- Liittynyt
- 27.03.2017
- Viestejä
- 3 183
EA Sports WRC
Tämähän julkaistiin jo puolivuotta sitten. Kuulin alkuviikosta että VR-tuki (beta) on tullut joten vihdoin uskaltauduin ostamaan...
Oli kyllä lähellä että oisin refundannu, koska tässä on kaikenlaista pientä vikaa. Pelin sain käyntiin VR:nä vain suoraan Steamistä käynnistämällä, Steam VR:n kautta ei suostu käynnistymään niinkuin kaikki muut pelit. Joskus erikoiskoe ei vain lataudu ja pitää alt+f4. Joskus valikoissa on pohjassa alas+vasen, eikä voi navigoida!? Asia korjaantuu kun käynnistää Meta Quest 2:n vasemman ohjaimen!?
EDIT: Peli olikin määrittänyt automaattisesti Quest 2:n ohjaimet myös peliohjaimiksi, mutta kun nehän sammuu kun ajaa ratilla, niin se ohjaimien herätys aiheutti sekoilua. Asetuksista vain bindaa kaikki pois.
Grafiikat pitää laittaa suhteettoman alas jotta ois täysin sulava frame rate VR:nä ja silloin valehtelematta näyttää PS2 peliltä! Nostamalla grafiikat kohtuulliseksi pystyy vielä pelaamaan, mutta silloin ei pääse Dirt Rally 2:n sulavuuteen tai edes tarkkuutteen! Tässä on muuten sama nykimisongelma mikä Cyberpunk2077 VR-modissa, eli objekteja voi olla näytöllä vaikka kuinka ja ympärilleen voi katsella huoletta, mutta jos erehtyy kääntymään ohjaimella/autolla pelimaailmassa niin silloin droppaa framet lujasti. Tässä pelissä droppailee samaantapaan jyrkissä mutkissa. Miten tekninen puoli on kustu näin pahasti kun pitäisi olla samat tekijät kuin Dirt Rally 2:lla?
EDIT: HETKONEN! Pääsin eroon nykimisestä kun nostin reilusti grafiikka-asetuksia. Pidin heijastukset ja peräpeilit minimissään, mutta nostin esim. tekstuurit, tien ja puut maksimiin. Yhtäkkiä pikku nykimiset on tipotiessään!?
Itse peli on ihan jees enkä lopulta refundannut kuten meinasin. Ajokoulu oli aivan loistava lisä tälläiselle sunnuntaisimuilijalle ja se avasi mukavasti ralliautoilun saloja. Esim. höllää mutkaan kaasua tai napauta jarrua niin paino siirtyy auton etuosaan ja eturenkaat pureutuvat tiehen paremmin, näin se jyrkkämutka minkä on aina vetänyt pitkäksi on mahdollista mennä nopeasti. Radat tuntuvat myös hyviltä! Uramoodi oli aluksi erittäin sekava, mutta ei siitä lopulta ollutkaan niin montaa liikkuvaa osaa. Uramoodissa yritetään simuloida myös tallin toimintaa, yksittäisiä ihmisiä ja ajan kulumista, niin miksi siinä ei käytetä yksinkertaisesti kalenteria näyttämään mitä on mahdollista tehdä mikäkin viikkona? Varsinkin ensimmäisten tuntien aikana tuntuu pöljältä selata karkkigrafiikkakortteja ja miettiä mitä mikäkin tekee tai voiko niitä edes tehdä. Varmaan tuohon tottuu silti nopeasti, kuten huonoihin grafiikoihinkin...
Ei tämä todellakaan ole pakko-ostos vielä, mutta nyt kun sen ostin niin tulee kyllä päivittäin ajeltua.
Ps. Mitähän se Bugbear puuhaa nykyään? Rallipelien suhteen ei näytä olevan ollenkaan kilpailua, ja joku "autopelien dark souls" olisi varmasti myyntimenestys nyt kun VR alkaa olla yleinen. Samaan tapaan kuin Cities Skylines vei ykköspaikan mikromaksuihin siirtyneeltä Sim Cityltä.
Tämähän julkaistiin jo puolivuotta sitten. Kuulin alkuviikosta että VR-tuki (beta) on tullut joten vihdoin uskaltauduin ostamaan...
Oli kyllä lähellä että oisin refundannu, koska tässä on kaikenlaista pientä vikaa. Pelin sain käyntiin VR:nä vain suoraan Steamistä käynnistämällä, Steam VR:n kautta ei suostu käynnistymään niinkuin kaikki muut pelit. Joskus erikoiskoe ei vain lataudu ja pitää alt+f4. Joskus valikoissa on pohjassa alas+vasen, eikä voi navigoida!? Asia korjaantuu kun käynnistää Meta Quest 2:n vasemman ohjaimen!?
EDIT: Peli olikin määrittänyt automaattisesti Quest 2:n ohjaimet myös peliohjaimiksi, mutta kun nehän sammuu kun ajaa ratilla, niin se ohjaimien herätys aiheutti sekoilua. Asetuksista vain bindaa kaikki pois.
Grafiikat pitää laittaa suhteettoman alas jotta ois täysin sulava frame rate VR:nä ja silloin valehtelematta näyttää PS2 peliltä! Nostamalla grafiikat kohtuulliseksi pystyy vielä pelaamaan, mutta silloin ei pääse Dirt Rally 2:n sulavuuteen tai edes tarkkuutteen! Tässä on muuten sama nykimisongelma mikä Cyberpunk2077 VR-modissa, eli objekteja voi olla näytöllä vaikka kuinka ja ympärilleen voi katsella huoletta, mutta jos erehtyy kääntymään ohjaimella/autolla pelimaailmassa niin silloin droppaa framet lujasti. Tässä pelissä droppailee samaantapaan jyrkissä mutkissa. Miten tekninen puoli on kustu näin pahasti kun pitäisi olla samat tekijät kuin Dirt Rally 2:lla?
EDIT: HETKONEN! Pääsin eroon nykimisestä kun nostin reilusti grafiikka-asetuksia. Pidin heijastukset ja peräpeilit minimissään, mutta nostin esim. tekstuurit, tien ja puut maksimiin. Yhtäkkiä pikku nykimiset on tipotiessään!?
Itse peli on ihan jees enkä lopulta refundannut kuten meinasin. Ajokoulu oli aivan loistava lisä tälläiselle sunnuntaisimuilijalle ja se avasi mukavasti ralliautoilun saloja. Esim. höllää mutkaan kaasua tai napauta jarrua niin paino siirtyy auton etuosaan ja eturenkaat pureutuvat tiehen paremmin, näin se jyrkkämutka minkä on aina vetänyt pitkäksi on mahdollista mennä nopeasti. Radat tuntuvat myös hyviltä! Uramoodi oli aluksi erittäin sekava, mutta ei siitä lopulta ollutkaan niin montaa liikkuvaa osaa. Uramoodissa yritetään simuloida myös tallin toimintaa, yksittäisiä ihmisiä ja ajan kulumista, niin miksi siinä ei käytetä yksinkertaisesti kalenteria näyttämään mitä on mahdollista tehdä mikäkin viikkona? Varsinkin ensimmäisten tuntien aikana tuntuu pöljältä selata karkkigrafiikkakortteja ja miettiä mitä mikäkin tekee tai voiko niitä edes tehdä. Varmaan tuohon tottuu silti nopeasti, kuten huonoihin grafiikoihinkin...
Ei tämä todellakaan ole pakko-ostos vielä, mutta nyt kun sen ostin niin tulee kyllä päivittäin ajeltua.
Ps. Mitähän se Bugbear puuhaa nykyään? Rallipelien suhteen ei näytä olevan ollenkaan kilpailua, ja joku "autopelien dark souls" olisi varmasti myyntimenestys nyt kun VR alkaa olla yleinen. Samaan tapaan kuin Cities Skylines vei ykköspaikan mikromaksuihin siirtyneeltä Sim Cityltä.
Viimeksi muokattu: