Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja eikös tämä moottorin sisäpuolinen likaantuminen ole nimenomaan dieselmoottoreissa esiintyvä ongelma.joskus avannu sellasia koneita missä melkoset jankit on venttiilikannen sisäpuolella ollu. menty varmasti pitkillä väleill' ja huonoilla öljyillä. varmasti männänrenkaat alkaa jumia ym sellasissa tapauksissa...
Lupasivat kyllä soittaa tämän viikon aikana. Mutta tämä on kyllä viimeinen VAG auto jonka ikinä enää ostan. Sama ku ostais ongelmia itelle jos näitä autoja ostaa! Oon jo 2017 vuodesta asti säästäny uuteen autoon ja ne tonnit vien kyllä toyotalle! Välittää varmasti asiakkaistaan myös enemmän. Erittäin hyvä esimerkki että tämmäne kasvottoman suuri konserni voi sikailla asiakkaiden kustannuksella ilman pelkoa rttä näkyy juurikaan menestyksessä. Mulla tullu täysin mitta täytee näitä volkkareita ja sen kaksoisolentoja. Koska volkkarin tekniikkahan näissä kaikissa on. Sama paska eri paketissa!
Ja eikös tämä moottorin sisäpuolinen likaantuminen ole nimenomaan dieselmoottoreissa esiintyvä ongelma.
Ja eikös tämä moottorin sisäpuolinen likaantuminen ole nimenomaan dieselmoottoreissa esiintyvä ongelma.
Lupasivat kyllä soittaa tämän viikon aikana. Mutta tämä on kyllä viimeinen VAG auto jonka ikinä enää ostan. Sama ku ostais ongelmia itelle jos näitä autoja ostaa! Oon jo 2017 vuodesta asti säästäny uuteen autoon ja ne tonnit vien kyllä toyotalle! Välittää varmasti asiakkaistaan myös enemmän. Erittäin hyvä esimerkki että tämmäne kasvottoman suuri konserni voi sikailla asiakkaiden kustannuksella ilman pelkoa rttä näkyy juurikaan menestyksessä. Mulla tullu täysin mitta täytee näitä volkkareita ja sen kaksoisolentoja. Koska volkkarin tekniikkahan näissä kaikissa on. Sama paska eri paketissa!
Itsellä ei ole kokemuksia kuin muutamasta bensakoneesta 80-luvulta kuluvan vuosituhannen alkuun joihin olen venttiilikopan tiivisteen vaihtanut ja näin päässyt tarkastamaan venttiilikoneiston puhtaustason ja noissa tapauksissa pinnoissa on ollut vain ruskehtava värjäytymä eikä mitään paksulti mitattavissa olevaa mönjää/tervaa jne.bensamoottoreiden... se öljymöhnä on ihan kuin jotain tervaa olisi heitetty koneen sisään pyörimään. Todella vaikeaa puhdistaa.
Mulla oli aikoinaan vm 2002 Diesel fabiassa samanlainen ongelma, laturin heräte oli poissa ja laturi heräsi sitten kierrosten noustessa.Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
Laturista hiilet loppu? Voi varautua siihe et joku kerta matkanteko tyssää tienposkeen ku akku tyhjenee.Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
Itse siirryin monen Volkkarin jälkeen Toyota leiriin ja ai että sitä mielenrauhaa kun ei tarvitse joka aamu jännittää mitkä vikavalot seuravaaksi syttyy.Aina olen ollut että hitto millään Toyotalla en kyllä ajele mut nyt olen alkanut itsekin harkita.
Täytyy kattoo yleismittaril et tuleeks heräte.heräte poikki. laturi itsemagnetoituu lataamaan. voi olla moottorin johtosarjassa johto poikki, tai liitin irti.. tai..
voipi olla seki mahdollinen syy kun totanoin 305k rullattu ja laturii ei ikin huollettuLaturista hiilet loppu? Voi varautua siihe et joku kerta matkanteko tyssää tienposkeen ku akku tyhjenee.
Itse siirryin monen Volkkarin jälkeen Toyota leiriin ja ai että sitä mielenrauhaa kun ei tarvitse joka aamu jännittää mitkä vikavalot seuravaaksi syttyy.
Aina olen ollut että hitto millään Toyotalla en kyllä ajele mut nyt olen alkanut itsekin harkita.
Itse siirryin monen Volkkarin jälkeen Toyota leiriin ja ai että sitä mielenrauhaa kun ei tarvitse joka aamu jännittää mitkä vikavalot seuravaaksi syttyy.
juu kun selviää ensin siitä hemmetin piipityskonsertista kun toybotaan laittaa virrat päälle.
Eipä oma kyllä piippaa kuin tasan kerran kun laittaa auton käyntiin. En tiedä mistä konsertista puhut?
Älä pilaa hyviä skenaarioita faktoilla
Omasta Korealaisesta saa konsertit asetuksista pois.Eipä oma kyllä piippaa kuin tasan kerran kun laittaa auton käyntiin. En tiedä mistä konsertista puhut?
Oletko katsonut mitä se piippaa? Siinähän voi olla joku varoituspiippaus ilmoittamassa ongelmasta. Ei ole normaalia tuollainen piippailu.Niin olisikin jokin yksittäinen mutta kun joka hemmetin kerta ihan turhaa vikinää, vaimokkeella siis 2022 mallinen hybrid corolla.
Vältän käyttöä.
Ei sovi minulle.
En turhaan avaudu lisää kun täällä näistä VAGgineista pitäisi kitistä.
Kyllähän se kaiketi sitten hiljenee kun istun pelkääjän paikalla :-D ehkä se vaan ei pidä minusta.Oletko katsonut mitä se piippaa? Siinähän voi olla joku varoituspiippaus ilmoittamassa ongelmasta. Ei ole normaalia tuollainen piippailu.
Kun ei kiinnosta, muu kuin foorumilla keksiä tekosyitä.Oletko katsonut mitä se piippaa? Siinähän voi olla joku varoituspiippaus ilmoittamassa ongelmasta. Ei ole normaalia tuollainen piippailu.
Nyt tuli vähän höpöhöpöäkin, ihmiset kovasti kirjoittaa faktoista vaikka kyse on omista mielikuvista. Väittäisin että aiemmin tuo 100-200tkm pitikin paikkansa, nykyisin eri juttu.Kun ei kiinnosta, muu kuin foorumilla keksiä tekosyitä.
Ymmärrän että ihmiset haluaa autoilta eri asioita, mutta mikään auto ei tarjoa kaikkea, aina on joku kompromissi.
Fakta on se että jos haluaa huolettomia kilometrejä 100-200tkm väliin käytetyllä autolla, niin vag se ei ole.
Fakta on että minkä tahansa merkkisen auton ostat niin varma ei voi olla että saa huolettomia kilometrejä. VAG vehkeillä tai toyotalla se on mahdollista mutta ei mitenkään varmaa.Fakta on se että jos haluaa huolettomia kilometrejä 100-200tkm väliin käytetyllä autolla, niin vag se ei ole.
Ehkä toi laturi anyway kannattaa vaihtaa, koska ei ikin huollettu. Pystyyköhän tähän autoo vaihtamaan joku tehokkaampi laturi esim 200A, kun tuo autohifi vaatis vähä lisää virtaa niin sen vaihtais vähän parempaan samalla?Laturista hiilet loppu? Voi varautua siihe et joku kerta matkanteko tyssää tienposkeen ku akku tyhjenee.
Ehkä toi laturi anyway kannattaa vaihtaa, koska ei ikin huollettu. Pystyyköhän tähän autoo vaihtamaan joku tehokkaampi laturi esim 200A, kun tuo autohifi vaatis vähä lisää virtaa niin sen vaihtais vähän parempaan samalla?
bkd 2tdiIhan ekana pitäisi tietää, mikä kone ja moottorikoodi.
Vakkarin kytkee normaalisti pois sen nappi/viiksi, jarrupolkimen mikrokytkin, kytkimen mikrokytkin (mikäli manuaalivaihteinen auto) sekä havaittu sutiminen/luisto. Ethän lepuuta jalkaa jarrulla/kytkimellä? Voit myös seurata välähtääkö jarruvalot kun vakkari tippuu pois, mikä indikoisi jarruvalokytkimen vikaan.Tutkin Audi TT:n vakionopeudensäädintä lisää.
- ei vikakoodeja
- auto toimii muuten täysin normaalisti mukaanlukien abs,eps,tcs
- ylämäessä vakionopeudensäädintä ei saa päälle, tippuu heti pois
- alamäessä melko usein se tipahtaa itse pois päältä.
Tulee mieleen joku kallistusanturi vika, mutta miksi se reagoi noin, kun muuten tosiaan kaikki toimii ok.
bkd 2tdi
Juu. Äsken kävin yleimittaril mittaamassa niin laturiin menee se 2pin liitin. Se pin 1 vissii se johon pitäs se heräte tulla ja pin 2 on mittariston valo yms. Pin 1 ei tullut mitään signaalia, vaikka auto oli sammutettuna tai käynnissä. Pin 2 tuli kokoajan 12v. Eli vissiin heräte vika? Johdot katki tai vastaavaa.Jos on oikeasti poppeja ja tehontarvetta, niin varmaan tältä suunnalta lähtisin kyselemään, että sopiiko ja sytyttääkö vikavaloja: VAG
Kun noissa normi latureissa on sitä ongelmaa, että sillä normaalilla moottorin kierrosnopeusalueella millä säkin tolla TDI:llä todennäköisesti jurnutat menemään, niin OEM VAG:n vähän isommalla laturilla (jos sellaista nyt olisi) et paljoa enempää tee. Myös SGR briteissä muistaakseni valmistaa noita "high idle output" latureita. Noillakin sitten tarkkana, isommissa kuin 270A pitää vaihtaa lyhkäisempää hihnaa yms.
Ja nämä oli normi vag harrastajan tietämyksellä, loput suosittelen kaivelemaan briteistä tai rapakon takaa autohifi-foorumeilta.
Juu. Äsken kävin yleimittaril mittaamassa niin laturiin menee se 2pin liitin. Se pin 1 vissii se johon pitäs se heräte tulla ja pin 2 on mittariston valo yms. Pin 1 ei tullut mitään signaalia, vaikka auto oli sammutettuna tai käynnissä. Pin 2 tuli kokoajan 12v. Eli vissiin heräte vika? Johdot katki tai vastaavaa.
ja vielä lisäyksenä kyl ton 140A laturin pitäs riittää kun tehonkulutus maksamissaan hetkellisesti 3kw paikkeilla. Jos jännitteet tippuu liikaa niin parantaa vaa akustoa.
Hmm. Ehkä mittarin sen sit väärä taval ei oo ollu ku vajaa vuoden kortti sen ajan oon opetellu noit hifi asennuksia ja auton huoltoja yms niin vähän opettelua onHeräte eli D+ on yleensä se 12v, joka on perinteisesti tullut mittaristolta hehkulampun lävitse. Kun laturi ei lataa, niin lamppu maadoittuu laturin kautta ja lamppu syttyy. kun laturi lataa, molemmilla puolella on sama jännite ja lamppu syttyy.
Itselläni hankaava ääni oli sen verran raju sekä kylmällä että lämpimällä koneella TPI:n mukaisesta balsamoinnista huolimatta, että päädyin vaihdattamaan jakopään.Itse lähtisin siitä, että jos jostain lähtee sellaista ääntä, joka aiheutuu hinkkaamisesta niin se hinkkaaminen yleensö kuluttaa myös jotain. Se ääni ei vaan kuulu sinne. Jossain vaiheessa jotain irtoaa liikaa jostain ja seurauksena on täystuho.
Kuten olen kirjoittanut, omaan DFSD koneeseen on nyt vaihdettu kaksi kertaa jakohihna ja ääni on edelleen läsnä kylmällä hihnalla/rullalla. Lämmetessään häviää. Osassa tapauksia kuuluu myös lämmettyään. Ne, joilla toi menee takuuseen niin ei muuta kun vaihdattaa sitä hihnaa niin kauan kunnes homma selkiää ja ääni lakkaa. Alkaa marmoritiskin miehetkin selvittää asiaa vähän toisella tarmolla, kun työtunteja hukkuu takuutöihin.
Tästä ei edes merkkiliikkeellä ole hyvää tietoa. Pelkkää mutuilua ja purkkapaikkaa. Vielä.
Mitä täällä on palstalaiset mieltä ku tosiaa vaihdettiin polttoainepumppu tuoho seattiin koska edellinen hajos ja nyt tää uus pumppu pitäny alusta lähtien 50 - 60 km/h ja 80kmh vauhdin hujakoilla kovaa huminaa.. (toimii muuten täysin normaalisti) Tosiaan tarvikepumppuhan siihen vaihdettiin koska alkuperäinen ois ollu nii julmetun kallis. Huollossa sanottiin että tarvikepumput pitää kovempaa mekkalaa ku alkuperäinen pumppu. Ja se ääni tulee ku se nostattaa polttoainepaineet. Onko tosiaa asia näin?
Tuskinpa ääni tulee bensapumpusta. Ei sen ääntä pitäis kuulua mitenkään auton sisälle. Vai onko nyt kyse 80-luvun volkkarista? Oisko sielä jäänyt joku laittamatta paikoilleen ja humina tulee ihan muualta..
Sen enempää VAG:ta puolustelematta pitää sanoa, että 20 vuotta vanhan auton kanssa saa varautua just tuollaiseen. Oli merkki sit mikä tahansa.2004 Seat Cordoba on. Kyllä se bensapumpun humina on. Sen verran autoista tiedän että sen tunnistan. Ei mikään muu osa autossa humise tolleen ja kuuluukin oikeasta osoitteesta takapenkin alta. Minunkin mielestä vähän erikoista ku pitää niin kovaa ääntä mutta pumppu on uusi niin ehkä se vaan kuuluu asiaan en tiiä. Tämmösiä nä vagit on. Aina saa ihmetellä jotaki eikä huollotkaa välttämättä oireita poista =D
Ainaki etulokari vaihdettu/maalattu?Joo mää en oo ihan vielä vaa valmis luopumaan tuosta yksilöstä ku se on muuten tosi hyvässä kunnossa. Mitään vikavaloja oo palsnu aikoihin ja obd muisti ollu pitkään ihan tyhjä vikakoodeista. Ja pelleiltään käsittämättömän hyvässä kunnossa tuon ikäiseksi autoksi. Laitan pari kuvaa nii epäilen että ei kukaan mielellään paalais vielä tätä yksilöä.
Joo mää en oo ihan vielä vaa valmis luopumaan tuosta yksilöstä ku se on muuten tosi hyvässä kunnossa. Mitään vikavaloja oo palsnu aikoihin ja obd muisti ollu pitkään ihan tyhjä vikakoodeista. Ja pelleiltään käsittämättömän hyvässä kunnossa tuon ikäiseksi autoksi. Laitan pari kuvaa nii epäilen että ei kukaan mielellään paalais vielä tätä yksilöä.
Joo siinä kävi semmonen hommavuonna 2021 että autohuollossa automekaanikoksi opiskelevan harjottelijan annettii vaihtaa nuo sivuvilkku-umpiot nii se oli sotkenu koko pellin jollai liima mönjällä ja ne joutu maalauttamaan mulle molemmat lokarit ilmaseksi en valita kylläAinaki etulokari vaihdettu/maalattu?
Joutu myllyttämään/ hiomaan ja maalas ruiskullakummatki lokarit automaalaamossa. Mulle tuli maksamaan 0€Joo siinä kävi semmonen hommavuonna 2021 että autohuollossa automekaanikoksi opiskelevan harjottelijan annettii vaihtaa nuo sivuvilkku-umpiot nii se oli sotkenu koko pellin jollai liima mönjällä ja ne joutu maalauttamaan mulle molemmat lokarit ilmaseksi en valita kyllä
Täällä oli puhetta jakohihnan ääntelystä. Itsellä kuuluu apulaitehihnan luota korkeataajuuksinen "whirrrr". Ääni kuulostaisi tulevan aika alhaalta, eli ilmastoinnin kompuran tai hihnankiristimen luota. Muistelen talvella joskus kuulleeni äänen, mutta se unohtui sen jälkeen. Jakohihna tehty alle vuosi sitten ja laturi uusittu aiemmin kesällä, jolloin pyörittelin sormilla kaikki rullat läpi. Ääni erottuu vain lämpöisenä, kun ympärillä ei ole muuta melua.
Yritin ottaa videota, mutta ei tuo korkea ääni hirveän tarkkaan erotu. Ehkä lopussa kuuluu paremmin, kun kamera siirtyy ylöspäin. Kiristimen rullaa näyttäisi saavan kympillä, eli ei olisi kallis kokeilu vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä, kun pitää muutenkin kaivaa pohjamuovi pois. Edellisessä Passatissa hihnankiristin äänsi kylmänä ja aika hyvin korvalla paikansi, mistä osasta ääni tulee.
Tai sitten tuo on vain normaali ääni hihnalle ja rullille. Satuin vain huomaamaan, kun auto oli käynnissä parkissa
Jotenkin näitä ihmeellisiä ongelmia vain tuntuu olevan näissä klonkswageneissa ihan suhteettoman paljon, muihin merkkeihin verrattuna. Onhan nämä tietenkin myös tosi yleisiä autoja, että voi olla osittain senkin luoma harha, että näitä vain on paljon ja vioista sen takia myös kuulee paljon.Sen enempää VAG:ta puolustelematta pitää sanoa, että 20 vuotta vanhan auton kanssa saa varautua just tuollaiseen. Oli merkki sit mikä tahansa.
Kannattaa varmaan jossain kohdin miettiä, miten paljon rahaa ja vaivaa kannattaa tuollaiseen kotteroon kaataa. Siinä säästää omaa mielenrauhaakin aika paljon, kun on joku tuoreempi auto alla.
Itse ajaisin turhia murehtimatta niin kauan kuin liikkuu ja sitten vaan paaliin.
Autojen määrä kyllä vahvasti vaikuttaa. Se on myös hyvä asia, todennäköisesti jollakin muullakin on jo aikaisemmin ollut sama vika ja juttua ja tipsejä on tarjolla, ei tarvitse aina välttämättä kaikkea alusta asti itse keksiä ja ihmetellä.Onhan nämä tietenkin myös tosi yleisiä autoja, että voi olla osittain senkin luoma harha, että näitä vain on paljon ja vioista sen takia myös kuulee paljon.