Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

No lähinnä yritin sanoa, etten ole lainkaan yllättynyt että esimerkiksi 1*8 ja 2*4 konfiguraatiot menevät käsitteinä tai joskus jopa tavaralajeina sekaisin - virhe tuotekuvauksessa on helppo tehdä tai tarkistamatta kopioida. Usein myös käy niin ettei kukaan piittaa tai edes huomaa.

Ainakaan en yhtään yritä kyseenalaistaa sitä, että paskan möivät. Kuulun myös siihen joukkoon, jota tuon tapainen virhe voisi hyvinkin haitata ja ärsyttäisi senkin kerran kun ei haittaisi.

Muutenkin virheelliset tuotekuvaukset ja väärät toimitukset ovat nykyään ihan normi, pahempaakin. Ilmeisesti työmoraali on jotenkin muuttunut siihen suuntaan, ettei millään ole oikein väliä ja heikko suoritus on ihan jees. Tuntuu että noin puolet tilatuista lähetyksistä on viime aikoina joutunut laittamaan takaisin tai huutelemaan perään vaihtelevista syistä. Väärät tuotteet, puuttuvia tuotteita, DOA, tavara oikea mutta myyty väärillä tuotetiedoilla ja käyttöön sopimaton jne. Tilausta ei koskaan täytetä kun tavaraa ei saavu vaikka asiakkaalle annettiin tilausta tehdessä tieto että tavaraa on hyllyssä ja heti lähetettävissä. Lähetys toimitettu väärään paikkaan, tavara vaurioitunut kuljetuksessa, lähetys on lähtenyt mutta sitä ei koskaan yritetä toimittaa vaan kuljettaja on vain kirjannut toimitusyrityksiä vaikka kilometrin säteellä ei ole käynyt ketään. Pakkaamon jekkuna 1 tuotteen sijasta 1000 tuotetta, vaikka on laskutettu vain yksi - ja ei, en voi yksinkertaisesti pitää niitä, tilaan sitten yksityis-tai yritysasiakkaana. You name it. Kaikki nämä ovat ihan ymmärrettäviä, mutta kun niitä tapahtuu koko ajan ja kaikissa portaissa. Valmistajasta myyjän eri osastojen kautta kuljetusliikkeisiin. Perseily on uusi normaali.
Hyvin koostettu. Olen kyllä hyvin huvittunut, sillä olen kokenut nuo kaikki :D Onneksi postininja jäi muutossa suureen kaupunkiin. Täällä maalla posteljooni soittaa ennen tuloaan ja tulee, kun on luvannut. Hän jopa tuo päiväpostin tullessaan ovelle asti. Tänään paketti tuli 2 postimiehen kuljettamana, lieköhän ollut apupoika oppimassa

Mutta topicin aiheesta: tästä oli keskustelua myös kollegan kanssa juuri tänään. Nimittäin minulle on tullut kymmeniä paketteja verkkokauppa.comista. Joskus paketti on viipynyt viikon matkalla, mutta kuitenkin tavara on aina ollut tilattua ja tärkeintä, kuitenkin kyselemättä tullut perille asti. Mistään muusta verkkokaupasta (mukaanlukien myös noutotilaukset) en ole saanut kokonaisuutena näin onnistunutta toimituspalvelua. Liikkeen asiakaspalvelusta ei voi sanoa samaa, kun eivät antaneet toista näytönohjainta aikanaan. Minä kun olin mennyt tilaamaan väärän 3070 mallin, jota ei tullutkaan varastoon, mutta toisaalta ymmärrän kyllä siinä hyvin liikkeen puoltakin kun tappiota olisivat siinä tehneet. Toisella kertaa taas myivät Nintendo switchin 90% alella ja toivottivat sen perään vielä hyvää joulua, eli varsin tasan mennyt toistaiseksi puntit omalla kohdallani. En voi siis omien kokemuksieni perusteella kuin suositella verkkistä
 
Viimeksi muokattu:
Multitronic ei hyväksy puhelinnumeroa tilausvaiheessa (tietysti pakollinen), antaa aina 'is invalid'-/'on virheellinen' -virheen ja jatkamaan ei pääse. Tilasin vieraana, ei tunnuksia — rekisteröidyttyänikään ei onnistu.

Olen toki kokeillut joitain variaatioita, ja +358 sekä ilman.

PÄIVITYS: käytin uutta selainprofiilia, meni läpi. uBlock Originissa ei ole oletusasetukset, sivuston käyttämä skripti selvästi vaadittu syystä tai toisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Paljonkohan nämä liikkeet vähentävät arvon alemaa palautustuotteissaan? Itte kävin eilen hakee palautus pölynimurin. Halvalla sen sain.. Oli tosiaan pelkkä imuri ja sen tarvikkeet vaan. Boksi ja pölypusseja ei ollut, ja imun pikasäätö lippa irronut mutta sen sain korvattua vanhasta(sama mallistoa) imurista. Itselleni boksilla en tee mitään mutta näköjään gigantilla ainakin on aika löysät palautusehdot jos rikkinäistä laitetta voi palauttaa.
 
Paljonkohan nämä liikkeet vähentävät arvon alemaa palautustuotteissaan? Itte kävin eilen hakee palautus pölynimurin. Halvalla sen sain.. Oli tosiaan pelkkä imuri ja sen tarvikkeet vaan. Boksi ja pölypusseja ei ollut, ja imun pikasäätö lippa irronut mutta sen sain korvattua vanhasta(sama mallistoa) imurista. Itselleni boksilla en tee mitään mutta näköjään gigantilla ainakin on aika löysät palautusehdot jos rikkinäistä laitetta voi palauttaa.
On kai tuo voinut olla esittelykappale, nehän esimerkiksi imureissa voi saada suht kovaakin runtua asiakkailta, mutta esimerkiksi moottorinhan pitäisi olla uusi, kun ei kai noita koskaan päälle laiteta? Kaverikin osti taannoin esittelyreitittimen, jossa yksi kolmesta wifi-antennista oli katkennut ja oli muutenkin aika elämää nähneen näköinen, mutta sai sen ihan polkuhintaan. Taitaa olla nyt jo kuutisen vuotta vanha, ja käy ja kukkuu yhä ongelmitta. Tietokoneissa, puhelimissa ja televisioissa nuo esittelykappaleet ovatkin sitten jo ihan eri asia, kun ne ovat päällä vuorokauden ympäri(?), mutta niissä tuotteissa missä laitteet eivät ole päällä, niin tilanne on eri.
 
Verkkokauppa tuntuu taas tökkivän todella raskaasti. Tein firmalle pari tilausta, sisältävät pikku tavaraa kuten näppäimistöjä, hiiriä, puhelimien latureita jne. Kaikki tilatut tavarat löytyvät hyllystä. 48 tuntia myöhemmin molemmat tilaukset ovat edelleen käsittelyssä. Täytyy ruveta katsomaan jotain muuta toimittajaa tulevaisuudessa kun ei tunnu firmassa tapahtuvan mitään vaikka ei varsinaisesti ole ruuhka-aika ja kyseessä on hyllytavarat.
 
Verkkokauppa tuntuu taas tökkivän todella raskaasti. Tein firmalle pari tilausta, sisältävät pikku tavaraa kuten näppäimistöjä, hiiriä, puhelimien latureita jne. Kaikki tilatut tavarat löytyvät hyllystä. 48 tuntia myöhemmin molemmat tilaukset ovat edelleen käsittelyssä. Täytyy ruveta katsomaan jotain muuta toimittajaa tulevaisuudessa kun ei tunnu firmassa tapahtuvan mitään vaikka ei varsinaisesti ole ruuhka-aika ja kyseessä on hyllytavarat.
Myymälöiden hyllymäärä ei ole sama asia kuin nettimyyntivarasto. Hyllyistä ei oteta tuotteita lähetettäväksi.
 
Myymälöiden hyllymäärä ei ole sama asia kuin nettimyyntivarasto. Hyllyistä ei oteta tuotteita lähetettäväksi.

Okei, täytyy tarkentaa että kyseessä siis oli "hyllytavarat" nettivaraston puolella (ja oli niitä toki myös myymälänkin hyllyssä saldojen mukaan).
 
Verkkokauppa.comiin reklamoin kun kahdessa 3kk vanhassa sähköpyörässä (gzr pedelec) takapyörän pinnat katkeilivat aivan jatkuvasti, jonka takia joutui ramppaamaan huollossa.
Sovittiin että kauppa puretaan, pyörät lähti postin matkaan (rullakossa) ja verkkokauppaan saapuessaan pyörät olivat aivan täysin jonkun sahanpurun/heinän peitossa, johon verkkokauppa ilmoitti että ei korvaa euroakaan kun on ajettu väärissä olosuhteissa(?). Sinänsä hauskaa, kun koko asuinalueella ei ole mitään muuta kun asfalttitietä, ja toinen pyöristä oli juuri tullut huollosta, jossa pyörä puunataan samalla. Verkkokauppa nyt kyselee asiasta postilta, mutta vahva epäilys että eivät myönnä yhtään mitään. Mukavasti saa tuhlattua aikaa tälläiseen täysin turhanpäiväiseen asiaan. Varmaan olisi mennyt sujuvammin, jos olisin tajunnut ottaa etukäteen muutamat kuvat.. Mutta posti päätti saapua hakemaan pyörät ilmoittamatta, niin ei jäänyt paljoa aikaa miettiä mitään kuvien ottamista.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa.comiin reklamoin kun kahdessa 3kk vanhassa sähköpyörässä (gzr pedelec) takapyörän pinnat katkeilivat aivan jatkuvasti, jonka takia joutui ramppaamaan huollossa.
Sovittiin että kauppa puretaan, pyörät lähti postin matkaan (rullakossa) ja verkkokauppaan saapuessaan pyörät olivat aivan täysin jonkun sahanpurun/heinän peitossa, johon verkkokauppa ilmoitti että ei korvaa euroakaan kun on ajettu väärissä olosuhteissa(?). Sinänsä hauskaa, kun koko asuinalueella ei ole mitään muuta kun asfalttitietä, ja toinen pyöristä oli juuri tullut huollosta, jossa pyörä puunataan samalla. Verkkokauppa nyt kyselee asiasta postilta, mutta vahva epäilys että eivät myönnä yhtään mitään. Mukavasti saa tuhlattua aikaa tälläiseen täysin turhanpäiväiseen asiaan. Varmaan olisi mennyt sujuvammin, jos olisin tajunnut ottaa etukäteen muutamat kuvat.. Mutta posti päätti saapua hakemaan pyörät ilmoittamatta, niin ei jäänyt paljoa aikaa miettiä mitään kuvien ottamista.

Oliko pyörät pakattu alkuperäisiin laatikoihin vai miten "paketoinnin" hoidit?
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.
 
Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on?
En ole asianajaja, mutta kauppa saa lain mukaan tosiaan valita asiakkaansa, kunhan sitä ei tehdä syrjivin perustein.
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.
Ai kaveri on ostanut outletista tuotteen ja palauttanut sen, vai ostanut ihan avaamattoman tuotteen ja palauttanut sen?
 
Verkkokauppa.comiin reklamoin kun kahdessa 3kk vanhassa sähköpyörässä (gzr pedelec) takapyörän pinnat katkeilivat aivan jatkuvasti, jonka takia joutui ramppaamaan huollossa.
Sovittiin että kauppa puretaan, pyörät lähti postin matkaan (rullakossa) ja verkkokauppaan saapuessaan pyörät olivat aivan täysin jonkun sahanpurun/heinän peitossa, johon verkkokauppa ilmoitti että ei korvaa euroakaan kun on ajettu väärissä olosuhteissa(?). Sinänsä hauskaa, kun koko asuinalueella ei ole mitään muuta kun asfalttitietä, ja toinen pyöristä oli juuri tullut huollosta, jossa pyörä puunataan samalla. Verkkokauppa nyt kyselee asiasta postilta, mutta vahva epäilys että eivät myönnä yhtään mitään. Mukavasti saa tuhlattua aikaa tälläiseen täysin turhanpäiväiseen asiaan. Varmaan olisi mennyt sujuvammin, jos olisin tajunnut ottaa etukäteen muutamat kuvat.. Mutta posti päätti saapua hakemaan pyörät ilmoittamatta, niin ei jäänyt paljoa aikaa miettiä mitään kuvien ottamista.
Updatea tähän. Pyörät tässä vaiheessa seisoneet muutamia viikkoja heidän huollossaan odottamassa päätöstä, että suostuvatko nyt kaupan purkuun vai eivät.
No verkkokauppa.com vastasi tänään. "On niin epäselvä case, sopisiko tässä tilanteessa kaupan purku?" tähän vastasin että kyllä sopii, ja rahat tuli 10 minuutin päästä asiakastilille.
No alkuperäinen ongelmahan oli siinä, että eivät suostuneet kauppaa purkamaan postin mokan takia. Hieman eroja näköjään asiakaspalvelijoiden välillä. No saipa ainakin rahat takaisin.
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.

Mielenkiintoinen tapaus, pakko myöntää että ihmettelisin jos tuollaisia banneja ei jaettaisi. Jo kodin1 aikaan oli sellasta jengiä jotka tilasi esim. häihin 10 aterinsettiä ja palautti tiskattuna juhlien jälkeen.

Ei se giganttikaan varmaan hyvällä katso jos kokoajan palauttelee ja ns. "hyväksikäyttää" systeemiä, en ihmettelisi yhtään jos heillä olisi sama homma. Mitään laitonta tuossa ei pitäisi olla, kauppias saa valita asiakkaansa kun ei eritysesti syrji.
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.
Kyllä yritys lähtökohtaisesti haluaa pitää asiakkaistaan kiinni ja tehdä kauppaa mahdollisimman paljon. On sanomattakin selvää, että jotakin perseilyä tässä on Verkkiksen kannalta nyt tapahtunut sen verran, että jonkinlaiselle "mustalle listalle" on jouduttu. Ei firmat näitä ihan kevyin perystein varmasti jakele.
 
Kyllä yritys lähtökohtaisesti haluaa pitää asiakkaistaan kiinni ja tehdä kauppaa mahdollisimman paljon. On sanomattakin selvää, että jotakin perseilyä tässä on Verkkiksen kannalta nyt tapahtunut sen verran, että jonkinlaiselle "mustalle listalle" on jouduttu. Ei firmat näitä ihan kevyin perystein varmasti jakele.
Kyllähän esimerkiksi nuo akkojen rättikaupat ovat ruvenneet bannailemaan porukkaa järjettömien palautusmäärien takia niin miksei verkkiskin tekisi samaa. Tiedän ainakin kaksi naispuolista henkilöä joilta tilaukset pistettiin jäihin sen takia kun tilasivat isoja määriä monta kertaa ja palauttivat aina suurimman osan ilmaisella palautuksella. Ihan pienistä määristä en tiedä tuota tapahtuneen vaan oikeasti kymmenistä ellei sadoista tuotteista.
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.
Vähään aikaan ei ole korviin kantautunut, mutta pidemmältä ajalta "porttikeltoja" on jaelleet erikokoiset toimijat. Isommat mekaanisemmin, pienemmät kirjavammin.

"n.11k€" historia ei sinänsä kerro asiakkaan kuninkuudesta, jossain muussa firmassa tiedossa "porttikiellon" asiakkaalle jolla paljon isommat ostot.

Eli kerrotun perusteella tulee mieleen että en ihmettele, tosin kerrotun tarinaan sopii myös että ihmettelen.

Jos kyse siitä että markkinoidaan palvelua, jonka käyttämisestä irtisanotaan asiakassuhde, saa porttikiellon, niin sitten älähtäisin, mutta silloin näitä tapauksia olisi paljon.

Gigaintti, Verkkokauppa.com ymmärtääkseni sietävät varsin paljon asiakaskohtaisia palautuksia ja varsikin Gigantissa innoissaan ehdotetaan kotikokeilua kertatoisen jälkeen. En tiedä onko siellä robotiikkaa joka noihin ei haluttuihin tarttuu.
 
Kyllähän esimerkiksi nuo akkojen rättikaupat ovat ruvenneet bannailemaan porukkaa järjettömien palautusmäärien takia niin miksei verkkiskin tekisi samaa. Tiedän ainakin kaksi naispuolista henkilöä joilta tilaukset pistettiin jäihin sen takia kun tilasivat isoja määriä monta kertaa ja palauttivat aina suurimman osan ilmaisella palautuksella. Ihan pienistä määristä en tiedä tuota tapahtuneen vaan oikeasti kymmenistä ellei sadoista tuotteista.
En tiedä yksityiskohtia, mutta jos liikkeen markkinointi idea on se että sovitakotona, ja jos asiakas tekee niin ja palauttaa loput, niin hän käyttää palvelua jota markkinoitu.

Vaatteiden kanssa harva tietää etämyynnissä mikä on sopiva, joten järkevää tilata isompi setti, sovittaa ja valita ne mitkä sopii/miellyttää ja palauttaa loput. Siis nimenomaan kerralla. Jolloin homma hoituu kerralla.

Jos asiakas on ostamassa paitulin, housut ja pusakan, valitsee kustakin yhden tai useamman mallin ja kustakin mallista arivioidun oikean koon ja sen viereisen. Jos valinnat osuu kohdilleen, niin kotiin jää kolme, toistakymmentä palautetaan, jos kaikki housut oli kuraa, niin vain paituli ja pusakka. Jos myyjä alkaa tälläistä asiakasta boikoitoimaan, niin ehkä sitä myyjääkin pitäisi boikotoida.


Edit
Vaatekaupassa ammattitaitoinen myyjä voi sen koonkanssa auttaa, ja siellä ei tarvi kaikkea kantaa kerralla sovituskoppiin, vaan kokeillaan yhtähousua, ja sen jälkeen myyjä tuo isompaa tai pienempää. Jos ei hyvä, niin kokeillaan toista mallia jne.
 
Verkkis ja muutkin eivät niinkään mieti asiakkaan X palautusprosenttia, vaan vertaavat hänen tuotekohtaista palautusprosenttia muiden asiakkaiden palautusprosentteihin.

Esimerkki: jos palautan 10 tuotteesta 3, palautusprosenttini on 30%. Mutta jos noiden tuotteiden keskimääräinen palautusprosentti on 30%, niin en laita soimaan mitään hälytyskelloja tai joudu lähellekään mustaa listaa.

Toisaalta jos palautan 50 tuotteesta 5, niin palautusprosenttini on 10%. Mutta jos kaikkien noiden tuotteiden palautusprosentti on 0,5%-2,5%, niin hälytyskellot alkavat soimaan: vaikutan vaativammalta tai hankalammalta asiakkaalta, koska palautan noin 4-5-kertaisesti useammin kuin muut asiakkaat keskimäärin.

En usko että kukaan menee suoraan datan perusteella mustalle listalle, vaan aina joku ihminen erikseen tarkistaa ostos- ja palautushistoriaa. Alle promille Verkkiksen asiakkaista varmaankin mustalla listalla. Lähes kaikki varmaankin ihan relevantin ja hyvin perustellun syyn takia. Tietenkin miljoonista asiakkaista löytyy satoja mustalla listalla olevia. Kun taas 500 asiakkaan kivijalkakukkakaupalla tuskin on ketään mustalla listalla.
 
Vaihdoin koneeseen uuden virtalähteen ja oli tarkoitus laittaa vanha Corsair HX750i myyntiin. Irroitettuani sen koneesta huomasin kuitenkin, että sen sisällä on jokin osa irti. Eli virtalähteestä kuului kolinaa kun sitä käänteli.

Verkkiksestä ostettu, joten vein sinne huolto-/palautustiskille. Parin päivän päästä tuli ilmoitus, että tuotteesta on tehty hyvitys asiakastililleni. Palauttivat siis koko 165,90 EUR kauppasumman lähes 4 vuotta vanhasta virtalähteestä(!). Ei voi valittaa :).
 
Yleisellä tasolla, aika perseestä toi hokema kauppias saa valita asiakkaansa kuha ei syrjii. Miksei vaan yksiselitteisesti, että kauppias saa valita asiakkaansa? Jos mä kauppiaana rupeen seuraiee mustalaista niin sittenpä saan seurata. Veetuttaa tollaiset syrjintä lait
 
Itselläni vähän Veikon koneesta jäänyt huonoa kokemusta viimeaikoina, lähinnä verkkosivujen osalta. Tilasin kuulokkeet joskus viime kuussa kun VK oli ainoa kauppa jossa niitä oli saatavilla (varastosaldo näytti saatavuutta samalle viikolle). No laitoin luurit tilaukseen ja kolme viikkoa putkeen saatavuus siirtyi aina seuraavalle päivälle ja lopulta pomppasi 2 kuukauden päähän jolloin päädyin perumaan tilauksen. Huvitti kun soitin joku puolitoista viikkoa tilauksen jälkeen asiakaspalveluun kysyäkseni todellista saatavuustietoa, niin latoivat samaa "joo näyttäis että huomenna tulee" sieltäkin.

Nyt tilasin iPad Airin viikko sitten, koska saatavuutta oli ennusteltu tämän viikon perjantaille - ja saatavuus pomppasi 2 viikkoa eteenpäin kun tuo loppupäivä tuli eteen.

Jotenkin hämää miksei tuolla voisi olla vaan jotain "ei saatavilla" tai "loppu maahantuojalta" -huomautusta sen sijaan että valehdellaan kylmän viileästi joku hyvältä näyttävä saatavuusennuste.
 
Verkkis ja muutkin eivät niinkään mieti asiakkaan X palautusprosenttia, vaan vertaavat hänen tuotekohtaista palautusprosenttia muiden asiakkaiden palautusprosentteihin.

Esimerkki: jos palautan 10 tuotteesta 3, palautusprosenttini on 30%. Mutta jos noiden tuotteiden keskimääräinen palautusprosentti on 30%, niin en laita soimaan mitään hälytyskelloja tai joudu lähellekään mustaa listaa.

Toisaalta jos palautan 50 tuotteesta 5, niin palautusprosenttini on 10%. Mutta jos kaikkien noiden tuotteiden palautusprosentti on 0,5%-2,5%, niin hälytyskellot alkavat soimaan: vaikutan vaativammalta tai hankalammalta asiakkaalta, koska palautan noin 4-5-kertaisesti useammin kuin muut asiakkaat keskimäärin.

En usko että kukaan menee suoraan datan perusteella mustalle listalle, vaan aina joku ihminen erikseen tarkistaa ostos- ja palautushistoriaa. Alle promille Verkkiksen asiakkaista varmaankin mustalla listalla. Lähes kaikki varmaankin ihan relevantin ja hyvin perustellun syyn takia. Tietenkin miljoonista asiakkaista löytyy satoja mustalla listalla olevia. Kun taas 500 asiakkaan kivijalkakukkakaupalla tuskin on ketään mustalla listalla.
Onko taustalla sisäpiiritietoa ?

Hyvä jos siellä robotiikan jälkeen on ihmiskäsittely, ja siis ihan oikeasti tonkii taustoja ja syitä, eikä vain ruksaa päivän ajoa hyväksytyksi.

Eli jos myyjä tarjoaa kotiin kokeiltavaksi, kun osaaminen ei riitä, ja asiakas kantaa laitteita takaisin kun eivät täytä vaatimuksia, asiakas tekee myyjän työt ja saa porttikiellon, jos siellä vaan kontrolleri näkee että kaveri vaan vaihtaa toiseen laitteeseen.

Jos siis rekisteröityneenä palautellut.
 
Tilasin gigantin varaa ja nouda jutulla myymälästä haettavaksi tavaran. Ehdot vähän epäselvät, mutta tuolla sanotaan käsittääkseninettä jos 2 viikossa ei hae niin tilaus katsotaan peruutetuksi. Varmaan tuossa samalla sitten palauttavat rahat?

Ajatuksena siis oli nyt tilata ja haen tuon viikon päästä jos ei tule muualle parempaa black friday tarjousta ja jos tulee niin ostan muualta ja jätän tuon hakematta.

Aika typerä tämä verrattuna verkkokauppa.com systeemiin kun tässä pitää maksaa heti eikä saa maksaa vasta noudon yhteydessä.
 
Tilasin gigantin varaa ja nouda jutulla myymälästä haettavaksi tavaran. Ehdot vähän epäselvät, mutta tuolla sanotaan käsittääkseninettä jos 2 viikossa ei hae niin tilaus katsotaan peruutetuksi. Varmaan tuossa samalla sitten palauttavat rahat?

Ajatuksena siis oli nyt tilata ja haen tuon viikon päästä jos ei tule muualle parempaa black friday tarjousta ja jos tulee niin ostan muualta ja jätän tuon hakematta.

Aika typerä tämä verrattuna verkkokauppa.com systeemiin kun tässä pitää maksaa heti eikä saa maksaa vasta noudon yhteydessä.
Gigantin omilta sivuilta saat peruttua itse ja raha palautui itselleni ainakin samantien luottokortille
 
Tilasin gigantin varaa ja nouda jutulla myymälästä haettavaksi tavaran. Ehdot vähän epäselvät, mutta tuolla sanotaan käsittääkseninettä jos 2 viikossa ei hae niin tilaus katsotaan peruutetuksi. Varmaan tuossa samalla sitten palauttavat rahat?

Ajatuksena siis oli nyt tilata ja haen tuon viikon päästä jos ei tule muualle parempaa black friday tarjousta ja jos tulee niin ostan muualta ja jätän tuon hakematta.

Aika typerä tämä verrattuna verkkokauppa.com systeemiin kun tässä pitää maksaa heti eikä saa maksaa vasta noudon yhteydessä.
Aikaisemminhan Gigantissa pystyi varaamaan ennen noutamista, mutta olisiko sitten tullut liikaa hupivarauksia? Varsinkin kun varaamaan pystyi ilman mitään varmistettuja tietoja, eli jokuhan on voinut kiusallaan vaan varailla tuotteita ilman aikomustakaan hakea. Ja eikös Verkkokaupassa nuo nettitilaukset tule niin, että ne toimitetaan myymälään, eikä että noudat myymälän saldolta? Tällöin ei tule riskiä, että myymälästä loppuu myytävä noihin hupivarauksiin.
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.

Tässähän siis todennäköisesti oli "kaveri" kyseessä etkä sinä itse, niin ihan vilppittömästi mielenkiinnosta, mitä kaikkea onnistui palautella ja ostaa uusiksi?

Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.
 
Tässähän siis todennäköisesti oli "kaveri" kyseessä etkä sinä itse, niin ihan vilppittömästi mielenkiinnosta, mitä kaikkea onnistui palautella ja ostaa uusiksi?

Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.
Toisaalta telkkarit on kalliita, joten jos ostaa tuhansilla euroilla sellaisen niin toivoisi saavansa priimaa.
 
Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.
Kauppa ulkoistaa osaavan palvelun asiakkaalle, asiakkaan kotiin.

Ja kauppa myy sen surkeuden seuraavalle pienellä alennuksella, ei mainitse sanallakaan vaikka palauttaja olisi ongelmista kertonut. (siis edes silloin kun ongelma ei ole jotain pilkun nysväämistä)
 
Tässähän siis todennäköisesti oli "kaveri" kyseessä etkä sinä itse, niin ihan vilppittömästi mielenkiinnosta, mitä kaikkea onnistui palautella ja ostaa uusiksi?

Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.

Kuulokkeita, kaiuttimia. Audiopuolen juttuja siis. Kaikki outletistä ostettuja käytettyinä, osa palautettu ulkoisten virheiden takia ja loput äänimaailman vuoksi. Kerättiin huvin vuoksi verkkisostokset Exceliin ja palautusprosentti oli 30, vaikka Verkkokaupan aspan mukaan "suurin osa." Kappalemäärällisesti n. 10 palautusta vuoden sisään, rahamääräisesti n. 15k€.

Edit: kaveri keräilee siis kuulokkeita, harrastus siinä missä muukin. Itse en näe tässä mitään erikoista, koska kyse on kuitenkin käytettyjen tuotteiden palauttelusta.
 
Viimeksi muokattu:
voisiko olla siten siitä kiinni että tuotteet palautetaan aina palautusajan ihan viimeisinä päivinä, eli voi näyttää siltä, että käytetään niin pitkään kuin mahdollista ja sitten palautetaan? Toinen spekulaatio liittyy sitten tuohon palautustapaan. Menikö tuotteet postissa takaisin ja missä kunnossa, oliko pakattu hyvin vai huonosto jne...
 
Kuulokkeita, kaiuttimia. Audiopuolen juttuja siis. Kaikki outletistä ostettuja käytettyinä, osa palautettu ulkoisten virheiden takia ja loput äänimaailman vuoksi. Kerättiin huvin vuoksi verkkisostokset Exceliin ja palautusprosentti oli 30, vaikka Verkkokaupan aspan mukaan "suurin osa." Kappalemäärällisesti n. 10 palautusta vuoden sisään, rahamääräisesti n. 15k€.
Eli kahdessa vuodessa ostanut firmalta ehkä reilulla kymmpitonnilla, vuoden sisään palauttanut tavaraa viidellätoista tuhannella.

Ostiko myymälä outletista vai verkkokauppan outletistä, vai sekä että, Välttämättä asiakaspalvelia ei näe kaikkia henkilön ostoksia.

Nettipuolen outletissa tosiaan jutuu ostamaan täysin sokkona, tai siis sen tekstikuvauksen perusteella , en tiedä voiko palauttaa myymälään.

Mutta jos ihan "ihmisen" kanssa asiaa käyty, niin viesti ilmeisen selkä, kannattaa katsella muita kauppoja. Tai myymälässä hupparipäällä, jos ihan väen väksin haluaa yrittää.
 
Ilmoitin Amazon.fr chatissa 17.11 että näytönohjain sirisee liikaa omiin korviin ja sanoivat että palauta se niin saat rahat takaisin. Sain DHL palautuslapon ja vein paketin Ärrälle samantien torstaina 17.11
Tarkistin äsken koodilla ja paketista lukee vaan että koodi luotu tuolloin 17.11 kun Amazonin chat teki palautuslapon. Postin chat / Saksan DHL / Amazon ei osaa auttaa. Eikö noi Postin kuskit skannaa kuljettamiaan DHL palautuksia kun siitä ei DHL eikä Postin seurantaan mitään päivityksiä? Amazon pyysi että odottelisin pari viikkoa.
 
Ilmoitin Amazon.fr chatissa 17.11 että näytönohjain sirisee liikaa omiin korviin ja sanoivat että palauta se niin saat rahat takaisin. Sain DHL palautuslapon ja vein paketin Ärrälle samantien torstaina 17.11
Tarkistin äsken koodilla ja paketista lukee vaan että koodi luotu tuolloin 17.11 kun Amazonin chat teki palautuslapon. Postin chat / Saksan DHL / Amazon ei osaa auttaa. Eikö noi Postin kuskit skannaa kuljettamiaan DHL palautuksia kun siitä ei DHL eikä Postin seurantaan mitään päivityksiä? Amazon pyysi että odottelisin pari viikkoa.
Tsekkasitko sieltä Ärrältä ettei ole jäänyt nurkkiin pyörimään?
 
Ilmoitin Amazon.fr chatissa 17.11 että näytönohjain sirisee liikaa omiin korviin ja sanoivat että palauta se niin saat rahat takaisin. Sain DHL palautuslapon ja vein paketin Ärrälle samantien torstaina 17.11
Tarkistin äsken koodilla ja paketista lukee vaan että koodi luotu tuolloin 17.11 kun Amazonin chat teki palautuslapon. Postin chat / Saksan DHL / Amazon ei osaa auttaa. Eikö noi Postin kuskit skannaa kuljettamiaan DHL palautuksia kun siitä ei DHL eikä Postin seurantaan mitään päivityksiä? Amazon pyysi että odottelisin pari viikkoa.

Aina ei näy mitään vaiheita nuissa vaikka, niitten labelilla liilkuukin.
Itellä monesti käynyt niin, että ainut ilmotus on kun maksavat rahnat takasin ja kerran ei tullu sitäkään, kun hukkasivat paketin, mutta maksovat sitten silti, kun pyysin :)
 
Postilta tuli äsken vastaus kysymykseeni, eli kyseessä on tosiaan DHL:n palautus,jolloin tämä kuljetetaan heidän kauttaan ja siitä syystä tästä ei näy mitään Postin lähetyksen seurannan kautta. Kun katsoivat tätä lähetystä heidän sivuiltaan on paketti parhaillaan matkalla vastaanottajalle.

Pisti vaan vähän hermostuttaman kun kyseessä reilusti yli 2k arvoinen lähetys.
 
Powerin "myymälästä kotiin kuljetus" vaihtoehto, sovitaanko siinäkin sitten joku kellonaika tms milloin tuodaan? Sen kohdalla kun ei tuosta sivullaan puhuta mitään(Siis siellä toimitustavat yms).
 
Powerin "myymälästä kotiin kuljetus" vaihtoehto, sovitaanko siinäkin sitten joku kellonaika tms milloin tuodaan? Sen kohdalla kun ei tuosta sivullaan puhuta mitään(Siis siellä toimitustavat yms).
Powerin kanssa en sopinut etukäteen mitään, vaan posti soitti, kun oli heillä jakelussa. Kuskin kanssa sitten sovin sopivan jakopäivän.
 
Mitens jos tilaa verkkokaupasta yhden telkun nyt ja maksaa ja tilaa sen sinne vantaan noutopisteeseen niin saako sen peruuttaa kuinka helposti jos sitä ei haluakkaa, siis en hakisi sitä ollenkaan jos en sitä haluakkaan?
Lähinnä yx telkku nyt kiinnostaisi ja pelkään että jos ne loppuu niin ois sit varal et voi sen hakee perjantaina.
 
Mitens jos tilaa verkkokaupasta yhden telkun nyt ja maksaa ja tilaa sen sinne vantaan noutopisteeseen niin saako sen peruuttaa kuinka helposti jos sitä ei haluakkaa, siis en hakisi sitä ollenkaan jos en sitä haluakkaan?
Lähinnä yx telkku nyt kiinnostaisi ja pelkään että jos ne loppuu niin ois sit varal et voi sen hakee perjantaina.
Klikkaat vaan sieltä tilauksesta "Peru tilaus" ja that's it. Maksutavasta riippuen voi joutua palauttelemaan rahat erikseen vielä omalle pankkitilille.
 
Kenelläkään muulla Gigantista tilatessa ongelmaa, että annetulle postinumerolle ei löydy toimitusvaihtoehtoja? Ei ole kyllä äskettäin tullut Gigantista mitään tilattua, mutta on kyllä täysin p:stä nuo Gigantin sivut sen taannoisen uudistuksen jälkeen. Joskus aiemmin siis toiminut ok ja ei ole osoitemuutoksia tms ollut.
 
Kenelläkään muulla Gigantista tilatessa ongelmaa, että annetulle postinumerolle ei löydy toimitusvaihtoehtoja? Ei ole kyllä äskettäin tullut Gigantista mitään tilattua, mutta on kyllä täysin p:stä nuo Gigantin sivut sen taannoisen uudistuksen jälkeen. Joskus aiemmin siis toiminut ok ja ei ole osoitemuutoksia tms ollut.
Samaan törmäsin vaikka meinaankin itse hakea kun ilmoittavat jääkaapin ja pakastimen olevan noudettavissa. Itsellä 54 km Giganttiin.
 
Samaan törmäsin vaikka meinaankin itse hakea kun ilmoittavat jääkaapin ja pakastimen olevan noudettavissa. Itsellä 54 km Giganttiin.

Sama tilata muualta, jos pitää ensin ajaa liikkeeseen tekemään tilaus ja sitten erikseen hakemaan. Pitää jotain kautta palautetta laittaa. Isompaa kodinkonetta ostaessa toki noita pitäisi ensin käydä kaupoissa katselemassa
 
Kenelläkään muulla Gigantista tilatessa ongelmaa, että annetulle postinumerolle ei löydy toimitusvaihtoehtoja? Ei ole kyllä äskettäin tullut Gigantista mitään tilattua, mutta on kyllä täysin p:stä nuo Gigantin sivut sen taannoisen uudistuksen jälkeen. Joskus aiemmin siis toiminut ok ja ei ole osoitemuutoksia tms ollut.
Välillä itselläkin sekoilee nuo Gigantin sivut toimitustavan valinnassa, joskus ei anna tilata noutoon, välillä taas ei onnistu postitus mutta muutaman kerran kun on kirjautunut sisään/ulos, lisännyt ja poistanut tuotetta ostoskorista tai tehnyt jotain muita taikatemppuja niin on haluttu vaihtoehto ilmaantunut. Muutenkin kyllä nuo sivut ovat reippaasti paskemmat kuin ennen, ihme bugeja ja sekoilua välillä ja välillä jostain syystä hitailee ihan törkeästi.
 
Kenen vastuulle menee jos kuljetusliike toimittaa television, joka olisikin ottanut osumaa jossain vaiheessa kuljetusta? Skenaario siis.

Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?

Onko kuluttaja kuinka heikoilla hangilla jos kuljetusliike ei ota vastuuta?

Postihan esimerkiksi taitaa korvata tuotteita painon mukaan.

Onko merkitystä reklamoiko tällaisessa tapauksessa heti kun paketti saapuu ? (Jos isoa pakettia rupeaa aukomaan niin meneehän siinä hetki ja kaikki vauriot ei välttämättä näy ulkoa päin.

Tilasin itse uuden television ja nyt saa jännätä tuleeko se ehjänä perille. Takuu tuskin korvaa kuljetusliikkeen aiheuttamia vaurioita.
 
Kenen vastuulle menee jos kuljetusliike toimittaa television, joka olisikin ottanut osumaa jossain vaiheessa kuljetusta? Skenaario siis.

Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?

Onko kuluttaja kuinka heikoilla hangilla jos kuljetusliike ei ota vastuuta?

Postihan esimerkiksi taitaa korvata tuotteita painon mukaan.

Onko merkitystä reklamoiko tällaisessa tapauksessa heti kun paketti saapuu ? (Jos isoa pakettia rupeaa aukomaan niin meneehän siinä hetki ja kaikki vieraat ei välttämättä näy ulkoa päin.

Tilasin itse uuden television ja nyt saa jännätä tuleeko se ehjänä perille. Takuu tuskin korvaa kuljetusliikkeen aiheuttamia vaurioita.

Mitä väliä? Asiakaspalautusta vaan niin pääsee helpoimmalla. Ongelma kiertoon tai muussa tapauksessa asiakas pääsee vielä jonku infocaren kanssa taistelemaan huollosta
 
Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?
Olet ostanut kaupasta television, joka saapuu perille rikkinäisenä. Mitäpä luulet kenen vastuulla asia on? Kaupan vastuulla.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Kenen vastuulle menee jos kuljetusliike toimittaa television, joka olisikin ottanut osumaa jossain vaiheessa kuljetusta? Skenaario siis.

Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?

Onko kuluttaja kuinka heikoilla hangilla jos kuljetusliike ei ota vastuuta?

Postihan esimerkiksi taitaa korvata tuotteita painon mukaan.

Onko merkitystä reklamoiko tällaisessa tapauksessa heti kun paketti saapuu ? (Jos isoa pakettia rupeaa aukomaan niin meneehän siinä hetki ja kaikki vauriot ei välttämättä näy ulkoa päin.

Tilasin itse uuden television ja nyt saa jännätä tuleeko se ehjänä perille. Takuu tuskin korvaa kuljetusliikkeen aiheuttamia vaurioita.

Telialta tuli postin kotiinkuljetuksella 75" televisio näyttö paskana. Huomasin vasta siinä kohtaa kun laitoin virrat päälle. Tarkemmalla laatikon syynäyksellä siinä kohtaa näkyi myös pahvissa painauma johon televisio oli iskun saanut. Kuvien kera reklamaatiota telialle ja posti haki rikkinäisen television pois ja toivat uuden tilalle kun sitä tuli lisää varastoon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 456
Viestejä
4 889 303
Jäsenet
78 807
Uusin jäsen
Paukkulaakeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom