Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Tuotetiedoissa voi olla joskus virheitä, tämä on ikävää, mutta ei se velvoita myyjää maksamasn sulle yhtään mitään. Olisit vasn suoraan palauttanut koneen ja rahat takaisin ja ostanut oikeanlaisen tilalle vaikka jostain muualta. Sen sijaan teet nyt itse jatkuvaa hallaa tälle keissille, koska olet ottanut koneen käyttöön jatkat käyttöä edelleen.
Lainaus unohtu, tai privaatti viesti lipsahti julkiseen ketjuun :)

No kommenttisi varmaan tarkoitettu nimimerkkille "Mies puun takana", puolustan häntä sen takia että on hienoa että joku jaksaa taistella virheellistä markkinointia vastaan, hän tekee työtä sen puolesta että markkinoilta poistuisi kauppiaat jotka kilpailee värillä tiedoilla, jotka ei myy sitä mitä lupaavat. Jotta ne kauppiaat pärjäisi jotka myyvät sitä mitä lupaavat.

Hiljan oli uutispuolella viraston konahdus siitä että jos myyjä lupaa johonkin hintaan jotain, niin se sitoo myyjää, eikä se voi perua kauppaa vain sen takia että kate ei tyydytä.
 
Tuotetiedoissa voi olla joskus virheitä, tämä on ikävää, mutta ei se velvoita myyjää maksamasn sulle yhtään mitään. Olisit vasn suoraan palauttanut koneen ja rahat takaisin ja ostanut oikeanlaisen tilalle vaikka jostain muualta. Sen sijaan teet nyt itse jatkuvaa hallaa tälle keissille, koska olet ottanut koneen käyttöön jatkat käyttöä edelleen.
No hallaa itselleen ei käytännössä tee, sillä 50pv palautusaika Gigantissa mahdollistaa palautuksen sujuvasti, mutta itsekin olisin vain palauttanut koneen, siellähän oli sitä paitsi paljon parempikin kone samaan hintaan tarjouksessa?


Tuo oli 499e, alumiinirunko, 100% sRGB-näyttö yms.
 
Tuotetiedoissa voi olla joskus virheitä, tämä on ikävää, mutta ei se velvoita myyjää maksamasn sulle yhtään mitään. Olisit vasn suoraan palauttanut koneen ja rahat takaisin ja ostanut oikeanlaisen tilalle vaikka jostain muualta. Sen sijaan teet nyt itse jatkuvaa hallaa tälle keissille, koska olet ottanut koneen käyttöön jatkat käyttöä edelleen.
En ole vaatimassa että maksettaisiin yhtään mitään, vaan vaadin että saan sen sitä mitä on tilattu ja sovittuna aikana.
 
No hallaa itselleen ei käytännössä tee, sillä 50pv palautusaika Gigantissa mahdollistaa palautuksen sujuvasti, mutta itsekin olisin vain palauttanut koneen, siellähän oli sitä paitsi paljon parempikin kone samaan hintaan tarjouksessa?


Tuo oli 499e, alumiinirunko, 100% sRGB-näyttö yms.
Juu, mutta win home vs pro, juotettu muisti (8gb max?) vs 2 RAM-paikkaa 32gb max määrällä. Parempia löytyisi paljon jos on valmis elämään rajoitetuilla muisti-upgradauksilla (ja helppoa on varmasti löytää koneita jos ei ole aikakriittistä tarvetta).
 
Viimeksi muokattu:
Maksaako verkkokauppa.com kokonaisuudessaan ostohinnan takaisin jos ostaa sieltä ison tv:n, testaa ja palauttaa 32 päivän sisällä? Palautusehtoihin on ujuettu lause "Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön." Kellään omakohtaisia kokemuksia?
 
Maksaako verkkokauppa.com kokonaisuudessaan ostohinnan takaisin jos ostaa sieltä ison tv:n, testaa ja palauttaa 32 päivän sisällä? Palautusehtoihin on ujuettu lause "Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön." Kellään omakohtaisia kokemuksia?
Toivottavasti ei maksa. Siis jos tuotteessa ei ole mitään vikaa. Oikea ihanneasiakas tuommoinen yrityksen kannalta... meinaatko että tuollainen kuukauden käytössä ollut voidaan myydä enää uudelleen uutena ja täydellä hinnalla?
 
Maksaako verkkokauppa.com kokonaisuudessaan ostohinnan takaisin jos ostaa sieltä ison tv:n, testaa ja palauttaa 32 päivän sisällä? Palautusehtoihin on ujuettu lause "Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön." Kellään omakohtaisia kokemuksia?
Maksaa, jos tuote on uutta vastaavassa kunnossa.

Jos rupeat tekemään tuota useamman kerran niin varmaan jossain välissä lopettavat palautuksien hyväksymisen sinun osaltasi (pl. mitä laki vaatii). Tai sitten rupeavat laskemaan arvon alentumisen hyvin tarkasti ja vaatimaan sitä sinulta.
 
Nämä "liian hyvät palautusehdot" nostavat pitkällä tähtäimellä kuluttajan maksamaa hintaa.. Kun joudutaan täyteen hintaan ottamaan takaisin myyntikelvotonta (ainakaan täyteen hintaan) tavaraa pitää se menetetty kate ottaa muualta. Käytännössä näkyy kaikkien maksamissa hinnoissa pitkässä juoksussa.
 
Maksaako verkkokauppa.com kokonaisuudessaan ostohinnan takaisin jos ostaa sieltä ison tv:n, testaa ja palauttaa 32 päivän sisällä? Palautusehtoihin on ujuettu lause "Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön." Kellään omakohtaisia kokemuksia?
Verkkokauppa.com:lla on poikkeuksia tiettyjen tuotteiden kohdilla, muistaakseni tietyn kokoisissa TV:issä on jotain speciaalia. Jos jotakin OLED -töllöä pidät kuukauden, uskoisin että siitä voi vetää aika kovan arvonalentumisen.
 
Tulis sitten tilattua semmoisesta firmasta kuin Multitronic kaksi tuotetta joita piti olla nettikaupassa varastossa kumpaakin. Tilausvahvistuksen jälkeen kohta kaksi viikkoa mennyt ja pihaustakaan toimituksesta ei ole kuulunut. Googlauksen perusteella en ole ainoa. Mitäs peliä tämä? Onko tuttu lafka?
 
Tulis sitten tilattua semmoisesta firmasta kuin Multitronic kaksi tuotetta joita piti olla nettikaupassa varastossa kumpaakin. Tilausvahvistuksen jälkeen kohta kaksi viikkoa mennyt ja pihaustakaan toimituksesta ei ole kuulunut. Googlauksen perusteella en ole ainoa. Mitäs peliä tämä? Onko tuttu lafka?
Tuttu juttu. Sähköpostia perään niin laittavat tulemaan tai antavat selvityksen mikä kestää. Toimitusaikoihin ei tuon liikkeen kanssa voi luottaa, mutta muuten itsellä on homma toiminut siellä. Ennemmin siis jimms tai datatronic jos nopeasti haluaa. Hinnan perässä vaan välillä sortuu multitroniciin...
 
Tulis sitten tilattua semmoisesta firmasta kuin Multitronic kaksi tuotetta joita piti olla nettikaupassa varastossa kumpaakin. Tilausvahvistuksen jälkeen kohta kaksi viikkoa mennyt ja pihaustakaan toimituksesta ei ole kuulunut. Googlauksen perusteella en ole ainoa. Mitäs peliä tämä? Onko tuttu lafka?
Rantaruottalaisilla kestää yleensä toimitus. Jostain syystä.
 
Tulis sitten tilattua semmoisesta firmasta kuin Multitronic kaksi tuotetta joita piti olla nettikaupassa varastossa kumpaakin. Tilausvahvistuksen jälkeen kohta kaksi viikkoa mennyt ja pihaustakaan toimituksesta ei ole kuulunut. Googlauksen perusteella en ole ainoa. Mitäs peliä tämä? Onko tuttu lafka?
Hetki sitten tilitin samasta aiheesta. Piti tulla parissa päivässä, ei tullut lähes kahteen kuukauteen. Välissä soitin ja lupasivat nopeaa toimitusta. No, ei mitään tapahtunut.

Lopulta kävin perumassa tilauksen, eikä pahoittelujakaan kuulunut. En ole tilaamassa ihan hetkeen tuolta mitään.
 
Nämä "liian hyvät palautusehdot" nostavat pitkällä tähtäimellä kuluttajan maksamaa hintaa.. Kun joudutaan täyteen hintaan ottamaan takaisin myyntikelvotonta (ainakaan täyteen hintaan) tavaraa pitää se menetetty kate ottaa muualta. Käytännössä näkyy kaikkien maksamissa hinnoissa pitkässä juoksussa.
En allekirjoita.
- Palautusoikeudella allennetaan kuluttaja ostokynnystä -> myydään enemmän.
- Voidaan tinkiä asiakaspalvelusta, eli ulkoistetaan asia ostajalla -> alennetaan kustannuksia.

Kauppa voi optimoida jos jokin tuoteryhmä on sellaista sontaa että palautuu kovasti ja ei tahdo kiertää.
 
Verkkokauppa.com:lla on poikkeuksia tiettyjen tuotteiden kohdilla, muistaakseni tietyn kokoisissa TV:issä on jotain speciaalia. Jos jotakin OLED -töllöä pidät kuukauden, uskoisin että siitä voi vetää aika kovan arvonalentumisen.

Mutta kellään täällä ei ole käytännön kokemuksia tv:n palautuksista? Outoa, että tv:n joko määrittelisi rahamäärän, samaa kuvaa se pienempikin toistaa. Toki kuljetusmaksu on korkeampi isolle tuotteelle.
 
Mutta kellään täällä ei ole käytännön kokemuksia tv:n palautuksista? Outoa, että tv:n joko määrittelisi rahamäärän, samaa kuvaa se pienempikin toistaa. Toki kuljetusmaksu on korkeampi isolle tuotteelle.

Läheltä liippaa, kun kaveri osti aikanaan kaarevan näytön itselleen, katseli sitä viikon ajan ja päätti viedä takaisin. Myyjä katsoi näytön käyttöaikatiedoista, että laite on ollut käytössä x-tuntia, eikä enää kuulunut tuotteeseen tutustumiseen vaan laite on ollut normaalikäytössä. Näin ollen kaveri ei ollut oikeutettu täyteen ostohinnan palautukseen.

Se palautusoikeus kun taitaa olla tarkoitettu nimenomaan laitteen ominaisuuksiin ja laatuun tutustumista varten, eikä kuukauden katselumaratonia varten. Aivan varmasti niistä arvonaleneman ottavat ja joutuvat myymään tellut ja näytöt b-stockina tai esittelytuotteina halvemmalla.
 
Ite ainakin suosin aika paljon just verkkokauppa comia kun on hyvät palautusehdot, eli hyvin mahdollista että heillä myyntivolumit kovemmat kuin monella. Sen takia ei toi palautusaika laske heidän tulostaan välttämättä.
 
Onhan tuo nyt täyttä persilyä käyttää kuukauden ajan tuotetta ja sitten palauttaa se "muuten vaan". Tuotteen koleileminen/tutustuminen ei vaadi lähellekään noin pitkää käyttörupeamaa, eli tähän on ihan turha vedota.
 
XXL ja hintalupaus.

XXL:stä ostamani lenkkarit olikin nyt vkl myynnissä sen 14e halvemmalla XXL:ssä... No selvisi, että eihän hintalupaus koske heidän omia hintojaan... Mutta jos lenkkarit olisi olleet käyttämättömät vielä ja paketissa, niin olisin voinut palauttaa ne ja ostaa sitten takaisin halvemmalla.

No jee.

Aika ohueksi jää tuo heidän hintalupaus näin, koska iso osa tuotteista on "heidän omia", eli kyseistä mallia ei myy muut liikkeet.
 
Onhan tuo nyt täyttä persilyä käyttää kuukauden ajan tuotetta ja sitten palauttaa se "muuten vaan". Tuotteen koleileminen/tutustuminen ei vaadi lähellekään noin pitkää käyttörupeamaa, eli tähän on ihan turha vedota.
Niinhän se onkin, mutta jostain syystä hyvin moni kauppa haluaa tarjota juuri tuota "käytä kuukausi ja palauta"-systeemiä. Eiköhän näiden kuukauden kokeilijoiden kustannukset ole tungettu kaupan hintoihin, niin me kaikki maksetaan perseilijöiden kustannukset kiltisti.
 
XXL ja hintalupaus.

XXL:stä ostamani lenkkarit olikin nyt vkl myynnissä sen 14e halvemmalla XXL:ssä... No selvisi, että eihän hintalupaus koske heidän omia hintojaan... Mutta jos lenkkarit olisi olleet käyttämättömät vielä ja paketissa, niin olisin voinut palauttaa ne ja ostaa sitten takaisin halvemmalla.

No jee.

Aika ohueksi jää tuo heidän hintalupaus näin, koska iso osa tuotteista on "heidän omia", eli kyseistä mallia ei myy muut liikkeet.
No, hintalupaus on täysin asiakaspalvelua ja XXL saa määritellä ehtonsa palvelulle oman mielensä mukaan:

Hintalupaus koskee vertailua 100 kilometrin säteellä ko. XXL:n myymälästä toimivien kilpailevien yritysten ns. kivijalkamyymälöiden hintoihin, pois lukien verkkokaupat. XXL:n omia myymälöitä ei lueta kilpaileviksi yrityksiksi.
 
Onhan tuo nyt täyttä persilyä käyttää kuukauden ajan tuotetta ja sitten palauttaa se "muuten vaan". Tuotteen koleileminen/tutustuminen ei vaadi lähellekään noin pitkää käyttörupeamaa, eli tähän on ihan turha vedota.

Ei missään vaiheessa ole tarkoitus ollut pitää tv:tä kuukautta, Verkkokaupan palautusaika on se 32 päivää.


Muitakin kokemuksia voi kertoa, miten on sujunut asiointi jos tv on ollut lyhyen ajan testissä.
 
Tulis sitten tilattua semmoisesta firmasta kuin Multitronic kaksi tuotetta joita piti olla nettikaupassa varastossa kumpaakin. Tilausvahvistuksen jälkeen kohta kaksi viikkoa mennyt ja pihaustakaan toimituksesta ei ole kuulunut. Googlauksen perusteella en ole ainoa. Mitäs peliä tämä? Onko tuttu lafka?
On tuttu lafka. Ostanut paljonkin kaikenlaista roipetta ja aina ollut nopea toimitus. Vastaavaa ei ole osunut omalle kohdalle mikä sulle käynyt.
 
Niinhän se onkin, mutta jostain syystä hyvin moni kauppa haluaa tarjota juuri tuota "käytä kuukausi ja palauta"-systeemiä. Eiköhän näiden kuukauden kokeilijoiden kustannukset ole tungettu kaupan hintoihin, niin me kaikki maksetaan perseilijöiden kustannukset kiltisti.
Muutaman väärinkäyttäjän juu, mutta kokonaisuutena kokeilu/palautussysteemi ei maksa liikkeelle mitään vaan päinvastoin tuottaa rahaa, koska ei sellaista muuten liike pitäisi (pl. se etäkaupan minimi 14 vrk, ja siitäkin saa laskuttaa lähetyskulut takaisin ja arvonaleneman jos on käytetty). Eli sitä silloin myöskään kenenkän tarvitse maksaa.
 
Mutta kellään täällä ei ole käytännön kokemuksia tv:n palautuksista? Outoa, että tv:n joko määrittelisi rahamäärän, samaa kuvaa se pienempikin toistaa. Toki kuljetusmaksu on korkeampi isolle tuotteelle.
Ostin 65 lg töllön verkkiksesä. Siinä oli ehkä jotain vikaa. Sano et huoltoon. Sanoin et voiko palauttaa ja ostaa toisen. Sano et sopii. Tuo tänne. En halunnut tuoda. Sit ne tilas kuljetuksen sille. Kuorkki haki pihasta. Hain uuden ja siinä oli sama vika..blackscreen välil.. sit sen töllön hinta putos parisataa.. soitin sinne et onko hintatakuuta.. ei kuulema ole.. mut saa palauttaa kun on vasta 1kk menny kaupoista.. tilasin kuorkin hakee taas töllön ja hain gikantista uuden kun siellä se oli viel 100e halvempi... eli verkkokaupassa toimii palautus hyvin...
Sit gikantin telkus oli sama vika taas... sit olin yht. Elisaviihteeseen niin sit ne sai siihen jonkun korjauksen ja sit se rupe toimii... tämä tapahtui noin 1.9v sitten.
 
Onhan tuo nyt täyttä persilyä käyttää kuukauden ajan tuotetta ja sitten palauttaa se "muuten vaan". Tuotteen koleileminen/tutustuminen ei vaadi lähellekään noin pitkää käyttörupeamaa, eli tähän on ihan turha vedota.
No ei se oikeastaan ole. Ei kaikilla ole aikaa tuijottaa jotain telkkua ja plärätä asetuksia A/V comboja laitteiden kanssa taikka tutustua nykypäivän vittumaisiin CEC ongelmiin viikossa tai kahdessa. Kuukausi on imo ihan ok aika selvittää kelpaako joku televisio ominaisuuksineen olohuoneeseen vai ei. Siinä on muutama viikonloppu aikaa ja jonain viikonloppuna tuolla aikajanalla todennäköisesti jo kerkeää tutustuakin / löytää mahdolliset ongelmat

Televisiot on muutenkin niin vittumaisia kokonsa puolesta hakea / palautella että tuskin noita nyt muuten vaan veivataan edes takasin.. Eihän siinä ole mitään järkeä
 
2x4gb on koneessa kiinni - 1x8gb olisi parempi upgradea varten (16gb vain yhden kamman ostolla).
Ikivanha ongelma. Kaksi pienempää bulkkimuistia on paljon halvempi kuin yksi yhteensä näiden kokoinen. Itse asiassa useinkin ilmaisia ja hävitettävää vanhentunutta tavaraa.

Lisäksi halvassa paskassa kuluttajaromutavarassa on ihan marginaalista, että joku välittäisi laitteidensa päivityspotentiaalista tai peräti alkaisi niitä heti parannella. Alle prosentti asiakkaista koskaan tekee niin.
 
Televisiot on muutenkin niin vittumaisia kokonsa puolesta hakea / palautella että tuskin noita nyt muuten vaan veivataan edes takasin.. Eihän siinä ole mitään järkeä
Kyllä noita melkoisesti ainakin jokunen vuosi sitten palauteltiin. Olin Gigantissa hakemassa jotain isompaa härveliä noutotiskiltä ja samalla katselin kun oli pitkä jono telkkareita tulossa palautukseen, oli juuri jotkut yleisurheilukisat tms päättyneet ja ilmeisesti ihmiset olivat ottaneet kisojen ajaksi isompaa ja parempaa telkkua "testiin". Sinä aikana kun itse odottelin että aspa etsii varastosta minun tuotteeni ja saa sen kiikutettua niin varmaan toistakymmentä telkkaria oli palautusjonossa.
 
Onhan tuo nyt täyttä persilyä käyttää kuukauden ajan tuotetta ja sitten palauttaa se "muuten vaan". Tuotteen koleileminen/tutustuminen ei vaadi lähellekään noin pitkää käyttörupeamaa, eli tähän on ihan turha vedota.
Kuukausi menee todella nopeasti, riippuen vähän mihin saumaan television ostanut ja millainen elämänvaihe.

Niinhän se onkin, mutta jostain syystä hyvin moni kauppa haluaa tarjota juuri tuota "käytä kuukausi ja palauta"-systeemiä. Eiköhän näiden kuukauden kokeilijoiden kustannukset ole tungettu kaupan hintoihin, niin me kaikki maksetaan perseilijöiden kustannukset kiltisti.
Kaupan motiivi on se että se tienaa enemmän. Säästää kustannuksissa/asiakaspalvelussa alentaa ostokynnystä, eli ihan tyypillinen myynti puhe, osa ja kokeile kotona. (myyjä ei tiedä, eikä selvitä, asiakkaan ei haluta tutustuvan myymälässä).

Toki siinä on se että voi ehkä pyytää vähän enemmän, osa on valmis maksamaan avokaupasta, se on joskus oikeastikkin etu mistä kannattaa maksaa.
Myyjälle se on kuitenkin asia millä se saa myytyä enemmän, ne kamat jää hyvin herkästi palauttamatta. "nopean päättäjän" tarjouksissa ihan kunkku lupaus.

Kauppa siis vedättää asiakasta, mutta on myös asiakkaita jotka hyödyntää tuota, eli tekee saman kuin kauppa mutta käänteisesti.

Kakilla liikkeillä ei ole katumusaikaa tiskikaupassa, joten hinta kilpailutoimii.
 
Ikivanha ongelma. Kaksi pienempää bulkkimuistia on paljon halvempi kuin yksi yhteensä näiden kokoinen. Itse asiassa useinkin ilmaisia ja hävitettävää vanhentunutta tavaraa.

Lisäksi halvassa paskassa kuluttajaromutavarassa on ihan marginaalista, että joku välittäisi laitteidensa päivityspotentiaalista tai peräti alkaisi niitä heti parannella. Alle prosentti asiakkaista koskaan tekee niin.
Vähän hakusessa se mitä yrität sanoa. Pointti oli että ostin koneen jossa oli luvattu olevan 1x8gb mutta toimitetussa oli 2x4gb. Tarkoitus oli että saisin upgradattua tuon suht halvalla 16gb:ksi. Mitä sillä on väliä mikä prosentti ostajista välittää mistäkin, eikö toimittettavan tavaran pitäisi vastata sitä mitä on myyty/myydään?
 
Rantaruottalaisilla kestää yleensä toimitus. Jostain syystä.
No nyt kun laitoin sähköpostin niin saivat tänään ne ainakin paketoitua ja postin seurantakoodit tuli. Kumma lafka. kahteen viikkoon ei tapahdu mitään ja sitten vasta reagoivat kun joku kysyy. Itsekin ex yrittäjänä ihmettelen, pakkaisivat nyt vaikka lisäporukalla toimitettavat tilaukset???
 
Vähän hakusessa se mitä yrität sanoa. Pointti oli että ostin koneen jossa oli luvattu olevan 1x8gb mutta toimitetussa oli 2x4gb. Tarkoitus oli että saisin upgradattua tuon suht halvalla 16gb:ksi. Mitä sillä on väliä mikä prosentti ostajista välittää mistäkin, eikö toimittettavan tavaran pitäisi vastata sitä mitä on myyty/myydään?
No lähinnä yritin sanoa, etten ole lainkaan yllättynyt että esimerkiksi 1*8 ja 2*4 konfiguraatiot menevät käsitteinä tai joskus jopa tavaralajeina sekaisin - virhe tuotekuvauksessa on helppo tehdä tai tarkistamatta kopioida. Usein myös käy niin ettei kukaan piittaa tai edes huomaa.

Ainakaan en yhtään yritä kyseenalaistaa sitä, että paskan möivät. Kuulun myös siihen joukkoon, jota tuon tapainen virhe voisi hyvinkin haitata ja ärsyttäisi senkin kerran kun ei haittaisi.

Muutenkin virheelliset tuotekuvaukset ja väärät toimitukset ovat nykyään ihan normi, pahempaakin. Ilmeisesti työmoraali on jotenkin muuttunut siihen suuntaan, ettei millään ole oikein väliä ja heikko suoritus on ihan jees. Tuntuu että noin puolet tilatuista lähetyksistä on viime aikoina joutunut laittamaan takaisin tai huutelemaan perään vaihtelevista syistä. Väärät tuotteet, puuttuvia tuotteita, DOA, tavara oikea mutta myyty väärillä tuotetiedoilla ja käyttöön sopimaton jne. Tilausta ei koskaan täytetä kun tavaraa ei saavu vaikka asiakkaalle annettiin tilausta tehdessä tieto että tavaraa on hyllyssä ja heti lähetettävissä. Lähetys toimitettu väärään paikkaan, tavara vaurioitunut kuljetuksessa, lähetys on lähtenyt mutta sitä ei koskaan yritetä toimittaa vaan kuljettaja on vain kirjannut toimitusyrityksiä vaikka kilometrin säteellä ei ole käynyt ketään. Pakkaamon jekkuna 1 tuotteen sijasta 1000 tuotetta, vaikka on laskutettu vain yksi - ja ei, en voi yksinkertaisesti pitää niitä, tilaan sitten yksityis-tai yritysasiakkaana. You name it. Kaikki nämä ovat ihan ymmärrettäviä, mutta kun niitä tapahtuu koko ajan ja kaikissa portaissa. Valmistajasta myyjän eri osastojen kautta kuljetusliikkeisiin. Perseily on uusi normaali.
 
No lähinnä yritin sanoa, etten ole lainkaan yllättynyt että esimerkiksi 1*8 ja 2*4 konfiguraatiot menevät käsitteinä tai joskus jopa tavaralajeina sekaisin - virhe tuotekuvauksessa on helppo tehdä tai tarkistamatta kopioida. Usein myös käy niin ettei kukaan piittaa tai edes huomaa.

Ainakaan en yhtään yritä kyseenalaistaa sitä, että paskan möivät. Kuulun myös siihen joukkoon, jota tuon tapainen virhe voisi hyvinkin haitata ja ärsyttäisi senkin kerran kun ei haittaisi.

Muutenkin virheelliset tuotekuvaukset ja väärät toimitukset ovat nykyään ihan normi, pahempaakin. Ilmeisesti työmoraali on jotenkin muuttunut siihen suuntaan, ettei millään ole oikein väliä ja heikko suoritus on ihan jees. Tuntuu että noin puolet tilatuista lähetyksistä on viime aikoina joutunut laittamaan takaisin tai huutelemaan perään vaihtelevista syistä. Väärät tuotteet, puuttuvia tuotteita, DOA, tavara oikea mutta myyty väärillä tuotetiedoilla ja käyttöön sopimaton jne. Tilausta ei koskaan täytetä kun tavaraa ei saavu vaikka asiakkaalle annettiin tilausta tehdessä tieto että tavaraa on hyllyssä ja heti lähetettävissä. Lähetys toimitettu väärään paikkaan, tavara vaurioitunut kuljetuksessa, lähetys on lähtenyt mutta sitä ei koskaan yritetä toimittaa vaan kuljettaja on vain kirjannut toimitusyrityksiä vaikka kilometrin säteellä ei ole käynyt ketään. Pakkaamon jekkuna 1 tuotteen sijasta 1000 tuotetta, vaikka on laskutettu vain yksi - ja ei, en voi yksinkertaisesti pitää niitä, tilaan sitten yksityis-tai yritysasiakkaana. You name it. Kaikki nämä ovat ihan ymmärrettäviä, mutta kun niitä tapahtuu koko ajan ja kaikissa portaissa. Valmistajasta myyjän eri osastojen kautta kuljetusliikkeisiin. Perseily on uusi normaali.
Hyvin koostettu. Olen kyllä hyvin huvittunut, sillä olen kokenut nuo kaikki :D Onneksi postininja jäi muutossa suureen kaupunkiin. Täällä maalla posteljooni soittaa ennen tuloaan ja tulee, kun on luvannut. Hän jopa tuo päiväpostin tullessaan ovelle asti. Tänään paketti tuli 2 postimiehen kuljettamana, lieköhän ollut apupoika oppimassa

Mutta topicin aiheesta: tästä oli keskustelua myös kollegan kanssa juuri tänään. Nimittäin minulle on tullut kymmeniä paketteja verkkokauppa.comista. Joskus paketti on viipynyt viikon matkalla, mutta kuitenkin tavara on aina ollut tilattua ja tärkeintä, kuitenkin kyselemättä tullut perille asti. Mistään muusta verkkokaupasta (mukaanlukien myös noutotilaukset) en ole saanut kokonaisuutena näin onnistunutta toimituspalvelua. Liikkeen asiakaspalvelusta ei voi sanoa samaa, kun eivät antaneet toista näytönohjainta aikanaan. Minä kun olin mennyt tilaamaan väärän 3070 mallin, jota ei tullutkaan varastoon, mutta toisaalta ymmärrän kyllä siinä hyvin liikkeen puoltakin kun tappiota olisivat siinä tehneet. Toisella kertaa taas myivät Nintendo switchin 90% alella ja toivottivat sen perään vielä hyvää joulua, eli varsin tasan mennyt toistaiseksi puntit omalla kohdallani. En voi siis omien kokemuksieni perusteella kuin suositella verkkistä
 
Viimeksi muokattu:
Multitronic ei hyväksy puhelinnumeroa tilausvaiheessa (tietysti pakollinen), antaa aina 'is invalid'-/'on virheellinen' -virheen ja jatkamaan ei pääse. Tilasin vieraana, ei tunnuksia — rekisteröidyttyänikään ei onnistu.

Olen toki kokeillut joitain variaatioita, ja +358 sekä ilman.

PÄIVITYS: käytin uutta selainprofiilia, meni läpi. uBlock Originissa ei ole oletusasetukset, sivuston käyttämä skripti selvästi vaadittu syystä tai toisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Paljonkohan nämä liikkeet vähentävät arvon alemaa palautustuotteissaan? Itte kävin eilen hakee palautus pölynimurin. Halvalla sen sain.. Oli tosiaan pelkkä imuri ja sen tarvikkeet vaan. Boksi ja pölypusseja ei ollut, ja imun pikasäätö lippa irronut mutta sen sain korvattua vanhasta(sama mallistoa) imurista. Itselleni boksilla en tee mitään mutta näköjään gigantilla ainakin on aika löysät palautusehdot jos rikkinäistä laitetta voi palauttaa.
 
Paljonkohan nämä liikkeet vähentävät arvon alemaa palautustuotteissaan? Itte kävin eilen hakee palautus pölynimurin. Halvalla sen sain.. Oli tosiaan pelkkä imuri ja sen tarvikkeet vaan. Boksi ja pölypusseja ei ollut, ja imun pikasäätö lippa irronut mutta sen sain korvattua vanhasta(sama mallistoa) imurista. Itselleni boksilla en tee mitään mutta näköjään gigantilla ainakin on aika löysät palautusehdot jos rikkinäistä laitetta voi palauttaa.
On kai tuo voinut olla esittelykappale, nehän esimerkiksi imureissa voi saada suht kovaakin runtua asiakkailta, mutta esimerkiksi moottorinhan pitäisi olla uusi, kun ei kai noita koskaan päälle laiteta? Kaverikin osti taannoin esittelyreitittimen, jossa yksi kolmesta wifi-antennista oli katkennut ja oli muutenkin aika elämää nähneen näköinen, mutta sai sen ihan polkuhintaan. Taitaa olla nyt jo kuutisen vuotta vanha, ja käy ja kukkuu yhä ongelmitta. Tietokoneissa, puhelimissa ja televisioissa nuo esittelykappaleet ovatkin sitten jo ihan eri asia, kun ne ovat päällä vuorokauden ympäri(?), mutta niissä tuotteissa missä laitteet eivät ole päällä, niin tilanne on eri.
 
Verkkokauppa tuntuu taas tökkivän todella raskaasti. Tein firmalle pari tilausta, sisältävät pikku tavaraa kuten näppäimistöjä, hiiriä, puhelimien latureita jne. Kaikki tilatut tavarat löytyvät hyllystä. 48 tuntia myöhemmin molemmat tilaukset ovat edelleen käsittelyssä. Täytyy ruveta katsomaan jotain muuta toimittajaa tulevaisuudessa kun ei tunnu firmassa tapahtuvan mitään vaikka ei varsinaisesti ole ruuhka-aika ja kyseessä on hyllytavarat.
 
Verkkokauppa tuntuu taas tökkivän todella raskaasti. Tein firmalle pari tilausta, sisältävät pikku tavaraa kuten näppäimistöjä, hiiriä, puhelimien latureita jne. Kaikki tilatut tavarat löytyvät hyllystä. 48 tuntia myöhemmin molemmat tilaukset ovat edelleen käsittelyssä. Täytyy ruveta katsomaan jotain muuta toimittajaa tulevaisuudessa kun ei tunnu firmassa tapahtuvan mitään vaikka ei varsinaisesti ole ruuhka-aika ja kyseessä on hyllytavarat.
Myymälöiden hyllymäärä ei ole sama asia kuin nettimyyntivarasto. Hyllyistä ei oteta tuotteita lähetettäväksi.
 
Myymälöiden hyllymäärä ei ole sama asia kuin nettimyyntivarasto. Hyllyistä ei oteta tuotteita lähetettäväksi.

Okei, täytyy tarkentaa että kyseessä siis oli "hyllytavarat" nettivaraston puolella (ja oli niitä toki myös myymälänkin hyllyssä saldojen mukaan).
 
Verkkokauppa.comiin reklamoin kun kahdessa 3kk vanhassa sähköpyörässä (gzr pedelec) takapyörän pinnat katkeilivat aivan jatkuvasti, jonka takia joutui ramppaamaan huollossa.
Sovittiin että kauppa puretaan, pyörät lähti postin matkaan (rullakossa) ja verkkokauppaan saapuessaan pyörät olivat aivan täysin jonkun sahanpurun/heinän peitossa, johon verkkokauppa ilmoitti että ei korvaa euroakaan kun on ajettu väärissä olosuhteissa(?). Sinänsä hauskaa, kun koko asuinalueella ei ole mitään muuta kun asfalttitietä, ja toinen pyöristä oli juuri tullut huollosta, jossa pyörä puunataan samalla. Verkkokauppa nyt kyselee asiasta postilta, mutta vahva epäilys että eivät myönnä yhtään mitään. Mukavasti saa tuhlattua aikaa tälläiseen täysin turhanpäiväiseen asiaan. Varmaan olisi mennyt sujuvammin, jos olisin tajunnut ottaa etukäteen muutamat kuvat.. Mutta posti päätti saapua hakemaan pyörät ilmoittamatta, niin ei jäänyt paljoa aikaa miettiä mitään kuvien ottamista.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa.comiin reklamoin kun kahdessa 3kk vanhassa sähköpyörässä (gzr pedelec) takapyörän pinnat katkeilivat aivan jatkuvasti, jonka takia joutui ramppaamaan huollossa.
Sovittiin että kauppa puretaan, pyörät lähti postin matkaan (rullakossa) ja verkkokauppaan saapuessaan pyörät olivat aivan täysin jonkun sahanpurun/heinän peitossa, johon verkkokauppa ilmoitti että ei korvaa euroakaan kun on ajettu väärissä olosuhteissa(?). Sinänsä hauskaa, kun koko asuinalueella ei ole mitään muuta kun asfalttitietä, ja toinen pyöristä oli juuri tullut huollosta, jossa pyörä puunataan samalla. Verkkokauppa nyt kyselee asiasta postilta, mutta vahva epäilys että eivät myönnä yhtään mitään. Mukavasti saa tuhlattua aikaa tälläiseen täysin turhanpäiväiseen asiaan. Varmaan olisi mennyt sujuvammin, jos olisin tajunnut ottaa etukäteen muutamat kuvat.. Mutta posti päätti saapua hakemaan pyörät ilmoittamatta, niin ei jäänyt paljoa aikaa miettiä mitään kuvien ottamista.

Oliko pyörät pakattu alkuperäisiin laatikoihin vai miten "paketoinnin" hoidit?
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.
 
Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on?
En ole asianajaja, mutta kauppa saa lain mukaan tosiaan valita asiakkaansa, kunhan sitä ei tehdä syrjivin perustein.
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.
Ai kaveri on ostanut outletista tuotteen ja palauttanut sen, vai ostanut ihan avaamattoman tuotteen ja palauttanut sen?
 
Verkkokauppa.comiin reklamoin kun kahdessa 3kk vanhassa sähköpyörässä (gzr pedelec) takapyörän pinnat katkeilivat aivan jatkuvasti, jonka takia joutui ramppaamaan huollossa.
Sovittiin että kauppa puretaan, pyörät lähti postin matkaan (rullakossa) ja verkkokauppaan saapuessaan pyörät olivat aivan täysin jonkun sahanpurun/heinän peitossa, johon verkkokauppa ilmoitti että ei korvaa euroakaan kun on ajettu väärissä olosuhteissa(?). Sinänsä hauskaa, kun koko asuinalueella ei ole mitään muuta kun asfalttitietä, ja toinen pyöristä oli juuri tullut huollosta, jossa pyörä puunataan samalla. Verkkokauppa nyt kyselee asiasta postilta, mutta vahva epäilys että eivät myönnä yhtään mitään. Mukavasti saa tuhlattua aikaa tälläiseen täysin turhanpäiväiseen asiaan. Varmaan olisi mennyt sujuvammin, jos olisin tajunnut ottaa etukäteen muutamat kuvat.. Mutta posti päätti saapua hakemaan pyörät ilmoittamatta, niin ei jäänyt paljoa aikaa miettiä mitään kuvien ottamista.
Updatea tähän. Pyörät tässä vaiheessa seisoneet muutamia viikkoja heidän huollossaan odottamassa päätöstä, että suostuvatko nyt kaupan purkuun vai eivät.
No verkkokauppa.com vastasi tänään. "On niin epäselvä case, sopisiko tässä tilanteessa kaupan purku?" tähän vastasin että kyllä sopii, ja rahat tuli 10 minuutin päästä asiakastilille.
No alkuperäinen ongelmahan oli siinä, että eivät suostuneet kauppaa purkamaan postin mokan takia. Hieman eroja näköjään asiakaspalvelijoiden välillä. No saipa ainakin rahat takaisin.
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.

Mielenkiintoinen tapaus, pakko myöntää että ihmettelisin jos tuollaisia banneja ei jaettaisi. Jo kodin1 aikaan oli sellasta jengiä jotka tilasi esim. häihin 10 aterinsettiä ja palautti tiskattuna juhlien jälkeen.

Ei se giganttikaan varmaan hyvällä katso jos kokoajan palauttelee ja ns. "hyväksikäyttää" systeemiä, en ihmettelisi yhtään jos heillä olisi sama homma. Mitään laitonta tuossa ei pitäisi olla, kauppias saa valita asiakkaansa kun ei eritysesti syrji.
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.
Kyllä yritys lähtökohtaisesti haluaa pitää asiakkaistaan kiinni ja tehdä kauppaa mahdollisimman paljon. On sanomattakin selvää, että jotakin perseilyä tässä on Verkkiksen kannalta nyt tapahtunut sen verran, että jonkinlaiselle "mustalle listalle" on jouduttu. Ei firmat näitä ihan kevyin perystein varmasti jakele.
 
Kyllä yritys lähtökohtaisesti haluaa pitää asiakkaistaan kiinni ja tehdä kauppaa mahdollisimman paljon. On sanomattakin selvää, että jotakin perseilyä tässä on Verkkiksen kannalta nyt tapahtunut sen verran, että jonkinlaiselle "mustalle listalle" on jouduttu. Ei firmat näitä ihan kevyin perystein varmasti jakele.
Kyllähän esimerkiksi nuo akkojen rättikaupat ovat ruvenneet bannailemaan porukkaa järjettömien palautusmäärien takia niin miksei verkkiskin tekisi samaa. Tiedän ainakin kaksi naispuolista henkilöä joilta tilaukset pistettiin jäihin sen takia kun tilasivat isoja määriä monta kertaa ja palauttivat aina suurimman osan ilmaisella palautuksella. Ihan pienistä määristä en tiedä tuota tapahtuneen vaan oikeasti kymmenistä ellei sadoista tuotteista.
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.
Vähään aikaan ei ole korviin kantautunut, mutta pidemmältä ajalta "porttikeltoja" on jaelleet erikokoiset toimijat. Isommat mekaanisemmin, pienemmät kirjavammin.

"n.11k€" historia ei sinänsä kerro asiakkaan kuninkuudesta, jossain muussa firmassa tiedossa "porttikiellon" asiakkaalle jolla paljon isommat ostot.

Eli kerrotun perusteella tulee mieleen että en ihmettele, tosin kerrotun tarinaan sopii myös että ihmettelen.

Jos kyse siitä että markkinoidaan palvelua, jonka käyttämisestä irtisanotaan asiakassuhde, saa porttikiellon, niin sitten älähtäisin, mutta silloin näitä tapauksia olisi paljon.

Gigaintti, Verkkokauppa.com ymmärtääkseni sietävät varsin paljon asiakaskohtaisia palautuksia ja varsikin Gigantissa innoissaan ehdotetaan kotikokeilua kertatoisen jälkeen. En tiedä onko siellä robotiikkaa joka noihin ei haluttuihin tarttuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 476
Viestejä
4 558 127
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom