- Liittynyt
- 03.02.2017
- Viestejä
- 1 049
Jaa niin on se aika vuodesta, kun vituttaa cmoren susipaskaa sisältöniputus. Olikos vaihtoehtoisia palveluita ihan maksavalle asiakkaalle (haluan pelkän F1)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sanoinhan minä heti alkuunsa, että Williams näpertelee myös pienempien formuloiden kanssa jne. Kannattaa pitää silmät auki: "Williams Advanced Engineering generated revenues of £10.9m in fiscal year 2014–15, with profits of £1m."Williamsilla on muitakin teollisuuden toimialueita kuin F1.
Tutkinpas huvikseni. Nykyää luultavasti tuo WAEkin olla jo päälle 40M (F1-tiimi: 125M, 2017 ja 160M, 2016) puntaa liikevaihdoltaan. Nousua sentään WAE:n kohdalla.Sanoinhan minä heti alkuunsa, että Williams näpertelee myös pienempien formuloiden kanssa jne. Kannattaa pitää silmät auki: "Williams Advanced Engineering generated revenues of £10.9m in fiscal year 2014–15, with profits of £1m."
F1-operaatioiden ulkopuolinen yksikkö siis pyöritti muutama vuosi sitten 11 miljoonan punnan liikevaihtoa ja voittoa sille kertyi peräti miljoona puntaa. Kärpäsen kakkaa. Kaiken lisäksi sen toimitilat ovat samalla tontilla F1-tallin kanssa, joten kun F1-talli kippaa, niin tämä toinenkin yksikkö saa lähtöpassit.
Ferrari oli vaisu mutta Ferrarin kanssa tasoihin yltänyt Red Bullihan on silloin melkeinpä loistanut. Lähtötilanne tähän kauteen oli se, että olipa Red Bullin suorituskyky mitä tahansa, niin moottoriosastolla pitäisi olla reilusti potentiaalista suorituskykyä varastossa. Jos voimasuhteet ovat samat vielä kisan jälkeenkin, niin silloin Ferrarilla on syytä alkaa miettiä, että millä tavalla he voivat pitää Red Bullin takanaan kauden edetessä.Se nyt ei liene kenellekään yllätys et Mersu esitti testeissä, mutta toi ero Ferrariin on jo aivan valtaisa, hävyttömän iso.
Red Bull kokonaisuutena vaisu Verstappenista huolimatta. Onko autossa vai Hondassa ongelma?
McLarenin resurssit muihin keskikastin talleihin verrattuna ovat niin isot, että tallin pitäisikin olla joukosta parhaiten valmistautunut kauden avaukseen. Näin oli myös viime vuonna ja takapakki alkoi hyvin nopeasti. Puhuin aiemmin siitä, että Mäkin pitäisi haastaa vähintään Renault, jottei tarvitsisi haukkua tallia (vaan sitä kuollutta hevosta eli Renault'n moottoreita...) ja nyt se tavoite saavutettiin, joten pisteet siitä.Alfa oli pettymys, sillä odotin tiukkaa taistelua Haasin kanssa. Nyt kun tuntuu, että Haas jää omaan kastiin kärjen takana.
Sit taas Mclarenissa saattaa olla yllätystä tälle kaudelle.
Häntäpäässä Robert Kubican suoritus oli hälyttävän huono. Aika-ajoissa hän vaurioitti autoaan pienellä seinäraapaisulla ja sama tapahtui myös harjoituksissa, kun hän varikolle tullessaan törmäsi ratavalliin. Oliko kyse kisakylmyydestä vuosien jälkeen vai onko hänen ajokykynsä todella näin huono vammautuneen kätensä kanssa?
On kaiketi.Onko Kubica muuten tällä kertaa ns. maksukuski, onko siellä jotkut polakkien rahat taustalla?
Joo, mäkin mietin, että huipputallit varmaan jatkossa lähtevät sarjaan ihan mielellään, kun näkevät, että miten hyvää jälkeä tuli ekalla kaudella.Huh, neljä jaksoa ny kattonu tuota Netflixin dokkaria, on kyllä helvetin hyvä sarja.
Toivottavasti jatkoa tulee, esim. Mersun Toto Wolffhan kieltäytyi tuohon osallistumisesta mutta myönti nähtyään sarjan että se olikin parempi ja erilainen kuin luuli.
Tuli kanssa katsottua viikonloppuna tuo Netflixin dokkari kokonaan läpi. Ihan asiallista settiä.
Edit: Laitetaan nyt Spoilerin taakse hyvin ylätason kommentteja jos joku ei halua sitäkään vähää tietää ennen sarjan katsomista:
Yksittäisenä asiana vahvimmin jäi mieleen Abiteboulin ja Hornerin välinen kitka sekä siihen liittyvä Rellun moottorijupakka.
Henkilökohtaisesti olisin toivonut enemmän erilaista teknistä inside juttua mutta tuskinpa tallit hirveästi noita haluaa tällaisen dokumentinkaan kautta paljastaa vaikka julkiseen levitykseen materiaali päätyikin vasta kauden jälkeen. Pientä miinusta tulee paikoitellen ylidramatisoidusta tuotannosta mutta kokonaisuutena erittäin vahvasti positiivinen kokonaisuus ja toivotaan tosiaan että tästä kaudesta saataisiin aikanaan jotain vastaavaa
Itsellä ei ollut aiempaa tietoa Hulkin ja Magnussenin keskinäisestä kärhämästä. Hyvää taustatietoa kauden alla ja asetti heti jotkut kommenteista uuteen valoon.
Se mistä en pitänyt oli tuo pomppiminen kisoissa edes takas. Välillä oltiin kauden päätöskisassa ja hetken päästä pompattiin sitten taas takaisin keskelle kautta. Tietysti jaksoissa keskityttiin aina johonkin tiettyyn henkilöön tai tiimiin, mutta silti.
Lisää dramaattisuutta, tehokeino.En ole vielä katsonut kokonaan mutta jos joku tuossa häiritsee niin ainakin nuo äänitehosteet. Joka kolarissa samoja äänitehosteita lisätty. Ei pysty ymmärtämään miksei dokumentissa voisi käyttää vain ja ainoastaa oikeita ääniä.
Gallup!
Oikea kisakuva vai konsolipeli?
![]()
Todellakin suosittelen tuon dokkarin katsomaan. Erittäin koskettava myös monella tapaa.Onhan tuo Netflixin dokkari todella vahvasti dramatisoitu, näkee että selkeästi jenkkimarkkinoille suunnattu.
Meinasin perään katsella Williamsista kertovan dokkarin, löytyy myös Netflixistä. Onkos tuosta kellään mielipidettä?
Itse katsoisin toisessa järjestyksessä, eli ensin Williams ja sitten tuo sarja. Tuo vähän perspektiiviä Williamsin (pieneen) osuuteen sarjassa kun on tuo Williams-dokkari alla.Onhan tuo Netflixin dokkari todella vahvasti dramatisoitu, näkee että selkeästi jenkkimarkkinoille suunnattu.
Meinasin perään katsella Williamsista kertovan dokkarin, löytyy myös Netflixistä. Onkos tuosta kellään mielipidettä?
Ylestä tullut oikea klikkihuoraus sivusto viime aikoina. Menee verorahat talteen
Pitkästä aikaa hyvä uutinen Williamsille!Patrick Head palaa Williamsille auttamaan: Legendary engineer Patrick Head returns to Williams as consultant | Formula 1®
Pitkästä aikaa hyvä uutinen Williamsille!
Meinaat, että Patrick Head ei voisi tuoda tasonparannusta?Millälailla?
Meinaat, että Patrick Head ei voisi tuoda tasonparannusta?
Hakusanalla formula 2 ja formula 3 ainakin löytyy.Onkohan joku bongannut mihin cmoreen on F2 ja F3 jemmattu, kun ei näytä löytyvän samasta paikasta kuin viime kaudella?
Mersu johtaa 39 pisteellä kahden kisan jälkeen.
Tallimestaruus voi olla jo aika done deal, varsinkin jos ferrarilla pahempia luotettavuusongelmia, mutta kuskimestaruus nyt on erittäin mielenkiintoinen tälle kaudelle.Kaksi kaksoivoittoa kauden alkuun. Tilastojen puolelta ei liene syytä tarkistaa miten yleensä käy tallille joka tähän pystyy?
Tallimestaruus voi olla jo aika done deal, varsinkin jos ferrarilla pahempia luotettavuusongelmia, mutta kuskimestaruus nyt on erittäin mielenkiintoinen tälle kaudelle.
Oli toki ja kärjistettynä se olikin sanottu. Mutta vaatii parannuksia tuohon voimayksikön luotettavuuteen. Hirveänä auta olla nopein jos koneet paukkuu. Kiinassa varmaan on taas säädetty tehoja alemmas ettei tule samanlaista farssia.Ferrari oli kuitenkin kiistatta viikonlopun nopein auto, niin en ehkä sanoisi "done deal" kun kautta jäljellä 19 kisaa. Toki italialaiset ja luotettavuus/taktiikat on match made in heaven...mutta kyllä tässä nyt sopivasti haiskahtaa siltä että jokainen viikonloppu ainakin alkukaudesta on hyvin omaleimainen.
Kestihän ne nytkin. Ei se asetuksista ollut kiinni, että LeClercille tuli vika. Paska säkä on sitä itseään, niin kuin kaikilla muillakin kuskeilla.Kiinassa Ferkun koneisiin ruuvataan Australian asetukset takaisin, että kestää maaliin saakka.
Niin, jos ajatellaan, että pystyi ajamaan maaliin ja semmosen 160hv tasotusta ei tunnu missään.Kestihän ne nytkin. Ei se asetuksista ollut kiinni, että LeClercille tuli vika. Paska säkä on sitä itseään, niin kuin kaikilla muillakin kuskeilla.
Ei se ihan niin paljon ollut, koska syy oli toinen kuin oletettiin:Niin, jos ajatellaan, että pystyi ajamaan maaliin ja semmosen 160hv tasotusta ei tunnu missään.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.