Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
FoVin muutos on kyl pakollinen tossa, hyvin pahasti itelläki tulee varsinki luolissa pahoinvointia ilman sitä. Mutta joo, onhan se vähän semmonen peli, että aikanaan hyvä, nyt en uskalla koskeakaan ettei mene "muistot" pilalle.Skyrimia yritin aloittaa valtaisan hehkutuksen saattelemana. Selvästi aika on ajanut sen ohi monin tavoin, ja toisaalta alan olla liian kokenut pelaaja. Pelistä huomasi hyvin nopeasti, että se perustuu muutamaan perusmekaniikkaan ja loputtomasti toistuviin tehtäviin, joita jokin löyhä tarinanpätkä pitää koossa.
Liian itseään toistava itselleni ja tylsä. Iän myötä huomaan muutenkin muuttuneeni kärsimättömämmäksi, ja kaikenlaiset yli 50 tunnin jättipelit eivät tippaakaan jaksa enää Witcher-sarjaa ja GTA V:tä lukuun ottamatta pitää otteessaan ollenkaan.
Lisäksi se aiheutti vanhenevassa päässäni pahoinvointia. Ei yhtä pahaa kuin nyky-Wolfensteinit, mutta sen verran kuitenkin, että jo se estää pelaamasta pidemmälle.
SCORN (Xbox SX Game Pass)
Sen verran varastan arvostelua, niin säästyy itse isommilta kirjoitteluilta. Eli aika samoilla linjoilla kaikkinensa. Sen verran korjaan, että vihollistyyppejä oli oikeastaan neljä (tai yksi oli osa puzzlea). Puzzle pelihän tämä aika pitkälle oli, tai sekin enemmän kävele ensin aikasi ja pähkäile sitten hetki mitä sitten. Kauhua tässä ei ollut nimeksikään. Combat oli joo aika kuraa ja tästä syystäLoppujen lopuksi hyvä puoli oli se, että peli on lyhyt ja nopeasti ohi, sekä se, että tämä sisältyi Game Passiin.käytinkin vähän aikaa siihen, että voi vain juosta spurtti pohjassa ohi ilman säheltämistä. Muutenkin vedin lähes koko ajan spurtti pohjassa, koska tuntui muutenkin niin hidasveteiseltä ja mielenkiinnottomalta.
Tää on mullakin nyt asennettuna ja pitäis käydä tarkistamassa, jos auttais yhtään siihen huolenaiheeseen et tää paskalafka on vastuussa siitä Silent Hillin remakesta. Ei vaan toistaseks oo saanu aikaseks mut odotukset on tasoa et niitä ei ole.Observer: System Redux (PS4, PS+ Extra)
Blooper-tiimin varhaisempaa tuotosta, jossa Rutger Hauerin (jep) ääninäyttelemä kyberpunk-poliisitutkija eli observer lähtee tutkimaan pojaltaan saamaansa vinkkiä paikalliseen ränsistyneeseen asuntolaan. Peli on firman peleille tyypillisesti kävelysimulaattorikauhua, mikä on kyberpunk-miljöölle vähän omituinen valinta. Välillä skannaillaan paikoista digi- tai ihmisjälkiä eri skannausmoodeissa ja saadaan näistä johtolankoja, käytännössä päiväkirja päivittyy ja pitää mennä seuraavaan paikkaan skannailemaan. Tai sitten kauhistelemaan outoja ääniä tai outoa laahustavaa örkkiä. Välillä mennään väellä päässä olevan piirin kautta heidän mieleensä elämään outoa painajaisunta. Tämä ei ole kovin erikoinen tapaus, tosin on se parempaa kauhua kuin vaikka tuo Little Hope, sillä ei nojaa niin pahasti hyppysäikyttelyyn. On se lisäksi ehkä Blooperin paras tuotos, kun tässä sentään on jopa vähän sivutehtäviä, mutta sillä ei vielä pitkälle pötkitä.
Sivuseikkana mainittakoon, että tämä firma on vastuussa myös tulevasta Silent Hill 2 -remakesta, mikä ei ainakaan minua saa kauheasti innostumaan, kyseessä kun on yksi parhaista kauhupeleistä koskaan ja Blooper on tällainen korkeintaan ihan ok -firma.
Minäkin hortoilin tuon vastikään läpi. Kirjoitan pitemmän arvion joskus tulevaisuudessa, mutta en ollut kovin vaikuttunut. Gameplay on esineitten etsintää ja alkeellista hiippailua, ja kauhu lähinnä seuraavan hyppysäikyn stressaamista.Observer: System Redux (PS4, PS+ Extra)
Blooper-tiimin varhaisempaa tuotosta, jossa Rutger Hauerin (jep) ääninäyttelemä kyberpunk-poliisitutkija eli observer lähtee tutkimaan pojaltaan saamaansa vinkkiä paikalliseen ränsistyneeseen asuntolaan. Peli on firman peleille tyypillisesti kävelysimulaattorikauhua, mikä on kyberpunk-miljöölle vähän omituinen valinta. Välillä skannaillaan paikoista digi- tai ihmisjälkiä eri skannausmoodeissa ja saadaan näistä johtolankoja, käytännössä päiväkirja päivittyy ja pitää mennä seuraavaan paikkaan skannailemaan. Tai sitten kauhistelemaan outoja ääniä tai outoa laahustavaa örkkiä. Välillä mennään väellä päässä olevan piirin kautta heidän mieleensä elämään outoa painajaisunta. Tämä ei ole kovin erikoinen tapaus, tosin on se parempaa kauhua kuin vaikka tuo Little Hope, sillä ei nojaa niin pahasti hyppysäikyttelyyn. On se lisäksi ehkä Blooperin paras tuotos, kun tässä sentään on jopa vähän sivutehtäviä, mutta sillä ei vielä pitkälle pötkitä.
Sivuseikkana mainittakoon, että tämä firma on vastuussa myös tulevasta Silent Hill 2 -remakesta, mikä ei ainakaan minua saa kauheasti innostumaan, kyseessä kun on yksi parhaista kauhupeleistä koskaan ja Blooper on tällainen korkeintaan ihan ok -firma.
Siihen sit vielä TACOMA perään =PObservation (PS4, PS+ Extra)
Astronautti herää yksin avaruusasemalla seuranaan vain tekoäly. Jotain on tapahtunut ja tiimikaverit tulisi löytää.
Sen oon sentään pelannut joskus aiemminSiihen sit vielä TACOMA perään =P
Ihan nelosella pelasin. Pääsääntöisesti ongelmat ilmeni välivideoiden aikaan tai käynnistyksessä. No, levy on jo viety takaisin joten enempää en jaksa tätä miettiä.^ Pelasitko ps5:lla vai ps4:lla?
Molemmat kyllä asentaa koko pelin kovolle, mutta jostain syystä ps5 alkaa aina vähintään kerran tunnissa pyöräyttämään levyä asemassa kun taas ps4 tekee tuon vain pelin käynnistyksen yhteydessä.
Kuulun ilmeisesti kohderyhmään vaikka en enää kovin nuori olekaan. Tämä oli kolmas pelisarja jonka tahkosin läpi korona-aikaan Assassin's Creedin ja God of Warin lisäksi. Ja tykkäsin kyllä, ainoa puute oli ekan osan taistelu kun ei ollut strafea vaan piti kääntyä poikittain jos halusi väistellä. Ja myöhemminkin hieman opettelemista kun strafe oli L1 ja L2 näppäimissä eikä tatissa. Mutta sarjana oikein mukansa tempaava, leppoisaa lombax/robotti/putkimies -huumoria kautta sarjan. Sellaista mukavaa ja mielekästä tekemistä, eikä mitään hampaat irvessä taistelua. Juuri sitä mitä koronan kurimuksessa kaipasin.Ratchet & Clank (PS4)
...
Kokonaisuutena peli oli mulle sellainen "Ihan ok"-juttu, ei herättänyt isompia tunteita suuntaan tai toiseen, jos ongelmat levyn kanssa unohdetaan. Rift Aparttia tuskin olen heti hankkimassa, joskin ymmärrän, että jos tämäntyyppiset pelit innostavat niin tälle on oma pelaajakuntansa. Ja onhan pelisarjassa lukuisia osia, että kyllä ne joillekin on kelvanneet.
ainoa puute oli ekan osan taistelu kun ei ollut strafea vaan piti kääntyä poikittain jos halusi väistellä. Ja myöhemminkin hieman opettelemista kun strafe oli L1 ja L2 näppäimissä eikä tatissa.
Hassu kun itellä oli sen ykkösen kanssa vähän tuo ongelma, ei jaksanut 15-30min kauempaa, ja jos otti sen grafiikan pois nii ei siihen jäänyt tosiaan mitää kummosta pelattavaa, ja omasta mielestä se tarina ei kantanut ollakseen mukava walking simulator. Sitten pelissä oli kuitenki kohtia jossa oikeesti tarvittiin ns. taitoa, että pääsi eteen päin, mitä ei muualla pelissä tarvittu ollenkaan.A Plague Tale: Requiem (PC)
Jatko-osa A Plague Tale: Innocencelle, josta aikoinaan jäi todella hyvät fiilikset.
Jotenkin tämä jatko-osa ei ehkä ihan niin kiinnostava ole kuin ensimmäinen, kun mikään ei ole varsinaisesti enää uutta. Jotenki pystynyt pelaamaan vain 15-30 min pätkissä tätä. Ihan ok, mutta ei nyt minusta mikään huipputekele. Jos tästä riisuu juonen ja grafiikat pois, niin jäljelle jää seitinohut puzzlepeli jossa ei paljoa oikeastaan pelattavaa ole. Melkeen vaikkapa Puzzle Questissakin on enemmän pelimekaniikkaa kuin tässä.
Hyvähän se oli, joskin tarina lässähti lopussa todella pahasti, en muistanutkaan sen olevan sit kuitenkaan näin kökkö lopussa. Varsinkin nuo lopun taistelut ja juonijutut tuntui todella kiirehdityiltä ja oikeen semmonen "kokonainen valmis peli" fiilis tästä jäi sit puuttumaan sen vuoksi. Silti aika solid 9/10 peli johon upposi toiset +100 tuntia, mikä vastaa viideosaa koko vuoden pelitunneista.Kingdom Come: Deliverance (PC), toinen kerta
Reippahasti on taas maistunut tämän, pitkään sitä jotenki odotteli, että millon tämän uskaltaa käynnistää ja hyvältä on näyttänyt ja tuntunut edelleen. Jotensakin uniikki premissi, oikeaan maailmaan sijoittuva keskiaikainen roolipeli ilman lohareita ja örkkejä. Peli jaksaa edelleen hämmästyttää ulkonäöllisesti ja kenttäsuunnittelun osalta. Graafisesti hyvän näköinen ja yksityiskohtiin on selvästi panostettu. Liekkö sit tuo ensimmäinen persoona, että yksityiskohtiin kiinnittää huomiota ja kaikennäköiset detailjit pysäyttää. Pelimekaanisesti oli parempi kuin muistin, tai siis vähemmän kömpelö kuin muistin ja tarinallisesti paljon parempi kuin muistin. Muistelin jostain syystä, että tää olis semmonen Itä-Euroopan peli, jossa budjetista noin kolme zlotya on käytetty ääninäyttelyyn yms. mutta olikin todella laadukasta tuotantoa. Tässä maailmassa on ollut mukava vain ratsastella paikasta toiseen, eikä ole tullut sitä tarvetta, että pitäs jotenki hoitaa aina maksimaalinen määrä questeja samalla käynnillä. Pelimekaanisesti joskin yllätyin vähän siitä, kuinka nopeasti tämä muuttui helpoksi, ettei tarvi oikeastaan välittää tuon taivaallista syömisestä, nukkumisesta ja taistelutkin ainakin 1v1 on melko läpihuutoja. Toki edelleen kolme oikein aseistettua vihua lyö äkkiä pelihahmon matalaksi, oli sitte skilliä ja perkkiä kuinka hyvänsä kerännyt.
Älyttömän tunnelmallinen peli, jatkoahan sitä toivoisi, ei niinkään tarinan puolesta vaan, että olis lisää samaa mutta uutena.
Call of Juarez: Gunslinger (2013). Tämä ollut pitkään wishlistillä, mutta aina mennyt sitten jokin toinen peli edelle. No nyt hankin alesta vajaalla 4e hintaan lämmittelyksi Red Dead Redemption 2:lle. Onhan tämä hyvä räiskintä, jonka kerkeää pelata lävitse nopeammin mitä RDR2:n 112 GB latautuu koneelle.Call of Juarez: Gunslinger
Simppeli mutta hyvin tehty länkkäriräiskintä. Ammuskelu on arcade-tyyppistä pumpumia, jossa mukaan mahtuu pari asetta kerrallaan, aikaa voi hidastaa ja pisteitä lasketaan kuin valopyssyräiskinnöissä. Erillisissä kaksintaistelukohtauksissa on vähän quick time eventin makua, mutta tunnelma on kohdallaan. Suurikontrastinen, cel-sheidattu taidetyyli ja hahmojen näyttävät esittelyruudut ovat paljon velkaa muutaman vuoden vanhemmalle Borderlandsille.
![]()
Peli heittää mukaan vielä komeita maisemia, ja tuloksena on länkkärifanin sielua hivelevää silmäkarkkia.
Tarina esitetään vanhan pyssysankarin kertomana kalajuttuna, joten kerrankin satojen vihollisten niittäminen tuntuu uskottavalta. Kenttä saattaa muuttua lennosta kertojan päähänpistojen mukaan, kuten Borderlands 2:n parhaassa lisärissä, Tiny Tinan pöytäroolipelikampanjassa (joka tosin julkaistiin pari kuukautta Gunslingerin jälkeen). Pelihahmo Silas Greaves on ehtinyt sekaantua kaikkien kuuluisimpien lännenlegendojen seikkailuihin, ja uskomatonta kyllä peli yrittää sovittaa tarinan oikeaan historiaan. Salaisuuksissa on nippelitietoa aidoista hahmoista ja tapahtumista.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.