Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Veivi-ikkunat!
Taisi tuokin olla noissa yksi tyyppivika. Simolammikon youtube kanavalla oli juttua noista putkista.AdBlue-injektorin putkeen tai johtoon (?) ilmestynyt vähän adblue/urea epäiltyä ('15 lopun TDI 2.0 seatti). Pitäiskö tuollainen heti viedä näytille ja vaihdattaa tai seuraisiko vaan? 1tkm ajon jälkeen ei ole muutosta. Jossain vaiheessa kesäajeluita 3tkm aikana ilmestynyt nuo. Viime kesänä oli pienet jämät, mutta ei vuoden aikana taas uusinut. Muualla en konehuoneessa ainetta nähnyt eikä tuon vieressä olevan suojalevyn alla ollut mitään. Luulin, että tuo päällä oleva olisi jokin "haitariputki" olisi johdoille ja adblue putket olisi alla, mutta onko niin kuitenkaan?
Onko kokemuksia vastaavista? Googlella löytyvät vuotokuvat on aika paljon pahemman näköisiä. Nuo voi kai pestä pois ja alkaa seuralla uudestaan ilmestyykö ainetta?
Siis venttiilivarren kumien vaihto 3000€? Kumit varmaan pari euroa kappale. Tuleekos tuossa täysi jakopääremontti samalla, vai mikä tuollaisen hinnan voisi selittää?1.4 tsi kaasupassat ja valtava savutus. Mäntäremontti tehty. Nyt vuorossa venttiilivarren ohjurikumit ja foorumeiden perusteella aika yleinen vika tämäkin. Remppa maksaa 3k. Laadukkaita laitteita.
Oliko tuossa moottorissa rakenne sellainen mikä aiheuttaa tuon hinnan nousun?Siis venttiilivarren kumien vaihto 3000€? Kumit varmaan pari euroa kappale. Tuleekos tuossa täysi jakopääremontti samalla, vai mikä tuollaisen hinnan voisi selittää?
Männät savuttavat vedättäessä ja venttiilivarren kumit moottorijarrutuksessa ja heti sen jälkeen.
Oliko tuossa moottorissa rakenne sellainen mikä aiheuttaa tuon hinnan nousun?
Jossain malleissa ei ole ns. venttiilin koppaa, vaan sieltä lähtee koko venttiilikoneisto samalla irti.
Kiitos, selväksi tuli ainakin että en ala itse liimailee putkea. Omalla kohdalla ihme vika, kun ei tunnu vuotavan jatkuvasti. Lisäksi jos vuoto olisi isompi luulisi että tullee vikakoodia kun järjestelmä ei pidä painetta. Onko kellään hajua miten tuo automaattisesti testaa vuototiiviyttä? Pitäiskikö ajaa erikseen testerillä läpi vai selviääkö normaali ajossa vastaavasti?Taisi tuokin olla noissa yksi tyyppivika. Simolammikon youtube kanavalla oli juttua noista putkista.
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen ) puolesta ja vastaan.
Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.
1.4 tsi kaasupassat ja valtava savutus. Mäntäremontti tehty. Nyt vuorossa venttiilivarren ohjurikumit ja foorumeiden perusteella aika yleinen vika tämäkin. Remppa maksaa 3k. Laadukkaita laitteita.
Ohjurikumien vaihtoa varten täytyy tosiaan purkaa jakopää ja nostaa kansi pois.
ei tarvitse. ja mistä ihmeestä tuo 3k siis tulee? ei ainakaan työmäärästä. ja vaikka kannen nostaisikin pois niin se on max 300€-600€ lisäkulu. työtä siinä on ehkä 8 tunniksi. Muistan itse tehneeni noita 1.4 TSI koneita niin että ekan päivän aikana kansi ym rojut irti, seuraavana päivänä k-autosta tiivistesetti ja kansi koneistamolta takaisin, ja kasaus.
tuo 3000 on joku apinaa koijataan hinta..
Öljyt vaihdetaan aina kerran vuodessa.Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen ) puolesta ja vastaan.
Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.
2013 ja vähän alle 300 000 ajettu, joten ikää ja matkaa on takana. Kuiteista katsoen ohjureita ei ole vaihdettu mäntärempan yhteydessä. Mäntäremppa tehty 180 Mm kohdalla. Tuossa kohti vaihto olisi maksanut aika vähän.
Ohjurikumien vaihtoa varten täytyy tosiaan purkaa jakopää ja nostaa kansi pois.
Aikanaan kun Passattia etsin, niin huomasin öljynvaihtovälin laiminlyödyn yllättävän monessa yksilössä, vaikka näissä pitäisi ne vaihtaa 1v tai 15 tkm välein.
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin ...
Mikä mahtaa olla peruste jarrunesteen vaihdolle vuoden välein? Joo kyllä, glykoolipohjainen jarruneste on hygroskooppista ja imee itseensä kosteutta ympäristöstään muttei se sentään pesusieneen verrattavaa ole nopeudeltaan. Omassa autossa virallinen huolto-ohjelma kertoo vaihtoväliksi joka toinen vuosi jota sitäkin pidän aika tiheänä vaihtovälinä.Onko noin, ite ostin just A3:n ja siinä huoltovälinäytössä näkyi olevan joku joustava 2v/15tkm päällä. muutin samantien 1v:ksi tarkistusvälin. Esim jarrunesteet ja raikkari ois hyvä vaihtaa joka vuosi.
Aika moni vetää ilman huoltoja ja vasta sitten 2v päästä kun mittaristossa rupee inspectionit vilkkumaan niin alkaa suunnittelemaan huoltoa :|
Välillä tuntuu että osa näistä jutuista perustuu johonkin uskomuksiin tai sitten vanhoihin käsityksiin.Mikä mahtaa olla peruste jarrunesteen vaihdolle vuoden välein? Joo kyllä, glykoolipohjainen jarruneste on hygroskooppista ja imee itseensä kosteutta ympäristöstään muttei se sentään pesusieneen verrattavaa ole nopeudeltaan. Omassa autossa virallinen huolto-ohjelma kertoo vaihtoväliksi joka toinen vuosi jota sitäkin pidän aika tiheänä vaihtovälinä.
Skoda Superb ja tuota vaihtoväliä on käytetty. 30Tkm tulee täyteen alle kahdessa vuodessa. 2v/30tkm on menty nyt se 5vuotta kun auto on ollut. Ihan hyvän näköiset öljyt on olleet vaihdettaessaMikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen ) puolesta ja vastaan.
Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.
Ollut monta autoa tuolla huoltovälillä. Eipä ole tullut mieleenkään tehdä toisin.Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa?
Välillä tuntuu että osa näistä jutuista perustuu johonkin uskomuksiin tai sitten vanhoihin käsityksiin.
Kai jotkut on edelleen sitä mieltä, että moottorinkin öljyt pitäisi vaihtaa 5000 km välein, vaikka tuokin taitaa juontaa juurensa niiltä ajoilta kun tuohon voiteluun on käytetty jotain mineraaliöljyä. Käsittääkseni nykyiaikaisilla synteettisillä öljyillä pitäisi vähän ajoprofiilista riippuen pystyä ihan hyvin ajamaan joku 15000. Joillekkin longlifeille sanotaan jopa 25 000 km.
Ja ketä kiinnostaa auton kunto joskus +200 000 km ? En minä ainakaan ajattele että mitä mieltä joskus joku uusi omistaja asiasta on. Riittää että valmistajan huoltoohjelmaa on noudatettu.
Eiköhän noiden (moottoreiden ) suunnittelussa ole otettu huomioon että öljyn ominaisuudet muuttuvat vaihtovälin aikana.
Vai skippatteko hyvän auton, johon on tehty öljynvaihdot valmistajan huoto-ohjelman mukaan ? Vai vaaditteko käytetyltä ajokilta, että öljyjä on vaihdettu huolto-ohjelmaa tiheämmin ?
ja jos moottorissa on jakoketju, niin jo 100 tkm on liian suuri riski tehtaan öljynvaihtoväleillä.
Veikkaisin että tossa menee samaan tyyliin kuin volkkarilla: eka huolto 30000/2v. Eli viimeistään kahden vuoden kohdalla vaihtuu öljyt oli kilometrit vaikka kuinka paljon alle. Ton ekan kahden vuoden jakson jälkeen ll-ohjelmalla auto todennäköisesti vaatii tarkastushuoltoa (ilman öljynvaihtoa) aikapohjaisesti vuoden päästä… eli käytännössä pienillä kilsoilla auto vaatii tehtaan aikapohjaisten huoltokohtien takia käyntiä joka vuosi, ja paljon ajava käy joka tapauksessa joka vuosi. Summa summarum; jos haluat seurata valmistajan huolto-ohjelmaa, kannattaa ajaa viimeistään ekan huollon jälkeen kiinteällä 15000 öljynvaihtovälillä, koska halvemmat öljyt ja auto vaatii joka tapauksessa huoltokäyntejä vuosittain. Tai yritä tulkita huolto-ohjelmaa, mitä siinä oikeasti vaaditaan ja millaisilla aikaväleillä. Tuo on ovela systeemi, eka huoltoväli on pitkä, mutta siitä eteenpäin ei käytännössä olekaan.. kiinteä öljynvaihtoväli tulee vähän kalliimmaksi, mutta ei paljon. Jos meinaa pitää pitkään niin on ihan perusteltuakin. Voi olla hyötyä (itse) myydessä myös.Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen ) puolesta ja vastaan.
Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.
Mikä on tiheämpää? Onks se normiväli 15t kaasuPassatissakin?Minä käytän tiheämpää vaihtoväliä kaasupassatissa. Öljyt vaihdan itse, joten syntyvä kustannus on hyvin pieni per vaihtokerta. Eihän sitä voi luvata, mutta oletettavasti koneen ketju on saanut lisää elinikää ja muutenkin voitelu toiminut paremmin, vaikka ei tuon kaasumoottorin normaalikaan huoltoväli ole LL-versiota.
Mittarissa nyt n. 301 tkm. Kyllä näillä jotkut ajaa senkin jälkeen kun mittarissa on yli 200 tkm. Ja nyt kun rakentaa taloa, ei ole kovaa hinkua lähteä päivittämään autoa.
Ei millään pahalla mutta kaverisi maksoi tuosta autosta noin 3-5k ylihintaa, täysin varustellun yksilön 3-4v tuoreempana saa tuohon hintaan. Oma -17 mallinen Seat Leon ST myytiin liikkeen toimesta 13k hintaan viime vuonna.Työkaverilla leon, missä manuaali-ilmastointi, ei penkinlämmittimiä, veivilasit takana, ei navia/peruutuskameraa/tutkaa, 1.0tsi 86hv manuaali ja maksoi tuollaisesta 120tkm ajetusta 10v autosta 12k€, mutta koska VAG.
Kyllä mä sen tiedän ja tätä yritin hänelle sanoa, mutta pakko oli saada.Ei millään pahalla mutta kaverisi maksoi tuosta autosta noin 3-5k ylihintaa, täysin varustellun yksilön 3-4v tuoreempana saa tuohon hintaan. Oma -17 mallinen Seat Leon ST myytiin liikkeen toimesta 13k hintaan viime vuonna.
Mikä on tiheämpää? Onks se normiväli 15t kaasuPassatissakin?
Tuli ostettua käytetty, 120 tkm ajettu Superb vm. 2021.
Apukuskin puolelta moottorista kuuluu rytmikäs sihisevä ääni. Tästä video ohessa. Apulaitehihna tai sen kiristin? Ei varmaan sentään jakopäästä voi kuulua?
Tuli ostettua käytetty, 120 tkm ajettu Superb vm. 2021.
Apukuskin puolelta moottorista kuuluu rytmikäs sihisevä ääni. Tästä video ohessa. Apulaitehihna tai sen kiristin? Ei varmaan sentään jakopäästä voi kuulua?
Ei ole ilmajousitusta, mutta kuulostaa tosiaan ihan kuin ilmaa purkautuisi sykäyksittäin jostain.Onko ilmajoustuksella? kuulostaa ihan kuin ilmanpainetta pumppais ulos
joo se ärsyttää kun on noin pieni remontti, vähän voitelua vain. Hyvä syy vältelläKiitos, taas sain yhden syyn lisää pysyä hemmetin kaukana konsernivehkeistä. Täysin käsittämättömiä suhinoita näin Toyota-miehen vinkkelistä.