VAG autojen monet ongelmat

Onko Skodan (vai muiden VAG) juttu että ikkunat voi aueta vahingossa jostain painamalla, tai itsestään? Eilen myöhään illalla naapurustossa ihmettelin että autossa kaikki ikkunat auki, talossa ei valoja enää päällä siihen aikaan. Jos joku tuuletus käynnissä, niin autolle olisi ollut parempikin paikka kun tien vieressä.
E: melko uusi auto kyseessä, joku pikkumaasturi mikälie.
 
Ainankin mitä itsellä ollut seat leon ja vw golf. Taisi olla auton valikossa kohta mistä sai sen päälle ja pois.
 
Jaa itellä taas kiinipäin saanu lähes kaikissa autoissa pitämällä pitkään lukitusta, mutta ei kyllä auki saa yhdessäkään autossa. Vageja lähinnä..
Harvoin tulee käytettyä mutta kyllä tuo merkistä riippumatta on toiminut auki tai kiinni
 
Jossain asetusten kätköissä on joku comfort-avaus tms. Jos täppä puuttuu, on silti melko loogista että ikkunat saa kiinni ”vahingossa”. Ylipäätään melko vanha ominaisuus, kuten todettu. Ajalta ennen ilmastointia K-Euroopassa.
 
Itse otin tuon asetuksen pois päältä sen jälkeen, kun auto oli yhden sateisen yön ikkunat auki. Onneksi ei hävinnyt mitään tavaraa autosta, mutta seuraavana päivänä sai kuivailla webastolla ikkunat raollaan. Helposti painaa kireiden housujen taskussakin avaimen nappia pitkään pohjassa.
 
Itse otin tuon asetuksen pois päältä sen jälkeen, kun auto oli yhden sateisen yön ikkunat auki. Onneksi ei hävinnyt mitään tavaraa autosta, mutta seuraavana päivänä sai kuivailla webastolla ikkunat raollaan. Helposti painaa kireiden housujen taskussakin avaimen nappia pitkään pohjassa.
No en tiedä helposti jos tälläkin palstalla vain kaksi kokonaista tapausta tiedossa, näitä kuitenkin miljoonia liikenteessä ja kymmeniä vuosia ollut markkinoilla.
 
Riippuu niin avaimen mallistakin miten helposti aukeaa lasit avaimen ollessa taskussa. Passat B7:n avaimen napit on niin jäykkätoimiset ettei ole mulla 4v aikana auennut lasit avaimesta itsekseen kertaakaan. Sen sijaan esim. @Lare Skodan avaimessa on löysempitoimiset napit, jolloin virhepainalluksia tapahtuu herkemmin.
 
Riippuu niin avaimen mallistakin miten helposti aukeaa lasit avaimen ollessa taskussa. Passat B7:n avaimen napit on niin jäykkätoimiset ettei ole mulla 4v aikana auennut lasit avaimesta itsekseen kertaakaan. Sen sijaan esim. @Lare Skodan avaimessa on löysempitoimiset napit, jolloin virhepainalluksia tapahtuu herkemmin.
Jep. Itsellä oli myös 4 vuotta B7 Passat ja kertaakaan ei auennut ikkunat vahingossa. Skodassa aukesi kolmesti vuoden aikana.

Näppärä ominaisuus tuo kyllä oli kesähelteillä. Sai nopeasti jäähdytettyä auton. Nyt on tyydyttävä webaston tuuletustoimintoon, joka ei ole yhtä tehokas. Toista kertaa en halua jättää ikkunoita yöksi auki sateesta puhumattakaan.
 
Joskus ainakin 2000-luvun Audeissa oli sitäkin haastetta, että rintapellin kyljessä siinä tuulilasin alla oli moottorinohjausta yms. ja tuo "kaukalo" piti pitää puhtaana, jotta vedenpoistoreiät eivät tukkeutuneet. Jos niin kävi, kovemmalla sateella se kaukalo täyttyi ja vesi aiheutti kaikenlaista jännää, mm. kaikki ikkunat avaamalla jne. Siinä oli sitten vähän enemmänkin työnsarkaa, kun piti kuivata koko sisusta vedestä.
 
Itse sain skodasta (-18) vahingossa takaluukun auki avaimella. Olin hotellihuoneessa ja auto seisoi pihalla läppä pystyssä tavaraa kyydissä. Saako tuon jostain valikosta pois päältä?
 
Joskus ainakin 2000-luvun Audeissa oli sitäkin haastetta, että rintapellin kyljessä siinä tuulilasin alla oli moottorinohjausta yms. ja tuo "kaukalo" piti pitää puhtaana, jotta vedenpoistoreiät eivät tukkeutuneet. Jos niin kävi, kovemmalla sateella se kaukalo täyttyi ja vesi aiheutti kaikenlaista jännää, mm. kaikki ikkunat avaamalla jne. Siinä oli sitten vähän enemmänkin työnsarkaa, kun piti kuivata koko sisusta vedestä.
Legendaarista on kun pesukoneessa tippuu ikkunat alas.
 
Kärryn mukana tuli skodakuskin prismakäyntejä varten kultainen skoda-ostoskärrykolikkoavaimenperä (ultimate keskiluokkasymboli), joka oli ilmeisesti just sopivan mittainen että osuu taskussa helposti samassa renkaassa olevan kaken nappeihin ja käynnistää luukkuketjureaktion. Tai oletan että se oli syypää pari kertaa tapahtuneisiin ennenaikaisiin aukeamisiin, otin pois renkaasta.
 
Itse otin tuon asetuksen pois päältä sen jälkeen, kun auto oli yhden sateisen yön ikkunat auki. Onneksi ei hävinnyt mitään tavaraa autosta, mutta seuraavana päivänä sai kuivailla webastolla ikkunat raollaan. Helposti painaa kireiden housujen taskussakin avaimen nappia pitkään pohjassa.
Käsittääkseni autoissa, joissa sadetunnistin ikkunat menee myös automaagisti kiinni auton havaitessa sateen. Ainakin meitin 2010 superissa on muistaakseni näin.

Edit. Yllä raaka yleistys ilmeisesti. Eli ei edes kaikissa Skodissa toimi noin ja pitää erikseen aktivoida rain closing maxidot valikosta niissä jotka moista tukee.
 
1721045282012.png


Ei oma
 
AdBlue-injektorin putkeen tai johtoon (?) ilmestynyt vähän adblue/urea epäiltyä ('15 lopun TDI 2.0 seatti). Pitäiskö tuollainen heti viedä näytille ja vaihdattaa tai seuraisiko vaan? 1tkm ajon jälkeen ei ole muutosta. Jossain vaiheessa kesäajeluita 3tkm aikana ilmestynyt nuo. Viime kesänä oli pienet jämät, mutta ei vuoden aikana taas uusinut. Muualla en konehuoneessa ainetta nähnyt eikä tuon vieressä olevan suojalevyn alla ollut mitään. Luulin, että tuo päällä oleva olisi jokin "haitariputki" olisi johdoille ja adblue putket olisi alla, mutta onko niin kuitenkaan?

Onko kokemuksia vastaavista? Googlella löytyvät vuotokuvat on aika paljon pahemman näköisiä. Nuo voi kai pestä pois ja alkaa seuralla uudestaan ilmestyykö ainetta?
 

Liitteet

  • 20240810_190252-25%.jpg
    20240810_190252-25%.jpg
    206 KB · Luettu: 200
AdBlue-injektorin putkeen tai johtoon (?) ilmestynyt vähän adblue/urea epäiltyä ('15 lopun TDI 2.0 seatti). Pitäiskö tuollainen heti viedä näytille ja vaihdattaa tai seuraisiko vaan? 1tkm ajon jälkeen ei ole muutosta. Jossain vaiheessa kesäajeluita 3tkm aikana ilmestynyt nuo. Viime kesänä oli pienet jämät, mutta ei vuoden aikana taas uusinut. Muualla en konehuoneessa ainetta nähnyt eikä tuon vieressä olevan suojalevyn alla ollut mitään. Luulin, että tuo päällä oleva olisi jokin "haitariputki" olisi johdoille ja adblue putket olisi alla, mutta onko niin kuitenkaan?

Onko kokemuksia vastaavista? Googlella löytyvät vuotokuvat on aika paljon pahemman näköisiä. Nuo voi kai pestä pois ja alkaa seuralla uudestaan ilmestyykö ainetta?
Taisi tuokin olla noissa yksi tyyppivika. Simolammikon youtube kanavalla oli juttua noista putkista.
 
Ajossa Passat B8 vm2016 ja kesällä etumatkustajan ovesta hajosi se isompi kaiutin, ensin alkoi pitää särkevää ääntä ja lopulta mykistyi lähes kokonaan. Vaihdoin tuon itse uuteen, muutaman tunnin työ kokonaisuudessaan ja 60€ luokkaa oli uusi kajari netistä tilattuna. Tällä viikolla aloin kuuntelemaan että kuskin puolella takaovessa alkaa kuulua samaa särkevää ääntä, eli sielläkin on kajari hajonnut. Suhteellisen helppojahan nuo on itse vaihdella, mutta ärsyttävää kun eihän kaiuttimien pitäisi olla näin kuluvia osia, että hajoilevat nyt yksi toisensa jälkeen. :hmm:
 
1.4 tsi kaasupassat ja valtava savutus. Mäntäremontti tehty. Nyt vuorossa venttiilivarren ohjurikumit ja foorumeiden perusteella aika yleinen vika tämäkin. Remppa maksaa 3k. Laadukkaita laitteita.
 
1.4 tsi kaasupassat ja valtava savutus. Mäntäremontti tehty. Nyt vuorossa venttiilivarren ohjurikumit ja foorumeiden perusteella aika yleinen vika tämäkin. Remppa maksaa 3k. Laadukkaita laitteita.
Siis venttiilivarren kumien vaihto 3000€? Kumit varmaan pari euroa kappale. Tuleekos tuossa täysi jakopääremontti samalla, vai mikä tuollaisen hinnan voisi selittää?

Männät savuttavat vedättäessä ja venttiilivarren kumit moottorijarrutuksessa ja heti sen jälkeen.
 
Siis venttiilivarren kumien vaihto 3000€? Kumit varmaan pari euroa kappale. Tuleekos tuossa täysi jakopääremontti samalla, vai mikä tuollaisen hinnan voisi selittää?

Männät savuttavat vedättäessä ja venttiilivarren kumit moottorijarrutuksessa ja heti sen jälkeen.
Oliko tuossa moottorissa rakenne sellainen mikä aiheuttaa tuon hinnan nousun?

Jossain malleissa ei ole ns. venttiilin koppaa, vaan sieltä lähtee koko venttiilikoneisto samalla irti.
 
Oliko tuossa moottorissa rakenne sellainen mikä aiheuttaa tuon hinnan nousun?

Jossain malleissa ei ole ns. venttiilin koppaa, vaan sieltä lähtee koko venttiilikoneisto samalla irti.

Jos jakoketjullinen tsi, niin rakenne on juuri tuollainen painajainen, joutuu purkamaan saman verran kuin ketjun vaihtoa varten muutaman euron osan takia.
 
Taisi tuokin olla noissa yksi tyyppivika. Simolammikon youtube kanavalla oli juttua noista putkista.
Kiitos, selväksi tuli ainakin että en ala itse liimailee putkea. Omalla kohdalla ihme vika, kun ei tunnu vuotavan jatkuvasti. Lisäksi jos vuoto olisi isompi luulisi että tullee vikakoodia kun järjestelmä ei pidä painetta. Onko kellään hajua miten tuo automaattisesti testaa vuototiiviyttä? Pitäiskikö ajaa erikseen testerillä läpi vai selviääkö normaali ajossa vastaavasti?

Toisekseen onko kellään kokemusta voisko tuo Kentin lisäaine parantaa järjestelmän käyttöikää? Ei siis ole jäätymisenestoaine vaan estää urean kiteytymistä ja sulattaa kiteitä.
 
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen :D) puolesta ja vastaan.

Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.
 
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen :D) puolesta ja vastaan.

Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.

Vaihtaisin vuoden välein öljyt.
 
  • Tykkää
Reactions: B12
1.4 tsi kaasupassat ja valtava savutus. Mäntäremontti tehty. Nyt vuorossa venttiilivarren ohjurikumit ja foorumeiden perusteella aika yleinen vika tämäkin. Remppa maksaa 3k. Laadukkaita laitteita.

Mitähän vuosikertaa tämä on ja paljonko ajettu?
 
2013 ja vähän alle 300 000 ajettu, joten ikää ja matkaa on takana. Kuiteista katsoen ohjureita ei ole vaihdettu mäntärempan yhteydessä. Mäntäremppa tehty 180 Mm kohdalla. Tuossa kohti vaihto olisi maksanut aika vähän.

Ohjurikumien vaihtoa varten täytyy tosiaan purkaa jakopää ja nostaa kansi pois.
 
Ohjurikumien vaihtoa varten täytyy tosiaan purkaa jakopää ja nostaa kansi pois.

ei tarvitse. ja mistä ihmeestä tuo 3k siis tulee? ei ainakaan työmäärästä. ja vaikka kannen nostaisikin pois niin se on max 300€-600€ lisäkulu. työtä siinä on ehkä 8 tunniksi. Muistan itse tehneeni noita 1.4 TSI koneita niin että ekan päivän aikana kansi ym rojut irti, seuraavana päivänä k-autosta tiivistesetti ja kansi koneistamolta takaisin, ja kasaus.
tuo 3000 on joku apinaa koijataan hinta..
 
ei tarvitse. ja mistä ihmeestä tuo 3k siis tulee? ei ainakaan työmäärästä. ja vaikka kannen nostaisikin pois niin se on max 300€-600€ lisäkulu. työtä siinä on ehkä 8 tunniksi. Muistan itse tehneeni noita 1.4 TSI koneita niin että ekan päivän aikana kansi ym rojut irti, seuraavana päivänä k-autosta tiivistesetti ja kansi koneistamolta takaisin, ja kasaus.
tuo 3000 on joku apinaa koijataan hinta..

Äh siis ei kansi perinteisessä mielessä, vaan se sylinterikannen "koppa", jonka sisällä nokat pyörivät. Ja sen irroitus siis vaatii jakopään purkamisen. No homma kuitenkin on aika yksiselitteinen, jos noita on tehnyt, mutta tunteja siinä kyllä palaa. 3000e hintaan kyllä hyvä diili - korjaamolle!
 
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen :D) puolesta ja vastaan.

Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.
Öljyt vaihdetaan aina kerran vuodessa.
 
2013 ja vähän alle 300 000 ajettu, joten ikää ja matkaa on takana. Kuiteista katsoen ohjureita ei ole vaihdettu mäntärempan yhteydessä. Mäntäremppa tehty 180 Mm kohdalla. Tuossa kohti vaihto olisi maksanut aika vähän.

Ohjurikumien vaihtoa varten täytyy tosiaan purkaa jakopää ja nostaa kansi pois.

Itsellä 2014 ja 301 tkm ajettu. Alkuperäinen ketju ja jakopää, eikä tiettävästi ole isompia remontteja tehty aiemminkaan. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein.

Aikanaan kun Passattia etsin, niin huomasin öljynvaihtovälin laiminlyödyn yllättävän monessa yksilössä, vaikka näissä pitäisi ne vaihtaa 1v tai 15 tkm välein. Ilmeisesti jotkut yritti noissa säästää ja se saattoi kostautua. Nää kaasukoneet eivät yhtään tykkää pitkistä väleistä, koska se öljy "ohenee" kaasukäytössä bensaa paljon enemmän, kun sinne tiivistyy ihan eri tavalla kosteutta.
 
Aikanaan kun Passattia etsin, niin huomasin öljynvaihtovälin laiminlyödyn yllättävän monessa yksilössä, vaikka näissä pitäisi ne vaihtaa 1v tai 15 tkm välein.

Onko noin, ite ostin just A3:n ja siinä huoltovälinäytössä näkyi olevan joku joustava 2v/15tkm päällä. muutin samantien 1v:ksi tarkistusvälin. Esim jarrunesteet ja raikkari ois hyvä vaihtaa joka vuosi.

Aika moni vetää ilman huoltoja ja vasta sitten 2v päästä kun mittaristossa rupee inspectionit vilkkumaan niin alkaa suunnittelemaan huoltoa :|
 
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin ...

Tänä vuonna ostin samoin uuden Kamiqin, ja vaihdatin huoltovälin autoa haettaessa suoraan 15 tkm/vuosi asetukseen. Oma vuosiajo noin 15-18 tkm.
 
Onko noin, ite ostin just A3:n ja siinä huoltovälinäytössä näkyi olevan joku joustava 2v/15tkm päällä. muutin samantien 1v:ksi tarkistusvälin. Esim jarrunesteet ja raikkari ois hyvä vaihtaa joka vuosi.

Aika moni vetää ilman huoltoja ja vasta sitten 2v päästä kun mittaristossa rupee inspectionit vilkkumaan niin alkaa suunnittelemaan huoltoa :|
Mikä mahtaa olla peruste jarrunesteen vaihdolle vuoden välein? Joo kyllä, glykoolipohjainen jarruneste on hygroskooppista ja imee itseensä kosteutta ympäristöstään muttei se sentään pesusieneen verrattavaa ole nopeudeltaan. Omassa autossa virallinen huolto-ohjelma kertoo vaihtoväliksi joka toinen vuosi jota sitäkin pidän aika tiheänä vaihtovälinä.
 
Mikä mahtaa olla peruste jarrunesteen vaihdolle vuoden välein? Joo kyllä, glykoolipohjainen jarruneste on hygroskooppista ja imee itseensä kosteutta ympäristöstään muttei se sentään pesusieneen verrattavaa ole nopeudeltaan. Omassa autossa virallinen huolto-ohjelma kertoo vaihtoväliksi joka toinen vuosi jota sitäkin pidän aika tiheänä vaihtovälinä.
Välillä tuntuu että osa näistä jutuista perustuu johonkin uskomuksiin tai sitten vanhoihin käsityksiin.

Kai jotkut on edelleen sitä mieltä, että moottorinkin öljyt pitäisi vaihtaa 5000 km välein, vaikka tuokin taitaa juontaa juurensa niiltä ajoilta kun tuohon voiteluun on käytetty jotain mineraaliöljyä. Käsittääkseni nykyiaikaisilla synteettisillä öljyillä pitäisi vähän ajoprofiilista riippuen pystyä ihan hyvin ajamaan joku 15000. Joillekkin longlifeille sanotaan jopa 25 000 km.
 
Autotehtaiden vaihto/huoltovälit on aina jonkunlaisia epämääräisiä haarukointeja missä tasapainoillaan kustannusten, autotehtaan tuottojen, asiakkaan lisäarvon ja takuu tms. juttujen välillä. Mikään ei estä kömpimästä auton alle, ottamasta jarrunestenäytettä etujarrun ilmausnipasta ja mittamasta kiehumispistettä ja jarrunesteen vaihtoa tarvittaessa. Sama se öljyn kanssa. Tehdas miettii paljonko koneella odotusarvoisesti ajetaan takuuaikana ja paljonko voi minimoida huollon tarvetta ilman ongelmia. Öljy vaan hankalampi analysoitava, helpoin ehkä katsoa kerääntyykö suodattimeen sakkaa jos on sllanen peltimalli ja miettiä siitä vaihtoväliä, myös öljyn kulutuksen muuttuminen voi kertoa hyvästä vaihtovälistä jotain.

Tää on ikivanhaa juttua, jo sillon kun Saab 80- luvulla siirtyi "ikuisiin" vaihteistoöljyihin tietyissä vuosimalleissa, ne vaihteistot on järjestään heikommassa hapessa mitä vanhempien missä öljynvaihto on huolto-ohjelmassa ollut. Ilmeisesti kuitenkin ei ne takuun aikana hajonneet ja autotehdasta ei kiinnosta millaisessa jamassa autot on kun niillä on ajettu 200 000+
 
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen :D) puolesta ja vastaan.

Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.
Skoda Superb ja tuota vaihtoväliä on käytetty. 30Tkm tulee täyteen alle kahdessa vuodessa. 2v/30tkm on menty nyt se 5vuotta kun auto on ollut. Ihan hyvän näköiset öljyt on olleet vaihdettaessa
 
Välillä tuntuu että osa näistä jutuista perustuu johonkin uskomuksiin tai sitten vanhoihin käsityksiin.

Kai jotkut on edelleen sitä mieltä, että moottorinkin öljyt pitäisi vaihtaa 5000 km välein, vaikka tuokin taitaa juontaa juurensa niiltä ajoilta kun tuohon voiteluun on käytetty jotain mineraaliöljyä. Käsittääkseni nykyiaikaisilla synteettisillä öljyillä pitäisi vähän ajoprofiilista riippuen pystyä ihan hyvin ajamaan joku 15000. Joillekkin longlifeille sanotaan jopa 25 000 km.

Jenkeissä tuota lyhyempää vaihtoväliä (esim. 5000 miles) harrastetaan paljonkin ja muutenkin käytetyn öljyn analysointia. Uusi öljy ohenee yllättävän nopeastikin pois luokituksena viskositeettialueelta. Toki hyvin moottorikohtaista millaiseen rasitukseen öljy joutuu, mutta esimerkkinä alla olevassa videossa mainitaan, että jo muutaman sadan mailin jälkeen jotkut Porschen moottorit ovat raiskanneet Mobil 1 0W-40 -öljyn SAE 30 -luokkaan.

Alla oleva on oikeasti pätevä kaveri (ja ehkä ainoa tuubissa missä jotain järkeä mutun sijaan) kertomaan moottoriöljyistä vaikka ärsyttävä jenkki onkin.

 
Eiköhän noiden (moottoreiden ) suunnittelussa ole otettu huomioon että öljyn ominaisuudet muuttuvat vaihtovälin aikana.

Ja ketä kiinnostaa auton kunto joskus +200 000 km ? En minä ainakaan ajattele että mitä mieltä joskus joku uusi omistaja asiasta on. Riittää että valmistajan huoltoohjelmaa on noudatettu.

Vai skippatteko hyvän auton, johon on tehty öljynvaihdot valmistajan huoto-ohjelman mukaan ? Vai vaaditteko käytetyltä ajokilta, että öljyjä on vaihdettu huolto-ohjelmaa tiheämmin ?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 427
Viestejä
4 608 837
Jäsenet
75 853
Uusin jäsen
Eerikki94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom