- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 633
Jaa että miten? Eivät kärkikuljettajat ala vetää 5-10 kierroksen stinttejä saadakseen yhden säälipisteen lisää, kun ajetaan voitosta tai podiumista ja kaikki ne pisteet joutuu laittamaan panokseksi. Määräävä tekijähän on lopulta se, että voiko renkaista enää saada viimeisillä kierroksilla sellaista suorituskykyä irti, että se riittäisi nopeimpaan kierrokseen. Jos joku on takana hakenut uudet renkaat, niin eipä silloin tarvitse edes kokeilla.Kyllähän tuo 1 piste nopeimmasta vähentää köröttelyä kärjessä, kun porukka paukuttaa lopussa aika-ajo kierroksia jotta sais sen 1 pisteen.
Mielestäni uudistus jää ns. tuulipukujen halvaksi huviksi. Siis niiden sunnuntaikatsojien, jotka innostuvat siitä ajatuksesta, että joku sijalla seitsemän kurvaileva Grosjean saattaa ajaa nopeimman kierroksen, huh huh!
Kärkitalleille koittanee jossain välissä sellainen tilanne, että ero taakse päin on niin suuri, että paperilla olisi mahdollista tehdä ylimääräinen stoppi ja säilyttää oma sijoitus.
Se voi olla joko kärkisija suurella marginaalilla tai esimerkiksi niin päin, että kakkosena ajava kuljettaja on vaikkapa viiden sekunnin päässä johtajasta mutta 25 sekuntia kolmannen edellä. Ja jossain välissä tulee käymään niin, että se ylimääräinen stoppi meneekin vituiksi ja sitten palstoilla nauretaan, miten tyhmästi tuli yhden pisteen takia meneteltyä.