Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä tykkäsin enempi ekasta eniten ja siitä vähenevästi. Varmaan paras automaattinen cover systeemi näissä tomb raider peleissä.2013 Tomb Raider on ihan jees, mutta seuraavat kaksi minusta hemmetin hyviä. Varsinkin Shadow of the Tomb raider.
Deus Ex: Human Revolution - Director's Cut (PC)
DX:HR on klassikon onnistunut modernisointi.
Eletään vuotta 2027, eli noin 25 vuotta ennen alkuperäisen pelin tapahtumia. Detroit kukoistaa jälleen kiitos ihmisaugmentaatioteknologian ja paikallisen Sarif Industriesin tuore turvallisuuspäällikkö Adam Jensen joutuu heti tulikasteeseen, kun tuntematon ryhmä hyökkää rakennukseen ja surmaa keksiestä teknologisen läpimurron löytäneet tutkijat, joista yksi on Adamin exä. Juoni ja kässäri on ihan ok, vähän keskitasoa parempaa, muttei yllä alkuperäisen tasolle. Myös 2000-luvun taitteessa pinnalla olleet salaliitot eivät tähän oikein kunnolla taivu. Dialogikin on välillä vähän hassua kuten myös ääninäyttely ("You... Robot"). Yritystä kuitenkin on, joten siitä voinee antaa papukaijamerkin sentään.
Immersiosimulatioissa keskeistä on kuitenkin pelimaailma ja monta eri tapaa suorittaa annettu tehtävä. Mennäkö etuovesta aseet laulaen vai selustasta hiipien kolkaten viholiset tajuttomiksi? Vai kenties hakkeroimalla turvajärjestelmät vihollisten kimppuun? Ehkä väistellen kaikki viholliset ilmastointikanavissa hiipien? Tai paikallisille juttelemalla ja heitä avustamalla saa vihjeitä avuksi. Monta eri tapaa ja kaikki periaatteessa yhtä valideja, tosin pieniä eroja löytyy. Hakkerointi esimerkiksi kannattaa aina vaikka numerokoodi tai salasana löytyisi, koska tällöin saa paitsi kokemusta, myös mahdollisuuden saada lisäkokemusta sekä hakkeroinnissa tarvittavia työkaluja. Tämä oli vähän pöljää, onneksi se muistaakseni korjattiin jatko-osassa. Hakkerointi on muutenkin selkein parannus alkuperäiseen, tässä se on aktiivista toimintaa kun siinä katseltiin vain kun palkki eteni ruudulla. Muutenkaan tämä ei ole yhtä kankea esim. räiskinnän suhteen, tosin kun oletuspelityylini on hiipparihakkeri niin sen kummemmin en voi sitä kommentoida.
Nykyisin ainoa myynnissä oleva versio on tämä DC, joka pulttaa peruspeliin erottamattomasti kaksi lisäosaa. Toinen taisi olla Augmented Editionissa ja siinä on alkuperäisestä pelistä tuttu Tracer Tong nuorempana tehtävän kohteena. Toinen on erillisenä lisärinä julkaistu The Missing Link, joka sijoittuu pelin keskelle loppupuolelle. Jälkimmäinen oli varsin hyvää laatua ja jopa peruspeliä laadukkaampaa tavaraa, varsinkin kun delsut olivat aikanaan melkoista rahastusräpellystä. Siinä pystyi pääpomon myös tainnuttamaan, mikä ei emopelin pomomatseissa onnistunut. Se olikin alkuperäisen isoin aivopieru. DC:ssä on sentään muitakin vaihtoehtoja niihin kuin suora räiskintä, mutta kuolema on silti edelleen bossien ainoa kohtalo. Tätä yritettiin selitellä sillä, että pomomatsit ulkoistettiin, mutta se on huono selitys jo siksi, kun juoni pakotti lopputuloksen tiettyyn muottiin. Puuttuvan lenkin toinen huono puoli on se, että kun se alunperin oli erillinen niin Adamin augmentaatiot piti nollata. Tulee vähän mieleen pelien kulunut "jäät vangiksi ja menetät kaikki tavarasi"-klisee, mikä se käytännössä onkin. Lisäksi lisäri pistää pääjuonen pauseen useaksi tunniksi ja sen jälkeen paluu peruspeliin on vähän haikea, kun tasoeroa on. Kuitenkaan se ei enää häirinnyt niin paljon kuin aikoinaan. Olen kai kuin banaani, pehmenen vanhetessani. DC kuitenkin jostain syystä huononsi valaistusta peruspelistä, sen saa onneksi takaisin modilla. Lisäksi lopuppuolella on ilmeisesti joku bugi, että jos tietyt viholliset tappaa tai tainnuttaa ennen lopputaistelua niin peli hirttää kiinni... Käsittämätöntä tällainen, mutta kun se on tiedossa niin pystyy sentään varautumaan.
Kokonaisuutena kolmas Deus Ex on siis onnistunut modernisointi Invisible Warin kompuroinnin jälkeen. Tekijätiimi ei tainnut uskaltaa ottaa liikaa riskejä, kun pelin rakennekin on hyvin samanlainen kuin alkuperäisessä. Ollaan siis aluksi Jenkeissä, sieltä mennään Kiinan kautta Ranskaan... Tai Montrealiin, mutta käytännössä sama juttuMyös alkuperäisiä musiikkeja kuuluu radiosta siellä täällä mikä herättää pienen fiiliksen, että haluaisi pelata taas alkuperäistä. No, ei tällä kertaa. Tätä näkee usein esim. GOG.comissa alessa muutamalla eurolla (kuten juuri nyt parhaillaan), niin hinnasta tämän hankkiminen tuskin jää kiinni.
e: Niin ja melkein unohdin, Michael McCannin musiikki on erinomaista.
Hmm, jännä homma. Mun mielestä kun taas DC on selkeä huononnus vrt. alkuperänen, ihan yksinomaan sen takia et se pulttaa ton Missing Linkin pakolliseks osioks pääpelin keskelle. Ei sillä että se lisäri varsinaisesti huono on, mut ei se myöskään ihan pääpelin tasolle yltänyt oikeastaan mitenkään. Tai no, riippuu miten asiaa kattoo, ite pääpelissä on mun mielestä aika rajujakin laatuvaihteluita ja homma alkaa jo lipsumaan Detroitin ja Hengshan uudelleenvisiiteillä, ja viimeistään romuttuu sit lopun putkijuoksussa kun eka napostelet sen Missing Linkin josta onkin suora polku pääpelin maaliin.Nykyisin ainoa myynnissä oleva versio on tämä DC, joka pulttaa peruspeliin erottamattomasti kaksi lisäosaa. Toinen taisi olla Augmented Editionissa ja siinä on alkuperäisestä pelistä tuttu Tracer Tong nuorempana tehtävän kohteena. Toinen on erillisenä lisärinä julkaistu The Missing Link, joka sijoittuu pelin keskelle loppupuolelle. Jälkimmäinen oli varsin hyvää laatua ja jopa peruspeliä laadukkaampaa tavaraa, varsinkin kun delsut olivat aikanaan melkoista rahastusräpellystä. Siinä pystyi pääpomon myös tainnuttamaan, mikä ei emopelin pomomatseissa onnistunut. Se olikin alkuperäisen isoin aivopieru. DC:ssä on sentään muitakin vaihtoehtoja niihin kuin suora räiskintä, mutta kuolema on silti edelleen bossien ainoa kohtalo. Tätä yritettiin selitellä sillä, että pomomatsit ulkoistettiin, mutta se on huono selitys jo siksi, kun juoni pakotti lopputuloksen tiettyyn muottiin. Puuttuvan lenkin toinen huono puoli on se, että kun se alunperin oli erillinen niin Adamin augmentaatiot piti nollata. Tulee vähän mieleen pelien kulunut "jäät vangiksi ja menetät kaikki tavarasi"-klisee, mikä se käytännössä onkin. Lisäksi lisäri pistää pääjuonen pauseen useaksi tunniksi ja sen jälkeen paluu peruspeliin on vähän haikea, kun tasoeroa on. Kuitenkaan se ei enää häirinnyt niin paljon kuin aikoinaan. Olen kai kuin banaani, pehmenen vanhetessani. DC kuitenkin jostain syystä huononsi valaistusta peruspelistä, sen saa onneksi takaisin modilla. Lisäksi lopuppuolella on ilmeisesti joku bugi, että jos tietyt viholliset tappaa tai tainnuttaa ennen lopputaistelua niin peli hirttää kiinni... Käsittämätöntä tällainen, mutta kun se on tiedossa niin pystyy sentään varautumaan.
Kokonaisuutena kolmas Deus Ex on siis onnistunut modernisointi Invisible Warin kompuroinnin jälkeen. Tekijätiimi ei tainnut uskaltaa ottaa liikaa riskejä, kun pelin rakennekin on hyvin samanlainen kuin alkuperäisessä. Ollaan siis aluksi Jenkeissä, sieltä mennään Kiinan kautta Ranskaan... Tai Montrealiin, mutta käytännössä sama juttuMyös alkuperäisiä musiikkeja kuuluu radiosta siellä täällä mikä herättää pienen fiiliksen, että haluaisi pelata taas alkuperäistä. No, ei tällä kertaa. Tätä näkee usein esim. GOG.comissa alessa muutamalla eurolla (kuten juuri nyt parhaillaan), niin hinnasta tämän hankkiminen tuskin jää kiinni.
e: Niin ja melkein unohdin, Michael McCannin musiikki on erinomaista.
Itsekin olin siis aiemmin paljon jyrkempi kannassani, että lisäri ei pitäisi olla siellä keskellä tarinaa, mutta tällä kertaa se ei häirinnyt yhtä paljon. Toki se voisi halutessaan olla irrallinenkin tapaus, monestakin syystä... Harmi tosiaan, että perusversiota ei enää saa.Hmm, jännä homma. Mun mielestä kun taas DC on selkeä huononnus vrt. alkuperänen, ihan yksinomaan sen takia et se pulttaa ton Missing Linkin pakolliseks osioks pääpelin keskelle. Ei sillä että se lisäri varsinaisesti huono on, mut ei se myöskään ihan pääpelin tasolle yltänyt oikeastaan mitenkään. Tai no, riippuu miten asiaa kattoo, ite pääpelissä on mun mielestä aika rajujakin laatuvaihteluita ja homma alkaa jo lipsumaan Detroitin ja Hengshan uudelleenvisiiteillä, ja viimeistään romuttuu sit lopun putkijuoksussa kun eka napostelet sen Missing Linkin josta onkin suora polku pääpelin maaliin.
Ku vähän riippumatta siitä et miten asiaa kattoo niin Missing Link paskoo sen rytmityksen aivan täysin ja se ei juurikaan tunnu siltä et se oikeasti kuuluis siihen väliin. Mut siinä se on DC versiossa ja mitään vaihtoehtoja ei tarjoilla et haluatko pelata sen vai et. Koska sen aina joutuu pelaamaan.
Orkkisversiota ei enää saa, mutta omasta Steamin kirjastosta se onneks löytyy. Nykyään jos haluaa HR:ää laitella uusintarundille niin se on kyllä se OG versio jota käynnistelen, pelaan sit Missing Linkin perästä jos kiinnostaa tai huvittaa.
Resident Evil 2 Remake (PC, Xbox Game Pass)
Microsoft tarjosi mulle sitä eurolla kuukaudeksi ja ei paljon parempaa hinta-laatusuhdetta voi pyytääKannattaa siis pitää silmät auki ja välillä kurkkia sitä appia, jos se koneelta löytyy. Kolmosen remake on listalla, tuleekohan se Villagekin sinne tässä joskus...
Alkaa olla tohon 30€ hintaan ehkä vuoden paras hinta-laatusuhde tähän mennessä tollaselle paketille. Taidan ite luikauttaa 9€ että saan puuttuvat RE5 Goldin, RE0 ja RE1 Remaken myös steamiin.Jos joku on allerginen näille kk-tilauksille, niin tällä hetkellä löytyy Resident Evil paketti Humble Bundlesta Resident Evil: Decades of Horror - Village Gold Tarjous voimassa vielä melkein 3 viikkoa. Paketista harmillisesti puuttuu uusin tulokas, eli RE4 Remake, tosin orkkis löytyy.
Rise of the Tomb Raider (PC)Tomb Raider (2013) PC
Tarkotus ottaa nyt trilogiarun tästä sarjasta
Sit hypättäis johonki vesiliukumäkeen ja QTE rumbaan.
Rayman Legends (PC)
Ostin tämän aikanaan vaimon kanssa co-op-peliksi, mutta ei koskaan tullut kokeiltua. Pelasin nyt yksin kaikki Legendsin varsinaiset levelit ja voi juku, miten viihdyttävä ja hyvin tehty tämä olikaan. Väitän, että paras pelaamani 2D-tasoloikka, joka ei ole Nintendon tekemä. Todella monipuolista ja hauskaa, ajoittain myös nopeatempoista ja jopa haastavaa. Ei kuitenkaan liian vaikea. En tiedä, että hypetettiinkö tätä enemmän julkaisun aikaan, mutta emmä jotenkin ollu tajunnu, että tämä olisi näin hyvä kuin se oli.
Pelissä on 5 varsinaista maailmaa, joissa on sitten kymmenisen leveliä. Jokainen maailma etenee samalla tavalla: ensimmäisessä vaiheessa pari ekaa leveliä esitellään uusia pelimekaniikkoja, toisessa vähän vaikeutetaan ja haastetaan pelaajaa hyödyntämään näitä uusia pelimekaniikkoja. Kolmannessa lisätään vauhtia, jolloin pelaajalta vaaditaan ajoittain flow-tilaan pääsemistä tai musiikin rytmiin turvautumista. Lopussa on pomotaistelu ja maailma päättyy musiikilla höystettyyn rytmileveliin, joka on tosi hauskaa.
Pelattavaa jäi vielä sekä invasion- että Origins-leveleiden muodossa, mutta niitä taidan naputella muiden pelien ohella tai joskus myöhemmin, ettei mielenkiinto lässähdä. Hyvä pitää varastossa tämmösiä levelipohjaisia pelejä, joita voi pelata sen 10-20 minuuttia muiden touhujen välissä. Ainoa miinus, jonka keksin, on ajoittaiset FOV-bugailut ultrawide-resoluution kanssa. Lopulta luovutin ja pelasin pelin 16:9-resolla. Tosi hyvä peli, jota suosittelen kyllä kaikille tasoloikkafaneille. 5/5.
Vähän samanlainen fiilis oli itsellä taannoin. Tavallaan kuitenkin tykkäsin, mutta koko ajan tuli mieleen että Uncharted tekee tämänkin paremmin, paremmalla tarinalla, paremmalla huumorilla, jne. Kaikki Tomb Raiderit tuli kyllä pelattua perusteellisesti läpi, mutta ei herättänyt samanlaista intohimoa kuin Unchartedit.Ehkä nää Tompat ei vaan oo oikeen mun juttu loppuviimein, ihan mukiinmentävää pelattavaa, mutta ei mitään mitä muistelis joskus myöhemmin. Otetaan se kolmonen vielä työnalle.
Tyttären (6 v) kanssa on pikkuhiljaa aloitettu tietokonepelejä Spyron ja Crash Bandicootin muodossa, tämä voisi olla seuraavaksi hyvä!
Jos Crash sujuu, niin sujuu varmasti tämäkin, vaikka ruudulla saattaa joissain leveleissä tapahtua turhankin paljon. Kannattaa tarkastaa myös Unravel Two. Sitä pystytte molemmat pelaamaan yhdessä ja tiukoissa paikoissa toinen voi hypätä toisen kyytiin.
Tyttären (6 v) kanssa on pikkuhiljaa aloitettu tietokonepelejä Spyron ja Crash Bandicootin muodossa, tämä voisi olla seuraavaksi hyvä!
Vähän samanlainen fiilis oli itsellä taannoin. Tavallaan kuitenkin tykkäsin, mutta koko ajan tuli mieleen että Uncharted tekee tämänkin paremmin, paremmalla tarinalla, paremmalla huumorilla, jne. Kaikki Tomb Raiderit tuli kyllä pelattua perusteellisesti läpi, mutta ei herättänyt samanlaista intohimoa kuin Unchartedit.
![]()
Teamfight Tactics (PC, mobiili)
Automaattishakki (auto-chess), tai pikemminkin automaattitaistelu (auto-battler) genre nousi suosioon 2019. Ostellaan, varustetaan, päivitellään ja sijoitellaan ukkeleita pelilaudalle, sitten katsotaan miten taistelussa käy. Yksi kokonainen turnaus kestää puolisen tuntia ja tämän genren pelit taitavat kaikki olla ilmaisia.
Olen pelannut toista genren peliä Dota Underlords aina silloin tällöin vuodesta 2019, mutta vähän aikaa sitten kyllästyin siihen useasta syystä. Suurin syy oli ettei peliä ole päivitetty enää vuosiin. Genre on kumminkin hauska ja kiinnostava, joten kokeilin tätä toista.
TFT on paljon parempi! Tyhjiä hetkiä on vähemmän ja kaikki on monipuolisempaa. Yksi vähäinen mutta viihdyttävä asia on karuselli, jossa ukkelit pyörivät rinkiä ja siitä saa käydä hakemassa ilmaiseksi minkä vain, mutta häviöllä aloittava pelaaja saa aloittaa. Varusteetkin on monipuolisempia ja niitä voi yhdistellä. Iso ja tärkeämpi ero on team planner, jonka avulla voi rauhassa ennen matsia valita listasta toivottuja ukkeleita ja tutkia niiden synergioita. Helpottaa rutkasti uuden pelaajan oppistaakkaa! Silti häviöitä tulee ekoina päivinä jatkuvasti, koska muuttujia on erittäin paljon ja kaikki outoa.
Tässä pelissä on yksinkertaisesti kaikki paremmin mitä pääkilpailijassa, tai no ei ihan kaikki. Team plannerissa ei pääse näkemään ukkelin statseja!?? Olisi tärkeää tietää kuka on jousiampuja ja kuka on lähitaistelija! Ehkä tekijät luulevat että kaikki tätä pelaavat tuntevat jo LoL:n hahmot joita peli käyttää? Jotkut hahmot ovat myös todella samannäköisiä 3D malliltaan ja värimaailmaltaan, myös pientä kasvokuva hahmoikonia on hankala erottaa hahmon koko kuvasta. Nuo asiat korjaantuvat kun peliä pelaa ja hahmot oppii tunnistamaan, mutta aloittelijalle tuo on ihan oikea ongelma. Onko tässä pelissä jotain ensyklopediaa josta näkisi kaikki hahmot ja niiden kyvyt & statsit? En kertakaikkiaan ole sellaista löytänyt!
Isot suositukset, 4/5. Melkein haluttais perustaa tälle pelille omaketju.
Juu, parhaimmillaan nämä pelit on silloin kun sen tuntee läpikotaisin. Mulleki oli iso kynnys lähteä opettelemaan uutta peliä ja mietitytti juuri uusien sääntöjen ja ukkeleiden opettelu, mutta huomasin tuon opetteluvaiheen hauskaksi, koska järkevää tekemistä on enemmän mitä Underlordsissa. Taktikointia ja onnistumisen tunteita tulee myös muista asioista kuin voitosta.Harmi kyllä, kun Dota Underlords hylättiin. Sekä sitä että myös edeltänyttä Auto Chess -modia tuli pelattua yhteensä yli 500 tuntia juuri 2019-2021. TFT:hen en koskaan lähtenyt juuri mainitsemastasi syystä, kun LoLin hahmot eivät olleet tuttuja eikä kiinnostanut ruveta opettelemaan uutta universumia. Nämä pelit ovat erinomaista ajanvietettä, mutta jotta siitä pystyy täysin nauttimaan ja kilpailemaan, joutuu sekä hahmot sekä buildit opettelemaan hyvin ulkoa.
Juu, parhaimmillaan nämä pelit on silloin kun sen tuntee läpikotaisin. Mulleki oli iso kynnys lähteä opettelemaan uutta peliä ja mietitytti juuri uusien sääntöjen ja ukkeleiden opettelu, mutta huomasin tuon opetteluvaiheen hauskaksi, koska järkevää tekemistä on enemmän mitä Underlordsissa. Taktikointia ja onnistumisen tunteita tulee myös muista asioista kuin voitosta.
Tuo on kyllä hyvin jännä miten paljon tuo RE3 saa vieläkin paskaa niskaansa eikä se ole mielestäni ollenkaan ansaittua. Olin alussa melkein samoilla linjoilla kanssasi mutta kun aloin platinaa hankkimaan noista peleistä ja palasin RE3 pariin uudestaan tuo RE3 pomppasi top1 RE peleihin (näistä uusista) itselle. Todella jämpti paketti jota on ilo pelata läpi. Se "action nappi" sopii kuin nenä päähän siihen peliin. Ainoan miinuksen voisin antaa RE3:lle clock towerin puutteesta. Moni sanoi lopparia Inferno tasolla överiksi mutta itse jälkeen päin muistelen lämmöllä. Kun on ultra vaikea taso päällä niin täytyyhän siinä haastetta löytyä ja pelaajan olla hereillä että onnistuu.Resident Evil 3 Remake (PC, Xbox Game Pass)
Siinä missä kakkosen remake oli erittäin onnistunut tekele, niin tämä on sitten mahalasku. Vähän väliä lukitaan pelaaja välianimaatioihin, kun edeltäjässään sai varsin vapaasti itse luuhata ympäristöä. Niinkun ju nou, pelata. Kentät ovat myös huomattavasti putkimaisempia, vaikka välillä sentään hiukan pääsee eestaas tutkimaan. Pomotaistelut oli aika hanurista, hauskaa ei niissä ollut. Lyhytkin oli, toisaalta kun laatu oli vähän mitä oli niin ehkä parempi näin. Kakkosen remakea pelasin innolla (mikä on suht harvinaista tätä nykyä), tässä lähinnä odotin, että koska tämä oikein päättyy.
Sumuisuus johtunee linssieffekteistä, niistä osan saa asetuksista pois, mutta julkaisun aikaan piti .ini tiedostoa säätää että kaiken sai pois. Pelin ketjuun taisin laittaa ohjeet jos joku tarvitsee.Senua's Saga: Hellblade II (PC, Xbox Game Pass)
Psykoosista kärsivä Senua seikkailee taas, tällä kertaa hän soluttautuu orjalaivaan pysäyttääksen orjuuttajat kaappaamasta kansaansa. Itse pelaaminen on ykkösen tapaan enimmäkseen kävelysimulaatiota ajoittaisilla simppeleillä puzzleilla ja näyttävillä, mutta myöskin yksinkertaisilla taistelukohtauksilla. Näyttävyydestä puheen ollen, peli lienee yksi parhaimman näköisistä mitä tällä hetkellä on, myös kasvoanimaatioiden osalta. Joskin kun kyseessä on Unrealin viides pelimoottori niin vääntöä koneelta vaaditaan tai sitten kytkee vaan asetuksia alas ja skaalainta käyttöön. Omallani peli pyöri 1440p-resoluutiolla korkeimmilla asetuksilla ja laatuskaalausasetuksella paikasta riippuen sellaista 50-70 FPS. Joskin en tiedä onko se Unrealin juttu, mutta kaikki näyttää jotenkin... Limaiselta? Suttuiselta?
Kävelysimulaattorien puolustuksena käytetään yleensä tarinaa ja tässä se on sellaista ok-tasoa. Senuan suurimmat (henkiset) haasteet kohdattiin jo ykkösessä, niin enää ei ole kauheasti mitä käydä läpi. Ihan alussa olin kyllästynyt, sitten kakkoskappaleessa kiinnostuin (joka on ehkä pelin paras osuus) mutta puolivälin paikkeilla maan alla vaellessa rupesi taas kyllästyttämään. Jälkipuoliskolta olisi vähän kyllä voinut leikata, vaikka kuinka pitäisi muka lisätä pituutta hintaa perustellakseen. Ei elokuvatkaan siitä parane, että ne venyttää nelituntisiksi. Jotkut ovat kokeneet Senuan päänsisäiset äänet häiritseviksi, mutta se nyt kuuluu tässä kohtaa asiaan. Itse en niitä aina edes jaksanut kuunnella, keskityin pelaamaan niin ne olivat kuin kärpäsen surinaa korvissani. Kuulokkeilla pääsee parhaaseen immersioon.
Kannattaako tätä siis pelata? Ykkönen kannattanee tsekata näin aluksi. Se auttaa juonen selventämiseksi, pyörii paremmin ja muutenkin ehkä parempi lähtökohta selvittääkseen, onko nämä pelit se oma juttu. Jos sen kestää niin tämä toimii myös ihan hyvänä teknologiademona, mutta ei pelinä ehkä yllä ykkösen tasolle.
Mä kyllä postin valtaosan efekteistä PCgamingwikin ohjeilla mutta silti pelissä oli sellainen outo visuaalinen ilme. Jostain sain sen käsityksen, että liittyisi pelimoottoriin, mutten sen tarkemmin sit tiedä.Sumuisuus johtunee linssieffekteistä, niistä osan saa asetuksista pois, mutta julkaisun aikaan piti .ini tiedostoa säätää että kaiken sai pois. Pelin ketjuun taisin laittaa ohjeet jos joku tarvitsee.
CK3 on niitä pelejä, joita saavutukset parantaa huomattavasti. Kyllästyin peliin itsekin kun pääsin keisariksi ja sain valtakunnan suht stabiiliksi. Sitten vilkaisin saavutuslistaa, ja siellähän oli vaikka mitä todella hauskan ja erikoisen oloisia tavoitteita. Niiden havittelu on mulle koko peli nykyään. Toinen vaihtoehto on tietysti keksiä itse omat tavoitteensa.Tämän pelin ongelma kulminoituu minuun. Olen pelaaja, joka haluaa selvän päämäärän. Kuten vaikka Hearts Of Ironissa on tarkoitus voittaa maailmansota pelaamallaan maalla. CK 3:ssa ei ole semmoista. Tarkoitus on vain roolipelata omaa dynastiaa ja katso minne se vie. Mie en semmoiseen kykene. Harmillista, koska peli kaikesta vaikuttaa kiehtovalta ja ymmärrän miksi jotkut tähän käyttävät tuhansia tunteja..
CK3 on niitä pelejä, joita saavutukset parantaa huomattavasti. Kyllästyin peliin itsekin kun pääsin keisariksi ja sain valtakunnan suht stabiiliksi. Sitten vilkaisin saavutuslistaa, ja siellähän oli vaikka mitä todella hauskan ja erikoisen oloisia tavoitteita. Niiden havittelu on mulle koko peli nykyään. Toinen vaihtoehto on tietysti keksiä itse omat tavoitteensa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.