Olet silloin onnekas, jos teillä ei siis tuputettu uskontoa maailmankuvana teini-ikään asti. Itse elin erittäin kristillisessä perheessä, jossa maailmankuva rakennettiin vahvasti uskonnon varaan, ja tällä oli luonnollisesti suuria vaikutuksia vielä aikuisiälläkin, koska maailmankuva, identiteetti yms. rakentuu pitkälle jo ennen aikuisuutta.
Minullakaan ei ole mitään niitä tavallisia kristillisiä yms. muita uskovaisia vastaan, jotka tekee sen kasvatuksen modernisti, eikä pakkosyöttämällä. Ne jotka pakkosyöttää uskonnon niillekkin teineille, jotka eivät koskaan ole saaneet henkilökohtaista uskon kokemusta, tekevät vain hallaa nuorelle, kun identiteetti ei rakennu täysin sisäsyntyisten asioiden varaan. Vastaavia kokemuksia on paljon lähipiirissäni.
Minä olen sisäsyntyisesti agnostikko / ateisti, minkäänlaista yhteyttä jumalaan tai uskomiseen en ole koskaan kokenut, vaikka jumalan sanaa ja saarnaa on tullut kuultua satoja tunteja. Arvelen että uskominen ja uskovaisuus on jossain määrin sisäsyntyistä, jotku kokee sen yhteyden, jotku ei vaikka kuinka sitä tuputetaan. Minulla on myös hedonistin genetiikka, joka sotii uskovaisten arvoja ja elämäntyyliä vastaan.