Yleistä keskustelua sähköautoista

X-Peng G9 tietyssä mielessä kutkuttelis, mutta siinä on itsensä kanssa ylitettävänä kaks henkistä lukkoa;

- Myynti ja huolto liian kaukana Satakunnasta
- Kiina
 
X-Peng G9 tietyssä mielessä kutkuttelis, mutta siinä on itsensä kanssa ylitettävänä kaks henkistä lukkoa;

- Myynti ja huolto liian kaukana Satakunnasta
- Kiina
Xpengin omistajuus on mielenkiintoinen, syy miksi voisi vaikkapa liisata olisi, että onhan Volkswagen myös investoinut firmaan 700 miljoonaa, omistaa 7 %, lisäksi se on kai aika KV-firma omistajuuden osalta. Omistajuutta puhtaasti kiinassa ei saata olla edes enemmistöosuutta > 50 %. Mutta silti myös itseä kovin vastustaa...

Xpeng G9 takavetona alkaen 62000 euroa. Auto melumittauksissa yhtä hiljainen kuin EQS ja 5 db (A) hiljaisempi jo vanhentunutta iX3.
1752395390493.png


Omistajuustietoja:
1752395189131.png
 
Vastaavat euroverrokit yli tuplat hintatasoltaan, eikä laadullisesti parempia, mieluummin jäljessä suuresti. On vaikea perustella itselleen vaan eurostoliiton kansallistunteen perusteella, miksi ostaisi +150t€ EQS SUV ja saisi huonomman auton kuin 70t€ G9:llä.
 
Alkaen 62000€ kiinalaisesta autosta. Hiljaista tulee olemaan myynnin kanssa.

Aiemmin joku mainitsi kiinalaislaadun, tässäkin siihen viittaavaa. Kannattaa käydä testaamassa G6 tai/ja G9, olen ajatellut, ihan vain siksi, että uskon hämmentyväni. Rengasmelu ja mukavuus, sekä laatuvaikutelma kerrotaan olevan todella hyvää tasoa Xpengissä, infoteimet nopea ja selkeä, näin arvosteluissa. Sähköauto-ominaisuudet paremmat kuin eurooppalaisissa kilpailijoissa: It can achieve a peak charging power of 319kW and a 10-80% charge in as little as 18 minutes. Akkukoko iso.

Jälleenmyyntimarkkinan takia en uskaltaisi ostaa itselle vastuita, vaan liisaisin.

Shanghain 2025 messut: Volkswagen että Audi molemmat tuoneet Kiinaan mallistoa, jotka tehty kiinalaisfirman layotin päälle, se kertoo tuosta kiinalaisten laadusta sähköautomarkkinassa.
 
Audi oli näköjään perjantaina pudottanut A6 e-tronin ja Q6 e-tronin hintoja 5000 eurolla. Ja S-malleissa näyttäisi hinta tippuneen enemmänkin. Mistähän moinen? Eikö kauppa ole käynyt? Mekin harkittiin tuollaista, mutta päädyttiin sitten käytettyyn. Olisi kyllä harmittanut jos olisi tuollaisen ostanut ja heti perään hinta laskee noin paljon.
 
Tuon hintaisten Audien myynti varmaan aika hiljaista Suomessa. Lisäksi noi Audithan on aina sellaisia pommeja, että ikinä ei tiedä mitä tapahtuu.
 
Tuon hintaisten Audien myynti varmaan aika hiljaista Suomessa. Lisäksi noi Audithan on aina sellaisia pommeja, että ikinä ei tiedä mitä tapahtuu.
Vaikka tuo viimeinen lause onkin aika puutaheinää niin hälläväliä kun uuden auton hommaat ja takuut pelittää. Ja kyllä firmoilla rahaa on, ketkä noita osteleekin.
 
Vaikka tuo viimeinen lause onkin aika puutaheinää niin hälläväliä kun uuden auton hommaat ja takuut pelittää. Ja kyllä firmoilla rahaa on, ketkä noita osteleekin.
Ihan samanlaista puutaheinää se on tuo sunkin viimeinen lause.

Keskusteluahan noilla provosoivilla lauseilla starttaillaan.
 
Kaupat tehty polestarista, loppuviikosta käyn kotiuttamassa. Uutena sähköautoilun maailmaan astun, onko kokeneemmilla konkareilla heittää hyviä tärppejä (kuten sovelluksia millä lataukset reissun päällä kannattaa suorittaa) tai ihan mitä tahansa muuta?
 
Jaa millä tavalla? Voin lyödä pääni pantiks, että vähintään 80% noista 80-100k audeista tulee autoetuna eikä yksityisellä rahalla.
Autoetu on palkkaa. Ei se ole firman auto, vaikka se firman työntekijän käytössä onkin. Eikä niillä firmoilla erityisesti rahaa ole, ihan yhtälailla voidaan alkaa laittaa ruumiinosia pantiksi että vähintään 80% on liisareita.
 
Ja unohdetaan heti alkuun se latausahdistus.
tämä!!!! itsellä monta kertaa ollu alle 5% jälellä no problem, kauvaa ei tarvee ees id3:lla olla satasen laturissa (100kw max lataus) ja harvassa on kerrat ko sinne joutunu, kahessa vuodessa viel riittää sormet keposen laskeen, kotona lataillaan hitaaste normisti, ko kennoista tulee, joskus yöllä joku tunti täydellä yhellä vaiheella, harvoin kaikilla kolmella täysiä.
enite ottaa panuun ko 20% ni alkaa jo herjaa et mee lataukseen vaikka tien et pääsen kotio ihan keposeen ja saan siellä tarpeeks seuraavaan päivään
 
Elämäni ekan kerran jouduin käyttämään reissun päällä pikalatausta. Ionityn asemalla yksi pömpeli ei suostunut lataamaan. Pienen odottelun sain autoni kytkettyä toiseen pömpeliin. 0.39 c/kwh oli veloitus. Reilua kahtasataa tuli letkua pitkin autoon, joten ei kestänyt kauaa.

Ei ehkä rangeahdistus, mutta latausahdistus kun ruuhkaa tuntui olevan.
 
Audi oli näköjään perjantaina pudottanut A6 e-tronin ja Q6 e-tronin hintoja 5000 eurolla. Ja S-malleissa näyttäisi hinta tippuneen enemmänkin. Mistähän moinen? Eikö kauppa ole käynyt? Mekin harkittiin tuollaista, mutta päädyttiin sitten käytettyyn. Olisi kyllä harmittanut jos olisi tuollaisen ostanut ja heti perään hinta laskee noin paljon.
Tiputtivat myös Q4 e-tronin hintoja 5000 tuossa oliko noin kuukaus takaperin
 
tämä!!!! itsellä monta kertaa ollu alle 5% jälellä no problem, kauvaa ei tarvee ees id3:lla olla satasen laturissa (100kw max lataus) ja harvassa on kerrat ko sinne joutunu, kahessa vuodessa viel riittää sormet keposen laskeen, kotona lataillaan hitaaste normisti, ko kennoista tulee, joskus yöllä joku tunti täydellä yhellä vaiheella, harvoin kaikilla kolmella täysiä.
enite ottaa panuun ko 20% ni alkaa jo herjaa et mee lataukseen vaikka tien et pääsen kotio ihan keposeen ja saan siellä tarpeeks seuraavaan päivään

Vieläkö id-sarjassa on samat vaivat kuin tripletissä ja e-golffissa. Eli alta 20% ei tee mielikään ajella esim. talvella kun pudottaa lämmityksen minimille, ja myöhemmin kokonaan pois ja alkaa leikkaamaan tehoja rajulla kädellä. Vie tuollanen sekoilu hieman sitä käytännön rangeakin ...
 
Vieläkö id-sarjassa on samat vaivat kuin tripletissä ja e-golffissa. Eli alta 20% ei tee mielikään ajella esim. talvella kun pudottaa lämmityksen minimille, ja myöhemmin kokonaan pois ja alkaa leikkaamaan tehoja rajulla kädellä. Vie tuollanen sekoilu hieman sitä käytännön rangeakin ...

Ei ole ollut moista ongelmaa MEB alustaisissa autoissa ikinä.
 
Vieläkö id-sarjassa on samat vaivat kuin tripletissä ja e-golffissa. Eli alta 20% ei tee mielikään ajella esim. talvella kun pudottaa lämmityksen minimille, ja myöhemmin kokonaan pois ja alkaa leikkaamaan tehoja rajulla kädellä. Vie tuollanen sekoilu hieman sitä käytännön rangeakin ...
kyllä mun vm 21 mallin id3 lämmittää silti viellä
edit seisonta ilmastointi/lämmitys jää kyl si pois
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 079
Viestejä
4 845 023
Jäsenet
78 350
Uusin jäsen
Frankenbunny

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom