Työkalut ja muut vehkeet

Power for all akkusarja.. Meneekö muuten sinisiin bosch koneisiin nuo vihreään koneeseen tulleet akut? Ei ole kuin yksi vihreä kone, sillä kysyn. Että ovatko akut yhteensopivia? Tai meneekö nuo ihan "järkilaitteisiin" nuo power for all akut?

Löytyykö nykyään adaptereita, kuten power for all, tai siis aikoinaan oli "badabtor" tms. mutta ei ole enää?
Ei mene sinisiin Boscheihin. Tuolta kai niitä voi haeskella, mitkä on yhteensopivia.
 
Mistähän löytäisi tarkan digitaalisen Rengaspainemittarin joka käyttäisi AA tai AAA paristoja?

Tällainen oli ja ei tahtonut lähteä enää päälle kun paristoa vaihteli (vilkutteli valoa ja mittaristoa). Sitten tuli huomattua että Biltema väittää tässä olevan kaksi CR paristoa ja kun laitetta purki niin olihan siellä sisällä piirilevyllä toinen CR paristo. Oletettavasti kai jotain ladattavaa mallia ja tainnut tulla ikänsä päähän. Olisihan tuo kai mahdollista vaihtaa jos laitteen purkaisi ihan täysin. Mutta ei kiinnosta kyllä enää noiden nappiparistojen kanssa kikkailla.

 
Mistähän löytäisi tarkan digitaalisen Rengaspainemittarin joka käyttäisi AA tai AAA paristoja?

Tällainen oli ja ei tahtonut lähteä enää päälle kun paristoa vaihteli (vilkutteli valoa ja mittaristoa). Sitten tuli huomattua että Biltema väittää tässä olevan kaksi CR paristoa ja kun laitetta purki niin olihan siellä sisällä piirilevyllä toinen CR paristo. Oletettavasti kai jotain ladattavaa mallia ja tainnut tulla ikänsä päähän. Olisihan tuo kai mahdollista vaihtaa jos laitteen purkaisi ihan täysin. Mutta ei kiinnosta kyllä enää noiden nappiparistojen kanssa kikkailla.

Onko pakko olla digitaalinen? Jos tarkka analoginen kelpaa niin vaikka TUOSTA Flaigin mittari. Ei tarvi puljailla enää paristojen kanssa.
 
Pitää noita analogisia sitten kanssa harkita, lähinnä kun on tuo Ryobi R18PI-0 ilmapumppu ja sen analoginen mittari on lähinnä suuntaa antavaa mallia. Ainakaan mitään kovin tarkkaa paineeseen laittamista tuolla on vaikea tehdä ilman toista työkalua.
 
Mistähän löytäisi tarkan digitaalisen Rengaspainemittarin joka käyttäisi AA tai AAA paristoja?

Tällainen oli ja ei tahtonut lähteä enää päälle kun paristoa vaihteli (vilkutteli valoa ja mittaristoa). Sitten tuli huomattua että Biltema väittää tässä olevan kaksi CR paristoa ja kun laitetta purki niin olihan siellä sisällä piirilevyllä toinen CR paristo. Oletettavasti kai jotain ladattavaa mallia ja tainnut tulla ikänsä päähän. Olisihan tuo kai mahdollista vaihtaa jos laitteen purkaisi ihan täysin. Mutta ei kiinnosta kyllä enää noiden nappiparistojen kanssa kikkailla.


on hyvä. voi käyttää ihan pelkkänä mittarina, vaikka onkin täyttölaite.
 
Onko tietoa mistä saisi kohtuu hinnalla kovia jatkomuttereita? Ulosvetäjässä kestäisi kierteet vähän pidempään, jos olisi jatkomutteri. IKH:lta saa edullisesti 10.9 kierretankoa, mutta kovia jatkomuttereita ei. Eräästä paikallisesti pulttiliikkeestä kysäisin kovaa kierretankoa ja hinnaksi tuumasi 50€, joten kiitin ja poistuin paikalta.
 
Onko tietoa mistä saisi kohtuu hinnalla kovia jatkomuttereita? Ulosvetäjässä kestäisi kierteet vähän pidempään, jos olisi jatkomutteri. IKH:lta saa edullisesti 10.9 kierretankoa, mutta kovia jatkomuttereita ei. Eräästä paikallisesti pulttiliikkeestä kysäisin kovaa kierretankoa ja hinnaksi tuumasi 50€, joten kiitin ja poistuin paikalta.
Ei ihan auennut minkälaista systeemiä olet tekemässä, mutta olisko tässä jotain oikeantapaista: Jatkomutterit DIN 6334 10 St
 
Ei ihan auennut minkälaista systeemiä olet tekemässä, mutta olisko tässä jotain oikeantapaista: Jatkomutterit DIN 6334 10 St
Siis ulosvetäjää auton puslille ym. Tähän asti tullut käytetty kovaa kierretankoa ja kovia muttereita, mutta tuppaa ne kierteet noissa korkkaamaan muutoman käyttökerran jälkeen. Nuo nyt löysin itsekin (wurtilla on myös myynissä), mutta lähinnä nyt kiinnostaisi mistä noita saisi järkevällä hinnalla ja järkevissä määrissä. Tuollakin suositusmyynti määrä on 100kpl, niin veikkaan maksavan kohtuu reilusti. Paljon helpompi vetästä tuollaisella kierretangolla ne puslat ulos ja laittaa uudet kun irroittaa tukivarsi autosta ja prässillä painella. Mopolla kun vetää, niin ei mene pitkään, että vanha on irti (jos ei vaan kierteet korkkaa) ja uusi paikallaan.
 
Siis ulosvetäjää auton puslille ym. Tähän asti tullut käytetty kovaa kierretankoa ja kovia muttereita, mutta tuppaa ne kierteet noissa korkkaamaan muutoman käyttökerran jälkeen. Nuo nyt löysin itsekin (wurtilla on myös myynissä), mutta lähinnä nyt kiinnostaisi mistä noita saisi järkevällä hinnalla ja järkevissä määrissä. Tuollakin suositusmyynti määrä on 100kpl, niin veikkaan maksavan kohtuu reilusti. Paljon helpompi vetästä tuollaisella kierretangolla ne puslat ulos ja laittaa uudet kun irroittaa tukivarsi autosta ja prässillä painella. Mopolla kun vetää, niin ei mene pitkään, että vanha on irti (jos ei vaan kierteet korkkaa) ja uusi paikallaan.
Wurtti tai Etra voi kyllä mahdollisesti myydä ihan yksittäisiäkin, jos ei muuten niin tiskin alta kun käy kysymässä.
Tuollaisessa käytössä ei kyllä ole kovin pitkäikäisiä pultit ja mutterit muutenkaan, trapetsikierre ehkä voisi kestää paremmin, mutta siinäkin hinta nousee.
 
Wurtti tai Etra voi kyllä mahdollisesti myydä ihan yksittäisiäkin, jos ei muuten niin tiskin alta kun käy kysymässä.
Tuollaisessa käytössä ei kyllä ole kovin pitkäikäisiä pultit ja mutterit muutenkaan, trapetsikierre ehkä voisi kestää paremmin, mutta siinäkin hinta nousee.
Nuo lyhyet vakiomutterit murjoo ne kierteet aika nopeasti. Se on tullut hyvin selväksi kun noita on tullut sen verran paljon käytettyä. On vaan pirun näppärä kun pusla on irti ~10-15s siitä kun painaa mopon liipaisimesta. Ajattelin kysellä, jos jollakin olisi tiedossa mistä noita jatkomuttereita saisi järkevästi. Jossain ulosvetäjässä kun on tuollainen pitkä mutteri, niin kesto on aivan eriluokkaa. Kun nyt verrataan noita kovia M12 muttereita niiden pituus on vain 10mm, kovan jatkomutterin esim. tuo etran on 36mm. Eli kierrettä on 3,6 kertaa enemmän. Kesto voi tuolla jatkomutterilla olla hyvin kymmenkertainen vrt. perus mutteri. Trapetsikierretangot ei taida yleensä olla kovia, vaan pehmeämpää, joten epäilen vähän noiden kestoa vaikka kierre olisikin sinällään kestävämpi.
 
Siis ulosvetäjää auton puslille ym. Tähän asti tullut käytetty kovaa kierretankoa ja kovia muttereita, mutta tuppaa ne kierteet noissa korkkaamaan muutoman käyttökerran jälkeen. Nuo nyt löysin itsekin (wurtilla on myös myynissä), mutta lähinnä nyt kiinnostaisi mistä noita saisi järkevällä hinnalla ja järkevissä määrissä. Tuollakin suositusmyynti määrä on 100kpl, niin veikkaan maksavan kohtuu reilusti. Paljon helpompi vetästä tuollaisella kierretangolla ne puslat ulos ja laittaa uudet kun irroittaa tukivarsi autosta ja prässillä painella. Mopolla kun vetää, niin ei mene pitkään, että vanha on irti (jos ei vaan kierteet korkkaa) ja uusi paikallaan.

n. 135e + alvit wurthilla, mutta kun laitto ostoskoriin, niin hinnaksi tuli 33,75e (25kpl), eli se ilmeisesti pienin myyntikoko.


Täytyypä laittaa itsekin tilaukseen tuollaista puslatyökalua varten.
 
Onko tietoa mistä saisi kohtuu hinnalla kovia jatkomuttereita? Ulosvetäjässä kestäisi kierteet vähän pidempään, jos olisi jatkomutteri. IKH:lta saa edullisesti 10.9 kierretankoa, mutta kovia jatkomuttereita ei. Eräästä paikallisesti pulttiliikkeestä kysäisin kovaa kierretankoa ja hinnaksi tuumasi 50€, joten kiitin ja poistuin paikalta.
Koneistustarvikkeita myyvissä liikkeissä on kappaleiden kiinnitykseen tarkoitettuja vaarnaruuvien jatkomuttereita. Lujuuksia on erilaisia, mutta joku muu hajoaa ennen AMF jatkomutteria.


 
Koneistustarvikkeita myyvissä liikkeissä on kappaleiden kiinnitykseen tarkoitettuja vaarnaruuvien jatkomuttereita. Lujuuksia on erilaisia, mutta joku muu hajoaa ennen AMF jatkomutteria.


Kävinkin tänään pyörähtämässä useammassa paikallisessa pulttikaupassa ja yhdestä löytyikin tuollainen vaarnaruuvin mutteri AMF 6630B. Ei tosin ollut pitkänä, mutta tuokin on kuitenkin 18mm pitkä niin pitää jo huomattavasti paremmin kuin se 10mm pitkä kova. Hintaa jäi joku reilu euro mutterille, niin pitää noilla kokeilla. Pitkät olisi heillä tilaustavarana.
 
Siis ulosvetäjää auton puslille ym. Tähän asti tullut käytetty kovaa kierretankoa ja kovia muttereita, mutta tuppaa ne kierteet noissa korkkaamaan muutoman käyttökerran jälkeen. Nuo nyt löysin itsekin (wurtilla on myös myynissä), mutta lähinnä nyt kiinnostaisi mistä noita saisi järkevällä hinnalla ja järkevissä määrissä. Tuollakin suositusmyynti määrä on 100kpl, niin veikkaan maksavan kohtuu reilusti. Paljon helpompi vetästä tuollaisella kierretangolla ne puslat ulos ja laittaa uudet kun irroittaa tukivarsi autosta ja prässillä painella. Mopolla kun vetää, niin ei mene pitkään, että vanha on irti (jos ei vaan kierteet korkkaa) ja uusi paikallaan.
Bilteman jatkomutterit toimivat tossa hommassa paremmin kuin lyhyet kovat mutterit ja biltsun jatkomutterit ovat täysmittaisia eivätkä jotain ohennettua mallia kuten kilopulttilaarien Wurth.
Usein muutenkin on eduksi(ja yleinen suositus) että kitkapinnat olisivat eri kovuutta.

Mut kovia muttereita saa suht järkevään hintaan kappaletavarana esim Rauman Akun verkkokaupasta (tuolla on myös halvat postit toisinkuin joissakin "spesiaaliliikkeissä")
DIN 6331 mallinen mutteri voisi olla myös passeli.

Samalla kannattaa tilata kovia aluslevyjä kun niitäkin aina tarvii ja nekin ovat vähän etsimisessä maitokaupoissa.
 
Onko suomessa myyty koskaan isompia akkuja 20V Parkside akkuvehkeisiin? Maanantaina tulee Lidl myyntiin Performance sarjan metallipyöräsaha ja tuohon suositellaan min.8Ah akkua.Mitä testiä vilkaisin netistä niin vaikuttaisi kelvolliselta vehkeeltä satunnaiseen käyttöön,ainoa vaan riittääkö 4Ah akku mihinkään.
 
Onko suomessa myyty koskaan isompia akkuja 20V Parkside akkuvehkeisiin? Maanantaina tulee Lidl myyntiin Performance sarjan metallipyöräsaha ja tuohon suositellaan min.8Ah akkua.Mitä testiä vilkaisin netistä niin vaikuttaisi kelvolliselta vehkeeltä satunnaiseen käyttöön,ainoa vaan riittääkö 4Ah akku mihinkään.
Kyllä noita 8Ah akkuja ja latureita niille on näkynyt sillon tällön.
 
Saisivat enemmän tehdä noita performance sarjan koneita. Itsellä on puukkosaha joka taisi maksaa 35€ ja tähän mennessä kaikki remppahommat sujuneet ongelmitta.

Ne vihreät vähän vaihtelee laadultaan, akkuporakone oli toki halpa mutta melkoiset kipinät lähtee hiiliharjoista käyttäessä.

Noille on muuten akkuadaptereita jo olemassa, voi olla halvempiakin mutta oman makita-parkside adapterin ostin 15€:lla aliexpressistä.
 
Ostin jostain alelaarista ton isomman 8ah?, jossa oli vaikka mitä bluetooth toimintoja.. oiskohan ollu 35e hintaa.. mutta testasin tuota mustaan rälläkkään ja ei siinä vehkeessä ainakaan tehoa ollut tuonkaan akun kanssa. Samaten vihreä pieni sirkkeli kärsii voimanpuutettua tuolla.

Sen sijaan se perus vihreä puukkosaha on loistava hintansa nähden.
 
Saisivat enemmän tehdä noita performance sarjan koneita. Itsellä on puukkosaha joka taisi maksaa 35€ ja tähän mennessä kaikki remppahommat sujuneet ongelmitta.

Ne vihreät vähän vaihtelee laadultaan, akkuporakone oli toki halpa mutta melkoiset kipinät lähtee hiiliharjoista käyttäessä.

Noille on muuten akkuadaptereita jo olemassa, voi olla halvempiakin mutta oman makita-parkside adapterin ostin 15€:lla aliexpressistä.
Onhan noita performance koneita olemassa joka lähtöön,niitä ei vaan tuoda suomen valikoimaan. Suchergebnis auf Lidl.de für: PARKSIDE PERFORMANCE Saivat tuoda myös isommat 8 ja 12 Ah akut myyntiin tännekkin ja myös akkureppu olisi raskaammassa käytössä kätevä.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin jostain alelaarista ton isomman 8ah?, jossa oli vaikka mitä bluetooth toimintoja.. oiskohan ollu 35e hintaa.. mutta testasin tuota mustaan rälläkkään ja ei siinä vehkeessä ainakaan tehoa ollut tuonkaan akun kanssa. Samaten vihreä pieni sirkkeli kärsii voimanpuutettua tuolla.

Sen sijaan se perus vihreä puukkosaha on loistava hintansa nähden.
Youtube testaajien perusteella siitä mustasta rälläkästäkin on ihan tehokas malli ja uudempi versio joka on tehoton
 
kokemuksia?

onko onnistuttu saamaan tällä värinättömiä renkuloita?

Miksiköhän en itse onnistu. Ohjeissa vain sanotaan että rengas ei ole ollut kunnolla kiinni tms... Ja ON kalibroitu. kokeiltu myös DYN / STA, ei juuri mitään eroa miten tasapainotuksen tekee.

 
kokemuksia?

onko onnistuttu saamaan tällä värinättömiä renkuloita?

Miksiköhän en itse onnistu. Ohjeissa vain sanotaan että rengas ei ole ollut kunnolla kiinni tms... Ja ON kalibroitu. kokeiltu myös DYN / STA, ei juuri mitään eroa miten tasapainotuksen tekee.

Näitä koneita en ole kuullut kenenkään kehuvan ja ilmeisesti ihan aiheesta. Tasapainokone kuitenkin periaatteessa on aika yksinkertainen laite ja halvallakin pitäisi siedettävään tulokseen päästä. Minkä kokoisella pyörällä tai vanteella olet kalibroinut? Kannattaa käyttää jotain normaalia esim tyhjää 16" peltivannetta ja lyöntipainoa. Antaako se ihan normaalit grammamäärät ja sitten menee nollille niillä painoilla mitä se on halunnut? Vai muuttaako koko ajan paikkaa mihin haluaa painoja? Tekee nollapyöriä, mutta ainoastaan sitten käytössä tärisee auton alla ne pyörät?
 
Näitä koneita en ole kuullut kenenkään kehuvan ja ilmeisesti ihan aiheesta. Tasapainokone kuitenkin periaatteessa on aika yksinkertainen laite ja halvallakin pitäisi siedettävään tulokseen päästä. Minkä kokoisella pyörällä tai vanteella olet kalibroinut? Kannattaa käyttää jotain normaalia esim tyhjää 16" peltivannetta ja lyöntipainoa. Antaako se ihan normaalit grammamäärät ja sitten menee nollille niillä painoilla mitä se on halunnut? Vai muuttaako koko ajan paikkaa mihin haluaa painoja? Tekee nollapyöriä, mutta ainoastaan sitten käytössä tärisee auton alla ne pyörät?
- antaa ihan järkeenkäypiä painomääriä, mutta usein vielä sen painon laittamisen jälkeen lisäpainoa johonkin aivan toiseen kohtaan, jotta menee nollille.
- kun saatu painotettua 0g:hen niin renkaat tekee värinää ajaessa.
- kalibrointi tehty jollain ihan keskimääräisen kokoisella vanteella renkaineen.

1749652349838.png


ohjekirja osoittaa sormella auton jarrurummun vikaa tai pulttien liian suurta liikkumavaraa eikä tosiaan koneessa voi vikaa olla :lol:
 
- antaa ihan järkeenkäypiä painomääriä, mutta usein vielä sen painon laittamisen jälkeen lisäpainoa johonkin aivan toiseen kohtaan, jotta menee nollille.
- kun saatu painotettua 0g:hen niin renkaat tekee värinää ajaessa.
- kalibrointi tehty jollain ihan keskimääräisen kokoisella vanteella renkaineen.
Monimutkainen asia, hirveän paljon muuttujia.
-Uusi kone vai vanha?
-Onko ongelma vain joissain tietyissä pyörissä, vai kaikissa? Minkälaisissa?
-Oletko tekemässä liimapainoilla vai lyöntipainoilla?
-Jos teet nollapyörän, otat irti ja laitat takaisin, mitä kone näyttää?
-Moneenko kohtaan laitat niitä painoja? Jos tehdään normaali painotus oikein, on niitä painoja maksimissaan yhdessä kohdassa sisäreunassa ja yhdessä kohdassa ulkolaidassa. Usein näkee pyöriä, joissa on painoja vähän siellä sun täällä.
Jos ulko- ja sisäpuolen painon jälkeen vielä vaatii lisää painoa johonkin, pitäisi sitä painoa jostakin muuttaa tai siirtää, ei laittaa kolmanteen kohtaan.
-Laitatko painon ensin ulos vai sisälle? Pyöritätkö välissä uudet arvot?
-Staattinen painotus ei ole oikein häävisti toimiva ikinä missään auton pyörässä, jos ei ulos halua painoa näkyville, niin saakin vähän tärinää sietää.
-Ja ehkä kaikkein tärkein asia, onko se pyörä pyöreä mitä painotat? Kananmunan tai kuutionkin saa tasapainoon, mutta se silti kyllä täristää auton alla.
 
Viimeksi muokattu:
Monimutkainen asia, hirveän paljon muuttujia.
-Uusi kone vai vanha?
-Onko ongelma vain joissain tietyissä pyörissä, vai kaikissa? Minkälaisissa?
-Oletko tekemässä liimapainoilla vai lyöntipainoilla?
-Jos teet nollapyörän, otat irti ja laitat takaisin, mitä kone näyttää?
-Moneenko kohtaan laitat niitä painoja? Jos tehdään normaali painotus oikein, on niitä painoja maksimissaan yhdessä kohdassa sisäreunassa ja yhdessä kohdassa ulkolaidassa. Usein näkee pyöriä, joissa on painoja vähän siellä sun täällä.
Jos ulko- ja sisäpuolen painon jälkeen vielä vaatii lisää painoa johonkin, pitäisi sitä painoa jostakin muuttaa tai siirtää, ei laittaa kolmanteen kohtaan.
-Laitatko painon ensin ulos vai sisälle? Pyöritätkö välissä uudet arvot?
-Staattinen painotus ei ole oikein häävisti toimiva ikinä missään auton pyörässä, jos ei ulos halua painoa näkyville, niin saakin vähän tärinää sietää.
-Ja ehkä kaikkein tärkein asia, onko se pyörä pyöreä mitä painotat? Kananmunan tai kuutionkin saa tasapainoon, mutta se silti kyllä täristää auton alla.

-uusi kone
-ongelma kaikissa, tuumakoko 16-18"
- olen kokeillut pelkillä liimapainoilla sekä yhdistelmää liima+lyönti
- irroituksen ja takas laiton jälkeen samat arvot, eli ei pitäisi olla kiinnityksestä kiinni
- painoja laittanut yleensä ulkoreunaan 1-2 kohtaan ja sisäreunaan 1 kohtaan
- olen pyörittänyt välissä aina kun johonkin reunaan laittanut painoja. myös niin että ensin laittanut esim puolet painomäärästä, pyörittänyt ja sitten loput.. jne. ei tunnu olevan merkitystä missä järkestyksessä tekee, liki samaan lopputulokseen se päätyy kuitenkin, koneen mielestä tasapainossa mutta ajaessa ravistaa.
- en usko tuohon että kaikki vanteet/renkaat olisi huonoja. on ollut uutta rengasta, sekä vannetta jotka ei ole aiemmin täristäneet yhtään. nyt pihassa kolme autoa ja kaikki ravistaa ajaessa.... tuolla koneella tasapainotettuna.
 
-uusi kone
-ongelma kaikissa, tuumakoko 16-18"
- olen kokeillut pelkillä liimapainoilla sekä yhdistelmää liima+lyönti
- irroituksen ja takas laiton jälkeen samat arvot, eli ei pitäisi olla kiinnityksestä kiinni
- painoja laittanut yleensä ulkoreunaan 1-2 kohtaan ja sisäreunaan 1 kohtaan
- olen pyörittänyt välissä aina kun johonkin reunaan laittanut painoja. myös niin että ensin laittanut esim puolet painomäärästä, pyörittänyt ja sitten loput.. jne. ei tunnu olevan merkitystä missä järkestyksessä tekee, liki samaan lopputulokseen se päätyy kuitenkin, koneen mielestä tasapainossa mutta ajaessa ravistaa.
- en usko tuohon että kaikki vanteet/renkaat olisi huonoja. on ollut uutta rengasta, sekä vannetta jotka ei ole aiemmin täristäneet yhtään. nyt pihassa kolme autoa ja kaikki ravistaa ajaessa.... tuolla koneella tasapainotettuna.

Kuulostaa vahvasti siltä, että kannattaa palauttaa takaisin.. Ostaa jonkun merkkikoneen käytettynä tilalle, Coats, Corghi, Hunter tms
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 731
Viestejä
4 812 752
Jäsenet
77 970
Uusin jäsen
Parvviine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom