Kiinnostaisi tietää, kuinka moni kristitty edes tietää, mikä perisynti Raamatun mukaan oli. Ei, se ei ollut kielletyn omenan syöminen. Jahve suuttui siitä, että omenan syömisen seurauksena ihminen oli nyt kuin jumala ja alkoi erottamaan oikean ja väärän toisistaan. Ja moniko tietää, että rangaistukseksi Jahve kirosi naiset himoitsemaan miehiä ja kaupanpäälle kärsimään synnytyskivuista.
Nuo raamatun ja muiden uskontojen tarinat on vaan luonnon ja elämän antropomorfisointia. Ihmiset vanhaan aikaan oli tietämättömiä, joten ne ei tiennyt että jos ne esimerkiksi söi jonku psykedeelisen hedelmän (jos tarkkoja ollaan, raamatussa ei sanottu että se oli omena), että ne päänsisäiset äänet ja hallusinaatiot ei tule joltain näkymättömältä superolennolta, vaan ne johtuu huumeiden tai skitsofrenian aiheuttamista aivohäiriöistä.
Ja kun ihmisten aivot kehittyi siihen pisteeseen että me tulimme tietoiseksi pahuudesta ja hyvyydestä, alkoi tietysti tapahtumaan pahoja asioita, ja ihmiset koki että heidät potkaistiin ulos paratiisista, ja joku näkymätön superolento alkoi rankaisemaan heitä. Ne luuli että kun ihmisiä kuoli, se oli rangaistus jumalalta, ja jumala vaatii aina silloin tällöin että ihmisiä tai elämää uhrataan.
Siitä ihmiset sai sen ajatuksen, että me voisimme uhrata eläimiä sille näkymättömälle jumalalle, että jos se ehkä rauhoittuisi sillä tavalla, ja se ei tapa meitä, koska me tuomme sille uhreja. Siksi raamatussakin on paljon eläinuhrausta, ja raamatussa lukee että jumala tykkää palavan lihan tuoksusta.
"Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: »Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, " (1 Moos. 8:20)
Ei siinä mitään, itsekin tykkään paistetun lihan tuoksusta.
Myöhemmin kohdassa Jesaja 1:11+13 hän oli kuitenkin saanut tarpeeksi, ja hän ei enää tykännyt eläinuhrien tuoksusta:
"Mitä minä kostun teidän ainaisista uhreistanne, sanoo Herra. – Olen saanut kyllikseni polttouhreista, pässeistä ja syöttiläiden rasvasta, ei minua miellytä vuohien, ei mullien eikä karitsojen veri."
"Lakatkaa jo tarjoamasta turhia uhrejanne, minä inhoan niiden savua! Uusikuu ja sapatti, kokoukset ja juhlat – minä en siedä teidän pyhiä juhlianne ja pahoja tekojanne."