VAG autojen monet ongelmat

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 229
Auto kävi merkkarilla katsottavana ja siihen tehtiin TPI 2044201/23 mukainen jakohihnan voitelu. Kuulostaa omaan korvaan ihan tosi dorkalta, mutta toimenpide tepsi. Ääni hävisi tyystin. Ei kuulu enää sen koommin kylmästä kuin lämpimästäkään moottorista.

Kyselin tiskillä lisätietoja tuosta toimenpiteestä niin sanoivat, että ääni oli peräisin hihnan ja jonkin kiristinrullan kontaktista. Voitelu tehtiin hihnan selkäpuolelle, jollain tarkoitukseen suunnitellulla voiteluaineella. OEM-hihnan materiaali ilmeisesti on sellainen, että se ei ole jotenkin yhteensopiva tuon rullan kanssa. Olivat voitelun yhteydessä tarkastaneet hihnan kunnon ja kiereyden ja todenneet niiden olevan kaikin puolin OK. Eli heidän mielestään ei olisi tarvetta miettiä hihnanremontin aikaistamista. Huolto-ohjelman mukaan se on näille 2.0 TDI -koneille 210 tkm tai 6 vuotta.

Tutkailin asiaa vielä googlen avulla ja löytyi muutama foorumipostaus ja oheinen video. Niissä puhutaan, että Skoda/VW käyttää erilaisia kiristinrulla-hihnavalmistajakombinaatioita. Jotkut ilmeisesti toimii paremmin yhteen ja toiset huonommin.



Mielenkiintoinen homma kaikin puolin ja lukeutuu kai niihin kuuluisiin "vain VAG-juttuihin".
Kiitos vastauksesta. Olipahan tuokin vähän puskista. Ei olisi ihan heti uskonut.
Tuliko tuolle hintaa miten paljon? Ja onko tuossa sitten millanen aikajänne, että mahdollisesti alkaa ääntämään uudelleen?

Ihme hommia kyllä. Se vaan jää mietityttämään, että eikös tollanen ääni yleensä kieli siitä, että ne ei siellä ole "linjassaan", josta seuraa se, että tuo ääni on oire jostain ongelmasta. Tuolla voitelulla varmasti saadaan se oire häviämään, mutta onko tossa mitään riskiä sitten tulevaisuutta ajatellen, kun itse ongelmaa ei ole korjattu?

Missä kaupungissa laitatit tuon kuntoon?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 633
Viestejä
4 365 774
Jäsenet
72 665
Uusin jäsen
jaksary

Hinta.fi

Ylös Bottom