Öljyä se on. Löysin kuvia netistä, kun muillakin on vapaakytkin sylkenyt nesteet pihalle. Hihna näytti vielä ehjältä, eikä kuulostanut luistavan. Savua kyllä tuli jostain.
Edelleen huolestuttaa, jos autossa on joku muu sähkövika, joka käski laturia painamaan täydellä teholla. Kuvankaappaus hetkestä ennen tuhoa näyttää, että pyynti laturille oli 15V, toteutunut jännite 12.5V ja virta 155A, vaikka laturi on luokitettu 140 ampeeriin. Mitään sähkölaitteita ei ollut päällä ja akussa oli reilusti varausta, joten pyynnin ei olisi pitänyt olla noin korkea. Tosin pahimmat hetkelliset lukemat olivat 220A luokkaa, jolloin olisi varmaan jo sulakkeet paukkunut ja johdot sulaneet.
Auto kyllä mittaa jotenkin laturin kuormitusta. Moottori livedatassa on laturin kuormitus prosentteina ja Gatewaylla ampeereina. Jos nuo mitatut +200A ampeerit tulivat akun valvontamoduulilta, voisi epäillä senkin olevan rikki, koska en usko paikkojen kestävän semmoista. Jos taas auto laski jollain tavalla laturin kuormitusta ja vertasi sitä laturin kokoon, voisi jumittavan hihnapyörän teoriassa kuvitella sekoittavan laskennan.