Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Onko faktaa ?

Tai no, jos takuu on oikeasti lisäarvo ja sen ehdoissa sovittu että jaellaan lahjakortteje, niin sitten ei kai mitään mutistavaa.

Mutta tässä t ei kai sellaisesta kyse, joten en ihan ilman uskottavaa selitystä niele sitä että rahalliset hyvitykset voisi maksaa lahjakorteilla, muistelen että virhevastuu tasoisen takuun kanssa, nimenomaan ei tarvi hyväksyä lahjakortteja.

Asiat voi olla muuttuneet, tai muista väärin.
Tässä ketjussa ei ole kauaa kun asiaa puitiin viimeksi. En itse tiedä mihin perustuu ja itse vuosia sitten eri liikkeessä myyjänä toimiessani palautin asiakkaan haluamalla tavalla, kun ei muita ohjeita ollut annettu.

Luulisin että jotenkin tuossa, että rahapalautus pitää tehdä samalle maksutavalle jolla on maksettukin, on takana jokin sääntö. Lieköhän luottoyhtiön "sääntö" tai sitten kauppa saa luottoyhtiöltä hyvityksen maksun kuluista tms. Verkkis kuitenkin toimii noin. Käteiskaupassa tietty eivät tiedä kenen rahoja on olleet ja voi saada hyvityksen rahanakin ilman mutinoita, mutta selvästi tässä tapauksessa oli jokin muu maksutapa kyseessä
 
Rahallidrt palautukset tehdään aina samalle maksuvälineelle millä ne on maksettukin. Ei ole olemassa mitään "takuuoikeuden siirtoa" muutenkaan.

Nyt kyllä puhut puutaheinää. Takuu on nimenomaan tuotteella, ja se takuu siirtyy tuotteen mukana uudelle omistajalle jos tuote myydään. Tuossa edellä sulle annettiinkin linkki KKV:n sivuille mistä voit asian tarkistaa. Toki jotkut firmat yrittää takuuehdoissaan muuttaa tätä ja rajata takuun voimassaolon vain ensimmäiselle omistajalle, mutta Suomessa kuluttajan laillisia oikeuksia heikentävä takuuehto ei ole voimassa.

Tämä myös luo tarpeen ja syyn tehdä hyvitys muulla maksutavalla kuin millä tuote on alun perin ostettu, koska siinähän ei olis mitään vitun tolkkua, että hyvitys korjauskelvottomasta tuotteesta menisi sen pois myyneelle henkilölle ja uudelle omistajalle jäisi musta pekka käteen.

Vaikka hyvitys lähtökohtaisesti tehdäänkin aina sille maksuvälineelle jolla tuote on ostettu, ei tämäkään asia voi poistaa kuluttajalta laillisia oikeuksiaan tuotteen takuun suhteen. Jos tuote on myyty edelleen, ei hyvitystä mahdollisessa kaupan purkutilanteessa voida suorittaa alkuperäiselle ostajalle vaan se suoritetaan uudelle omistajalle.

Edit: tuo rahojen palautus samalle välineelle koskee enemmän palautustilanteita kuin takuusta johtuvia kaupan purkuja. Kuluttajallahan saattaa maksuvälineet vaihtua muutenkin välissä, esim. kahden vuoden päästä ei välttämättä enää ole samaa luottokorttia käytössä kuin millä tuotteen on ostanut jne...
 
Tässä ketjussa ei ole kauaa kun asiaa puitiin viimeksi. En itse tiedä mihin perustuu ja itse vuosia sitten eri liikkeessä myyjänä toimiessani palautin asiakkaan haluamalla tavalla, kun ei muita ohjeita ollut annettu.

Luulisin että jotenkin tuossa, että rahapalautus pitää tehdä samalle maksutavalle jolla on maksettukin, on takana jokin sääntö. Lieköhän luottoyhtiön "sääntö" tai sitten kauppa saa luottoyhtiöltä hyvityksen maksun kuluista tms. Verkkis kuitenkin toimii noin. Käteiskaupassa tietty eivät tiedä kenen rahoja on olleet ja voi saada hyvityksen rahanakin ilman mutinoita, mutta selvästi tässä tapauksessa oli jokin muu maksutapa kyseessä
Kkv sivuilla on pitkät lätinät, mutta ne on vähän mitä on, ja koskeeko edes tänävuonna tehtyjä kauppoja.

Mutta silmiin pistävää on se että heidän sivuilla puhutaan paljon ostajasta, ja sitä tukee myös se että kyse ostajan ja myyjän välisestä sopimuksesta.. tosin joskus viimevuosisadalla on ratkottu riitoja takuun siirtymisestä tuotteen mukana, (kielletty markkinointi missä takuu voimassa vain ensimmäisellä omistajalla, tänä päivänä on takuu ehtoja jotka voimassa vain ensimmäisellä käyttäjällä)

Erityisesti kkv sivuilla puhutaan hyvitysten, korvausta palauttamisesta ostajalle, en tiedä onko otettu kantaa kuka valitsee palautuksen siirtotavan, ja voiko kauppa kieltäytyä palauttamasta virheestä kärsineelle. Jos käytettynä ostettu, niin tuo lisä ulottuvuuksia summien määrittämiseen. vertaa, näyttis josta maksettu enemmän, tai päinvastainen, joku muutaman satkun maksanut rikka imuri ostettu muutamalla kympillä.

Mutta jos myyjä ei suostu palauttamaan kuin sille kortille millä maksettu, niin kivat sitten kun korttia ei enään ole. Lähetteleekö kortti yhtiö rahat miten ? tai esim ärrä kortti, virtuaalikortti.
 
Kkv sivuilla on pitkät lätinät, mutta ne on vähän mitä on, ja koskeeko edes tänävuonna tehtyjä kauppoja.

Mutta silmiin pistävää on se että heidän sivuilla puhutaan paljon ostajasta, ja sitä tukee myös se että kyse ostajan ja myyjän välisestä sopimuksesta.. tosin joskus viimevuosisadalla on ratkottu riitoja takuun siirtymisestä tuotteen mukana, (kielletty markkinointi missä takuu voimassa vain ensimmäisellä omistajalla, tänä päivänä on takuu ehtoja jotka voimassa vain ensimmäisellä käyttäjällä)

Erityisesti kkv sivuilla puhutaan hyvitysten, korvausta palauttamisesta ostajalle, en tiedä onko otettu kantaa kuka valitsee palautuksen siirtotavan, ja voiko kauppa kieltäytyä palauttamasta virheestä kärsineelle. Jos käytettynä ostettu, niin tuo lisä ulottuvuuksia summien määrittämiseen. vertaa, näyttis josta maksettu enemmän, tai päinvastainen, joku muutaman satkun maksanut rikka imuri ostettu muutamalla kympillä.

Mutta jos myyjä ei suostu palauttamaan kuin sille kortille millä maksettu, niin kivat sitten kun korttia ei enään ole. Lähetteleekö kortti yhtiö rahat miten ? tai esim ärrä kortti, virtuaalikortti.

Mitään lisäulottuvuuksia tai ongelmia ei aiheuta se, että takuuseen perustuvia vaatimuksia esittämässä on tuotteen käytettynä ostanut, koska esinekohtainen takuu on edelleen voimassa. Tuotteen alkuperäisen myyjän pitää korjata tuotteen vika, vaihtaa tuote ehjään, antaa hinnanalennus tai purkaa kauppa. Jos kaupan purkamisen tuloksena on se että uusi omistaja saa enemmän rahaa kuin mitä itse siitä käytettynä ostaessa maksoi, niin varmaan on oikein tyytyväinen lopputulokseen, mutta alkuperäiselle myyjälle se ei kuulu koska sillä olisi ollut mahdollisuus antaa ehjä tuote tilalle tai korjata tuote, eikä se kuulu myöskään ensimmäiselle omistajalle joka on itse päättänyt luopua sopimallaan hinnalla takuunalaisesta tuotteesta.

Sitten jos yksityishenkilö on ostanut toiselta yksityishenkilöltä tuotteen, jossa takuu ei ole voimassa, tilanne on siinä mielessä erilainen, että uusi omistaja ei voi vaatia alkuperäiseltä myyjältä, kuten verkkokauppa.comilta enää mitään jos tuote hajoaa ennen aikojaan. Vaan siinä tilanteessa pitää asiaa käsitellä sen edellisen omistajan kanssa, jolta tuote ostettiin käytettynä. Ostos lakkasi olemasta kuluttajankauppaa siinä vaiheessa kun kuluttaja osti sen joltain muulta kuin elinkeinonharjoittajalta. Sama tietysti aina silloin kun uusi omistaja on yritys tai elinkeinonharjoittaja.
 
Kuinkas helposti Gigantilta saa rahaa takaisin jos tulee tarjous alle ostohinnan tuohon 50pv sisään? Tv kyseessä niin ei välttämättä haluaisi oikeasti palauttaa, eli ts. riittääkö jos mainitsee asiasta. Ainakin Gigantin omaan tarjoukseen luulisi riittävän, entä kilpailijan? Gigantin sivuilla lukee, että isoissa tavaroissa sähköpostia palautuksen yhteydessä, varmaan menee sitten normi kotiinkuljetus hinnoilla (?) jos pitää oikeasti palauttaa, eli sekin onnistuu tarvittaessa.
 
Kuinkas helposti Gigantilta saa rahaa takaisin jos tulee tarjous alle ostohinnan tuohon 50pv sisään? Tv kyseessä niin ei välttämättä haluaisi oikeasti palauttaa, eli ts. riittääkö jos mainitsee asiasta. Ainakin Gigantin omaan tarjoukseen luulisi riittävän, entä kilpailijan? Gigantin sivuilla lukee, että isoissa tavaroissa sähköpostia palautuksen yhteydessä, varmaan menee sitten normi kotiinkuljetus hinnoilla (?) jos pitää oikeasti palauttaa, eli sekin onnistuu tarvittaessa.
Soittaisin aspaan tai menisin myymälään käymään, ainakin joskus aiemmin onnistui Gigantin oman kamppiksen kohdalla helposti myymälässä käymällä. En tiedä sitten jos tarjous jollain toisella firmalla.
 
Rahallidrt palautukset tehdään aina samalle maksuvälineelle millä ne on maksettukin.

Tätä on toistettu monta kertaa aika monessa ketjussa. Se on ehkä periaate.

Kuitenkin ihan omakohtaisesti omien kokemusten perusteella fakta se ei ole. Niin Verkkokauppa, Jimms kuin mahdollisesti Giganttikin palauttaa rahat miten haluaa.

Edit: tästä täytyy kyllä ehkä erikseen mainita että tähän asti mun kokemukset koskee ostoksen palautusta peruutusoikeuden perusteella. Luulisin toki että samanlaiset käytännöt pätee.

Esim. Jimms ei enää ota vastaan käteismaksuja, riippumatta siitä onko se laillista, kuitenkin sillä perusteella miksi Jimmsillä olisi enää edes käteistä. Jos puhutaan siis takuuasioiden käsittelystä, kaupan purkua ostoksista jotka on tehty ennen tuota.

"Ei ole olemassa mitään "takuuoikeuden siirtoa" muutenkaan."

Ja tällä sä tarkoitat mitä?

edit tätäkin voisi tarkentaa.
Tarkoitin siis että oliko tuo saivartelua vai jotain jolla on merkitystä. Takuu koskee tuotetta, joten se pääsääntöisesti "nököttää" siinä tuotteessa sen elinkaaren loppuun asti. Riippumatta siitä kuka sen tuotteen kulloinkin omistaa. Tämä on Suomessa itsestäänselvyys vaikka Jenkkifirmat yrittävät muuta väittää. Samalla tavoin lähes jokaisen nyt pitäisi tietää että takuuvaihdetun tuotteen takuu on alkuperäisen ostoksen mukainen. Jossain tapauksissa se voi uusiutua.



Edit: tuo rahojen palautus samalle välineelle koskee enemmän palautustilanteita kuin takuusta johtuvia kaupan purkuja. Kuluttajallahan saattaa maksuvälineet vaihtua muutenkin välissä, esim. kahden vuoden päästä ei välttämättä enää ole samaa luottokorttia käytössä kuin millä tuotteen on ostanut jne...

Tosiaan katso yllä.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on powerin kanssa pieni vääntö tällä hetkellä kun palauttivat kortille mikä suljettu 3kk sitten. Korttiyhtiö sanoo ettei palautusta näy ja Power taas laittaa kuvakaappauksia, että palautunut...

Sanoin jo peruutus tilanteessa, että annako tilinumeron vai uuden kortin numeron ja ilmoitin, että vanha kortti ei ole enää toiminnassa.

Eiköhän se sieltä onnistu. Muuten kyllä powerin kanssa hommat hoituneet paremmin kuin hyvin.
 
Ja toisaalta vaikka takuu ei siirtyisi ei se mitenkään poista virhevastuuta ja oikeutta saada se aikaisemmasta myyntiportaasta. Korjaus tai tavaran vaihto ovat ensisijaiset keinot jos nämä eivät aiheuta kohtuuttomia kustannuksia.
 
Ja toisaalta vaikka takuu ei siirtyisi ei se mitenkään poista virhevastuuta ja oikeutta saada se aikaisemmasta myyntiportaasta. Korjaus tai tavaran vaihto ovat ensisijaiset keinot jos nämä eivät aiheuta kohtuuttomia kustannuksia.
Yksityisten välisessä kaupassa sovelletaan kauppalakia jossa ei ole tuota kuluttajansuojalaista löytyvää aikasemman myyntiportaan virhevastuuta. Virheestä vastaa tällöin se yksityinen myyjä.
 
Noin kuukausi sitten vein Giganttiin PS5 -ohjaimen koska X-nappula alkoi jumittelemaan satunnaisesti. Viikko tästä soittivat ja kertoivat että takuukäsittely oli pantu väärin järjestelmään, tässä sinulle uusi viitenumero tapahtumalle. Fast forward kolme viikkoa eteenpäin eiliseen, eli kuukausi ohjaimen reklamaatiosta: tekstiviesti kilahtaa luuriin, tule hakemaan uusi ohjain hyllystä. Valkoisia pleikkarin mukana tulleita ohjaimia ei ollut hyllyssä, joten sain samaan hintaan valita toisenvärisen. Vähän kauan kesti keississä, mutta muuten kyllä jäi hyvä mieli. Arvasin tämän etukäteen ja olin jättöpäivänä käynyt ostamassa varaohjaimen muualta...
 
Nyt itellä kyllä loksahti leuka auki asiakaspalveluksen vastauksesta :hmm:

Eli mulla alkanu rx 5500 xt msi gaming x temppuileen nyt tämän vuoden puolella. Ongelmana on satunnainen kaatuilu nettiä selatessa ja youtubea kuluttaessa. Tajusin että mullahan on vielä alle 1kk takuuta tässä jäljellä, että eiköhän vielä katota saadaanko homma kuntoon ennen ku takuu loppuu. Tässä siis lainattu teksti asiakaspalvelun vastauksesta:

"Hei, X
kiitos yhteydenotostasi.

Näytönohjaimella tosiaan on 2 vuoden takuu. Tässä takuu vielä hetken voimassa. Tietokoneissa vika voi olla monen asian summa, tämän vuoksi huoltoon tulisi viedä tietokone, ei vain näytönohjain."

Kone on siis itse koottu erillisistä komponenteista ja ainoastaan näytönohjain on hankittu Gigantista. En ole ikinä kuullut että kukaan lähettäisi koko helahoitoa huoltoon jos kyseessä on yksi komponentti missä vika piilee (amd:n ohjauspaneeli siis tunnistaa häiriön näytönohjaimessa jne. laitoin tästä kans tiedon ensimmäiseen viestiini asiakaspalveluun).

Kuinka yleistä tämä on? Onko tämä edes laillista? Kuka mulle hommaa uudet komponentit jos ne siellä huollossa kusee loputkin osat vahingossa? Tai paketti menee hukkaan? :lol:

Hitto ku tuli muutama vuosi sitten purettua vanha kokoonpano atomeiksi sitä tutkiessa, geforce gtx 260 black edition jne. ois voinut sen ikäisen kokoonpanon laittaa sinne läpällä testi kokoonpanoksi ja katsoa kauanko menee että tulee vastaus :rofl:.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kuinka yleistä, että näytönohjaimen takia kone kaatuilee nettiä selatessa tai youtubea katsellessa? Itse en näyttistä epäilisi ensimmäisten joukossa. Toki, jos olet toisella näyttiksellä kokeillut ja ei mitään ongelmia, niin sitten syy on todennäköisemmin näytönohjaimessa.
 
Kuinka yleistä tämä on? Onko tämä edes laillista? Kuka mulle hommaa uudet komponentit jos ne siellä huollossa kusee loputkin osat vahingossa? Tai paketti menee hukkaan? :lol:

Eipä ne voi millään muotoa vaatia sulta koko tietokonetta sinne jos ei se ole sieltä ostettu pakettikone. Pakettikoneen tapauksessa tuo olis ihan normaalia ja järkeenkäypää koska takuu koskee konetta kokonaisuutenaan, mutta itse kootussa josta vain yksi komponentti ostettu heiltä siinä ei ole järjen häivääkään.

Mahtaakohan kyse olla siitä ettei niillä ole mitään testipenkkiä siellä itsellään ja haluavat testata sun koneella siellä..?

Jos sulla on joku kakkoskortti jonka voi heittää koneeseen sökön tilalle ja testata sen kanssa niin sillä ainakin helposti vois rajata ongelmaa itsekin, voisit Gigantillekin sanoa että testattu on toisella ohjaimella eikä ongelmaa joten vika rajattu näytönohjaimeen.
 
Lähinnä herää kysymys, että miten lähdit asiaa ajamaan? Olisiko asiakaspalvelu saanut jostain käsityksen, että koko tietokone olisi ostettu Gigantista eli ymmärtänyt asiaa hieman väärin?

Mutta oletko tosiaan kokeillut muulla näytönohjaimella? Kuulostaisi kyllä erikoiselta, että näytönohjain kaataisi konetta vain nettiä tai youtubea katsellessa muttei muissa sovelluksissa.
 
Kuulostaisi kyllä erikoiselta, että näytönohjain kaataisi konetta vain nettiä tai youtubea katsellessa muttei muissa sovelluksissa.
En tiedä liittyykö kysyjän ongelmaan mutta itselläni oli joku aika sitten vastaavanlainen ongelma. Nvidian näytonohjain ja Firefox -yhdistelmä kaatoi konetta selaimella videoita (youtube, vimeo, ...) katsellessa ja esimerkiksi jotain selainpelejä pelatessa. Muissa yhteyksissä en huomannut mitään ongelmia. Toisella selaimella vikaa ei esiintynyt eikä silloin kun downgradesin näytönohjaimen ajureita pykälän verran vanhempaan. Oli siis joku mystinen firefoxin ja näytönohjainajureiden yhteensopivuusongelma. Eli kannattaa ainakin alkajaisiksi kokeilla toisia ajureita ja/tai toista selainta, en ollenkaan ihmettelisi jos olisi esim ajuriongelma.
 
Ei ne minusta tuossa VAADI tuomaan koko konetta vaan suosittelevat kun se vika voi olla jossain muuallakin.
Kuvittelisin että olis kiva testata se muu konekin toisella näytönohjaimella jos pelkän näytönohjaimen testit menee ongelmitta läpi.
 
Ei ne minusta tuossa VAADI tuomaan koko konetta vaan suosittelevat kun se vika voi olla jossain muuallakin.
Kuvittelisin että olis kiva testata se muu konekin toisella näytönohjaimella jos pelkän näytönohjaimen testit menee ongelmitta läpi.

Hyvä huomio, itellä jäi vaan "tulisi" sanasta sellainen vika, että tulevaisuuteni on jo suuniteltu :D.

En tiedä liittyykö kysyjän ongelmaan mutta itselläni oli joku aika sitten vastaavanlainen ongelma. Nvidian näytonohjain ja Firefox -yhdistelmä kaatoi konetta selaimella videoita (youtube, vimeo, ...) katsellessa ja esimerkiksi jotain selainpelejä pelatessa. Muissa yhteyksissä en huomannut mitään ongelmia. Toisella selaimella vikaa ei esiintynyt eikä silloin kun downgradesin näytönohjaimen ajureita pykälän verran vanhempaan. Oli siis joku mystinen firefoxin ja näytönohjainajureiden yhteensopivuusongelma. Eli kannattaa ainakin alkajaisiksi kokeilla toisia ajureita ja/tai toista selainta, en ollenkaan ihmettelisi jos olisi esim ajuriongelma.


Törmäsin tuossa asiaa tutkiessa amd:n foorumilla muihin tyyppeihin kenellä on samaa ongelmaa ollut, niin mietin että jos tässä ois sama tyyppi vika. Aluksi siis tietenkin ajattelin että tässä on joku paska amd:n päivitys nyt vaan sattunut vastaan, mutta semi tiuhaa tahtia ku amd on tykittänyt päivityksiä tänä vuonna niin on niitäkin tullut kokeiltua erilaisia ja myös puhtaalta pöydältä.

Sanoin että voin sovittaessa rakentaa heille testikokoonpanon, mutta totesin samassa lauseessa, että se kyllä tuntuis musta vähän oudolta rakentaa huollolle testi kokoonpano :smile:.


Lähinnä herää kysymys, että miten lähdit asiaa ajamaan? Olisiko asiakaspalvelu saanut jostain käsityksen, että koko tietokone olisi ostettu Gigantista eli ymmärtänyt asiaa hieman väärin?

Mutta oletko tosiaan kokeillut muulla näytönohjaimella? Kuulostaisi kyllä erikoiselta, että näytönohjain kaataisi konetta vain nettiä tai youtubea katsellessa muttei muissa sovelluksissa.

Laitoin kuitin liitteenä missä näkyy tuo ostettu komponentti :D

Eipä ne voi millään muotoa vaatia sulta koko tietokonetta sinne jos ei se ole sieltä ostettu pakettikone. Pakettikoneen tapauksessa tuo olis ihan normaalia ja järkeenkäypää koska takuu koskee konetta kokonaisuutenaan, mutta itse kootussa josta vain yksi komponentti ostettu heiltä siinä ei ole järjen häivääkään.

Mahtaakohan kyse olla siitä ettei niillä ole mitään testipenkkiä siellä itsellään ja haluavat testata sun koneella siellä..?

Jos sulla on joku kakkoskortti jonka voi heittää koneeseen sökön tilalle ja testata sen kanssa niin sillä ainakin helposti vois rajata ongelmaa itsekin, voisit Gigantillekin sanoa että testattu on toisella ohjaimella eikä ongelmaa joten vika rajattu näytönohjaimeen.

Ei siis ole kokonaan rikki, nyt vaan on alkanut tuota mustaaruutua tarjoamaan vähän useammin. Vielä voisin jotenkin uskoa, että kyseessä ois emolevyssä oleva vika, mut ongelmaa ei tule silloin kun pelaan, niin se vaikuttaa vähän oudolta. Kyllähän sitä mielellään testailis muiden koneita jos vaan sais käsiinsä :D. Mulla on tässä koneella jo ihan työjuttuja ja salasanoja mitä en missään nimessä voi antaa sinne matkaan ja tosiaan jos jotain menee siellä rikki tai paketti katoaa niin en usko, että ne alkaa korvaamaan ennen ku saan mustaa valkoisella:). Laitoin sinne asiallisen vastauksen ja kaikki asiat mitä näissä mun kahdessa viestissä on. Katsotaan mitä sieltä tulee. Lisäksi pyysin, että välittää mailit suoraan sinne huoltoliikkeeseen niin voin neuvoitella heidän kanssaan.
 
Asia ratkesi silviisiin, että Gigantista soitti mulle asiakaspalvelija ja sanoi, että ei tietenkään tarvitse tuoda muuta kuin takuun piirissä oleva näytönohjain. Sanoi että prosessi näytönohjaimen kanssa kestää 2-3 viikkoa ja hyvin todennäköisesti siitä palautetaan rahat tilille (250e) jos vika ilmenee. Hän kertoi, että heillä ei ole nyt "vallitsevasta tilanteesta johtuen" kyseisiä näytönohjaimia hyllyssä, vastasin että ei varmasti ole kun ei kyseistä näytönohjainta enään edes valmisteta :D. Sanoin että voin maksaa väliä jos saan rx 6600 tilalle, myyjä vastasi, että ei meillä ole niitä yhtään varastossa. Vastasin että aika erikoista kun juuri äsken katsoin, että teidän nettisivuilla on varastossa useampia malleja. Myyjä vastasi että katsotaan sitten miten toimitaan.

Sanoi vielä erikseen, että jos toimitat näytönohjaimen viimeisinä takuun päivinä, siihen tullaan tekemään "erityinen tarkastelu", jotta väärinkäytöksiltä vältyttäisiin:hmm:. Laki sanoo että takuuaikana ilmenneestä viasta tulee ilmoittaa kohtuullisen ajan puitteissa, joka on määritelty 2kk, mulla siis loppuu takuu 3 viikon päästä takuu:smile:

Osaako joku sanoa, että voiko mulla mennä takuu tuosta kortista jos ajan raskaan näytönohjaimen testit sillä ja se sanoo lopullisesti kaput?
 
Toi "erillinen tarkastelu" ei perustu mihinkään. Se on ehtojen osalta se ja sama onko kyseessä takuuajan ensimmäinen, 35., vai viimeinen päivä. Ja kyllähän nyt näytyiksen täytyy kestää normaalikäyttöä, johon lasketaan myös pitkäkestoisia raskaita ajoja. Niin kauan kuin vaan jäähyt on kunnossa.
 
Muista, että Gigantti voi vähentää, mikäli kauppa puretaan korjaamisen mahdottomuuden vuoksi, käyttöhyötyä tuotteen arvosta.
 
Muista, että Gigantti voi vähentää, mikäli kauppa puretaan korjaamisen mahdottomuuden vuoksi, käyttöhyötyä tuotteen arvosta.

Tuskin alkaa vänkäämään näillä näyttisten hinnoilla. Siltikään noilla tiedoilla mitä tässä keskustelussa on jaettu, niin en (itse) lähettäisi huoltoon ollenkaan.
 
Kiitos kaikille hyvistä kommenteista!
Itellä sellainen hyvä säkä, että lähen työreissuun 3 viikoksi niin sama se on siksi aikaa käydä tuo palikka viemässä huoltoon. Hyvällä tuurilla kuukauden päästä saa amd:n melkein siedettävään hintaan. Joku varmasti miettii, että miksi amd niin tähän on vastaus, että mun 4k tv tukee ainoastaa freesychiä :smile:
 
Kiitos kaikille hyvistä kommenteista!
Itellä sellainen hyvä säkä, että lähen työreissuun 3 viikoksi niin sama se on siksi aikaa käydä tuo palikka viemässä huoltoon. Hyvällä tuurilla kuukauden päästä saa amd:n melkein siedettävään hintaan. Joku varmasti miettii, että miksi amd niin tähän on vastaus, että mun 4k tv tukee ainoastaa freesychiä :smile:
Heh. Ja varmaan tiedät, että myös Nvidia tukee freesyncia?
T. Nvidiaa käyttänyt vuosia ja näyttönä AOC halpis Freesync
 
Tekkiläiset varmaankin muistavat vajaa pari vuotta vanhan keissin, jossa Gigantti myi PNY:n bundlea jossa oli 500 gigan SSD, RTX2060 Super ja 16GB RAM, ja miten tuossa oli virhe sekä SSD:n että näytönohjaimen osalta, mutta osa meistä tilaajista sai kuitenkin 500 gigan levyn ja RTX 2060 Superin, ja osa vielä lisäksi 1660 Superin kaupan päälle.

Myin oman 2060 Superin eteenpäin aika lailla tasan vuosi sitten, kortti on nyt levinnyt eikä Gigantti suostu ottamaan sitä huoltoon, koska kuitissa lukee 1660 Super. Lisäksi koko tilaus on poistettu Gigantista mun omilta sivuilta, mutta sähköpostista toki dokumentti löytyy.

Eihän tämä voi mennä näin, kun 2060 Super on kuitenkin se alkuperäinen ostamani näytönohjain jonka pitäisi ehdottomasti olla takuullinen. 1660 Superin myin eteenpäin takuuttomana. Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä?
 
Tekkiläiset varmaankin muistavat vajaa pari vuotta vanhan keissin, jossa Gigantti myi PNY:n bundlea jossa oli 500 gigan SSD, RTX2060 Super ja 16GB RAM, ja miten tuossa oli virhe sekä SSD:n että näytönohjaimen osalta, mutta osa meistä tilaajista sai kuitenkin 500 gigan levyn ja RTX 2060 Superin, ja osa vielä lisäksi 1660 Superin kaupan päälle.

Myin oman 2060 Superin eteenpäin aika lailla tasan vuosi sitten, kortti on nyt levinnyt eikä Gigantti suostu ottamaan sitä huoltoon, koska kuitissa lukee 1660 Super. Lisäksi koko tilaus on poistettu Gigantista mun omilta sivuilta, mutta sähköpostista toki dokumentti löytyy.

Eihän tämä voi mennä näin, kun 2060 Super on kuitenkin se alkuperäinen ostamani näytönohjain jonka pitäisi ehdottomasti olla takuullinen. 1660 Superin myin eteenpäin takuuttomana. Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä?
Siitä gigantin sähköpostista kaappaus uudelle omistajalle, niin pitäisi takuun rokata. Itselle ainakin tuli silloin viesti, että 2060super tulee perässä ja 1660s saa pitää. Saattoi olla kyllä tekstiviestikin. Enää ei varmaksi muista...

Edit. Paremmin asiaa tuntevia voi olla "oikeammassa" ketjussa
 
Siinä voi tosiaan tulla ylimääräistä säätämistä jos kuitissa lukee jotain muuta kuin mitä oikeasti tuli. Ei siinä joku perus aspa tiedä tai muista että joku tollanen keissi oli pari vuotta sitten.
Kuitissa lukee itsellä PNY Platinum kit. Ei siis sisällä tietoa mitä se sisältää. Ehkä foorumilla olisi vielä kuvakaappauskin tallessa tuosta myynti-ilmosta, niin sitä voisi esittää gigantille. Joka tapauksessa kortilla luulisi takuun pelaavan tuolla kuitilla, kunhan gigantti tajuaa, että sillä se on heiltä ostettu :)
 
Viimeksi muokattu:
Itselle ainakin tuli silloin viesti, että 2060super tulee perässä ja 1660s saa pitää.

Ei lukenut siinä tekstiviestissä että mitä tulee milloinkin, pelkästään että toinen näytönohjain on tulossa ja molemmat saa pitää.

Keskustelu jatkuu toisessa ketjussa kun meni ajatuksissani väärään.

1648727372720.png
 
Viimeksi muokattu:
Gigantin verkkosivu uudistuksen jälkeen tilin tilaushistoriasta ei löydy kuin muutama hassu tilaus. Onko muilla samaa ongelmaa?
 
Vähän vaatii viilausta nuo uudet sivut. Saasta150. 100% fonteilla, kaikissa muissa on ääkköset.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2022-04-01 111449.jpg
    Näyttökuva 2022-04-01 111449.jpg
    18,7 KB · Luettu: 189
Vähän vaatii viilausta nuo uudet sivut. Saasta150. 100% fonteilla, kaikissa muissa on ääkköset.

Siellä on developer jättänyt tekstin overflown hiddeniksi vaikka hyvinhän nuo ä:n pisteet olisivat mahtuneet.

1648801044458.png


Gigantin verkkosivu uudistuksen jälkeen tilin tilaushistoriasta ei löydy kuin muutama hassu tilaus. Onko muilla samaa ongelmaa?

Mulla puuttuu tasan yksi tilaus.
 
Näkyy ainakin minulla kaikki tilaukset.
Siellä on developer jättänyt tekstin overflown hiddeniksi vaikka hyvinhän nuo ä:n pisteet olisivat mahtuneet.

1648801044458.png




Mulla puuttuu tasan yksi tilaus.
Omissa tilauksissa tuorein tilaus on päivämäärällä 5.2.2020, vaikka siellä pitäisi olla ainakin 3 tilausta vuodelta 2021. Myös vanhempia tilauksia puuttuu, vaikka sähköpostista löytyy tilausvahvistukset.

Pitääpä koittaa saada asiakaspalveluun yhteys. Chattinappi on hävinnyt johonkin, tilalla löytyy vain jokin videopuhelu vaihtoehto :confused:

E: nyt tuli näkyviin videpuhelun lisäksi Chat vaihtoehto. Mitä lie bugitti aiemmin.

E2: Nähtävästi tiedossa oleva ongelma, tulevat jollain aika välillä näkyviin loputkin tilaukset.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, nuo Gigantin uudet sivut bugaavat aina välillä. Joskus ehkä kuukausi sitten en pystynyt tilaamaan mitään kun väkisin aina tilausta yrittäessä heitti yritysasiakaspuolelle ja kun mulla ei ole yritystunnareita niin... No, parin päivän pääsyä uusi yritys ja silloin onnistui, tosin joku bugi silloinkin tuli vastaan. Ilmeisesti testaavat sivunsa käyttäjillä tai jotain.
 
Ei tue HDMI:n kautta ja ei taida olla 4K-telkkaria Displayportilla.

Pelaa töllöjen kanssa HDMI:llä (2.1). Täältä voi ihmetellä tuettuja töllöjä: NVIDIA GeForce G-SYNC Gaming Monitors

Esim. LG:n oledit tuettu 2019 malleista lähtien.

Jujuna on, että HDMI 2.1 sisältää VRR standardin. Aiemmat HDMI:t ei tuota natiivina sisällä vaan AMD:lla on ollut tuossa oma viritys, jotta Freesync on pelannut HDMI:n läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko avautua. Verkkiksestä ennakkotilattu S22 tuli viimein viikonloppuna varastoon ja sitten jäin odottamaan, että saavat sen postiin. Maanantaina lähti tulemaan samassa tilauksessa tilattu suojakuori ja mailissa sanottiin, että loppu tilauksesta lähetetään pääsääntöisesti vuorokauden sisällä. No eipä lähtenyt. Soitin sitten Verkkikseen, että voisiko sen tulla vaan hakemaan ja vastauksena sain, että ei enää onnistu, kun se on postituksessa ja lähtee näillä näppäimillä. Tämä siis eilen eikä luuri ole vieläkään liikahtanut mihinkään.
 
Kirjoitellaan tänne nyt jo etukäteen. Gigantista ostettu hella, asennus mukana. Kiertoilma uunissa päällä niin hirvee pärinä/resonointi. Kuulee kuulokkeiden läpi.

Tottakai siirtelisin hellaa sen 1-3mm, mitä varaa on. Selvisi myös mistä resonointi tulee (uunin lapsilukko). Periaatteessa kuitenkin, huolto paikalle. Ei olen mun hommia väännellä lapsilukon rautoja tjsp.
 
Gigantin verkkosivu uudistuksen jälkeen tilin tilaushistoriasta ei löydy kuin muutama hassu tilaus. Onko muilla samaa ongelmaa?

Kyllä. Tuo on uusi systeemi ja sinne on siirretty osa tilauksista, osa ei.

Itsellä näyttää että ne on ihan arponeet mitkä siirtää. Joku useampi vuosi sitten ostettu näyttö on siirretty, viime kesällä ostettu varsin hintava 3080 ei ole siirretty, 2021 keväällä ostetut pari halpaa emoa ei siirretty, tammikuussa 2021 tilatut pari näyttistä(jotka sain vasta hiljattain) oli siirretty ja myöhemmin tehty uusi korvaava tilaus.

Tuo uusi systeemi on ollut jo monta kuukautta ja vanhaa ei enää näe, vähän epäilen että ne niitä enää siirtää, ellei ole jotain aktiivisia tilauksia.
 
Pelaa töllöjen kanssa HDMI:llä (2.1). Täältä voi ihmetellä tuettuja töllöjä: NVIDIA GeForce G-SYNC Gaming Monitors

Esim. LG:n oledit tuettu 2019 malleista lähtien.

Jujuna on, että HDMI 2.1 sisältää VRR standardin. Aiemmat HDMI:t ei tuota natiivina sisällä vaan AMD:lla on ollut tuossa oma viritys, jotta Freesync on pelannut HDMI:n läpi.


Ja ongelmana tässä on se, että (Samsung Q70R 65) HDMI 2.0b ei riitä jos haluaa nvidian korteilla saada ruudun päivityksen synkkaan. Mulle riittää aivan hyvin vielä pari vuotta pelatessa 1440 120hz. On 65 tuumaset Oledit vielä sen hintaisia, että ei kehtaa laittaa ku kuvakin on melkein samaa tasoa ku näissä Samsungin premium Qledeissä.
 
Oliko rde.fi:n kanssa se että ei missään tapauksessa kannata sieltä mitään ostaa?
 
Oliko rde.fi:n kanssa se että ei missään tapauksessa kannata sieltä mitään ostaa?

2017 uskalsin laittaa niille 2500€ 65" oledistä. En tiedä jos olisi tullut takuu juttuja niin kaipa nekin olisi hoituneet lg:n kautta jos sillä saralla on ongelmia?

Ainakin kerran telkkari ilmoitti, että tähän malliin vaihdetaan virtalähde (oli jo takuun ulkopuolellakin) jos vastaat viestiin ok. Ja viikon päästä tuli asentaja vaihtamaan virtalähteen kotio.
 
En ole Gigantissa asioinut huonojen kokemusten takia varmaan 10 vuoteen, mutta nyt oli hyvä puhelintarjous ja ajattelin, että jos se siitä... Myyjä oli mukava. Tarjosi liittymää sun muuta, mutta ei tuputtanut vaan yksi ei riitti vastaukseksi. Puhelin noudettiin Speden Rautakaupasta kassan vierestä, mikä oli vähän outoa ja hyvin hidasta, mutta ok.

Kotona paketti auki ja väärän värisen oli antanut. Katsoin kuittia ja siinä tosiaan luki värinä Phantom White eikä Pink, kuten olin pyytänyt. En tosiaan tarkastanut kuitista maksun jälkeen, että olihan varmasti myynyt minulle sen, minkä pyysin. Asiakaspalvelu sanoi, että ei voi vaihtaa, koska paketti avattu.

Ei tämä nyt hirveästi Gigantin mainetta pelastanut silmissäni, vaikka olihan tämä periaatteessa oma moka, kun en kuittia ja pakettia tarkastanut ennen avaamista, vaan luotin myyjään.
 
En ole Gigantissa asioinut huonojen kokemusten takia varmaan 10 vuoteen, mutta nyt oli hyvä puhelintarjous ja ajattelin, että jos se siitä... Myyjä oli mukava. Tarjosi liittymää sun muuta, mutta ei tuputtanut vaan yksi ei riitti vastaukseksi. Puhelin noudettiin Speden Rautakaupasta kassan vierestä, mikä oli vähän outoa ja hyvin hidasta, mutta ok.

Kotona paketti auki ja väärän värisen oli antanut. Katsoin kuittia ja siinä tosiaan luki värinä Phantom White eikä Pink, kuten olin pyytänyt. En tosiaan tarkastanut kuitista maksun jälkeen, että olihan varmasti myynyt minulle sen, minkä pyysin. Asiakaspalvelu sanoi, että ei voi vaihtaa, koska paketti avattu.

Ei tämä nyt hirveästi Gigantin mainetta pelastanut silmissäni, vaikka olihan tämä periaatteessa oma moka, kun en kuittia ja pakettia tarkastanut ennen avaamista, vaan luotin myyjään.
Tilanteesi on päivänselvästi kohtuuton. Ota rohkeasti asia uudelleen esiin myyjän kanssa ja korota tarvittaessa ääntäsi hieman.
 
Tuo on paskaa ettei Dustinilla voi tarkemmin valita postipistettä/automaattia toimitukseen. Tulee vain jonnekin, varmaankin postinron mukaan. Tosin sama on Bikesterillä, mutta tuollaista ei nykyaikana pitäisi enää olla lainkaan.
 
Onko normaalia että huollon seurantasivulla ei näy mitään edistymistä? Soitin aspaan ja siellä sanottiin että on normaalisti huollossa vaikka ei mitään edistystä mulle näykkään. Ainiin siis gigantista kyse.. Reiluun viikkoon ei oo tapahtunut mitään.
 
Onko normaalia että huollon seurantasivulla ei näy mitään edistymistä? Soitin aspaan ja siellä sanottiin että on normaalisti huollossa vaikka ei mitään edistystä mulle näykkään. Ainiin siis gigantista kyse.. Reiluun viikkoon ei oo tapahtunut mitään.
Miksi kysyt täältä kun kerran jo sait aspasta vastauksen? Ja jos tuonne seurantaan ei tiedot tarkemmin päivity, niin ei voida todentaa etteikö "tapahtuisi mitään". Voihan se olla että odottavat esim. varaosaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 025
Viestejä
4 878 406
Jäsenet
78 742
Uusin jäsen
teddie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom