Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Verkkokauppa.comilla pitää kiirettä, kun ei 2:ssa päivässä saaneet Garminia postiin. Tuotesivulla lukee ja luki 25kpl heti lähetettävissä.
 
Verkkokauppa.comilla pitää kiirettä, kun ei 2:ssa päivässä saaneet Garminia postiin. Tuotesivulla lukee ja luki 25kpl heti lähetettävissä.
Joo siellä on nyt ruuhkaa (tai henkilöstövajausta) totuttua enemmän. Itsellä kesti roboimurin käsittelyvaihe melkein viikon ennen postitusta.
 
Joo siellä on nyt ruuhkaa (tai henkilöstövajausta) totuttua enemmän. Itsellä kesti roboimurin käsittelyvaihe melkein viikon ennen postitusta.
Omikron on todella inhottava, kun helposti lakaisee yrityksissä isolla kädellä työntekijöitä pitkäksi aikaa pois töistä. Vaikka ei olisi pahoja oireita, tai mitään oireita.
 
Joo siellä on nyt ruuhkaa (tai henkilöstövajausta) totuttua enemmän. Itsellä kesti roboimurin käsittelyvaihe melkein viikon ennen postitusta.
Sama homma täällä. KE tilasin ja TI olisi posti halunnut roboa kotiin toimittaa. Tottakai oli koko viikon ainut päivä että jouduin töiden takia poistua kotoa.
 
Millasia kuitteja jengi saanut Gigantista viime aikoina? Itse ostin eilen pesukoneen ja kuivausrummun ilmaisella toimituksella, niin kuitissa lukee pelkkä kuljetus 0,01 € eikä itse tuotteita ollenkaan, alempana kuitenkin sitten että laskutettu/maksettu 1298 €.

Boschillehan tarvii kuitin rekisteröintiin jos haluu vaikka 100 pv tyytyväisyystakuuta käyttää niin paha tehdä kuitilla, missä ei lue tuotteista mitään. Pistin jo aspaan viestiä, että kuitti bugaa ja saisko kunnollisen. Nehän puuhaa nyt uutta nettikauppaa siellä, liittyiskö siihen...
 
Millasia kuitteja jengi saanut Gigantista viime aikoina? Itse ostin eilen pesukoneen ja kuivausrummun ilmaisella toimituksella, niin kuitissa lukee pelkkä kuljetus 0,01 € eikä itse tuotteita ollenkaan, alempana kuitenkin sitten että laskutettu/maksettu 1298 €.

Boschillehan tarvii kuitin rekisteröintiin jos haluu vaikka 100 pv tyytyväisyystakuuta käyttää niin paha tehdä kuitilla, missä ei lue tuotteista mitään. Pistin jo aspaan viestiä, että kuitti bugaa ja saisko kunnollisen. Nehän puuhaa nyt uutta nettikauppaa siellä, liittyiskö siihen...

Ostin Gigantista pari kuukautta takaperin Boschin astianpesukoneen asennuksella (joskin maksullinen asennuspalvelu). Varsinainen kuitti tuli mailiin vasta kun kone oli toimitettu ja asennettu, minun tapauksessani noin kuukausi sen jälkeen kun olin sen netistä tilannut.
 
Millasia kuitteja jengi saanut Gigantista viime aikoina? Itse ostin eilen pesukoneen ja kuivausrummun ilmaisella toimituksella, niin kuitissa lukee pelkkä kuljetus 0,01 € eikä itse tuotteita ollenkaan, alempana kuitenkin sitten että laskutettu/maksettu 1298 €.

Boschillehan tarvii kuitin rekisteröintiin jos haluu vaikka 100 pv tyytyväisyystakuuta käyttää niin paha tehdä kuitilla, missä ei lue tuotteista mitään. Pistin jo aspaan viestiä, että kuitti bugaa ja saisko kunnollisen. Nehän puuhaa nyt uutta nettikauppaa siellä, liittyiskö siihen...
Ei se kuitti mitään bugaa. Se tulee, kun tuote on toimitettu. Tuo mikä nyt tuli ei se kuitti ole.
 
Nyt menee vähän offtopic, mutta on tämäkin asiakaspalvelua. En parempaa ketjua viestille löytänyt tai huomannut missään mainintaa asiasta. Itse löysin tämän sattumalta.

Gigantti meni uudistamaan outlet-sivustonsa ja se on nyt ollut huomattavasti hankalammaksi käyttää. Näemmä joulukuun alusta alkaen on Giganttien outlet-tuotteita ollu listattuna Tori.fi-palvelussa. Jokainen myymälä on oma ilmoittaja niin tuotteita voi selata myymälöittäin ja kaikissa tuoteissa on linkki gigantin sivuille mistä kyseisen tuotteen voi varata. Huomattavasti helpompi katsoa mitä tietyssä myymälässä on tarjolla.
 
Ostin Gigantin outletista 500€ pesukoneen 370 eurolla. Pari päivää käytettyäni huomasin että sarjanumero puuttuu koneesta, eli tarra oltiin revitty irti. Soitin tuosta Giganttiin ja kysyin mikähän voi olla taustalla. Kuulemma esittelykone ollut ja ei ole mitään tietoa mihin sarjanumero on hävinnyt.

Lupasivat toimittaa uudemman vuosimallin pesukoneen asennettuna muutaman viikon päästä kunhan saavat koneita varastoon. :thumbsup:
 
Nyt menee vähän offtopic, mutta on tämäkin asiakaspalvelua. En parempaa ketjua viestille löytänyt tai huomannut missään mainintaa asiasta. Itse löysin tämän sattumalta.

Gigantti meni uudistamaan outlet-sivustonsa ja se on nyt ollut huomattavasti hankalammaksi käyttää. Näemmä joulukuun alusta alkaen on Giganttien outlet-tuotteita ollu listattuna Tori.fi-palvelussa. Jokainen myymälä on oma ilmoittaja niin tuotteita voi selata myymälöittäin ja kaikissa tuoteissa on linkki gigantin sivuille mistä kyseisen tuotteen voi varata. Huomattavasti helpompi katsoa mitä tietyssä myymälässä on tarjolla.
Tuo on mielestäni todella huono uudistus. Täysin verrattavissa Huuto.net palveluun, joka meni täysin kelvottomaksi kun se tuli täyteen kiinakrääsää myyviä firmoja. Eli Torin käytettävyys tulee huononemaan.

Ainiin, gigantin asiakaskokemus: yritin palauttaa puhelimen suojakuorta, joka oli jo uutena kolhittu ja huonokuntoisen näköinen. Sitä ei huolittu, koska ei ollut käyttämättömän näköinen :D No, kyseessä 10e tuote, niin en alkanut enempää vänkäämään, mutta ei nostanut ostohaluja tämä kokemus. Muutenkin yleinen Giganttihenki on muuttunut enemmän "ei onnistu" tyyppiseksi... Harmi. Huonoa asiakaspalvelua on saanut ennen hakea powerista, vaikka on toki heidän kanssaankin pärjätty
 
Gigantissa ja Powerissa (etenkin jälkimmäisessä) kyllä hämmentää ainainen tavaran toimittamisen hitaus. Kun kyse kumminkin omassa varastossa olevista tuotteista. Markkinoinnissa viestitään kyllä mieluusti jopa nopeista toimituksista huikealla 2-7 arkipäivän ikkunalla. Todellisuudessa 2 ei toteudu käytännössä koskaan ja 7 on liian usein käytännössä se päivä kun paketti liikahtaa logistiikkayhtiön haltuun vasta oikeasti.

Siinä missä oma odotus kotimaiselle toimijalle olisi kumminkin, että paketti löytää tiensä viimeistään tilausta seuraavana päivänä postiin ja sitä seuraavana taas jo noudettavaksi asti. Näin toimii n-määrä kotimaisia suuriakin verkkokauppatoimijoita ja homma toimii kuin junan vessa.

Jotenkin outoa, että tavara löytää jopa keskieuroopasta saksan Amazonin kautta tilattuna nopeammin perille. Olisi kiva saada joku selvitys miksi prosessi on niin raskas ja hidas.
 
Gigantissa ja Powerissa (etenkin jälkimmäisessä) kyllä hämmentää ainainen tavaran toimittamisen hitaus. Kun kyse kumminkin omassa varastossa olevista tuotteista. Markkinoinnissa viestitään kyllä mieluusti jopa nopeista toimituksista huikealla 2-7 arkipäivän ikkunalla. Todellisuudessa 2 ei toteudu käytännössä koskaan ja 7 on liian usein käytännössä se päivä kun paketti liikahtaa logistiikkayhtiön haltuun vasta oikeasti.

Siinä missä oma odotus kotimaiselle toimijalle olisi kumminkin, että paketti löytää tiensä viimeistään tilausta seuraavana päivänä postiin ja sitä seuraavana taas jo noudettavaksi asti. Näin toimii n-määrä kotimaisia suuriakin verkkokauppatoimijoita ja homma toimii kuin junan vessa.

Jotenkin outoa, että tavara löytää jopa keskieuroopasta saksan Amazonin kautta tilattuna nopeammin perille. Olisi kiva saada joku selvitys miksi prosessi on niin raskas ja hidas.
Tuskin Powerin ja Gigantin keskuvarastot Suomessa ovat. Ja onhan jollain Amazonilla ihan järjetön skaalaetu, kun paketteja lähtee käsittämättömiä määriä maailmalle joka päivä, on myös mahdollista panostaa rahallisesti enemmän tähän, koska kustannus per tuote on paljon pienempi, kuin jollain Gigantilla, Powerilla tai Verkkokaupalla. Powerin liikevaihto n. 330 miljoonaa 2020, Amazonin n. 386 miljardia. Reilu 1000-kertainen ero.
 
Tuskin Powerin ja Gigantin keskuvarastot Suomessa ovat. Ja onhan jollain Amazonilla ihan järjetön skaalaetu, kun paketteja lähtee käsittämättömiä määriä maailmalle joka päivä, on myös mahdollista panostaa rahallisesti enemmän tähän, koska kustannus per tuote on paljon pienempi, kuin jollain Gigantilla, Powerilla tai Verkkokaupalla. Powerin liikevaihto n. 330 miljoonaa 2020, Amazonin n. 386 miljardia. Reilu 1000-kertainen ero.

Gigantilla ei ole päävarasto suomessa. Powerilla ainakin luulin, että on.

Verkkis (ja kuten sanoin, lukuinen muu suomalainen toimija) taas toimittaa usein juurikin oikein mallikkaasti varastotuotteet jopa samana päivänä tilauksesta, viimeistään seuraavana - ja Postikin kyllä (vastoin yleistä vinoilua) tätä nykyä oikeasti kiikuttaa ne todella mallikkaalla success ratella noutopisteelle päivässä.
 
Verkkis (ja kuten sanoin, lukuinen muu suomalainen toimija) taas toimittaa usein juurikin oikein mallikkaasti varastotuotteet jopa samana päivänä tilauksesta, viimeistään seuraavana - ja Postikin kyllä (vastoin yleistä vinoilua) tätä nykyä oikeasti kiikuttaa ne todella mallikkaalla success ratella noutopisteelle päivässä.

Itellä ei oo kyllä vuosiin Verkkis(kään) toimittanut varastotuotteita samana päivänä tilauksesta. :( Posti sitten taas vauhdikkaasti on kuskannut lähetyksen perille, kun on sellaisen saanut.
 
Gigantin keskusvarasto on Jönköpingissä melko eteläisessä Ruotsissa, ja Powerin varasto siitä vielä hiukan etelään Skillingarydissä - tai on ainakin ollut, koska joskus on mm. astianpesukone lähtenyt nimenomaan sieltä. Ongelma ei tunnu pääsääntöisesti olevan logistiikassa ja etäisyydessä, koska tavara on kyllä saapunut Suomeen aika nopeasti, kunhan se vain on saatu varastosta lähtemään. Joulun jälkeen tilattu sykemittari lähti Gigantilla vasta sen 7. päivän aikana mikä oli toimituslupaus, mutta laskettakoon joulun jälkeisten alennusmyyntien kiireeksi.

Enemmänkin tuntuu että Suomen päässä tavaran liikkuminen on ollut joskus aivan arpomista, onneksi viime aikoina Posti ja Matkahuolto ovat toimittaneet paketit kohtuullisen ripeästi. Tosin Postin kuljetus ohitti tilatun kotiintoimituksen, ja vei paketin kaupan automaattiin kysymättä tai ilmoittamatta ennakkoon.
 
Ja lopulta, olkoot syyt missä tahansa, niin itselleni ei ainakaan nykyinen toimitustahti maistu kuluttajana. Ei istu odotuksiin ja oletuksiin. Kun tilaan kotimaiselta toimijalta varastossa olevia tuotteita on toimitusnopeus yksi tärkeimpiä syitä miksi ylipäätään sieltä tilaan. Power tai Gigantti ei siihen omalla kohdalla ole pystynyt vastaamaan jo useamman kerran kokemuksella. Yli viikko on liian kauan kun kaikki muutkin pystyy parempaan. Vältän tilaamista jatkossa ja katson mielummin tarjonnan ensisijaisesti muilta toimijoilta.

Juujuu "hetikaikkimullenyt" sukupolven tuotos ja "ei varmaan poweria ja giganttia paljon kiinnosta" vahvasti läsnä.
 
Juu, onhan tuo älytöntä että ulkomaisilta toimittajilta saa samassa ajassa tai nopeamminkin kuin kotimaisilta liikkeiltä jotka vielä kertovat että tuotetta on varastossa. Ja monesti ainakin pienemmissä tavaroissa ulkomailta saa jopa edullisemminkin.

Joskus oli kyllä sellainen fiilis että ihan kuin nuo jotkut kotimaiset firmat keräilisivät tilauksia viikon ajalta ja sitten yhtenä päivänä pistäisivät koko kasan postille/kuljetusliikkeelle.
 
Gigantin keskusvarasto on Jönköpingissä melko eteläisessä Ruotsissa, ja Powerin varasto siitä vielä hiukan etelään Skillingarydissä - tai on ainakin ollut, koska joskus on mm. astianpesukone lähtenyt nimenomaan sieltä. Ongelma ei tunnu pääsääntöisesti olevan logistiikassa ja etäisyydessä, koska tavara on kyllä saapunut Suomeen aika nopeasti, kunhan se vain on saatu varastosta lähtemään. Joulun jälkeen tilattu sykemittari lähti Gigantilla vasta sen 7. päivän aikana mikä oli toimituslupaus, mutta laskettakoon joulun jälkeisten alennusmyyntien kiireeksi.

Enemmänkin tuntuu että Suomen päässä tavaran liikkuminen on ollut joskus aivan arpomista, onneksi viime aikoina Posti ja Matkahuolto ovat toimittaneet paketit kohtuullisen ripeästi. Tosin Postin kuljetus ohitti tilatun kotiintoimituksen, ja vei paketin kaupan automaattiin kysymättä tai ilmoittamatta ennakkoon.
Gigantin ja Powerin hitaus tuntuu tosiaan olevan ihan heidän omaa hitautta. Kustannuskysymys se on, ja noilla kummallakkin on laaja myymäläverkko joka palvelee heti nyt asiakkaita. He jotka tarvitseva pikatoimituksia niin hankkivat muualta.
 
Itse olen odottanut liettä Gigantista nyt 2kk :D No maanantaina pitäisi viimein tulla. Saapa nähdä.
 
Juu, onhan tuo älytöntä että ulkomaisilta toimittajilta saa samassa ajassa tai nopeamminkin kuin kotimaisilta liikkeiltä jotka vielä kertovat että tuotetta on varastossa. Ja monesti ainakin pienemmissä tavaroissa ulkomailta saa jopa edullisemminkin.

Joskus oli kyllä sellainen fiilis että ihan kuin nuo jotkut kotimaiset firmat keräilisivät tilauksia viikon ajalta ja sitten yhtenä päivänä pistäisivät koko kasan postille/kuljetusliikkeelle.
Viestisi tuli vähän koomiseen väliin, siis heti Gigantin ja Powerin etämyynnin hitaus haukkumisen perään, johon verrattuna esim Verkkokauppa.com on nopea, ja kuluttaja toimitus ajoissa ihan "nopea", kilpailukykyinen.
 
Oikeastaan tarkemmin ajateltuna malli, jossa kodinkoneliikkeeseen tehdään tilauksia ja ne maksetaan etukätren, mutta tuotteita ei koskaan toimiteta on ihan jees. Siinä saa kuitenkin ostaja sen ostamisen fiiliksen. Ja ylipäänsä pitäisi ihan lakisääteisesti olla myyjällä täysi oikeus olla toimittamatta tuotetta.
 
Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.

Omalla kohtaa paketti palautui giganttiin 18.1. ja tänään tuli tieto, että rahat on laitettu maksuun. Varmaan huomenna näkyy tilillä.

Joskus kolme neljä vuotta sitten edellinen palautus ja silloinkin rahat tulivat parissa viikossa.

Huomattavasti paremmin tämä toimii mitä esim Eve Spectrumin ennakkomaksun palautus, siinä taisi mennä kuukaudesta kahteen ja aina arvoasteikossa seuraavana oleva kaveri vastaili, miksi rahat ei tule ja mitä kannattaisi vielä tehdä.
 
Onko kokemuksia tuleeko Verkkokauppa.com vastaan jos tuotteen hinta putoaa reilusti palautusajan sisällä? Vajaa kaksi viikkoa sitten tarjouksesta ostettu tuote on nyt ~300 euroa halvemmalla poistomyynnissä +10 kpl varastosaldolla, melkein tekisi mieli palauttaa ja ostaa uusiksi.
 
Onko kokemuksia tuleeko Verkkokauppa.com vastaan jos tuotteen hinta putoaa reilusti palautusajan sisällä? Vajaa kaksi viikkoa sitten tarjouksesta ostettu tuote on nyt ~300 euroa halvemmalla poistomyynnissä +10 kpl varastosaldolla, melkein tekisi mieli palauttaa ja ostaa uusiksi.
Jos tuote on myyntikuntoinen eli pakkaus ym tallella niin palautat sen ja laitat uuden tilauksen vetämään ja toivoa että tavaraa on jäljelllä. Ei kaupalla ole mitään velvollisuutta takautuvasti alkaa rahoja palauttelemaan vain sen takia, että sitä myyvät nyt kampanjahintaan.
 
Ei kaupalla ole mitään velvollisuutta takautuvasti alkaa rahoja palauttelemaan vain sen takia, että sitä myyvät nyt kampanjahintaan.

Tuskin sitä on kukaan epäillytkään. Kysymys oli, että palauttaavatko, eikä että onko niillä velvollisuus palauttaa. Varmaan tosin verkkokaupan asiakaspalvelusta saisi siihen parhaan vastauksen, hieman hämäräksi jää, että mitä hyötyä täältä sitä on kysellä. Vaikka joku sanois että on kokemus että tuleevat vastaan, niin joka tapauksessa siinä seuraava askel olisi lähestyä asiakaspalvelua sillä samalla kysymyksellä...
 
Jos tuotteessa ei ole jotain IMEItä tms, niin voithan ostaa uuden, ja käydä palauttaa sen käytetyn kuitilla sen uuden ostetun. Jos ei pysty siis seuraamaan, kumpi tuote on kumpi.
 
Jos tuotteessa ei ole jotain IMEItä tms, niin voithan ostaa uuden, ja käydä palauttaa sen käytetyn kuitilla sen uuden ostetun. Jos ei pysty siis seuraamaan, kumpi tuote on kumpi.

Mikäs helvetin järki tämmöisessä kikkailussa olisi? Ensinnäkin tuo kuulostaa rikolliselta, toisekseen se on joka tapauksessa kusettamista (mutta eihän valehtelusta ole mitään haittaa?), kolmannekseen, mikä hyöty tuossa on verrattuna siihen, että palauttaa käytetyn kuitilla sen käytetyn?
 
Mikäs helvetin järki tämmöisessä kikkailussa olisi? Ensinnäkin tuo kuulostaa rikolliselta, toisekseen se on joka tapauksessa kusettamista (mutta eihän valehtelusta ole mitään haittaa?), kolmannekseen, mikä hyöty tuossa on verrattuna siihen, että palauttaa käytetyn kuitilla sen käytetyn?
Rikollista? Ensinnäkin järki 1, kauppa saa myydä edelleen sen käyttämättömän tuotteen, etkä siten aiheuta heille tappiota. Järki2, tiedät että oldt saanut toimivan tuotteen aluksi, niin jos vaihdat sen, niin saatat saada viallisen. Onkohan vielä muita järkisyitä?
 

Luultavasti, ja valehtelua joka tapauksessa.

Ensinnäkin järki 1, kauppa saa myydä edelleen sen käyttämättömän tuotteen, etkä siten aiheuta heille tappiota. Järki2, tiedät että oldt saanut toimivan tuotteen aluksi, niin jos vaihdat sen, niin saatat saada viallisen. Onkohan vielä muita järkisyitä?

Eli järki neuvossasi rikkoa omaa integriteettiä on siinä, että sillä välttää riskin, että voisi joutua hoitamaan takuukorjausta? Mikäs siinä, halvalla on sielu myynnissä.
 
Kaikki pakkaukset ja oheistuotteet ovat tallella eikä laitteessa ole mitään näkyviä käytön jälkiä, joten sen pitäisi olla Verkkokaupan 32 päivän palautuoikeuden ehtojen mukainen eikä mihinkään kikkailuihin ole siis tarvetta. Mutta katsotaan nyt mitä asiakaspalvelu on asiasta mieltä, haluavatko säästää molemmilta aikaa ja kustannuksia ja pitää asiakkaana jatkossakin.
 
@ttm Täh? Eikö Verkkikselle ole paljon mukavempi, kun heidän ei tarvitse ottaa vastaan yhtään käytettyä tuotetta? Eli vaihtoehto 1, palautat vanhan ja ostat uuden --> Verkkokaupalla yksi käytetty tuote. Vaihtoehto 2, ostat uuden ja palautat sen vanhan kuitilla --> Verkkokaupalla 0 käytettyä tuotetta.
 
@ttm Täh? Eikö Verkkikselle ole paljon mukavempi, kun heidän ei tarvitse ottaa vastaan yhtään käytettyä tuotetta? Eli vaihtoehto 1, palautat vanhan ja ostat uuden --> Verkkokaupalla yksi käytetty tuote. Vaihtoehto 2, ostat uuden ja palautat sen vanhan kuitilla --> Verkkokaupalla 0 käytettyä tuotetta.

Jos verkkikselle on paljon mukavampi kun heidän ei tarvitse ottaa vastaan yhtään käytettyä tuotetta, he varmasti tarttuvat mielellään vaihtoehtoon 3: verkkis palauttaa hinnan erotuksen -> verkkokaupalla 0 käytettyä tuotetta.
 
Itsellä kävi Elisan kanssa sama n. vuosi sitten.. Hintaeroa oli vain kymppejä + kaupanpäälliset kun OnePlus tuli tarjoukseen n. viikko luurin oston jälkeen.. Ehdin jo siirtää kaiken mahdollisen uuteen puhelimeen ja ottaa luurin käyttöön joten en halunnut edes yrittää palautusta.. Elisa mielummin menetti asiakkaan (ja kolme liittymää) kuin olisi antanut alennuksen.
 
Eli järki neuvossasi rikkoa omaa integriteettiä on siinä, että sillä välttää riskin, että voisi joutua hoitamaan takuukorjausta? Mikäs siinä, halvalla on sielu myynnissä.
En minä tuota neuvoa äsken antanut. Yritin vain avata mitä siellä neuvon taustalla voidi olla. Tietenkin paras tapa toimia on kirjoittamasi tapa 3, suoraselkäisesti ja molempia osapuolia kunnioittaen
 
@ttm Täh? Eikö Verkkikselle ole paljon mukavempi, kun heidän ei tarvitse ottaa vastaan yhtään käytettyä tuotetta? Eli vaihtoehto 1, palautat vanhan ja ostat uuden --> Verkkokaupalla yksi käytetty tuote. Vaihtoehto 2, ostat uuden ja palautat sen vanhan kuitilla --> Verkkokaupalla 0 käytettyä tuotetta.
Ei noin.

Kaippa laskeneet,että joku prosentti hakisi hyvitystä, ja niistä vain joku prosentti jaksaa palautus kuvion.

Eli jos tuhannesta alennetusta tuotteesta tulee jokunen palautus joka kustannuksiltaan murto-osa vs hyvittely.

Mutta normi kuvio on kysyä hyvitystä, jos ei saa niin kertoa palauttavansa ja ostavan uuden, ja palautusta tehdessä voi kysyä kumman mielummin ottavat takaisin, ei siinä tarvi valehdella.
 
Eiköhän toi nyt jonkinmoinen petos ole. Toki jos moraali kestää, niin mikäs siinä, tuskin siitä kovin helposti kiinni jää, mutta joillakin tosiaan moraali on sellainen ettei tuollaiseen halua ryhtyä.
Niin no, voihan ton petokseksikin luokitella, tosin mikä tuo saatava hyöty tuossa on, joka petoksen määritelmä on, jos saisit palautettua käytetyn tuotteen yhtälailla? Itse lähinnä ajattelin firman parasta tuossa, koska jos on päättänyt tuotteen palauttaa, niin tällöin se olisi firmalle parempi, ettei jää avaamattomia.
 
Niin no, voihan ton petokseksikin luokitella, tosin mikä tuo saatava hyöty tuossa on, joka petoksen määritelmä on, jos saisit palautettua käytetyn tuotteen yhtälailla? Itse lähinnä ajattelin firman parasta tuossa, koska jos on päättänyt tuotteen palauttaa, niin tällöin se olisi firmalle parempi, ettei jää avaamattomia.
Tai sitten vain kysyy, niin on selvä homma. Ja varmistuu että saa sitten sen kalliimman hinnan palautettua.

Jos tässä yleisesti puhutaan, niin ei tuleesim. sitä mokaa että tuotteet eroaa toisesta, vaikka sama kauppanimi.

Tietenkin jos taustalla on se idea että se ns palautettava tuote onkin saanut reilusti runtua, ja tai vähän jotain puuttuu ja ei ole syystä tai toisesta palautuskelpoinen täydestä hinnasta. Eli motivaatio on vedättää myyjää.
 
Rikollista? Ensinnäkin järki 1, kauppa saa myydä edelleen sen käyttämättömän tuotteen, etkä siten aiheuta heille tappiota. Järki2, tiedät että oldt saanut toimivan tuotteen aluksi, niin jos vaihdat sen, niin saatat saada viallisen. Onkohan vielä muita järkisyitä?

Ei ole asiakaspalautus joten ei sitä kautta pitäisi olla viallinen, ne on aina yksittäiskappaleita. Kysehän oli outlet tuotteesta jota oli yli 10 kappaletta. Silloin se on poistoerä tuote eli tavallinen jolle vaan annetaan lopullinen, kova alennus. 300 euroa on aika kova hinnanalennus.
 
verkkiksessä sujui mallikkaasti palautus ja vaihto. Logitech MX-Keys toimi aluksi mallikkaasti mutta rupesi sittemmin vilkuttelemaan sekä yhteys- että näppisvaloa vaikka kaikki tietämyslaitteet ympäristössä olivat kiini. Tämä söi akkua. Lopulta myös näppisvalot lakkasivat toimimasta. Palautin, sain hyvityslapun alkuperäiselle hinnalle, hinta oli tällä välin laskenut kympin ja homma hoitui tällä kertaa pitemmittä jonotuksitta. Lisäksi kahden vuoden takuu käynnistyi uudestaan alusta. Tästä pisteet, yleensähän takuun voi saada lähinnä alkuperäiselle tuotteelle.

Tosin myös uusi näppis vilkuttelee samalla tavalla - se ei ole verkkiksen vika, koska vilkuttelu näyttikin olevan uusi ominaisuus ja johtuu Logitechin mukaan päivityksen puutteesta, kun löydän windows-koneen johon saan asennettua Logitechin ohjelman niin kokeilen uudelleen. Näppisvalot kuitenkin toimivat tässä uudessa laitteessa.
 
verkkiksessä sujui mallikkaasti palautus ja vaihto. Logitech MX-Keys toimi aluksi mallikkaasti mutta rupesi sittemmin vilkuttelemaan sekä yhteys- että näppisvaloa vaikka kaikki tietämyslaitteet ympäristössä olivat kiini. Tämä söi akkua. Lopulta myös näppisvalot lakkasivat toimimasta. Palautin, sain hyvityslapun alkuperäiselle hinnalle, hinta oli tällä välin laskenut kympin ja homma hoitui tällä kertaa pitemmittä jonotuksitta. Lisäksi kahden vuoden takuu käynnistyi uudestaan alusta. Tästä pisteet, yleensähän takuun voi saada lähinnä alkuperäiselle tuotteelle.

Tosin myös uusi näppis vilkuttelee samalla tavalla - se ei ole verkkiksen vika, koska vilkuttelu näyttikin olevan uusi ominaisuus ja johtuu Logitechin mukaan päivityksen puutteesta, kun löydän windows-koneen johon saan asennettua Logitechin ohjelman niin kokeilen uudelleen. Näppisvalot kuitenkin toimivat tässä uudessa laitteessa.
Joo, voihan se mennä myös noin päin että tuotteen hinta on laskenut sillä välin.
Itsellä oli noin 3,5 vuotta sitten tapaus että ostin ale hintaan (89,90€) corsairin K90 näppiksen (ovh muistaakseni 169,90€) ja siinä alkoi puolen vuoden käytön jälkeen tulla useammassa painikkeessa tupla tai tripla painalluksia. Muistaakseni siinä oli cherryn mx speed kytkimet.
No palautin sen verkkokauppaan ja sanoivat että ei ole korvaavaa näppistä tilalle. Kun silloin vastaavat maksoi luokkaa 160-180€, mutta siis ei ollut täysin samaa näppistä heillä varastossa, kun tuo K90 oli vissiin EOL tuote.
No ei siinä auttanut kuin ottaa alkuperäinen summa tilille ja uutta näppistä ostamaan.
Ei mulla mikään paha maku tuosta jäänyt koska se palautus hoitui noin 5 minuutissa, kun verkkiksen asiakaspalvelija seinän takana testasi sitä näppistä muutaman minuutin tai varmaan vain katsoi että kaikki oheissälä on mukana paketissa yms. Ja rahat palautuivat tilille parissa päivässä.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkis mokasi takuuaikana rikkoutuneen ilmankostuttimen korjaamisen / korvaamisen. Ostin itse vehkeen torista JA sain mukana verkkiksen kuitin! Kun palautin rikkoutuneen laitteen oli mukana kopio kuitista (alkuperäisen ostajan nimi ja tilausnumero) ja minun tiedoillani varustettu takuupalautuslappu.

Keskeinen moka oli se, että alkoivat palauttamaan rahoja alkuperäiselle ostajalle (tilausnumeron perusteella) eivätkä minulle. Noh, tekevälle sattuu. Tajusin itse kysellä huollon perään ja halusin uutta tuotetta. Kommunikointi oli kyllä järkyttävää ja yrittivät useampaan kertaan saada minua ottamaan rahoja, ei uutta tuotetta. Vielä ihan viimevaiheessa tuli sähköpostiin outo kysymys: "ootko nyt sopinut että palautetaanko rahat alkuperäiselle ostajalle vai sinulle?" Tämä meni tunteisiin.. olin kokoajan pyytänyt uutta tuotetta (sama malli on vielä myynnissä tilaustuotteena) ja alkuperäinen ostaja ei mitenkään liity enää asiaan.

Loppuarvosana: aspan ja huoltotiimin viestinnän ja toiminnan laatu erittäin heikko. Tuskin pahuuttaan, varmaankin ovat alipalkattuja ja ylityöllistettyjä. Asiakkaan kannalta täyttä paskaa, kun pitää huolehtia viestinnän onnistumisesta ja yleensäkin, että viesti kohdistuu omistajalle, eikä alkuperäisen tilauksen tekijälle.
 
Eikös korvaamisen osalta Verkkokauppa toimi täysin oikein? Jos joudutaan palauttamaan tuote, palautetaan rahat alkuperäiselle ostajalle.
 
Eikös korvaamisen osalta Verkkokauppa toimi täysin oikein? Jos joudutaan palauttamaan tuote, palautetaan rahat alkuperäiselle ostajalle.

Ei. Takuuoikeus on siirtynyt minulle, kun alkuperäinen ostaja on myynyt tuotteen minulle. Osoitin takuun voimassaolon kuitilla, josta nappasivat virheellisetsi alkuperäisen ostajan tiedot. Palautus- ja takuuhuoltolomakkeessa huollon hakija olin minä, nimelläni ja osoitteellani.
 
Eikös korvaamisen osalta Verkkokauppa toimi täysin oikein? Jos joudutaan palauttamaan tuote, palautetaan rahat alkuperäiselle ostajalle.

Millä ihmeen perusteella jos alkuperäinen ostaja on myynyt tuotteen edelleen jollekin toiselle? Tuote takuineen on vaihtanut omistajaa eikä alkuperäisellä ostajalla ole asiaan enää osaa eikä arpaa.
 
Rahallidrt palautukset tehdään aina samalle maksuvälineelle millä ne on maksettukin. Ei ole olemassa mitään "takuuoikeuden siirtoa" muutenkaan.
 
Rahallidrt palautukset tehdään aina samalle maksuvälineelle millä ne on maksettukin. Ei ole olemassa mitään "takuuoikeuden siirtoa" muutenkaan.
Totta. Rahahyvitystä ei tarvitse antaa uudelle omistajalle, mutta silloin voi saada mm. lahjakortin
 
Totta. Rahahyvitystä ei tarvitse antaa uudelle omistajalle, mutta silloin voi saada mm. lahjakortin
Onko faktaa ?

Tai no, jos takuu on oikeasti lisäarvo ja sen ehdoissa sovittu että jaellaan lahjakortteje, niin sitten ei kai mitään mutistavaa.

Mutta tässä t ei kai sellaisesta kyse, joten en ihan ilman uskottavaa selitystä niele sitä että rahalliset hyvitykset voisi maksaa lahjakorteilla, muistelen että virhevastuu tasoisen takuun kanssa, nimenomaan ei tarvi hyväksyä lahjakortteja.

Asiat voi olla muuttuneet, tai muista väärin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 111
Viestejä
4 911 653
Jäsenet
79 130
Uusin jäsen
raparperi_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom