Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.
Vähään aikaan ei ole korviin kantautunut, mutta pidemmältä ajalta "porttikeltoja" on jaelleet erikokoiset toimijat. Isommat mekaanisemmin, pienemmät kirjavammin.

"n.11k€" historia ei sinänsä kerro asiakkaan kuninkuudesta, jossain muussa firmassa tiedossa "porttikiellon" asiakkaalle jolla paljon isommat ostot.

Eli kerrotun perusteella tulee mieleen että en ihmettele, tosin kerrotun tarinaan sopii myös että ihmettelen.

Jos kyse siitä että markkinoidaan palvelua, jonka käyttämisestä irtisanotaan asiakassuhde, saa porttikiellon, niin sitten älähtäisin, mutta silloin näitä tapauksia olisi paljon.

Gigaintti, Verkkokauppa.com ymmärtääkseni sietävät varsin paljon asiakaskohtaisia palautuksia ja varsikin Gigantissa innoissaan ehdotetaan kotikokeilua kertatoisen jälkeen. En tiedä onko siellä robotiikkaa joka noihin ei haluttuihin tarttuu.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Kyllähän esimerkiksi nuo akkojen rättikaupat ovat ruvenneet bannailemaan porukkaa järjettömien palautusmäärien takia niin miksei verkkiskin tekisi samaa. Tiedän ainakin kaksi naispuolista henkilöä joilta tilaukset pistettiin jäihin sen takia kun tilasivat isoja määriä monta kertaa ja palauttivat aina suurimman osan ilmaisella palautuksella. Ihan pienistä määristä en tiedä tuota tapahtuneen vaan oikeasti kymmenistä ellei sadoista tuotteista.
En tiedä yksityiskohtia, mutta jos liikkeen markkinointi idea on se että sovitakotona, ja jos asiakas tekee niin ja palauttaa loput, niin hän käyttää palvelua jota markkinoitu.

Vaatteiden kanssa harva tietää etämyynnissä mikä on sopiva, joten järkevää tilata isompi setti, sovittaa ja valita ne mitkä sopii/miellyttää ja palauttaa loput. Siis nimenomaan kerralla. Jolloin homma hoituu kerralla.

Jos asiakas on ostamassa paitulin, housut ja pusakan, valitsee kustakin yhden tai useamman mallin ja kustakin mallista arivioidun oikean koon ja sen viereisen. Jos valinnat osuu kohdilleen, niin kotiin jää kolme, toistakymmentä palautetaan, jos kaikki housut oli kuraa, niin vain paituli ja pusakka. Jos myyjä alkaa tälläistä asiakasta boikoitoimaan, niin ehkä sitä myyjääkin pitäisi boikotoida.


Edit
Vaatekaupassa ammattitaitoinen myyjä voi sen koonkanssa auttaa, ja siellä ei tarvi kaikkea kantaa kerralla sovituskoppiin, vaan kokeillaan yhtähousua, ja sen jälkeen myyjä tuo isompaa tai pienempää. Jos ei hyvä, niin kokeillaan toista mallia jne.
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
303
Verkkis ja muutkin eivät niinkään mieti asiakkaan X palautusprosenttia, vaan vertaavat hänen tuotekohtaista palautusprosenttia muiden asiakkaiden palautusprosentteihin.

Esimerkki: jos palautan 10 tuotteesta 3, palautusprosenttini on 30%. Mutta jos noiden tuotteiden keskimääräinen palautusprosentti on 30%, niin en laita soimaan mitään hälytyskelloja tai joudu lähellekään mustaa listaa.

Toisaalta jos palautan 50 tuotteesta 5, niin palautusprosenttini on 10%. Mutta jos kaikkien noiden tuotteiden palautusprosentti on 0,5%-2,5%, niin hälytyskellot alkavat soimaan: vaikutan vaativammalta tai hankalammalta asiakkaalta, koska palautan noin 4-5-kertaisesti useammin kuin muut asiakkaat keskimäärin.

En usko että kukaan menee suoraan datan perusteella mustalle listalle, vaan aina joku ihminen erikseen tarkistaa ostos- ja palautushistoriaa. Alle promille Verkkiksen asiakkaista varmaankin mustalla listalla. Lähes kaikki varmaankin ihan relevantin ja hyvin perustellun syyn takia. Tietenkin miljoonista asiakkaista löytyy satoja mustalla listalla olevia. Kun taas 500 asiakkaan kivijalkakukkakaupalla tuskin on ketään mustalla listalla.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Vaihdoin koneeseen uuden virtalähteen ja oli tarkoitus laittaa vanha Corsair HX750i myyntiin. Irroitettuani sen koneesta huomasin kuitenkin, että sen sisällä on jokin osa irti. Eli virtalähteestä kuului kolinaa kun sitä käänteli.

Verkkiksestä ostettu, joten vein sinne huolto-/palautustiskille. Parin päivän päästä tuli ilmoitus, että tuotteesta on tehty hyvitys asiakastililleni. Palauttivat siis koko 165,90 EUR kauppasumman lähes 4 vuotta vanhasta virtalähteestä(!). Ei voi valittaa :).
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Yleisellä tasolla, aika perseestä toi hokema kauppias saa valita asiakkaansa kuha ei syrjii. Miksei vaan yksiselitteisesti, että kauppias saa valita asiakkaansa? Jos mä kauppiaana rupeen seuraiee mustalaista niin sittenpä saan seurata. Veetuttaa tollaiset syrjintä lait
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 515
Itselläni vähän Veikon koneesta jäänyt huonoa kokemusta viimeaikoina, lähinnä verkkosivujen osalta. Tilasin kuulokkeet joskus viime kuussa kun VK oli ainoa kauppa jossa niitä oli saatavilla (varastosaldo näytti saatavuutta samalle viikolle). No laitoin luurit tilaukseen ja kolme viikkoa putkeen saatavuus siirtyi aina seuraavalle päivälle ja lopulta pomppasi 2 kuukauden päähän jolloin päädyin perumaan tilauksen. Huvitti kun soitin joku puolitoista viikkoa tilauksen jälkeen asiakaspalveluun kysyäkseni todellista saatavuustietoa, niin latoivat samaa "joo näyttäis että huomenna tulee" sieltäkin.

Nyt tilasin iPad Airin viikko sitten, koska saatavuutta oli ennusteltu tämän viikon perjantaille - ja saatavuus pomppasi 2 viikkoa eteenpäin kun tuo loppupäivä tuli eteen.

Jotenkin hämää miksei tuolla voisi olla vaan jotain "ei saatavilla" tai "loppu maahantuojalta" -huomautusta sen sijaan että valehdellaan kylmän viileästi joku hyvältä näyttävä saatavuusennuste.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Verkkis ja muutkin eivät niinkään mieti asiakkaan X palautusprosenttia, vaan vertaavat hänen tuotekohtaista palautusprosenttia muiden asiakkaiden palautusprosentteihin.

Esimerkki: jos palautan 10 tuotteesta 3, palautusprosenttini on 30%. Mutta jos noiden tuotteiden keskimääräinen palautusprosentti on 30%, niin en laita soimaan mitään hälytyskelloja tai joudu lähellekään mustaa listaa.

Toisaalta jos palautan 50 tuotteesta 5, niin palautusprosenttini on 10%. Mutta jos kaikkien noiden tuotteiden palautusprosentti on 0,5%-2,5%, niin hälytyskellot alkavat soimaan: vaikutan vaativammalta tai hankalammalta asiakkaalta, koska palautan noin 4-5-kertaisesti useammin kuin muut asiakkaat keskimäärin.

En usko että kukaan menee suoraan datan perusteella mustalle listalle, vaan aina joku ihminen erikseen tarkistaa ostos- ja palautushistoriaa. Alle promille Verkkiksen asiakkaista varmaankin mustalla listalla. Lähes kaikki varmaankin ihan relevantin ja hyvin perustellun syyn takia. Tietenkin miljoonista asiakkaista löytyy satoja mustalla listalla olevia. Kun taas 500 asiakkaan kivijalkakukkakaupalla tuskin on ketään mustalla listalla.
Onko taustalla sisäpiiritietoa ?

Hyvä jos siellä robotiikan jälkeen on ihmiskäsittely, ja siis ihan oikeasti tonkii taustoja ja syitä, eikä vain ruksaa päivän ajoa hyväksytyksi.

Eli jos myyjä tarjoaa kotiin kokeiltavaksi, kun osaaminen ei riitä, ja asiakas kantaa laitteita takaisin kun eivät täytä vaatimuksia, asiakas tekee myyjän työt ja saa porttikiellon, jos siellä vaan kontrolleri näkee että kaveri vaan vaihtaa toiseen laitteeseen.

Jos siis rekisteröityneenä palautellut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Tilasin gigantin varaa ja nouda jutulla myymälästä haettavaksi tavaran. Ehdot vähän epäselvät, mutta tuolla sanotaan käsittääkseninettä jos 2 viikossa ei hae niin tilaus katsotaan peruutetuksi. Varmaan tuossa samalla sitten palauttavat rahat?

Ajatuksena siis oli nyt tilata ja haen tuon viikon päästä jos ei tule muualle parempaa black friday tarjousta ja jos tulee niin ostan muualta ja jätän tuon hakematta.

Aika typerä tämä verrattuna verkkokauppa.com systeemiin kun tässä pitää maksaa heti eikä saa maksaa vasta noudon yhteydessä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Tilasin gigantin varaa ja nouda jutulla myymälästä haettavaksi tavaran. Ehdot vähän epäselvät, mutta tuolla sanotaan käsittääkseninettä jos 2 viikossa ei hae niin tilaus katsotaan peruutetuksi. Varmaan tuossa samalla sitten palauttavat rahat?

Ajatuksena siis oli nyt tilata ja haen tuon viikon päästä jos ei tule muualle parempaa black friday tarjousta ja jos tulee niin ostan muualta ja jätän tuon hakematta.

Aika typerä tämä verrattuna verkkokauppa.com systeemiin kun tässä pitää maksaa heti eikä saa maksaa vasta noudon yhteydessä.
Gigantin omilta sivuilta saat peruttua itse ja raha palautui itselleni ainakin samantien luottokortille
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 481
Tilasin gigantin varaa ja nouda jutulla myymälästä haettavaksi tavaran. Ehdot vähän epäselvät, mutta tuolla sanotaan käsittääkseninettä jos 2 viikossa ei hae niin tilaus katsotaan peruutetuksi. Varmaan tuossa samalla sitten palauttavat rahat?

Ajatuksena siis oli nyt tilata ja haen tuon viikon päästä jos ei tule muualle parempaa black friday tarjousta ja jos tulee niin ostan muualta ja jätän tuon hakematta.

Aika typerä tämä verrattuna verkkokauppa.com systeemiin kun tässä pitää maksaa heti eikä saa maksaa vasta noudon yhteydessä.
Aikaisemminhan Gigantissa pystyi varaamaan ennen noutamista, mutta olisiko sitten tullut liikaa hupivarauksia? Varsinkin kun varaamaan pystyi ilman mitään varmistettuja tietoja, eli jokuhan on voinut kiusallaan vaan varailla tuotteita ilman aikomustakaan hakea. Ja eikös Verkkokaupassa nuo nettitilaukset tule niin, että ne toimitetaan myymälään, eikä että noudat myymälän saldolta? Tällöin ei tule riskiä, että myymälästä loppuu myytävä noihin hupivarauksiin.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.
Tässähän siis todennäköisesti oli "kaveri" kyseessä etkä sinä itse, niin ihan vilppittömästi mielenkiinnosta, mitä kaikkea onnistui palautella ja ostaa uusiksi?

Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Tässähän siis todennäköisesti oli "kaveri" kyseessä etkä sinä itse, niin ihan vilppittömästi mielenkiinnosta, mitä kaikkea onnistui palautella ja ostaa uusiksi?

Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.
Toisaalta telkkarit on kalliita, joten jos ostaa tuhansilla euroilla sellaisen niin toivoisi saavansa priimaa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.
Kauppa ulkoistaa osaavan palvelun asiakkaalle, asiakkaan kotiin.

Ja kauppa myy sen surkeuden seuraavalle pienellä alennuksella, ei mainitse sanallakaan vaikka palauttaja olisi ongelmista kertonut. (siis edes silloin kun ongelma ei ole jotain pilkun nysväämistä)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Tässähän siis todennäköisesti oli "kaveri" kyseessä etkä sinä itse, niin ihan vilppittömästi mielenkiinnosta, mitä kaikkea onnistui palautella ja ostaa uusiksi?

Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.
Kuulokkeita, kaiuttimia. Audiopuolen juttuja siis. Kaikki outletistä ostettuja käytettyinä, osa palautettu ulkoisten virheiden takia ja loput äänimaailman vuoksi. Kerättiin huvin vuoksi verkkisostokset Exceliin ja palautusprosentti oli 30, vaikka Verkkokaupan aspan mukaan "suurin osa." Kappalemäärällisesti n. 10 palautusta vuoden sisään, rahamääräisesti n. 15k€.

Edit: kaveri keräilee siis kuulokkeita, harrastus siinä missä muukin. Itse en näe tässä mitään erikoista, koska kyse on kuitenkin käytettyjen tuotteiden palauttelusta.
 
Viimeksi muokattu:

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
voisiko olla siten siitä kiinni että tuotteet palautetaan aina palautusajan ihan viimeisinä päivinä, eli voi näyttää siltä, että käytetään niin pitkään kuin mahdollista ja sitten palautetaan? Toinen spekulaatio liittyy sitten tuohon palautustapaan. Menikö tuotteet postissa takaisin ja missä kunnossa, oliko pakattu hyvin vai huonosto jne...
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Kuulokkeita, kaiuttimia. Audiopuolen juttuja siis. Kaikki outletistä ostettuja käytettyinä, osa palautettu ulkoisten virheiden takia ja loput äänimaailman vuoksi. Kerättiin huvin vuoksi verkkisostokset Exceliin ja palautusprosentti oli 30, vaikka Verkkokaupan aspan mukaan "suurin osa." Kappalemäärällisesti n. 10 palautusta vuoden sisään, rahamääräisesti n. 15k€.
Eli kahdessa vuodessa ostanut firmalta ehkä reilulla kymmpitonnilla, vuoden sisään palauttanut tavaraa viidellätoista tuhannella.

Ostiko myymälä outletista vai verkkokauppan outletistä, vai sekä että, Välttämättä asiakaspalvelia ei näe kaikkia henkilön ostoksia.

Nettipuolen outletissa tosiaan jutuu ostamaan täysin sokkona, tai siis sen tekstikuvauksen perusteella , en tiedä voiko palauttaa myymälään.

Mutta jos ihan "ihmisen" kanssa asiaa käyty, niin viesti ilmeisen selkä, kannattaa katsella muita kauppoja. Tai myymälässä hupparipäällä, jos ihan väen väksin haluaa yrittää.
 
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 102
Ilmoitin Amazon.fr chatissa 17.11 että näytönohjain sirisee liikaa omiin korviin ja sanoivat että palauta se niin saat rahat takaisin. Sain DHL palautuslapon ja vein paketin Ärrälle samantien torstaina 17.11
Tarkistin äsken koodilla ja paketista lukee vaan että koodi luotu tuolloin 17.11 kun Amazonin chat teki palautuslapon. Postin chat / Saksan DHL / Amazon ei osaa auttaa. Eikö noi Postin kuskit skannaa kuljettamiaan DHL palautuksia kun siitä ei DHL eikä Postin seurantaan mitään päivityksiä? Amazon pyysi että odottelisin pari viikkoa.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
871
Ilmoitin Amazon.fr chatissa 17.11 että näytönohjain sirisee liikaa omiin korviin ja sanoivat että palauta se niin saat rahat takaisin. Sain DHL palautuslapon ja vein paketin Ärrälle samantien torstaina 17.11
Tarkistin äsken koodilla ja paketista lukee vaan että koodi luotu tuolloin 17.11 kun Amazonin chat teki palautuslapon. Postin chat / Saksan DHL / Amazon ei osaa auttaa. Eikö noi Postin kuskit skannaa kuljettamiaan DHL palautuksia kun siitä ei DHL eikä Postin seurantaan mitään päivityksiä? Amazon pyysi että odottelisin pari viikkoa.
Tsekkasitko sieltä Ärrältä ettei ole jäänyt nurkkiin pyörimään?
 
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
527
Ilmoitin Amazon.fr chatissa 17.11 että näytönohjain sirisee liikaa omiin korviin ja sanoivat että palauta se niin saat rahat takaisin. Sain DHL palautuslapon ja vein paketin Ärrälle samantien torstaina 17.11
Tarkistin äsken koodilla ja paketista lukee vaan että koodi luotu tuolloin 17.11 kun Amazonin chat teki palautuslapon. Postin chat / Saksan DHL / Amazon ei osaa auttaa. Eikö noi Postin kuskit skannaa kuljettamiaan DHL palautuksia kun siitä ei DHL eikä Postin seurantaan mitään päivityksiä? Amazon pyysi että odottelisin pari viikkoa.
Aina ei näy mitään vaiheita nuissa vaikka, niitten labelilla liilkuukin.
Itellä monesti käynyt niin, että ainut ilmotus on kun maksavat rahnat takasin ja kerran ei tullu sitäkään, kun hukkasivat paketin, mutta maksovat sitten silti, kun pyysin :)
 
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 102
Postilta tuli äsken vastaus kysymykseeni, eli kyseessä on tosiaan DHL:n palautus,jolloin tämä kuljetetaan heidän kauttaan ja siitä syystä tästä ei näy mitään Postin lähetyksen seurannan kautta. Kun katsoivat tätä lähetystä heidän sivuiltaan on paketti parhaillaan matkalla vastaanottajalle.

Pisti vaan vähän hermostuttaman kun kyseessä reilusti yli 2k arvoinen lähetys.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Powerin "myymälästä kotiin kuljetus" vaihtoehto, sovitaanko siinäkin sitten joku kellonaika tms milloin tuodaan? Sen kohdalla kun ei tuosta sivullaan puhuta mitään(Siis siellä toimitustavat yms).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
164
Powerin "myymälästä kotiin kuljetus" vaihtoehto, sovitaanko siinäkin sitten joku kellonaika tms milloin tuodaan? Sen kohdalla kun ei tuosta sivullaan puhuta mitään(Siis siellä toimitustavat yms).
Powerin kanssa en sopinut etukäteen mitään, vaan posti soitti, kun oli heillä jakelussa. Kuskin kanssa sitten sovin sopivan jakopäivän.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
Mitens jos tilaa verkkokaupasta yhden telkun nyt ja maksaa ja tilaa sen sinne vantaan noutopisteeseen niin saako sen peruuttaa kuinka helposti jos sitä ei haluakkaa, siis en hakisi sitä ollenkaan jos en sitä haluakkaan?
Lähinnä yx telkku nyt kiinnostaisi ja pelkään että jos ne loppuu niin ois sit varal et voi sen hakee perjantaina.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
690
Mitens jos tilaa verkkokaupasta yhden telkun nyt ja maksaa ja tilaa sen sinne vantaan noutopisteeseen niin saako sen peruuttaa kuinka helposti jos sitä ei haluakkaa, siis en hakisi sitä ollenkaan jos en sitä haluakkaan?
Lähinnä yx telkku nyt kiinnostaisi ja pelkään että jos ne loppuu niin ois sit varal et voi sen hakee perjantaina.
Klikkaat vaan sieltä tilauksesta "Peru tilaus" ja that's it. Maksutavasta riippuen voi joutua palauttelemaan rahat erikseen vielä omalle pankkitilille.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 949
Kenelläkään muulla Gigantista tilatessa ongelmaa, että annetulle postinumerolle ei löydy toimitusvaihtoehtoja? Ei ole kyllä äskettäin tullut Gigantista mitään tilattua, mutta on kyllä täysin p:stä nuo Gigantin sivut sen taannoisen uudistuksen jälkeen. Joskus aiemmin siis toiminut ok ja ei ole osoitemuutoksia tms ollut.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
763
Kenelläkään muulla Gigantista tilatessa ongelmaa, että annetulle postinumerolle ei löydy toimitusvaihtoehtoja? Ei ole kyllä äskettäin tullut Gigantista mitään tilattua, mutta on kyllä täysin p:stä nuo Gigantin sivut sen taannoisen uudistuksen jälkeen. Joskus aiemmin siis toiminut ok ja ei ole osoitemuutoksia tms ollut.
Samaan törmäsin vaikka meinaankin itse hakea kun ilmoittavat jääkaapin ja pakastimen olevan noudettavissa. Itsellä 54 km Giganttiin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 949
Samaan törmäsin vaikka meinaankin itse hakea kun ilmoittavat jääkaapin ja pakastimen olevan noudettavissa. Itsellä 54 km Giganttiin.
Sama tilata muualta, jos pitää ensin ajaa liikkeeseen tekemään tilaus ja sitten erikseen hakemaan. Pitää jotain kautta palautetta laittaa. Isompaa kodinkonetta ostaessa toki noita pitäisi ensin käydä kaupoissa katselemassa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Kenelläkään muulla Gigantista tilatessa ongelmaa, että annetulle postinumerolle ei löydy toimitusvaihtoehtoja? Ei ole kyllä äskettäin tullut Gigantista mitään tilattua, mutta on kyllä täysin p:stä nuo Gigantin sivut sen taannoisen uudistuksen jälkeen. Joskus aiemmin siis toiminut ok ja ei ole osoitemuutoksia tms ollut.
Välillä itselläkin sekoilee nuo Gigantin sivut toimitustavan valinnassa, joskus ei anna tilata noutoon, välillä taas ei onnistu postitus mutta muutaman kerran kun on kirjautunut sisään/ulos, lisännyt ja poistanut tuotetta ostoskorista tai tehnyt jotain muita taikatemppuja niin on haluttu vaihtoehto ilmaantunut. Muutenkin kyllä nuo sivut ovat reippaasti paskemmat kuin ennen, ihme bugeja ja sekoilua välillä ja välillä jostain syystä hitailee ihan törkeästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Kenen vastuulle menee jos kuljetusliike toimittaa television, joka olisikin ottanut osumaa jossain vaiheessa kuljetusta? Skenaario siis.

Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?

Onko kuluttaja kuinka heikoilla hangilla jos kuljetusliike ei ota vastuuta?

Postihan esimerkiksi taitaa korvata tuotteita painon mukaan.

Onko merkitystä reklamoiko tällaisessa tapauksessa heti kun paketti saapuu ? (Jos isoa pakettia rupeaa aukomaan niin meneehän siinä hetki ja kaikki vauriot ei välttämättä näy ulkoa päin.

Tilasin itse uuden television ja nyt saa jännätä tuleeko se ehjänä perille. Takuu tuskin korvaa kuljetusliikkeen aiheuttamia vaurioita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Kenen vastuulle menee jos kuljetusliike toimittaa television, joka olisikin ottanut osumaa jossain vaiheessa kuljetusta? Skenaario siis.

Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?

Onko kuluttaja kuinka heikoilla hangilla jos kuljetusliike ei ota vastuuta?

Postihan esimerkiksi taitaa korvata tuotteita painon mukaan.

Onko merkitystä reklamoiko tällaisessa tapauksessa heti kun paketti saapuu ? (Jos isoa pakettia rupeaa aukomaan niin meneehän siinä hetki ja kaikki vieraat ei välttämättä näy ulkoa päin.

Tilasin itse uuden television ja nyt saa jännätä tuleeko se ehjänä perille. Takuu tuskin korvaa kuljetusliikkeen aiheuttamia vaurioita.
Mitä väliä? Asiakaspalautusta vaan niin pääsee helpoimmalla. Ongelma kiertoon tai muussa tapauksessa asiakas pääsee vielä jonku infocaren kanssa taistelemaan huollosta
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?
Olet ostanut kaupasta television, joka saapuu perille rikkinäisenä. Mitäpä luulet kenen vastuulla asia on? Kaupan vastuulla.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Kenen vastuulle menee jos kuljetusliike toimittaa television, joka olisikin ottanut osumaa jossain vaiheessa kuljetusta? Skenaario siis.

Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?

Onko kuluttaja kuinka heikoilla hangilla jos kuljetusliike ei ota vastuuta?

Postihan esimerkiksi taitaa korvata tuotteita painon mukaan.

Onko merkitystä reklamoiko tällaisessa tapauksessa heti kun paketti saapuu ? (Jos isoa pakettia rupeaa aukomaan niin meneehän siinä hetki ja kaikki vauriot ei välttämättä näy ulkoa päin.

Tilasin itse uuden television ja nyt saa jännätä tuleeko se ehjänä perille. Takuu tuskin korvaa kuljetusliikkeen aiheuttamia vaurioita.
Telialta tuli postin kotiinkuljetuksella 75" televisio näyttö paskana. Huomasin vasta siinä kohtaa kun laitoin virrat päälle. Tarkemmalla laatikon syynäyksellä siinä kohtaa näkyi myös pahvissa painauma johon televisio oli iskun saanut. Kuvien kera reklamaatiota telialle ja posti haki rikkinäisen television pois ja toivat uuden tilalle kun sitä tuli lisää varastoon.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
299
Koskeeko Powerin 60 päivän palautusoikeus myös myymälästä noudettuja Click&Collect tuotteita? Yritin tavailla Powerin palautusehtoja, mutta en niistä ottanut selvää. Siellä oli tälläinen lause:
”Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.”
En kuitenkaan löytänyt näitä myymälöiden palautusehtoja.

Kyseessä siis reilu kuukausi sitten ostettu iPad, joka on vielä avaamattomassa paketissa. Onnistuin tilaamaan Verkkokaupasta toisen iPadin n. 30€ halvemmalla niin tämä joutaisi takasin.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Telialta tuli postin kotiinkuljetuksella 75" televisio näyttö paskana. Huomasin vasta siinä kohtaa kun laitoin virrat päälle. Tarkemmalla laatikon syynäyksellä siinä kohtaa näkyi myös pahvissa painauma johon televisio oli iskun saanut. Kuvien kera reklamaatiota telialle ja posti haki rikkinäisen television pois ja toivat uuden tilalle kun sitä tuli lisää varastoon.
Juuri samanlainen keissi itsellä 1,5v sitten Verkkokauppa.comin kanssa. Olihan se turhauttavaa alkaa purkamaan juuri käyttöön viriteltyä laitetta, ja pakkaamaan takaisin laatikkoon, mutta itse vaihto sujui nopeasti.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
Koskeeko Powerin 60 päivän palautusoikeus myös myymälästä noudettuja Click&Collect tuotteita? Yritin tavailla Powerin palautusehtoja, mutta en niistä ottanut selvää. Siellä oli tälläinen lause:
”Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.”
En kuitenkaan löytänyt näitä myymälöiden palautusehtoja.

Kyseessä siis reilu kuukausi sitten ostettu iPad, joka on vielä avaamattomassa paketissa. Onnistuin tilaamaan Verkkokaupasta toisen iPadin n. 30€ halvemmalla niin tämä joutaisi takasin.
Ei muuta kuin takaisin vaan liikkeeseen, varsinkin kun on avaamaton paketti.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Koskeeko Powerin 60 päivän palautusoikeus myös myymälästä noudettuja Click&Collect tuotteita? Yritin tavailla Powerin palautusehtoja, mutta en niistä ottanut selvää. Siellä oli tälläinen lause:
”Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.”
En kuitenkaan löytänyt näitä myymälöiden palautusehtoja.

Kyseessä siis reilu kuukausi sitten ostettu iPad, joka on vielä avaamattomassa paketissa. Onnistuin tilaamaan Verkkokaupasta toisen iPadin n. 30€ halvemmalla niin tämä joutaisi takasin.
Voi palauttaa, 60 päivää palautusoikeus niin myymälästä kuin netistä ostettaessa.
Jos sulla on avaamaton paketti niin ihan läpihuutojuttu.


60 päivän vaihto- ja palautusoikeus myymälässä ja netissä.
Jos et ole valitsemaasi tuotteeseen syystä tai toisesta täysin tyytyväinen, tuo tuote 60 päivän kuluessa takaisin ja hyvitämme siitä täyden hinnan tai vaihdamme tuotteen toiseen.



Voit palauttaa ostamasi tuotteen – joka on samassa kunnossa kuin ostohetkellä – 60 päivän kuluessa tuotteen ostamisesta tai vastaanottamisesta ja saat rahasi takaisin. Palautus- ja vaihto-oikeus koskee suurinta osaa tuotteista, myös käyttöön otettuja tietokoneita ja tabletteja. Palautuksen mukana tulee olla kaikki alkuperäisessä tuotepaketissa olleet osat ja varusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. Ohjelmistot, pelit ja elokuvat pitää palauttaa sinetöidyssä, avaamattomassa pakkauksessaan.



Palautusoikeus ei koske Powerin palvelutuotteita. Powerin palvelutuotteita ovat asennuspalvelut tai tuotteet tai palvelut, joihin kuuluu erillinen palvelusopimus. Parma-keittiötuotteet ja näihin liittyvät palvelut ja lisätuotteet eivät kuulu 60 päivän palautusoikeuteen. Palautusoikeus ei koske Power-valikoiman ulkopuolisia, erikseen tilattavia tuotteita, suurempia kertaeriä kuin 5 kappaletta samaa tuotetta eikä yritysmyyntiä. Yritysmyyntiin sovelletaan yritysmyynnin palautusehtoja. RePower-tuotteilla palautusoikeus on 30 päivää.

Palautusoikeus evätään mikäli sitä väärinkäytetään.

Palautus- ja kuljetuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla.

Powerin 60 päivän palautus- ja vaihto-oikeus koskee vain Suomessa käytävää kauppaa. Tuotteet voit palauttaa myös lähimpään Power-myymälään.

Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.

Tuotteen palautukset tehdään aina alkuperäiselle maksuvälineelle mukaan lukien lahjakortit maksuvälineenä. Jos palautat ostoksen, joka on osittain tai kokonaan maksettu MyPOWER-alennuksella, hyvitetään ostokuitilla käytetty alennussumma takaisin alennussaldoon kokonaisuudessaan ennen muita maksutapoja. Yli 100 € käteisostot palautetaan tilille. Muista aina säilyttää kuitti ostoksistasi.



60 päivän palautusoikeus koskee myös mm.:

Tietokonetta, johon asennettu ohjelmia: palautetaan tuotteen hinta, ei asennuksen eikä asennetun ohjelman hintaa
Tuotetta ilman myyntipakkausta, pakkauksen sisältö kokonaisuudessaan tallella (käyttöohje, laturit, lisäosat jne.)
Palautusoikeus ei koske:

Toiveen mukaan tilattua/muutettua tuotetta
Hygieniatuotteet, joiden pakkaus on avattu (mm. partakone, epilaattori, lady shave, hammasharja, hiustrimmeri, in-ear-laitteet kuten kuulokkeet ja kuumemittarit, VR-lasit)
Myymälästä ostettua älykelloa, älyranneketta tai urheiluranneketta, jonka pakkaus on avattu.
Myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu
Konsoli- tai tietokonepeliä, jonka sinetti on avattu
Asennettuja ohjelmistoja
Rikottua ja/tai vaurioitunutta tuotetta, kuljetusvaurioinen tuote tulee reklamoida 7 päivän sisään vastaanotosta.
Suoritettua palveluja kuten asennus, kuljetus, kalibrointi
Parma-keittiöitä
Asennettuja ilmalämpöpumppuja
Yritysmyyntiä. Yritysmyyntiin sovelletaan yritysmyynnin palautusehtoja.
Televisio tai tietokone jolla käyttötunteja yli 400
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Tv on nyt saapunut, pikaisella tarkastuksella ok mutta Hakonen toimitti 85" tv:n pelkän kuskin kanssa?! 6 kerros ja tyyppi oli laitettu yksin sitä toimittamaan, että mitä vittua. Toimitus oli sisälle kanto ja 1cm kiinni, että meni hissiin, etukäteen ei voinut tietää. Ikkunasta katoin kun yksin koittaa nostaa kuorma-auton laverilta maahan ja ei ulko-ovestakaan yksin saanut sitä kun menin apuun. Jos ei ois hissiin sopinut ja mummo vastaanottamassa niin olisin halunnut nähdä kun vetää tai työntää tv:tä kuudenteen kerrokseen ja tv säilyy ehjänä.

Muutenkin oli säätämistä kun sovitti toimitus 7-10 välille niin tuli viesti, että toimitus 11-13 välillä. Soitin sitten niin tyyppi sanoi, että aikasempi aika ei käy kuljetusailatauluihin mutta kun hetken mietti niin sanoi että onnistuu mutta jäi sanomatta, että sillä riskillä ettei kantajaa ja tv vääntyilee pitkin ja poikin kun yksi henkilö kuljettaa.

Kuskikaan ei soittaessa apua kysynyt, että tarvii alusta alkaen kantoapua, ihmetteli kyllä itse että minkä takia oli itse saanut niin ison kuljetuksen että Hakosen piikkiin kyllä meni, en todellakaan suosittele vaikka tv nyt ehkänä saatiin veivattua asuntoon.

Tv tuli powerin kautta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Tv on nyt saapunut, pikaisella tarkastuksella ok mutta Hakonen toimitti 85" tv:n pelkän kuskin kanssa?! 6 kerros ja tyyppi oli laitettu yksin sitä toimittamaan, että mitä vittua. Toimitus oli sisälle kanto ja 1cm kiinni, että meni hissiin, etukäteen ei voinut tietää. Ikkunasta katoin kun yksin koittaa nostaa kuorma-auton laverilta maahan ja ei ulko-ovestakaan yksin saanut sitä kun menin apuun. Jos ei ois hissiin sopinut ja mummo vastaanottamassa niin olisin halunnut nähdä kun vetää tai työntää tv:tä kuudenteen kerrokseen ja tv säilyy ehjänä.

Muutenkin oli säätämistä kun sovitti toimitus 7-10 välille niin tuli viesti, että toimitus 11-13 välillä. Soitin sitten niin tyyppi sanoi, että aikasempi aika ei käy kuljetusailatauluihin mutta kun hetken mietti niin sanoi että onnistuu mutta jäi sanomatta, että sillä riskillä ettei kantajaa ja tv vääntyilee pitkin ja poikin kun yksi henkilö kuljettaa.

Kuskikaan ei soittaessa apua kysynyt, että tarvii alusta alkaen kantoapua, ihmetteli kyllä itse että minkä takia oli itse saanut niin ison kuljetuksen että Hakosen piikkiin kyllä meni, en todellakaan suosittele vaikka tv nyt ehkänä saatiin veivattua asuntoon.

Tv tuli powerin kautta.
Mulle soittivat postista etukäteen että voivat tuoda seuraavana päivänä mutta vain 1 heppu kuljettamassa niin voi olla että kantoavulle on tarvetta, tai sitten tuovat vasta 3 päivän päästä kun saavat 2 henkilöä kuljettamaan. Otin ekan vaihtoehdon kun halusin telkkarin nopeasti. Ja tosiaan tässä oli kyseessä vain 75" televisio.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
213
Gigantista ostettiin samsungin ilmalämpöpumppu. Ja tuo pumppu ei toiminut oikein. asennusliike sanoi heti mikä vialla. Samsungista sanottiin, että tee huoltopyyntö gigantin sivuilta. Nyt pari kuukautta huoltopyynnön tekemisen jälkeen homma on tyssännyt siihen kun ei ole videota jossa käy ilmi ettei se toimi oikein. Samsungin asiakaspalvelija löi eukolle luurin korvaan kun eukko ihmetteli että pitääkö oikeasti kuvata jotain mitä ei tapahdu vaikka huoltomies on sanonut missä vika. Noh nyt kuvasin sitten kun mitään ei tapahdu. katsostaan mihin tää johtaa, mutta aika erikoista toimintaa samsungilta ja eräs toinen henkilö samsungilta sanoi että ei tuota videota oikeasti vaadita kuin jossain tv huolto tapauksissa.
Nyt jopa gigantti puuttui peliin. Sanoivat, että nyt me (kuluttaja) on tehty mitä vain voi tehdä ja gigantti ottaa homman haltuun. Tämän jälkeen on tullut samsungilta viestiä että he tietävät missä vika ja huolto tilattu. Tullut jopa saapumisilmoitusta osista joita tilattu koneeseen.

Kaikenkaikkiaan aika sekava vyyhti, kun gigantin mukaan samsung ei halua välikäsiä näihin takuuhuoltoihin ja silti tämä homma ei edennyt samsung kautta yhtään mihinkään, kun eivät tunnu itsekään tietävän omia käytäntöjään.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
Palautin gigattiin 43 tv. Ne halus sen tarkistaa ja laittaa virtoihin. Kiitteli että on pidetty nätisti ja antoi kuitin palautuksesta. Homma toimi hyvin.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
438
pieni päivitys, äsken tuli sähköpostiin kuitti ja gigantin tilaukset sivulla näkyy toimitettu, samaan aikaan tilauksen tiedoissa " Valitettavasti emme pysty toimittamaan tilaustanne aiemmin ilmoitettuna toimitusaikana. Uusi arvioitu toimitusaika on 24. marraskuuta."

lolwut
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Eikös tuo Gigantin "seuranta" ole aina ollut ihan pihalla ja yhtäkkiä saattaa tulla viesti, että paketti noudettavissa ja silti asiakassivuille jää ikuisesti tieto että tilaus vastaanotettu...
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
763
Nyt täytyy kehua Giganttia kun on aihetta. Ostin Black Friday-tarjouksesta Samsung jääkaapin+kaappipakastimen. Valmistusmaa, tai ainakin kokoonpano Puola, noin huomiona. Mielestäni plussaa. Todella laadukkaan oloiset ja hiljaiset yleishuomiona. Hain tuotteet myymälän varastosta itse autolla.

Pakastimen pakkausmateriaaleja purkaessa paljastui että ovesta noin kahvan korkeudelta oli jo kokoonpanovaiheessa lohjennut noin 2-3mm pala maalia. (Pohjamaali vielä musta). Ei kuitenkaan minkäänlaista painaumaa.

Risuja saa Gigantin puhelin valikko "paina yksi jne." josta ei reklamaatioon meinannut millään löytyä oikeaa vaihtoehtoa. Sain kuitenkin viimein asiakaspalveluhenkilön langan päähän. Erittäin fiksu ja asiallinen ihminen, yhdessä todettiin että kun vielä aika kaukana olin ja tuote on muuten ookoo minulle käy hyvin kompensaatio ja loppujen lopuksi hinnasta lähti yli 10% pois ja mulla oli passelia automaalia jolla fiksasin paikan varsin näkymättömäksi. Positiivinen loputulos. Sain aivan vapaasti valita miten asia hoidetaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ostin muorille Gigantista 99 euron tarjous Samsungin ja suojakuoret siihen ja omaan puhelimeen. Laskussa luki kuitenkin correction - 103,90 euroa ja loppusumma jotain 30 euroa ja risat. Tavarat on kuitenkin postissa noudettavissa, joten mietin tässä että mitä helkattia minä nyt teen?, ei kehtais maksaa sitä 30 euroa ja jotain yli 130 euron tavaroista kun on perusrehellinen ihminen. Kerran aikaisemmin tuli jotain pienempää ja halvempaa tavaraa ja siinä oli sama homma, soitin Klarnalle ja sanoivat että maksa vaan se summa mikä on laskussa, eivät kuulemma voineet asialle yhtään mitään. Tiedä nyt oliko oikea ketju tämä?.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Ostin muorille Gigantista 99 euron tarjous Samsungin ja suojakuoret siihen ja omaan puhelimeen. Laskussa luki kuitenkin correction - 103,90 euroa ja loppusumma jotain 30 euroa ja risat. Tavarat on kuitenkin postissa noudettavissa, joten mietin tässä että mitä helkattia minä nyt teen?, ei kehtais maksaa sitä 30 euroa ja jotain yli 130 euron tavaroista kun on perusrehellinen ihminen. Kerran aikaisemmin tuli jotain pienempää ja halvempaa tavaraa ja siinä oli sama homma, soitin Klarnalle ja sanoivat että maksa vaan se summa mikä on laskussa, eivät kuulemma voineet asialle yhtään mitään. Tiedä nyt oliko oikea ketju tämä?.
Voi varmaan täälläkin käsitellä. Tuo tarkoittanee osamaksuerää, sama systeemi on luottokorttilaskussa. Eli kun maksat koko summan kerralla (sen 103€), niin ei tule korkoja etc. Muuten alkaa tulemaan joka kk lasku, kunnes maksu on hoidettu
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Voi varmaan täälläkin käsitellä. Tuo tarkoittanee osamaksuerää, sama systeemi on luottokorttilaskussa. Eli kun maksat koko summan kerralla (sen 103€), niin ei tule korkoja etc. Muuten alkaa tulemaan joka kk lasku, kunnes maksu on hoidettu
Otin ihan 30 päivän maksuajalla enkä osamaksulla, normaalisti tulee ihan koko summa jos tilaa jotain ilman osamaksusopimusta. Joku virhe on tuossa tapahtunut, laskussa ei myöskään mitään mainintaa osamaksusopimuksesta.

Edit. Maksan sen koko summan kerralla, katsotaan sitten mitä tapahtuu, ovatko hyvillään vai maksavatko takaisin tuon 103 euroa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 418
Viestejä
4 160 576
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom