Abs-anturi mennyt rikki Passatista takaa. Ei ajoa estä, mutta mittaristo on kuin joulukuusi ja 3/4 ajoavustimista pois pelistä. Uusi osa tilattu ja sinänsä tuo varmaan teoriassa helppo vaihtaa, mutta katsotaan käytännössä, miten kymmenen vuotta vanha kuusiokolopultti aukeaa ja lähteekö anturi kolostaan rikkomatta. Takalaakerit vaihdoin pari vuotta sitten ja ei tekisi mieli niitä huvikseen lähteä uudestaan purkamaan, jos homma ei mene kuin stömsöössä. Pitäisi sitten ostella uudet napapultit ja jarrusatulan kannakkeen pultit. Kaikki kuitenkin ns. kertakäyttöisiä venypultteja.
Tänään oli sauma ottaa anturin vaihto työn alle ja lähtihän se irrotusöljyn ja kärsivällisen nitkuttelun avulla. Uusi anturi paikalleen, vikakoodien nollaus ja vaikuttaisi tulleen kuntoon.
Sellainen jännä asia tuli todettua samalla, että autossa on ollut pidemmän aikaa ongelmaa kevyessä kiihdytyksessä, kun auto ei ole kiihtynyt ikään kuin tasaisesti vaan hieman takellellen ja kierroslukumittari on noussut "portaita". Autoon vaihdettiin viime vuonna vauhtipyörä ja kytkin, eikä noilla ollut mitään vaikutusta. Epäilin jopa mekatroniikkaa, vaikka itse vaihtotapahtumat olivat aivan sileät. Mutta nyt kun tuo abs-anturi oli pois pelistä (ja samalla puolet muistakin auton ominaisuuksista), niin tuo takeltelu hävisi täysin. Toivon, että johtui tuosta rikkoutuneesta anturista, mutta jos ei, niin sitten jossain on joku muu anturi tms., joka haraa vastaan kiihdyttäessä. Vikakoodeja ei ole ollut koko aikana, eikä tuo ole näkynyt livedatassa.