- Liittynyt
- 20.04.2021
- Viestejä
- 190
Ei ne minusta tuossa VAADI tuomaan koko konetta vaan suosittelevat kun se vika voi olla jossain muuallakin.
Kuvittelisin että olis kiva testata se muu konekin toisella näytönohjaimella jos pelkän näytönohjaimen testit menee ongelmitta läpi.
Hyvä huomio, itellä jäi vaan "tulisi" sanasta sellainen vika, että tulevaisuuteni on jo suuniteltu .
En tiedä liittyykö kysyjän ongelmaan mutta itselläni oli joku aika sitten vastaavanlainen ongelma. Nvidian näytonohjain ja Firefox -yhdistelmä kaatoi konetta selaimella videoita (youtube, vimeo, ...) katsellessa ja esimerkiksi jotain selainpelejä pelatessa. Muissa yhteyksissä en huomannut mitään ongelmia. Toisella selaimella vikaa ei esiintynyt eikä silloin kun downgradesin näytönohjaimen ajureita pykälän verran vanhempaan. Oli siis joku mystinen firefoxin ja näytönohjainajureiden yhteensopivuusongelma. Eli kannattaa ainakin alkajaisiksi kokeilla toisia ajureita ja/tai toista selainta, en ollenkaan ihmettelisi jos olisi esim ajuriongelma.
Törmäsin tuossa asiaa tutkiessa amd:n foorumilla muihin tyyppeihin kenellä on samaa ongelmaa ollut, niin mietin että jos tässä ois sama tyyppi vika. Aluksi siis tietenkin ajattelin että tässä on joku paska amd:n päivitys nyt vaan sattunut vastaan, mutta semi tiuhaa tahtia ku amd on tykittänyt päivityksiä tänä vuonna niin on niitäkin tullut kokeiltua erilaisia ja myös puhtaalta pöydältä.
Sanoin että voin sovittaessa rakentaa heille testikokoonpanon, mutta totesin samassa lauseessa, että se kyllä tuntuis musta vähän oudolta rakentaa huollolle testi kokoonpano .
Lähinnä herää kysymys, että miten lähdit asiaa ajamaan? Olisiko asiakaspalvelu saanut jostain käsityksen, että koko tietokone olisi ostettu Gigantista eli ymmärtänyt asiaa hieman väärin?
Mutta oletko tosiaan kokeillut muulla näytönohjaimella? Kuulostaisi kyllä erikoiselta, että näytönohjain kaataisi konetta vain nettiä tai youtubea katsellessa muttei muissa sovelluksissa.
Laitoin kuitin liitteenä missä näkyy tuo ostettu komponentti
Eipä ne voi millään muotoa vaatia sulta koko tietokonetta sinne jos ei se ole sieltä ostettu pakettikone. Pakettikoneen tapauksessa tuo olis ihan normaalia ja järkeenkäypää koska takuu koskee konetta kokonaisuutenaan, mutta itse kootussa josta vain yksi komponentti ostettu heiltä siinä ei ole järjen häivääkään.
Mahtaakohan kyse olla siitä ettei niillä ole mitään testipenkkiä siellä itsellään ja haluavat testata sun koneella siellä..?
Jos sulla on joku kakkoskortti jonka voi heittää koneeseen sökön tilalle ja testata sen kanssa niin sillä ainakin helposti vois rajata ongelmaa itsekin, voisit Gigantillekin sanoa että testattu on toisella ohjaimella eikä ongelmaa joten vika rajattu näytönohjaimeen.
Ei siis ole kokonaan rikki, nyt vaan on alkanut tuota mustaaruutua tarjoamaan vähän useammin. Vielä voisin jotenkin uskoa, että kyseessä ois emolevyssä oleva vika, mut ongelmaa ei tule silloin kun pelaan, niin se vaikuttaa vähän oudolta. Kyllähän sitä mielellään testailis muiden koneita jos vaan sais käsiinsä . Mulla on tässä koneella jo ihan työjuttuja ja salasanoja mitä en missään nimessä voi antaa sinne matkaan ja tosiaan jos jotain menee siellä rikki tai paketti katoaa niin en usko, että ne alkaa korvaamaan ennen ku saan mustaa valkoisella. Laitoin sinne asiallisen vastauksen ja kaikki asiat mitä näissä mun kahdessa viestissä on. Katsotaan mitä sieltä tulee. Lisäksi pyysin, että välittää mailit suoraan sinne huoltoliikkeeseen niin voin neuvoitella heidän kanssaan.