- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 657
/img-s3.ilcdn.fi/849ab74fc86c6af5f019566220943cb7483db0d6e70ceb0ac8560f4cf99ca2f5.jpg)
Kokonaan uusi automerkki Suomeen – Näyttää millaiseen premiumiin kiinalaiset parhaimmillaan pystyvät
Denza aloittaa Euroopan-valloituksen Z9GT:llä.

BYD:n premium merkki tulossa Suomeen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kova kiihtyvyys kun ottaa huomioon painon. Joko Suomessa on sähköautojen massapoikkeus käytössä, eiköhän se pian realisoidu kun tulee joku tuota vastaava SUV..![]()
Kokonaan uusi automerkki Suomeen – Näyttää millaiseen premiumiin kiinalaiset parhaimmillaan pystyvät
Denza aloittaa Euroopan-valloituksen Z9GT:llä.www.iltalehti.fi
BYD:n premium merkki tulossa Suomeen.
Thomas jutteli mukavia, mutta ei kulutuksia noin saa selville.
Pohjalla oli hidasta ajelua 40,0 km ennen motariajoa, eikä kulutusta nollattu.
0-40,0 km@22,7 kWh/100 km (hidasta ajoa, 35 km/h)
40,0-40,3 km, 0-40,3 km@23,1 kWh/100 km (kiihdytys 67 -> 121 km/h)
40,3-43,6 km, 0-43,6 km@23,7 kWh/100 km (antoi hiipua 121:stä 115:een, sitten pudotti 40:een ja kiihdytti 125:een, jonka jälkeen himmasi 91:een, jolloin "motaria" oli ajettu 3,3 km)
0-40,3 km:
23,1 * 0,403 = 9,31 kWh
0-43,6 km:
23,7 * 0,436 = 10,33 kWh
40,3-43,6 km (eli kun saavutettu 121 km/h ja lopussa 91 km/h):
Erotus 1,0239 kWh
/ 0,033 = 31,03 kWh/100 km
Eipä olekaan 23-24, mitä Thomas huolettomasti puheli motarikulutukseksi@120 km/h. Ei se kuitenkaan ole tuo 31:kään. Takana oli juuri kiihdytys 67-121 ja keskikulutusmittarissa on viivettä. Siksi oikea lukema oli luultavasti jo yli 23,1, mikä kutistaa erotusta -> 3,3 km:n kulutus oli luultavasti alle 31 kWh/100 km.
Ajotietokoneesta pitää ensin nollata se 40,0 km hissuttelua pois, ja sitten lennosta ajaa tyyntä tasamaamotaria tasaisemmin kuin toimittajan pumppailu tietullien läpi, jos haluaa selvittää edes ajotietokoneen tarkkuudella kulutuksen.
Näköjään kuvat vähän pehmeitä, mutta liikkuvasta kuvasta näki numeroiden vaihtuessa missä mennään. Kuvat kohdista 29:41, 29:54 ja 31:53.
Edit. TLDR Ei se 40,3 kilometrin hissuttelun 22,7 kWh/100 km kerkeä nousta motarilla kuin 23,7:ään, jos ajetaan vaivaiset 3,3 km uudella kulutuksella. Ajotietokone pitäisi nollata välissä.
Eipä silti, tuskin kulutus noin hyvissä olosuhteissa (+19 C) paljon tuota korkeampi olisi, jos ajaisi tasanopeutta 120, eikä olisi tuulista, mutta testaustapa oli totaalisen amatöörimäinen (tai tarkoitushakuinen).
![]()
![]()
![]()
Joo iPhone tekee taikojaan ratin kans, livenähän se ratti on tosi pieni verrattuna muihin autoihin ja kulmikas että joillekkin saattaa vaatia totuttelua, mut juu ei ole käsivarren paksuinenAinoa vika näissä puhejuituissa on se, että sillä aikaa kun puhut , olisit jo käsin säätänyt asiat kuntoon. Itse en tykkää puhua autolle vaikka se puhetta ymmärtääkin. Spotify ja navi on ainoa jolle puhun.
Katsotaanko tuota pösön mittaristoa oikeasti ratin yläpuolelta ? Perinteisestihän mittaristoa kukistellaan sieltä ratin kehän alta. Pakosti tulee ajatus että ratin on pakko olla tosi alhaalla tuossa jotta tuo järjestely toimii. Vai onko kuvakulma jotenkin vääristänyt asiat ?
Kuvaa kun ekan kerran katsoi, ajattelin että ompas pösön ratti paksu ja MUHKEA, vasemmalta puolelta se näyttisi olevan käsivarenpaksuinen. Optiikkavirhe oletan![]()
Vaihtui työsuhdeauto Audi etronista Byd Haniin ja onhan tossa sisustan laatu huomattavasti laadukkaampi kuin 3 vuotta vanhassa audissa. Aikaisemmin ollut audi a5, mb c, volvo s60, vw passattia yms. ja hakkaa kyllä kaikki edeltäjät. Hanissa kaikki härpäkkeet oletuksena, kattoikkunasta ilmastoituihin penkkeihin edessä ja takana, rattilämmitykseen yms.Kävin koeistumassa Xpengin G9 sähköauton ja fiilis oli kyllä erittäin laadukas. Toisessa oli sisätilanpaketti joka tuo takapenkille hieronnan ja ilmastoidut penkit. Fiilis oli kuin S Mersussa.