Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Eiks tuolta muka saa kirjeenä peliä tms. tuota halvemmalla? 3,99 € oli ainakin just nouto postin automaatista lavallinen Noccoa. En pidä kovin pihalla olevana.
Ei näytä saavan enää kirjeenä mitään ja halvin mikä tahansa pienikin juttu on tosiaan 4,9€ pakettiautomaattiin. Itsellä on vielä järkevän matkan päässä Verkkis niin onneksi voi tilata vielä noudolla myymälään, mutta tosiaan tuohon n. 5 € hintaan ei pienempää tavaraa kyllä enää tule tilattua toimituksella.
 
Verkkokauppa.com on näköjään hinnoitellut itsensä jo aika hyvin ulos halvemman pään tavaroista, kun halvin postitusvaihtoehto maksaa 5€.
Enää ei siis saa automaattiin 2,90e hinnalla? Toisaalta en ihmettele näillä polttoainehinnoilla. Ovat varmasti jo pitkään tehneet persnettoa tarjoamalla noin edullisia postituskuluja.
 
Enää ei siis saa automaattiin 2,90e hinnalla? Toisaalta en ihmettele näillä polttoainehinnoilla. Ovat varmasti jo pitkään tehneet persnettoa tarjoamalla noin edullisia postituskuluja.
En tiedä mikä on etävaraston keräily, pakkaus kulut vs hylly myynti myymälässä.
Mutta jos puhutaan jostain kympin tuotteista niin isoin tekiä taitaa olla se lisämyynti, saada samoilla toimituskuluilla myytyä enemmän, (myymälässä saada asiakas nappaan jotain muutakin kassan viimeistään kassan nurkilla).

"isot" toimituskulut mahdollistaa myös pienemmät yksikköhinnat.

Tuolla alle kolmen euron hinnalla moni tilasi lähi lokeroon vs että lähti myymälässä käymään (noutaan). (poislukien ne jotka asu/asuu kävelymatkan päässä, tai jos sattu kaipaan hyllytavaraa heti nyt)

Edit:
Onkos siellä outletissä vielä hinnoittelu se että tuote maksaa näkyvän hinnan + rahdin. eli tavallaan vähän väärin esittävät hinnan, kun sillä näkyvällä hinnalla tuotetta ei voi saada, eikä voi edes samalla rahdilla ostaa useita tuotteita.
 
Mitä ihmettä Gigantin nettisivuille on oikein tapahtunut? Vetää juntturaan niin tietokoneen, tabletin kuin kännykänkin. Tunkee joka tuotteen eteen jotain osa-maksulaskelmaa jne. Aika uskomaton suoritus näin v. 2022.
 
Edit:
Onkos siellä outletissä vielä hinnoittelu se että tuote maksaa näkyvän hinnan + rahdin. eli tavallaan vähän väärin esittävät hinnan, kun sillä näkyvällä hinnalla tuotetta ei voi saada, eikä voi edes samalla rahdilla ostaa useita tuotteita.
On. Itse huomasin tämän korotuksen juuri tilatessani outletista. Tuote oli onneksi sen hintainen, että merkitys ei ollut huomattava, mutta tuolta olen tilannut myös alle 10€ tavaraa ja silloin alkaa kyllä olla tilanne se, että ei enää kannata. Laitetaan nyt esimerkiksi vaikka Apple USB-C - 3,5 mm -kuulokeliitäntäsovitin (MU7E2) 5€ (norm. 9,9€). Käytännössä postikulut syö alennuksen kokonaan. Jos ei kyseessä olisi outlet-tuote, todennäköisesti ostaja hakisi sen myymälästä, jolloin postikuluilla ei ole merkitystä tai sitten tilaisi samalla muuta, jolloin postikulut ei ole niin iso osa hintaa. Oma outlet-tuotteeni kaiken lisäksi meni paikallisen Verkkiksen pakettiautomaattiin, kun näköjään missään muualla lähempänä ei ollut tilaa.
 
Mitä ihmettä Gigantin nettisivuille on oikein tapahtunut? Vetää juntturaan niin tietokoneen, tabletin kuin kännykänkin. Tunkee joka tuotteen eteen jotain osa-maksulaskelmaa jne. Aika uskomaton suoritus näin v. 2022.
Juu, ne ovat ihan hirveät nykyään. Lisäksi kun on kirjautunut niin ainakin itselläni tilausten seuranta sekoilee, välillä on suomea ja englantia sekaisin, välillä ei meinaa kirjautua sisään vaan pitää yrittää monta kertaa, väillä tulee suomenkielisten tekstien tilalle jotain sivutemplaten tekstejä kuten "header.title" jne. Pistin jo kertaalleen tuonne palautetta noista sivuista mutta ei varmaan haittaa jos kaikki muutkin kertoisivat että sivut on ihan paskat.
 
Ihan ymmärrettävää tuo toimituskulujen nosto, vaikka kyseessä olisi vain yksi pieni tuote pelkästään yhden tilauksen kerääminen, käsittely ja pakkaus vie yllättävän paljon aikaa. Varsinkin outlet tuote joiden kaikki saldo on myymälässä.
 
On. Itse huomasin tämän korotuksen juuri tilatessani outletista. ..
Tuo on ihan syvältä, mainostetaan hintaa millä sitä tuotetta ei voi mitenkää saada, vaan kokonais hinta voi olla esim 50% enemmän.

Laitetaan nyt esimerkiksi vaikka Apple USB-C - 3,5 mm -kuulokeliitäntäsovitin (MU7E2) 5€ (norm. 9,9€).
Etsin tuon, vaati kirjatumista (reksiteröinti) ja tilaamisen aloittamista että näki kokonaishinnan.
Kokonaishinta 8,7€
Markkinoitu hinta 3,8€, alennus/säästö 62%
Myös 5€ versio, jonka kokonaishinta on ihan sama 9,9€
 
Viimeksi muokattu:
Nouto myymälästä, eihän silloin tule mitään kuluja?
Noita verkon outlet-tuotteita ei voi noutaa mistään vaan ne voi tilata ainoastaan postitse yksi tuote kerrallaan, jolloin aina laukeaa tuo n. 5€ postikulu. Sehän tässä "ongelma" onkin. Tietenkään Verkkokaupan ei kannata tätä hyväntekeväisyytenä tehdä, mutta ehkä pitäisi miettiä, kannattaako noita muutaman kolikon hiluja enää edes verkko-outletissa myydä, koska asiaakkaalle niiden kannattavuus on selvästi huonontunut.
 
Nouto myymälästä, eihän silloin tule mitään kuluja?
Ei ole sellaista vaihtoehtoa.

Tietenkään Verkkokaupan ei kannata tätä hyväntekeväisyytenä tehdä, mutta ehkä pitäisi miettiä, kannattaako noita muutaman kolikon hiluja enää edes verkko-outletissa myydä, koska asiaakkaalle niiden kannattavuus on selvästi huonontunut.
Ongelma on hinnoittelu, Verkkokauppa.com ei kerro markkinoinnissa kokonaishintaa, vaan se paljastuu asiakkaalle vasta kirjatuessa ja sen jälkeen tilaa.

Eli homma olisi ihan ok jos ne yksittäiskappaleiden hinnat sisältäisi toimituskulut, ja jos asiakas haluaa lisäpalveluita, ne sitten lisähintaan.

Toki kokonaishinnan näyttäminen voi vähentää myyntiä, eihän sen piilottelussa muuten mitään järkeä ole.
 
Gigantista ollut välillä ok kokemuksia, mm. OLED tilaus hoitui varaston huvettua toisesta liikkeestä ja säästyi parin vk viiveeltä, mutta nyt oli heikkoa.

Viikonloppuna ilmaantui tablet tarjous ja mitään eräpäivää en tarjouksessa nähnyt. Ainoa päivämäärä oli Samsungin Trade-In, missä seisoi 30.6. Eli normi hinta 950€, ale hinta 699€ ja Trade-in (200€ + hiluja) vanhan laitteen kanssa -> loppuhinta <498€.

Vein tiskille vanhan ladatun ja toimivan tabin. Ei laturia ja kuulemma pitää olla, vaikka sellaisesta ei lue yhtään mitään edes Gigantin Trade-In sivuilla. En sitä sitten alkanut siinä vääntää kun ajattelin että näin kai sitten ja huikkasi perään vielä että "sulla on 3 pv aikaa". Kaivoin tilalle puhelimen latureineen, minkä kiikutin paikalle illalla. Ihme syynäys onko näyttö kunnossa ja vartin puhelimen nakuttelu, vaikka varmasti menee suoraa SERiin. Paperit ja kaikenmaailman tietojen tenttaus Samsungia varten. Lopulta valmista ja hinta ~730€. Siinä sitten että mitä vittua. Ale (950€ -> 699€) oli sitten siinä päivän aikana kadonnut ja hinta palannut normaaliin. Mitään ei voi kulemma tehdä, vaikka juuri tarkistamani mukaan sen ensimmäisen käynnin tabin olisi pitänyt olla käypä ilman laturia ja täten olisi pitänyt tulla vastaan että homma hoidettu jo aikaa sitten.

Mistään en toisiaan löytänyt mainintaa tuon 950€ -> 699€ alen eräpäivästä, vain 30.6. Trade-In joka paikassa. Jos se jossain oli, niin hyvin piilotettuna. Ei ole tullut aikoihin asioitua tiskillä ja ei tarvitse vastakaan. Ei tuo nyt suoraa tiskillä olevan myyjän vika ole, heillä kun ei ole mitään valtaa alennuksiin, koneen näyttämän hinnan muuttamiseen tai muuhunkaan nykyään, mutta ketuttaa tuo silti.
 
Joo tuo Gigantissa asiointi on kyl ihan hanurista. Viimesimmän ostoksen minkä sieltä hain tarjouksesta niin tietenkin juuri ne tarjouksessa olevat kuulokkeet oli "hävinnyt" hyllystä ja joutui myyjältä kysymään. Tästä alkoi sitten puuduttava "tietojen päivitys ajantasalle" ja kaikenmaailman palveluiden tuputus.
 
Joo tuo Gigantissa asiointi on kyl ihan hanurista. Viimesimmän ostoksen minkä sieltä hain tarjouksesta niin tietenkin juuri ne tarjouksessa olevat kuulokkeet oli "hävinnyt" hyllystä ja joutui myyjältä kysymään. Tästä alkoi sitten puuduttava "tietojen päivitys ajantasalle" ja kaikenmaailman palveluiden tuputus.
Asioitko kenties franchising Gigantissa vai oikeassa Gigantin ketjun liikeessä? Tällä on iso merkitys siihen että millaista palvelua saa.
 
Verkkokauppa.com... miten nämä suomalaiset verkkokaupat epäonnistuvat lähes aina ja pettävät jopa vähätkin odotukset?

Sunnuntaina 26.6. tehty tilaus. Tavara Vantaan varastossa. Tilattu Oulun liikkeeseen. Tilanne vieläkin: Siirrossa. Arvioitu aika oli 2-3 päivää, joka sekin on ylittävän pitkä lupaus.

edit: siis viikko mennyt
 
Viimeksi muokattu:
No on kyllä, jos yli kaks kuukautta on mennyt. Ei itellä ois riittänyt kärsivällisyys odotella. *hymiö*

Voihan olla, että on kesä- ja sairaslomia päällekäin, jolloin on viivästynyt tuo siirto, tiedäpä noista. Itsellä nuo siirrot tulleet aina päiväss tai kahdessa.
 
Siis 26.6. sunnuntaina tilattu mutta näköjään liian tiukat asiakaslupaukset kun eivät edes niihin yllä.
 
Tänne tuli DNA liikkeeseen 5 € alennuskoodi. Harmi ettei käy netissä, koska kiersin 3 eri DNA Kauppaa Pirkanmaalla ja missään ei myyty varavirtalähteitä!

Näin ollen DNA Kauppa myymälässä only tarjouskuponki 2 kpl oli ihan täysin hyödytön minulle.

Jos tarjous olisi koskenut myös nettikauppaa, tilaisin laitteen saman tien, nyt koko kaupungin kiertelyn jälkeen taidan tehdä ostokseni muualla...
 
Nollapostaus, keskustelun häirintä
Tänne tuli DNA liikkeeseen 5 € alennuskoodi. Harmi ettei käy netissä, koska kiersin 3 eri DNA Kauppaa Pirkanmaalla ja missään ei myyty varavirtalähteitä!

Näin ollen DNA Kauppa myymälässä only tarjouskuponki 2 kpl oli ihan täysin hyödytön minulle.

Jos tarjous olisi koskenut myös nettikauppaa, tilaisin laitteen saman tien, nyt koko kaupungin kiertelyn jälkeen taidan tehdä ostokseni muualla...

No voi, voi.
 
Voiko gigantille palauttaessa rahan sijaan ottaa muita tuotteita samalla hinnalla vai onko rahojen palautus ainoa vaihtoehto?
 
Voiko gigantille palauttaessa rahan sijaan ottaa muita tuotteita samalla hinnalla vai onko rahojen palautus ainoa vaihtoehto?
Kyllä kassalla saa muutakin tavaraa vaihtaa tilalle. En kyllä tiedä jos on on luottokortilla maksettu, että olisiko se poikkeustapaus, mutta en usko että sekään olisi ongelma
 
Onkos parviaälyllä tietoa minne päin maailmaa lähtee näistä verkkiksistä ja proshopeista Asuksen tietokonekomponentit huoltoon/korjaukseen?
Oma näyttis Proshopilta toimitettu Asuksen huoltoon tuuletinvian takia. Asiaa tiedustelin aspasta ja ainoa mitä tietoja sai kaivettua oli että mahdollisesti muka jenkkilään laitettu?! Kait näillä täytyy euroopassakin huoltoja olla?
 
Onkos parviaälyllä tietoa minne päin maailmaa lähtee näistä verkkiksistä ja proshopeista Asuksen tietokonekomponentit huoltoon/korjaukseen?
Oma näyttis Proshopilta toimitettu Asuksen huoltoon tuuletinvian takia. Asiaa tiedustelin aspasta ja ainoa mitä tietoja sai kaivettua oli että mahdollisesti muka jenkkilään laitettu?! Kait näillä täytyy euroopassakin huoltoja olla?
Ruotsissa kävi oma Asus-kannettava. Powerin myymälän kautta.


Olis Gigantti-kyssäri lisäksi. Kauan voi pitää lähimyymälään tilattua tuotetta pitää siellä, ennen kuin hakee? En löytänyt tähän mitään tietoa nettisivuilta. Pitää varmaan soittaa/chatata.
 
Ruotsissa kävi oma Asus-kannettava. Powerin myymälän kautta.


Olis Gigantti-kyssäri lisäksi. Kauan voi pitää lähimyymälään tilattua tuotetta pitää siellä, ennen kuin hakee? En löytänyt tähän mitään tietoa nettisivuilta. Pitää varmaan soittaa/chatata.
Onko maksettu? Ainakin joskus aiemmin sanottiin jossain ketjussa, että vuoden pitävät, sitten peruuttavat, mutta ei toki ole sata varmaa onko vielä sama. Ja voi olla, että fränkkäreiden ja itse ketjun linja on eri.
 
Omalla työpaikalla (ei mikään em. liikkeistä) tilatut säilytetään viikko siitä kun tavara tullut tai hyllyssä oleva on kerätty.

Pidempi ei onnistu järkevästi koska noutamattomia on niin paljon. Käytännössä erittäin harva tulee viikon jälkeen enää niitä noutamaan. Näitäkin löytyy. Isompi määrä on niitä joilla väärä numero eikä viesti mene perille. Sitten tullaan tuohtuneena kuukauden päästä kysymään kun ei ole koskaan mitään viestiä tullut.
 
Ostin viime viikolla luurin gigantista ja nyt huomasin, että hinta tippunut 50e. Vielä paketissa, en ehtinyt ottaa käyttöön. Hyvittävätkö vielä hintaeron jotenkin vai pitääkö marssia palauttamaan ja ostamaan uudestaan?
 
Ostin viime viikolla luurin gigantista ja nyt huomasin, että hinta tippunut 50e. Vielä paketissa, en ehtinyt ottaa käyttöön. Hyvittävätkö vielä hintaeron jotenkin vai pitääkö marssia palauttamaan ja ostamaan uudestaan?
Jos et maksanut netissä, niin puhelimilla ei taida olla palautusoikeutta-> eivät todennäköisesti hyvitä

Edit. Avaamattoman paketin saakin palauttaa
 
Asia ratkesi silviisiin, että Gigantista soitti mulle asiakaspalvelija ja sanoi, että ei tietenkään tarvitse tuoda muuta kuin takuun piirissä oleva näytönohjain. Sanoi että prosessi näytönohjaimen kanssa kestää 2-3 viikkoa ja hyvin todennäköisesti siitä palautetaan rahat tilille (250e) jos vika ilmenee. Hän kertoi, että heillä ei ole nyt "vallitsevasta tilanteesta johtuen" kyseisiä näytönohjaimia hyllyssä, vastasin että ei varmasti ole kun ei kyseistä näytönohjainta enään edes valmisteta :D. Sanoin että voin maksaa väliä jos saan rx 6600 tilalle, myyjä vastasi, että ei meillä ole niitä yhtään varastossa. Vastasin että aika erikoista kun juuri äsken katsoin, että teidän nettisivuilla on varastossa useampia malleja. Myyjä vastasi että katsotaan sitten miten toimitaan.

Sanoi vielä erikseen, että jos toimitat näytönohjaimen viimeisinä takuun päivinä, siihen tullaan tekemään "erityinen tarkastelu", jotta väärinkäytöksiltä vältyttäisiin:hmm:. Laki sanoo että takuuaikana ilmenneestä viasta tulee ilmoittaa kohtuullisen ajan puitteissa, joka on määritelty 2kk, mulla siis loppuu takuu 3 viikon päästä takuu:smile:

Osaako joku sanoa, että voiko mulla mennä takuu tuosta kortista jos ajan raskaan näytönohjaimen testit sillä ja se sanoo lopullisesti kaput?

PÄIVITYS:
Nyt 4kk myöhemmin tilanne jatkui niin, että tein reklamaation gigantin omien sivujen kautta ja olin yhteydessä kuluttaja asiamieheen. Noin 3 päivää myöhemmin gigantista soitettiin minulle ja sanottiin että tule myymälään paikalle niin saat korvaavan osan tilalle. Puhelu oli hyvän henkinen ja lähdin hyvillä mielin paikanpäälle selvittämään asiaa. Sain kassalta hyvitys kuitin ja menin asiakaspalvelijan luokse, joka alkoi etsimään korvaavaa näytönohjainta tietokoneelta. Yllätys oli "suuri" kun korvaavaa näytönohjainta RX 5500 XT 8gb ei löytynytkään gigantin varastosta. Asiakaspalvelija soitti esimiehelle ja pian hän tarjosi minulle korvaukseksi lahjakorttia joka oli arvoltaan näytönohjaimen ostohinnan verran. Sanoin hänelle ystävällisesti, että tämä ei sovi minulle ja pyysin, että hän antaa minulle esimiehensä yhteystiedot, jotta voin olla häneen suoraan yhteydessä ja selvittää asian. Hän antoi minulle sähköpostiosoitteen.

Samaan aikaan kuluttajasiamies oli minuun yhteydessä ja ohjeisti minua tekemään uuden reklamaation asiasta hänen ohjeidensa mukaisesti. Laitoin samalla myös viestiä samaani sähköpostiosoitteeseen. En vielä uutta reklamaatiota ehtinyt tehdä. Kuluttajaasiamies sanoi, että lahjakorttia hyvityksenä ei tarvitse ottaa vastaan ja että kaupan purkuun oli selvät perustelut.

Esimies soitti minulle seuraavana päivänä, kysyin että voisinko saada näytönohjaimeni takaisin sillä aikaisemmin minulle kerrottiin, että siinä ei ollut mitään vikaa. Hän kertoi minulle, että pitkittyneen huollon takia valmista oli itse suositellut, että voisiko asiakkaalle antaa hyvityksenä pitkästä huollosta johtuen korvaavan osan. Pyysin että voisiko gigantti olla heihin suoraan yhteydessä ja kysyä onko heillä saatavilla korvaavaa osaa, esimies oli samoilla linjoilla ja sanoi vielä, että tähän numeroon voi soittaa suoraan jos tulee jotain kysyttävää.

Muutamaa päivää myöhemmin minulle soitettiin, että korvaava osa RX 6600 on löytynyt ja vielä selvitetään, että kuinka nopeaa se saadaan toimitettua liikkeeseen. Noin 10 päivää myöhemmin soitin saamaani numeroon ja minulle kerrottiin, että osa oli juuri saapunut liikkeeseen. Kävin hakemassa osan ja pakettia avatessa huomasin että pahvilaatikon muovi oli löysä ja paketti oli ilmeisesti uudelleen pakattu, mutta valmistajan "sineettiteippi" oli paikallaan. Iskin osan koneeseen kiinni ja kaikki toimi heti kunnolla. Myös näytönohjain oli päivitetty valmiiksi, ilmeisesti tehtaalla kun sinetti oli paketissa kuitenkin paikallaa.

Yhteenvetona:
Ihan hemmetin pitkä huoltoaika +4kk ja useista yhteydenotoista huolimatta asia ei nopeutunut. Tuntuu siltä, että heti reklamaation jälkeen asiat alkoivat sujumaan. Olen kuitenkin tyytyväinen, että oma moka huomattiin ja asia sai molempia osapuolia miellyttävän päätöksen. Suosittelisinko jatkossa? Harkitsisin, mutta jos ei kiirettä niin suosittelisin kyllä.
 
Ostin pari viikkoa sitten ASUS TUF Gaming VG28UQL1A 28" pelinäyttö - Gigantti verkkokauppa
Huomasin nopeasti että se pitää rasittavaa surisevaa ääntä jos näyttöä ajaa yli 60 Hz taajuudella. Googlaus kertoi että kyseessä on mallin tyyppivika, joten ei auttanut kuin palauttaa näyttö ja alkaa etsimään uutta.
Tänään ehdin viemään näytön alkuperäisessä paketissaan kaikkine sisältöineen takaisin ostopaikkaan, ja palautus sujui yhtä helposti kuin aiemminkin, kun joskus harvoin on jotain pitänyt palauttaa.
Kerroin palautuksen syyn, myyjä kysyi haluanko katsoa heiltä uutta näyttöä, vastasin että ajattelen asiaa vasta kun palaan lomilta, ja myyjä sanoi että rahat näkyvät tilillä parissa päivässä.
Eli kaikin puolin 5/5 kokemus, ei alettu väkisin tyrkyttämään uutta tilalle tai lahjakorttia, eikä pitänyt odotella että pakkauksen sisältöä olisi tutkittu.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin pari viikkoa sitten ASUS TUF Gaming VG28UQL1A 28" pelinäyttö - Gigantti verkkokauppa
Huomasin nopeasti että se pitää rasittavaa surisevaa ääntä jos näyttöä ajaa yli 60 Hz taajuudella. Googlaus kertoi että kyseessä on mallin tyyppivika, joten ei auttanut kuin palauttaa näyttö ja alkaa etsimään uutta.
Tänään ehdin viemään näytön alkuperäisessä paketissaan kaikkine sisältöineen takaisin ostopaikkaan, ja palautus sujui yhtä helposti kuin aiemminkin, kun joskus harvoin ok jotain pitänyt palauttaa.
Kerroin palautuksen syyn, myyjä kysyi haluanko katsoa heiltä uutta näyttöä, vastasin että ajattelen asiaa vasta kun palaan lomilta, ja myyjä sanoi että rahat näkyvät tilillä parissa päivässä.
Eli kaikin puolin 5/5 kokemus, ei alettu väkisin tyrkyttämään uutta tilalle tai lahjakorttia, eikä pitänyt odotella että pakkauksen sisältöä olisi tutkittu.
En tiedä miten tuosta tummennetusta osasta saa positiivisen, kyllähän palautustuotteet pitäisi katsoa läpi niin, että siellä varmasti on kaikki mukana. Tai no, toki jos ne katsotaan asiakkaan lähdettyä läpi, niin sekin riittää, mutta tyhmän riskinhän tuossa firma ottaa, jos ei tsekkaa edes onko kaikki niin kuin pitää, mutta silti palauttaa rahat.
 
En tiedä miten tuosta tummennetusta osasta saa positiivisen, kyllähän palautustuotteet pitäisi katsoa läpi niin, että siellä varmasti on kaikki mukana. Tai no, toki jos ne katsotaan asiakkaan lähdettyä läpi, niin sekin riittää, mutta tyhmän riskinhän tuossa firma ottaa, jos ei tsekkaa edes onko kaikki niin kuin pitää, mutta silti palauttaa rahat.
Veikkaan että tarkistavat aika pian kuitenkin, ja tietäväthän he mun henkilötiedot. Ehkä huijauksia on ollut sen verran vähän että ovat katsoneet sopivaksi luottaa asiakkaaseen?
 
Veikkaan että tarkistavat aika pian kuitenkin, ja tietäväthän he mun henkilötiedot. Ehkä huijauksia on ollut sen verran vähän että ovat katsoneet sopivaksi luottaa asiakkaaseen?
En edes tiedä miten tuo menee, voivatko edes valittaa, jos palautus on hyväksytty ja rahat palautettu? En tiedä miten laki tms menee tuohon liittyen.

e. Toki selkeä, jos koko laite puuttuu, mutta jos jotkin piuhat tai muut vastaavat puuttuvat, niin tuskin niitä mikään pakottaa palauttamaan, jos kerta liike on hyväksynyt palautuksen.
 
Mä oon palauttanut useammankin tuotteen giganttiin, yhden ainoan kerran on koko myyntipakkaus pengottu läpi, että onko kaikki mukana.

Olis metka tietää paljonko on hävikkiä siinä, että tilaillaan outlet-myyntiä varten puuttuvia kaapeleita tai latureita..
 
Olis metka tietää paljonko on hävikkiä siinä, että tilaillaan outlet-myyntiä varten puuttuvia kaapeleita tai latureita..
Varmaan aika vähän hävikkiä isossa kuvassa.

Nimim. ikinä ei ole tullut edes tuollainen toiminta mieleenkään, ja nytkin kun semmoisesta mainitsit, en noin toimisi. Sen verta vielä ihmisiin uskon, että luulen suurimman osan olevan minunlaisia.
 
Varmaan aika vähän hävikkiä isossa kuvassa.

Nimim. ikinä ei ole tullut edes tuollainen toiminta mieleenkään, ja nytkin kun semmoisesta mainitsit, en noin toimisi. Sen verta vielä ihmisiin uskon, että luulen suurimman osan olevan minunlaisia.

Mullekin tuo tuli vain siksi mieleen, kun yhden tuotteen palautuksen jälkeen huomasin laturin jääneen pöydälle. Kiikuttelin kiltisti sen giganttiin, mutta perään ei oltu kyselty.
 
Kävin hakemassa osan ja pakettia avatessa huomasin että pahvilaatikon muovi oli löysä ja paketti oli ilmeisesti uudelleen pakattu, mutta valmistajan "sineettiteippi" oli paikallaan. Iskin osan koneeseen kiinni ja kaikki toimi heti kunnolla. Myös näytönohjain oli päivitetty valmiiksi, ilmeisesti tehtaalla kun sinetti oli paketissa kuitenkin paikallaa.
Jos tuo tuli suoraan valmistajalta/maahantuojalta niin heillä on usein "tehdaskorjattuja" varattuna takuuvaihtoja varten, joten paketit voi olla vähän elämää nähneitä. Muuten siellä on yleensä kaikki sisältö pusseissa ja uutta, pl. tietenkin itse tuote joka on käynyt valmistajan oman korjaus- ja testausprosessin eli ihan priimaa kamaa mutta ollut käytössä. Toki yleensä nuokin taitaa olla DOA-tapauksia missä on joku selvä korjattavissa oleva tuotannosta johtunut vika, eli käytännössä uudenveroisia.
 
Jaahas ja vedetään takaspäin, eli asiakaspalvelusta selittivät että on noudettavissa varmaankin ja jättivät huoltoon soittopyynnön. No suoraan liikkestä soittivat ja kaks viikkoa mennyt ja se pleikka on vasta lähetetty huoltoon. Siis vittu kaks viikkoa ja risat kestää pelkkä postiin laittaminen?!?! Ja ohjaimet odottaa yli kahden vk jälkeen vieläkin vaihtolupaa sonylta. Ihan vitun hidasta toimintaa, ei voi kun ihmetellä että mikä vittu siellä bygii?
Tähän siis päätös eli yli 1.5kk huollossa, vaadin uutta laitetta ja sellaisen sain. Ihan pohjanoteeraus huollolta :D
 
Jos tuo tuli suoraan valmistajalta/maahantuojalta niin heillä on usein "tehdaskorjattuja" varattuna takuuvaihtoja varten, joten paketit voi olla vähän elämää nähneitä. Muuten siellä on yleensä kaikki sisältö pusseissa ja uutta, pl. tietenkin itse tuote joka on käynyt valmistajan oman korjaus- ja testausprosessin eli ihan priimaa kamaa mutta ollut käytössä. Toki yleensä nuokin taitaa olla DOA-tapauksia missä on joku selvä korjattavissa oleva tuotannosta johtunut vika, eli käytännössä uudenveroisia.

Kyllä siinä ihan muovit ja suojat yms. oli paikallaan eli ihan uusi tuote oli nyt kyseessä :thumbsup:
 
Tänään oli uusi pesukone tarkoitus saapua kotiini asennettuna; ei tullut. Oli se saapunut klo 11.30 tänään Power myymälään, mutta asentaja "kodinkonehuolto" olikin hakenut asennettavat kodinkoneet jo klo 8 aamulla. Tuntuu epäuskottavalta syyltä tällainen, kun Power myymälä avataan vasta klo 10. Joudun nyt odottamaan uutta pesukonetta maanantaihin. Erityisestä lisämaksusta 50€ olisi pesukone kuulemma tuotu tänäänkin. Kuulemma "kodinkonehuolto" laskuttaa Power myymältä tämän, jos hakevat myymälästä erikseen yhden kodinkoneen, joka pitää vielä asentaa samana päivänä. En tietenkään maksanut tällaista ryöstöhintaa. Harmittaa, kun ehdin irrottamaan pesukoneen jo vesi ja viemäri liitännästä. Toivottavasti viikonloppuna ei tule tarvetta pyykinpesulle.
 
Tänään oli uusi pesukone tarkoitus saapua kotiini asennettuna; ei tullut. Oli se saapunut klo 11.30 tänään Power myymälään, mutta asentaja "kodinkonehuolto" olikin hakenut asennettavat kodinkoneet jo klo 8 aamulla. Tuntuu epäuskottavalta syyltä tällainen, kun Power myymälä avataan vasta klo 10. Joudun nyt odottamaan uutta pesukonetta maanantaihin. Erityisestä lisämaksusta 50€ olisi pesukone kuulemma tuotu tänäänkin. Kuulemma "kodinkonehuolto" laskuttaa Power myymältä tämän, jos hakevat myymälästä erikseen yhden kodinkoneen, joka pitää vielä asentaa samana päivänä. En tietenkään maksanut tällaista ryöstöhintaa. Harmittaa, kun ehdin irrottamaan pesukoneen jo vesi ja viemäri liitännästä. Toivottavasti viikonloppuna ei tule tarvetta pyykinpesulle.
Tuohon selitykseen sen verran, että vaikka myymälä aukeaa kymmeneltä asiakkaille, niin aivan varmasti vähintään ysiltä joku on siellä jo töissä. Hyvin todennäköisesti myös kasilta jo, esimerkiksi juuri lähteviä ja saapuvia posteja/lähetyksiä hoitamassa. Eli sikäli selitys voi olla ihan oikea.
 
Tänään oli uusi pesukone tarkoitus saapua kotiini asennettuna; ei tullut. Oli se saapunut klo 11.30 tänään Power myymälään, mutta asentaja "kodinkonehuolto" olikin hakenut asennettavat kodinkoneet jo klo 8 aamulla. Tuntuu epäuskottavalta syyltä tällainen, kun Power myymälä avataan vasta klo 10.
En tiedä miten sinun tapauksessa, mutta jonkin myymälän aukioloajat eivät välttämättä ole samat kuin varaston aukioloajat.
Ja varastollakkin voi olla eri palveluajat kuluttajille kuin alihankkijoille. en tiedä onko Powerilla jossain asennusfirmalle oma pääsy, Kello 8 ei kuullosta kovin aikaiselta, joten sopii ihan sille että varastolla ollaan töissä.

Oli se varasto olisi myymälän yhteydessä tai ei , niin sama juttu.

Jos paikkakuntasi Powerilla ei olisi mitään "erililstä varastoa", eikä asennusfirmalla omatoimista haku mahdollisuutta , ja olisi vasta hakenut ysinjälkeen, myyjän henkilökunnan perässä, niin olisi aika erikoista ja merkityksetöntä selittää jostain kasista, eihän se olisi kyytiin kerinnyt vaikka olisi yhdeltätoista käynyt.


(Joillain liikkeillä on kumppaneille omia järjestelyitä.)
 
Tuohon selitykseen sen verran, että vaikka myymälä aukeaa kymmeneltä asiakkaille, niin aivan varmasti vähintään ysiltä joku on siellä jo töissä. Hyvin todennäköisesti myös kasilta jo, esimerkiksi juuri lähteviä ja saapuvia posteja/lähetyksiä hoitamassa. Eli sikäli selitys voi olla ihan oikea.
En tiedä miten sinun tapauksessa, mutta jonkin myymälän aukioloajat eivät välttämättä ole samat kuin varaston aukioloajat.
Ja varastollakkin voi olla eri palveluajat kuluttajille kuin alihankkijoille. en tiedä onko Powerilla jossain asennusfirmalle oma pääsy, Kello 8 ei kuullosta kovin aikaiselta, joten sopii ihan sille että varastolla ollaan töissä.

Oli se varasto olisi myymälän yhteydessä tai ei , niin sama juttu.

Jos paikkakuntasi Powerilla ei olisi mitään "erililstä varastoa", eikä asennusfirmalla omatoimista haku mahdollisuutta , ja olisi vasta hakenut ysinjälkeen, myyjän henkilökunnan perässä, niin olisi aika erikoista ja merkityksetöntä selittää jostain kasista, eihän se olisi kyytiin kerinnyt vaikka olisi yhdeltätoista käynyt.


(Joillain liikkeillä on kumppaneille omia järjestelyitä.)
Täällä Powerilla on erillinen varasto toisella puolella kaupunkia. Myymälän yhteydessä on pienempi varasto. Ehkä tämä isompi varasto aukeaa jo klo 8, jolloin kodinkonehuolto saa sieltä asennettavat kodinkoneet mukaansa. Harmillista, että Ruotsin keskusvarastolta tullut pesukoneeni ei ehtinyt ajoissa asentajalle. Se, että pikatoimituksesta pyydetään jo maksetun asennuksen ym. lisäksi 50 euroa on mielestäni kohtuutonta.
Sellainen ihmetyttää miksi Power käyttää kodinkonehuoltoa asennusliikkeenä? Sen asennuksen voisi tehdä myös LVI-asentaja/LVIS-asentaja. Vakuutusyhtiöiden hyväksymä tapa tämäkin. Nykyään ainakin astianpesukoneen ja ehkä pesukoneenkin asennus edellyttää ammattilaista, koska liitetään viemäri ja vesijohtoja.
 
Sellainen ihmetyttää miksi Power käyttää kodinkonehuoltoa asennusliikkeenä? Sen asennuksen voisi tehdä myös LVI-asentaja/LVIS-asentaja.
Köyttää varmaan sellaista firmaa jolla kyky tehdä homma, eli viedä laite, asentaa ja mahdollista kantaa vanha pois. Siedettävästi käyttäytyä.
Jos meinasit jotain "Putkifirmaa", niin ehkä kuumina rakennusaikakoina rahakkaampaa hommaa, ja autot ei ehkä ihan pesukoiden kuljetukseen (mielikuva, sori putkarit), ja tottuneet enemmän raksa hommiin.
Ja tiedä sitten mikä koulutus asennusfirman kuriireilla, Oli mikä oli, niin se kai kiinnostaa että kortit ja leimat riittää ja työ ok.
 
Köyttää varmaan sellaista firmaa jolla kyky tehdä homma, eli viedä laite, asentaa ja mahdollista kantaa vanha pois. Siedettävästi käyttäytyä.
Jos meinasit jotain "Putkifirmaa", niin ehkä kuumina rakennusaikakoina rahakkaampaa hommaa, ja autot ei ehkä ihan pesukoiden kuljetukseen (mielikuva, sori putkarit), ja tottuneet enemmän raksa hommiin.
Juu tarkoitin putkifirmaa. Ehkä kodinkonehuolto on tosiaan vähemmän kiireinen, että ehtii tai viitsii ottaa näitä asennushommia. Täällä Keski-Pohjanmaalla molemmille firmoille kyllä riittää töitä, kun kodinkonehuoltoja on vain kaksi. Molemmilla on omat tuotemerkit, joita huoltavat / asentavat. Putkifirmoja(LVI/LVIS) on sitten jo useampia.
 
Pesukoneen olisit kyllä asentanut jo itse moneen kertaan.
Se oli ennen. Kuten aiemmin kerroin. On nykyään ainakin astianpesukoneen asennus syytä antaa ammattilaisen asennettavaksi. 1980 - 1990 luvulla korjasin isäni kanssa liki kaikki kodinkoneet. Silloin ne oli rakenteeltaan paljon nykyisiä yksinkertaisempia. Ei ollut tietokoneohjattuja ym. ohjelmakoneistoja. Ohjelmakoneisto toimi sähkömekaanisesti kuin kellokytkin. 2000 luvun alussa asensin tuttaville kaikki kodinkoneet. Nykyään enää vain viihde-elektroniikan ja tietokoneet, jos pyytävät. Todella harvoin nykyään näitä tarjotaan. Itsellä on sähköalan koulutus ja laaja ICT koulutus.
Tuosta pesukoneen asennuksesta. Sain sen kaupassa maksutta, koska kilpailija liike tarjosi näin. Siellä ei vaan ollut haluamaani pesukonemallia saatavilla. Eivät myyneet AEG tai Electroluxia. Miele merkkiä olisi ollut, mutta sellaiseen ei ollut varaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 386
Viestejä
4 549 451
Jäsenet
74 980
Uusin jäsen
Joonaskoo90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom