Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Juu, jos noihin mennään niin viitataan kaikki palvelu helkkariin "ei kiitos, tiedän mitä olen ostamassa/katsomassa" tyyliin ja yleensäkin toimitaan päättäväisesti ja nopeasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Eikai kukaan noihin kauppoihin "palvelua" mene saamaan? Joku liimatukka siellä koittamassa myymässä ylihintaista roskaa. Ostaminenhan sujuu yhtä hyvin noissa kaupoissa, ottaa hyllystä ja menee kassalle maksamaan.
Luulin, että on itsestäänselvyys ettei ketään tältä foorumilta käy hakemassa paikanpäältä palvelua kodinkoneliikkeistä :redface:

Tarkoitin juuri sitä mitä ylläkin oli huoltokeissitä. Siihe mukaan voi sitten ruksia kaikki chättipalveusta, puhelinpalvelusta, tuotteiden palautuksesta yms. alkaen mitä keksii.

Ostaminen kait nyt toimii pitempään pystyssä olleissa kaupoissa aina ihan ok. Vähän perusedellytys kaupalle...
 
Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
228
Niin asiakaspalvelu on perseestä, kyllä se vaikuttaa just tälläsissä takuuhommissa yms. kun johdetaan harhaan ja puhutaan paskaa.

Edit. Ainakin tietää minne jatkossa kannan rahani, en ainakaan giganttiin..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Toisaalta kun verkkokauppakin on näyttänyt paskuutensa näyttis-keississä niin mitä liikkeitä on sitten enää? Dustinia/Poweriakin käsittääkseni syytä välttää(?)
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 780
Puhelimien, tablettien jne. liittimien hajotessa kannattaa valmistautua sitten tappeluun huollon ja myyjän kanssa.

Huollon mukaan nämä ovat aina käyttäjästä johtuvia eivätkä kuulu takuun piiriin vaikka asiasta on kuluttajaviranomaisten suositus jonka mukaan liittimen pitää kestää normaalia käyttöä laitteen oletetun eliniän. Kerran tapoelin Elisan kanssa asiasta.. He vain vetosivat huollon lausuntoon jonka mukaan oli käytetty väärin mistä johtui luurin micro-usb liittimen hajoaminen..
No nämä "käyttäjästä johtuvat" voi nyt kuitata huumorilla, ei kai näihin tervejärkisen kuluttajan kannata alistua. Jos on käyttäjästä johtuva, niin se kuuluu myyjän osoittaa. Ja ei niiden tarvitse takuun piiriinkään mennä, Suomessa pitää liitinten kestää siinä missä laitteenkin, 2 vuotta on ainakin aikalailla turvassa ihan tuotevastuun nojalla. Jos nyt ei ole itse väkivaltaisesti niin hajottanut että näkyy väkivallan jäljet. Itse vaihdoin Verkkokauppaan 2 kertaa vuoden sisällä näppiksen, USB-latausliitin hajosi samalla tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Eikai kukaan noihin kauppoihin "palvelua" mene saamaan? Joku liimatukka siellä koittamassa myymässä ylihintaista roskaa. Ostaminenhan sujuu yhtä hyvin noissa kaupoissa, ottaa hyllystä ja menee kassalle maksamaan.
Gigantissa ostaminen on jaettu kolmeen vaiheeseen. Jonotat tuoteryhmän asiakaspalveluun ja hän puhuu paskaa kanssasi. Jonotat kassalle maksaaksesi ostot ja kolmanneksi jonotat Noutopisteellä noutaaksesi juuri maksamasi ostokset. V***u mitä paskaa. Tuntuu lähinnä asiakkaan kyykyttämiseltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Tosin itse olemme antaneet norskien tulla tännä päsmäröimään kodinkone-kaupan alalle.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 481
Gigantissa ostaminen on jaettu kolmeen vaiheeseen. Jonotat tuoteryhmän asiakaspalveluun ja hän puhuu paskaa kanssasi. Jonotat kassalle maksaaksesi ostot ja kolmanneksi jonotat Noutopisteellä noutaaksesi juuri maksamasi ostokset. Vittu mitä paskaa.
No tuo jonotus noutopisteeltä yhtään arvokkaampaa tuotetta hakiessa nyt on ns. ”asiakkaiden” syy. Hävikkiä tulee niin järjettömästi muutenkin jo ihan päivittäistavarakaupoissa saatika elektroniikkaliikkeissä, että tuolla sitä yritetään vähentää, että kaikki arvokas (helposti jälleenmyytävä) on pois asiakkaiden saatavilta.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Tosin itse olemme antaneet norskien tulla tännä päsmäröimään kodinkone-kaupan alalle.
Olisko pitänyt lailla kieltää markkinoille pääsy?

Gigantti ja Power tekevät omilla tahoillaan kauppaa.. Hyvässä ja huonossa. Mutta oli toi kodinkone-ala melkoista asiakkaiden rahastusta kun kilpailua ei ollut..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Onko (Ride.fi) ok siis rde.fi, luen sen vain aina "ride", vieläkin no-no, että vaikka joku tuote sattuisi olemaan siellä halpa niin ei vaan kannata?
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
282
Gigantti ei näköjään viitsi lähettää ilmoitusta kun tietylle päivälle tilattu kotiinkuljetus ei tulekaan toteutumaan toimitusvaikeuksien takia.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Gigantti ei näköjään viitsi lähettää ilmoitusta kun tietylle päivälle tilattu kotiinkuljetus ei tulekaan toteutumaan toimitusvaikeuksien takia.
Onko jäänyt vastaamatta tuntemattomaan numeroon? Mulle kyllä soittivat hyvissä ajoin.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
282
Onko jäänyt vastaamatta tuntemattomaan numeroon? Mulle kyllä soittivat hyvissä ajoin.
En usko. Toimitus olisi siis ollut ensi perjantaina ja sattumalta huomasin tuotteen tiedoissa että saapumisarvio oli siirtynyt parilla viikolla. Piti peruutta tilaus kun ei ole mahdollista olla silloin vastaanottomassa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
No tuo jonotus noutopisteeltä yhtään arvokkaampaa tuotetta hakiessa nyt on ns. ”asiakkaiden” syy. Hävikkiä tulee niin järjettömästi muutenkin jo ihan päivittäistavarakaupoissa saatika elektroniikkaliikkeissä, että tuolla sitä yritetään vähentää, että kaikki arvokas (helposti jälleenmyytävä) on pois asiakkaiden saatavilta.
Ei, vaan kyse firman valinnasta kyykyttää asiakasta, tai vähän kaunniimmin jos ostopäätös on tehty , niin asiakas ei enään peräännyt, joten sitä ei enään tarvi palvella, vakuutusta kannattaa aina tyrkyttää.

Asiakkaiden aiheuttaman hävikin kanssa tuolla ei ole tekemistä.
Tosin itse olemme antaneet norskien tulla tännä päsmäröimään kodinkone-kaupan alalle.
Asiakkaat valitsee mielummin huonon palvelun, kuin palvelun.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 481
Ei, vaan kyse firman valinnasta kyykyttää asiakasta, tai vähän kaunniimmin jos ostopäätös on tehty , niin asiakas ei enään peräännyt, joten sitä ei enään tarvi palvella, vakuutusta kannattaa aina tyrkyttää.

Asiakkaiden aiheuttaman hävikin kanssa tuolla ei ole tekemistä.

Asiakkaat valitsee mielummin huonon palvelun, kuin palvelun.
Täh? Tuohan lisää vain työvoiman tarvetta, helpompihan se olisi antaa se tuote mukaan heti myymälästä. En nyt ymmärtänyt ollenkaan tuota sinun perustelua, miksi firmat haluaisivat ehdoin tahdoin lisätä työvoiman tarvetta? Ja et selkeästi ole ikinä työskennellyt missään myymälässä, muuten hävikintorjunta olisi ihan selvä asia sinullekin.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Täh? Tuohan lisää vain työvoiman tarvetta, helpompihan se olisi antaa se tuote mukaan heti myymälästä. En nyt ymmärtänyt ollenkaan tuota sinun perustelua, miksi firmat haluaisivat ehdoin tahdoin lisätä työvoiman tarvetta? Ja et selkeästi ole ikinä työskennellyt missään myymälässä, muuten hävikintorjunta olisi ihan selvä asia sinullekin.
Tehokkuus/säästö tuossa on kyseessä, asiakas tehnyt ostopäätöksen, niin ei sitä kannata enään palvella, harva peruu vaikka joutuu jonotteleen. Myyjän ei kannata tuhlata aikaa tavaran asiakkaalle antamiseen.
Eli tuossa säästetään työvoimaa.

Hävikin kanssa siellä ei ole mitään tekemistä, sen ymmärrän että myyjää ei voi päästää yksinvarastoon, voi vaikka viedä jotain. mutta ei sekään ole se juttu. Vaan se että säästetään työaikaa.
 

pottunenä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.05.2022
Viestejä
75
Hävikin torjuntaa? Porukka kantaa 55" telkkareita koko ajan Gigantista maksamatta vai?

En ole nyt pariin vuoteen Gigantissa käynyt, mutta viimeksi kun kävin niin kyllä siellä oli vaikka mitä pikkusälää ihan kaupassa esillä eikä tarvinnut jonotella mihinkään muualle kuin mennä suoraan kassalle maksamaan.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 481
Hävikin torjuntaa? Porukka kantaa 55" telkkareita koko ajan Gigantista maksamatta vai?

En ole nyt pariin vuoteen Gigantissa käynyt, mutta viimeksi kun kävin niin kyllä siellä oli vaikka mitä pikkusälää ihan kaupassa esillä eikä tarvinnut jonotella mihinkään muualle kuin mennä suoraan kassalle maksamaan.
Jaa, itse oletin kyseen olevan puhelimista tai vastaavista. Ainakin olettaisin, että isommissa laitteissa (kodinkoneet, televisiot yms) syy on ihan logistinen. Tai ainakin Saarioisella varastopuolella oli hyllyissä neljässäkin kerroksessa tavaroita, myymälässä lattiatilaa menisi siis älytön määrä enemmän, vs. kuinka paljon tuotteita mahtuu moneen kerrokseen, josta niitä sitten trukilla napsitaan. Ja ainakin itse jos hankkisin vaikka 65" TV:n, niin mieluummin ajaisin auton oven viereen, josta se kannetaan suoraan autoon, kun raahaisin sen itse kaupasta autolle asti.
 

pottunenä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.05.2022
Viestejä
75
Jaa, itse oletin kyseen olevan puhelimista tai vastaavista. Ainakin olettaisin, että isommissa laitteissa (kodinkoneet, televisiot yms) syy on ihan logistinen. Tai ainakin Saarioisella varastopuolella oli hyllyissä neljässäkin kerroksessa tavaroita, myymälässä lattiatilaa menisi siis älytön määrä enemmän, vs. kuinka paljon tuotteita mahtuu moneen kerrokseen, josta niitä sitten trukilla napsitaan. Ja ainakin itse jos hankkisin vaikka 65" TV:n, niin mieluummin ajaisin auton oven viereen, josta se kannetaan suoraan autoon, kun raahaisin sen itse kaupasta autolle asti.
Se nyt oli lähinnä huumorilla heitetty. Kuitenkin vaikeaa uskoa että täällä olisi pitkäkyntiset niin suuri ongelma että se olisi suurin syy tuohon systeemiin. Toki jos sulla on jotain faktaa asiasta, niin seison korjattuna.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Jaa, itse oletin kyseen olevan puhelimista tai vastaavista. Ainakin olettaisin, että isommissa laitteissa (kodinkoneet, televisiot yms) syy on ihan logistinen.
Syy on edelleen se että asiakas tehnyt ostopäätöksen, sitä ei kannata enään palvella.

Palveluliikkeissä asiakas ei jonota, vaan häntä palvellaan, kyllä sellaisiakin liikkeitä on, mutta asiakkaat valitsee nuo tiskiltä tiskille jonotusta vaativa liikkeet.

Palveluliikkeessäkin voi ne arvokkaat olla suojattu, ostettava isopaketti varastossa, mutta niitä ei tarvi jonottaa, painavampien ja miksei kevyempienkin kanssa autetaan.
Tai ainakin Saarioisella varastopuolella oli hyllyissä neljässäkin kerroksessa tavaroita, myymälässä lattiatilaa menisi siis älytön määrä enemmän,
Saarioinen tuo mieleen sen roiskeläppäfirman, jonka tuotteet yleensä itsepalveluna kauppaketjuissa.
Vähittäiskaupassa kuvauksesi tuo ensimmäisenä mieleen Ikean, joka kuuluu myös sarjaan jonota maksaan, jonota noutoon.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Syy on edelleen se että asiakas tehnyt ostopäätöksen, sitä ei kannata enään palvella.

Palveluliikkeissä asiakas ei jonota, vaan häntä palvellaan, kyllä sellaisiakin liikkeitä on, mutta asiakkaat valitsee nuo tiskiltä tiskille jonotusta vaativa liikkeet.

Palveluliikkeessäkin voi ne arvokkaat olla suojattu, ostettava isopaketti varastossa, mutta niitä ei tarvi jonottaa, painavampien ja miksei kevyempienkin kanssa autetaan.

Saarioinen tuo mieleen sen roiskeläppäfirman, jonka tuotteet yleensä itsepalveluna kauppaketjuissa.
Vähittäiskaupassa kuvauksesi tuo ensimmäisenä mieleen Ikean, joka kuuluu myös sarjaan jonota maksaan, jonota noutoon.
Ikeassa on kyllä ainakin valtaosan, tuotteista joita olen valinnut saanut itse hakea varastosta ja itsekseen maksaa kassallakin ne. Eli aika nopeaa ja mukavaa on asiointi. Jotakin tuotteita tosiaan pitää hakea eri noutopisteeltä, mutta en tiedä mikä logiikka siinä on. Erikoistapaus kuitenkin se on silloin mielestäni. Gigantissa ja powerissa about kaikkia tuotteita pitää jonottaa noutotiskiltä, enkä itsekään ymmärrä, miksi tuo nykyinen systeemi on otettu käyttöön.

Gigantin varaa ja nouda muuttui myös uuden verkkokaupan myötä, eli nykyään varaa onkin maksa. Tuosta en itse pidä ja siksi ostankin varaamani tuotteet verkkiksestä tai powerista
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Ikeassa on kyllä ainakin valtaosan, tuotteista joita olen valinnut saanut itse hakea varastosta ja itsekseen maksaa kassallakin ne. Eli aika nopeaa ja mukavaa on asiointi. Jotakin tuotteita tosiaan pitää hakea eri noutopisteeltä, mutta en tiedä mikä logiikka siinä on. Erikoistapaus kuitenkin se on silloin mielestäni. Gigantissa ja powerissa about kaikkia tuotteita pitää jonottaa noutotiskiltä, enkä itsekään ymmärrä, miksi tuo nykyinen systeemi on otettu käyttöön.

Gigantin varaa ja nouda muuttui myös uuden verkkokaupan myötä, eli nykyään varaa onkin maksa. Tuosta en itse pidä ja siksi ostankin varaamani tuotteet verkkiksestä tai powerista
Itse kyllä tykkään tuosta Maksa ja Nouda -systeemistä, ei tarvitse kuin tekstaria vilauttaa noutopisteellä ja kamat on kourassa kun maksut sun muut on kaikki hoidettu jo alta pois.

Tosin, tuo nykyinen Gigantin verkkokauppa on kyllä muuten ihan hanurista. Varastosaldot sekoilee eli ensin näyttää että tuotetta olisi heti saatavilla halutussa myymälässä mutta kun laittaa ostoskoriin niin yhtäkkiä onkin tulossa vasta 3-4 päivän päästä tai jotain muuta kummallista. Lisäksi kirjautuminen ei meinaa aina pysyä, heittää välillä satunnaisesti ulos. Samoin tuotteiden kategoriat ja millä hakusanoilla ne löytyvät tuntuvat vaihtuvan suunnilleen päivittäin ja kaikkea muuta kummallista.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
282
Gigantista tilattu jääkaappi saapui illalla ajallaan ja vanha vietiin pois, mutta uuden kaapin pakastimen ovesta paljastui 30 senttinen kulman yli kierävä terävä painauma. Plussat Gigantille siitä että reklamaatio käsiteltiin jo tänään ja asiakaspalvelija soitti sopien vaihdon uuteen ensiviikolle. Antoi vielä 50 euron lahjakortin joten ei jäänyt paha maku vaikka vähän ylimääräistä säätöä vielä tuleekin.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
En ole varmaan kahteen vuoteen tilannut oikein mitään tekniikkaan liittyvää, vaikka pc-nörtti olenkin. Maanantaina tilasin Verkkokaupasta saldoilla olevaa tuotetta (ei ole näytönohjain tms.) ja jotenkin kummastelen toimituksen hidasta etenemistä. Huomenna kuitenkin jo kolmas päivä ja edelleenkin tuossa lukee statuksena "Varattu tilaukseesi". Meneeköhän tämä nyt kesähessujen hidastelun piikkiin vai onko seuranta jumittanut ja huomenna sitten tuleekin yhtäkkiä jo saapumisilmoitus?

En minä nyt vielä turhautuneena ole, mutta en muistanut toimitusaikaa näin hitaaksi. Oman pään logistiikan sujuvuuden kun pitäisi olla nimenomaan Verkkokaupan valtti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
En ole varmaan kahteen vuoteen tilannut oikein mitään tekniikkaan liittyvää, vaikka pc-nörtti olenkin. Maanantaina tilasin Verkkokaupasta saldoilla olevaa tuotetta (ei ole näytönohjain tms.) ja jotenkin kummastelen toimituksen hidasta etenemistä. Huomenna kuitenkin jo kolmas päivä ja edelleenkin tuossa lukee statuksena "Varattu tilaukseesi". Meneeköhän tämä nyt kesähessujen hidastelun piikkiin vai onko seuranta jumittanut ja huomenna sitten tuleekin yhtäkkiä jo saapumisilmoitus?

En minä nyt vielä turhautuneena ole, mutta en muistanut toimitusaikaa näin hitaaksi. Oman pään logistiikan sujuvuuden kun pitäisi olla nimenomaan Verkkokaupan valtti.
Käsittelyaika yleensä on muutama päivä ollut Verkkokaupassa, mitä tilaillut tavaraa sieltä aina välillä, kyllä ne yleensä viikon sisään ovat saaneet tavaran liikkeelle.

Tuollahan on ihan virallisestikin kerrottu näköjään:
Tilauksen käsittelyaika on 1-3 päivää, jolloin tilauksen tuotteet kerätään varasto(i)sta ja pakataan postitettaviksi, minkä jälkeen lähetys kirjautuu kuljetusyhtiön seurantaan.
Käsittelyaikaa ei pysty nopeuttamaan, joten odotathan kärsivällisesti kolme päivää ennen yhteydenottoa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
RDE.FI tilasin niin olivat omin päin muuttaneet toimtustapaa Matkahuollon toimipisteeseen 9,99 Euroa, vaikka tilatessa laitoin toimitustavaksi Postin kotiinkuljetuksen kun oli 2 Euroa kalliimpi. Melkoista perseilyä, ja milläs todistat kun tilausvahvistuksessakin näköjään lukee että Matkahuolto. Jos minä sen olisin halunnut noutaa niin olisin valinnut 6,99 Euron hintaisen toimituksen postiin.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
619
Taas jälleen pääsi pettymään verkkokauppa.comin toimintaan. Tilasin TV:n ja telineen eilen. TV:ssä eilen varastosaldoissa näkyvissä noudettavissa Jätkäsaaresta ja telineessä 1-2 pvä (päävarastolla tuote). Noh, nouto toimitusmuodoksi ja lisätietoihin, että voin hakea telineen joko Jätkäsaaresta tai Vantaalta, kummasta sen nopeammin saakaan. Lopputulos vittuilevan asiakaspalvelijan chat-bot-settien jälkeen on se, että tuote lähetetty Vantaalta Jätkäsaareen, josta sen voi hakea muutaman päivän sisällä. Ei vittu. Ja lisätiedoiksi tää chat-bot-vittuilija kertoi, että Vantaalta ne olisi alunperin voinu hakea molemmat suoraan vastoin nettisivuilta näkyviä varastosaldoja.
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
35
Taas jälleen pääsi pettymään verkkokauppa.comin toimintaan. Tilasin TV:n ja telineen eilen. TV:ssä eilen varastosaldoissa näkyvissä noudettavissa Jätkäsaaresta ja telineessä 1-2 pvä (päävarastolla tuote). Noh, nouto toimitusmuodoksi ja lisätietoihin, että voin hakea telineen joko Jätkäsaaresta tai Vantaalta, kummasta sen nopeammin saakaan. Lopputulos vittuilevan asiakaspalvelijan chat-bot-settien jälkeen on se, että tuote lähetetty Vantaalta Jätkäsaareen, josta sen voi hakea muutaman päivän sisällä. Ei vittu. Ja lisätiedoiksi tää chat-bot-vittuilija kertoi, että Vantaalta ne olisi alunperin voinu hakea molemmat suoraan vastoin nettisivuilta näkyviä varastosaldoja.
Vinkkinä, tilaa eri varastoissa olevat tuotteet eri tilauksina niin saat valittua niille erilliset toimitustavat siten kun haluat.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
619
Vinkkinä, tilaa eri varastoissa olevat tuotteet eri tilauksina niin saat valittua niille erilliset toimitustavat siten kun haluat.
TV:tä oli paikalla ainoastaan Jätkäsaaressa ja telinettä 1-2 pvä sekä Vantaalla, että HKI:ssä.

edit: tämän takia siis tarjouduin hakemaan kummasta tahansa. Ei noita taida kukaan lukea?
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
12
Itseltäkin tulee tekstiä liittyen verkkiksestä pettymiseen. Verkkis tarjoaa saman päivän kotiinkuljetusta kympillä PKS sisällä, kunhan tilaa ennen klo 14. Ajattelin sen olevan hyvä diili omalle "pakko saada nyt" laiskalle perseelle, enkä perinteisenä maanantai aamuna jaksanu miettiä mitään noutokeikkaa Jätkäsaareen. Noh, pistetääs yli tonnin tilaus tulemaan tänään klo 12.04 ja ootellaan kiltisti luvattuun klo 17-22 aikaikkunan välille, jolloin nuo toimitukset tehdään.

Kello lyö 17.22 ja hetken aikaan odotettu tekstari tulee kuljetusfirmalta. Toimitusaika arvion sijaan tuleekin viestiä, että sairauskohtaus ja toimittavat huomenna klo 17-22. Haistakaa vittu paska. Olisin saanut neljällä eurolla (ajoittain jopa ilmaseksi) yhtä nopean kuljetuksen Postilta ja saanut tuotteen käteen jo klo 16, jos olisin jaksanut odottaa yhden päivän. Verkkiksen aspaan sitten otettu yhteyttä ja pyydetty kiltisti korvausta paskasta palvelusta.

22.06. edit: aspa hyvitty toimitusmaksun suoraan.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Pikkuhiljaa alkaa vähän ärsyttämään kun mihinkään firmaan ei enää voi lähettää sähköpostilla palautetta, palautekanavat tuntuvat olevan aikalailla maksullinen palvelunumero, chat ja mahdollisesti joku somekanava.

Tänään olisi taas tehnyt mieli lähettää vähän palautetta Gigantin uusista nettisivuista/verkkokaupasta ja sen ihmeellisyyksistä, bugeista, jumittamisesta, virheilmoituksista sun muista mutta tosiaan mitään sähköpostia ei asiakaspalvelusivuilta löytynyt enkä tosiaan ala jonkun chat-orjan kanssa kirjoittelemaan tai soittamaan maksulliseen numeroon.
 
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
659
Pikkuhiljaa alkaa vähän ärsyttämään kun mihinkään firmaan ei enää voi lähettää sähköpostilla palautetta, palautekanavat tuntuvat olevan aikalailla maksullinen palvelunumero, chat ja mahdollisesti joku somekanava.

Tänään olisi taas tehnyt mieli lähettää vähän palautetta Gigantin uusista nettisivuista/verkkokaupasta ja sen ihmeellisyyksistä, bugeista, jumittamisesta, virheilmoituksista sun muista mutta tosiaan mitään sähköpostia ei asiakaspalvelusivuilta löytynyt enkä tosiaan ala jonkun chat-orjan kanssa kirjoittelemaan tai soittamaan maksulliseen numeroon.
Jep. Ja huvittavasti Gigantilla kuitenkin ilmeisesti on sähköpostiosoite asiakkaille. Tästä ketjusta kun etsii "asiakaspalvelu@gigantti.fi" -haulla niin löytyy muutama mainita tuollaisen olemassaolosta. Esim:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Jep. Ja huvittavasti Gigantilla kuitenkin ilmeisesti on sähköpostiosoite asiakkaille. Tästä ketjusta kun etsii "asiakaspalvelu@gigantti.fi" -haulla niin löytyy muutama mainita tuollaisen olemassaolosta. Esim:

Jaa, pitää koittaa muistaa kun seuraavan kerran manailee Gigantin sivuja, voisi ottaa pari screenshottia noista bugeista jos tuolta ehkä tuurilla sattuisi menemään viesti eteenpäin. Tai itseasiassa satuin kyllä löytämään jotkut johtoryhmän tms sähköpostit, jos tuo asiakaspalveluosoite ei mene läpi niin vaikka toimarille valitusta suoraan :D
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
270
Gigantissa on kyllä melkoisen aktiivisia myyjiä joiden kanssa en suostu vaihtamaan sanaakaan. Ei vaan jaksa sitä p..kanjauhamista nulikoilta jotka luulevat tietävänsä kaiken ja kohta jo huomaat että heidän ammattitaitonsa on luokkaa joku kertoi...kuulin että.... kaverinikin kehui....
Kauppaan, paketti mukaan ja ulos. Jos ei ole hyllyssä eli joutuisi jonottamaan niin ei muuta kun toiseen kauppaan.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Gigantissa on kyllä melkoisen aktiivisia myyjiä joiden kanssa en suostu vaihtamaan sanaakaan. Ei vaan jaksa sitä p..kanjauhamista nulikoilta jotka luulevat tietävänsä kaiken ja kohta jo huomaat että heidän ammattitaitonsa on luokkaa joku kertoi...kuulin että.... kaverinikin kehui....
Kauppaan, paketti mukaan ja ulos. Jos ei ole hyllyssä eli joutuisi jonottamaan niin ei muuta kun toiseen kauppaan.
Satuin kerran vierestä kuulemaan, kun myyjä kauppasi puhelimen kylkeen jotain heidän kuukausimaksullista pilvipalvelua, jonneka olisi hyvä tallentaa uudella puhelimella otettuja kuvia. Myyntipuheeseen kuului muun muassa Google Photosin haukkuminen huonoksi palveluksi, koska se mukamas poistelee käyttäjien kuvia kysymättä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Satuin kerran vierestä kuulemaan, kun myyjä kauppasi puhelimen kylkeen jotain heidän kuukausimaksullista pilvipalvelua, jonneka olisi hyvä tallentaa uudella puhelimella otettuja kuvia. Myyntipuheeseen kuului muun muassa Google Photosin haukkuminen huonoksi palveluksi, koska se mukamas poistelee käyttäjien kuvia kysymättä...
Juu, ja ehdottomasti mun lemppareihin kuuluu "Mulla on kotona samanlainen..." :D Kyllä on paljon esim erilaisia telkkareita myyjillä kotona, tai jotain.
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
11
Tuon tuotteen varauspalvelun merkitys kyllä hieman ihmetytti tuossa pari vuotta sitten kun kävin prosessorin sieltä hakemassa.

Tuli se tunnin jälkeen tilauksesta tuleva "Tuotteesi on noudettu ja sen voi hakea..." diibadaaba.

Paikalla ollessa odotin noin noin reilusti yli puoli tuntia kun kaksi myyjää koluaa kauppaa ympäri etsiessä että missä se oikeasti on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Tuon tuotteen varauspalvelun merkitys kyllä hieman ihmetytti tuossa pari vuotta sitten kun kävin prosessorin sieltä hakemassa.

Tuli se tunnin jälkeen tilauksesta tuleva "Tuotteesi on noudettu ja sen voi hakea..." diibadaaba.

Paikalla ollessa odotin noin noin reilusti yli puoli tuntia kun kaksi myyjää koluaa kauppaa ympäri etsiessä että missä se oikeasti on.
Heh, tuo on itselläni ainakin tuossa omassa Gigantissa oikeastaan ainoa järkevä tapa ostaa mitään, kotona klikkaa noutoon ja sitten hetken kuluttua menee paikanpäältä noutopisteestä hakemassa. Järvenpään Gigantissa tuo ainakin on tähän mennessä toiminut aina ripeästi ja joskus ovat keränneet sen sinne odottelemaankin vartissa ja suurimmalla osalla kerroista puolessa tunnissa. Sisälle en kyllä mene liimatukkamyyjien kiusattavaksi jos vain mitenkään voin sen välttää.

Powerissa on kyllä käynyt monet kerrat että noudettavaksi varattua tuotetta etsitään varaston perukoilta puolikin tuntia mutta eipä siellä juurikaan tuon takia tule asioituakaan.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
417
RDE.FI tilasin niin olivat omin päin muuttaneet toimtustapaa Matkahuollon toimipisteeseen 9,99 Euroa, vaikka tilatessa laitoin toimitustavaksi Postin kotiinkuljetuksen kun oli 2 Euroa kalliimpi. Melkoista perseilyä, ja milläs todistat kun tilausvahvistuksessakin näköjään lukee että Matkahuolto. Jos minä sen olisin halunnut noutaa niin olisin valinnut 6,99 Euron hintaisen toimituksen postiin.
Saitko tilauksen tehtyä tilausvahvistuksen sähköpostiin tms? Viime perjantaina tein oman tilauksen ja nyt alkuviikosta tuli mieleen että katsotaanpa mikä mahtaa olla tilauksen tila, niin en löytänyt minkäänlaista vahvistusta mistään, maksu oli kyllä lähtenyt tililtä. Laitoin jo viestiä sivujen kautta maanantaina, pitää vielä suoraan sähköpostia laittaa jos ei ala kuulua mitään.
 
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
151
Joulukuussa 2020 ostettu sähköhammasharja ei enää suostunut lataamaan. Ei muuta kuin paikalliseen Giganttiin mistä olinkin sen ostanut ja uusi tilalle ilman mitään ongelmia kun myyjälle asiaa selittelin. Sain käytännössä uudemman mallin.

Taitaa Gigantista tulla oma suosikki kodinkonekauppias kun romut voi tilata kotiin ja jos ei nappaa niin käy palauttamassa autolla, ei tarvitse postitella mitään ja kaikki nopeutuu. Näin tapahtui viimeksi tänään.

Muistaakseni joku taisi joskus täällä mainitakin, että parhaiten Gigantista saa palvelua menemällä myymälään. Olen samaa mieltä.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Joulukuussa 2020 ostettu sähköhammasharja ei enää suostunut lataamaan. Ei muuta kuin paikalliseen Giganttiin mistä olinkin sen ostanut ja uusi tilalle ilman mitään ongelmia kun myyjälle asiaa selittelin. Sain käytännössä uudemman mallin.

Taitaa Gigantista tulla oma suosikki kodinkonekauppias kun romut voi tilata kotiin ja jos ei nappaa niin käy palauttamassa autolla, ei tarvitse postitella mitään ja kaikki nopeutuu. Näin tapahtui viimeksi tänään.

Muistaakseni joku taisi joskus täällä mainitakin, että parhaiten Gigantista saa palvelua menemällä myymälään. Olen samaa mieltä.
Parhaiten gigantista saa palvelua menemällä verkkokauppaan.
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
256
Helpoiten ainakin saa palvelua myymälästä. Etäpalvelu on tehty aika hankalaksi. Puhelimitse on modernina aikana vaikea näistä kaupoista saada mitään palvelua kun mitkään Powerit ja Gigantit eivät enää tarjoa liikkeisiinsä mitään puhelinnumeroita. Onnistuu edelleen tavoittaa X henkilö tietystä liikkeestä, mutta on se vähän haastavaa kun pitää yleisen asiakaspalvelunumeron kautta mennä ja jättää soittopyyntö. Kerran näin tein kun piti kysellä outlet-esittelykoneesta tarkempia tietoja. Joskus sitä kyllä kaipaa aikaa jolloin kaikilla liikkeillä oli lankanumero.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Helpoiten ainakin saa palvelua myymälästä. Etäpalvelu on tehty aika hankalaksi. Puhelimitse on modernina aikana vaikea näistä kaupoista saada mitään palvelua kun mitkään Powerit ja Gigantit eivät enää tarjoa liikkeisiinsä mitään puhelinnumeroita. Onnistuu edelleen tavoittaa X henkilö tietystä liikkeestä, mutta on se vähän haastavaa kun pitää yleisen asiakaspalvelunumeron kautta mennä ja jättää soittopyyntö. Kerran näin tein kun piti kysellä outlet-esittelykoneesta tarkempia tietoja. Joskus sitä kyllä kaipaa aikaa jolloin kaikilla liikkeillä oli lankanumero.
Helpoiten tosiaan ainakin Gigantin kohdalla saa palvelua menemällä myymälään, silloin vaan saa pistää bullshit-filtterin asentoon 11 kun ne myyjät koittavat kaupata puoli maailmaa siihen haluamasi tuotteen kylkiäisiksi. Powerissa tuo tuntuu olevan toisinpäin, tähän mennessä Powerin liikkeissä olen saanut aina juosta kiinni karkuun pyrkiviä myyjiä kun olen yrittänyt jotain kysyä. Tosin, lähes aina itse ainakin jo tiedän mitä haluan ostaa joten helpompi itsepalveluna klikata tuotteet ostoskoriin ja käydä hetken päästä hakemassa kerätyt tuotteet.

Tuo on kyllä ikävää että kohta mihinkään liikkeeseen ei ole puhelinnumeroa eikä sähköpostia, pitää kaiken maailman chattien tai somejen kautta ottaa yhteyttä ja ainakin omien kokemusten mukaan niiden kautta asiointi on varsin hidasta ja hankalaa.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Helpoiten tosiaan ainakin Gigantin kohdalla saa palvelua menemällä myymälään, silloin vaan saa pistää bullshit-filtterin asentoon 11 kun ne myyjät koittavat kaupata puoli maailmaa siihen haluamasi tuotteen kylkiäisiksi. Powerissa tuo tuntuu olevan toisinpäin, tähän mennessä Powerin liikkeissä olen saanut aina juosta kiinni karkuun pyrkiviä myyjiä kun olen yrittänyt jotain kysyä. Tosin, lähes aina itse ainakin jo tiedän mitä haluan ostaa joten helpompi itsepalveluna klikata tuotteet ostoskoriin ja käydä hetken päästä hakemassa kerätyt tuotteet.

Tuo on kyllä ikävää että kohta mihinkään liikkeeseen ei ole puhelinnumeroa eikä sähköpostia, pitää kaiken maailman chattien tai somejen kautta ottaa yhteyttä ja ainakin omien kokemusten mukaan niiden kautta asiointi on varsin hidasta ja hankalaa.
Nooh, Powerissa kehottivat minua "avaamaan silmät". Totesin F-securen kaupitteluun, että Windows Defender riittää mainiosti. Myyjä sen jälkeen kertoili kuinka Defender hidastaa konetta, johon vain totesin, että eipä tuolla ole oikeastaan käytännön merkitystä 6c12t prossulla, jonka jälkeen myyjä neuvoi minua katsomaan AV-test.org:n testit ja "avaamaan silmät"... Noh, pisteet siitä että tiesi tuon sivuston.
:sholiday:
Toisella kerralla yrittivät myydä pidennettyä takuuta 20€:n verkkokytkimelle, jossa luki "elinikäinen takuu" pakkauksen etupuolella...
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
256
Helpoiten tosiaan ainakin Gigantin kohdalla saa palvelua menemällä myymälään, silloin vaan saa pistää bullshit-filtterin asentoon 11 kun ne myyjät koittavat kaupata puoli maailmaa siihen haluamasi tuotteen kylkiäisiksi. Powerissa tuo tuntuu olevan toisinpäin, tähän mennessä Powerin liikkeissä olen saanut aina juosta kiinni karkuun pyrkiviä myyjiä kun olen yrittänyt jotain kysyä. Tosin, lähes aina itse ainakin jo tiedän mitä haluan ostaa joten helpompi itsepalveluna klikata tuotteet ostoskoriin ja käydä hetken päästä hakemassa kerätyt tuotteet.

Tuo on kyllä ikävää että kohta mihinkään liikkeeseen ei ole puhelinnumeroa eikä sähköpostia, pitää kaiken maailman chattien tai somejen kautta ottaa yhteyttä ja ainakin omien kokemusten mukaan niiden kautta asiointi on varsin hidasta ja hankalaa.
Niin on se muumipeikon saatanan työmaa -meemin arvoinen tilanne että saa jonkun tietyn Gigantin tai Powerin yhteystiedon tai yhteydenoton. Onnistuu, mutta on kyllä tehty vaikeaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Nooh, Powerissa kehottivat minua "avaamaan silmät". Totesin F-securen kaupitteluun, että Windows Defender riittää mainiosti. Myyjä sen jälkeen kertoili kuinka Defender hidastaa konetta, johon vain totesin, että eipä tuolla ole oikeastaan käytännön merkitystä 6c12t prossulla, jonka jälkeen myyjä neuvoi minua katsomaan AV-test.org:n testit ja "avaamaan silmät"... Noh, pisteet siitä että tiesi tuon sivuston.
:sholiday:
Toisella kerralla yrittivät myydä pidennettyä takuuta 20€:n verkkokytkimelle, jossa luki "elinikäinen takuu" pakkauksen etupuolella...
Eniten noissa myyjissä kyllä ärsyttää se, että ne eivät meinaa uskoa mitä niille sanotaan. Jos minä sanon että haluan nimenomaan tuotteen x niin väkisin yritetään saada myytyä tuote y joka on puolet kalliimpi koska "tuossa x:ssä ei ole sitä ja tätä, x on tehoton, ...". Juu, mutta kun minä en tarvitse niitä ominaisuuksia enkä äärimmäistä suorituskykyä, valitsemani tuote on juuri sellainen kun haluan, myy se minulle, prkl. Ja sitten "Tarvitset tietoturvapaketin, osta tästä F-secure", en osta kun tähän tulee Linux. "No jos nyt kuitenkin varmuudenvuoksi ostaisit, vaikka niille muille kotona oleville laitteille..." "Onko liittymäasiat kunnossa, entä sähkösopimus, ota lisätakuu, tottakai haluat tuohi-luottokortin". Ei, en halua, usko jo.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Heh, tuo on itselläni ainakin tuossa omassa Gigantissa oikeastaan ainoa järkevä tapa ostaa mitään, kotona klikkaa noutoon ja sitten hetken kuluttua menee paikanpäältä noutopisteestä hakemassa.
Jos haluaa maksaa listahinnan niin mikä ettei, jos haluaa juuri tietyn.

Myymälöissäkin varmaan eroja, mutta se varmaan laajaa että myyjät koulutettu lisämyyntiin ja myymään muuta kuin tarjoustuotteita, joten jos jälkimmäisen haluaa, niin huono etämyyntipalvelukin voi kokemuksena olla parempi.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Tuo on kyllä ikävää että kohta mihinkään liikkeeseen ei ole puhelinnumeroa eikä sähköpostia, pitää kaiken maailman chattien tai somejen kautta ottaa yhteyttä ja ainakin omien kokemusten mukaan niiden kautta asiointi on varsin hidasta ja hankalaa.
Allekirjoitan tuon kyllä täysin. Varsinkin kun työskentelen myyjänä (en missään tässä ketjussa mainitussa liikkeessä).

Meilläkin oli ennen myymäläkohtaiset sähköpostit ja puhelinnumerot, jos ei ehditty vastaamaan ylimenevät menivät ketjun aspaan missä vastattiin jos siellä joku ehti. Monta kertaa soitettiin asiakkaille takaisin kun ruuhka oli vähentynyt. Moni oli todella tyytyväinen ja yllättynyt takaisin soitosta vaikka puhelu tuli pahimmillaan vasta 2-3h myöhemmin.

Sitten tuli pari geelitukkaa pääkonttoriin myymään hienoa puhelinpalvelua. Myymäläkohtaiset numerot lopetettiin, kaikki keskitettiin aspaan maksulliseen numeroon eikä mitään takaisinsoittopalvelua ole. Järjestelmä toimii paskasti, aspa laittaa myymälöihin viestiä ja menee viisi puhelua+ kymmenen viestiä asiaan minkä myymälä olisi hoitanut asiakkaan kanssa suoraan yhdellä puhelulla.

Asiakkaat valittavat, väärinkäsityksiä tulee aspan ja asiakkaan välillä jatkuvasti ja meitä myyjiä koko homma turhauttaa. Kukaan pääkonttorista ei pysty myöntämään kuinka paha virhe tehtiin.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Verkkokauppa.com on näköjään hinnoitellut itsensä jo aika hyvin ulos halvemman pään tavaroista, kun halvin postitusvaihtoehto maksaa 5€.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Verkkokauppa.com on näköjään hinnoitellut itsensä jo aika hyvin ulos halvemman pään tavaroista, kun halvin postitusvaihtoehto maksaa 5€.
Eiks tuolta muka saa kirjeenä peliä tms. tuota halvemmalla? 3,99 € oli ainakin just nouto postin automaatista lavallinen Noccoa. En pidä kovin pihalla olevana.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 511
Viestejä
4 164 731
Jäsenet
70 418
Uusin jäsen
NKoo

Hinta.fi

Ylös Bottom