Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Jos sulle kelpaa Gigantin lahjakortti, niin senhän saat vaikka kuitti ois Kekkosen nimellä. Rahat Gigantti palauttaa vain ja ainoastaan alkuperäiselle maksutavalle ja tästä ei poiketa mistään syystä.
 
Jos sulle kelpaa Gigantin lahjakortti, niin senhän saat vaikka kuitti ois Kekkosen nimellä. Rahat Gigantti palauttaa vain ja ainoastaan alkuperäiselle maksutavalle ja tästä ei poiketa mistään syystä.

Äsken Gigantin chatissa aspa sanoi toista. Sanoi, että palautuksen pitää tehdä alkuperäinen kuittiin merkitty ostaja, mutta rahat voi ohjata kenen tilille tahansa.
 
Äsken Gigantin chatissa aspa sanoi toista. Sanoi, että palautuksen pitää tehdä alkuperäinen kuittiin merkitty ostaja, mutta rahat voi ohjata kenen tilille tahansa.

Vähän outo aspa, koska Gigantin tapoihin ei kuulu tarkistella henkkareita palautuksen yhteydessä. Myöskään tuo rahojen palautus toiselle maksutavalle ei ole sallittua rahanpesusyistä.
 
Jos sulle kelpaa Gigantin lahjakortti, niin senhän saat vaikka kuitti ois Kekkosen nimellä. Rahat Gigantti palauttaa vain ja ainoastaan alkuperäiselle maksutavalle ja tästä ei poiketa mistään syystä.

Oisko sulla jotain lähdettä antaa näiden kommenttien tueksi, esim. oletko Gigantissa töissä vai mitä kautta sanot tietäväsi asian täysin varmaksi? Kysymyksenä olevasta hommasta kun paistaa sellainen fiilis, että kyse on päivästä ja aspasta, eli sattumasta kiinni.
 
Oisko sulla jotain lähdettä antaa näiden kommenttien tueksi, esim. oletko Gigantissa töissä vai mitä kautta sanot tietäväsi asian täysin varmaksi? Kysymyksenä olevasta hommasta kun paistaa sellainen fiilis, että kyse on päivästä ja aspasta, eli sattumasta kiinni.

Kaveri on Gigantin aluemyyntipäällikkö. Ei kai se ollut kun WhatsAppissa kysyä. En tietenkään voi sanoa onko frankkari-Giganteissa eri käytäntö kuin ketjun omissa myymälöissä, tämä on ketjun omien myymälöiden kanta.
 
Kaveri on Gigantin aluemyyntipäällikkö. Ei kai se ollut kun WhatsAppissa kysyä. En tietenkään voi sanoa onko frankkari-Giganteissa eri käytäntö kuin ketjun omissa myymälöissä, tämä on ketjun omien myymälöiden kanta.

Mahtaakohan Vantaan Tammiston Gigantti olla näitä franchising-yksiköitä? Se on itselle se normipaikka asioida. Siellä sujunut asiat yleensä tähän asti aina toivotulla tavalla.
 
Mahtaakohan Vantaan Tammiston Gigantti olla näitä franchising-yksiköitä? Se on itselle se normipaikka asioida. Siellä sujunut asiat yleensä tähän asti aina toivotulla tavalla.
Ei ole fränkkäri. Kun googlaa Gigantin nimellä fonectasta, näkee onko se fränkkäri vai ei. Esim Tammisto on Gigantti Oy Ab:n alla, ja Porvoon Gigantin kohdalla lukee Porvoon Kodintekniikka Oy.

 
Tilasin verkkokaupasta outlet telkkarin joulun alla 21.12, jolle sovin kotiinkuljetuksen Postin kanssa päivämäärälle 7.1.22. Alkaako 14 päivän palautusoikeus tilauspäivämäärästä (21.12) vai toimituspäivämäärästä (7.1.22)?

Verkkokaupan sivuilta tämä ei selviä. Enkä edes tiedä vielä olenko palauttamassa telkkaria ennen kuin olen todennut onko siinä valovuotoja.
 
Tilasin verkkokaupasta outlet telkkarin joulun alla 21.12, jolle sovin kotiinkuljetuksen Postin kanssa päivämäärälle 7.1.22. Alkaako 14 päivän palautusoikeus tilauspäivämäärästä (21.12) vai toimituspäivämäärästä (7.1.22)?

Verkkokaupan sivuilta tämä ei selviä. Enkä edes tiedä vielä olenko palauttamassa telkkaria ennen kuin olen todennut onko siinä valovuotoja.

Se alkaa tavaran vastaanottamisesta.
 
Äsken Gigantin chatissa aspa sanoi toista. Sanoi, että palautuksen pitää tehdä alkuperäinen kuittiin merkitty ostaja, mutta rahat voi ohjata kenen tilille tahansa.
Eihän sinun ole pakko edes antaa tietojasi kun jotain ostat gigantista joten ei kuitissa välttämättä lue mitään.

Itse olen palauttanut giganttiin tavaraa ja aina mennyt niin että rahat palautetaan samanlailla kun on maksettu, eli samalle kortille millä maksoinkin ja tähän ei ole koskaan tarjottu mitään muuta keinoa. Sensijaan mitään henkkareita ei ole kyllä kyselty koskaan.
 
Annetaanpas vaihteeksi positiivista palautetta tänne. Tilasin Black fridayna Gigantista itselleni uudet keittiökodinkoneet(jääkaappipakastin, liesi, astianpesukone) ja siihen kylkeen kotiinkuljetus, asennus ja vanhojen poisvienti. Toimituspäiväksi sovittiin myyjän kanssa joulunpyhien jälkeinen maanantai. Joulu tuli ja minulle alkoi tulla koronaoireita joitten takia jouduin lähtä testiin. Maanantaiaamuna sain testituloksen joka oli sitten positiivinen. Aikasempina päivinä ei ollut mitenkään mahdollista saada yhteyttä Gigantin asiakaspalveluun, johtuen joulunpyhistä, jotta olisin voinut siirtää laitteiden toimituspäivää. Kuljetusfirma sitten soitti melkein heti perään saatuani tietää koronatestin olleen positiivinen, että ovat tulossa tuomaan laitteita. Selitin asian heille ja aikoivat ilmoittaa asiasta Gigantille jotka sitten ovat minuun yhteydessä. Tästä hieman yli viikko eteenpäin ja Gigantin asiakaspalvelusta soittivat ja saatiin vaivattomasti sovittua uusi toimituspäivä kun olin jo tervehtynyt taudista. Nyt on sitten laitteet kotiin tuotuna, asennettuna ja vanhat poisvietynä. Hieman olin henkisesti jo valmistautunut siihen, että jonkulainen vääntö tästä asiasta tulisi, perustuen täältä luettuihin juttuihin ja ihmisten kokemuksiin kyseisestä firmasta. Ei tarvinnut siis mitään lisämaksuja maksella eikä vääntää mistään. Kiitokset siis Gigantille hyvästä palvelusta :thumbsup:
 
Annetaanpas vaihteeksi positiivista palautetta tänne. Tilasin Black fridayna Gigantista itselleni uudet keittiökodinkoneet(jääkaappipakastin, liesi, astianpesukone) ja siihen kylkeen kotiinkuljetus, asennus ja vanhojen poisvienti. Toimituspäiväksi sovittiin myyjän kanssa joulunpyhien jälkeinen maanantai. Joulu tuli ja minulle alkoi tulla koronaoireita joitten takia jouduin lähtä testiin. Maanantaiaamuna sain testituloksen joka oli sitten positiivinen. Aikasempina päivinä ei ollut mitenkään mahdollista saada yhteyttä Gigantin asiakaspalveluun, johtuen joulunpyhistä, jotta olisin voinut siirtää laitteiden toimituspäivää. Kuljetusfirma sitten soitti melkein heti perään saatuani tietää koronatestin olleen positiivinen, että ovat tulossa tuomaan laitteita. Selitin asian heille ja aikoivat ilmoittaa asiasta Gigantille jotka sitten ovat minuun yhteydessä. Tästä hieman yli viikko eteenpäin ja Gigantin asiakaspalvelusta soittivat ja saatiin vaivattomasti sovittua uusi toimituspäivä kun olin jo tervehtynyt taudista. Nyt on sitten laitteet kotiin tuotuna, asennettuna ja vanhat poisvietynä. Hieman olin henkisesti jo valmistautunut siihen, että jonkulainen vääntö tästä asiasta tulisi, perustuen täältä luettuihin juttuihin ja ihmisten kokemuksiin kyseisestä firmasta. Ei tarvinnut siis mitään lisämaksuja maksella eikä vääntää mistään. Kiitokset siis Gigantille hyvästä palvelusta :thumbsup:
Gigantilla kyllä homma toimii jos vaan jollain ilveellä saa asiakaspalveluun yhteyden, se kun tuntuu yleensä olevan käytännössä mahdotonta.
 
Itse tilasin Gigantista BF:nä lieden ja asennuspäivä.piti olla 27.12. no nyt ovat jo pariinkiin otteeseen soittaneet ja siirtäneet sitä, tällä hetkellä tieto on tammikuun viimeinen päivä, mutta ei sekään ole kiveen hakattu. Kuulemma valmistajan toimitusvaikeuksista johtuu, ja haluan juuri ko. mallin. Antoivat sittrn jo 150e hyvitystä hinnasta jonka palauttivat kortille. Mielestäni aika hyvin! Ei jää paha hinta liedelle, joka oli jo BF-alen kautta 200e edullisempi kuin normihinta, ja nyt siis 350e alempi hinta yhteensä. Kun nyt vain vielä saisi sen laitteen...
 
Viimeksi muokattu:
Kun nyt vain vielä saisi sen laitteen...
Toivottavasti jostain muualta kuin Hobby Hallista :)

No veikkaan että Power tai Gigantti, no oli mikä oli,
(edit oli Gigantti) niin oliko merkki liesi yleisellä tuotekoodilla, vai joku myyjän oma merkki/koodi ? siis sillä ajatuksella että voisi katsella tarjontaa muualta.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti jostain muualta kuin Hobby Hallista :)

No veikkaan että Power tai Gigantti, no oli mikä oli, niin oliko merkki liesi yleisellä tuotekoodilla, vai joku myyjän oma merkki/koodi ? siis sillä ajatuksella että voisi katsella tarjontaa muualta.
Gigantti tosiaan kyseessä. Muokkasin viestiä.
 
Tuntuu, että koneessa kuin koneessa on toimitusvaikeuksia. Juuri olemme ostamassa astianpesukonetta ja kaikissa halutuissa koneissa tuntuu olevan vähintään 5 viikon toimitusaika. Kaikissa kaupoissa.
 
Tuntuu, että koneessa kuin koneessa on toimitusvaikeuksia. Juuri olemme ostamassa astianpesukonetta ja kaikissa halutuissa koneissa tuntuu olevan vähintään 5 viikon toimitusaika. Kaikissa kaupoissa.
Joo, tuohan on ihan yleinen juttu, että kontit on maailmasta loppu. Meillä kävi yliopistossa Suomen IKEAn tyyppi pitämässä luennon, ja sanoi huumorilla, että jos jollakulla on suhteita tarjota käytettäväksi 50 000 konttia ja niille rahtilaivat, niin pistää viestiä. Antaa vähän mittakaavaa siitä, kuinka paljon kuljetuskapasiteettia maailmasta puuttuu.
 
Joo, tuohan on ihan yleinen juttu, että kontit on maailmasta loppu. Meillä kävi yliopistossa Suomen IKEAn tyyppi pitämässä luennon, ja sanoi huumorilla, että jos jollakulla on suhteita tarjota käytettäväksi 50 000 konttia ja niille rahtilaivat, niin pistää viestiä. Antaa vähän mittakaavaa siitä, kuinka paljon kuljetuskapasiteettia maailmasta puuttuu.
Ja tuohon vielä komponentti- ja raaka-ainepulat päälle niin ei ihmekään että toimitusajat ovat mitä ovat. Yksittäiset pikkutavarat sentään liikkuvat vielä jotenkuten lentäen mutta tuskin jotain pesukoneita paljon lentokoneella kuskataan.
 
Itse tilasin Gigantista BF:nä lieden ja asennuspäivä.piti olla 27.12. no nyt ovat jo pariinkiin otteeseen soittaneet ja siirtäneet sitä, tällä hetkellä tieto on tammikuun viimeinen päivä, mutta ei sekään ole kiveen hakattu. Kuulemma valmistajan toimitusvaikeuksista johtuu, ja haluan juuri ko. mallin. Antoivat sittrn jo 150e hyvitystä hinnasta jonka palauttivat kortille. Mielestäni aika hyvin! Ei jää paha hinta liedelle, joka oli jo BF-alen kautta 200e edullisempi kuin normihinta, ja nyt siis 350e alempi hinta yhteensä. Kun nyt vain vielä saisi sen laitteen...

Pitääkin tilata Mielen pesukone ja kuivausrumpu Gigsusta, jos myöhästyvät niin kysyy hyvitystä "vihaisena". Toimitusajat vaan arvioita, koska saapuu keskusvarastoon. Eiköhän noi myöhästy monta kk. Ois iskun paikka kun huvikseen vaan kattelen jos uusisi :D
 
Vähän kauhulla katselen noita toimitusviivästyksiä :redface: Tilasin itse jääkaappipakastimen mökille black fridayna. Valitsin toimituksen ajankohdaksi mahdollisimman myöhäisen maanantain koska kuljetus "ensimmäiseltä kynnykseltä" vaatii yhteysaluslauttaa jne. Eli tuotetta ei siis ollut heti varastossa ja tarkoituksella jätin itselleni mahdollisimman pitkän "järjestelyajan" kuljetuksen kanssa.

Vielä hieman toista viikkoa tuohon toimitukseen, mutta gigantin saldo näyttää taas nollaa ja saapuvaksi keskusvarastoon hieman ennen toimituspäivää. Hyväksyn toki pienen alen ja ymmärrän että jos tuotetta ei ole niin sille ei voi minkään. Sitä en hyväksy edes ihan pienellä alella, että tuotetta on tässä välissä ollut varastossa ihan kivasti, mutta nyt ne olisi myyty johonkin ja jäisin itse nuolemaan näppejä :confused2:

Enpäs maalaile piruja seinälle ja toki olen tottunut kierrättämään kitinät tarvittaessa KKV:n kautta :p
 
Vähän kauhulla katselen noita toimitusviivästyksiä :redface: Tilasin itse jääkaappipakastimen mökille black fridayna. Valitsin toimituksen ajankohdaksi mahdollisimman myöhäisen maanantain koska kuljetus "ensimmäiseltä kynnykseltä" vaatii yhteysaluslauttaa jne. Eli tuotetta ei siis ollut heti varastossa ja tarkoituksella jätin itselleni mahdollisimman pitkän "järjestelyajan" kuljetuksen kanssa.

Vielä hieman toista viikkoa tuohon toimitukseen, mutta gigantin saldo näyttää taas nollaa ja saapuvaksi keskusvarastoon hieman ennen toimituspäivää. Hyväksyn toki pienen alen ja ymmärrän että jos tuotetta ei ole niin sille ei voi minkään. Sitä en hyväksy edes ihan pienellä alella, että tuotetta on tässä välissä ollut varastossa ihan kivasti, mutta nyt ne olisi myyty johonkin ja jäisin itse nuolemaan näppejä :confused2:

Enpäs maalaile piruja seinälle ja toki olen tottunut kierrättämään kitinät tarvittaessa KKV:n kautta :p
Mulle ne soitti molemmilla kerroilla vajaa viikko ennen toimituspäivää että pitää siirtää. Saldoja en ole seurannut mutta eiköhän ne nollaa näytä jos kerran kyse valmistajan toimitusvaikeuksista.
 
Pitääkin tilata Mielen pesukone ja kuivausrumpu Gigsusta, jos myöhästyvät niin kysyy hyvitystä "vihaisena". Toimitusajat vaan arvioita, koska saapuu keskusvarastoon. Eiköhän noi myöhästy monta kk. Ois iskun paikka kun huvikseen vaan kattelen jos uusisi :D
Eikös nuo Euroopassa valmisteta, niin miksi olisi toimitusongelmia? Eri asia jos on joku Kiinassa valmistettu.
 
Eikös nuo Euroopassa valmisteta, niin miksi olisi toimitusongelmia? Eri asia jos on joku Kiinassa valmistettu.

Sama ongelma kuin eurooppalaisilla autotehtailla.. Alihankkijoilta ei saada osia yms. Vaikka kyseessä on vain pesukone, on siinä elektroniikkaa vähintään riittävästi.
 
Eikös nuo Euroopassa valmisteta, niin miksi olisi toimitusongelmia? Eri asia jos on joku Kiinassa valmistettu.

Mielehän tekee omalla tehtaallaan ziljoona moottoria vuodessa. Ec-moottorituotanto tökkii semikonduktoripulan takia erittäin pahasti (en tiedä onko Mielellä näin, mutta muilla teollisuudenaloilla on jopa vuoden viiveitä). Siihen lisäksi sirupulat + koronatapaukset ym.
 
Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.
 
Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.
Tänään palautin myymälään tuotteen ja rahat oli samantien samalla tilillä jolta tuotteen olin maksanutkin.
 
Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.

Mulla oli klarna laskulla jota en ollut maksanut, tuntui että hiton kauan siinä koko prosessissa meni kun ensin odotteli että se tavara lähtisi takaisinpäin postista, sitten seilasi jonnekin Ruotsiin. Sanoisin että pari viikkoa meni siitä kun seurantaketju päättyi jonnekin Vantaan ulkomaanterminaaliin(tms), ja se oli suora hakemattoman tuotteen palautus, eikä rahaakaan ollut varsinaisesti liikkunut.
 
Mulla oli klarna laskulla jota en ollut maksanut, tuntui että hiton kauan siinä koko prosessissa meni kun ensin odotteli että se tavara lähtisi takaisinpäin postista, sitten seilasi jonnekin Ruotsiin. Sanoisin että pari viikkoa meni siitä kun seurantaketju päättyi jonnekin Vantaan ulkomaanterminaaliin(tms), ja se oli suora hakemattoman tuotteen palautus, eikä rahaakaan ollut varsinaisesti liikkunut.
Oot verkkokauppiaan kulmasta katsottuna unelma-asiakas.
 
Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.
Mulla meni varmaan melkein kuukausi, että sai rahat takaisin. Ensi kerralla voisi viedä myymälään, jos hairahtaa jotain Gigantista ostamaan.
 
Hain Verkkokauppa.comista uuden läppärin, jo asennusvaiheessa ilmeni graafisia häröjä ja myöhemmin työpöydällä satunnaisia parvia vihreitä pikseleitä eri ohjelmissa/ikkunoissa. Vein koneen Verkkokaupan huoltotiskille ja ilmiön todettuaan asiakaspalvelija haki varastosta uuden koneen tilalle joka toistaiseksi on toiminut moitteetta. Eli tämä meni niin kuin asioiden pitäisikin mennä.
 
Lasketaankohan Applea, vai missä ketjussa pitäisi kehua? Tilasin Apple.com:sta usbc-3,5mm adapteri/dacin ma klo 16 -> ke klo 13 noudettavana aikataululla. Hollannista DHL:llä, postikulut sisältyi hintaan. Aika kovaa suorittamista Applelta. Tilauskin onnistui ilman mitään rekisteröintejä - yhteystiedot ja maksu kortilla, ja tilaus sisässä. Jossain muissa liikkeissä ei oltaisi samassa ajassa ehditty edes aloittaa varastosta tuotteiden keräilyä vielä :smoke: Ei kai mulla muuta.
 
Verkkokauppa.comilla pitää kiirettä, kun ei 2:ssa päivässä saaneet Garminia postiin. Tuotesivulla lukee ja luki 25kpl heti lähetettävissä.
 
Verkkokauppa.comilla pitää kiirettä, kun ei 2:ssa päivässä saaneet Garminia postiin. Tuotesivulla lukee ja luki 25kpl heti lähetettävissä.
Joo siellä on nyt ruuhkaa (tai henkilöstövajausta) totuttua enemmän. Itsellä kesti roboimurin käsittelyvaihe melkein viikon ennen postitusta.
 
Joo siellä on nyt ruuhkaa (tai henkilöstövajausta) totuttua enemmän. Itsellä kesti roboimurin käsittelyvaihe melkein viikon ennen postitusta.
Omikron on todella inhottava, kun helposti lakaisee yrityksissä isolla kädellä työntekijöitä pitkäksi aikaa pois töistä. Vaikka ei olisi pahoja oireita, tai mitään oireita.
 
Joo siellä on nyt ruuhkaa (tai henkilöstövajausta) totuttua enemmän. Itsellä kesti roboimurin käsittelyvaihe melkein viikon ennen postitusta.
Sama homma täällä. KE tilasin ja TI olisi posti halunnut roboa kotiin toimittaa. Tottakai oli koko viikon ainut päivä että jouduin töiden takia poistua kotoa.
 
Millasia kuitteja jengi saanut Gigantista viime aikoina? Itse ostin eilen pesukoneen ja kuivausrummun ilmaisella toimituksella, niin kuitissa lukee pelkkä kuljetus 0,01 € eikä itse tuotteita ollenkaan, alempana kuitenkin sitten että laskutettu/maksettu 1298 €.

Boschillehan tarvii kuitin rekisteröintiin jos haluu vaikka 100 pv tyytyväisyystakuuta käyttää niin paha tehdä kuitilla, missä ei lue tuotteista mitään. Pistin jo aspaan viestiä, että kuitti bugaa ja saisko kunnollisen. Nehän puuhaa nyt uutta nettikauppaa siellä, liittyiskö siihen...
 
Millasia kuitteja jengi saanut Gigantista viime aikoina? Itse ostin eilen pesukoneen ja kuivausrummun ilmaisella toimituksella, niin kuitissa lukee pelkkä kuljetus 0,01 € eikä itse tuotteita ollenkaan, alempana kuitenkin sitten että laskutettu/maksettu 1298 €.

Boschillehan tarvii kuitin rekisteröintiin jos haluu vaikka 100 pv tyytyväisyystakuuta käyttää niin paha tehdä kuitilla, missä ei lue tuotteista mitään. Pistin jo aspaan viestiä, että kuitti bugaa ja saisko kunnollisen. Nehän puuhaa nyt uutta nettikauppaa siellä, liittyiskö siihen...

Ostin Gigantista pari kuukautta takaperin Boschin astianpesukoneen asennuksella (joskin maksullinen asennuspalvelu). Varsinainen kuitti tuli mailiin vasta kun kone oli toimitettu ja asennettu, minun tapauksessani noin kuukausi sen jälkeen kun olin sen netistä tilannut.
 
Millasia kuitteja jengi saanut Gigantista viime aikoina? Itse ostin eilen pesukoneen ja kuivausrummun ilmaisella toimituksella, niin kuitissa lukee pelkkä kuljetus 0,01 € eikä itse tuotteita ollenkaan, alempana kuitenkin sitten että laskutettu/maksettu 1298 €.

Boschillehan tarvii kuitin rekisteröintiin jos haluu vaikka 100 pv tyytyväisyystakuuta käyttää niin paha tehdä kuitilla, missä ei lue tuotteista mitään. Pistin jo aspaan viestiä, että kuitti bugaa ja saisko kunnollisen. Nehän puuhaa nyt uutta nettikauppaa siellä, liittyiskö siihen...
Ei se kuitti mitään bugaa. Se tulee, kun tuote on toimitettu. Tuo mikä nyt tuli ei se kuitti ole.
 
Nyt menee vähän offtopic, mutta on tämäkin asiakaspalvelua. En parempaa ketjua viestille löytänyt tai huomannut missään mainintaa asiasta. Itse löysin tämän sattumalta.

Gigantti meni uudistamaan outlet-sivustonsa ja se on nyt ollut huomattavasti hankalammaksi käyttää. Näemmä joulukuun alusta alkaen on Giganttien outlet-tuotteita ollu listattuna Tori.fi-palvelussa. Jokainen myymälä on oma ilmoittaja niin tuotteita voi selata myymälöittäin ja kaikissa tuoteissa on linkki gigantin sivuille mistä kyseisen tuotteen voi varata. Huomattavasti helpompi katsoa mitä tietyssä myymälässä on tarjolla.
 
Ostin Gigantin outletista 500€ pesukoneen 370 eurolla. Pari päivää käytettyäni huomasin että sarjanumero puuttuu koneesta, eli tarra oltiin revitty irti. Soitin tuosta Giganttiin ja kysyin mikähän voi olla taustalla. Kuulemma esittelykone ollut ja ei ole mitään tietoa mihin sarjanumero on hävinnyt.

Lupasivat toimittaa uudemman vuosimallin pesukoneen asennettuna muutaman viikon päästä kunhan saavat koneita varastoon. :thumbsup:
 
Nyt menee vähän offtopic, mutta on tämäkin asiakaspalvelua. En parempaa ketjua viestille löytänyt tai huomannut missään mainintaa asiasta. Itse löysin tämän sattumalta.

Gigantti meni uudistamaan outlet-sivustonsa ja se on nyt ollut huomattavasti hankalammaksi käyttää. Näemmä joulukuun alusta alkaen on Giganttien outlet-tuotteita ollu listattuna Tori.fi-palvelussa. Jokainen myymälä on oma ilmoittaja niin tuotteita voi selata myymälöittäin ja kaikissa tuoteissa on linkki gigantin sivuille mistä kyseisen tuotteen voi varata. Huomattavasti helpompi katsoa mitä tietyssä myymälässä on tarjolla.
Tuo on mielestäni todella huono uudistus. Täysin verrattavissa Huuto.net palveluun, joka meni täysin kelvottomaksi kun se tuli täyteen kiinakrääsää myyviä firmoja. Eli Torin käytettävyys tulee huononemaan.

Ainiin, gigantin asiakaskokemus: yritin palauttaa puhelimen suojakuorta, joka oli jo uutena kolhittu ja huonokuntoisen näköinen. Sitä ei huolittu, koska ei ollut käyttämättömän näköinen :D No, kyseessä 10e tuote, niin en alkanut enempää vänkäämään, mutta ei nostanut ostohaluja tämä kokemus. Muutenkin yleinen Giganttihenki on muuttunut enemmän "ei onnistu" tyyppiseksi... Harmi. Huonoa asiakaspalvelua on saanut ennen hakea powerista, vaikka on toki heidän kanssaankin pärjätty
 
Gigantissa ja Powerissa (etenkin jälkimmäisessä) kyllä hämmentää ainainen tavaran toimittamisen hitaus. Kun kyse kumminkin omassa varastossa olevista tuotteista. Markkinoinnissa viestitään kyllä mieluusti jopa nopeista toimituksista huikealla 2-7 arkipäivän ikkunalla. Todellisuudessa 2 ei toteudu käytännössä koskaan ja 7 on liian usein käytännössä se päivä kun paketti liikahtaa logistiikkayhtiön haltuun vasta oikeasti.

Siinä missä oma odotus kotimaiselle toimijalle olisi kumminkin, että paketti löytää tiensä viimeistään tilausta seuraavana päivänä postiin ja sitä seuraavana taas jo noudettavaksi asti. Näin toimii n-määrä kotimaisia suuriakin verkkokauppatoimijoita ja homma toimii kuin junan vessa.

Jotenkin outoa, että tavara löytää jopa keskieuroopasta saksan Amazonin kautta tilattuna nopeammin perille. Olisi kiva saada joku selvitys miksi prosessi on niin raskas ja hidas.
 
Gigantissa ja Powerissa (etenkin jälkimmäisessä) kyllä hämmentää ainainen tavaran toimittamisen hitaus. Kun kyse kumminkin omassa varastossa olevista tuotteista. Markkinoinnissa viestitään kyllä mieluusti jopa nopeista toimituksista huikealla 2-7 arkipäivän ikkunalla. Todellisuudessa 2 ei toteudu käytännössä koskaan ja 7 on liian usein käytännössä se päivä kun paketti liikahtaa logistiikkayhtiön haltuun vasta oikeasti.

Siinä missä oma odotus kotimaiselle toimijalle olisi kumminkin, että paketti löytää tiensä viimeistään tilausta seuraavana päivänä postiin ja sitä seuraavana taas jo noudettavaksi asti. Näin toimii n-määrä kotimaisia suuriakin verkkokauppatoimijoita ja homma toimii kuin junan vessa.

Jotenkin outoa, että tavara löytää jopa keskieuroopasta saksan Amazonin kautta tilattuna nopeammin perille. Olisi kiva saada joku selvitys miksi prosessi on niin raskas ja hidas.
Tuskin Powerin ja Gigantin keskuvarastot Suomessa ovat. Ja onhan jollain Amazonilla ihan järjetön skaalaetu, kun paketteja lähtee käsittämättömiä määriä maailmalle joka päivä, on myös mahdollista panostaa rahallisesti enemmän tähän, koska kustannus per tuote on paljon pienempi, kuin jollain Gigantilla, Powerilla tai Verkkokaupalla. Powerin liikevaihto n. 330 miljoonaa 2020, Amazonin n. 386 miljardia. Reilu 1000-kertainen ero.
 
Tuskin Powerin ja Gigantin keskuvarastot Suomessa ovat. Ja onhan jollain Amazonilla ihan järjetön skaalaetu, kun paketteja lähtee käsittämättömiä määriä maailmalle joka päivä, on myös mahdollista panostaa rahallisesti enemmän tähän, koska kustannus per tuote on paljon pienempi, kuin jollain Gigantilla, Powerilla tai Verkkokaupalla. Powerin liikevaihto n. 330 miljoonaa 2020, Amazonin n. 386 miljardia. Reilu 1000-kertainen ero.

Gigantilla ei ole päävarasto suomessa. Powerilla ainakin luulin, että on.

Verkkis (ja kuten sanoin, lukuinen muu suomalainen toimija) taas toimittaa usein juurikin oikein mallikkaasti varastotuotteet jopa samana päivänä tilauksesta, viimeistään seuraavana - ja Postikin kyllä (vastoin yleistä vinoilua) tätä nykyä oikeasti kiikuttaa ne todella mallikkaalla success ratella noutopisteelle päivässä.
 
Verkkis (ja kuten sanoin, lukuinen muu suomalainen toimija) taas toimittaa usein juurikin oikein mallikkaasti varastotuotteet jopa samana päivänä tilauksesta, viimeistään seuraavana - ja Postikin kyllä (vastoin yleistä vinoilua) tätä nykyä oikeasti kiikuttaa ne todella mallikkaalla success ratella noutopisteelle päivässä.

Itellä ei oo kyllä vuosiin Verkkis(kään) toimittanut varastotuotteita samana päivänä tilauksesta. :( Posti sitten taas vauhdikkaasti on kuskannut lähetyksen perille, kun on sellaisen saanut.
 
Gigantin keskusvarasto on Jönköpingissä melko eteläisessä Ruotsissa, ja Powerin varasto siitä vielä hiukan etelään Skillingarydissä - tai on ainakin ollut, koska joskus on mm. astianpesukone lähtenyt nimenomaan sieltä. Ongelma ei tunnu pääsääntöisesti olevan logistiikassa ja etäisyydessä, koska tavara on kyllä saapunut Suomeen aika nopeasti, kunhan se vain on saatu varastosta lähtemään. Joulun jälkeen tilattu sykemittari lähti Gigantilla vasta sen 7. päivän aikana mikä oli toimituslupaus, mutta laskettakoon joulun jälkeisten alennusmyyntien kiireeksi.

Enemmänkin tuntuu että Suomen päässä tavaran liikkuminen on ollut joskus aivan arpomista, onneksi viime aikoina Posti ja Matkahuolto ovat toimittaneet paketit kohtuullisen ripeästi. Tosin Postin kuljetus ohitti tilatun kotiintoimituksen, ja vei paketin kaupan automaattiin kysymättä tai ilmoittamatta ennakkoon.
 
Ja lopulta, olkoot syyt missä tahansa, niin itselleni ei ainakaan nykyinen toimitustahti maistu kuluttajana. Ei istu odotuksiin ja oletuksiin. Kun tilaan kotimaiselta toimijalta varastossa olevia tuotteita on toimitusnopeus yksi tärkeimpiä syitä miksi ylipäätään sieltä tilaan. Power tai Gigantti ei siihen omalla kohdalla ole pystynyt vastaamaan jo useamman kerran kokemuksella. Yli viikko on liian kauan kun kaikki muutkin pystyy parempaan. Vältän tilaamista jatkossa ja katson mielummin tarjonnan ensisijaisesti muilta toimijoilta.

Juujuu "hetikaikkimullenyt" sukupolven tuotos ja "ei varmaan poweria ja giganttia paljon kiinnosta" vahvasti läsnä.
 
Juu, onhan tuo älytöntä että ulkomaisilta toimittajilta saa samassa ajassa tai nopeamminkin kuin kotimaisilta liikkeiltä jotka vielä kertovat että tuotetta on varastossa. Ja monesti ainakin pienemmissä tavaroissa ulkomailta saa jopa edullisemminkin.

Joskus oli kyllä sellainen fiilis että ihan kuin nuo jotkut kotimaiset firmat keräilisivät tilauksia viikon ajalta ja sitten yhtenä päivänä pistäisivät koko kasan postille/kuljetusliikkeelle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 389
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom