asiakaspalvelijalle, kun taas rupes selittämään, että minun pitäisi itse huoltoon olla yhteydessä ja huolto tilata, että kuluttajansuojalain mukaan takuu homman hoitaminen kaikkine kuluineen ja selvittely vaivoineen kuuluu myyjälle, eli Telialle. Asiakaspalvelia sanoi laittavansa asiani eteenpäin laitepuolelle ja, että sieltä soitetaan parin tunnin päästä takaisin, kun pariin päivään ei mitään kuulunut otin kuluttajaneuvontaan yhteyttä, ikävä kyllä tällä kertaa sattui toistaitoinen kuluttajaneuvoja kohdalle, joka oli heti sitä mieltä, että mun pitäisi itse tuo takuu asia hoitaa, mutta kun totesin, että heidän omien sivujensakin mukaan ostajalla on oikeus virhe- ja takuuasioissa asioida aina myyjän kanssa, totesi, että kait hän nyt sitten voi jotain kyselyä laittaa Telialle, mutta sanoi vastauksessa menevän useampi viikko, no viime perjantaina oli vastaus tullut, jossa Telia totesi, että minun täytyy tuo asia itse hoitaa ja oli antanut kuluttajaneuvojalle huollon osoitteen. Kuluttajaneuvojan mielestä tuo oli riitävästi myyjän osalta ja minun pitäisi itse hoitaa loput huolto asiasta. Vastasin perjantaina, että heidän omilta sivuiltaan Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa – Kilpailu- ja kuluttajavirasto löytyy löytyy tiivistelmän alusta heti ensimmäisenä kohtana kuluttaja asiamiehen linjaus
"Myyjänä olet ensisijaisesti vastuussa virheen selvittämisestä, etkä voi esimerkiksi velvoittaa kuluttajaa sopimaan korjauksesta tai muusta hyvityksestä maahantuojan kanssa.
Selvitä virheen olemassaolo ja vastaa kuluttajalle kohtuullisessa ajassa." ja paljon muutakin myyjän velvollisuuksista
, mutta ilmeisesti tuo minun kuluttajaneuvojani on ollut aikaisemmin Kelassa töissä, kun sain tänään vastaukseksi " Myyjä on sinua ohjeistanut, että olet yhteydessä huoltoliikkeeseen ja sovit noudon itse sinulle sopimana aikana. Voit myös sopia huollon kanssa noudon pyhien jälkeen, jolloin sinulle on vähemmän haittaa takuukorjauksesta. Mitä nopeammin otat huoltoliikkeeseen yhteyttä sitä nopeammin takuuasia käsitellään. "
Laitoin huoltoon itse viestiä jo perjantaina, mutta sieltäkään ei vielä mitään ole kuulunut ja perään soittaminenkaan ei kauheasti kiinnosta sillä Matkapuhelimesta soittaessa hinta olisi 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min (alv 24%).
Ostin reilu vuosi sitten Black friday tarjouksesta Telialta Nokian television, kesti about 3kk ennen kuin siihen alkoi ilmaantua vaakajuovia. Televisio lähti Elcarelle "huolto" reissuun reiluksi kolmeksi kuukaudeksi, ennen kuin lopulta kuluttajaneuvonnan avulla sain uuden television. Uusi televisio kesti puolisen vuotta, ennen kuin alkoi taas samanlaisia vaakaviivoja ilmaantumaan, joten otin taas Teliaan yhteyttä.
Edellisestä kerrasta viisastuneena ja edellisen kuluttajanuvojan puheet muistaen, yritin ensin kirjallisena viasta ilmoittaa, mutta Telialla ei ole sähköposti osoitetta ja viesti palvelukin on juuri lopetettu, Chatti palvelusta käskettiin soittamaan asiakaspalveluun. Jossa sai taas pitkän tovin jonotella ja vihdoin kun läpi pääsin totesin Telian asiakaspalvelijalle, kun taas rupes selittämään, että minun pitäisi itse huoltoon olla yhteydessä ja huolto tilata, että kuluttajansuojalain mukaan takuu homman hoitaminen kaikkine kuluineen ja selvittely vaivoineen kuuluu myyjälle, eli Telialle. Asiakaspalvelia sanoi laittavansa asiani eteenpäin laitepuolelle ja, että sieltä soitetaan parin tunnin päästä takaisin, kun pariin päivään ei mitään kuulunut otin kuluttajaneuvontaan yhteyttä, ikävä kyllä tällä kertaa sattui toistaitoinen kuluttajaneuvoja kohdalle, joka oli heti sitä mieltä, että mun pitäisi itse tuo takuu asia hoitaa, mutta kun totesin, että heidän omien sivujensakin mukaan ostajalla on oikeus virhe- ja takuuasioissa asioida aina myyjän kanssa, totesi, että kait hän nyt sitten voi jotain kyselyä laittaa Telialle, mutta sanoi vastauksessa menevän useampi viikko, no viime perjantaina oli vastaus tullut, jossa Telia totesi, että minun täytyy tuo asia itse hoitaa ja oli antanut kuluttajaneuvojalle huollon osoitteen. Kuluttajaneuvojan mielestä tuo oli riitävästi myyjän osalta ja minun pitäisi itse hoitaa loput huolto asiasta. Vastasin perjantaina, että heidän omilta sivuiltaan Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa – Kilpailu- ja kuluttajavirasto löytyy tiivistelmän alusta heti ensimmäisenä kohtana kuluttaja asiamiehen linjaus
"Myyjänä olet ensisijaisesti vastuussa virheen selvittämisestä, etkä voi esimerkiksi velvoittaa kuluttajaa sopimaan korjauksesta tai muusta hyvityksestä maahantuojan kanssa.
Selvitä virheen olemassaolo ja vastaa kuluttajalle kohtuullisessa ajassa." ja paljon muutakin myyjän velvollisuuksista
, mutta ilmeisesti tuo minun kuluttajaneuvojani on ollut aikaisemmin Kelassa töissä, kun sain tänään vastaukseksi " Myyjä on sinua ohjeistanut, että olet yhteydessä huoltoliikkeeseen ja sovit noudon itse sinulle sopimana aikana. Voit myös sopia huollon kanssa noudon pyhien jälkeen, jolloin sinulle on vähemmän haittaa takuukorjauksesta. Mitä nopeammin otat huoltoliikkeeseen yhteyttä sitä nopeammin takuuasia käsitellään. "
Laitoin huoltoon itse viestiä jo perjantaina, mutta sieltäkään ei vielä mitään ole kuulunut ja perään soittaminenkaan ei kauheasti kiinnosta sillä Matkapuhelimesta soittaessa hinta olisi 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min (alv 24%).
Ei se nyt ihan noin mene. Linjauksessa lukee esimerkiksi.Niinno, eihän sinua ole pyydetty asioimaan maahantuojan kanssa. Sinua on ohjeistettu huoltamaan laite huoltoyhtiössä jota jälleenmyyjä käyttää. Eli tämä menee ihan oikein?
Tuossa taidettiin ensin vedota takuuseen, ei ihan selvinnyt oliko se Telian takuu, vai maahantuojan takuu, mutta jos maahantuojan, niin ihan tyypillisesti se menee maahantuoja huolto-organisaation kautta.Ei se nyt ihan noin mene. Linjauksessa lukee esimerkiksi.
Tuossa taidettiin ensin vedota takuuseen, ei ihan selvinnyt oliko se Telian takuu, vai maahantuojan takuu, mutta jos maahantuojan, niin ihan tyypillisesti se menee maahantuoja huolto-organisaation kautta.
Ja jos Telian takuu, niin ei sitä laitetta korjaa joku Telian aspa, vaan jokin huoltofirma, usein myös sama taho osallistuu reklamaatio käsittelyyn.
Mutta pointti tuossa nyt taisi olla se että asiakas reklamoi myyjälle, isossa organisaatiossa ei välttämättä ensimmäinen yhteys osu kohdallaa, mutta asiakasta oli neuvottu ottamaan huoltoon, mutta asiakaalle se ei käynyt. En nyt tajua miksei käy, onko tässä nyt ensisijainen tarkoitus hakea riittää, eikä se että virhe korjataan.
Se on hyvä että ensin reklamoidaan myyjälle, vaikka prosessi sitten etenisi myyjän ohjeiden mukaan valmistajan/maahantuojan takuu organisaation kautta.
Asiakkaan kanallta yleensä hyvä että voi suoraan keskustella huollon kautta, vuorovaikutus suorempaa ja joutusampaa.
Myyjän kautta alouttaminen hyvää sen takia, että jos matkalla tulee mutkia, niin on osoittaa että myyjän ohjeiden mukaan toimittu.
Edit:
Se jäi nyt epäselväksi oliko tuotteen toimituksessa, tai etämyynnissä esim verkkosivuilla kerrottu valmiiksi takuu "osoitteet".
Monella verkkokaupalla on listattu merkki ja tuoteryhmä kohteisesti takuun myöntäjät ja takuukäsittelyyn liittyvät yhteydet.
Ei sen asiakkaan tarvitse olla yhteydessä muihin kuin myyjään, jos ei halua. Eivät kaikki ole halukkaita tekemään myyjälle kuuluvia töitä.
Ei sen asiakkaan tarvitse olla yhteydessä muihin kuin myyjään, jos ei halua. Eivät kaikki ole halukkaita tekemään myyjälle kuuluvia töitä.
Jos myyjä ei ole tarjonnut takuuta ja vetoa valmistajan/maahantuoja takuuseen.
Ja voihan olla että se myyjä ei ole enään edes töissä siinäfirmassa mikä myynyt. Monella firmalla jälkimarkkinoinnin hoitaa joku tietty, taho, ei kukatahansa joka konsernissa on töissä. Jos yrityksestä kerrotaan kuka hoitaa homman, niin vähän haiskahtaa että haetaan riitaa jos ei asiakas sen vertaa helpota virheen korjaamista. Seuraavaksi ei varmaan avata ovea vaikka myyjä tulisi korjaan.
Jos myyjä ei ole tarjonnut takuuta ja vetoa valmistajan/maahantuoja takuuseen.
Ja voihan olla että se myyjä ei ole enään edes töissä siinäfirmassa mikä myynyt. Monella firmalla jälkimarkkinoinnin hoitaa joku tietty, taho, ei kukatahansa joka konsernissa on töissä. Jos yrityksestä kerrotaan kuka hoitaa homman, niin vähän haiskahtaa että haetaan riitaa jos ei asiakas sen vertaa helpota virheen korjaamista. Seuraavaksi ei varmaan avata ovea vaikka myyjä tulisi korjaan.