Yleistä keskustelua sähköautoista

Huolimatta omista tai naapureiden kokemuksista tai omista teoreettisista pohdinnoista ja viiltävistä analyyseistä, 10 suosituimman automallin keskimääräinen maavara on 170mm. Tää meinaa sitä, että tämä myös riittää vallan mainiosti suurimmalle osalle uuden auton ostajista threadin yksittäisspeksionanoijista huolimatta. On olemassa autoja joissa on korkeampi maavara ja niitä voi ihan vapaasti ostaa, mutta hämmentävän huvittavaa kuvitella etteikö lähtökohtaisesti matalammallakin pärjäisi.

Suurin osa autoista myydään/ostetaan olosuhteisiin joissa noita routavaurioisilla esiintyviä aurausvalleja ja jääkokkareita ei esinny koskaan. Tämä varmaan ohjaa myös sitä autojen suunnittelua…

Suomalainen mökkitie on aika poikkeuksellinen paikka ajaa autolla kun verrataan niitä paikkoja missä valtaosa ajelee.

Meillä on kakkosautona tuo ensimmäinen RAV4 Plugari Ja se on kyllä edelleen tosi hieno itsestä ainakin, vielä Toyotaksi :D Liikkuukin aika helkkarin pirteästi...

IMG_7531.jpeg
RAV4 on kyllä hieno kaikkialta muualta kuin perästä. Se perä on mielestäni karsea ja ei sovi auton lookkiin yhtään.

Tuli eilen ensimmäinen mitä helvettiä -hetki Kian kanssa. Olin lähdössä ajatuksissani pihasta ja mitä ilmeisimmin tökkäsin vaihteen päälle ennen kun olin vöissä/autossa virrat päällä. Vaihde ei mennyt päälle, eikä reagoinut sen jälkeen mitenkään mihinkään tekemääni muutoin kuin ilmoittamalla näytössä, että vaihde on jo päällä. Sain lopulta virrat pois tajuttuani nostaa jalat jarrulta, mutta bugi jatkui senkin jälkeen kunnes olin ottanut virrat uudelleen päältä ja poistuin autosta ja lukitsin ovet siksi aikaa, että näyttö meni kokonaan pimeäksi.

Ilmeisesti on tunnettu bugi, joka voi triggeröityä yleensä juurikin tuolla kuvailemallani tavalla, mutta jäi mietityttämään onko mitään nopeampaa tapaa buutata auto kun tuo jolla sen sain tehtyä. Aina kun Tesla alkoi elämään omaa elämäänsä, niin ratin napeista sai romun pimeäksi ja kohta takaisin tulille. Tuo autosta poistuminen yms. vähän nihkeämpi tapa esim. vesisateessa, laturilta/täydeltä parkkialueelta poistuttaessa, jossa joku saattaa venailla vieressä että lähdet ja vapautat paikan.

Noin muuten yhteiselo on kyllä ollut pelkkää rakkautta tähän asti ja ihan erityisesti nyt kesärengaskauden alettua. Ehkä vähän ironisesti tässäkin autossa ainoa hellasärö on automaattiset pyyhkijät. Tesla nyt oli ihan oma lukunsa kuivan lasin pyyhkimisen kanssa, mutta vaikka se automaatti on tässäkin vielä mallia säädettävä, niin usein se rytmi on jotain ihan muuta mitä itse preferoisin. Alleviivaa vaan sitä, että niin pitkään kun se sadetunnistin ei ole suoraan kuskin näkökentässä keskellä lasia, niin nämä ovat kaikki aika paskoja.

Kerran Ioniq 5 meni johonkin tiloihin jossa ei ilmeisesti tunnistsnut avainta ja ei saanut vaihdetta päälle vaikka virrat sai. Elpyi kun 10min veti virtoja pois ja päälle. Tuon jälkeen on ollut 10mm lenkkiavain autossa akun johdon irroittamista varten.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 774
Jäsenet
77 363
Uusin jäsen
kaspian.vakevainen@gmail.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom