Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Verkkokauppa.com pisti yllättäen.
Tilattu eilen 10:55 ja pakettiautomaatissa tänään 14:05.
Lienee ollut Postin logistiikka käytössä.
Myös myymälätoimitukset yllättävän nopeita ja ilmaisia.

Sunnuntaina tilattu panssarilasi oli tänään maanantaina keskipäivällä jo noudettavana.
 
Tilasin Garmin Fenix 6S Elisalta ja kun oli jollekin vauvakädelle tehty se kello niin palautin sen. Mietin että mitähän laskuttavat kun olin käynnistänyt sen, ladannut sitä ja ottanut näytönsuojan pois mutta ei -> tuli täysi hyvitys.
Käsittääkseni Elisa perii aika herkästi tuotteista jonkun verran korvausta jos niitä on käytetty. Ja palautin toissapäivänä ja tänään tuli hyväksyntä palautuksesta.
 
Tilasin Garmin Fenix 6S Elisalta ja kun oli jollekin vauvakädelle tehty se kello niin palautin sen. Mietin että mitähän laskuttavat kun olin käynnistänyt sen, ladannut sitä ja ottanut näytönsuojan pois mutta ei -> tuli täysi hyvitys.
Käsittääkseni Elisa perii aika herkästi tuotteista jonkun verran korvausta jos niitä on käytetty. Ja palautin toissapäivänä ja tänään tuli hyväksyntä palautuksesta.
Kaikki varastoihmiset eivät ole niin tarkkoja. Meillä palautettu monesti kuvailemallasi tavalla kokeiltua elektroniikkaa nettiin.
 
Osaako joku sanoa, että ottaako verkkokauppa.com käytössä käyneen prosessorin takaisin mukisematta?
 
Mitens.. jos netistä ostaa jokun kellon johon on ostettu gigantin 2v tuoteturva.. niin siirtyykö se tuoteturva uudelle omistajalle kun ostan kellon yksityiseltä? Ja mikähän on omavastuu gikantin tuoteturvassa kun en semmoista tietoa netistä löytänyt?
 
Mitens.. jos netistä ostaa jokun kellon johon on ostettu gigantin 2v tuoteturva.. niin siirtyykö se tuoteturva uudelle omistajalle kun ostan kellon yksityiseltä? Ja mikähän on omavastuu gikantin tuoteturvassa kun en semmoista tietoa netistä löytänyt?
Onko siis kyse tuollaisesta tuoteturva vakuutuksesta?

Melkoisia ehtoja noissa näyttäisi olevan, riippuu millainen tuoteturva siihen on hankittu ja sen ehtojen mukaan mennään (sama omavastuun kohdalla). Osa näyttäisi olevan aikas henkilökohtaisia, joten siirtyminen riippunee paljolti juurikin ehdoista. Myyjän tulisi selvitellä asiat Gigantin kanssa, ennenkuin lupailee mitään mielestäni...
 
Tilattiin gigantista pelihiiri joka viikon jälkeen lakkasi toimimasta usb3 ja 2 porteissa ja jälkimäiseen liitettynä windows antoi myös varoituksen virran käytöstä, johto myös kuumeni huomattavasti..

Luulisi menevän takuuseen?
 
Tilattiin gigantista pelihiiri joka viikon jälkeen lakkasi toimimasta usb3 ja 2 porteissa ja jälkimäiseen liitettynä windows antoi myös varoituksen virran käytöstä, johto myös kuumeni huomattavasti..

Luulisi menevän takuuseen?
Tai voi vaan palauttaakin ja ottaa uuden tilalle, pääsee varmaan helpommalla.
 
Tilattiin gigantista pelihiiri joka viikon jälkeen lakkasi toimimasta usb3 ja 2 porteissa ja jälkimäiseen liitettynä windows antoi myös varoituksen virran käytöstä, johto myös kuumeni huomattavasti..

Luulisi menevän takuuseen?
Kannattaa mainita mikä valmistaja/malli kyseessä, jos muitakin ostajia ja on laajempaakin ongelmaa tuossa...
 
Tilattiin gigantista pelihiiri joka viikon jälkeen lakkasi toimimasta usb3 ja 2 porteissa ja jälkimäiseen liitettynä windows antoi myös varoituksen virran käytöstä, johto myös kuumeni huomattavasti..

Luulisi menevän takuuseen?
Ainakin G Pro Wirelesskin meni suoraan vaihtona, kun rulla hajosi, eli tuskin mitään hiiriä korjataan, kun tuokin oli silloin 130e hiiri. Eli kun kerrot, että on tällaista vikaa, niin eiköhän sieltä lyödä suoraan uusi hiiri käteen.

e. Ja Verkkiksessäkin ollut sama homma, hiiressä jotain vikaa, niin suoraan uusi hiiri/vastaava tilalle.
 
Kannattaa mainita mikä valmistaja/malli kyseessä, jos muitakin ostajia ja on laajempaakin ongelmaa tuossa...
Kyseessä on Logitech G502 Hero usb hiiri

Kiitos vastauksista, pitää ens viikolla käydä asioimassa miten homma menee, päivittelen tänne myös miten käy.
 
Onko siis kyse tuollaisesta tuoteturva vakuutuksesta?

Melkoisia ehtoja noissa näyttäisi olevan, riippuu millainen tuoteturva siihen on hankittu ja sen ehtojen mukaan mennään (sama omavastuun kohdalla). Osa näyttäisi olevan aikas henkilökohtaisia, joten siirtyminen riippunee paljolti juurikin ehdoista. Myyjän tulisi selvitellä asiat Gigantin kanssa, ennenkuin lupailee mitään mielestäni...
Viikon etelänloman jälkeen itselleni on selvinnyt että sain vaihdettua Gikantin vakuutuksen omiin nimiin kun postitin heille torin viestiketjut jossa ostin kellon ja org. kuitista kuvan
 
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?
 
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?
Mihinkään lakiin perustuvaa hyvitystä tuskin voi vaatia, mutta laitteen voi palauttaa ja sitten korvauksen bensoista jne. Toinen asia on sitten se, haluaako Gigantti hyvittää jotain, jotta et palauta konetta, vaan pidät sen.
 
Mihinkään lakiin perustuvaa hyvitystä tuskin voi vaatia, mutta laitteen voi palauttaa ja sitten korvauksen bensoista jne. Toinen asia on sitten se, haluaako Gigantti hyvittää jotain, jotta et palauta konetta, vaan pidät sen.
Pitää katsoa miten tuon kanssa menee.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?
Mitä tilausvahvistuksessa lukee? Selväähän se on että pitää toimittaa oikeilla spekseillä oleva kone eikä huonompaa.
 
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?
Palauttaessa tuotetta voit vaatia matkakuluja, jotka korvataan halvimman kulkutavan mukaan. Muuta korvausvelvollisuutta ei Gigantilla ole.
 
Korvausvelvollisuutta ei ole mutta hinnanalennusta voi ja kannattaakin pyytää jos kone on muuten sellainen että sen haluaa pitää.. Sitä en osaa sanoa miten Gigantti noihin suhtautuu vai antaako vaihtoehdoiksi pitämisen ilman hyvitystä tai palauttamisen..
 
Gikanttiin vein sähköhampu harjan takas kun oli lähes 2v vanha. Siitä oli revennyt se silikoni pinnoite.. antoi kyselemättä uuden hyllystä takuuna. Hommat toimi hienosti. Kiitos.
 
Palauttaessa tuotetta voit vaatia matkakuluja, jotka korvataan halvimman kulkutavan mukaan. Muuta korvausvelvollisuutta ei Gigantilla ole.
Entäs jos haluaa sellaisen läppärin minkä on tilannut, kysyjä halusi hyvitystä, mutta jos myyjä ei halua maksaa sellaista hyvitystä mikä tyydyttäisi ostajaa, niin sitten kannattaa tai oikeastaan pitää vaatia se mitä ostanut.

Käyttis päivitettävissä, jos siis joku home, ja prota kaupattu. Muistia voivat asentaa riippuen mallista, mutta BT päivitys voi olla vielä haasteellisempaa, ja tuo web kamera voi viimeistään johtaa siihen että myyjä vaihtaa laitteen luvattuun.
 
Entäs jos haluaa sellaisen läppärin minkä on tilannut, kysyjä halusi hyvitystä, mutta jos myyjä ei halua maksaa sellaista hyvitystä mikä tyydyttäisi ostajaa, niin sitten kannattaa tai oikeastaan pitää vaatia se mitä ostanut.

Käyttis päivitettävissä, jos siis joku home, ja prota kaupattu. Muistia voivat asentaa riippuen mallista, mutta BT päivitys voi olla vielä haasteellisempaa, ja tuo web kamera voi viimeistään johtaa siihen että myyjä vaihtaa laitteen luvattuun.
Joo. Itse sain aikanaan 50€ lahjakortin, kun olikin 500w bronze poweri koneessa vaikka piti olla 550w gold. Toki ensin tarjottiin palautusoikeuden käyttöä, mutta pyysin itse hyvitystä. Noiden speksien olisi kyllä hyvä olla kohdallaan myyjän ja asiakkaan eduksi
 
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?

Tarkistapa mikä on koneen pohjassa oleva mallinumero, täsmääkö se pakettiin, kuittiin ja siihen mitä on netissä myynnissä?
 
Tarkistapa mikä on koneen pohjassa oleva mallinumero, täsmääkö se pakettiin, kuittiin ja siihen mitä on netissä myynnissä?
Täsmää. Mallinumero ja EAN. Gigantin antamat tekniset ominaisuudet eivät vain vastaa mitä paketissa on. Esim. ei ole mainittua taustavalaistua näppäimistöä.
Malli numerolla löytyy hetken kaivamisen jälkeen valmistajan sivuilta läppäri joka vastaa saatua mutta siinäkin se ero että ei voi käyttistä vaihtaa (ohjeiden mukaan järjestelmänpalautuksessa pitäisi olla win10pro ja win11pro vaihtoehdot mutta koneessa on vain win11pro).
 
Viimeksi muokattu:
Täsmää. Mallinumero ja EAN. Gigantin antamat tekniset ominaisuudet eivät vain vastaa mitä paketissa on. Esim. ei ole mainittua taustavalaistua näppäimistöä.
Malli numerolla löytyy hetken kaivamisen jälkeen valmistajan sivuilta läppäri joka vastaa saatua mutta siinäkin se ero että ei voi käyttistä vaihtaa (ohjeiden mukaan järjestelmänpalautuksessa pitäisi olla win10pro ja win11pro vaihtoehdot mutta koneessa on vain win11pro).
Emännällä kävi samalla tavalla, oli tosin muistaakseni DNA:n verkkokauppa mutta sama juttu. Speksit eivät pitäneet yhtään paikkaansa nettisivulla, esimerkiksi ei ollut numeronäppistä vaikka spekseissä oli ja jotkut muutkin tiedot oli pielessä. Palautus onneksi onnistui kun ilmoitti että ei vastaa speksejä. Tuon jälkeen on tullut aina tarkistettua suoraan valmistajan sivuilta laitteiden speksit ja on tullut huomattua että yllättävän usein noissa on virheitä.
 
Täsmää. Mallinumero ja EAN. Gigantin antamat tekniset ominaisuudet eivät vain vastaa mitä paketissa on. Esim. ei ole mainittua taustavalaistua näppäimistöä.
Malli numerolla löytyy hetken kaivamisen jälkeen valmistajan sivuilta läppäri joka vastaa saatua mutta siinäkin se ero että ei voi käyttistä vaihtaa (ohjeiden mukaan järjestelmänpalautuksessa pitäisi olla win10pro ja win11pro vaihtoehdot mutta koneessa on vain win11pro).
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, ostit etämyynnistä läppärin, ja myyjä toimitta aivan väärän, siis ominaisuuksiltaan väärän, joku krypitinen EAN koodi oli oikein.

Tarkistit sisällön, ja totesit sen vääräksi. Nyt paketti odottaa pöydällä eniten toivot hyvitystä, rahaa. Eli virheet ei ole ylitsepääsemätön haitta.

Myyjä voi korjata virheensä, joten ei se välttämättä rahaa ole tyrkyttämässä.

Jos taasen puutteet on sellaisia että ne sinulle tärkeitä, eli joka tapauksessa hankit sellaisen mitä olet tilannut, niin mikä sulle paras niin vähän riippuu mihin rahaa saat haluamasi, eli onko kaupanpurku, tai sellaisen tuotteen toimittaminen mitä luvattu sinulle sinulle edullisempi vaihtoehto.


Myyjään et ole vielä ottanut yhteyttä, ja myyjän ehdotuksia/tarjouksista ei ole vielä tietoa.

voi käyttistä vaihtaa (ohjeiden mukaan järjestelmänpalautuksessa pitäisi olla win10pro ja win11pro vaihtoehdot mutta koneessa on vain win11pro).
Nykyään alunperin WIn10 versiolla julkaistut tietokoneet tuppaa tulemaan "tuoreemmalla päivityksellä" eli yhdellä toista. Tiedä sitten miten kuluttajakaupassa menee jos kinaa, tai siis riittääkö että voi asentaa sen kympin.

Edit:
Tuosta päätellen, olet koneen käynnistänyt ja yrittänyt järjestelmäpalautusta.
 
Viimeksi muokattu:
Noissa valmistajan toimittamissa datasheeteissä on myös paljon virheitä, joita joutuu korjaamaan myös jälkikäteen, eli kannattaa kyllä palauttaa laite ja ehdottaa myös korjausta tuotesivulle.
 
Pistetääs vähän posia Verkkokauppa.comista.
Tilasin sieltä suojakuoren, perus kuntoluokka B "voi sisältää pieniä käytönjälkiä" jne.
No, sehän oli aivan täysin naarmuilla koko kuori, varmaan ollut jollain sen kuukauden käytössä kesällä festareita kierrellessä ja sitten silmät kirkkaana palautettu.

Reklamaatio kuvien kera sähköpostilla, ei tainnu mennä ku pari tuntia niin tuli vastaus "pahoittelemme asiaa" ja korvauksena koko tuotteen hinta toimituskuluineen hyvitetty. Jäi kyllä aika hyvä maku tästä reklamaatiosta :tup:
 
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, ostit etämyynnistä läppärin, ja myyjä toimitta aivan väärän, siis ominaisuuksiltaan väärän, joku krypitinen EAN koodi oli oikein.

Nykyään alunperin WIn10 versiolla julkaistut tietokoneet tuppaa tulemaan "tuoreemmalla päivityksellä" eli yhdellä toista. Tiedä sitten miten kuluttajakaupassa menee jos kinaa, tai siis riittääkö että voi asentaa sen kympin.

Edit:
Tuosta päätellen, olet koneen käynnistänyt ja yrittänyt järjestelmäpalautusta.

Aika paljon oli väärää kaupan kuvauksessa. EAN ja mallinumerolla valmistajan sivuilla muuten oikein, paitsi valmistajan mukaan pitäisi todellakin olla koneessa mahdollisuus downgradata win10 pro:hon (jota ei koneessa ole). Gigantista oli pistänyt jonkun paikallisen kivijalka myymälän junnun soittamaan joka ei tiennyt koneista eikä kaupan peruskonsepteista juuri mitään. Yritti vetää jotain hard sale - linjaa ja meni ihan ufoksi kun en suostunut Lenovoa ottamaan vastaan (koska kiinnijuotettu 8gb muisti, tilatussa 2 sodim solottia - tarkoituksena oli upgradata 32gb:n jossain vaiheessa). Pyysin asiakaspalvelusta että joku joka oikeasti ymmärtää jostain ottaisi yhteyttä niin saisi jotenkin järkevästi keskusteltua tuon läpi. Kaupanpurkua ehdottivat myös mutta ihan opinnäytetyötä varten kiinnostaa nähdä pitääkö vetää kuluttajariitahässäkän kautta ennenkuin saa sitä mistä on jo maksettu.
 
Aika paljon oli väärää kaupan kuvauksessa. EAN ja mallinumerolla valmistajan sivuilla muuten oikein, paitsi valmistajan mukaan pitäisi todellakin olla koneessa mahdollisuus downgradata win10 pro:hon (jota ei koneessa ole). Gigantista oli pistänyt jonkun paikallisen kivijalka myymälän junnun soittamaan joka ei tiennyt koneista eikä kaupan peruskonsepteista juuri mitään. Yritti vetää jotain hard sale - linjaa ja meni ihan ufoksi kun en suostunut Lenovoa ottamaan vastaan (koska kiinnijuotettu 8gb muisti, tilatussa 2 sodim solottia - tarkoituksena oli upgradata 32gb:n jossain vaiheessa). Pyysin asiakaspalvelusta että joku joka oikeasti ymmärtää jostain ottaisi yhteyttä niin saisi jotenkin järkevästi keskusteltua tuon läpi. Kaupanpurkua ehdottivat myös mutta ihan opinnäytetyötä varten kiinnostaa nähdä pitääkö vetää kuluttajariitahässäkän kautta ennenkuin saa sitä mistä on jo maksettu.
Tuo onkin mielenkiintoinen keissi, jos tilaamaasi konetta ei ole edes olemassa, niin miten sellaisen voi myyjä toimittaa. Jos kuitenkin mallinumero täsmää saamaasi, niin virhe on tietysti selvä, mutta kenenkä päässä. Voi hyvin olla, että KKV suosittaa hinnanalennusta tai kaupanpurkua, jos tuollaista konetta ei siis ole edes olemassa samalta valmistajalta. Toki voihan KKV katsoa, että pitää saada toiselta valmistajalta samoilla spekseillä oleva kone.
 
Tuo onkin mielenkiintoinen keissi, jos tilaamaasi konetta ei ole edes olemassa, niin miten sellaisen voi myyjä toimittaa. Jos kuitenkin mallinumero täsmää saamaasi, niin virhe on tietysti selvä, mutta kenenkä päässä. Voi hyvin olla, että KKV suosittaa hinnanalennusta tai kaupanpurkua, jos tuollaista konetta ei siis ole edes olemassa samalta valmistajalta. Toki voihan KKV katsoa, että pitää saada toiselta valmistajalta samoilla spekseillä oleva kone.
Se jäi tuossa epäselväksi oliko ostettu kivijalasta, vai etämyynnistä.
Mutta jos kuvitellaan että ostettu verkkokaupasta, myyjä tarjonnut tietyntasoista laitetta, jossa suurinpiirtein ainoat asia mitkä oikein oli väri, EAN koodi, ja jokin krytpinen malli numero, eli asioita joilla ei ostopäätöksessä mitää merkitystä.

Suoraviivaisesti myyjä voi korjata virheen, aiemmin vaihtoehtona myös kaupanpurku.

Mutta jos asiakas oikeasti haluaa sen laitteen mitä oli ollut ostamassa, siihen hintaan mitä siitä maksoi. Niin aivan hiljattain julkisuudessakin muistuttettiin että myyjän tarjous, tilausvahvistus sitoo myyjää, ei myyjä voi peru kauppaa sillä perusteella että luvatun toimittaminen maksaakin enemmän. Tai että lupauksen sijaan tarjoaakin jotain halvempaa laitetta.

Myyjällä on kuitenkin jotain huolellisuus velvoitteita kertoa totuudenmukaisia tietoja.

Joo, myönnän että vähän provosoiva olen, mutta tavoitteeni on että ainakin isot toimijat vastaisivat siitä mitä myyvät.

Aika paljon oli väärää kaupan kuvauksessa.

Onko myyjä jo korjannut tiedot sivuillaan, ota kopsut
 
Se jäi tuossa epäselväksi oliko ostettu kivijalasta, vai etämyynnistä.
Mutta jos kuvitellaan että ostettu verkkokaupasta, myyjä tarjonnut tietyntasoista laitetta, jossa suurinpiirtein ainoat asia mitkä oikein oli väri, EAN koodi, ja jokin krytpinen malli numero, eli asioita joilla ei ostopäätöksessä mitää merkitystä.

Suoraviivaisesti myyjä voi korjata virheen, aiemmin vaihtoehtona myös kaupanpurku.

Mutta jos asiakas oikeasti haluaa sen laitteen mitä oli ollut ostamassa, siihen hintaan mitä siitä maksoi. Niin aivan hiljattain julkisuudessakin muistuttettiin että myyjän tarjous, tilausvahvistus sitoo myyjää, ei myyjä voi peru kauppaa sillä perusteella että luvatun toimittaminen maksaakin enemmän. Tai että lupauksen sijaan tarjoaakin jotain halvempaa laitetta.

Myyjällä on kuitenkin jotain huolellisuus velvoitteita kertoa totuudenmukaisia tietoja.

Joo, myönnän että vähän provosoiva olen, mutta tavoitteeni on että ainakin isot toimijat vastaisivat siitä mitä myyvät.



Onko myyjä jo korjannut tiedot sivuillaan, ota kopsut
Screen capturet, print pdf:t ja ruutuvideokaappaukset otettu. Gigantin verkkokaupasta oli hankittu - vielä "yritysluokan" kone. Eivät vieläkään ole korjanneet sivuston tietoja vaikka viime torstaina infosin niitä.
 
Screen capturet, print pdf:t ja ruutuvideokaappaukset otettu. G
Hyvää työtä.
Eivät vieläkään ole korjanneet sivuston tietoja vaikka viime torstaina infosin niitä.
Mutu maalikko mielikuva että kuluttaja linjauksissa on välillä korostettu nettisivujen luennetta, sitä että virheet voi korjata nopeasti, vs printti markkinointi, eli jos jatketaan tietoisesti virheellistä markkinointi vaikka virhe tiedetään, niin ei se ainakaan myyjän asemaa paranna. Tulee mieleen että myyjä on jatkanut sitä pidempään, win10 kone, niin tuskin olit ensimmäinen joka sen osti.

Edit:
BT versio vähän pienempi, onko siinä kuitenkaan mitään puutetta luvatuissa profiileissa ?
WIN 10, sen tuki ilmeisesti on, mutta esiasennettuna 11
Selffie kameran resoluutio, se paperilla varmaan selkeä, mutta onko ns laatueroa luvatusta.
Tuo muisti , jos nyt oikein ymmärsin niin määrä oikea, mutta luvattu vaihdettavilla, jos itse valitsisin 8GB mallin, niin osassa käyttötarkoitusta olisi erityisen kiinnostava asia on se onko juotettu vai ei, siis se että saa lisättyä/päivitettyä, kilpailee hinnan kanssa joissa isot muistit vakiona.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan vaan mielenkiinnosta, mikä kone kyseessä tuolla Gigantin valikoimissa? Vois ihmetellä itsekin.
 
Ihan vaan mielenkiinnosta, mikä kone kyseessä tuolla Gigantin valikoimissa? Vois ihmetellä itsekin.

Se on tuo halppis, tarkoitus oli saada ihan jees kone kouluhommiin jonka saisi halvalla upgradattua vähintään 16gb:n koneeksi: Acer TravelMate P214-53-569A 14" kannettava - Gigantti verkkokauppa

Oikeat datat (joita Gigantin junnu ei omien sanojensa mukaan pystynyt löytämään):

Tussa on tota laadukastaa copy-paste meininkiä kun ominaisuus kuvauksessa on "Ergonominen ja taustavalaistu näppäimistö tekee kirjoittamisesta mukavaa." sitten ottaa "katso tekniset tiedot" -> "kaikki tekniset tiedot" ja löytyy "Taustavalaistu näppäimistö : Ei". Vähän on tota Acerin omaa mokaa myös tuossa. Ei siinä micro SD -slottia ole, siinä on SD slotti (ohjeissa, datasheetissä smartCard reader slot).

Muokkaus:
Vielä ne erot joita olen onnistunut bongaamaan:
  • Bluetooth 5.1 vs. 5.0
  • 1x8gb vs. 2x4gb
  • kamera 1080p vs 720p
  • win 10 pro vs win 11 pro (itsellä vanha legit Adobe CS6 Production Premium lisenssi jonka pitäisi toimia paremmin 10:ssä joten tuolla on väliä).
Ilmoittakaa jos bongaatte muuta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Bluetooth 5.1 vs. 5.0
  • 1x8gb vs. 2x4gb
  • kamera 1080p vs 720p
  • win 10 pro vs win 11 pro (itsellä vanha legit Adobe CS6 Production Premium lisenssi jonka pitäisi toimia paremmin 10:ssä joten tuolla on väliä).
Ilmoittakaa jos bongaatte muuta.
Nyt siellä lukee että 8GB ram yksi vapaa paikka, max 32GB.

BT ero, mitä se käytännössä
 
Tuntuu tosiaan olevan aika paljon virheitä näiden Giganttien sun muiden tuotesivuilla. Ne kun copy/pastetaan jostain vaan yleensä jonkun toimesta joka ei hirveästi tiedä itse tuotteesta yhtään mitään.
 
Speksit tulee varmaan rajapintoja pitkin tukkurilta tai jostain Icecat tyyppisestä palvelusta, ei niitä kukaan erikseen oikolue.
 
Kummallista sähläystä jälleen Gigantilta.

Tilasin ja maksoin etukäteen tämän tarjousnäytön torstaina noudettavaksi liikkeestä, kun eivät postitse halunneet lähettää, ja perjantaina tuli ilmoitus että voi tulla noutelemaan. Eilen maanataina saavuin sitten hakemaan ja 20 minuutin odottelun sekä kolmen työntekijän ihmettelyn jälkeen ilmoitetaan että minun näyttöä ei löydy eikä sitä ole missään Gigantin myymälässä saattikka keskusvarastossa. No, loppu hyvin kaikki hyvin sillä antoivat kuitenkin tilalle Asuksen VG27AQ:n joka on about vastaava kuin tuo Acer, lievästi kusetettu olo tuli kuitenkin sillä OVH myyntihintahan tuolla Asuksella on alempi kuin Acerilla sekä mallikin on vanhempi.

Rehellinen varastosaldomoka johtuen isosta tilausmäärästä, vaiko joku varastoukko pölli minun näytön itselleen, mene ja tiedä.
 
Eihän se sitten ole vastaava jos vanhempi huonompi ja halvempi. Pyydä satku hyvitystä tai sitten se alkuperäinen näyttö.

No joo, satasen hyvitys tuli periaatteessa jo siitä että tuo Asus on 299 hintanen ja sain sen tilalle tosiaan samaan 199 hintaan kuin Acer. Enkä nyt viitsinyt tyhjinkään käsin lähteä kun piti vähemmän kauemmas ajella kun ei lähi Gigantista tuota tilattua näyttöä saanut.
 
Päivitystä Gigantti-tapaukseen:
Vieläkin konetta myydään väärillä tiedoilla. Käyttis, taustavalauistu näppis jne. vieläkin väärin (mukaanlukien tuotekuvat). Ainoa asia joka on muutettu on web kameran reso joka on nyt lähempänä totuutta (720p vaikka käytänössä erettoelukyky on jotain 240p luokkaa maksimissa).

Tarjosivat viikon etsinnän jälkeen ehdottavat tilalle Lenovo ThinkPad L14 Gen2 14" kannettava i5/8/256 GB (musta) -konetta - tosin pyytävät väliin 300€ lisää. Eli Gigantti tässä vaiheessa virheiden jälkeen, on valmis vaihtamaan 800€ käteistä koneeseen jota myytiin jokunen kuukausi sitten 934€ hintaan. Eli eivät näemmä ole valmiita maksamaan virheistään penniäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ihan ymmärrä, että miksi Gigantin pitäisi maksaa virheestään yhtään mitenkään? He ovat tarjonneet vaihtoehtoa, joka on reilu. Se, että tuotetta on myyty jossain erikoistarjouksessa muutaman viikon ajan halvemmalla, ei liity tähän mitenkään.

En myöskään ihan ymmärrä, mikset palauta konetta koska ilmeisesti tässä on vielä palautusoikeutta jäljellä ja osta jostain muualta?
 
Mä en ihan ymmärrä, että miksi Gigantin pitäisi maksaa virheestään yhtään mitenkään? He ovat tarjonneet vaihtoehtoa, joka on reilu. Se, että tuotetta on myyty jossain erikoistarjouksessa muutaman viikon ajan halvemmalla, ei liity tähän mitenkään.

En myöskään ihan ymmärrä, mikset palauta konetta koska ilmeisesti tässä on vielä palautusoikeutta jäljellä ja osta jostain muualta?
Kuinka tuo vaihtoehto on reilu? 800€ käteistä koneesta jolla on samat tavarat sisällä kuin luvatussa 500€ koneessa? Pointti tarjoushinnasta on että siitä voi hahmottaa tuon tuotteen sisäänostohintaa eli siitä saa selville onko Gigantti valmiina tulemaan oikeasti vastaan missään (eli minun kulut vs. Gigantin kulut).

Gigantin tulisi maksaa virheistään koska ne ulkoistavat omaa vastuuta kuluttajille. Lisäksi jos joutuisivat maksamaan virheistään, heillä olisi suurempaa kannustetta pitää tiedot myytävistä tavaroista paikkaansapitävinä. Kyseistä konetta myydään vieläkin väärillä tiedoilla (vaikka huomenna täyttyy 2 viikkoa siitä kun ilmoitin heille virheistä), eli voidaan olettaa että kyse on muustakin kuin yksinkertaisesta virheestä.

Konetta en ole palauttanut koska tarvitsen kannettavaa koko ajan ja omasta mielestäni jos yritys ei 2 viikossa viitsi korjata vääriä tietoja, niin niiden tulisi toimittaa minulle kone joka vastaa vähintään sitä mitä ne vielä ilmoittavat myyvänsä (tai hyvitää+korjata puutteet hyväksyttävällä tavalla).
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ihan ymmärrä, että miksi Gigantin pitäisi maksaa virheestään yhtään mitenkään? He ovat tarjonneet vaihtoehtoa, joka on reilu. Se, että tuotetta on myyty jossain erikoistarjouksessa muutaman viikon ajan halvemmalla, ei liity tähän mitenkään.

En myöskään ihan ymmärrä, mikset palauta konetta koska ilmeisesti tässä on vielä palautusoikeutta jäljellä ja osta jostain muualta?
Tuossa varmaan kommentoit sitä että Giganttin tarjosi asiakkaalle tietyn laista tietokonetta, mutta toimitti tietokoneen jonka ominaisuudet oli oleellisesti heikompia.

Gigantti ei korjaa virhettä, vaan haluaa lisää rahaa jotta toimittaisi sellaisen mitä alunperin luvattu.


En myöskään ihan ymmärrä, mikset palauta konetta koska ilmeisesti tässä on vielä palautusoikeutta jäljellä ja osta jostain muualta?
Ymmärsin että gigantti ei ole valmis riittävästi hyvittämään asiakkaalle.

Lisäksi tässä myös kyse myös siitä että Gigantti samaan aikaa markkinoi laitetta niillä tiedoilla joita se ei pystynyt hänelle toimittaan. Eli haisee ihan tarkoitukselliselta, ja lasketaan sen varaan että suurin osa nielee puutteet, ja lopuille sitten vain ilmoitetaan sori.


Virheitä sattuu ja virheet korjataan, mutta jos tehdään tahallaan virheitä, eikä korjata/vastata virheistä, niin sellaiset kauppiaat pitää siivota pois.
 
Tuotetiedoissa voi olla joskus virheitä, tämä on ikävää, mutta ei se velvoita myyjää maksamasn sulle yhtään mitään. Olisit vasn suoraan palauttanut koneen ja rahat takaisin ja ostanut oikeanlaisen tilalle vaikka jostain muualta. Sen sijaan teet nyt itse jatkuvaa hallaa tälle keissille, koska olet ottanut koneen käyttöön jatkat käyttöä edelleen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 333
Viestejä
4 547 613
Jäsenet
74 974
Uusin jäsen
Internaut

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom