Viimeksi pelaamasi peli ja mietteitä siitä

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
135
Otsikko kertonee kaiken oleellisen.

Resident Evil 4 (PS4)

Hetken mielijohteesta tuli hankittua tämä nelos-Ressan remasteroitu PS4-versio, vaikka sen PS2:lle jo omistankin. Edelleen hyvä peli, vaikka liikkuminen onkin aika tönkköä ja kamerakulma suhteellisen rasittava, kun ei näe kunnolla esim. ansoja. Tässä on hyvä tunnelma, joka vie mennessään.

Alkuperäiseen verrattuna pelin grafiikka on tarkempaa ja gameplay sulavampaa. Mukana on edelleen ne samat jutut joista en alkuperäisessäkään pitänyt eli typerät QTE-kohdat ja avuton riippakivi nimeltä Ashley.

Mutta joo, tässä pelissä on oma hohtonsa ja jostakin syystä tämä onkin oma suosikkini koko sarjasta. Kyllä 20 euroa voisi paljon huonomminkin kuluttaa, joten suosittelen ehdottomasti kokeilemaan mikäli peli on syystä tai toisesta jäänyt kokematta.
 
Itse pelailin läpi juuri saman (no okei, olen jotain muutakin jo pelannut, mutta tartutaan nyt), mutta kolmosella. Alkuperäinen ja Wii-versio pelattu myös lävitse.

-Tylsät ja munattomat pomotappelut (tyrantti puuttuu ja yleensä verrattuna plösön kolmen ensimmäisen ja Code Veronican pomoihin),
-liian alhainen vaikeusaste (korkeimmallakin vaikeusasteella),
-siirtyminen yhä enemmän kankeaksi räiskintäpeliksi säikyttelyn, pulmapelin ja takaisinkulkemisen sijasta,
-pulmat naurettavan helpot,
-huonot musiikit, ei yhtään hyvään rallia, kuten kaikissa vanhanmallisissa (no, ykkösessä ei kovin hyviä ole siinäkään),
-Ashley (paitsi pelattaessa itsellään)
-PS3-versio pyörii 1280x720 -resoluutiolla (ja vieläpä sururaidoilla varustettuna) ja 30 kuvaa sekunnissa, vaikka pöhö olisi varmasti riittänyt 1920x1080 -resolle ja 60 kuvalle sekunnissa, mutta pitihän sitä tuttuun capcomilaiseen tapaan päästä rahastamaan vielä PS4 -versiolla

ja

+HUONO ääninäyttely (tämä on hyvä),
+erinomaiset äänet,
+tarpeeksi aseita,
+riittävä määrä piiloesineitä
+ei zombeja.

QTE -kohdissa itsessään ei ole mitään vikaa, jos ne on kuten Shenmuessa tai RGG/Yakuzoissa, mutta tässä ne vain ovat 1) harvassa ja 2) kaikki napin hakkaamista.
Kun tämä julkaistiin, niin kävi aika selväksi, että pelisarja on taputeltu (vitonen oli paskuudessa jo ihan eri tasolla). Siis keskinkertainen rymistely, jonka muutaman kerran tahkoaa lävitse, mutta ei juuri muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Paper Mario Color Splash (Wii U)

Ehkä 10-15h takana ja mietteet ovat pelkistetysti seuraavat:

+Ihan hauska dialogi, ei mitään ihmeellistä jos aiemmat osat pelannut.
+Kenttäsuunnittelu ja Puzzlet jopa todella hauskoja, tämä pitää innostuksen peliin yllä.
+Musiikit kivoja kuten Paper-sarjassa aina.
+Vihollisten väistely tuo väriä kenttiin*
+Viholliset monipuolisia, mutta..*

-..Taisteluilla ei mitään merkitystä. Turhaa ajan, rahan(kortit) sekä korttien hukkaan heittämistä.*
-Ei minkäänlaista hahmon tai varusteiden kehitystä. Kortteja kaupasta ding ding, joilla ei tee mitään jos haluaa vältellä tyhjänpäiväisiä taisteluita, ja miksi ei haluaisi kun hyöty niistä on pyöreä nolla.
-Snipping-systeemi on naurettava, turha ja väkinäinen. En voi sanoa pelkästään "en pidä"; vihaan jopa.
-Taistelut hoituisi paljon kätevämmin diginappuloilla selkeän väkinäisen ja kankean kosketusnäyttöpakotuksen sijaan.

Ensialkuun vaikutt huikealta GC-versiosta innoituksensa saaneelta huippupeliltä, mutta enemmän kun tätä on pelannut niin karu totuus paljastunut.

Paper Mario faneille voi suositella varauksin, mutta ihan helposti sarjan heikoin osa. Kivaa ja rentoa viihdettä kuitenkin ja kyllähän tämän ihan mielikseen pelaa.

6/10
 
State of Decay: Year-One Survival Edition
Yksi modi asennettu:
QMJS Extended Functions Mod-V2.01 YOSE

Tarinamoodia pelasin muutaman tehtävän, mutta meh, ei vaan jaksanut kiinnostaa. "Breakdown" DLC:tä pelaan pelkästään, eli sandbox-versiota.

+ Kohtalaisen kokoinen avoin maailma. Ei mitään Skyrimiä, mutta ehkä jotain GTA3 kokoa kuitenkin? Ja ainakin toistaiseksi olen vielä päässyt jokaiseen taloon ja huoneeseen sisälle, eli ei ole sitä perinteistä lukittujen ovien ongelmaa mitä näissä kaupunkipeleissä on.
+ Perus base building toimii. Baseja löytyy valittavana muutamaa eri kokoa ja päivitykset on simppeliä "slot" meininkiä. Tuo modi tuo jonkun verran eri tyyppisille sloteille päivityspolkuja.
+ Melee ja ranged aseet eri tyyppisiä käyttää/animoitu eritavoilla. Tuo sopivasti vaihtelua zombimättöön.
+ NPC:illä omia persoonallisuuksia ja omaan porukkaan kiintyy helposti. Se tunne kun juggernaut repii "parhaan kaverin" kahtia silmien edessä. :,(

- Täysin paskaa koodia, ainakin PC-versio. Pakko pelata pienellä resolla ikkunassa kun täysruudussa lagittaa ihan tolkuttomasti. Ja siltikin on nykimisiä yms. skeidaa jatkuvasti tarjolla.
- Olis saanut olla jonkunlaista maanalaista toimintaa. Nyt on vähän itseään toistavaa maaseutumaisemaa ja pikkukylää. Joku Fallout 3 metromeininki olis kyllä nannaa ollut tässä, edes vaikka lisärin muodossa.
 
Tuossa muuttokuormaa kasatessa tsekkasin vanhat kovalevyt läpi ja löysin Black Mesan(Half-Life sillä uudemalla Sorsalla) asennuspaketin (nykyään taitaa vaan saada Steamista rahalla??) ja piruuttani kokeilin ja kas perkele, ssehän asentuikin eikä Steamkään herjannut mitään.

No siitä sitten päätin, että pikaisesti asetukset kuntoon yms pikkusäätöä.

Kesti tuo pikkusäätö 4,5 tuntia xD

Sen verran koukuttavaa menoa edelleen, tarina vaan jotenkin lähtee sen alun scriptipaskeen jälkeen rullaamaan ja imee mukaansa:kippis:

Mörköjä, kioskiavain ja kranuja, mikä voi mennä vituiksi
 
Mafia 3

Noh, ei nyt niin hyvä kuin Mafia 2 (ykköstä en ole päässyt pelaamaan), mutta täysin pelattava. Aika paljon samanlaista grindausta nuo tehtävät miinus nyt muutama vähän erilainen. Nyt on kaikki tehtävät tehty, Viton/Cassandran/Burken tehtävät tehty, collectiables kerätty kaikki ja kaikki salakuuntelulaitteet kerätty. Vielä pitäis grindata noiden alempien alamaisten tehtävät ja se olis siinä.
 
Darksiders 2: Deathinitive Edition (PS4)

Tämä on ollut nyt jonkun aikaa tauolla, kun tuli kiinnostavampia julkaisuja pelattavaksi. Nyt palasin jälleen pelin pariin. Darksiders 2 on ihan hauskaa ajanvietettä ja kaltaiselleni putkiaivolle pelin puzzlet paikoitellen haastavia. Mutta tarina ei kiinnosta ollenkaan. Lisäksi pelin combat on jotenkin kaoottista, eikä kovin innostavaa.

Hyviä juttuja toki on kuten nätti grafiikkatyyli ja hyvä ääninäyttely, mutta vähän pakkopullaa pelaaminen paikoitellen kuitenkin on. Ihan lopussa käsittääkseni kuitenkin jo ollaan, joten enköhän tämän läpi asti jaksa tahkota.

Alkuperäistä versiota en ole pelannut, joten ei mitään hajua siitä , että eroaako tämä Deathinitive Edition originaalista mitenkään.
 
The Binding of Isaac (alkuperäinen)

Parin vuoden tauon jälkeen tuli koitettua ja koukkuunhan sitä taas jäätiin. Saatanaan asti olen päässyt muutaman kerran hard modella mutta turpaan tulee joka kerta.

Edit: Ja Saatana voitettu hard modella.

giphy.gif
 
Viimeksi muokattu:
Wolfenstein: The New Order (PS4)

Storen Halloween-kampanjasta poimittu peli (maksoi 10 euroa), eikä lainkaan hassumpi hankinta. Pelissä pystyy etenemään miten haluaa, itse tykkään hiiviskellä ja vetää puukolla natseilta kurkut auki sen sijaan etta rynnisin rambona eteenpäin. Putki-räiskintää joo, mutta laadukasta sellaista, koska pelaaminen on mielekästä, grafiikka nättiä ja juonikin yllättävän mielenkiintoinen.

Kohta on peli jo vedetty läpi ja täytyy sanoa, että yksi parhaimmista pelaamistanii moderneista räiskintäpeleistä. Tapahtumapaikatkin vaihtelevat koko ajan, joten mielenkiinto on pysynyt hyvin yllä.
 
Gabriel Knight: Sins of the fathers

Se alkuperäinen, ei remastered. Remasteredin julkistamisen takia (kyllä tiedän, siitä on jo aikaa) törmäsin ensimmäistä kertaa kyseiseen peliin. Pitkään pitkään aikaan peli mikä vain piti päästä loppuun asti, imaisi erittäin tehokkasti mukaansa. Ääninäyttely, repliikkien käsikirjoitus, henkilökemiat yms lähentelevät kymppiä, ja pelimaailman aikuismaisuus erottaa sen hyvällä tavalla Lucasartsin myös erinomaisista seikkailupeleistä. Suosittelen kaikille jotka pitävät seikkailupeleistä. Ongelmat ovat haastavia, mutta eivät mahdottomia.

Remastered-editionilla aloitin, mutta se ei pääse samalle tasolle alkuperäisen kanssa. Käyttöliittymä/pelattavuus on kankeampi kuin alkuperäisessä ja ääninäyttely välillä surkeaa.
 
Until Dawn

Ihan OK "kauhuseikkailu". Ensimmäinen konsolipeli minkä omistan. Vähän oli ehkä lyhyempi, kuin ajattelin. Kuitenkin pelin voi monta kertaa pelata eri valinnoilla ja näin porukkaa jää erilailla henkiin / löytyy uusia toteemeja mitälie kaikkea.

Seuraavaksi sitten Last of Us...
 
Batman: Arkham Knight (PC)

Paljon haukuttu pc-versio näyttäisi vihdoin olevan täydessä pelikunnossa. Kaikki muu päällä/täysillä paitsi nvidian savu- ja silppuefektit @1080p, ja gtx 970 jaksaa helposti pitää 60fps ruudulla. Asensin WD greenille joten ssd:täkään ei enää ilmeisesti ole suosituksissa. Prossuna 4770K @4,3GHz ja sen kaverina 16GB 2400MHz ddr3.

10€:n pelinä 5/5.
 
Ite nyt taas aloittelin Fallout 4:ää uusiksi PC:llä. On kyllä todella ristiriitainen tekele: monet uudet featuret ja gameplayn hiominen kultaa, mutta perkele kun dialogista, rpg-featureista ja tehtävärakenteista on karsittu niin paljon.

Batman: Arkham Knight (PC)

Paljon haukuttu pc-versio näyttäisi vihdoin olevan täydessä pelikunnossa. Kaikki muu päällä/täysillä paitsi nvidian savu- ja silppuefektit @1080p, ja gtx 970 jaksaa helposti pitää 60fps ruudulla. Asensin WD greenille joten ssd:täkään ei enää ilmeisesti ole suosituksissa. Prossuna 4770K @4,3GHz ja sen kaverina 16GB 2400MHz ddr3.

10€:n pelinä 5/5.
Harmi vaan, että vaikka ihan ok kunnossa nykyään onkin niin itse peli ei kyllä millään yllä Asylumin ja Cityn tasolle :/. Varsinkin Batmobilea käytetään aivan liikaa eikä sovi Batman-henkeen ollenkaan. Kyllähän sen nyt läpi pelasi, mutta en kyllä nauttinut läheskään yhtä paljon kuin noista aiemmista. Originskin hoiti imo hommat paremmin.
 
Quantum Break pc:n steam-versio. Remedyn aiemmasta tuotannosta diganneena pakko-ostos, vaikkakin oli saanut kuraa niskaansa käännöksensä johdosta. Rx 480 jaksoi peliä pyörittää mediumeilla 60fps, eli eihän tuo nyt mitään graafista huippua päässyt edustamaan, vaan aivan riittävä minulle. Pelinä kyllä diggaan ja juoni perinteiseen remedyn tapaan oli täyttä timanttia.

Pelin puhdas peliosuus oli ottanut selkeitä harppauksia Alan Wakeen verrattuna, joka loppua kohden alkoi kieltämättä maistua hieman puulta, kun samaa vanhaa toistettiin vaan suuremmilla vihollismäärillä. Tässä tuntui kokoajan tulevan sopivassa määrin pelimekaanista päivitystä ja vaihtelevuutta. Diggasin myös tästä episodien jälkeen esitettävästä televisiosarjasta, johon oli palkattu yllättävän paljon tuttuja nimiä, eikä tuotantokaan ollut ollenkaan huono.

Kyllähän tämä, kuten Alan Wake:kin on ihmisten mielipiteitä jakanut, mutta minulle molemmat on ehdottomasti täysiä viiden tähden pelejä.
Seuraavaksi sitten tähyämään, millon Rise of the Tomb Raider olis sopivassa alessa, että viittis laittaa pelaukseen.
 
Red Dead Redemption (X360/Xbox One)

RDR2 julistuksen myötä alkoi tehdä mieli pelata tätä, varsinkin kun peli tuli onelle pelattavaksi. Emulointi vaikuttaa pätevältä, ei silmiin pistäviä fps droppeja ja vaikka reso onkin 720p niin silti ulkonäkö on edelleen mainio.
Mutta eipä tässä oikein muuta voi sanoa mitä ei ole sanottu itse pelistä. Täyttä Rockstar laatua. Toivottavasti tuo undead nightmare jatkaa perinnettä sillä sitä en aikoinaan pelannut lävitse.

Gears of War 4 (PC)

Aloittelin myös hieman eilen tätä. Hieman kyllä häkellyin miten mainiolta PC "portilta" teos vaikuttaa. Varsinkin UWP peliksi. 21:9 tuki löytyy, ei forced vsync, fov ja paljon muita asetuksia löytyy mitä ei enään yleensä nähdä isoissa AAA peleissä PC:llä.
 
Itse asiassa nyt vasta aloitan pelaamaan Mass Effect- sarjaa. Kun tuli tuon BF1:sen kokeilun takia otettua Originin Vault-jäsenyys, otetaan siitä kaikki irti.
4:llä eurolla(per kuukausi) esimerkiksi tuo sarja on pelattavissa. Ensin ajattelin että pelaanpa vaan tuon Mass Effect 3:sen, mutta jospa näin scifi-fanina aloittaisi alusta. Mitä tubesta katsoin, 2007 julkaistu eka osa ei ole edelleenkään hassumman oloinen grafiikoiltaan :)
 
Bioshock Infinite tuli pelattua just loppuun, ja meni helposti omalle top3 pelien listalle. Sellainen fiilis jäi, että tässä tuotiin genreen jotain uutta.

+Pelimaailma on ilo silmälle
+tarina mielenkiintoinen ja omaperäinen
+ääninäyttely tasokasta (courtnee draper ja troy baker)
+Taistelut pysyi mielenkiintoisina, kun vigorit mahdollisti kaikenlaista kikkailua. Mukava lisä perusräiskintään

Vielä pitäisi DLC:t jossain vaiheessa pelata. Pitää muistaa napata jos tulee tarjoukseen steamissa.
 
Black Mirror. 2003. PC.

Vähän vanhempi seikkailupeli tuli pelattua läpi tuossa reilun viikon aikana. Joskus olin vähän alusta pelannut mutta sit jäänyt kesken, mutta käytännössä kaikki ongelmista unohtunut. Melko helppo seikkailupeliksi, juoni on ihan kiinnostavan mystinen mutta, spoiler, loppu on aivan paska ja ei anna vastauksia juuri mihinkään. Pelimekaniikaltaan perinteinen hiirelläosoittelu ja -klikkailuseikkailupeli, näppäimistöä ei tässä pelissä tarvita. Ongelmien ratkaisua, tai nimenomaan tiettyyn ongelmaan keskittymistä, helpottaa hieman se että jos on jokin tärkeä tapahtuma menossa tietyssä paikassa, niin paikasta/rakennuksesta ei pääse pois ennenkuin vastaus on löytynyt. Ei tule haahuiltua edestakaisin muualla kun ongelma on vain tietyssä paikassa. Pelissä on myös sisällä hyvin paljon pieniä minipelejä, esimerkiksi lukon tai oven avaamiseksi pitää ratkaista jokin lautapelin tapainen suhteellisen simppeli minipeli.

Peli toimii nykykoneilla aivan hyvin, ei kaatuile. Äänet alkavat hieman sekoilla pelin puolenvälin jälkeen siten että peliympäristön äänet jäävät puuttumaan, mutta puheet ja musiikit toimivat läpi pelin. Valitettava pelimekaaninen puute on se, että tuplaklikkaamalla ei pysty liikkua huoneesta toiseen välittömästi, vaan hahmon käveleskelyä joutuu ainakin hetken seuraamaan. Myös välillä erittäin hitaat (skippi puuttuu) hahmoanimaatiot saavat haromaan hiuksia kun henkilöllle puhuttaessa on 5-10 sek vain odotettava hänen kääntymistään päähenkilön puoleen vain sanomaan että juuri nyt en halua keskustella kanssasi. Ilmeisesti myös pelaamista helpottamiseksi tiettyjä esineitä ei pysty poimia tai edes katsoa ennenkuin niille on käyttöä, eli taskut eivät ole monkey islandien tapaan aivan täynnä rojua heti alusta loppuun. Tämä on sinänsä typerää sillä ajoittain tulee tilanteita jossa ajattelee keränneensä tavarat jo jostain paikasta, mutta sitten sinne ilmestyykin uusia poimittavia kun tarina on edempänä.

Hyvä peli seikkailupelien ystävälle, tarina alkaa mielenkiintoisesti mutta lässähtää lopuksi. Jatko-osia pelaamatta en tiedä että onko tarinaa sinänsä myöhemmin "korjattu".
 
This War Of Mine

"TWOM on pelkistettynä resurssienhallintaan keskittyvä eloonjäämispeli." Ja peli ei ole kaunis eikä hauska - eikä sitä tarvitsekaan olla. Pelissä pelataan kolmella (tai vaihtoehtoisesti neljällä) henkilöllä, joilla jokaisella on eri kykynsä - yksi on hyvä seikkailija & toinen voi olla esim. hyvä kokki - näitä kannattaa tutkiskella. Se mitä teet ryöstöretkillä, voi vaikuttaa - ja vaikuttaakin - pelihahmosi mielentilaan, hän voi masentua, olla surullinen jne.

Suosittelen tutustumaan, 19e hintalappu saattaa olla kova mutta aleista varsinkin.
 
Futurama (PS2)
Tuo tuli pelattua viimeviikolla kahdessa päivässä läpi ja oli kyllä niin täydellistä fanserviceä kun vaan voi olla. Lisäksi hyvänä asiana mainittakoon että pelin vaikeustaso on aivan järjettömän korkea. Etenkin Zoidbergin kenttää pelatessa tuli turhauduttua ihan kunnolla :smoke:

Peli oli hauska, haastava, teknisesti upea ja pelattavuus loistava. Ainoa huono puoli oli se, että peli oli lyhyt ja Cutscenejä (fanin silmin) liian vähän.
9/10 (10/10 koska futurama parasta:joy:)Suosittelen Futurama ja tasoloikkafaneille melkolailla varauksetta jos tämän helmen onnistuu jostain vielä löytämään.

Sly Band Of Thieves (PS2)
Tämä lähti käyntiin Futuraman jälkeen ja pari päivää tätäkin pelannut. Ihan ei pelin tahditus ole miellyttävällä tasolla, liian verkkaista ja rauhallista paikoin mutta muuten kyllä tämäkin on aivan huippuluokan tuotos. Tekninen puoli on aikakausi huomioonottaen likimain täydellistä. Pelattavuus ja audiovisuaalinen puoli ihan timanttia ja kenttäsuunnittelu eransa kirkkainta kärkeä.

8/10 - Tasoloikka&Hiippailu&Toimintapelien ystäville voin suositella, ei tässäkään objektiviisesta näkökulmasta ole vielä mitään merkittävää huonoa tullut vastaan. Pikkuasioista vois nillittää jos haluais peliä arvostella, vaan en halua. :)
 
Viimeksi muokattu:
Quantum Break PC

Vaikuttaisi mainettaan paremmalta tämäkin. CPU-puolella vaatii ilmeisesti 6700K:n +4,5GHz 60fps:ään. Kellotetulla 4770K:lla sai kuitenkin 50fps lukotettua. Rasitus pyörii yhdellä ytimellä 93%:n tuntumassa ja muillakin on 45-80% taulussa melkein koko ajan. Videoidenkin aikana paukkuu parilla ytimellä 95% rikki. Melko tuuheasti koodailtu peli kyseessä :D
 
Space Engineers

Rakenna avaruusalus ja törmää kaikkialle

Ihan hauska peli kaiken kaikkiaan, yksinään mukava ja kavereiden kanssa oikeinkin mukava, plussaa kaikenmoisesta rakentelumahdollisuuksista mutta miinusta siitä ettei mokomassa ole minkäänlaista ilmanvastusta ilmakehissä ja näin minkäänlaisilla siipivirityksillä ei ole mitään väliä. Jos on jostain oudosta syystä innostunut säätämään avaruusalusta kolme tuntia ja sitten valmis törmäämään sen planeettaan jarrujen puutteessa, siitä hassunhauska peli. 7/10
 
Assassin's Creed Syndicate (PC)

Tuli napattua kun alkoi tekemään mieli vähän Assassin's Creediä ja tää uusin läks jo aika hyvään hintaan. Viime AC:sta onkin itelle jo 3 vuotta, jolloin tuli Black Flag pelattua läpi. Roguen myös omistan (oiskohan jossain bundlessa mahtanut tulla?), mutta ei oo tullu pelattua ja Unity tuli skipattua kokonaan kun se haukuttiin niin puhki. Tää Syndicate kuitenkin maistuu yllättävänkin hyvin, ainakin mitä nyt jokusen tunnin kerennyt pelaamaan.

Gameplay on hauskaa (vaikkakin vielä "vähän" koomista -- massamurhasimulaattori, fysiikan lakien täydellinen uhmaamin jne. jne.), hahmot ovat loistavia, tarina tarpeeksi mielenkiintoinen ja Lontoo on ympäristönä oikein toimiva. Ilman grappling hookkia (joka on muuten täysin naurettava) Lontoossa liikkuminen olisi kyllä hieman hankalahkoa, varsinkin kun kadut ovat niin leveitä eikä mitää perinteisiä AC-köysiä sun muita ninjailureittejä näiden yli oikein ole.

PC:llä suorituskykyä myös pakko kehua, pyörii omalla raudalla ainakin oikein loistavasti high-asetuksilla sen kummempia säätämättä 60-80fps kaikissa tilanteissa ja näyttää vielä helvetin hyvältäkin ja vielä paremmalta kun vähän ottaa ReShadea messiin.

Kyllä sarja silti ehdottomasti vaatii sitä kunnon overhaulia joka Ubisoftilla taitaakin olla työn alla, mutta on tätä uusinta silti pelaa oikein mielellään, varsinkin kun on pitänyt vähän taukoa sarjasta.
 
Red rope: Don't fall Behind (PC, Steam)

...jossa kaksi pelaajaa on sidottu toisiinsa punaisella köydellä. Punainen köysi on ainoa tapa tuho haamut ja välttää ansat. Siis näin:

red_rope.gif


Lähimaillakaan läpi ei ole, nähty yksi game over (100+ elämää käytetty) ja uusioyrityksellä kolme aluetta puhdistettu yliluonnollisesta ja avaimista. Ehkä yksi eniten kommunikaatiota vaativista co-opeista, jota olen pelannut. Kaikki kosketus tappaa yhdestä ja ansatkin lähes heti, joten henki on herkässä. Kanssapelaajan kanssa on sovittava niinkin yksinkertainen asia kuin kummalta puolelta puu kierretään, ettei paniikissa solmi itseään jumiin. Labyrintti on mukavan sanaton, jättäen kaiken pohdinnan ja säännöt pelaajien opittavaksi. Vanhojen zeldojen fiilistä sillä, että kaikki tapahtuu aina yhden ruudun kokoisissa huoneissa.

Hieno japanilaisten kauhuelokuvien tunnelma on myös saatu, vaikkei pelottava olekaan.

Jos löytyy kaveri ja ohjain, niin annan tälle vahvan suosituksen koettaa. 5h perusteella todella mielenkiintoinen. Kai tätä yksinkin voi pelata, mutta aikamoinen velho saa olla koordinaatiokykynsä kanssa.
 
mafia 3 , PC:llä ,vois sanoo et oli hivenen suuri pettymys kameran kuva kulmaus osittain surkeeta ,ajo tuntuma autoilla vähä kurja myöskin , grafiikan osalta peli on upea ja kyllä tarinakin on hienosti toteutettu
 
Eääh. Alien Isolation. On kyl semmonen mörkö roikkunut tuossa pelaamattomien pelien listalla. Suuri Alien elokuvien ystävä, tykkään jännäripeleistä ja kävelyseikkailuista. Tää vaikuttanu alusta asti just sellaselta peliltä mistä tykkään ja sitähän se on noin ensimmäiset 4h. Sen jälkee tulee Alien kuvioihin ja pelin peluusta tulee kaapinseinän tuijottamista. Save pisteiden välillä saattaa olla semmonen ehkä n. toista sataa metriä, mutta mitä noita saveaikoja kattelee nii pahimmillaan 30+min on niitten välillä. Alotin siis pelin tammikuussa Hardilla kun peli sitä suositteli, jäi kesken jo aikalailla klinikalla just yllämainitun vuoksi. Ei jaksanut pelata 30 min pätkiä uudestaan. Nyt otin mediumin ja sama ongelma edelleen.

Ei vaan tunnu mitenkää loogiselta tämä Alien. Crouchilla koko ajan ja vaikkei mitää tee nii pyörii jatkuvasti siinä nokan edessä eessun taassun, sit jostaki välistä pitäs pujahtaa ja toivoa, ettei nää. Sitten se käy jossain ja tulee kohta heti takas samaan paikkaan taas kävelemään ees taas. En välillä etes käytä noita kaappeja ku ajattelen, että siitäki lähtee melu, mutta silti päättää Alien pyöriä mun perässä 30min vaikka lähialueella juoksentelee survivoreita toisilleen huudellen. Olis vissii pitäny ottaa se helpoin nii säilyis joku immersio tässä. Ilmeisesti sen sieltä pystyy vaihtaa, että häätyy kokeilla tulisko tästä mielekkäämpi peli. Tekis todella mieli pelata tätä, mutta tällä hetkellä tuntuu että ainoa tapa pelata tätä on vaa kulkea eteenpäin siinä toivossa että se ei nappaa sen sijaan, että yrittäis oikeasti piiloutua siltä. Kuolo sit korjaa, mut ainaki tuntuu jotenki järkevämmältä, ku tuo hiippailu mistä ei saa mitää palkintoa. Melko varmasti jos pelaaja olis 30min kaapissa, nii Alien pyöris siinä edellee ympärillä etsien. Eikait siinä jos kukaan muu ei olis enää hengissä, mutta n. 20min aiemmin 3 ihmistä rymysi jossain käytävillä kaiken kansan nähtävillä etsien jotain ja puhuen kovaan ääneen. Eivät vissii ole Alienin menulla tänään.

Vähän tämmönen rantti. Ei kyl ymmärrys riitä, miten 5,5% on jaksanut tän vaikeimmalla suorittaa. Olen sit ite varmaan se 2,5% joka kuolee 100 kertaa pelin aikana.

Aikasemmista acheista kuitenki löytyy Dishonoredin Ghost ja Deus Exin Pacifist joten ei tuo hiippailu nyt jotenki iha reilulta tunnu noihin peleihin suhteutettuna.


Edit: Nappasin astetta helpommalle vieläki, eli Easylla mennään. Heti alko pelissä tuntuu et mahollisuuksia edetä hieman rivakamminki, mutta silti se kiinni jäämisen vaara ku liikuskelee.
 
Viimeksi muokattu:
Eääh. Alien Isolation. On kyl semmonen mörkö roikkunut tuossa pelaamattomien pelien listalla. Suuri Alien elokuvien ystävä, tykkään jännäripeleistä ja kävelyseikkailuista. Tää vaikuttanu alusta asti just sellaselta peliltä mistä tykkään ja sitähän se on noin ensimmäiset 4h. Sen jälkee tulee Alien kuvioihin ja pelin peluusta tulee kaapinseinän tuijottamista. Save pisteiden välillä saattaa olla semmonen ehkä n. toista sataa metriä, mutta mitä noita saveaikoja kattelee nii pahimmillaan 30+min on niitten välillä. Alotin siis pelin tammikuussa Hardilla kun peli sitä suositteli, jäi kesken jo aikalailla klinikalla just yllämainitun vuoksi. Ei jaksanut pelata 30 min pätkiä uudestaan. Nyt otin mediumin ja sama ongelma edelleen.
Ei vaan tunnu mitenkää loogiselta tämä Alien. Crouchilla koko ajan ja vaikkei mitää tee nii pyörii jatkuvasti siinä nokan edessä eessun taassun, sit jostaki välistä pitäs pujahtaa ja toivoa, ettei nää. Sitten se käy jossain ja tulee kohta heti takas samaan paikkaan taas kävelemään ees taas. En välillä etes käytä noita kaappeja ku ajattelen, että siitäki lähtee melu, mutta silti päättää Alien pyöriä mun perässä 30min vaikka lähialueella juoksentelee survivoreita toisilleen huudellen. Olis vissii pitäny ottaa se helpoin nii säilyis joku immersio tässä. Ilmeisesti sen sieltä pystyy vaihtaa, että häätyy kokeilla tulisko tästä mielekkäämpi peli. Tekis todella mieli pelata tätä, mutta tällä hetkellä tuntuu että ainoa tapa pelata tätä on vaa kulkea eteenpäin siinä toivossa että se ei nappaa sen sijaan, että yrittäis oikeasti piiloutua siltä. Kuolo sit korjaa, mut ainaki tuntuu jotenki järkevämmältä, ku tuo hiippailu mistä ei saa mitää palkintoa. Melko varmasti jos pelaaja olis 30min kaapissa, nii Alien pyöris siinä edellee ympärillä etsien. Eikait siinä jos kukaan muu ei olis enää hengissä, mutta n. 20min aiemmin 3 ihmistä rymysi jossain käytävillä kaiken kansan nähtävillä etsien jotain ja puhuen kovaan ääneen. Eivät vissii ole Alienin menulla tänään.

Vähän tämmönen rantti. Ei kyl ymmärrys riitä, miten 5,5% on jaksanut tän vaikeimmalla suorittaa. Olen sit ite varmaan se 2,5% joka kuolee 100 kertaa pelin aikana.

Aikasemmista acheista kuitenki löytyy Dishonoredin Ghost ja Deus Exin Pacifist joten ei tuo hiippailu nyt jotenki iha reilulta tunnu noihin peleihin suhteutettuna.


Edit: Nappasin astetta helpommalle vieläki, eli Easylla mennään. Heti alko pelissä tuntuu et mahollisuuksia edetä hieman rivakamminki, mutta silti se kiinni jäämisen vaara ku liikuskelee.

Olen kyllä ihan samaa mieltä tästä pelistä. Alku todella hyvä, mutta tosiaan toi alien ottaa kupoliin aika perkeleesti. Juurikin tuo, että se tuntuu koko ajan ramppaavaan siinä sun reitillä. Itellä jäänyt kanssa tuon takia kesken.
 
Shadow Warrior 2

Ihan ok pläjäyshän tämä oli. Toiseksi vaikeimmalla vedin läpi, joka oli ehkä hitusen helpohko, mutta eipähän ainakaan tarvinnu hinkata moneen kertaan taisteluja. Loottisysteemi oli aika geneeristä jaskaa, enkä enää loppuajasta hirveesti edes jaksanu tutkia ja vertailla niitä upgradeja, joita pursuaa ovista ja ikkunoista. Vaikeimmalla tasoilla tuo on tosin käsittääkseni kuitenkin aika pakollista, jos haluaa pitää aseet edes jokseenkin tehokkaina. Huvittavaa, että niissä "parhaimmissa" weapon ym. upgradeissa oli aina myös negatiivisia ominaisuuksia, joten monesti alemman tierin siniset upgradet oli melkein parempia. Selvästi huomaa, että tuo loottisysteemi on lätkästy aika hätäsesti vaan tuohon päälle jälkikäteen, eikä se tuonut tähän juuri mitään lisäarvoa.

Itse gameplay on kyllä ihan hyvällä tasolla ja ammuskelu on aika hauskaa. Vihuilla aika messevä "vauriomallinnus" ja kättä ja muuta ruuminosaa irtoilee mukavasti mäiskeen lomassa. Nuo erilaiset powerit on aika turhia kyllä kanssa. Itse en käyttänyt oikeastaan mitään muuta kun sitä healing poweria ja joskus sitä "force pushia", joka kaataa ja työntää vihuja hieman kaummaksi. Pelkillä aseilla ja sillä perus dashilla selviää mlekin kaikista taisteluista ihan helposti,

Graafisesti peli on kyllä todella upeaa katsottavaa ja pyörähtää ihan mukavasti. Sigun kokoonpanolla 3440*1440 reso pyörähti kivasti kaikkilla herkuilla, eikä FPS juuri koskaan pudonnut alle 60:n. NIVIDIA:n omistajia hemmotellaan mm. Multires shading ominaisuudella, joka tuo kyllä todella ison FPS-boostin ilman kummempaa heikennystä kuvanlaatuun. Tuohan toimii niin, että kuvan äärireunat piirretään alemmalla resolla, kun keskialue. Kyllähän sen huomaa, jos pysähtyy sitä pällistelemään, mutta pelatessa sitä ei kyllä huomaa yhtään ja toivottavasti tämä ominaisuus yleistyisi tulevaisuudessa, sillä niin ison FPS edun siitä saa.

Antaisin tälle arvosanan 7.5-8/10. Kelpo peli, mutta ei mitään "vuoden FPS" ainesta kuitenkaan. Se titteli menee kyllä ehdottomasti uudelle DOOMille. :)
 
Tomb raider (2013)

Erittäin positiivinen yllätys. Minun aiemmat Lara Croft- kokemukset on parista pelistä jostain 2000-luvun jommalta kummalta puolelta. Hyvin hataria muistikuvia joten taisi olla aika geneeristä paskaa. Tämän ostin vitosella Steamin kesä-alesta, jätin hautumaan melkein puoleksi vuodeksi kunnes sitten kokeilin. Ensimmäinen tunti oli suunnilleen sitä mitä odotin, eli keinotekoisen tuntuista konsolipaskaa. Peli oli lähellä jäädä kesken, mutta katsoin sitten youtubesta että millä tavalla pitää rämpyttää E ja F näppäimiä jotta saa yhden saatanan suden tapettua.

Mutta sitten jotain klikkasi ja peli muuttui pikku hiljaa loistavaksi. Ympäristöt on erittäin kauniita, autenttisia ja hyvin suunniteltuja ja täynnä mielenkiintoisia yksityiskohtia. Tykkään oikeassa maailmassa haahuilla Aasiassa kaiken maailman syrjäisissä temppelikylissä, ja tämä simuloi sitä todella mallikkaasti. Tykkään myös erityisesti 90-luvun seikkailupeleistä, ja tässä oli myös sitä puolta saatu hyvin mukaan videonpätkillä, päiväkirjamerkinnöillä ja erilaisilla jännillä esineillä. Juoni ja setting oli ihan TV-sarjatasoa ja hyvä Lostin korvike. Taistelusysteemi oli ihan mallikas, aseet oli miellyttäviä käyttää (paitsi rifle) ja kiipeily toimii. Graafisesti todella hyvin optimoitu, ja siten ehkä parasta mitä minun läppärillä on pyörinyt.

Eli ei muuta kuin hankkimaan seuraavasta alennusmyynnistä Rise of the Tomb Raider, toivottavasti konevaatimukset ei pompsahda…
 

Olen kyllä ihan samaa mieltä tästä pelistä. Alku todella hyvä, mutta tosiaan toi alien ottaa kupoliin aika perkeleesti. Juurikin tuo, että se tuntuu koko ajan ramppaavaan siinä sun reitillä. Itellä jäänyt kanssa tuon takia kesken.
Nyt ku hyvän tovin pelannu eteenpäin Easylla, nii uskallan antaa suosituksen, että alotappa suosiolla sillä tasolla. On kyllä nii paljon toimivampi pelinä. Alien edellee pyörii usein alueella, mutta nyt venteissä ja sit satunnaisesti hyppää sieltä alas, joten alueilla uskaltaa jopa liikkua suojasta toiseen. Päässyt joku 4 missiota eteenpäin ja kyllä se edelleen on uhka, pari kertaa yllättäny vaikeasta tilanteesta ja pitäny käyttää molotovia tai liekkaria. Nyt tämä on just semmonen peli mitä odotin. Pelissä on nykyää vielä yks pykälä alempi vaikeusaste, joka tekee Alienista vielä passiivisemman. Optionseista voi ainakin laskea vaikeustasoa pelin aikana, nostamisesta en tiä.
 
Nyt ku hyvän tovin pelannu eteenpäin Easylla, nii uskallan antaa suosituksen, että alotappa suosiolla sillä tasolla. On kyllä nii paljon toimivampi pelinä. Alien edellee pyörii usein alueella, mutta nyt venteissä ja sit satunnaisesti hyppää sieltä alas, joten alueilla uskaltaa jopa liikkua suojasta toiseen. Päässyt joku 4 missiota eteenpäin ja kyllä se edelleen on uhka, pari kertaa yllättäny vaikeasta tilanteesta ja pitäny käyttää molotovia tai liekkaria. Nyt tämä on just semmonen peli mitä odotin. Pelissä on nykyää vielä yks pykälä alempi vaikeusaste, joka tekee Alienista vielä passiivisemman. Optionseista voi ainakin laskea vaikeustasoa pelin aikana, nostamisesta en tiä.

Ok. Pitänee testailla. :)
 
Pinball Fantasies (PSP)

Edelleen täyttä timanttia! Pinball Fantasiesia tuli joskus 90-luvulla hakattua kavereiden kanssa PC:llä illasta toiseen, ja vielä jokunen vuosi sitten työmatkat kuluivat rattoisasti N9-version parissa. Nyt olen ottanut tavoitteekseni saada jokaisessa pöydässä vähintään sadan miljoonan pisteen tuloksen. Stones 'N Bonesia ja Party Landiä on ilo pelata, mutta Speed Devils on tuntuu jotenkin epäoikeudenmukaiselta pöydältä, koska siinä pallo sujahtaa helposti sivulta syvyyksiin ja pisteitäkin on tarjolla sangen nihkeästi. Billion Dollar Gameshow on sellainen välimallin pöytä, jonka pelaaminen ei ärsytä muttei tuota valtavaa iloakaan.
 
Dragon's Dogma: Dark Arisen (PC)

Tulipahan vihdoin tämäkin pelattua läpi. Ostin silloin aikanaan PS3:lle, mutta en koskaan päässyt yli siitä kuinka huonosti peli pyöri matolaatikolla. Jäi silloin ihan alkutekijöihin. Nyt PC:llä peli pyörii ja näyttää ihan hyvältä. Capcomilla ei ole mikään hyvä historia konsoliporteissa PC:lle, mutta tämä toimii vallan mainiosti ilman ongelmia. Itse pelihän on kuin sekoitus Dark Soulsia, Dragon Agea, Monster Hunteria ja Gothicia/Riseniä. Käyttöliittymä tehty selvästi konsoleja silmällä pitäen ja siksi padilla pelaaminen tuntui paljon luontevammalta. Pawn-systeemi oli ihan hauska idea, kun pääsi pestaamaan apuriksi toisten tekemiä hahmoja, mutta eipä noita lopuksi edes tarvitse, ellei ei ihan ylitsepääsemätön paikka tule eteen

Action-RPG genreen taas yksi peli, jolle kannattaa antaa mahdollisuus. Pienistä asioista purnaamista löytyisi aina, mutta kokonaisuudessa tykkäsin.
 
Viimeksi muokattu:
Far Harbor DLC (Fallout 4) Tuli pelattua suunnilleen läpi, ja oli kyllä kertaheitolla parempi kuin emopeli. Valinnat oli paljon vapaampia (useimmiten), ja juoni oli oikeasti mielenkiintoinen vrt. emopelin juoni, joka on F3:n juoni mutta osat vaihdettuna. Jos ei pääpeli nappaa, niin kannattaa kyllä tää pelata läpi.
 
Tästä kyl tietoinen, mutta periaatteena yleensä pelata ensin pelit modaamattomina. Seuraavilla kerroilla kokeillaa vaikeampia vaikeustasoja ja tuota.
Hyvä periaate pelata, miten peli on suunniteltu.
Tosin olen itse läpäissyt Alien: Isolation kahdesti. Ensin sellaisenaan ja sitten tuolla mainitulla modilla ja se mehusti mielestäni peliä oivallisesti, ilman haitapuolia.
Modin ansiosta otus partioi laajemmalla alalla ja katoaakin tutkan kantamista hyviksi toviksi ja ennen kaikkea randomisti. Tämän ansiosta kohtaamiset ovat sitäkin yllättävämpiä ja jännittävämpiä.
Normilla olen pelannut. Vaihdoin nopeasti pois hardilta, kun droidien pääosumat söi kaikki luodit.
 
Hyvä periaate pelata, miten peli on suunniteltu.
Tosin olen itse läpäissyt Alien: Isolation kahdesti. Ensin sellaisenaan ja sitten tuolla mainitulla modilla ja se mehusti mielestäni peliä oivallisesti, ilman haitapuolia.
Modin ansiosta otus partioi laajemmalla alalla ja katoaakin tutkan kantamista hyviksi toviksi ja ennen kaikkea randomisti. Tämän ansiosta kohtaamiset ovat sitäkin yllättävämpiä ja jännittävämpiä.
Normilla olen pelannut. Vaihdoin nopeasti pois hardilta, kun droidien pääosumat söi kaikki luodit.
Pitää ottaa josaki vaiheessa tolla modilla ja hardilla + no deaths. Jäi neljä saavutusta tekemättä. Oli kyllä huikea kokemuksena tuo peli. Sitä alko ihan vihaamaan sitä asemaa ku siel oli sen verra ahistava liikkua. Toisaalta vähä ärsytti se, että oli pakko turvautua "gamey" taktiikoihin sen sijaan, että olis käyttäny sitä piileskelymekanismia hyödyksi. Parempi pyöriä matalan laatikon ympärillä ku piiloutua oikeasti hyvään piiloon.
 
The last guardian

Siis ei vittu tätä kakaraa pysty ohjaamaan.
Tää on ihan kelvoton. Kuvitelkaa gta nelosen kävelykontrollit mutta samoilla pitää hyppiä ja kiipeillä.

Olisinpa ostanu fyysisenä mediana niin ois voinu edes myydä jollekulle vähemmän vapaa-aikaansa kunnioittavalle
 
Killzone Shdow Fall (ps4)

Heittämällä paskin peli mitä olen tällä konsolilla pelannut ja samalla helposti huonoin FPS peli mitä tiedän.

En paljon kerennyt pelata, mutta tuli selväksi että täysin B-luokan tekele kyseessä.

Ase missä panoksia, et voi ampua.
Ziplineet joen yli, uppoat kiven sisään mihin tulee checkpoint :facepalm:
Pistät sen OWL dronen ampumaan kohdetta, se ei onnistu ikinä ampumaan sitä kohdetta minkä merkkaan vaan sekoilee ympäriinsä ja ampuu lopulta jotain vuoren seinää kunnes vihut huomaa sen ja drone tuhotaan.

Pelin versionumerokin vielä 1.81 että en voi edes kuvitella minkälaista paskaa tämä on ollut versiossa 1.00.

Ei helvetti sentään. Ison budjetin 1st party ja tämmönen kasa ripulia.

0/5
 
Doom (2016) yksinpelinä. Ei edelleenkään pääse alkuperäisen Doomin tasolle hauskuudessa, mutta on selvästi parempi kuin Doom 3. Aseiden modaamiseen tarvittavat pisteet, joita saa mosia ampumalla ovat kuolleena syntynyt ajatus, samoin trialit ja glory killit. Lisäksi voisi sanoa, että jos haluaa oikeasti pelin, jossa hypitään kuin Supermario, niin mieluummin ostaa sen Supermarion. Onneksi se hyppiminen sentään on kohtuu onnistunutta pelattavuudeltaan. Peli on edelleen samanlaista putkijuoksua kuin koko sarja ja kuka helvetin idiootti mitoitti panosten määrän siten, että glory killit ovat pakollisia?
 
Viime uutena vuotena ostamani Crysis 2. Hetki sitten yhteensä 95min ja se sai jo riittää. Kamalaa kuraa, ei mikään kauniiskaan 1:seen verrattuna ja konsolimainen kökkö putkijuoksu. Samanlainen pettymys kun aikoinaan F.E.A.R: Project Origins.
 
Viime uutena vuotena ostamani Crysis 2. Hetki sitten yhteensä 95min ja se sai jo riittää. Kamalaa kuraa, ei mikään kauniiskaan 1:seen verrattuna ja konsolimainen kökkö putkijuoksu. Samanlainen pettymys kun aikoinaan F.E.A.R: Project Origins.
Itellä kolahti kakonen aikanaan paljon paremmin ku miltä se nyt maistu uusintapeluussa. Toki se oli aivan erilainen kuin ykkönen, mutta se iski itellä just siihen kolottavaan hampaaseen mikä oli syntynyt kaikkien "eväät-levällään" sandbox-pelien myötä. Kun joka tuutista tuli pelejä, jossa juoni on rakenteeltaan tempoileva, pelimaailma valtava ja tyhjä ja kaikki oikeasti tuntu hiekkalaatikoilta ilman leluja, nii Crysis2 ja Metro2033 iski kyllä itellä aivan täysillä. Nyt ku on sit nähny lisää hyvin kirjotettuja tiukkoja paketteja, nii toki molemmat tuntuu jälkikäteen tarkasteltuna vähä vähemmän hohdokkailta.

Nyt kuitenki itellä kolmonen ja hyvin pettynyt fiilis tästä, siitä huolimatta että kakosen uusintapeluu ei tuottanu samoja fiboja toistolla. Tässä on valtavasti kyllä tilaa suhteessa kakkoseen, mutta sillä tilalla ei mitään tee. Kaikki hupi tuosta asusteesta oikeastaa on imetty jo kuivii, eikä se enää kanna ollenkaan tätä peliä näin kolmannessa osassa.

Siinä missä ykkönen oli käytännössä Predator: The Videogame ja kakkonen oli leffamainen, paikoin eeppinen, scifi-äksön-mättö, nii tää kolmonen tuntuu lähinnä 3D-markin videolta. Jotenni ei tunnu, että tässä on peliä nimeksikkään ja juonikin on jopa Crysiksen tasolla ihan olemattoman pinnallinen ja sekava. Sekään ei kyl täs pelisarjassa auta, että nää kaikki kolme osaa on ihan irrallisia toisistaan. Yritetään väkisin vääntää tuota pääjuonta, joksikin eeppiseksi tarinaksi uhkaavasta alienrodusta, mutta lähinnä se on koko pelisarjan ajan tuntunut, että se on viimeinen asia mitä tehdään ku lavasteet on saatu valmiiksi. Ja kolmannessa osassa tuntuu just siltä, nätit on lavasteet, mutta vissiin oon saapunut töihin 3h ennen muita? Älyttömän hienon näkönenhän tämä on, ei siitä mihkää pääse, mutta kun ei vaan kiinnosta katella pelkkää nättiä grafiikkaa. Sitä pitää osata jotenki käyttää. Alien Isolation on edellinen peli(jonka pelasin), joka oikeasti pisti grafiikan töihin edukseen.

Sivulausessa sanottakoon, että käynnistinhän minä Dragon Age 2:n. Jostain Origin bundlesta saanut. Eipä paljon napannut vaikka yköstä pidän edelleen melko korkeassa arvosta. Jäänee siis Inquisitioninki hankita jonnekki myöhemmälle.
 
Viimeksi muokattu:
Viime uutena vuotena ostamani Crysis 2. Hetki sitten yhteensä 95min ja se sai jo riittää. Kamalaa kuraa, ei mikään kauniiskaan 1:seen verrattuna ja konsolimainen kökkö putkijuoksu. Samanlainen pettymys kun aikoinaan F.E.A.R: Project Origins.
Itsehän en saanut edes päälle tuota Crysis 2:sta, kun piti rekata johonkin EA-juttuun ja se rekkauskaan ei toiminut. Se oli Steamista hommattu Maximum Edition. :grumpy: Ehkä yksi karmeimpia esimerkkejä miten DRM:ää ei hoideta.
 
Itsehän en saanut edes päälle tuota Crysis 2:sta, kun piti rekata johonkin EA-juttuun ja se rekkauskaan ei toiminut. Se oli Steamista hommattu Maximum Edition. :grumpy: Ehkä yksi karmeimpia esimerkkejä miten DRM:ää ei hoideta.

Liekö joku päivitys korjannut nyt tuon? Peli käynnistyi ihan hyvin, mutta ennen menu:n valikkoon pääsemistä se pistää jonkun sisäänkirjautumisvaiheen esiin. En pystynyt sitä rekisteröimään, kun herjaa ettei saa yhteyttä nettiin. Ei vaikka palomuurista on sille varattu aukko. mutta sitten luen pienellä, että tuo sisäänkirjautuminen olisi pakollista multiplayer-tilaa varten. Näin ollen painan skip:in ja pääsen valitsemaan campaign-tilan.

En ole sitten sammuttanut vielä keskusyksikkö, joten en tiedä häviävätkö tallennukset kuten taannoin GTA 4:ssa uudelleenkäynnistämisessä. Jos häviäisivät niin olettaisi sen skip:n valinnan varoittavan tästä ja vaativan lisähyväksynnän ok/cancel.
 
Itse hakenut vanhempien pelien kohdalla amerikan serkulta tarvittavat pätsit noille pelleilyille, itse sain crysis 2 pelaajalehden mukana PC:lle ja olikin juuri tuota pelleilyä-> asentaa pelin->Kamat sisään->Ei ongelmia.
 
Itsehän en saanut edes päälle tuota Crysis 2:sta, kun piti rekata johonkin EA-juttuun ja se rekkauskaan ei toiminut. Se oli Steamista hommattu Maximum Edition. :grumpy: Ehkä yksi karmeimpia esimerkkejä miten DRM:ää ei hoideta.

Liekö joku päivitys korjannut nyt tuon? Peli käynnistyi ihan hyvin, mutta ennen menu:n valikkoon pääsemistä se pistää jonkun sisäänkirjautumisvaiheen esiin. En pystynyt sitä rekisteröimään, kun herjaa ettei saa yhteyttä nettiin. Ei vaikka palomuurista on sille varattu aukko. mutta sitten luen pienellä, että tuo sisäänkirjautuminen olisi pakollista multiplayer-tilaa varten. Näin ollen painan skip:in ja pääsen valitsemaan campaign-tilan.

En ole sitten sammuttanut vielä keskusyksikkö, joten en tiedä häviävätkö tallennukset kuten taannoin GTA 4:ssa uudelleenkäynnistämisessä. Jos häviäisivät niin olettaisi sen skip:n valinnan varoittavan tästä ja vaativan lisähyväksynnän ok/cancel.
Ei ollut itellä ainakaa Steam-versiossa mitää ongelmia. Juurikin joku tommonen skipattava siinä tais ekalla käynnistyksellä olla.

GTA4 on hyvä esimerkki siitä miten DRM:ää ei hoideta. Pelissähän on ne joku 3-4 eri DRM-muotoa Steamista ostettuna, yksi niistä kuollut GFWL. Päivittivät tuota peliä joku 2-3vkoa sitten, mutta eivät poistaneet tuota GFWL ominaisuutta, joka nyt siis pitää ilmeisesti jotenki kikkakutosella kiertää jos peliä haluaa pelata.
 
Suomenkielinen kansi :D
Sivuhuomiona ihmetyttää edelleen; Sain jouluna 2002 lahjaksi Commandos 2 pelin ja sen ohjekirja(ei mikää ohut lirpake) oli kokonaan suomeksi. Pelifirma itessäänhä oli Espanjalainen ja peli nyt muutenkaa varmaa mikää myyntihitti ollut, että edelleen kummeksun tuota, varsinkaan kun en koskaan, nähnyt vastaavaa sitä ennen enkä sen jälkeen. Ainoastaan EA:n urheilupeleissä oli kattavat suomenkieliset ohjekirjat.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 382
Viestejä
4 533 825
Jäsenet
74 806
Uusin jäsen
Sosracing

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom