• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

USAn presidentinvaalit 2024

Jos voittaa niin horinat loppuu veitsellä leikaten ja kaikki kunnossa. Kuten 8v sitten.
Ei ne kyllä loppunut silloinkaan, Trumphan väitti että niissäkin vaaleissa olisi ollut jotain vilppiä ja nimitti oikein komission (Presidential Advisory Comission on Election Integrity) tutkimaan sitä. Komissio sitten vaan lopetti homman vähin äänin kun vähemmän yllättäen ei löytynyt mitään. Jonkinlainen pakkomielle tämä vaalivilppi tuntuu Trumpille olevan kun taisi 2015 jo Republikaanien esivaalistakin (jonka senkin voitti) esittää näitä väitteitä.

Tahallista väärinymmärtämistä toki puolin ja toisin on harjoitettu riippumatta puhujan iästä jo pitkään. Itse mieluummin katson mitä oikeasti todennäköisesti sanottiin sen sijaan että lähtisin piilottelemaan mihinkään seniiliksi nimittely taakse tms. En esimerkiksi sitä Trumpin bloodbath-kommentista aiheutunutta mediakohua puolustelisi ollenkaan kun siinä oli selvää että konteksti oli autoteollisuudessa.
No laitan sen takia hyvin paljon ikääntymisen piikkiin, koska tämä on ainakin omasta kokemuksesta noudattaa samaa kaavaa ikääntyvien ihmisten kohdalla, eli asioita on vaikea pukea sanoiksi ja muodostaa harkittua sekä koherenttia ulosantia. Tällöin vaikka tarkoitusperä olisi hyvä, ulosanti on monesti hyvin suorasukkaista. Herkkähipiäinen ihminen ottaa sen helposti henkilökohtaisesti, eikä osaa nähdä kokonaisuutta, eli ollaan tekemisissä ikääntyvän ihmisen kanssa, jonka filtteröinti pettää ikääntymiseen liittyvistä ymmärrettävistä syistä.

Puolin ja toisin konteksti menettää enemmän ja enemmän merkityksensä ja tahallinen väärinymmärtäminen lisääntyy. Ei sillä, etteikö Trumpin olemassaolo politiikassa olisi moninkertaistanut tätä syvempää railoa, Trump on varmaan puhunut koko ikänsä ilman filtteriä. (ylimielinen rikas poika, joka kuvittelee olevansa maailman keskipiste "syndrooma")

Viimeksi muokattu:
Ja taas valehdellaan. Koomikko kutsui Puerto Ricoa roskasaareksi. Mies ei missään vaiheessa maininnut puertoricolaisia.

Tiesi tai ei, on täysin itsestäänselvää ettei Trump olisi antanut tuolle vitsille siunausta. Mitä taas uskomisiin tulee niin Trumpin ei tarvitse vakuuttaa Kamala/demokraatti-kiihkoilijoita jotka tätä asiaa synteettisesti pitää pinnalla.
Puerto Ricossa asuu todennäköisesti puertoricolaisia joten saivartelua se että sillä ei olisi tarkoitettu sieltä kotoisin olevia henkilöitä.

Jälleen uusi tunnettu republikaani ilmoittaa tuestaan Harrisille, tällä kertaa Arnold Schwarzenegger:

I will always be an American before I am a Republican. That’s why, this week, I am voting for Kamala Harris and Tim Walz.

Helpompaa toki Arskalle, kun on fuck you massit tilillä eikä tarvitse pelätä pikkumaisen johtajan kostoa. Moni muu reppana myötäilee ja polvistuu painostuksen edessä vaikka onkin sanonut pitävänsä Trumpia ties minä Hitlerinä tms.

Jaksoin noin puoleen väliin kun tuli "there are all these pointless wars, Ukraine versus Russia it's like bad soccer games, who even cares" niin meni video kiinni. Vaikka sinänsä olen ok sen kanssa että mistä tahansa voi lausua huumoria, niin tulee raja vastaan että kuinka paljon haluaa altistua moraalittomille idiooteille. Tämä on aika alkeellinen kansakunta, siihen vielä se että 50% kansasta on keskimääräistä tyhmempiä niin alkaa valkenemaan että miten nämä jutut resonoi siellä niin hyvin ja miksi jenkit ja ryssät alkaa jollain absurdilla tavalla löytämään toisiaan.

Jälleen uusi tunnettu republikaani ilmoittaa tuestaan Harrisille, tällä kertaa Arnold Schwarzenegger:

Helpompaa toki Arskalle, kun on fuck you massit tilillä eikä tarvitse pelätä pikkumaisen johtajan kostoa. Moni muu reppana myötäilee ja polvistuu painostuksen edessä vaikka onkin sanonut pitävänsä Trumpia ties minä Hitlerinä tms.

Kohta varmaan kuullaan Trumpilta kuinka se vihaa Arnoldia :D

Jaksoin noin puoleen väliin kun tuli "there are all these pointless wars, Ukraine versus Russia it's like bad soccer games, who even cares" niin meni video kiinni. Vaikka sinänsä olen ok sen kanssa että mistä tahansa voi lausua huumoria, niin tulee raja vastaan että kuinka paljon haluaa altistua moraalittomille idiooteille. Tämä on aika alkeellinen kansakunta, siihen vielä se että 50% kansasta on keskimääräistä tyhmempiä niin alkaa valkenemaan että miten nämä jutut resonoi siellä niin hyvin ja miksi jenkit ja ryssät alkaa jollain absurdilla tavalla löytämään toisiaan.
No ei Trumppikaan siitä tykännyt.

No ei Trumppikaan siitä tykännyt.

Niin, eiköhän Trumpilla ole tässä kohtaa parempaakin tekemistä kuin mikromanageroida jotain "koomikoita". Mutta jokuhan ne sen jutut oli käsikirjoittanut, ja en itse asiassa usko että oli tyypin omaa käsialaa se että ilmaisee esim. "Ukraine versus Russia" eikä "Russian invasion of Ukraine" tms.

Niin, eiköhän Trumpilla ole tässä kohtaa parempaakin tekemistä kuin mikromanageroida jotain "koomikoita". Mutta jokuhan ne sen jutut oli käsikirjoittanut, ja en itse asiassa usko että oli tyypin omaa käsialaa se että ilmaisee esim. "Ukraine versus Russia" eikä "Russian invasion of Ukraine" tms.
Ei sentään puhunut "sotilaallisesta erikoisoperaatiosta"... :smoke:

Siis mun käsittääkseni tekstit on joka tapauksessa tarkistettu etukäteen ja sieltä on ilmeisesti jotain kohtia sensuroitukin, joten ihan luvan kanssa on Puerto Ricosta puhunut.

Keskivertojenkille se nyt vaan taitaa valitettavasti olla vain pelkkä "Ukraine versus Russia" -sota jossain päin maailmaa mitä eivät edes kartalta löydä. Ei niitä kiinnosta mitä euroopassa tai muualla tapahtuu.

just viime sivulla itse höpisit gallupeista
Gallupeissa on sitä enemmän järkeä, mitä yksityiskohtaisempia asioita niillä mitataan. Yleisgallupit kannattaa ottaa lähinnä viihteenä, ja mielenkiinnosta voi vaikka arvuutella keskenään, että mihin suuntaan ja miten paljon ne tällä kertaa on pielessä.

Gallupeissa on sitä enemmän järkeä, mitä yksityiskohtaisempia asioita niillä mitataan. Yleisgallupit kannattaa ottaa lähinnä viihteenä, ja mielenkiinnosta voi vaikka arvuutella keskenään, että mihin suuntaan ja miten paljon ne tällä kertaa on pielessä.
Eiköhän ole just toisinpäin. Mitä spesifimpi aihe, sitä pienemmät otannat ja hankalammat kysymykset, mahdolliset tutkijan miellyttämisbiakset ja vähän kaikki. Siksi ne gallupit on yleensä hyvin yleisluontoisia.

Eiköhän ole just toisinpäin. Mitä spesifimpi aihe, sitä pienemmät otannat ja hankalammat kysymykset, mahdolliset tutkijan miel
Ei välttämättä, ja tällaisissa muissa kysymyksissä ei välttämättä ole sitä ongelmamuuttujaa, että aikooko vastaaja oikeasti käydä äänestämässä vai ei. Ehdokkaiden kannatusgalluppeihin sisältyy monenlaisia potentiaalisesti vääristäviä tekijöitä, joista toi on yksi. Ja sitten jos gallupin mukaan ero ehdokkaiden välillä on tyyliin prosentti-pari tai vähemmän, niin se ei kyllä kerro yhtään mitään.

ABC:n uudessa isossa gallupissa Harris johtaa valtakunnallisesti +4, mikä kyllä voi ollakin aika lähellä totuutta, koska tuota luokkaa sen LUULISIKIN olevan, mutta eihän sekään paljon mitään merkkaa koska vaalit ratkaistaan vaa'ankielivalloissa. Merkkaa se sen verran, että Harrisin lähtökohdat koko paskan voittamiseen on ihan hyvät jos haluaa tuota galluppia tulkita. Mutta ei se yksinään aiheuta suuria riemunkiljahduksia sinänsä.

Minä sen sijaan tulkitsen ennakkoäänestyskäyttäytymistä siten, että Harrisilla on hyvä meininki.

Ei välttämättä, ja tällaisissa muissa kysymyksissä ei välttämättä ole sitä ongelmamuuttujaa, että aikooko vastaaja oikeasti käydä äänestämässä vai ei. Ehdokkaiden kannatusgalluppeihin sisältyy monenlaisia potentiaalisesti vääristäviä tekijöitä, joista toi on yksi. Ja sitten jos gallupin mukaan ero ehdokkaiden välillä on tyyliin prosentti-pari tai vähemmän, niin se ei kyllä kerro yhtään mitään.

ABC:n uudessa isossa gallupissa Harris johtaa valtakunnallisesti +4, mikä kyllä voi ollakin aika lähellä totuutta, koska tuota luokkaa sen LUULISIKIN olevan, mutta eihän sekään paljon mitään merkkaa koska vaalit ratkaistaan vaa'ankielivalloissa. Merkkaa se sen verran, että Harrisin lähtökohdat koko paskan voittamiseen on ihan hyvät jos haluaa tuota galluppia tulkita. Mutta ei se yksinään aiheuta suuria riemunkiljahduksia sinänsä.

Minä sen sijaan tulkitsen ennakkoäänestyskäyttäytymistä siten, että Harrisilla on hyvä meininki.
olisi ehkä hyvä idea laittaa linkit noihin gallupeihin. 5min googletin ja löysin vain tämän.
edit: Jos painat tuota linkkiä niin avautuu tyhjä kartta. Tajusin vasta nyt, että oikeasta yläkulmasta pitää valita "switch maps", josta pitää taas uudelleen painaa
karttaa. Itse painoin ensimmäistä näkyvää 538 valintaa ja tämä näkymä ilmestyi.

Screenshot 2024-10-30 215739.png

Viimeksi muokattu:

Minkä perusteella sä tulkitset että ennakkoäänestyksen perusteella Harrisilla menee hyvin? Mitä itse olen aiheesta lukenut niin ennakkoäänet ei poikkea niin paljoa edellisistä vuosista että niistä voisi tehdä mitään johtopäätelmiä.

Mua oikeasti siis kiinnostaa jos oon missannut jotain. Tarkennuksena mua ei kiinnosta henkilökohtainen analyysi vaan ne luvut mihin analyysi perustuu.

Minkä perusteella sä tulkitset että ennakkoäänestyksen perusteella Harrisilla menee hyvin? Mitä itse olen aiheesta lukenut niin ennakkoäänet ei poikkea niin paljoa edellisistä vuosista että niistä voisi tehdä mitään johtopäätelmiä.

Mua oikeasti siis kiinnostaa jos oon missannut jotain. Tarkennuksena mua ei kiinnosta henkilökohtainen analyysi vaan ne luvut mihin analyysi perustuu.
Esimerkiksi naiset on äänestäneet paljon. Turnout on muutenkin iso, mikä hyödyttää tyypillisesti demokraatteja.

Esimerkiksi naiset on äänestäneet paljon. Turnout on muutenkin iso, mikä hyödyttää tyypillisesti demokraatteja.
Tällä hetkellä palautetut ennakkoäänestysliput ja paikan päällä äänestäneet jakautuvat noin 55-45 naisten hyväksi, 2020 ennakkoäänestyksen sukupuolijakauma oli sama 55-45. Suurta turnouttia selittää myös sekin asia, että republikaanit poikkeuksellisesti äänestävät ennakkoon.

L2's Early Return Dashboard

Mitä esimerkiksi tarkoitan republikaanien poikkeuksellisella ennakkoäänestysmäärällä, niin 2020 vaaleissa demokraateilla oli Nevadassa "palomuuri" ennakkoäänien osalta republikaaneja vastaan, nyt tuo tilanne on kääntynyt täysin päälaelleen ja republikaanit ovat edellä. Toki vielä on monta päivää jäljellä, mutta varmasti herättää huolta ja kysymysmerkkejä.

The early voting blog, 2024 - The Nevada Independent

Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä palautetut ennakkoäänestysliput ja paikan päällä äänestäneet jakautuvat noin 55-45 naisten hyväksi, 2020 ennakkoäänestyksen sukupuolijakauma oli sama 55-45. Suurta turnouttia selittää myös sekin asia, että republikaanit poikkeuksellisesti äänestävät ennakkoon.

Naiset myös kaikella odotuksella äänestävät sinistä vielä innokkaammin kuin 2020.

On totta, että republikaanit äänestää nyt enemmän ennakkoon kuin 2020, mutta se vaan tarkoittaa sitä, että aiempaa vähemmän republikaaneja äänestää itse vaalipäivänä.

Lisäksi merkittävä osa republikaaneista äänestää nyt sinistä.

Naiset myös kaikella odotuksella äänestävät sinistä vielä innokkaammin kuin 2020.

On totta, että republikaanit äänestää nyt enemmän ennakkoon kuin 2020, mutta se vaan tarkoittaa sitä, että aiempaa vähemmän republikaaneja äänestää itse vaalipäivänä.

Lisäksi merkittävä osa republikaaneista äänestää nyt sinistä.
No mä haluaisin nähdä jotain kyselyitä, dataa tai perusteluita sille, että merkittävä määrä republikaaneiksi rekisteröityneistä äänestäjistä äänestäisi sinistä. Historian valossa 9/10 on kuitenkin äänestänyt rekisteröityneen puolueen ehdokasta, lopusta 10% osa äänestää sinistä, osa taas on äänestämättä ja pieni osa voi äänestää kolmatta osapuolta. Ymmärtäisin logiikan paremmin, jos puhuisit yhä kasvavasta määrästä itsenäisiä/riippumattomia äänestäjiä, koska miksi assosioida puoleen tai ehdokkaan kanssa, jota ei voi missään nimessä äänestää. Ja näissä riippumattomissa minun mielestäni se Harrisin mahdollisuus piilee, ei niinkään rekisteröityneissä republikaaneissa.

perusteluita sille, että merkittävä määrä republikaaneiksi rekisteröityneistä äänestäjistä äänestäisi sinistä.
Eivät voi enään tukea trumppia, eikä ole vaihtaneet rekisteröintiä.
Syyt on mm trumpin saamat tuomiot (esim seksuaalinen hyväksi käyttö), trumpin vaalien varastamisyritys 2020 vaaleissa, project 2025 ohjelma, trumpin ajamat 25 % tullit kaikelle tuonnille, trumpin edellisen hallinnon suositus harriksen äänestämisestä ja tuomitseminen soveltumattomaksi valkoiseen taloon. Niin ja Arskan tuki harrikselle, voi saada jotkut muuttaa mieltään.

Nämä republikaanit voivat jäädä myös vaalipäivänä.

Ja en jaksa kaivaa lähteitä, mutta mitä olen nähnyt niin trumpin vastustus on suurta. Se on eri asia onko se riittävän suurta estämään trumpin toisen kauden, on eri asia.

Syyt on mm trumpin saamat tuomiot (esim seksuaalinen hyväksi käyttö), trumpin vaalien varastamisyritys 2020 vaaleissa, project 2025 ohjelma, trumpin ajamat 25 % tullit kaikelle tuonnille, trumpin edellisen hallinnon suositus harriksen äänestämisestä ja tuomitseminen soveltumattomaksi valkoiseen taloon. Niin ja Arskan tuki harrikselle, voi saada jotkut muuttaa mieltään.
Ja abortti.

Mutta pääsyy varmaan se, että näkevät Trumpin juuri niin epäkelvoksi presidentiksi kuin se onkin.

Eivät voi enään tukea trumppia, eikä ole vaihtaneet rekisteröintiä.

Nämä republikaanit voivat jäädä myös vaalipäivänä.

Ja en jaksa kaivaa lähteitä, mutta mitä olen nähnyt niin trumpin vastustus on suurta. Se on eri asia onko se riittävän suurta estämään trumpin toisen kauden, on eri asia.
Minusta vähän tuntuu, että te yritätte katsoa yhdysvaltalaista politiikkaa eurooppalaisilla laseilla ja ymmärtää sitä järkiperusteisesti. Maa mikä on täysin kahtiajakautunut, ihmiset lukevat uutisensa sosiaalisesta mediasta tai kuulevat toisiltaan ja 31% kansalaisista luottaa valtamedian uutisiin.

Kolmesta vaa'ankieliosavaltiosta Pennsylvaniasta, Pohjois-Carolinasta ja Nevadasta saatu äänestäjärekisteröintidata näyttää laskua demokraateille ja nousua republikaaneille. Yksinkertaisella logiikalla asian pitäisi olla päinvastoin, mikä alleviivaa sitä, että Yhdysvaltojen politiikkaan täytyy suhtautua ihan eri tavalla.

Minä en vain usko, että rekisteröityneistä republikaaneista siirtyisi suuria massoja äänestämään Harrisia, voin tietysti olla väärässä ja se nähdään 5. päivä. Mikäli tällainen massaliike nähtäisiin, niin missä osavaltioissa se erityisesti tapahtuisi, oma veikkaus olisi, että pääosin niissä sinisissä osavaltioissa, jotka on jo valmiiksi lyöty lukkoon valitsijamiesten osalta. (pääosin liberaalit rannikko-osavaltiot)

Viimeksi muokattu:
Minusta vähän tuntuu, että te yritätte katsoa yhdysvaltalaista politiikkaa eurooppalaisilla laseilla ja ymmärtää sitä järkiperusteisesti. Maa mikä on täysin kahtiajakautunut, ihmiset lukevat uutisensa sosiaalisesta mediasta tai kuulevat toisiltaan ja 31% kansalaisista luottaa valtamedian uutisiin.

Kolmesta vaa'ankieliosavaltiosta Pennsylvaniasta, Pohjois-Carolinasta ja Nevadasta saatu äänestäjärekisteröintidata näyttää laskua demokraateille ja nousua republikaaneille. Yksinkertaisella logiikalla asian pitäisi olla päinvastoin, mikä alleviivaa sitä, että Yhdysvaltojen politiikkaan täytyy suhtautua ihan eri tavalla.

Minä en vain usko, että rekisteröityneistä republikaaneista siirtyisi suuria massoja äänestämään Harrisia, voin tietysti olla väärässä ja se nähdään 5. päivä. Mikäli tällainen massaliike nähtäisiin, niin missä osavaltioissa se erityisesti tapahtuisi, oma veikkaus olisi, että pääosin niissä sinisissä osavaltioissa, jotka on jo valmiiksi lyöty lukkoon valitsijamiesten osalta. (pääosin liberaalit rannikko-osavaltiot)
Rekisteröintijuttu voi selittyä Elon Muskin miljoona-arvonnalla...

Mitä esimerkiksi tarkoitan republikaanien poikkeuksellisella ennakkoäänestysmäärällä, niin 2020 vaaleissa demokraateilla oli Nevadassa "palomuuri" ennakkoäänien osalta republikaaneja vastaan, nyt tuo tilanne on kääntynyt täysin päälaelleen ja republikaanit ovat edellä. Toki vielä on monta päivää jäljellä, mutta varmasti herättää huolta ja kysymysmerkkejä.

The early voting blog, 2024 - The Nevada Independent
Eikös viime vaaleissa republikaanit myös äänestäneet enemmän ennakkoon kuin demokraatit ja ennakkoäänien laskennassa Trump johti melko pitkään.

Viimeksi muokattu:
Eikös viime vaaleissa republikaanit myös äänestäneet enemmän ennakkoon kuin demokraatit ja ennakkoäänien laskennassa Trump johti melko pitkään.
Kaupunkien äänet tulevat aina pikkupaikkoja myöhemmin, ja kaupungit on demarivoittosempia. Siitä saa taas hyvät psykoosit tulille kun "yhtäkkiä" Harris saakin paljon ääniä vaikka oli jo tappiolla. Mutta en silti usko Harrisin voittoon ennenkuin se on varma.

Ne muutama alue (jokunen 10 000 äänestäjää) ratkaisee koko vaalin taas kerran.

Demokraatit ovat ennakkoäänestäneet varmaan poikkeuksetta niin kauan kuin itse muistan enemmän ennakkoon. (George W. Bush?) Trumpin kampanjan teemahan oli suorastaan halveksia ennakkoäänestämistä 2016 ja 2020.

Se miksi republikaanit aina alkuun johtaa äänissä johtuu juuri siitä, että pienemmät kylät ja kaupungit on nopeampi laskea, siksi 00:01 huudetaan "stop the count".

Viimeksi muokattu:

Hehkutit itse galluppia, missä 6-9% rekisteröityneista republikaaneista äänestää Harrisia. Missä on aika paljon vääristymää jo sen kanssa, että todennäkösemmin ihminen vastaa galluppiin jos aikoo toimia jotenkin epätavanomaisesti.

Kuitenkin sanot, että "gallupit näyttää mitä sattuu" kun kyse on niistä gallupeista, jotka povaavat tiukkoja vaaleja, mutta nyt nostat itse jonkun gallupin esiin, missä Harrisilla +4 jphto. Miten tämä nyt ei ole niitä "mitä sattuu" galluppeja?

Tässähän ei ole mitään järkeä.

Republikaanien puhemies Mike Johnson aikoo donaldin johdolla yksityistää terveydenhuoltoa vielä enemmän ja poistaa valtion säätelyä, "EI Obamacarea."
Hyvä, että donaldilla on jo 8 vuoden mietinnän jälkeen suunnitelman konsepti tuota varten...

donald aikoo suojella naisia, haluavat he sitä tai eivät.
I’m going to do it whether the women like it or not. I’m going to protect them.
Saadun ahdistelutuomion ja -syytösten jälkeen joku voisi sanoa, että donaldilla on vaikeuksia ymmärtää naisten kieltoja.

Puelueeton YLE oli löytänyt sopivan paikan vaaleista raportoimiseen. Minkälainen mellakka olisi syntynyt, jos Harrisista olisi samanlainen kuva.
Kuvaile pois, minkälainen mellakka olisi syntynyt ja missä, jos vastaavasta Trump-tilaisuudesta raportoidessa näkyisi jotain Harrisia yhtä räikeästi kuvaavaa ilmapalloa/kylttiä?

Toimittajathan kiertelevät monia vaalitapahtumia, niin republikaanien kuin demokraattienkin. Pitäisikö tällaiset tuollainen vaalirekvisiitta sensuroida pois ennenkuin videota näytetään suomalaisille, vai mitä oikein haluat Ylen tekevän?

Puelueeton YLE oli löytänyt sopivan paikan vaaleista raportoimiseen. Minkälainen mellakka olisi syntynyt, jos Harrisista olisi samanlainen kuva.

Untitled.jpg
10 sekunnin googletuksella, YLE:n sivuilla kuva, jossa Harris on sirpin ja vasaran kanssa:

Hetken mietin jotain AI-huijausta, mutta ei.
Mutta edes Fox News ei mennyt mihinkään pedo-huuteluihin asti.
Republikaanimediat ovat jo kauan raportoineet Bidenin aiemmistakin kummallisista pikkutyttöjen haisteluista yms. Vaikea sanoa kertovatko pedo-fiiliksistä vai vanhuudenhöperyydestä vai molemmista, mutta oudoilta ovat kyllä vaikuttaneet.

Vähemmän yllättäen demokraattimediat ja heitä peesaavat eurooppalaiset yms. mediat ovat pysyneet hipihiljaa mistään tuollaisista Bideniä ja demokraatteja huonossa valossa esittävistä uutisista, aivan kuten viimeiseen asti pysyivät hiljaa Bidenin yhä näkyvämmäksi käyvästä seniliteetistä, siinä missä republikaanimediat kertoivat niistä avoimesti, monesti varmasti liioitellenkin. Asiasta suostuttiin uutisoimaan vasta kun se kävi liian ilmiselväksi ja demokraateillakin oltiin jo alettu miettiä vaihtoehtoja Bidenin ehdokkuudelle.

Republikaanimediat ovat jo kauan raportoineet Bidenin aiemmistakin kummallisista pikkutyttöjen haisteluista yms. Vaikea sanoa kertovatko pedo-fiiliksistä vai vanhuudenhöperyydestä vai molemmista, mutta oudoilta ovat kyllä vaikuttaneet.

Vähemmän yllättäen demokraattimediat ja heitä peesaavat eurooppalaiset yms. mediat ovat pysyneet hipihiljaa mistään tuollaisista Bideniä ja demokraatteja huonossa valossa esittävistä uutisista, aivan kuten viimeiseen asti pysyivät hiljaa Bidenin yhä näkyvämmäksi käyvästä seniliteetistä, siinä missä republikaanimediat kertoivat niistä avoimesti, monesti varmasti liioitellenkin. Asiasta suostuttiin uutisoimaan vasta kun se kävi liian ilmiselväksi ja demokraateillakin oltiin jo alettu miettiä vaihtoehtoja Bidenin ehdokkuudelle.
Jostain syystä reppulit ei ymmärrä sijoittaa omaa horisevaa senioriaan hoitokotiin vieläkään. Ei uskalleta mainita sanaakaan, ettei papparainen vaan saa taas yhtä kohtausta.

Puriko Biden vauvasta palan irti vai pusutteliko vain, kuten tapana on vauvojen kanssa?

Aika uskomattomaksi äityy vaalien alla tämä uutisointi. Ihan varmasti Biden "puree" vauvoja. Toimittaja ottaa sarjatulella kuvia ja valkkaa niistä sellaisen , missä suu on mahdollisimman ottavassa asennossa.

Tiedän monta isovanhempaa, jotka ovat leikilleen "haukanneet" lapsia.
Tietenkin sekä lapsen että vanhempien pitää olla mukana leikissä.
Kuten noissa kuvissa mun mielestä ovat.
Ehkä se on tietenkin presidenteille hieman höpsöä touhua.

Näyttä vähän siltä, että Trumpistien on vaikea päästä yli siitä, että Biden ei ole enää ehdolla. Vaikka vaaleihin on noin viikko aikaa niin vieläkin Bideniä tyrkytetään vaaliketjuun. Taitaa Donaldin dementia niin harvinaislaatuisen ärhäkkä, kun se tarttuu ilman kontaktia kannattajiin, ja vielä rapakon toiselle puolellekkin.

Biden yhdistetään Harrikseen ja Bidenin toimilla on vaikutusta myös Harrisin kannatukseen, joten ihan relevanttia on laittaa USAn presidentinvaali ketjuun USA:n presidentivaaleihin mahdollisesti vaikuttavia tekijöitä.

Biden yhdistetään Harrikseen ja Bidenin toimilla on vaikutusta myös Harrisin kannatukseen, joten ihan relevanttia on laittaa USAn presidentinvaali ketjuun USA:n presidentivaaleihin mahdollisesti vaikuttavia tekijöitä.
Aiheellisempi ketju Bidenin tekemisille on Biden -ketju, jos ei siltaa presidentinvaaleihin postauksessa tuoda esiin, kuten nyt ei tehty.

Epämääräisten twitter-tilien pedofiilijutut muutenkin ehkä parempaa settiä räbään.

Puriko Biden vauvasta palan irti vai pusutteliko vain, kuten tapana on vauvojen kanssa?

Aika uskomattomaksi äityy vaalien alla tämä uutisointi. Ihan varmasti Biden "puree" vauvoja. Toimittaja ottaa sarjatulella kuvia ja valkkaa niistä sellaisen , missä suu on mahdollisimman ottavassa asennossa.
Varpaita ja jalkoja nakerteli. Laitoin jo aiemmin tänään Biden ketjuun. Siellä jatkot.

"Ilmeisesti tarkastettiin" eli tarkastettiinko vai ei? Koomikon puhe kesti 12 minuuttia.
Oli siinä kyllä muutakin rasistista sitä ennen, ja loput huonoja vitsejä. Hänen komediatyyli sanotaan olevan loukkaamistaktiikka kaikkia kohtaan, olisi voinut tietenkin sitten jakaa kaikista muistakin niitä loukkauksiaan.

Aikalailla eri kuvan saa tekstistä koomikon suussa kuin lehdistöstä. Huono vitsi, mutta ei tuota pitäisi ottaa niin tosissaan. Toki kumpikin kampanja tekee kaikkensa saadakseen haljottua hiuksia mistä tahansa asiasta ja toiselle puolen haitallisia lööppejä sen seurauksesta.

Huomionarvoista, että republikaanit kohahti kommentille.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Juhkelix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom