- Liittynyt
- 27.10.2018
- Viestejä
- 290
Onpa hienon näkönen toi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei vielä juttuja VAG konsernin päämarkkina-alueelta? Meille ei näitä olla tarjoamassa.
#5 tais olla näytillä automessuilla. Tosin oli joku off-road versio, hemmetin korkealta vaikutti.
![]()
smart #5 Concept viitoittaa tietä malliston laajenemiselle - Messukeskus
Auto2025- tapahtumaan esille saatu smart Concept #5 on tähän mennessä tilankäytöltään smart-malliston tilavin ja monipuolisin auto. Sen muotokieli korostaa myöhemmin tänä keväänä paljastettavan uutuuden, #5:n, seikkailunhaluista luonnetta itsevarman ulkonäön sekä pitkälle kehitettyjen teknisten...www.messukeskus.com
![]()
Eiköhän noita ole muitakin, ainakin malleissa joissa on säädettävä ilma-alusta.Olisi kyllä ihan hyvä markkinarako kun tällä hetkellä taitaa Solterra edelleen olla ainoa sähköauto tuolla 20 cm paremmalla puolen.
Joo jos tuollainen litistetty keula miellyttää. Omaan silmään järkyttävän ruma. Nuo valotkin..hyi.Onpa hienon näkönen toi.
Totta kai laski kun tuleva auto on jo tilattu, toisaalta. Katsoin itse samaa taas eilistä lehteä lukiessa ja totesin, että siinäpä laskevat kun toivomaansa autoa ei saisi kuitenkaan mahdollisesti toimitettuna tänä kesänä( olikohan toimitusajat luokkaa 25- 30 viikkoa tietyille kokoonpanoille)![]()
Ford alensi sähköisten Explorerin ja Caprin hintoja
Kummankin mallin hinnat putoavat 2 200 – 3 600 euroa. Lisäksi kaikkien Extended Range -mallien vakiovarustukseen on lisät...autouutuus.blogspot.com
Fr0d laski Explon sekä Caprin hintoja.
Aina kun joku sanoo noin, niin pakko kysyä: no mikä on sitten ihailtavan kaunis ?Joo jos tuollainen litistetty keula miellyttää. Omaan silmään järkyttävän ruma. Nuo valotkin..hyi.
Ihailtavan kauniista en osaa sanoa mutta hienompia esim uusi Mazda tai RAV5 keula.Aina kun joku sanoo noin, niin pakko kysyä: no mikä on sitten ihailtavan kaunis ?
Omasta mielestä volkkari saanut tuossa selvän piristysruiskeen nykyiseen ilmeeseen verrattuna. Ainakin tuosta kuvakulmasta.
Saako muita kuin Teslan tilattua etänä? Lähinnä siis kun näissä hinnan tiputus tapauksissa etätilaus on ihan ylivoimainen kun tilauksen voi kuluitta perua, joten käytännössä myyjän pitää laskea hintaa jo tilatuille jos tulee joku hintaromahdus, koska muuten kaikki vaan peruu tilauksensa ja tilaa uudestaan.Totta kai laski kun tuleva auto on jo tilattu, toisaalta. Katsoin itse samaa eilistä lehteä lukiessa ja totesin, että siinäpä laskevat kun toivomaansa autoa ei saisi kuitenkaan mahdollisesti toimitettuna tänä kesänä( olikohan toimitusajat luokkaa 25- 30 viikkoa tietyille kokoonpanoille)
Tämä taitaa olla jo se sama vanha alennus, jonka johdosta ylläpito vaihtoi autonsa? Hinnat kuitenkin maaliskuusta jo voimassa.![]()
Ford alensi sähköisten Explorerin ja Caprin hintoja
Kummankin mallin hinnat putoavat 2 200 – 3 600 euroa. Lisäksi kaikkien Extended Range -mallien vakiovarustukseen on lisät...autouutuus.blogspot.com
Fr0d laski Explon sekä Caprin hintoja.
Onhan Audilla säätövaraa 25cm asti ainakin og e-tronissa. Varmaan muissakin. BMW iX on kans just yli 20cm.Eiköhän noita ole muitakin, ainakin malleissa joissa on säädettävä ilma-alusta.
Noissa usein pieni ongelma että ulosjoustot jää olemattomiksi kun nostetaan ylös. Eli käytännössä vain hyvin lyhytaikaiseen käyttöönOnhan Audilla säätövaraa 25cm asti ainakin og e-tronissa. Varmaan muissakin. BMW iX on kans just yli 20cm.
Tämä lopullinen taitaa olla kyllä huomattavasti aneemisemmalla 15 cm maavaralla. Tosin vähän epäselvää tuleeko tuosta vielä jotain varusteluversioita isommallakin maavaralla kun jossain oli maininta myös 21 cm maavarasta. Olisi kyllä ihan hyvä markkinarako kun tällä hetkellä taitaa Solterra edelleen olla ainoa sähköauto tuolla 20 cm paremmalla puolen. Toki rangelle huono, mutta kyllä itselle ainakin maavara kelpaa rangen kustannuksellakin.
Electric Cars Ground Clearance Comparison Chart | EVspecs
Electric Cars Ground Clearance Comparison Chartwww.evspecs.org
Tässä on listattu mutta en ole varma onko mitat oikein. Ei siinä montaa Subarun hintaista autoa ole samalla maavaralla.
TM on mitannut Solterran koeajossa maavaraksi 21 cm. Katsoin nopeasti TM-talviautovertailut 2021-2025, koska niissä on kätevästi taulukoitu mitatut maavarat. Listaan kaikki täyssähköjen mitatut:Kuten sanottua, eipä Solterralla paljon kilpailua ole. Itseasiassa tuota listaa kun katsoo niin id4:n maavarakin taitaa olla väärin, kun ainakin kaikissa Volkkarin omissa materiaaleissa puhutaan 16.3 cm maavarasta ja Porsche Macanin maavarakin on vissiin ilmoitettu ilmajousitus maksimiasennossa (jossa ei yleensä saa ajaa kovin kovaa ym.), teräsjousilla 18 cm. Eli ainoa Suomessa saatavilla oleva Subarua parempaa maavaraa tarjoava sähköauto on sadan tonnin Volvo EX90.
Tai oikeastaan niin päin että tärkeämmäksi muuttujaksi tulee akun rakenne, ja sijoitus. Tuo maavarahan ei ole mitattu akkuun, vaikka se todennäköisesti matalimmalla onkin, mutta hyvin suojattu tuleva akkulotelokin auttaa.Jep, ihan samoilla hoodeillahan noi on. Joillain marginaaliporukalla eittämättä ajoprofiili sellainen että on selkeä ero onko maavara 21cm vai 19cm, mutta perusjonneille sillä ei ole merkitystä. Aika turhanomaista yksittäisspeksivänkkäystä taas kerran.
Ja Q8 etronissa on enemmän ja EQA, iX, ID.4GTX ja e-2008 melkein samassa. Eli onhan noita vaihtoehtoja monenlaiselle budjetille, uusia ja käytettyjä.Eli ainoa Suomessa saatavilla oleva Subarua parempaa maavaraa tarjoava sähköauto on sadan tonnin Volvo EX90.
Ja mistä ylipäänsä repäistiin että pitäisi löytää isompia maavaroja? Noi teknarin mittaukset nyt viimeistään osoittavat että ihan samoilla nurkilla pyöritään ja turha yrittää nostaa surabua mitenkään merkittävästi poikkeavaksi muista.Ja Q8 etronissa on enemmän ja EQA, iX, ID.4GTX ja e-2008 melkein samassa. Eli onhan noita vaihtoehtoja monenlaiselle budjetille, uusia ja käytettyjä.
Ihan hyvää tietoa tuo on. Vaikka se polttiksellakin on vittumaista osua maahan, niin sähkärillä jännittää puolta pahemmin. Meillä kotipihan liittymä on jyrkkä asfalttitielle ja siinä väärään suuntaan kääntymällä tai väärästä kohtaa ajamalla saa auton helposti pohjasta naarmuille. Sama se on monelle sitten mökkitiellä.Ja mistä ylipäänsä repäistiin että pitäisi löytää isompia maavaroja? Noi teknarin mittaukset nyt viimeistään osoittavat että ihan samoilla nurkilla pyöritään ja turha yrittää nostaa surabua mitenkään merkittävästi poikkeavaksi muista.
Joo hyvää tietoa on se, että maavara sähkärissä kuin sähkärissä käytännössä riittää ihan hyvin ilman että pitäisi subbea laittaa alle. skodaoctavioiden ja corollatojojen maavara on se ~14cm.Ihan hyvää tietoa tuo on. Vaikka se polttiksellakin on vittumaista osua maahan, niin sähkärillä jännittää puolta pahemmin. Meillä kotipihan liittymä on jyrkkä asfalttitielle ja siinä väärään suuntaan kääntymällä tai väärästä kohtaa ajamalla saa auton helposti pohjasta naarmuille. Sama se on monelle sitten mökkitiellä.
Kakkosautolla on tullu raapastua pohjaa parikin kertaa, toivottavasti ei tullut pahoja naarmuja.Joo hyvää tietoa on se, että maavara sähkärissä kuin sähkärissä käytännössä riittää ihan hyvin ilman että pitäisi subbea laittaa alle. skodaoctavioiden ja corollatojojen maavara on se ~14cm.
Jep, ihan samoilla hoodeillahan noi on. Joillain marginaaliporukalla eittämättä ajoprofiili sellainen että on selkeä ero onko maavara 21cm vai 19cm, mutta perusjonneille sillä ei ole merkitystä. Aika turhanomaista yksittäisspeksivänkkäystä taas kerran.
Ja mistä ylipäänsä repäistiin että pitäisi löytää isompia maavaroja? Noi teknarin mittaukset nyt viimeistään osoittavat että ihan samoilla nurkilla pyöritään ja turha yrittää nostaa surabua mitenkään merkittävästi poikkeavaksi muista.
Joo ja tuttu ajoi kahdella ~14cm maavarallisella autolla 500tkm vuoden ympäri, töihin ja mökille. Koskaan ei tullut raapaisuja. Näitä yksittäisiä tarinatodisteita on vähän niinku takapuolia, jokaiselta sellainen löytyy ja ne yleensä haisee. Eipä niistä juuri mitään muuta hyötyä ole.Kakkosautolla on tullu raapastua pohjaa parikin kertaa, toivottavasti ei tullut pahoja naarmuja.
Etsin itsekin vähän isompimaavaraista toiseksi autoksi ja esim. EQC tippui pelistä toivottoman maavaran takia.
Se, että sinä lähikuplasi ei tarvitse maavarallista autoa, ei tarkoita etteikö monet muut saattaisi syystä tai toisesta tarvita/haluta korkeammalla maavaralla varustettua autoa. Se ei suinkaan ole mikään turhaa pilkunviilausta vaan ihan oleellinen speksi ja kyllähän tuosta @TommiZeliard in listauksestakin näkee, että hajontaa on kuitenkin melkoisen paljon, isoimmillaan melkein 10 cm. Toisaalta tuo toteamuksesi, että suurin osa on jokseenkin samalla tontilla, osoittaa mielestäni myös nimenomaan sitä, että markkinarakoa oikeasti korkeammalla maavaralla varustetuille sähköautoille voisi hyvinkin löytyä.
Väitteen aikaan mentiin ilmoitettujen maavarojen perusteella. Noista TM:n mittaamista 33 automallista 31/33, eli 94 %:ssa on ilmoitettu pienempi maavara kuin Solterralle. Vain 3 %:ssa (1/33) automalleista oli ilmoitettu korkeampi maavara ja sekin oli tavallisen sukankuluttajan ulottumattomissa olevassa ilmajousitteisessa Porschessa. Kyllä minä kutsuisin tuon aikaisella tiedolla Subarua poikkeuksellisen korkeaksi.Joo ja tuttu ajoi kahdella ~14cm maavarallisella autolla 500tkm vuoden ympäri, töihin ja mökille. Koskaan ei tullut raapaisuja. Näitä yksittäisiä tarinatodisteita on vähän niinku takapuolia, jokaiselta sellainen löytyy ja ne yleensä haisee. Eipä niistä juuri mitään muuta hyötyä ole.
kts yllä, nää lähipiirijutut on verrattavissa lähinnä alakoululaisten nokitteluun (yläkoulussa ovat jo fiksumpia). Turhaa pilkunviilausta ja yksittäisspeksionanointia on nostaa Subarun maavara jotenkin poikkeuksellisen korkeaksi mikä se alkuperäinen väite oli, jonka suhteen tässä nyt näytit itsekin muuttaneen mieltäsi - hienoa!
kts yllä, nää lähipiirijutut on verrattavissa lähinnä alakoululaisten nokitteluun (yläkoulussa ovat jo fiksumpia). Turhaa pilkunviilausta ja yksittäisspeksionanointia on nostaa Subarun maavara jotenkin poikkeuksellisen korkeaksi mikä se alkuperäinen väite oli, jonka suhteen tässä nyt näytit itsekin muuttaneen mieltäsi - hienoa!
Samalla lailla se on polttomoottoriautossakin. Jostain kumman syystä suurin osa sähkiksistä ei ole sedaneita tai vastaavia vaan suv mallisia laatikoita.Korkeus lisää aina kulutusta niin onhan se ihan selvä miksi sähkärit tehdään melko pienellä maavaralla.
Ilma-alustalla (eli rahalla) saa sitten korkeutta kuka sellaista tarvitsee.
Isot kenkälaatikot koska markkinat määrää. Autovalmistajat on onnistuneet myymään ajatuksen siitä miten jokainen tarvitsee aina vain isomman ja isomman sport utility vehiclen. Joko tuo, tai valtaosasta SUVien ostajista on selkävammaisia ja isoon korkeaan autoon on niin ihana nousta verrattuna matalaan sedaniin/farkkuun alas laskeutuminen. Kai se muita ylempänä oleminen myös antaa turvallisuuden tunnetta.Samalla lailla se on polttomoottoriautossakin. Jostain kumman syystä suurin osa sähkiksistä ei ole sedaneita tai vastaavia vaan suv mallisia laatikoita.
Skeittilauta alusta vie tilaa niin tulee väkisin möhköjäSamalla lailla se on polttomoottoriautossakin. Jostain kumman syystä suurin osa sähkiksistä ei ole sedaneita tai vastaavia vaan suv mallisia laatikoita.
Eikä tule. Ei model s/3, i4,i5 jne mitään möhköjä ole.Skeittilauta alusta vie tilaa niin tulee väkisin möhköjä
Toisaalta i4 on 8 senttiä M4:ää korkeampi ja vain 8 senttiä exploreria matalampirunkoinen, joten aika möhkö se i4:kin on bensaversioon verrattaessa. Tesla 3 toki on vain 3 senttiä korkeampi rungoltaan kuin M4 mutta matalampi kuin M3.Eikä tule. Ei model s/3, i4,i5 jne mitään möhköjä ole.
nelioviseen bensa 4-sarjaan verrattuna i4 on 0,6cm korkeampi bmw omien sivujen mukaan.Toisaalta i4 on 8 senttiä M4:ää korkeampi ja vain 8 senttiä exploreria matalampirunkoinen, joten aika möhkö se i4:kin on bensaversioon verrattaessa.
Kirjoitan runkokorkeudesta. En korkeudesta maasta.nelioviseen bensa 4-sarjaan verrattuna i4 on 0,6cm korkeampi bmw omien sivujen mukaan.
En tiedä mistä olet mitat kaivanut mutta explorer on 18cm korkeampi.
No ainakin bemarin tapauksessa homma silti pätee koska nelossarja ja i4 on sama kori.Kirjoitan runkokorkeudesta. En korkeudesta maasta.
Sä et tee sillä maavaralla ilman täyslukkoja ja pitopyöriä ja vinssiä muuta kuin ajat ittesi tosi pahasti jumiin.Toki tavallisessa katuajelussa selviää pienemmälläkin maavaralla, mutta kyllä siinäkin maavarasta iloa on, varsinkin jos elää alueella jossa ei talvisin turhan tiheään aurailla ja tiet pääsee tuon tuostakin todella raffiin kuntoon. Siksi minulle oli autoa vaihtaessa jo ihan arkiajonkin takia tärkeää, että autosta löytyy edes hieman korotettu maavara. Vaikka loppuviimein eroa maavarassa ei olekaan kuin "muutama sentti", niin ero nykyisen Volvo XC40:n ja edellisen Kia Optima PHEV välillä on silti huima ja siinä missä Optima talvisin raapi tuon tuostakin pohjaa ja ylityksiä polanteisiin sun muihin, Volvolla ei ole ainakaan toistaksesi ollut koskaan edes lähellä.
Sä et tee sillä maavaralla ilman täyslukkoja ja pitopyöriä ja vinssiä muuta kuin ajat ittesi tosi pahasti jumiin.
Sitä maavaraa ei ole koska sitä ei tartte ja koska tarkoitus on ettei sitä autoa ajeta sellaiseen paikkaan.
Kai se tajuat että se maavara ei ole koskaan suuri pyöräntuennassa muutenkaan?
On joo, mutta ei julkiset tiet nyt ihan niin huonossa kunnossa ole että henkilöautossa maavara loppuisi. Renkaita ja vanteitahan se maavara ei suojele mitenkään, ja nehän yleensä ottaa osumaa.Suomessa on todella paljon huonokuntoisia teitä, se että jos joku täällä ei itse joudu niillä ajamaan, ei tarkoita sitä etteikö muut saattaisi tarvita sitä maavaraa.
Sä et tee sillä maavaralla ilman täyslukkoja ja pitopyöriä ja vinssiä muuta kuin ajat ittesi tosi pahasti jumiin.
Sitä maavaraa ei ole koska sitä ei tartte ja koska tarkoitus on ettei sitä autoa ajeta sellaiseen paikkaan.
Kai se tajuat että se maavara ei ole koskaan suuri pyöräntuennassa muutenkaan?
On joo, mutta ei julkiset tiet nyt ihan niin huonossa kunnossa ole että henkilöautossa maavara loppuisi. Renkaita ja vanteitahan se maavara ei suojele mitenkään, ja nehän yleensä ottaa osumaa.
Kadulla voi tietysti rotvalliin tms esteeseen ajaa pohjan kiinni, mutta silloinkaan ei kyllä kyse lähtökohtaisesti ole huonokuntoisesta tiestä, vaan kuljettajasta.
Mun pihan liittymä on muotoa:Sä et tee sillä maavaralla ilman täyslukkoja ja pitopyöriä ja vinssiä muuta kuin ajat ittesi tosi pahasti jumiin.
Sitä maavaraa ei ole koska sitä ei tartte ja koska tarkoitus on ettei sitä autoa ajeta sellaiseen paikkaan.
Kai se tajuat että se maavara ei ole koskaan suuri pyöräntuennassa muutenkaan?
Carsizesin mukaan eroa on mutta en kiistä etteikö he voisi olla väärässä.No ainakin bemarin tapauksessa homma silti pätee koska nelossarja ja i4 on sama kori.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.