Monimutkainen asia, hirveän paljon muuttujia.
-Uusi kone vai vanha?
-Onko ongelma vain joissain tietyissä pyörissä, vai kaikissa? Minkälaisissa?
-Oletko tekemässä liimapainoilla vai lyöntipainoilla?
-Jos teet nollapyörän, otat irti ja laitat takaisin, mitä kone näyttää?
-Moneenko kohtaan laitat niitä painoja? Jos tehdään normaali painotus oikein, on niitä painoja maksimissaan yhdessä kohdassa sisäreunassa ja yhdessä kohdassa ulkolaidassa. Usein näkee pyöriä, joissa on painoja vähän siellä sun täällä.
Jos ulko- ja sisäpuolen painon jälkeen vielä vaatii lisää painoa johonkin, pitäisi sitä painoa jostakin muuttaa tai siirtää, ei laittaa kolmanteen kohtaan.
-Laitatko painon ensin ulos vai sisälle? Pyöritätkö välissä uudet arvot?
-Staattinen painotus ei ole oikein häävisti toimiva ikinä missään auton pyörässä, jos ei ulos halua painoa näkyville, niin saakin vähän tärinää sietää.
-Ja ehkä kaikkein tärkein asia, onko se pyörä pyöreä mitä painotat? Kananmunan tai kuutionkin saa tasapainoon, mutta se silti kyllä täristää auton alla.