Ylinopeus (kameravalvonta)

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Pelastiko tässä tilanteessa kamera sinut? Kyseisessä risteyksessä on nopeuskamera.
Vanhat kamerat ei kuvaa punaisia päin ajavia. Uusi kamera olisi ottanut varmaan kuvan missä rekka aiheuttanut oikeasti vaaratilanteen. Eiköhän siitä olisi vähän isommankin sakon saanut.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
OT
Suomalaiset eivät vain osaa antaa jalankulkijoille tietä. Jyväskylässä varsinkaan.
Jyväskylän keskustassa kyllä annetaan. Noin 100 kertaa paremmin kuin missään muualla. Keskustan ulkopuolella tilanne tietysti täysin toinen.

Sanoisin että jyväskylässä tuo punaisia päin ajaminen on vain aivan liian yleistä. Montakohan kymmentä kertaa olen nähnyt kun auto meinaa keilata isommankin sakin kun vetelee täysin punaisia päin. Täällä kun on kevyttä liikennettä todella todella paljon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Pelastiko tässä tilanteessa kamera sinut? Kyseisessä risteyksessä on nopeuskamera.

Mitä noihin risteyksiin missä on myös jalankulkijoita, niin kyllä se on asennevika mikä aiheuttaa niitä kolareita. Suomalaiset eivät vain osaa antaa jalankulkijoille tietä. Jyväskylässä varsinkaan.
Liikennevaloja tarkkailevat kamerat ja 20+ päiväsakkoa saattaisivat auttaa asennevian korjaamisessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Professori lyttää rajusti Suomen teillä yleistyvät peltipoliisit: ”Suurin osa sakon saajista on riskittömiä ja viattomia kuskeja” Professori lyttää rajusti Suomen teillä yleistyvät peltipoliisit: ”Suurin osa sakon saajista on riskittömiä ja viattomia kuskeja”
Mutta silti pitää jankuttaa samaa (sekä muutama nimimerkki täällä että Pasterstein) että kun ei aja ylinopeutta, ei tule sakkoja... "Jos on niin sokea ettei näe mitä kyltissä lukee niin parempi olla ajamatta" jne... :btooth:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Mutta silti pitää jankuttaa samaa (sekä muutama nimimerkki täällä että Pasterstein) että kun ei aja ylinopeutta, ei tule sakkoja... "Jos on niin sokea ettei näe mitä kyltissä lukee niin parempi olla ajamatta" jne... :btooth:
Tuokin on vain yhden henkilön (olkoonkin aihetta etäisesti liippaavan alan professori) mielipide, eikä mikään absoluuttinen totuus.

Muistutus nopeusrajoituksesta voisi minunkin mielestäni olla useissa tapauksissa ennen kameraa, sillä mikään ei ole sen ärsyttävämpi kuin vieraalla tiellä kamera satasen rajoituksella.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Näin paljon Suomen ensimmäinen superpeltipoliisi on jo räpsinyt – ”Ainakin sitä kameraa osataan vältellä”

Tänä aikana kamera on räpsähtänyt 24 kertaa, kertoo Iltalehdelle poliisihallituksen poliisiylitarkastaja Maria Hoikkala.

Näistä räpsähdyskerroista kuudelle autoilijalle on lähetetty postissa ylinopeussakko. Loput 18 räpsähdystä tulivat lievistä ylinopeuksista, joista autoilijat ovat saaneet postissa huomautuksen.
Keskimäärin suurempia ylinopeuksia on siis kyseisellä tieosuudella sattunut vain reilu yksi päivässä.

– Se on positiivista, ainakin sitä kameraa osataan vältellä, Hoikkala sanoo.
Olenko ainoa jonka korvaan tuo särähtää? Eikö näitä edes yritetä perustella turvallisuudella? Eikö tuo pitäisi olla että "Hyvä kun ei ajeta ylinopeutta", eikä mitään välttelyä. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Näin paljon Suomen ensimmäinen superpeltipoliisi on jo räpsinyt – ”Ainakin sitä kameraa osataan vältellä”





Olenko ainoa jonka korvaan tuo särähtää? Eikö näitä edes yritetä perustella turvallisuudella? Eikö tuo pitäisi olla että "Hyvä kun ei ajeta ylinopeutta", eikä mitään välttelyä. :D
Tosiasia on se että iso osa näistä kameroista on "ansoja". Liikenteen turvallisuuden kanssa ei niillä ole paljoa tekemistä. Valitettavasti.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Ilmeisesti ei oteta. Peräänajo on paljon turvallisempi kuin risteävältä tieltä tulevan auton tai suojatielle tulevan kävelijän tai pyöräilijän kolaaminen.
Peräänajot aiheuttavat aika paljon selän ja niskan retkahdusvammoja, joiden parantelu voi ottaa aikaa kauankin. Ei ne ole ongelmattomia. Jos turvaväliä on 5-10 metriä ja takanaolevan huomio muualla kuin edelläajavan jarruvaloissa niin edelläajava voi ehtiä pysähtyä eikä takaa tuleva ehdi kuin aloittaa jarrutuksen. Peräänajaja voi olla raskas ajoneuvo, joissa on hitaasti reagoivat paineilmajarrut.

Oleellista on kuitenkin onnettomuuksien määrät. Aika pieni osa punaisia päin ajamisista aiheuttaa välitöntä onnettomuutta tai edes konkreettista riskiä mutta vilkkaassa liikenteessä jokainen äkkipysähtyminen keltaisilla on peräänajoriski.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Näin paljon Suomen ensimmäinen superpeltipoliisi on jo räpsinyt – ”Ainakin sitä kameraa osataan vältellä”
...
Olenko ainoa jonka korvaan tuo särähtää? Eikö näitä edes yritetä perustella turvallisuudella? Eikö tuo pitäisi olla että "Hyvä kun ei ajeta ylinopeutta", eikä mitään välttelyä. :D
Niin, ja eikös näiden pitänyt olla superkameroita, joiden edessä jarruttelu ei enää auta? :D
Sitä suuremmalla syyllä poliisiylitarkastajan olisi aihetta tarkistaa asennoistumistaan ja kehua autoilijoita.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Peräänajot aiheuttavat aika paljon selän ja niskan retkahdusvammoja, joiden parantelu voi ottaa aikaa kauankin. Ei ne ole ongelmattomia. Jos turvaväliä on 5-10 metriä ja takanaolevan huomio muualla kuin edelläajavan jarruvaloissa niin edelläajava voi ehtiä pysähtyä eikä takaa tuleva ehdi kuin aloittaa jarrutuksen. Peräänajaja voi olla raskas ajoneuvo, joissa on hitaasti reagoivat paineilmajarrut.

Oleellista on kuitenkin onnettomuuksien määrät. Aika pieni osa punaisia päin ajamisista aiheuttaa välitöntä onnettomuutta tai edes konkreettista riskiä mutta vilkkaassa liikenteessä jokainen äkkipysähtyminen keltaisilla on peräänajoriski.
Jos edellä ajava ehtii pysähtyä ennen kuin kolahtaa niin joko nopeus oli tyyliin 20km/h tai sitten se takana oleva piti kunnon turvavälin ja räpläsi puhelinta. Kuinka vaikeaa se nyt on ymmärtää että se peräänajo on 99% tapauksista ihan sen takana tulleen vika.

Ei siihen keltaiselle tietenkään pidä mitään lukko/abs jarrutusta tehdä, sehän nyt on selvää. Ja jos takana tulija on rekka hitailla ilmajarruilla niin kannattiko ajaa 5m turvavälillä? :dead:

Paljon pahempaa jälkeä olisi tullut jos tuo aikaisemmin mainitsemani rekka hitailla ilmajarruilla olisi esimerkiksi kolannut minut oikeasta kyljestä sisään 50km/h vauhdilla. Siinä ei edes niskatyyny auttaisi kun sivusta puskee.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tämän huomaa hyvin jo tallinnassa, kun astuu 3 kaistaiselle tielle niin kaikki kaistat pysähtyy, suomessa turha edes yrittää ilman liikennevaloja :D
Kyllä ne pysähtyy, Suomessa ollaan vain niin lapasia ettei uskalleta astua siihen tielle.

En ole koskaan jäännyt auton alle vaikka mun ylitys on tullut "yllätyksenä" autoilijalle, tiukkoja jarrutuksia ja muutamia keskusteluita liikennesäännöistä on käyty.

En myöskään hyppää tielle itsemurha aikeissa, mutta kävelen selvästi tielle ja autot väistää.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Juu on munkin kokemus se, että sitä tilaa saa kun vaan osoittaa selkeästi aikeensa astella tielle ja ottaa silmäkontaktin autoilijaan. Toki minkään korkean pakun ohitse en kävele silti vilkaisematta, että tuleekohan sillä viereisellä kaistalla joku urpo ohitse pysähtymättä. Siinä kun jää reaktioaika molemmille vähän liian lyhyeksi henkikullan ollessa panoksena.

Vastaavasti arvostan kovasti jalankulkijoita, jotka astuu sille suojatielle eikä ihmettele siinä vieressä vielä silloinkin, kun mun auto on jo melkein pysähdyksissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Kyllä ne pysähtyy, Suomessa ollaan vain niin lapasia ettei uskalleta astua siihen tielle.

En ole koskaan jäännyt auton alle vaikka mun ylitys on tullut "yllätyksenä" autoilijalle, tiukkoja jarrutuksia ja muutamia keskusteluita liikennesäännöistä on käyty.

En myöskään hyppää tielle itsemurha aikeissa, mutta kävelen selvästi tielle ja autot väistää.
Tervetuloa kokeleimaan onnea tänne helsinkiin. Mannerheimintiellä on muutama suojatie joissa ei ole valo-ojausta.
Jos en nyt ihan päivittäin, niin 3-4krt viikossa on ollut tilanne jossa jalankulkija on astunut tielle, kaistalle on pysähtynyt auto mutta viereistä kaistaa porhaltaa auto pysähtymättä ohi. Nämä siis omin silmin nähtyjä tilanteita.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tervetuloa kokeleimaan onnea tänne helsinkiin. Mannerheimintiellä on muutama suojatie joissa ei ole valo-ojausta.
Jos en nyt ihan päivittäin, niin 3-4krt viikossa on ollut tilanne jossa jalankulkija on astunut tielle, kaistalle on pysähtynyt auto mutta viereistä kaistaa porhaltaa auto pysähtymättä ohi. Nämä siis omin silmin nähtyjä tilanteita.
Noh, mä olen 40v asunut Helsingissä:facepalm:

Kyllä mä tuon tiedän että se viereinen kaista saattaa vielä mennä, mutta siihenkin auttaa vain se että jalankulkijat menee yli selvästi. Niin kauan kun jalankulkijat odottaa kiltisti luo se autoilijalle tunteen että hän saa mennä ja toinen on poliisi, nopeuksia valvotaan jossain helvetin kehällä 10 partion voimin mutta risteysliikennettä ei ikinä.:facepalm: Kolmas on se että tuollaisesta huolimattomuudesta kun jää kiinni on rangaistus pienempi kuin 6km/h ylinopeudesta kehä 1:llä ja toisessa on kumminkin ihmishenki kyseessä suoraan!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 659
Kolmas on se että tuollaisesta huolimattomuudesta kun jää kiinni on rangaistus pienempi kuin 6km/h ylinopeudesta kehä 1:llä ja toisessa on kumminkin ihmishenki kyseessä suoraan!
Tuosta kyllä lähtee kerrasta kortti kuivumaan (silloin kun nyt sattuu jäämään kiinni, noita kun ei tosiaan juuri erikseen valvota, kuten sanoit). Sakon suuruudesta en osaa tosin sanoa, voi olla pienempi tai sitten ei.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Juu jos ohitat suojatien eteen pysähtyneen auton kun sieltä on jalankulkija tulossa yli niin kortti lähtee määräajaksi hyllylle ja armotta. Siinä on kuitenkin kuolemantuottamus sen verran lähellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Noh, mä olen 40v asunut Helsingissä:facepalm:

Kyllä mä tuon tiedän että se viereinen kaista saattaa vielä mennä, mutta siihenkin auttaa vain se että jalankulkijat menee yli selvästi. Niin kauan kun jalankulkijat odottaa kiltisti luo se autoilijalle tunteen että hän saa mennä ja toinen on poliisi, nopeuksia valvotaan jossain helvetin kehällä 10 partion voimin mutta risteysliikennettä ei ikinä.:facepalm: Kolmas on se että tuollaisesta huolimattomuudesta kun jää kiinni on rangaistus pienempi kuin 6km/h ylinopeudesta kehä 1:llä ja toisessa on kumminkin ihmishenki kyseessä suoraan!
Et kuitenkaan omista autoa tai sinulla ei ole ajokorttia..?

"Mikäli poliisi havaitsee tällaisen tilanteen, jossa suojatien yli ajetaan pysähtymättä ja mukana on vielä jalankulkijakin, asia käsitellään vakavana piittaamattomuutena ja siitä seuraa sakkojen lisäksi ajokieltoa, eli kortti lähtee niin sanotusti kuivumaan."
Poliisi: Eikö tärkeä suojatiesääntö ole yhtään tuttu? – ”Kortti lähtee heti” - Pietar.in
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Noh, mä olen 40v asunut Helsingissä:facepalm:
Saatais kannattaa laittaa Lotto vireille, jos noin hyvätuurinen olet (oletan että katsomatta) sinne eteen astelet?
Kyllä mä tuon tiedän että se viereinen kaista saattaa vielä mennä, mutta siihenkin auttaa vain se että jalankulkijat menee yli selvästi.
Ongelma tuossa on, että autot pysähtyvät vaikka ei siellä suojatielle ketään ole edes tulossa
=> kaikki autoilijat eivät aina pysähdy, useimmat sentään hiljentävät.
Kovan riskin olet valmis ottamaan, autoilijalla saataa olla huomio aivan muualla, esim. miettii aamuista riitaansa puolisonsa kanssa tai katsoo nopeuttaa mittarista peltipoliisin pelossa.
Niin kauan kun jalankulkijat odottaa kiltisti luo se autoilijalle tunteen että hän saa mennä
ja toinen on poliisi,
Niin sieltä saattaa tulla siviilipoliisikin virkatehtävissä ja vauhdilla. Itse katson mieluummin kuin otan riskin.
nopeuksia valvotaan jossain helvetin kehällä 10 partion voimin mutta risteysliikennettä ei ikinä.
Hyvin useassa Hesan risteyksessä on kamerat, niitä sitten katsellaan vahingon sattuessa. Tapaturman seurauksia ne eivät tietenkään estä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Saatais kannattaa laittaa Lotto vireille, jos noin hyvätuurinen olet (oletan että katsomatta) sinne eteen astelet?

Ongelma tuossa on, että autot pysähtyvät vaikka ei siellä suojatielle ketään ole edes tulossa
=> kaikki autoilijat eivät aina pysähdy, useimmat sentään hiljentävät.
Kovan riskin olet valmis ottamaan, autoilijalla saataa olla huomio aivan muualla, esim. miettii aamuista riitaansa puolisonsa kanssa tai katsoo nopeuttaa mittarista peltipoliisin pelossa.
Niin sieltä saattaa tulla siviilipoliisikin virkatehtävissä ja vauhdilla. Itse katson mieluummin kuin otan riskin.
Hyvin useassa Hesan risteyksessä on kamerat, niitä sitten katsellaan vahingon sattuessa. Tapaturman seurauksia ne eivät tietenkään estä.
Luukkonen sanoi: "En myöskään hyppää tielle itsemurha aikeissa, mutta kävelen selvästi tielle ja autot väistää."

Mikä tuossa saa sinut kuvittelemaan, että hän olisi rynnimässä ajoradalle katsomatta? Oikeasti, lukekaa niitä muiden kommentteja ennen oman tajunnanvirran suoltamista.

Kyllä se nyt vain on niin, että kun jalankulkija on astumassa suojatielle, tulee ajoradalla kulkevan liikenteen pysähtyä ja antaa tilaa. Näin ei tule tapahtumaan niin pitkään kun kaiken maailman lampaat odottavat tumput suorina siinä suojatien edessä, ettei autoliikennettä enää olisi ja joka kerta kun tällaista tapahtuu, se antaa ohittaville autoilijoille vain vahvemman signaalin siitä että se on oikein.

Selvät aikeet ja katsekontakti kuljettajaan ovat kaiken a ja o. Ja koska osuman tullessa on turha kinastella siitä kuka oli oikeassa, niin luonnollisesti aina kannattaa jättää itselle sen verran pelivaraa, että pystyy väistämään tiukassa paikassa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Luukkonen sanoi: "En myöskään hyppää tielle itsemurha aikeissa, mutta kävelen selvästi tielle ja autot väistää."

Mikä tuossa saa sinut kuvittelemaan, että hän olisi rynnimässä ajoradalle katsomatta? Oikeasti, lukekaa niitä muiden kommentteja ennen oman tajunnanvirran suoltamista.
Ei ne kaikki Hesassa päälleajetut ole sinne suojatielle hypänneet. Vaan olettaneet, että
autoilija heidät huomaa. Liikenteessä on paljon muitakin asioita huomattavana kuin jalankulkijat. Minä ainakin suosittelen olemaan varovainen, mukavampi kävellä terveenä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ei ne kaikki Hesassa päälleajetut ole sinne suojatielle hypänneet. Vaan olettaneet, että
autoilija heidät huomaa. Liikenteessä on paljon muitakin asioita huomattavana kuin jalankulkijat. Minä ainakin suosittelen olemaan varovainen, mukavampi kävellä terveenä.
No shit sherlock, onko joku ollut tästä eri mieltä? Sen lisäksi että on mukavampi kävellä terveenä, on myös mukavampi ylipäätään liikkua kun kaikki noudattavat liikennesääntöjä.

Moni kuolee liikenteessä liikennevälineestä huolimatta ihan omaa tyhmyyttään tai varomattomuuttaan, mutta ei se siltikään tarkoita että kaikkien muiden pitäisi unohtaa omista oikeuksista huolehtiminen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Luukkonen sanoi: "En myöskään hyppää tielle itsemurha aikeissa, mutta kävelen selvästi tielle ja autot väistää."

Mikä tuossa saa sinut kuvittelemaan, että hän olisi rynnimässä ajoradalle katsomatta? Oikeasti, lukekaa niitä muiden kommentteja ennen oman tajunnanvirran suoltamista.

Kyllä se nyt vain on niin, että kun jalankulkija on astumassa suojatielle, tulee ajoradalla kulkevan liikenteen pysähtyä ja antaa tilaa. Näin ei tule tapahtumaan niin pitkään kun kaiken maailman lampaat odottavat tumput suorina siinä suojatien edessä, ettei autoliikennettä enää olisi ja joka kerta kun tällaista tapahtuu, se antaa ohittaville autoilijoille vain vahvemman signaalin siitä että se on oikein.

Selvät aikeet ja katsekontakti kuljettajaan ovat kaiken a ja o. Ja koska osuman tullessa on turha kinastella siitä kuka oli oikeassa, niin luonnollisesti aina kannattaa jättää itselle sen verran pelivaraa, että pystyy väistämään tiukassa paikassa.
Ei kukaan ole väittänytkään että Luukkonen säntäisi sinne suojatielle itsemurha-aikeissa. Se nyt on vaan niin että ei ne kaikki autoilijat ole ajantasalla. Ei edes täällä helsingissä. Siinä ajon aikana on monta muuta juttua mihin kuskit kiinnittää huomionsa, eikä välttämättä siihen liikenteeseen 100%. Eilen viimeksi Mannerheimintiellä, ennen Tullinpuomia taksi veti iloisesti oikeaa kaistaa ohi vaikka vasemmalle ryhmittynyt auto oli pysähtynyt suojatien eteen. Onneksi jalankulkija ei ehtinyt sille oikealle kaistalle, sen verran vauhdilla meni ohi että jälki olisi ollut rumaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Saatais kannattaa laittaa Lotto vireille, jos noin hyvätuurinen olet (oletan että katsomatta) sinne eteen astelet?

Ongelma tuossa on, että autot pysähtyvät vaikka ei siellä suojatielle ketään ole edes tulossa
=> kaikki autoilijat eivät aina pysähdy, useimmat sentään hiljentävät.
Kovan riskin olet valmis ottamaan, autoilijalla saataa olla huomio aivan muualla, esim. miettii aamuista riitaansa puolisonsa kanssa tai katsoo nopeuttaa mittarista peltipoliisin pelossa.
Niin sieltä saattaa tulla siviilipoliisikin virkatehtävissä ja vauhdilla. Itse katson mieluummin kuin otan riskin.
Hyvin useassa Hesan risteyksessä on kamerat, niitä sitten katsellaan vahingon sattuessa. Tapaturman seurauksia ne eivät tietenkään estä.
Lue se mun eka viesti, en todellakaan hyppää eteen itsemurha aikeissa katsomatta ensin sivuille, mutta teen myös selväksi että minä en väistä.

Et kuitenkaan omista autoa tai sinulla ei ole ajokorttia..?

"Mikäli poliisi havaitsee tällaisen tilanteen, jossa suojatien yli ajetaan pysähtymättä ja mukana on vielä jalankulkijakin, asia käsitellään vakavana piittaamattomuutena ja siitä seuraa sakkojen lisäksi ajokieltoa, eli kortti lähtee niin sanotusti kuivumaan."
Poliisi: Eikö tärkeä suojatiesääntö ole yhtään tuttu? – ”Kortti lähtee heti” - Pietar.in
On mulla kortti ja siinä lähes kaikki kirjaimet, ajan autoa tai prätkää päivittäin ja julkisia käyttänyt viimeeksi +20v sitten kun olin alaikäinen.

Tiedän myös liikennesäännöt ja noudatan niitä, olin sitten millä tahansa liikenteessä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Luukkonen sanoi: "En myöskään hyppää tielle itsemurha aikeissa, mutta kävelen selvästi tielle ja autot väistää."

Mikä tuossa saa sinut kuvittelemaan, että hän olisi rynnimässä ajoradalle katsomatta? Oikeasti, lukekaa niitä muiden kommentteja ennen oman tajunnanvirran suoltamista.

Kyllä se nyt vain on niin, että kun jalankulkija on astumassa suojatielle, tulee ajoradalla kulkevan liikenteen pysähtyä ja antaa tilaa. Näin ei tule tapahtumaan niin pitkään kun kaiken maailman lampaat odottavat tumput suorina siinä suojatien edessä, ettei autoliikennettä enää olisi ja joka kerta kun tällaista tapahtuu, se antaa ohittaville autoilijoille vain vahvemman signaalin siitä että se on oikein.

Selvät aikeet ja katsekontakti kuljettajaan ovat kaiken a ja o. Ja koska osuman tullessa on turha kinastella siitä kuka oli oikeassa, niin luonnollisesti aina kannattaa jättää itselle sen verran pelivaraa, että pystyy väistämään tiukassa paikassa.
Juuri näin. :tup:
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Lue se mun eka viesti, en todellakaan hyppää eteen itsemurha aikeissa katsomatta ensin sivuille, mutta teen myös selväksi että minä en väistä.



On mulla kortti ja siinä lähes kaikki kirjaimet, ajan autoa tai prätkää päivittäin ja julkisia käyttänyt viimeeksi +20v sitten kun olin alaikäinen.

Tiedän myös liikennesäännöt ja noudatan niitä, olin sitten millä tahansa liikenteessä.
Ei se että sinulla on muutama kirjain kortissa kerro mitään.
Eikä sekään että tietää liikennesäännöt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Niin, tuo boldaamani lause on melko idioottimainen. Varsinkin jos sen mieltää ohjeeksi.

Kyllä ne pysähtyy, Suomessa ollaan vain niin lapasia ettei uskalleta astua siihen tielle.

En ole koskaan jäännyt auton alle vaikka mun ylitys on tullut "yllätyksenä" autoilijalle, tiukkoja jarrutuksia ja muutamia keskusteluita liikennesäännöistä on käyty.

En myöskään hyppää tielle itsemurha aikeissa, mutta kävelen selvästi tielle ja autot väistää.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Niin, tuo boldaamani lause on melko idioottimainen. Varsinkin jos sen mieltää ohjeeksi.
Varmaan käsitetään tuo kommentti eri tavalla. Koska siinä on mainittu "kävelen selvästi tielle", niin minä ainakin käsitän tuon niin, että ilmaistaan autoilijalle selvästi oma aie astua tielle ja se käsittää samalla myös katsekontaktin. Ei se katsekontakti suojaa vahingoilta, mutta sen perusteella voi tarvittaessa havainnoida autoilijan tekemisiä ja väistää tarvittaessa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Varmaan käsitetään tuo kommentti eri tavalla. Koska siinä on mainittu "kävelen selvästi tielle", niin minä ainakin käsitän tuon niin, että ilmaistaan autoilijalle selvästi oma aie astua tielle ja se käsittää samalla myös katsekontaktin. Ei se katsekontakti suojaa vahingoilta, mutta sen perusteella voi tarvittaessa havainnoida autoilijan tekemisiä ja väistää tarvittaessa.
Minut sai kommentoimaan toi " ja autoilijat väistää" , edes se, että autoilijalla on katsekontakti ei takaa, että autoilija todella väistää. Varsinkin lapsille soisin opetettavan, "anna sen auton mennä ellei se selvästi pysähdy".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Minut sai kommentoimaan toi "autoilijat väistää" , edes se, että autoilijalla on katsekontakti ei takaa, että autoilija todella väistää. Varsinkin lapsille soisin opettevan, "anna sen auton mennä ellei se selvästi pysähdy",
Varsinkaan kun on se kaksi kaistaa ja viereltä yksi vetää viereltä ohi suojatien. Ei siinä paljoa katsekontaktit auta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Minut sai kommentoimaan toi " ja autoilijat väistää" , edes se, että autoilijalla on katsekontakti ei takaa, että autoilija todella väistää. Varsinkin lapsille soisin opetettavan, "anna sen auton mennä ellei se selvästi pysähdy".
Tuota samaahan tässä on toitetettu koko ajan. Ei sinne puskurin alle tietenkään pidä ehdoin tahdoin lompsia. Katsekontakti on vain yksi apukeino lisää saada selville, millä ajatusmaailmalla kuski on liikenteessä. Onhan niitäkin tapauksia olemassa, joissa kuski on jarruttanut ja antanut tietä suojatietä ylittäville (lapsille) ja sen jälkeen tämä onkin yrittänyt ajaa päälle.
Varsinkaan kun on se kaksi kaistaa ja viereltä yksi vetää viereltä ohi suojatien. Ei siinä paljoa katsekontaktit auta.
Ööh, no siis tavallaan se suojatie alkaa tässä mielessä uudestaan sen ekan auton ohittamisen jälkeen, eli toimenpiteet ovat sillä kohdalla kutakuinkin samat. Nämä ovat pahoja paikkoja, mutta kun valvontaa on niin vähän, niin lopputulos on tämä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Joo, turha jankta asiasta tämän enempää. Kukin ylittää suojatien omalla riskillään.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Niin, tuo boldaamani lause on melko idioottimainen. Varsinkin jos sen mieltää ohjeeksi.
Ei sitä ole tarkoitettu ohjeeksi "kävele auton alle", toki sen voi niin mieltää mutta se keskustelu kuuluu sitten tuonne "tyhmät ihmiset" ketjuun.

Idea on näyttää autolle että jalankulkija tulossa ja auton velvollisuus väistää, mutta en mä nyt 5m varomatkalla alle hyppää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
714
Täytyy kyllä sanoa, että nämä uudet kamerat 4-tien varrella (jkl-heinola) on sijoitettu mitä naurettavimpiin paikkoihin.

Useat ovat joko heti asennettu ohituskaistojen perään samalla kun lasketaan nopeuksia ja/tai niiden avulla tapatetaan nopeus montun pohjalla hyvin usein, vaikka autolla olisi energiaa rullata vapaalla vaikka miten pitkälle. Toinen on sitten ”kaarteet”, joista löytyy tolppa ilman sen erikoisempia syitä.

”Erittäin” taloudellista matkantekoa ainakin.

En ole itse huomannut mitään reaktiota omassa tiekäyttäytymisessäni ainakaan, muuta kuin se, että tulee kytättyä enemmän noita tolppia kuin esim. eläimiä teiden pientareilla. Sekopäät siellä kyllä ajelee ihan yhtä vammaisesti kuin ennenkin, oli tolppia tai ei.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 795
En ole itse huomannut mitään reaktiota omassa tiekäyttäytymisessäni ainakaan, muuta kuin se, että tulee kytättyä enemmän noita tolppia kuin esim. eläimiä teiden pientareilla. Sekopäät siellä kyllä ajelee ihan yhtä vammaisesti kuin ennenkin, oli tolppia tai ei.
Ja sitten on ne japanilaiset kilometrimittarit, joissa nopeus näytetään sen vakituisen 10km/h yläkanttiin, eikä laadukkaamman navigaattorin hankinta kiinnosta.

"kaarteissa ilman erikoista syytä" voisin kuvitella kameran säästävän tien oikomiskustannuksista kansainvälisesti verrattavaan valtatieksi. Suunnitellulla vastavalla VT26:lla (Hamina-Taavetti (vt7 satamineen-vt6)) on vastaavanlaiseen suunnittelukohde ollut jo vuosia. Kyseessä on 50-60 luvun säästöistä syntynyt turha, jyrkkä kaarre, jossa 60km/h:n alennettu nopeus. Paikalliset ja säännölliset rekkakuskit sen oppivat, mutta muuten epätoivoinen räpellys investoinnin pitkittämiseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
714
Ja sitten on ne japanilaiset kilometrimittarit, joissa nopeus näytetään sen vakituisen 10km/h yläkanttiin, eikä laadukkaamman navigaattorin hankinta kiinnosta.

"kaarteissa ilman erikoista syytä" voisin kuvitella kameran säästävän tien oikomiskustannuksista kansainvälisesti verrattavaan valtatieksi. Suunnitellulla vastavalla VT26:lla (Hamina-Taavetti (vt7 satamineen-vt6)) on vastaavanlaiseen suunnittelukohde ollut jo vuosia. Kyseessä on 50-60 luvun säästöistä syntynyt turha, jyrkkä kaarre, jossa 60km/h:n alennettu nopeus. Paikalliset ja säännölliset rekkakuskit sen oppivat, mutta muuten epätoivoinen räpellys investoinnin pitkittämiseen.
Jep. Tuon lisäksi itsellä tulee mieleen esim. sivuteiden liittymät isolle tielle. Mutta taas toisaalta, sitä vartenhan siellä on kolmiot ja riittävä visuaalinen näkyvyys molempiin suuntiin, että ottakoot kuinka kauan tahansa päästä kääntymään isolle tielle.

Alkaa mennä kohta samaan kategoriaan kuin teiden suolaaminen; ihan turhaa lässytystä ja aiheuttaa peilijäätä enemmän kuin se normaali kauden mukainen lumitilanne. Ei sitäkään ole turhaan laissa säädetty, että talvirenkaat tulee olla käytössä tiettyinä aikoina vuodesta. Mutta tämä toki oma keskustelunsa, käytin vain aasin selkänä kuinka hölmöinä ihmisiä pidetään liikenteessä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Täytyy kyllä sanoa, että nämä uudet kamerat 4-tien varrella (jkl-heinola) on sijoitettu mitä naurettavimpiin paikkoihin.

Useat ovat joko heti asennettu ohituskaistojen perään samalla kun lasketaan nopeuksia ja/tai niiden avulla tapatetaan nopeus montun pohjalla hyvin usein, vaikka autolla olisi energiaa rullata vapaalla vaikka miten pitkälle. Toinen on sitten ”kaarteet”, joista löytyy tolppa ilman sen erikoisempia syitä.

”Erittäin” taloudellista matkantekoa ainakin.

En ole itse huomannut mitään reaktiota omassa tiekäyttäytymisessäni ainakaan, muuta kuin se, että tulee kytättyä enemmän noita tolppia kuin esim. eläimiä teiden pientareilla. Sekopäät siellä kyllä ajelee ihan yhtä vammaisesti kuin ennenkin, oli tolppia tai ei.
Ei siellä taida ohituskaistojen lopussa olla kuin yksi tai kaksi kameraa. Mitään "nopeuden tapatukseen" keskittyviä tolppiakaan en tuolta väliltä äkkiseltään muista.

Olisi kyllä hyvä, jos jossakin olisi valmiina kartta, jossa on kaikki nämä uudet ja vanhat kamerat listattu, niin ei tarvitsisi kenenkään mutuilla foorumeilla kuinka perseiilleen ja pelkästään sakkotarkoituksessa ne on asennettu. Ja siis sanon tämän ilman mitään vittuilua kenellekään, kun osa niistä kameroista tuntuu tosiaan olevan olemassa pelkästään rahastusta varten. Tökkii vaan kun vähän väliä joku kertoo nähneensä jossakin kameran, joka oli sillä tällä ja tuolla tavalla väärässä paikassa, mutta harvemmin kyetään sitten kuitenkaan tarkemmin kertomaan missä ja mikä se kamera oli ja vielä vähemmän muut voivat varmistaa tapahtumapaikan kuvauksen ja olla joko samaa tai eri mieltä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
714
Ei siellä taida ohituskaistojen lopussa olla kuin yksi tai kaksi kameraa. Mitään "nopeuden tapatukseen" keskittyviä tolppiakaan en tuolta väliltä äkkiseltään muista.

Olisi kyllä hyvä, jos jossakin olisi valmiina kartta, jossa on kaikki nämä uudet ja vanhat kamerat listattu, niin ei tarvitsisi kenenkään mutuilla foorumeilla kuinka perseiilleen ja pelkästään sakkotarkoituksessa ne on asennettu. Ja siis sanon tämän ilman mitään vittuilua kenellekään, kun osa niistä kameroista tuntuu tosiaan olevan olemassa pelkästään rahastusta varten. Tökkii vaan kun vähän väliä joku kertoo nähneensä jossakin kameran, joka oli sillä tällä ja tuolla tavalla väärässä paikassa, mutta harvemmin kyetään sitten kuitenkaan tarkemmin kertomaan missä ja mikä se kamera oli ja vielä vähemmän muut voivat varmistaa tapahtumapaikan kuvauksen ja olla joko samaa tai eri mieltä.
Tullut ajeltua viimeiset 6kk tuota väliä 2-3 krt edestakaisin viikkotasolla, eli tiedän kyllä missä kamera on, kyse ei ole siitä. En vaan näe niille mitään muuta käytännön arvoa kuin nimenomaan mainitsemasi rahastus. Liikkuvapoliisi lakkautetaan osa kerrallaan ja sitten lyödään tolppia tuo(kin) väylä täyteen.

Sinänsä ymmärtäisin tuon, jos se olisi sillä idealla aikoinaan markkinoitu. Nyt ne tosiaankin ovat vain rahantekovälineitä ja LP:n korvikkeita. Turvallisuus ei ole se ensimmäinen tekijä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tullut ajeltua viimeiset 6kk tuota väliä 2-3 krt edestakaisin viikkotasolla, eli tiedän kyllä missä kamera on, kyse ei ole siitä. En vaan näe niille mitään muuta käytännön arvoa kuin nimenomaan mainitsemasi rahastus. Liikkuvapoliisi lakkautetaan osa kerrallaan ja sitten lyödään tolppia tuo(kin) väylä täyteen.

Sinänsä ymmärtäisin tuon, jos se olisi sillä idealla aikoinaan markkinoitu. Nyt ne tosiaankin ovat vain rahantekovälineitä ja LP:n korvikkeita. Turvallisuus ei ole se ensimmäinen tekijä.
Tuo ei nyt ihan pelkästään ollut tarkoitettu sinulle, vaan tässä on yleisesti kuullut näitä heittoja "täysin väärin ja pelkästään rahastuksen vuoksi" sijoitetuista kameroista, mutta ikävän harvoin niille löytyy sitten kuitenkaan sitä todellista sijaintia keskustelun ja väitteiden kaveriksi. Syitä tähän voi olla monia, mutta minä laittaisin rahat sille, että tarinoita on kiva pikkuisen vihastuksissaan paisutella. Kukaan Pastersteinin lisäksi ei pidä niistä tolpista, mutta keskustelu kuitenkin vääristyy, jos ei välitetä faktoista.

Sinäkin tuossa sanoit, että useita kameroita olisi asennettu ohituskaistojen perään, mutta eihän se pidä paikkaansa, kun ei tuolla välillä ole "useaa kameraa" ohituskaistojen lopussa. Siellä on korkeintaan kaksi kameraa sijoitettu niin, että niiden voidaan sanoa olevan ohituskaistojen perässä, enkä muista ovatko nämä molemmat edes samaan suuntaan ajettaessa. Pääosin kamerat on tuolla välillä sijoitettu mielestäni ihan fiksusti risteyksiin. Sille aiemmin keskustellulle Vaajakosken tolpallekin löytyy perusteluita, vaikka itse en niitä niin merkittävinä näekään, että olisin siihen kohdalle tolppaa pystyttänyt.

Valvonnasta yleisesti sen verran, että Liikkuvaa Poliisiahan (LP) ei Suomessa ole erillisenä poliisiyksikkönä ollut enää 2014 jälkeen. Samoja tehtäviä hoitavat paikallispoliisit erillisillä "teemakampanjoillaan" ja kun muilta hommilta ehtivät. Se on selvä, että tolpat eivät LP:n toimintaa korvaa ja että eniten näistä tolpista kärsii tavallinen kansalainen mitättömillä ylityksillään. Satunnaiset kamerapakut ja tutkaustempaukset ovat edelleen pelkona tolppien välillä, mutta todella harvoin niitäkin näkee. Oli miten oli, ne oikeat vaaratapaukset paahtavat jatkossakin sen minkä lystäävät ja missä lystäävät.

Henkilökohtaisesti olen eniten huolissani siitä miten vähän kuljettajien ajokuntoa nykyään valvotaan. Minä en muista nähneeni ainuttakaan ratsiaa ainakaan 10 vuoteen, edes kaupungeissa, saati sitten missään isommalla tiellä. Nykyään tosin rattijuoppojakaan ei oteta kiinni pelkillä puhallusratsioilla, kun porukka vetää ties mitä mömmöjä, jotka eivät näy alkometrille mitenkään.

Liikkuvan poliisin lakkauttaminen vei liikenteen valvonnasta yli 100 000 työtuntia – "raskasta liikennettä valvotaan enää lähinnä teemaviikoilla"
YLLÄTYS – Liikkuvan Poliisin lakkauttaminen olikin huono toimi
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
714
Tuo ei nyt ihan pelkästään ollut tarkoitettu sinulle, vaan tässä on yleisesti kuullut näitä heittoja "täysin väärin ja pelkästään rahastuksen vuoksi" sijoitetuista kameroista, mutta ikävän harvoin niille löytyy sitten kuitenkaan sitä todellista sijaintia keskustelun ja väitteiden kaveriksi. Syitä tähän voi olla monia, mutta minä laittaisin rahat sille, että tarinoita on kiva pikkuisen vihastuksissaan paisutella. Kukaan Pastersteinin lisäksi ei pidä niistä tolpista, mutta keskustelu kuitenkin vääristyy, jos ei välitetä faktoista.
Täydennän sen verran aiempia kirjoituksiani, että tolpat ovat sellaisissa paikoissa, joissa maantieteellisistä (= tien profiili) syistä johtuen nopeus joudutaan jarruttamalla hidastamaan, että kamera ei välähdä.

Etelään päin mennessä:

”Toivakan tolppa”; ohituskaista ennen sitä, jossa nopeusrajoitus 100. Sen jälkeen erittäin pitkä ja jyrkähkö alamäki, jonka pohjalla odottelee 80 rajoitus. Tolppa näkee suoraan montun pohjalle ja jarrut pohjassa saa tulla koko mäen. Risteysalueet itsessään ovat näkyvyyden kannalta mitä parhaimmat mitä tulee esimerkiksi turvallisuuteen. Miksi tolppa?

Seuraavana taitaa tullakin vasta Leivonmäen jälkeen ennen Joutsan hätälaskeutumiskenttää oleva tammibaarin risteysalue. Aika pitkälti sama tilanne kuin aiemminkin; 100 rajoituksella oleva ohituskaista ja sen jälkeinen siirtymä tolpalle (mutuarvio 800m?). Juuri ennen tolppaa 80 rajoitus ja jarrutellen risteysalueelle, jossa erittäin hyvä näkyvyys molempiin suuntiin.

Seuraava onkin kentän jälkeinen osuus, jossa tullaan taas yli 100kmh nopeudella viettävään alamäkeen, jossa ainakin minulla pysyy vauhti yllä pitkälle yli tolpan, ellen sitä itse hidasta. Alueella on liityntäkohta tai risteysalue, millä sitä ikinä tuleekin kutsua. Mutta edelleen, näkyvyys on todella hyvä kaikilla osapuolilla. Ei voi olla yllätys autoilijoille, että jos tulet kolmion takaa niin joudut ottamaan rauhassa sen risteyksen haltuun ja miettimään ehditkö mennä vaiko et.

Seuraava kyseenalainen sijainti on Hartolan jälkeinen ohituskaista ennen pölkkybaaria (Pohjolan raittia). Ohituskaista, 100kmh, alamäki ja älyttömän selkeä ja hyvä näkyvyksinen liittymäkohta. Jarrutellen taas 80kmh ettei tule räpsyjä.

Sysmä/Nuoramoinen risteys ihan samanlainen kuin aiemmat. Näkyvyys jälleen erittäin hyvä.

Onkiniemen / Liikkuvan kiven tolppa taas on todella hyvä, koska siellä näkyvyys on huono.

Pohjoisen suuntaan mentäessä ovat aikalailla peilikuvat.. en nyt äkkiseltään muista, että siellä mitään isoja eroavaisuuksia olisi tilanteisiin.

Toki näitä oppii varomaan ja muistamaan, mutta kun se ei ole autoilun tarkoitus. Se ei ole muistipeli, vaan sen tulee olla sellaista, että se focus pysyy oleellisissa asioissa (muu liikenne, eläimet, oma vireystaso jne). Siitä turvallisuus muodostuu, eikä siitä, että lätkitään tolppia joka ikiseen paikkaan missä niitä ei vielä ole.

Toki olen tietyllä tavalla ärsyyntynyt näihin tolppiin, mutta se ei johdu siitä, että olisin kaahari tai muuten vain kiukuttelisin valtiolle. Kyseenalaistan näiden järkevyyden ja sen taustatarinan, jolla ne on teiden varsille saatu hankittua.

Ja noh, kyllähän se aina jarruttaessa laittaa miettimään että tämäkö se on polttoainetehokasta ajamista... (kaikki ihmiset eivät aja tuota tietä niin paljoa, että oppisivat ennakoivasti rullailemaan tolpalta tolpalle, vaan se on nimenomaan sitä jojo-efektiä liikenteessä).
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Täydennän sen verran aiempia kirjoituksiani, että tolpat ovat sellaisissa paikoissa, joissa maantieteellisistä (= tien profiili) syistä johtuen nopeus joudutaan jarruttamalla hidastamaan, että kamera ei välähdä.

Jos tarkastellaan vaikka aluksi Jyväskylästä Heinolan suuntaan, eli etelän kulkusuunta.

”Toivakan tolppa”; ohituskaista ennen sitä, jossa nopeusrajoitus 100. Sen jälkeen erittäin pitkä ja jyrkähkö alamäki, jonka pohjalla odottelee 80 rajoitus. Tolppa näkee suoraan montun pohjalle ja jarrut pohjassa saa tulla koko mäen. Risteysalueet itsessään ovat näkyvyyden kannalta mitä parhaimmat mitä tulee esimerkiksi turvallisuuteen. Miksi tolppa?
En tiedä viranomaisten aivoituksia, mutta eiköhän se pointti ole rajoittaa nopeus sillä tolpalla risteyksen edellyttämään 80km/h lukemaan. Oletettavasti "laskettelu" sieltä ohituskaistalta jatkuisi huolettomasti ilman tolppaa myös sen risteyksen ohi.

Ei se risteysalueen näkyvyys varmaankaan ole ollut näitä paikkoja valittaessa ollut kovinkaan korkealla prioriteetilla, vaan lähinnä risteysten kolarimäärät ja havaitut vaaratilanteet jne. Sama idea on pääosin niissä muissakin tolppapaikoissa.

Minäkin olen puhunut joskus tarkoituksellisista sakkorysistä jne, mutta sen verran haluaisin silti uskoa Suomalaiseen virkamieheen, että ei siellä tolppien sijoituspäätöksiä ole oikeasti mitään rahastusta ajatellen tehty. Harmi vaan, kun ei näistä ole saatavilla mitään dokumentteja perusteluineen, niin pitää mutuilla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
714
En tiedä viranomaisten aivoituksia, mutta eiköhän se pointti ole rajoittaa nopeus sillä tolpalla risteyksen edellyttämään 80km/h lukemaan. Oletettavasti "laskettelu" sieltä ohituskaistalta jatkuisi huolettomasti ilman tolppaa myös sen risteyksen ohi.

Ei se risteysalueen näkyvyys varmaankaan ole ollut näitä paikkoja valittaessa ollut kovinkaan korkealla prioriteetilla, vaan lähinnä risteysten kolarimäärät ja havaitut vaaratilanteet jne. Sama idea on pääosin niissä muissakin tolppapaikoissa.

Minäkin olen puhunut joskus tarkoituksellisista sakkorysistä jne, mutta sen verran haluaisin silti uskoa Suomalaiseen virkamieheen, että ei siellä tolppien sijoituspäätöksiä ole oikeasti mitään rahastusta ajatellen tehty. Harmi vaan, kun ei näistä ole saatavilla mitään dokumentteja perusteluineen, niin pitää mutuilla.
Sain viimeisteltyä aiemmin kämmätyb viestini.. taitaa olla aiemmalla sivulla.

Tokihan se näin on kuten totesit, ja ymmärrän että ”safety first”.

Kyseenalaistan vain nämä keinot, jotka ovat kuitenkin hyvin kankeita ja tietyllä tapaa passiivisia, koska nököttävät 24/7 samassa paikassa odottamassa uhrejaan.

Kaaharit kaahaa edelleen ja tekee tilanteista vaarallisia myös ulkopuolisille, itsensä lisäksi. Nyt vain tuntuu, että hyysätään liikaa ja viedään ihmisten (ja näin ollen kuljettajien) ajatukset väärään suuntaan tien päällä. Keskitytään vääriin asioihin kun ajetaan ja sitä kautta riskit kasvaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 795
Minäkin olen puhunut joskus tarkoituksellisista sakkorysistä jne, mutta sen verran haluaisin silti uskoa Suomalaiseen virkamieheen, että ei siellä tolppien sijoituspäätöksiä ole oikeasti mitään rahastusta ajatellen tehty. Harmi vaan, kun ei näistä ole saatavilla mitään dokumentteja perusteluineen, niin pitää mutuilla.
Suosittelen lukemaan "Auschwitzin komendantti" muistelmateoksen. Kyseessä on erään virkamiehen teksti, joka organisoi alaisia ja häntä ylempänä oli päätäntävalta. Tämän kommentin lukemisen jälkeen sinun ei ehkä tarvitsekkaan lukea aiemmin suosittelemaani teosta, vaan näkemään "virkamies" (tai mikä sitten sen sukupuolineutraali nimitys onkaan) muussa, kuin sinisilmäisessä valossa.

Siispä virkamies saa sanoa mitä huvittaa, hänellä on vastuuhenkilönsä ja harvemmin pääsee siihen portaaliin, että seuraava olisi ministeri. Turha antaa luottoa, jos ei virkamies ole korruptioitavissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 512
Viestejä
4 164 793
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom