Se jäi tuossa epäselväksi oliko ostettu kivijalasta, vai etämyynnistä.
Mutta jos kuvitellaan että ostettu verkkokaupasta, myyjä tarjonnut tietyntasoista laitetta, jossa suurinpiirtein ainoat asia mitkä oikein oli väri, EAN koodi, ja jokin krytpinen malli numero, eli asioita joilla ei ostopäätöksessä mitää merkitystä.
Suoraviivaisesti myyjä voi korjata virheen, aiemmin vaihtoehtona myös kaupanpurku.
Mutta jos asiakas oikeasti haluaa sen laitteen mitä oli ollut ostamassa, siihen hintaan mitä siitä maksoi. Niin aivan hiljattain julkisuudessakin muistuttettiin että myyjän tarjous, tilausvahvistus sitoo myyjää, ei myyjä voi peru kauppaa sillä perusteella että luvatun toimittaminen maksaakin enemmän. Tai että lupauksen sijaan tarjoaakin jotain halvempaa laitetta.
Myyjällä on kuitenkin jotain huolellisuus velvoitteita kertoa totuudenmukaisia tietoja.
Joo, myönnän että vähän provosoiva olen, mutta tavoitteeni on että ainakin isot toimijat vastaisivat siitä mitä myyvät.
Onko myyjä jo korjannut tiedot sivuillaan, ota kopsut