VAG autojen monet ongelmat

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 134
Kaikkea paskaa ne kehtaakin asiakkaalle syöttää. Ei tasan hajota mitään vaikka ampeeritunnit olisivat pikkaisen pielessä. Pidemmän päälle voi vähän lyhentää akun ikää mutta mitään mekaanista vahinkoa ei varmasti aiheuta.
Äläpä. Akkuhan tuosta ylilataamisesta ekana kärsisi. Ei reilu 10% ylilataus saa laturia leikkaamaan kiinni savujen kera. Toki jos tuosta lähtee riitelemään, niin mitäpä siinä voi tehdä.

Onneksi työkalut pysyvät sen verran käsissä, että saa laturin vaihdettua nopeasti itse. 265€ ei lopulta ole paha hinta uudesta laturista, kun vanhalla oli jo kilsojakin. Tällä hetkellä eniten vituttaa 105€ turha kustannus sijaisautosta ja 30€ taksikulut. Onneksi huomenna on tilipäivä...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 936
No siis jos laturi hellekeleillä lataa jatkuvasti täydellä teholla niin voihan se laakereiden päälle käydä. mutta ei se väärästä akusta tai akun koodauksesta kyllä johdu :D
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 860
Toki jos tuosta lähtee riitelemään, niin mitäpä siinä voi tehdä.
Menitkö sitten myöntämään, että olet itse koodaillut latauksenhallintaa? Tässä vaiheessa myöhäistä, mutta itse olisin kyllä heittäytynyt tyhmäksi ja kertonut auton olleen myyntihetken mukaisessa kunnossa ja jos koodauksessa on jotain mätää niin se ei ole nykyisen omistajan syy tahi ongelma. Lievempi kusetus se olisi kuin tuo niiden paskapuhe.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 134
Menitkö sitten myöntämään, että olet itse koodaillut latauksenhallintaa? Tässä vaiheessa myöhäistä, mutta itse olisin kyllä heittäytynyt tyhmäksi ja kertonut auton olleen myyntihetken mukaisessa kunnossa ja jos koodauksessa on jotain mätää niin se ei ole nykyisen omistajan syy tahi ongelma. Lievempi kusetus se olisi kuin tuo niiden paskapuhe.
Vaihdoin akun talvella, niin olisi ollut vaikea valehdella. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä 80Ah sinne tuli. OBD11:llä syötin kyllä tarkasti 70Ah.
 
Liittynyt
09.12.2019
Viestejä
9
Vaihdoin akun talvella, niin olisi ollut vaikea valehdella. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä 80Ah sinne tuli. OBD11:llä syötin kyllä tarkasti 70Ah.
OBD11 sovelluksen historiatietoihin jää muistiin akun koodaus. Vaihdoin muutama vuosi sitten akun ja koodasin tämän, tämä näkyy vielä historiatiedoissa. Mutta en kyllä usko että tällä olisi vaikutusta laturin hajoamiseen, vaikka tiedot olisi väärin. Siinä olisikin merkkihuollolla selitettävää, jos tuolla näkyy että olet akun oikein koodannut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 573
Vaihdoin akun talvella, niin olisi ollut vaikea valehdella. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä 80Ah sinne tuli. OBD11:llä syötin kyllä tarkasti 70Ah.
Noista adaptaatioista taitaa järjestelmään jokin jälki/logi jäädä, eli kai tuossa olisi vielä mahdollisuus niitä koittaa kaivella ja saada selville onko ollut oma moka vai olisiko huoltofirma mennyt ruuvaamaan, ettei tarvitsisi enää korjauksia maksella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 879
Miten ne kehtaa.

Mulla oli edellisen omistajan jäljiltä saman ikäisessä golfissa 73Ah AGM koodauksella 55Ah nestekenno akku eikä mitään dramaattista tapahtunut.

Toki se akku oli huonossa kunnossa, start stop ei toiminut koskaan ja muutaman kerran loppui virta kesken. Mutta mitään ei särkynyt
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
245
Taattua VAG-konsernin laatua ja timanttista asiakaspalvelua, unohtamatta asiakasta joka ottaa paskaa vastaan lapio tolkulla koska mikään muu auto ei tarjoa niitä ominaisuuksia kun 6v vanha octavia. :facepalm:

Nooh, saadaan ainakin viihdettä keskusteluun yhden käyttäjän seikkailuista.
 
  • Tykkää
Reactions: B12
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Luulisi, että sillä premium-hinnalla saisi edes laadukasta huoltoa ja palvelua, mutta K-auton osalta ei kyllä ainakaan saa. Yritän jatkossa kiertää kaukaa ja toivottavasti muistan hankkia muun merkkisiä autojakin.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
36
Luulisi, että sillä premium-hinnalla saisi edes laadukasta huoltoa ja palvelua, mutta K-auton osalta ei kyllä ainakaan saa. Yritän jatkossa kiertää kaukaa ja toivottavasti muistan hankkia muun merkkisiä autojakin.
Ite hyppäsin kans monen Volkkarin jälkeen Toyota leiriin eikä ole kyllä päivääkään kaduttanut, vaikkei nyt mitään ihmeellistä Volkkareissakaan ollut. Niillä ajaessa vaan oli aina sellainen pelko milloin mittaristo joulukuusena yms.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 134
Skodassa on nyt uusi laturi. Oli aika perseestä vaihtaa, kun ei mahtunut yläkautta ja alhaalta piti purkaa ja siirtää kaikkia romuja pois.

Heti lähti lataamaan varsin vajaata akkua 70 ampeerin virralla, joka väheni tasaisesti, kun akku alkoi tulla täyteen. Edelleen välillä käynnistyksen jälkeen jännite pomppi 12-15 voltin välillä, mutta enää se ei pomputa kierroksia. Livedatasta myös näkee, että käsky jännitteen nostoon tulee Gatewaylta, eli voi olla joku laturin toiminnan testi tms? Tilasin kaiken varalta vielä uuden akun valvontamoduulin, kun aiemmin lukemat näyttivät erikoisilta ja uusi osa maksaa 20€.

Autossa oli Hedin Certified -takuuta vielä jäljellä, kun laturi kosahti. Hedin pesi kätensä, koska väitti minun koodanneen akun kapasiteeksi 80Ah, vaikka se oli 70Ah. Sanoivat, että tämä sai laturin hirttämään kiinni. Katsoin OBD11:n historiaa ja todellakin olin vahingossa näpytellyt akun kapasiteeksi 80Ah. Ainut vain, että olin korjannut virheeni tasan 19 sekunnin päästä, kun uusi 70Ah koodaus oli lyöty päälle. Että mitähän helvettiä. Onko Hedin tarkoituksella yrittänyt kaivaa historiasta jonkun pienen jutun, jonka avulla pesi kätensä? Taidan mennä huomenna raivoamaan paikan päälle.

1719773520214.png


1719773539779.png
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 860
Onko Hedin tarkoituksella yrittänyt kaivaa historiasta jonkun pienen jutun, jonka avulla pesi kätensä?
Ei Hedin näe sinun diagnostiikkamokkulasi historiatietoja. Auto ei tuollaisista historiaa ainakaan minun tietääkseni tallentele vaan huolto pystyy näkemään ainoastaan sen hetkisen arvon.

Tosin akun latauksests tallentuu historiaa, enpä ole koskaan tullut kaivaneeksi olisiko siellä jossain myös tallennettu kapasiteetti, epäilen kuitenkin ettei ole.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 574
Kaikkea paskaa ne kehtaakin asiakkaalle syöttää. Ei tasan hajota mitään vaikka ampeeritunnit olisivat pikkaisen pielessä. Pidemmän päälle voi vähän lyhentää akun ikää mutta mitään mekaanista vahinkoa ei varmasti aiheuta.
Kunpa Hedin olisi käyttänyt syyttelyyn menevän ajan ongelman analysointiin ja korjaukseen. Vähän outo lähtökohta hakea ensisijaisesti jotain keinotekoista syytä jotta saadaan pestyä kädet.
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
791
Yrittiköhän minulla -21 Skoda suojella jotenkin laturia: 3v iässä akku sanoi sopimuksen irti(missäs muuallaakaan kun kesälomareissulla). 1600km ajettu määräpäähän ja eipä vaan auto lähtenyt yllättäin käyntiin. Hinuri kävi boosterin kanssa ja mitattiin että lähti lataamaan. Ostin sit CTEK laturin ja latasin akun täyteen kun kävin jossain autohuollossa tarkistuttaa akun ja niiden testeri näytti ok mutta akku kaipaa latausta.

No akun latauksen jälkeen OBD:llä seurattuna auto ei ladannut akkua ollenkaan vaan imi sen taas tyhjäksi. Uuden akun sitten löysin ja sillä homma lähti pelaamaan.

Mitä lienee muka auto tiesi akusta mitä testeri ei nähnyt ja ei ladannut sitä?
Vai, oliko joku vikatilanne mikä selvi uuden akun koodauksen myötä ja taas sitten lataa?

Edit: jotain sähkövikaa kans tässä lisäksi: sisätilan taaemmat valot palaa aina kun auto on ei-lukittuna, ajaessa yms. Täytyypä tosta seuraavassa huollossa mainita, josko vaikka saisivat korjattua ja ehkä leasing yhtiö kans sen haluaa korjata.
 
Viimeksi muokattu:

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 394
Eikös näissä uudemmissa Audeissa pitänyt olla jo paremmat männät ja männänrenkaat jotka estivät älyttömän öljynkulutuksen? :hmm:


-Edellisen omistajan mukaan kuluttaa öljyä 1L/1000km, virallista öljyn kulutusmittausta ei ole tehty.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 936
korjaamolle tuli alle 30tkm ajettu tsi golffi (mk8) joka tuprutteli sinistä käynnistyksen jälkeen ihan hyvästi.

sellasia vehkeitä. ja joku näitä vielä ostaa. ilmeisesti viallisia ei vaan ole tarpeeksi..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 410
Eikös näissä uudemmissa Audeissa pitänyt olla jo paremmat männät ja männänrenkaat jotka estivät älyttömän öljynkulutuksen? :hmm:


-Edellisen omistajan mukaan kuluttaa öljyä 1L/1000km, virallista öljyn kulutusmittausta ei ole tehty.
2014 tullut uuden malliset männät ja renkaat. Sen jälkeen tiettävästi ei oo ollut ongelmia. Aika moneen tuon ikäiseen myös 2014 jälkeen vaihdettu niitä mäntiä tai koko moottoreita uusilla männillä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 970
korjaamolle tuli alle 30tkm ajettu tsi golffi (mk8) joka tuprutteli sinistä käynnistyksen jälkeen ihan hyvästi.

sellasia vehkeitä. ja joku näitä vielä ostaa. ilmeisesti viallisia ei vaan ole tarpeeksi..
Ei varmaan koskaan millään muulla merkillä oo tapahtunnu samaa?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 860
Eikös tuon ikäluokan 1.8tfsi ole juuri niitä pahimpia öljynsyöjiä?
Tuossa on kyllä gen3 moottori jossa pitäisi olla paremmat öljyrenkaat vuosimallista riippumatta.

Mutta mistäs noista tietää, jos ei ole vaikka jaksettu vaihtaa öljyjä ajallaan niin kaiken saa rikki, varmasti tukkeutuu öljyrenkaat tuostakin jos kovin yrittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 879
Tuossa on kyllä gen3 moottori jossa pitäisi olla paremmat öljyrenkaat vuosimallista riippumatta.

Mutta mistäs noista tietää, jos ei ole vaikka jaksettu vaihtaa öljyjä ajallaan niin kaiken saa rikki, varmasti tukkeutuu öljyrenkaat tuostakin jos kovin yrittää.
Niin tai voihan siinä olla joku ihan muukin vika, esim huohottimen PCV venttiilissä.

Ei se öljyn palaminen ole automaattisesti aina yksi ja sama vika.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 394
Vuosimalli näyttää olevan 2013?

Eikös tuon ikäluokan 1.8tfsi ole juuri niitä pahimpia öljynsyöjiä?

Oliko se nyt soikeat männät vai jumittavat männänrenkaat joka tuon aiheutti.
Pahimmat öljysyöpöt olivat mielestäni 2008-2011 TFSI-koneet, sen jälkeen piti tulla uudistuneet männät ja renkaat isommilla aukoilla.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 860
Pahimmat öljysyöpöt olivat mielestäni 2008-2011 TFSI-koneet, sen jälkeen piti tulla uudistuneet männät ja renkaat isommilla aukoilla.
Tosi monesti on kova hinku lokeroida vuosimalleja mutta se ei ole kyllä kovin hyvä tapa tässä tapauksessa. Nyrkkisääntönä gen2 moottorit suttapaskaa ja gen3 ihan ok. Ekat gen3 moottorit tuli jo 2012 lopulla ja toisaalta vielä muistaakseni jopa 2015 autossa on nähty gen2 moottori.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 944
Viestejä
4 293 985
Jäsenet
71 748
Uusin jäsen
karja-evakko

Hinta.fi

Ylös Bottom