VAG autojen monet ongelmat

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 128
Kaikkea paskaa ne kehtaakin asiakkaalle syöttää. Ei tasan hajota mitään vaikka ampeeritunnit olisivat pikkaisen pielessä. Pidemmän päälle voi vähän lyhentää akun ikää mutta mitään mekaanista vahinkoa ei varmasti aiheuta.
Äläpä. Akkuhan tuosta ylilataamisesta ekana kärsisi. Ei reilu 10% ylilataus saa laturia leikkaamaan kiinni savujen kera. Toki jos tuosta lähtee riitelemään, niin mitäpä siinä voi tehdä.

Onneksi työkalut pysyvät sen verran käsissä, että saa laturin vaihdettua nopeasti itse. 265€ ei lopulta ole paha hinta uudesta laturista, kun vanhalla oli jo kilsojakin. Tällä hetkellä eniten vituttaa 105€ turha kustannus sijaisautosta ja 30€ taksikulut. Onneksi huomenna on tilipäivä...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 932
No siis jos laturi hellekeleillä lataa jatkuvasti täydellä teholla niin voihan se laakereiden päälle käydä. mutta ei se väärästä akusta tai akun koodauksesta kyllä johdu :D
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 857
Toki jos tuosta lähtee riitelemään, niin mitäpä siinä voi tehdä.
Menitkö sitten myöntämään, että olet itse koodaillut latauksenhallintaa? Tässä vaiheessa myöhäistä, mutta itse olisin kyllä heittäytynyt tyhmäksi ja kertonut auton olleen myyntihetken mukaisessa kunnossa ja jos koodauksessa on jotain mätää niin se ei ole nykyisen omistajan syy tahi ongelma. Lievempi kusetus se olisi kuin tuo niiden paskapuhe.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 128
Menitkö sitten myöntämään, että olet itse koodaillut latauksenhallintaa? Tässä vaiheessa myöhäistä, mutta itse olisin kyllä heittäytynyt tyhmäksi ja kertonut auton olleen myyntihetken mukaisessa kunnossa ja jos koodauksessa on jotain mätää niin se ei ole nykyisen omistajan syy tahi ongelma. Lievempi kusetus se olisi kuin tuo niiden paskapuhe.
Vaihdoin akun talvella, niin olisi ollut vaikea valehdella. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä 80Ah sinne tuli. OBD11:llä syötin kyllä tarkasti 70Ah.
 
Liittynyt
09.12.2019
Viestejä
9
Vaihdoin akun talvella, niin olisi ollut vaikea valehdella. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä 80Ah sinne tuli. OBD11:llä syötin kyllä tarkasti 70Ah.
OBD11 sovelluksen historiatietoihin jää muistiin akun koodaus. Vaihdoin muutama vuosi sitten akun ja koodasin tämän, tämä näkyy vielä historiatiedoissa. Mutta en kyllä usko että tällä olisi vaikutusta laturin hajoamiseen, vaikka tiedot olisi väärin. Siinä olisikin merkkihuollolla selitettävää, jos tuolla näkyy että olet akun oikein koodannut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 562
Vaihdoin akun talvella, niin olisi ollut vaikea valehdella. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä 80Ah sinne tuli. OBD11:llä syötin kyllä tarkasti 70Ah.
Noista adaptaatioista taitaa järjestelmään jokin jälki/logi jäädä, eli kai tuossa olisi vielä mahdollisuus niitä koittaa kaivella ja saada selville onko ollut oma moka vai olisiko huoltofirma mennyt ruuvaamaan, ettei tarvitsisi enää korjauksia maksella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 873
Miten ne kehtaa.

Mulla oli edellisen omistajan jäljiltä saman ikäisessä golfissa 73Ah AGM koodauksella 55Ah nestekenno akku eikä mitään dramaattista tapahtunut.

Toki se akku oli huonossa kunnossa, start stop ei toiminut koskaan ja muutaman kerran loppui virta kesken. Mutta mitään ei särkynyt
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
228
Taattua VAG-konsernin laatua ja timanttista asiakaspalvelua, unohtamatta asiakasta joka ottaa paskaa vastaan lapio tolkulla koska mikään muu auto ei tarjoa niitä ominaisuuksia kun 6v vanha octavia. :facepalm:

Nooh, saadaan ainakin viihdettä keskusteluun yhden käyttäjän seikkailuista.
 
  • Tykkää
Reactions: B12
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Luulisi, että sillä premium-hinnalla saisi edes laadukasta huoltoa ja palvelua, mutta K-auton osalta ei kyllä ainakaan saa. Yritän jatkossa kiertää kaukaa ja toivottavasti muistan hankkia muun merkkisiä autojakin.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
36
Luulisi, että sillä premium-hinnalla saisi edes laadukasta huoltoa ja palvelua, mutta K-auton osalta ei kyllä ainakaan saa. Yritän jatkossa kiertää kaukaa ja toivottavasti muistan hankkia muun merkkisiä autojakin.
Ite hyppäsin kans monen Volkkarin jälkeen Toyota leiriin eikä ole kyllä päivääkään kaduttanut, vaikkei nyt mitään ihmeellistä Volkkareissakaan ollut. Niillä ajaessa vaan oli aina sellainen pelko milloin mittaristo joulukuusena yms.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 730
Viestejä
4 295 882
Jäsenet
71 697
Uusin jäsen
taaplaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom