Ei välttämättä, ja tällaisissa muissa kysymyksissä ei välttämättä ole sitä ongelmamuuttujaa, että aikooko vastaaja oikeasti käydä äänestämässä vai ei. Ehdokkaiden kannatusgalluppeihin sisältyy monenlaisia potentiaalisesti vääristäviä tekijöitä, joista toi on yksi. Ja sitten jos gallupin mukaan ero ehdokkaiden välillä on tyyliin prosentti-pari tai vähemmän, niin se ei kyllä kerro yhtään mitään.
ABC:n uudessa isossa gallupissa Harris johtaa valtakunnallisesti +4, mikä kyllä voi ollakin aika lähellä totuutta, koska tuota luokkaa sen LUULISIKIN olevan, mutta eihän sekään paljon mitään merkkaa koska vaalit ratkaistaan vaa'ankielivalloissa. Merkkaa se sen verran, että Harrisin lähtökohdat koko paskan voittamiseen on ihan hyvät jos haluaa tuota galluppia tulkita. Mutta ei se yksinään aiheuta suuria riemunkiljahduksia sinänsä.
Minä sen sijaan tulkitsen ennakkoäänestyskäyttäytymistä siten, että Harrisilla on hyvä meininki.
Minkä perusteella sä tulkitset että ennakkoäänestyksen perusteella Harrisilla menee hyvin? Mitä itse olen aiheesta lukenut niin ennakkoäänet ei poikkea niin paljoa edellisistä vuosista että niistä voisi tehdä mitään johtopäätelmiä.
Mua oikeasti siis kiinnostaa jos oon missannut jotain. Tarkennuksena mua ei kiinnosta henkilökohtainen analyysi vaan ne luvut mihin analyysi perustuu.