...
Thief: deadly shadows (xbox)
Aloitin tämän joskus ja muistaakseni lopetin varmaan ekan kunnon tehtävän aikana, mutta nyt kun ostin uudestaan niin pelasin jopa läpi.
En mä kyllä tiedä miks mä tän aikoinaan lopetin heti alkuunsa sillä kyllä mä muitakin hiiviskely pelejä silloin pelasin ja tässä on vapaa tallennuskin joten turhautumiselta vältytään enimmäkseen.
En mä tästä silti erityisemmin tykännyt.
Varsinaiset tehtävät oli ok ja jotku jopa oikeasti hyviä, mutta ne zombit ja muut yliluonnolliset olisi voitu jättää kokonaan pois mun puolesta ja lisäksi tehtävien välillä päästään kävelemään kaupungin kaduille ja tämä voisi olla hyvä asia ellei sun olisi jopa tuolloin pakko vältellä vartijoita.
Nyt koko peli tuntuu 20 tuntia kestävältä hiiviskely tehtävältä kun taukoa ei tule oikeastaan koskaan.
Toki sä voit vaan juosta kaupungilla paikasta toiseen sillä ne vartijat hengästyy kohtuu nopeasti, mutta ei tuokaan hauskaa ole ja kun karttana on vain joku paperiin piirretty kuva joka on hieman sinnepäin niin usein tuli mentyä väärään paikkaan.
Tämä olisi ollut parempi jos koko kaupunkia ei olisi tai sitten siellä saisi olla rauhassa sillä sun täytyy kuitenkin käydä myymässä tehtävästä varastettu kama jotta voit ostaa lisää varusteita, koska kaikki, mukaanlukien sun kestävyys siirtyy aina tehtävästä toiseen.
Sä et tietenkään voi myydä kaikkea vain yhdelle tyypille joten sun täytyy juosta eri kaupunginosien välillä.
Myös vaikeustaso on tyhmästi tehty sillä jos haluat fiksummat vartijat nostamalla vaikeutta niin sitten sun pitää myös kerätä enemmän kamaa.
Vaikeimmalla täytyy kerätä 90% kaikesta minkä voi tehtävässä varastaa sekä kaikki kolme uniikkia tavaraa jotka on usein enemmän tai vähemmän piilossa.
Mua tuo ei haitannut, koska pelasin helpoimmalla, mutta jos joku meinaa tämän joskus pelata niin pelatkaa pc:llä joka tarjoaa tuon asian korjaavan modin.
Teknisesti tämä on aika samaa tasoa mitä invisible war ja molemmat on myös ion stormin pelejä.
Onneksi tässäkin on pääosassa hiiviskely joten ei nykiminen peliä pilaa jos sitä vaan kestää katsella.
Tätä voi pelata sekä first, että third person kuvakulmalla joista jälkimmäisellä pelaaminen nyki selvästi pahemmin, koska silloin aluetta myös näkyy enemmän.
...
Tämähän oli aikamoinen pökäle konsoleilla aikanaan, todella rajatut pelialueet avoimesta kaupungista huolimatta, latausportaaleja oli ripoteltu tiuhaan, visuaalisissa efekteissä oli havaittavissa täysin tarpeettomia kikkoja "koska ne oli cool", jne. Tätä kannattaa pelata tietokoneella jos suinkin mahdollista, ja modien kanssa (kuten totesit). Niillä on saatu monia asioita ratkottua ja nykyaikaistettuakin tietyllä tavalla.
Ja jos tästä tykkäsi yhtään edes sinne päin, niin suosittelen kokeilemaan ensimmäisiä osia. Thief: the Dark Project, tai Gold-versio jossa kolme lisäkenttää, sekä jatko Thief: the Metal Age. Noille tehtiin jopa aika loistava faniprojektina syntynyt stand alone spin-off T2X: Shadows of the Metal Age. Ulkokuorihan näillä on todella vanhentunutta kamaa tän päivän mittapuulla, mutta jos pystyy pelaamaan vaikkapa Half-Lifea, niin kyllä nämäkin menee. Tekstuureille ja resoluutioille on tehty hi-res modeja joilla niitä saa hieman upattua nykyajan näytöille.