Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ostin pari viikkoa sitten ASUS TUF Gaming VG28UQL1A 28" pelinäyttö - Gigantti verkkokauppa
Huomasin nopeasti että se pitää rasittavaa surisevaa ääntä jos näyttöä ajaa yli 60 Hz taajuudella. Googlaus kertoi että kyseessä on mallin tyyppivika, joten ei auttanut kuin palauttaa näyttö ja alkaa etsimään uutta.
Tänään ehdin viemään näytön alkuperäisessä paketissaan kaikkine sisältöineen takaisin ostopaikkaan, ja palautus sujui yhtä helposti kuin aiemminkin, kun joskus harvoin on jotain pitänyt palauttaa.
Kerroin palautuksen syyn, myyjä kysyi haluanko katsoa heiltä uutta näyttöä, vastasin että ajattelen asiaa vasta kun palaan lomilta, ja myyjä sanoi että rahat näkyvät tilillä parissa päivässä.
Eli kaikin puolin 5/5 kokemus, ei alettu väkisin tyrkyttämään uutta tilalle tai lahjakorttia, eikä pitänyt odotella että pakkauksen sisältöä olisi tutkittu.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin pari viikkoa sitten ASUS TUF Gaming VG28UQL1A 28" pelinäyttö - Gigantti verkkokauppa
Huomasin nopeasti että se pitää rasittavaa surisevaa ääntä jos näyttöä ajaa yli 60 Hz taajuudella. Googlaus kertoi että kyseessä on mallin tyyppivika, joten ei auttanut kuin palauttaa näyttö ja alkaa etsimään uutta.
Tänään ehdin viemään näytön alkuperäisessä paketissaan kaikkine sisältöineen takaisin ostopaikkaan, ja palautus sujui yhtä helposti kuin aiemminkin, kun joskus harvoin ok jotain pitänyt palauttaa.
Kerroin palautuksen syyn, myyjä kysyi haluanko katsoa heiltä uutta näyttöä, vastasin että ajattelen asiaa vasta kun palaan lomilta, ja myyjä sanoi että rahat näkyvät tilillä parissa päivässä.
Eli kaikin puolin 5/5 kokemus, ei alettu väkisin tyrkyttämään uutta tilalle tai lahjakorttia, eikä pitänyt odotella että pakkauksen sisältöä olisi tutkittu.
En tiedä miten tuosta tummennetusta osasta saa positiivisen, kyllähän palautustuotteet pitäisi katsoa läpi niin, että siellä varmasti on kaikki mukana. Tai no, toki jos ne katsotaan asiakkaan lähdettyä läpi, niin sekin riittää, mutta tyhmän riskinhän tuossa firma ottaa, jos ei tsekkaa edes onko kaikki niin kuin pitää, mutta silti palauttaa rahat.
 
En tiedä miten tuosta tummennetusta osasta saa positiivisen, kyllähän palautustuotteet pitäisi katsoa läpi niin, että siellä varmasti on kaikki mukana. Tai no, toki jos ne katsotaan asiakkaan lähdettyä läpi, niin sekin riittää, mutta tyhmän riskinhän tuossa firma ottaa, jos ei tsekkaa edes onko kaikki niin kuin pitää, mutta silti palauttaa rahat.
Veikkaan että tarkistavat aika pian kuitenkin, ja tietäväthän he mun henkilötiedot. Ehkä huijauksia on ollut sen verran vähän että ovat katsoneet sopivaksi luottaa asiakkaaseen?
 
Veikkaan että tarkistavat aika pian kuitenkin, ja tietäväthän he mun henkilötiedot. Ehkä huijauksia on ollut sen verran vähän että ovat katsoneet sopivaksi luottaa asiakkaaseen?
En edes tiedä miten tuo menee, voivatko edes valittaa, jos palautus on hyväksytty ja rahat palautettu? En tiedä miten laki tms menee tuohon liittyen.

e. Toki selkeä, jos koko laite puuttuu, mutta jos jotkin piuhat tai muut vastaavat puuttuvat, niin tuskin niitä mikään pakottaa palauttamaan, jos kerta liike on hyväksynyt palautuksen.
 
Mä oon palauttanut useammankin tuotteen giganttiin, yhden ainoan kerran on koko myyntipakkaus pengottu läpi, että onko kaikki mukana.

Olis metka tietää paljonko on hävikkiä siinä, että tilaillaan outlet-myyntiä varten puuttuvia kaapeleita tai latureita..
 
Olis metka tietää paljonko on hävikkiä siinä, että tilaillaan outlet-myyntiä varten puuttuvia kaapeleita tai latureita..
Varmaan aika vähän hävikkiä isossa kuvassa.

Nimim. ikinä ei ole tullut edes tuollainen toiminta mieleenkään, ja nytkin kun semmoisesta mainitsit, en noin toimisi. Sen verta vielä ihmisiin uskon, että luulen suurimman osan olevan minunlaisia.
 
Varmaan aika vähän hävikkiä isossa kuvassa.

Nimim. ikinä ei ole tullut edes tuollainen toiminta mieleenkään, ja nytkin kun semmoisesta mainitsit, en noin toimisi. Sen verta vielä ihmisiin uskon, että luulen suurimman osan olevan minunlaisia.

Mullekin tuo tuli vain siksi mieleen, kun yhden tuotteen palautuksen jälkeen huomasin laturin jääneen pöydälle. Kiikuttelin kiltisti sen giganttiin, mutta perään ei oltu kyselty.
 
Kävin hakemassa osan ja pakettia avatessa huomasin että pahvilaatikon muovi oli löysä ja paketti oli ilmeisesti uudelleen pakattu, mutta valmistajan "sineettiteippi" oli paikallaan. Iskin osan koneeseen kiinni ja kaikki toimi heti kunnolla. Myös näytönohjain oli päivitetty valmiiksi, ilmeisesti tehtaalla kun sinetti oli paketissa kuitenkin paikallaa.
Jos tuo tuli suoraan valmistajalta/maahantuojalta niin heillä on usein "tehdaskorjattuja" varattuna takuuvaihtoja varten, joten paketit voi olla vähän elämää nähneitä. Muuten siellä on yleensä kaikki sisältö pusseissa ja uutta, pl. tietenkin itse tuote joka on käynyt valmistajan oman korjaus- ja testausprosessin eli ihan priimaa kamaa mutta ollut käytössä. Toki yleensä nuokin taitaa olla DOA-tapauksia missä on joku selvä korjattavissa oleva tuotannosta johtunut vika, eli käytännössä uudenveroisia.
 
Jaahas ja vedetään takaspäin, eli asiakaspalvelusta selittivät että on noudettavissa varmaankin ja jättivät huoltoon soittopyynnön. No suoraan liikkestä soittivat ja kaks viikkoa mennyt ja se pleikka on vasta lähetetty huoltoon. Siis vittu kaks viikkoa ja risat kestää pelkkä postiin laittaminen?!?! Ja ohjaimet odottaa yli kahden vk jälkeen vieläkin vaihtolupaa sonylta. Ihan vitun hidasta toimintaa, ei voi kun ihmetellä että mikä vittu siellä bygii?
Tähän siis päätös eli yli 1.5kk huollossa, vaadin uutta laitetta ja sellaisen sain. Ihan pohjanoteeraus huollolta :D
 
Jos tuo tuli suoraan valmistajalta/maahantuojalta niin heillä on usein "tehdaskorjattuja" varattuna takuuvaihtoja varten, joten paketit voi olla vähän elämää nähneitä. Muuten siellä on yleensä kaikki sisältö pusseissa ja uutta, pl. tietenkin itse tuote joka on käynyt valmistajan oman korjaus- ja testausprosessin eli ihan priimaa kamaa mutta ollut käytössä. Toki yleensä nuokin taitaa olla DOA-tapauksia missä on joku selvä korjattavissa oleva tuotannosta johtunut vika, eli käytännössä uudenveroisia.

Kyllä siinä ihan muovit ja suojat yms. oli paikallaan eli ihan uusi tuote oli nyt kyseessä :thumbsup:
 
Tänään oli uusi pesukone tarkoitus saapua kotiini asennettuna; ei tullut. Oli se saapunut klo 11.30 tänään Power myymälään, mutta asentaja "kodinkonehuolto" olikin hakenut asennettavat kodinkoneet jo klo 8 aamulla. Tuntuu epäuskottavalta syyltä tällainen, kun Power myymälä avataan vasta klo 10. Joudun nyt odottamaan uutta pesukonetta maanantaihin. Erityisestä lisämaksusta 50€ olisi pesukone kuulemma tuotu tänäänkin. Kuulemma "kodinkonehuolto" laskuttaa Power myymältä tämän, jos hakevat myymälästä erikseen yhden kodinkoneen, joka pitää vielä asentaa samana päivänä. En tietenkään maksanut tällaista ryöstöhintaa. Harmittaa, kun ehdin irrottamaan pesukoneen jo vesi ja viemäri liitännästä. Toivottavasti viikonloppuna ei tule tarvetta pyykinpesulle.
 
Tänään oli uusi pesukone tarkoitus saapua kotiini asennettuna; ei tullut. Oli se saapunut klo 11.30 tänään Power myymälään, mutta asentaja "kodinkonehuolto" olikin hakenut asennettavat kodinkoneet jo klo 8 aamulla. Tuntuu epäuskottavalta syyltä tällainen, kun Power myymälä avataan vasta klo 10. Joudun nyt odottamaan uutta pesukonetta maanantaihin. Erityisestä lisämaksusta 50€ olisi pesukone kuulemma tuotu tänäänkin. Kuulemma "kodinkonehuolto" laskuttaa Power myymältä tämän, jos hakevat myymälästä erikseen yhden kodinkoneen, joka pitää vielä asentaa samana päivänä. En tietenkään maksanut tällaista ryöstöhintaa. Harmittaa, kun ehdin irrottamaan pesukoneen jo vesi ja viemäri liitännästä. Toivottavasti viikonloppuna ei tule tarvetta pyykinpesulle.
Tuohon selitykseen sen verran, että vaikka myymälä aukeaa kymmeneltä asiakkaille, niin aivan varmasti vähintään ysiltä joku on siellä jo töissä. Hyvin todennäköisesti myös kasilta jo, esimerkiksi juuri lähteviä ja saapuvia posteja/lähetyksiä hoitamassa. Eli sikäli selitys voi olla ihan oikea.
 
Tänään oli uusi pesukone tarkoitus saapua kotiini asennettuna; ei tullut. Oli se saapunut klo 11.30 tänään Power myymälään, mutta asentaja "kodinkonehuolto" olikin hakenut asennettavat kodinkoneet jo klo 8 aamulla. Tuntuu epäuskottavalta syyltä tällainen, kun Power myymälä avataan vasta klo 10.
En tiedä miten sinun tapauksessa, mutta jonkin myymälän aukioloajat eivät välttämättä ole samat kuin varaston aukioloajat.
Ja varastollakkin voi olla eri palveluajat kuluttajille kuin alihankkijoille. en tiedä onko Powerilla jossain asennusfirmalle oma pääsy, Kello 8 ei kuullosta kovin aikaiselta, joten sopii ihan sille että varastolla ollaan töissä.

Oli se varasto olisi myymälän yhteydessä tai ei , niin sama juttu.

Jos paikkakuntasi Powerilla ei olisi mitään "erililstä varastoa", eikä asennusfirmalla omatoimista haku mahdollisuutta , ja olisi vasta hakenut ysinjälkeen, myyjän henkilökunnan perässä, niin olisi aika erikoista ja merkityksetöntä selittää jostain kasista, eihän se olisi kyytiin kerinnyt vaikka olisi yhdeltätoista käynyt.


(Joillain liikkeillä on kumppaneille omia järjestelyitä.)
 
Tuohon selitykseen sen verran, että vaikka myymälä aukeaa kymmeneltä asiakkaille, niin aivan varmasti vähintään ysiltä joku on siellä jo töissä. Hyvin todennäköisesti myös kasilta jo, esimerkiksi juuri lähteviä ja saapuvia posteja/lähetyksiä hoitamassa. Eli sikäli selitys voi olla ihan oikea.
En tiedä miten sinun tapauksessa, mutta jonkin myymälän aukioloajat eivät välttämättä ole samat kuin varaston aukioloajat.
Ja varastollakkin voi olla eri palveluajat kuluttajille kuin alihankkijoille. en tiedä onko Powerilla jossain asennusfirmalle oma pääsy, Kello 8 ei kuullosta kovin aikaiselta, joten sopii ihan sille että varastolla ollaan töissä.

Oli se varasto olisi myymälän yhteydessä tai ei , niin sama juttu.

Jos paikkakuntasi Powerilla ei olisi mitään "erililstä varastoa", eikä asennusfirmalla omatoimista haku mahdollisuutta , ja olisi vasta hakenut ysinjälkeen, myyjän henkilökunnan perässä, niin olisi aika erikoista ja merkityksetöntä selittää jostain kasista, eihän se olisi kyytiin kerinnyt vaikka olisi yhdeltätoista käynyt.


(Joillain liikkeillä on kumppaneille omia järjestelyitä.)
Täällä Powerilla on erillinen varasto toisella puolella kaupunkia. Myymälän yhteydessä on pienempi varasto. Ehkä tämä isompi varasto aukeaa jo klo 8, jolloin kodinkonehuolto saa sieltä asennettavat kodinkoneet mukaansa. Harmillista, että Ruotsin keskusvarastolta tullut pesukoneeni ei ehtinyt ajoissa asentajalle. Se, että pikatoimituksesta pyydetään jo maksetun asennuksen ym. lisäksi 50 euroa on mielestäni kohtuutonta.
Sellainen ihmetyttää miksi Power käyttää kodinkonehuoltoa asennusliikkeenä? Sen asennuksen voisi tehdä myös LVI-asentaja/LVIS-asentaja. Vakuutusyhtiöiden hyväksymä tapa tämäkin. Nykyään ainakin astianpesukoneen ja ehkä pesukoneenkin asennus edellyttää ammattilaista, koska liitetään viemäri ja vesijohtoja.
 
Sellainen ihmetyttää miksi Power käyttää kodinkonehuoltoa asennusliikkeenä? Sen asennuksen voisi tehdä myös LVI-asentaja/LVIS-asentaja.
Köyttää varmaan sellaista firmaa jolla kyky tehdä homma, eli viedä laite, asentaa ja mahdollista kantaa vanha pois. Siedettävästi käyttäytyä.
Jos meinasit jotain "Putkifirmaa", niin ehkä kuumina rakennusaikakoina rahakkaampaa hommaa, ja autot ei ehkä ihan pesukoiden kuljetukseen (mielikuva, sori putkarit), ja tottuneet enemmän raksa hommiin.
Ja tiedä sitten mikä koulutus asennusfirman kuriireilla, Oli mikä oli, niin se kai kiinnostaa että kortit ja leimat riittää ja työ ok.
 
Köyttää varmaan sellaista firmaa jolla kyky tehdä homma, eli viedä laite, asentaa ja mahdollista kantaa vanha pois. Siedettävästi käyttäytyä.
Jos meinasit jotain "Putkifirmaa", niin ehkä kuumina rakennusaikakoina rahakkaampaa hommaa, ja autot ei ehkä ihan pesukoiden kuljetukseen (mielikuva, sori putkarit), ja tottuneet enemmän raksa hommiin.
Juu tarkoitin putkifirmaa. Ehkä kodinkonehuolto on tosiaan vähemmän kiireinen, että ehtii tai viitsii ottaa näitä asennushommia. Täällä Keski-Pohjanmaalla molemmille firmoille kyllä riittää töitä, kun kodinkonehuoltoja on vain kaksi. Molemmilla on omat tuotemerkit, joita huoltavat / asentavat. Putkifirmoja(LVI/LVIS) on sitten jo useampia.
 
Pesukoneen olisit kyllä asentanut jo itse moneen kertaan.
Se oli ennen. Kuten aiemmin kerroin. On nykyään ainakin astianpesukoneen asennus syytä antaa ammattilaisen asennettavaksi. 1980 - 1990 luvulla korjasin isäni kanssa liki kaikki kodinkoneet. Silloin ne oli rakenteeltaan paljon nykyisiä yksinkertaisempia. Ei ollut tietokoneohjattuja ym. ohjelmakoneistoja. Ohjelmakoneisto toimi sähkömekaanisesti kuin kellokytkin. 2000 luvun alussa asensin tuttaville kaikki kodinkoneet. Nykyään enää vain viihde-elektroniikan ja tietokoneet, jos pyytävät. Todella harvoin nykyään näitä tarjotaan. Itsellä on sähköalan koulutus ja laaja ICT koulutus.
Tuosta pesukoneen asennuksesta. Sain sen kaupassa maksutta, koska kilpailija liike tarjosi näin. Siellä ei vaan ollut haluamaani pesukonemallia saatavilla. Eivät myyneet AEG tai Electroluxia. Miele merkkiä olisi ollut, mutta sellaiseen ei ollut varaa.
 
Gigantista sellanen 50/50 kokemus, lopulta positiivinen.

Katsoin netistä että myymälästä löytyy kaipaamani langattomat pelikuulokkeet. Käytetty, ei alkuperäistä pakettia, mutta hintakin - 50%. Kipasin paikalle, löysin nuo kuplamuovin käärittynä ja eiku kassalle. Pyysin kassalla, että voidaan avata, jotta voi tarkistaa että kuulokkeet ovat siistit. Avattiin vähän ja katsoin nopeasti että olihan ne. Eikun kaupat kasaan.

Tuulikaapissa tuli mieleen, että avaan koko paketin ja tsekkaan että kaikki varmasti mukana. No eipä ollut, usb-mokkula sieltä puuttui ja ilman sitä luureilla ei tietysti paljoa tee.

Huollon jonossa parikymmentä minuuttia ja tiskillä toinen samanmoinen selittäessä ongelmaa. Lopputulemana antoivat sitten kokonaan saman tuotteen uutena ja paketissa, samaan hintaan.

Tässä siis osin se tilanne, josta yllä keskusteltiin. Joku nuokin palauttanut, mutta jäänyt usb-palikka tuomatta (tai kadonnut muuten vaan).
 
Täytyy kyllä ihmetellä miten Gigantin toimitus voi joskus olla näin vaikeata. Seurailin muutaman viikon ajan HP AIO koneen varastosaldoja kun uusi malli oli tuloillaan. Viime viikolla varastosaldo näytti sitten 5+ joten kävin seuraavana päivänä (13.8) tekemässä tilauksen. Tilasin noudettavaksi samaan paikalliseen myymälään, myyjä sanoi että voit noutaa seuraavan viikon keskiviikkona kun olen saanut noutoilmoituksen. Keskiviikko tuli ja meni, kuten torstai ja perjantai. Omilla sivuilla näkyy että kone olisi lähetetty tiistaina 16.8 mutta mitään ei kuulu, kysyin eilen chatista ja he vakuuttivat että tulee viimeistään tänään. Osaan olla kärsivällinen, tilasin kotisalille räkin jonka toimituksessa meni 6kk mutta tilausta tehdessäni tiesin että tässä tulee kestämään. Lupaus tietylle päivämäärälle on sitten vain eri asia, näissä kun oma kärsivällisyys ei oikein tahdo riittää jos lupaus ei lopulta pidäkään. Eritoten ketuttaa infon puute.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy kyllä ihmetellä miten Gigantin toimitus voi joskus olla näin vaikeata. Seurailin muutaman viikon ajan HP AIO koneen varastosaldoja kun uusi malli oli tuloillaan. Viime viikolla varastosaldo näytti sitten 5+ joten kävin seuraavana päivänä (13.7) tekemässä tilauksen. Tilasin noudettavaksi samaan paikalliseen myymälään, myyjä sanoi että voit noutaa seuraavan viikon keskiviikkona kun olen saanut noutoilmoituksen. Keskiviikko tuli ja meni, kuten torstai ja perjantai. Omilla sivuilla näkyy että kone olisi lähetetty tiistaina 16.8 mutta mitään ei kuulu, kysyin eilen chatista ja he vakuuttivat että tulee viimeistään tänään. Osaan olla kärsivällinen, tilasin kotisalille räkin jonka toimituksessa meni 6kk mutta tilausta tehdessäni tiesin että tässä tulee kestämään. Lupaus tietylle päivämäärälle on sitten vain eri asia, näissä kun oma kärsivällisyys ei oikein tahdo riittää jos lupaus ei lopulta pidäkään. Eritoten ketuttaa infon puute.
Tuntuu olevan vähän samaa ongelmaa aika monen muunkin firman kanssa. Useampikin toimitus on lähiaikoina viivästynyt ja syynä on ollut "odotamme vielä tilauksessasi olevan tuotteen saapumista varastoon" tai jotain vastaavaa. Esim alunperin on ollut "toimitus 2-4 päivässä" ja kun 4 päivää on kulunut niin on vaan tullut ilmoitus että toimitus viivästyy, arvioitu saapumisaika 7vrk kuluttua.
 
Tuntuu olevan vähän samaa ongelmaa aika monen muunkin firman kanssa. Useampikin toimitus on lähiaikoina viivästynyt ja syynä on ollut "odotamme vielä tilauksessasi olevan tuotteen saapumista varastoon" tai jotain vastaavaa. Esim alunperin on ollut "toimitus 2-4 päivässä" ja kun 4 päivää on kulunut niin on vaan tullut ilmoitus että toimitus viivästyy, arvioitu saapumisaika 7vrk kuluttua.
Turhan moni liike nykyään kertoo, että tavaraa on varastossa X määrä. Unohtavat vain mainita sen, että kenen varastossa se tavara on. Sitten se toimitusaika venyykin kun ollaan luvattu jotain mitä ei pystytä pitämään.
 
Nyt tuli kuluttajariitalautakunnalta viesti että asia siirretty esittelyjonoon, mikä se on? Lisäksi viestissä lukee että " Se on osoittautunut monimutkaiseksi ratkaista.".

Odotan mielenkiinnolla mitä päätetään tästä Gigantin (oma tapaus) ja muiden myyjien näytönohjaimien varmistetun tilauksen yksipuolisesta perumisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli kuluttajariitalautakunnalta viesti että asia siirretty esittelyjonoon, mikä se on? Lisäksi viestissä lukee että " Se on osoittautunut monimutkaiseksi ratkaista.".

Odotan mielenkiinnolla mitä päätetään tästä Gigantin (oma tapaus) ja muiden myyjien näytönohjaimien varmistetun tilauksen yksipuolisesta perumisesta.
Tuo jono on todennäköisesti ainakin vuoden pituinen, eli mitään nopeaa etenemistä lienee turha haaveilla.
 
Varmaan aikaisemminkin kysytty, mutta saako tiettyyn Gigantin myymälään yhteyttä esim. Sähköpostitse, jos tahtoisi kysellä postittaisivatko outlet-tuotteen?

en haulla tahtonut löytää kuin yleisen asiakaspalvelu@gigantti.fi.
 
Puhelin käteen ja soittoa asiakaspalveluun. Ne laittaa sieltä viestiä haluamaasi myymälään josta myyjä on yhteydessä takaisin päin.
 
Puhelin käteen ja soittoa asiakaspalveluun. Ne laittaa sieltä viestiä haluamaasi myymälään josta myyjä on yhteydessä takaisin päin.
Taitaa olla aika heikkoa saada puhelimitse yhteyttä, ainakin joku aika sitten oli aina tukossa. Chat taas on ihan idioottimainen, sieltä kautta joskus koitin jotain asiaa hoidella ja tekoälyn irvikuva-botti vaan lähinnä vittuili takaisin. Joku aika sitten en edes löytänyt tuota asiakaspalvelun sähköpostia mutta kun aikani Gigantin sivuilla pyörin niin löysin jotain muita sähköpostiosoitteita ja sain asiani sitä kautta hoidettua.

Tuntuu että nykyään ei hirveästi mitään asiakaspalvelu-sähköposteja firmoilla ole ja vielä vähemmän myymäläkohtaisia. Nuo vaan olisivat monessa asiassa kätevämpiä kuin joku ruuhkainen puhelinpalvelu tai surkea chat.
 
Ostin DNA:n Kivijalasta Lenovo Tab M10 FHD Plus-tabletin, tarkoitus oli alunperin ostaa Nokia T20, muttei kuulemma ollut suojakuoria kaupassa ja kun kysyin akkukestosta laitteiden välillä myyjä sanoi niiden olevan lähes samat. Speksejä ei ollut näkyvillä, joten luotin myyjään ja kaupat tehtiin koska löytyi myös suojakuori Lenovoon. Kotona otin heti laitteen käyttöön , ja tutkailin testejä ym laitteesta. selvisi että akun kapasiteetti oli vain 5000 mAh kun Nokialla se on 8200 mAh. Tämän tiesin ennakkoon ja akunkesto on minulle hyvin tärkeä ostokriteeri, koska vanhan huawein T3 akku on 4800 mAh ja tuntui aina riittämättömältä. Myyjä suoraan sanottuna valehteli!
Voinko saa vielä tilalle Nokia T20? Ostin padin 17.8.
 
Olet ottanut laitteen käyttöön, joten se on ihan DNA:sta kiinni että ottavatko laitteen takaisin. Se, että myyjä sanoo akkukeston olevan lähes sama ei tarkoita, että ovat 1:1 suhteessa toisiinsa.

Mutta yhtäkaikki, ihmettelen tarinaasi hieman. Jos kerran olet ollut ostamassa tiettyä laitetta X, niin miten niinkin triviaalin asian kuin suojakuoren loppuminen/puuttuminen vaikuttaa ostopäätökseen ja ostatkin laitteen Y.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla aika heikkoa saada puhelimitse yhteyttä, ainakin joku aika sitten oli aina tukossa.

Tuntuu että nykyään ei hirveästi mitään asiakaspalvelu-sähköposteja firmoilla ole ja vielä vähemmän myymäläkohtaisia. Nuo vaan olisivat monessa asiassa kätevämpiä kuin joku ruuhkainen puhelinpalvelu tai surkea chat.

Joulun alla ainakin onnistui ihan helposti keskellä päivää, lokien mukaan 2 puhelua molemmat kesti noin vartin jonotuksineen. Työpuhelin kaiuttimelle ja jatkaa töiden tekoa jonotellessa :)

Sähköpostin ongelma on se, että ne hoidetaan vasta sitten kun asiakkaat loppuu tiskiltä, puhelimesta ja soittopyynnöistä...
 
Speksejä ei ollut näkyvillä
Laitteen tiedot olisi löytynyt suoraan siitä myyntipakkauksesta ja tiedoissa myös ilmoitetaan akun koko. Ei olisi tarvinnut repiä pakkausta auki sen selvittämisessä. Ja sitäkin ihmettelen kuinka ei kenellekään tullut mieleen etsiä vastausta netistä vaan ostettiin sika säkissä!?
 
Ostin DNA:n Kivijalasta Lenovo Tab M10 FHD Plus-tabletin, tarkoitus oli alunperin ostaa Nokia T20, muttei kuulemma ollut suojakuoria kaupassa ja kun kysyin akkukestosta laitteiden välillä myyjä sanoi niiden olevan lähes samat. Speksejä ei ollut näkyvillä, joten luotin myyjään ja kaupat tehtiin koska löytyi myös suojakuori Lenovoon. Kotona otin heti laitteen käyttöön , ja tutkailin testejä ym laitteesta. selvisi että akun kapasiteetti oli vain 5000 mAh kun Nokialla se on 8200 mAh. Tämän tiesin ennakkoon ja akunkesto on minulle hyvin tärkeä ostokriteeri, koska vanhan huawein T3 akku on 4800 mAh ja tuntui aina riittämättömältä. Myyjä suoraan sanottuna valehteli!
Voinko saa vielä tilalle Nokia T20? Ostin padin 17.8.

Kysyit akun kestoa, et kapasiteettia. Joillekkin se lähes sama on 24h vs 20h ja toisille 24h vs 23h.

Vaikka toisessa on isompi akku, ei se automaattisesti lisää akun kestoa. Se voi myös kuluttaa enemmän.
 
Tuntuu että nykyään ei hirveästi mitään asiakaspalvelu-sähköposteja firmoilla ole ja vielä vähemmän myymäläkohtaisia. Nuo vaan olisivat monessa asiassa kätevämpiä kuin joku ruuhkainen puhelinpalvelu tai surkea chat.

Tätä samaa kirjan ihan myyjän ominaisuudessa (en missään tämän ketjun liikkeistä).

Meilläkin lopetettiin liikkeiden suorat numerot ja sähköpostit. Kaikki keskitettiin aspaan joka on jatkuvasti ruuhkautunut ja josta joudutaan vähän väliä ottamaan yhteyttä liikkeisiin jotta saadaan saldot tarkistettua, kysyttyä jotain yksityiskohtaa jne.

Aspaan on vaikea saada ammattilaisia ja kokenutta porukkaa joten siellä yritetään tehdä parhaansa sillä ammattitaidolla mitä on. Suoralla yhteydenotolla liikkeeseen päästäisiin usein paljon parempaan lopputulokseen.

Oman mausteensa tuo kun asiakas luulee aspan sopineet jotain täysin mahdotonta. Puhelut voidaan aina tarkastaa mutta usein ei tule kuin sekasotkua ja huonoa pr:ää kun "rikkinäinen puhelin efekti" osuu kohdalle.

Nyt on tilanteita jolloin aspa ruuhkautunut, myyjät liikkeissä ehtisivät tehdä jos olisi jotain tekemistä ja asiakkaat turvautuvat. Myynti kärsii mutta siihen on kait varaa?

Vituttaa mutta minkäs voit.. Pääkonttorilla jotkut fiksut ovat päättäneet että näin on paras niin kait se sitten on niin.. Mitäs me myyjät mistään mitään tiedettäisiin..
 
Ostin viikko sitten Ipad 9:n Gigantista ja tänään tuli hinta.fistä ilmoitus että hinta laskenut 50€. Aspa chatti kysyi kuitin numeron ja antoi 50€ lahjakortin hyvitykseksi.
 
Ostin viikko sitten Ipad 9:n Gigantista ja tänään tuli hinta.fistä ilmoitus että hinta laskenut 50€. Aspa chatti kysyi kuitin numeron ja antoi 50€ lahjakortin hyvitykseksi.
Lahjakorttiinhan ei tarvitse suostua, vaatimalla hyvitystä käyttämällesi maksutavalle sen saa kyllä ihan rahanakin. Sitä lahjakorttiahan ne toki alkuun tyrkyttää.
 
Lahjakorttiinhan ei tarvitse suostua, vaatimalla hyvitystä käyttämällesi maksutavalle sen saa kyllä ihan rahanakin. Sitä lahjakorttiahan ne toki alkuun tyrkyttää.
Kai Gigantti voi hyvittää sen miten haluaa tai jättää hyvittämättä?
 
Kai Gigantti voi hyvittää sen miten haluaa tai jättää hyvittämättä?
Niin no, toki oisin voinut lisätä, että puhun vain omien ~10 hyvityskokemuksen perusteella. Mutta kyllä ne siihen suostuu ainakin tuotteiden kohdalla, joissa palautusoikeus on voimassa. Kalliimmaksi se asiakkaan palauttama outlet-tuote niille tulee jos asiakas käy vain palauttamassa ja ostamassa uuden halvemmalla hinnalla.
 
Kai Gigantti voi hyvittää sen miten haluaa tai jättää hyvittämättä?
Mutta asiakkaana sitä lahjakorttia ei kannata hyväksyä. Harvoin on tarvinnut hintaerotusta pyytää, mutta ihan kiltisti suoraan vähensivät korttiveloitusta pari kk sitten kahvinkeittimen osalta kun hinta oli laskenut heillä itselläänkin tilaushetken ja toimituksen välillä. Pelkkä yhteydenotto aspaan.
 
Juu toki rahallisena, jos ollut tapana antaa. Lähinnä tartuin juuri siihen, että ei yrityksen tarvitse antaa mitään hintahyvistä, edes lahjakorttia, jos eivät sellaista nimenomaan mainosta. Muuten sitten vaan palautuksen kautta, johon läheskään kaikki eivät luultavasti jaksa ryhtyä, varsinkaan jos kyse vaikka vaan muutamasta kympistä tms.
 
Niin no, toki oisin voinut lisätä, että puhun vain omien ~10 hyvityskokemuksen perusteella. Mutta kyllä ne siihen suostuu ainakin tuotteiden kohdalla, joissa palautusoikeus on voimassa. Kalliimmaksi se asiakkaan palauttama outlet-tuote niille tulee jos asiakas käy vain palauttamassa ja ostamassa uuden halvemmalla hinnalla.

Tämäkin on niin yrityskohtaista. Ostin Elisalta luurin josta reilun viikon päästä tuli kampanja, hinta tippui muutaman kympin ja kaupanpäälle tuli OnePlussan kuulokkeet. Kysyin aspasta jotain hyvitystä ja kuulokkeita jotta ei tarvitse palauttaa puhelinta ja ostaa sitä samantien takaisin.

Elisan aspa vastasi "Kiitos viestistäsi. Tarjoukset tosiaan elävät ja jälkikäteen emme voi niitä korjata. Ainoa keino on palauttaa laite ja tilata uusi, jos haluat halvemman hinnan ja kuulokkeet kaupan päälle"

Ilmoitin etten viitsi koska uusi puhelin otettu käyttöön mutta tämän vuoksi siirrän liittymät (3kpl) DNA:lle. Sieltä tuli normaali valitettavasti emme voi jne voivottelu vastaukseksi.. Oma elämä ei ole muutamasta kympistä kiinni, joten en viitsinyt palauttaa puhelinta. Liittymät lähtivät Elisalta eivätkä sinne palaa mutta ei näytä kiinnostavan.
 
Nyt tuli kuluttajariitalautakunnalta viesti että asia siirretty esittelyjonoon, mikä se on? Lisäksi viestissä lukee että " Se on osoittautunut monimutkaiseksi ratkaista.".

Odotan mielenkiinnolla mitä päätetään tästä Gigantin (oma tapaus) ja muiden myyjien näytönohjaimien varmistetun tilauksen yksipuolisesta perumisesta.
Kuluttajariitalautakunta suositteli yksimielisesti että saan yli 400€ korvausta gigantin yksipuolisesta sopimuksen purkamisesta. En kerro tarkkaa summaa. Mut vahva veikkaus että eivät suostu tähän päätökseen. Pitääköhän kohta varautua oikeuteen lähtemään.
 
Viimeksi muokattu:
Kuluttajariitalautakunta suositteli yksimielisesti että saan yli 400€ korvausta gigantin yksipuolisesta sopimuksen purkamisesta. En kerro tarkkaa summaa. Mut vahva veikkaus että eivät suostu tähän päätökseen. Pitääköhän kohta varautua oikeuteen lähtemään.
Oliko kyseessä mahdollisesti näytönohjaimen kauppa?
 
Kuluttajariitalautakunta suositteli yksimielisesti että saan yli 400€ korvausta gigantin yksipuolisesta sopimuksen purkamisesta. En kerro tarkkaa summaa. Mut vahva veikkaus että eivät suostu tähän päätökseen. Pitääköhän kohta varautua oikeuteen lähtemään.
Vaikea sanoa kun et avaa tässä viestissä yhtään mitään.
 
Kuluttajariitalautakunta suositteli yksimielisesti että saan yli 400€ korvausta gigantin yksipuolisesta sopimuksen purkamisesta. En kerro tarkkaa summaa. Mut vahva veikkaus että eivät suostu tähän päätökseen. Pitääköhän kohta varautua oikeuteen lähtemään.
Kyseessä on suosittelu. Mutta se ei velvoita mihinkään. Oikeudessa kuitenkin kyseistä suositusta käytetään yleensä aina asiassa "velvoittavana" eli sen suosittelun arvo päätöksessä on merkittävä.
 
Typerä kysymys kun en koskaan ole näin tehnyt, eli mitenkähän esim. gigantista voi tilata järkevästi toiselle henkilölle hellan asennuksineen? Tarkotus ois iäkkäälle tädille tilata uusi hella asennuksineen, katsottiin jo sopiva verkosta. Hällä ei kuitenkaan ole verkkopankkitunnuksia, eikä sähköpostia, niin voikohan ton tilata hänen tiedoilla (osoite, puh nro ym) mutta isken vaan oman sähköpostin jotta kuitti ja tilausvahvistukset tulee perille ja maksan pois omassa verkkopankissa?
 
Typerä kysymys kun en koskaan ole näin tehnyt, eli mitenkähän esim. gigantista voi tilata järkevästi toiselle henkilölle hellan asennuksineen? Tarkotus ois iäkkäälle tädille tilata uusi hella asennuksineen, katsottiin jo sopiva verkosta. Hällä ei kuitenkaan ole verkkopankkitunnuksia, eikä sähköpostia, niin voikohan ton tilata hänen tiedoilla (osoite, puh nro ym) mutta isken vaan oman sähköpostin jotta kuitti ja tilausvahvistukset tulee perille ja maksan pois omassa verkkopankissa?
Jos tilanne päällä, niin nopeaa yleistä mutua.

ja nimenomaan verkosta haluat tilata, niin kokeile. Sinänsä aika perus juttu että toimitus ja laskutus osoite on eri. Jos ei ole, ja maksat suoraan kortilla/pankista, niin tilaajaksi "toimitusosoite" ja maksat millä maksat, vahvan tunnistuksen aikaan ei enään syynätä vanhaan malliin sitä että onko maksukortin ja tilaajan osoite sama.

Jos halut oman nimesi näkyviin, niin toimitus osoitteena c/o , niin selvää siinäkin ettei sinulle.
 
Typerä kysymys kun en koskaan ole näin tehnyt, eli mitenkähän esim. gigantista voi tilata järkevästi toiselle henkilölle hellan asennuksineen? Tarkotus ois iäkkäälle tädille tilata uusi hella asennuksineen, katsottiin jo sopiva verkosta. Hällä ei kuitenkaan ole verkkopankkitunnuksia, eikä sähköpostia, niin voikohan ton tilata hänen tiedoilla (osoite, puh nro ym) mutta isken vaan oman sähköpostin jotta kuitti ja tilausvahvistukset tulee perille ja maksan pois omassa verkkopankissa?
Onnistuu kyllä.
Itse olen tilannut tyttärelle viimeksi pesukoneen omilla tunnuksillani. Tyttären osoitteen merkkasin myös sinne. Maksoin tietty itse tuotteen ja kuitti yms vahvistukset tulivat minun sähköpostiini.
 
Typerä kysymys kun en koskaan ole näin tehnyt, eli mitenkähän esim. gigantista voi tilata järkevästi toiselle henkilölle hellan asennuksineen? Tarkotus ois iäkkäälle tädille tilata uusi hella asennuksineen, katsottiin jo sopiva verkosta. Hällä ei kuitenkaan ole verkkopankkitunnuksia, eikä sähköpostia, niin voikohan ton tilata hänen tiedoilla (osoite, puh nro ym) mutta isken vaan oman sähköpostin jotta kuitti ja tilausvahvistukset tulee perille ja maksan pois omassa verkkopankissa?
Aika monessa verkkokaupassa voi määritellä erillisen toimitusosoitteen, en nyt Gigantin verkkokauppaa muista mutta varmaan kassalla tulee jossain vaihtoehto laittaa laskutusosoitteeksi ja toimitusosoitteeksi eri tiedot.
 
Typerä kysymys kun en koskaan ole näin tehnyt, eli mitenkähän esim. gigantista voi tilata järkevästi toiselle henkilölle hellan asennuksineen? Tarkotus ois iäkkäälle tädille tilata uusi hella asennuksineen, katsottiin jo sopiva verkosta. Hällä ei kuitenkaan ole verkkopankkitunnuksia, eikä sähköpostia, niin voikohan ton tilata hänen tiedoilla (osoite, puh nro ym) mutta isken vaan oman sähköpostin jotta kuitti ja tilausvahvistukset tulee perille ja maksan pois omassa verkkopankissa?
Ihan normaalisti voi vaan laittaa jonkun toimitusosoitteen. Sama kun vaikka mökilleen tilaisi kamaa, tai monilla on useampi asuntokin. Ei se mitenkään vaikuta omistatko itse asunnon mihin tavara menee vai joku muu.
 
Jees, noin teen, pitää sopia sopiva toimitusaika tädin kanssa ja sitten soitella sille kun ilmoittavat että ovat toimittamassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 333
Viestejä
4 885 380
Jäsenet
78 801
Uusin jäsen
rafte

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom