Haluaako joku avata lämmitettävää tuulilasia sähköautossa?
Moneen autoon sellaista tarjotaan lisävarusteena, ainakin VAG:gineissa, mutta en täysin ymmärrä tarkoitusta. Polttomoottoriautossa lämmitettävä tuulilasi on helppo ymmärtää, kun auton normaali lämmitys tapahtuu polttomoottorin hukkalämmöllä, jota ei aivan heti käynnistyksen jälkeen ala syntyä. Mutta eikö sähköauton lämmityslaite ala heti puskea kuumaa ilmaa kabiiniin? Jolloin vaikka ei edes käyttäisi ajastettua tai mobiiliapplikaation kautta käynnistettyä lämmitystä, niin virta-avaimesta käännettyä "kiuas" alkaa heti toimia täydellä teholla ja puskea kuumaa ilmaa tuulilasille? Jolloin on kyse parin minuutin jutusta, ja ne pari minuuttia tarvitsee muutenkin jo lumen harjaamiseen ja sivuikkunoiden raappaamiseen.