- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 1 754
Jos sulle kelpaa Gigantin lahjakortti, niin senhän saat vaikka kuitti ois Kekkosen nimellä. Rahat Gigantti palauttaa vain ja ainoastaan alkuperäiselle maksutavalle ja tästä ei poiketa mistään syystä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos sulle kelpaa Gigantin lahjakortti, niin senhän saat vaikka kuitti ois Kekkosen nimellä. Rahat Gigantti palauttaa vain ja ainoastaan alkuperäiselle maksutavalle ja tästä ei poiketa mistään syystä.
Äsken Gigantin chatissa aspa sanoi toista. Sanoi, että palautuksen pitää tehdä alkuperäinen kuittiin merkitty ostaja, mutta rahat voi ohjata kenen tilille tahansa.
Jos sulle kelpaa Gigantin lahjakortti, niin senhän saat vaikka kuitti ois Kekkosen nimellä. Rahat Gigantti palauttaa vain ja ainoastaan alkuperäiselle maksutavalle ja tästä ei poiketa mistään syystä.
Oisko sulla jotain lähdettä antaa näiden kommenttien tueksi, esim. oletko Gigantissa töissä vai mitä kautta sanot tietäväsi asian täysin varmaksi? Kysymyksenä olevasta hommasta kun paistaa sellainen fiilis, että kyse on päivästä ja aspasta, eli sattumasta kiinni.
Ei.Veloittaako Power kannettavan palautuksesta tyhjennysmaksun samaan tapaan kuin Gigantti? En mitään mainintaa siitä Powerin sivuilla huomaa (Palautukset - Power.fi) eli ilmeisesti ei, mutta onko jollain omakohtaista kokemusta asiasta?
Kaveri on Gigantin aluemyyntipäällikkö. Ei kai se ollut kun WhatsAppissa kysyä. En tietenkään voi sanoa onko frankkari-Giganteissa eri käytäntö kuin ketjun omissa myymälöissä, tämä on ketjun omien myymälöiden kanta.
Ei ole fränkkäri. Kun googlaa Gigantin nimellä fonectasta, näkee onko se fränkkäri vai ei. Esim Tammisto on Gigantti Oy Ab:n alla, ja Porvoon Gigantin kohdalla lukee Porvoon Kodintekniikka Oy.Mahtaakohan Vantaan Tammiston Gigantti olla näitä franchising-yksiköitä? Se on itselle se normipaikka asioida. Siellä sujunut asiat yleensä tähän asti aina toivotulla tavalla.
Tilasin verkkokaupasta outlet telkkarin joulun alla 21.12, jolle sovin kotiinkuljetuksen Postin kanssa päivämäärälle 7.1.22. Alkaako 14 päivän palautusoikeus tilauspäivämäärästä (21.12) vai toimituspäivämäärästä (7.1.22)?
Verkkokaupan sivuilta tämä ei selviä. Enkä edes tiedä vielä olenko palauttamassa telkkaria ennen kuin olen todennut onko siinä valovuotoja.
Eihän sinun ole pakko edes antaa tietojasi kun jotain ostat gigantista joten ei kuitissa välttämättä lue mitään.Äsken Gigantin chatissa aspa sanoi toista. Sanoi, että palautuksen pitää tehdä alkuperäinen kuittiin merkitty ostaja, mutta rahat voi ohjata kenen tilille tahansa.
Gigantilla kyllä homma toimii jos vaan jollain ilveellä saa asiakaspalveluun yhteyden, se kun tuntuu yleensä olevan käytännössä mahdotonta.Annetaanpas vaihteeksi positiivista palautetta tänne. Tilasin Black fridayna Gigantista itselleni uudet keittiökodinkoneet(jääkaappipakastin, liesi, astianpesukone) ja siihen kylkeen kotiinkuljetus, asennus ja vanhojen poisvienti. Toimituspäiväksi sovittiin myyjän kanssa joulunpyhien jälkeinen maanantai. Joulu tuli ja minulle alkoi tulla koronaoireita joitten takia jouduin lähtä testiin. Maanantaiaamuna sain testituloksen joka oli sitten positiivinen. Aikasempina päivinä ei ollut mitenkään mahdollista saada yhteyttä Gigantin asiakaspalveluun, johtuen joulunpyhistä, jotta olisin voinut siirtää laitteiden toimituspäivää. Kuljetusfirma sitten soitti melkein heti perään saatuani tietää koronatestin olleen positiivinen, että ovat tulossa tuomaan laitteita. Selitin asian heille ja aikoivat ilmoittaa asiasta Gigantille jotka sitten ovat minuun yhteydessä. Tästä hieman yli viikko eteenpäin ja Gigantin asiakaspalvelusta soittivat ja saatiin vaivattomasti sovittua uusi toimituspäivä kun olin jo tervehtynyt taudista. Nyt on sitten laitteet kotiin tuotuna, asennettuna ja vanhat poisvietynä. Hieman olin henkisesti jo valmistautunut siihen, että jonkulainen vääntö tästä asiasta tulisi, perustuen täältä luettuihin juttuihin ja ihmisten kokemuksiin kyseisestä firmasta. Ei tarvinnut siis mitään lisämaksuja maksella eikä vääntää mistään. Kiitokset siis Gigantille hyvästä palvelusta
TKun nyt vain vielä saisi sen laitteen...
Gigantti tosiaan kyseessä. Muokkasin viestiä.Toivottavasti jostain muualta kuin Hobby Hallista
No veikkaan että Power tai Gigantti, no oli mikä oli, niin oliko merkki liesi yleisellä tuotekoodilla, vai joku myyjän oma merkki/koodi ? siis sillä ajatuksella että voisi katsella tarjontaa muualta.
Joo, tuohan on ihan yleinen juttu, että kontit on maailmasta loppu. Meillä kävi yliopistossa Suomen IKEAn tyyppi pitämässä luennon, ja sanoi huumorilla, että jos jollakulla on suhteita tarjota käytettäväksi 50 000 konttia ja niille rahtilaivat, niin pistää viestiä. Antaa vähän mittakaavaa siitä, kuinka paljon kuljetuskapasiteettia maailmasta puuttuu.Tuntuu, että koneessa kuin koneessa on toimitusvaikeuksia. Juuri olemme ostamassa astianpesukonetta ja kaikissa halutuissa koneissa tuntuu olevan vähintään 5 viikon toimitusaika. Kaikissa kaupoissa.
Ja tuohon vielä komponentti- ja raaka-ainepulat päälle niin ei ihmekään että toimitusajat ovat mitä ovat. Yksittäiset pikkutavarat sentään liikkuvat vielä jotenkuten lentäen mutta tuskin jotain pesukoneita paljon lentokoneella kuskataan.Joo, tuohan on ihan yleinen juttu, että kontit on maailmasta loppu. Meillä kävi yliopistossa Suomen IKEAn tyyppi pitämässä luennon, ja sanoi huumorilla, että jos jollakulla on suhteita tarjota käytettäväksi 50 000 konttia ja niille rahtilaivat, niin pistää viestiä. Antaa vähän mittakaavaa siitä, kuinka paljon kuljetuskapasiteettia maailmasta puuttuu.
Itse tilasin Gigantista BF:nä lieden ja asennuspäivä.piti olla 27.12. no nyt ovat jo pariinkiin otteeseen soittaneet ja siirtäneet sitä, tällä hetkellä tieto on tammikuun viimeinen päivä, mutta ei sekään ole kiveen hakattu. Kuulemma valmistajan toimitusvaikeuksista johtuu, ja haluan juuri ko. mallin. Antoivat sittrn jo 150e hyvitystä hinnasta jonka palauttivat kortille. Mielestäni aika hyvin! Ei jää paha hinta liedelle, joka oli jo BF-alen kautta 200e edullisempi kuin normihinta, ja nyt siis 350e alempi hinta yhteensä. Kun nyt vain vielä saisi sen laitteen...
Mulle ne soitti molemmilla kerroilla vajaa viikko ennen toimituspäivää että pitää siirtää. Saldoja en ole seurannut mutta eiköhän ne nollaa näytä jos kerran kyse valmistajan toimitusvaikeuksista.Vähän kauhulla katselen noita toimitusviivästyksiä Tilasin itse jääkaappipakastimen mökille black fridayna. Valitsin toimituksen ajankohdaksi mahdollisimman myöhäisen maanantain koska kuljetus "ensimmäiseltä kynnykseltä" vaatii yhteysaluslauttaa jne. Eli tuotetta ei siis ollut heti varastossa ja tarkoituksella jätin itselleni mahdollisimman pitkän "järjestelyajan" kuljetuksen kanssa.
Vielä hieman toista viikkoa tuohon toimitukseen, mutta gigantin saldo näyttää taas nollaa ja saapuvaksi keskusvarastoon hieman ennen toimituspäivää. Hyväksyn toki pienen alen ja ymmärrän että jos tuotetta ei ole niin sille ei voi minkään. Sitä en hyväksy edes ihan pienellä alella, että tuotetta on tässä välissä ollut varastossa ihan kivasti, mutta nyt ne olisi myyty johonkin ja jäisin itse nuolemaan näppejä
Enpäs maalaile piruja seinälle ja toki olen tottunut kierrättämään kitinät tarvittaessa KKV:n kautta
Eikös nuo Euroopassa valmisteta, niin miksi olisi toimitusongelmia? Eri asia jos on joku Kiinassa valmistettu.Pitääkin tilata Mielen pesukone ja kuivausrumpu Gigsusta, jos myöhästyvät niin kysyy hyvitystä "vihaisena". Toimitusajat vaan arvioita, koska saapuu keskusvarastoon. Eiköhän noi myöhästy monta kk. Ois iskun paikka kun huvikseen vaan kattelen jos uusisi
Eikös nuo Euroopassa valmisteta, niin miksi olisi toimitusongelmia? Eri asia jos on joku Kiinassa valmistettu.
Eikös nuo Euroopassa valmisteta, niin miksi olisi toimitusongelmia? Eri asia jos on joku Kiinassa valmistettu.
Tänään palautin myymälään tuotteen ja rahat oli samantien samalla tilillä jolta tuotteen olin maksanutkin.Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.
Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.
Oot verkkokauppiaan kulmasta katsottuna unelma-asiakas.Mulla oli klarna laskulla jota en ollut maksanut, tuntui että hiton kauan siinä koko prosessissa meni kun ensin odotteli että se tavara lähtisi takaisinpäin postista, sitten seilasi jonnekin Ruotsiin. Sanoisin että pari viikkoa meni siitä kun seurantaketju päättyi jonnekin Vantaan ulkomaanterminaaliin(tms), ja se oli suora hakemattoman tuotteen palautus, eikä rahaakaan ollut varsinaisesti liikkunut.
Mulla meni varmaan melkein kuukausi, että sai rahat takaisin. Ensi kerralla voisi viedä myymälään, jos hairahtaa jotain Gigantista ostamaan.Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.
Joo siellä on nyt ruuhkaa (tai henkilöstövajausta) totuttua enemmän. Itsellä kesti roboimurin käsittelyvaihe melkein viikon ennen postitusta.Verkkokauppa.comilla pitää kiirettä, kun ei 2:ssa päivässä saaneet Garminia postiin. Tuotesivulla lukee ja luki 25kpl heti lähetettävissä.
Omikron on todella inhottava, kun helposti lakaisee yrityksissä isolla kädellä työntekijöitä pitkäksi aikaa pois töistä. Vaikka ei olisi pahoja oireita, tai mitään oireita.Joo siellä on nyt ruuhkaa (tai henkilöstövajausta) totuttua enemmän. Itsellä kesti roboimurin käsittelyvaihe melkein viikon ennen postitusta.
Sama homma täällä. KE tilasin ja TI olisi posti halunnut roboa kotiin toimittaa. Tottakai oli koko viikon ainut päivä että jouduin töiden takia poistua kotoa.Joo siellä on nyt ruuhkaa (tai henkilöstövajausta) totuttua enemmän. Itsellä kesti roboimurin käsittelyvaihe melkein viikon ennen postitusta.
Tänään tuli palautus eli kymmenkunta arkipäivää kesti.Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.
Millasia kuitteja jengi saanut Gigantista viime aikoina? Itse ostin eilen pesukoneen ja kuivausrummun ilmaisella toimituksella, niin kuitissa lukee pelkkä kuljetus 0,01 € eikä itse tuotteita ollenkaan, alempana kuitenkin sitten että laskutettu/maksettu 1298 €.
Boschillehan tarvii kuitin rekisteröintiin jos haluu vaikka 100 pv tyytyväisyystakuuta käyttää niin paha tehdä kuitilla, missä ei lue tuotteista mitään. Pistin jo aspaan viestiä, että kuitti bugaa ja saisko kunnollisen. Nehän puuhaa nyt uutta nettikauppaa siellä, liittyiskö siihen...
Ei se kuitti mitään bugaa. Se tulee, kun tuote on toimitettu. Tuo mikä nyt tuli ei se kuitti ole.Millasia kuitteja jengi saanut Gigantista viime aikoina? Itse ostin eilen pesukoneen ja kuivausrummun ilmaisella toimituksella, niin kuitissa lukee pelkkä kuljetus 0,01 € eikä itse tuotteita ollenkaan, alempana kuitenkin sitten että laskutettu/maksettu 1298 €.
Boschillehan tarvii kuitin rekisteröintiin jos haluu vaikka 100 pv tyytyväisyystakuuta käyttää niin paha tehdä kuitilla, missä ei lue tuotteista mitään. Pistin jo aspaan viestiä, että kuitti bugaa ja saisko kunnollisen. Nehän puuhaa nyt uutta nettikauppaa siellä, liittyiskö siihen...
Tuo on mielestäni todella huono uudistus. Täysin verrattavissa Huuto.net palveluun, joka meni täysin kelvottomaksi kun se tuli täyteen kiinakrääsää myyviä firmoja. Eli Torin käytettävyys tulee huononemaan.Nyt menee vähän offtopic, mutta on tämäkin asiakaspalvelua. En parempaa ketjua viestille löytänyt tai huomannut missään mainintaa asiasta. Itse löysin tämän sattumalta.
Gigantti meni uudistamaan outlet-sivustonsa ja se on nyt ollut huomattavasti hankalammaksi käyttää. Näemmä joulukuun alusta alkaen on Giganttien outlet-tuotteita ollu listattuna Tori.fi-palvelussa. Jokainen myymälä on oma ilmoittaja niin tuotteita voi selata myymälöittäin ja kaikissa tuoteissa on linkki gigantin sivuille mistä kyseisen tuotteen voi varata. Huomattavasti helpompi katsoa mitä tietyssä myymälässä on tarjolla.
Tuskin Powerin ja Gigantin keskuvarastot Suomessa ovat. Ja onhan jollain Amazonilla ihan järjetön skaalaetu, kun paketteja lähtee käsittämättömiä määriä maailmalle joka päivä, on myös mahdollista panostaa rahallisesti enemmän tähän, koska kustannus per tuote on paljon pienempi, kuin jollain Gigantilla, Powerilla tai Verkkokaupalla. Powerin liikevaihto n. 330 miljoonaa 2020, Amazonin n. 386 miljardia. Reilu 1000-kertainen ero.Gigantissa ja Powerissa (etenkin jälkimmäisessä) kyllä hämmentää ainainen tavaran toimittamisen hitaus. Kun kyse kumminkin omassa varastossa olevista tuotteista. Markkinoinnissa viestitään kyllä mieluusti jopa nopeista toimituksista huikealla 2-7 arkipäivän ikkunalla. Todellisuudessa 2 ei toteudu käytännössä koskaan ja 7 on liian usein käytännössä se päivä kun paketti liikahtaa logistiikkayhtiön haltuun vasta oikeasti.
Siinä missä oma odotus kotimaiselle toimijalle olisi kumminkin, että paketti löytää tiensä viimeistään tilausta seuraavana päivänä postiin ja sitä seuraavana taas jo noudettavaksi asti. Näin toimii n-määrä kotimaisia suuriakin verkkokauppatoimijoita ja homma toimii kuin junan vessa.
Jotenkin outoa, että tavara löytää jopa keskieuroopasta saksan Amazonin kautta tilattuna nopeammin perille. Olisi kiva saada joku selvitys miksi prosessi on niin raskas ja hidas.
Tuskin Powerin ja Gigantin keskuvarastot Suomessa ovat. Ja onhan jollain Amazonilla ihan järjetön skaalaetu, kun paketteja lähtee käsittämättömiä määriä maailmalle joka päivä, on myös mahdollista panostaa rahallisesti enemmän tähän, koska kustannus per tuote on paljon pienempi, kuin jollain Gigantilla, Powerilla tai Verkkokaupalla. Powerin liikevaihto n. 330 miljoonaa 2020, Amazonin n. 386 miljardia. Reilu 1000-kertainen ero.
Verkkis (ja kuten sanoin, lukuinen muu suomalainen toimija) taas toimittaa usein juurikin oikein mallikkaasti varastotuotteet jopa samana päivänä tilauksesta, viimeistään seuraavana - ja Postikin kyllä (vastoin yleistä vinoilua) tätä nykyä oikeasti kiikuttaa ne todella mallikkaalla success ratella noutopisteelle päivässä.