Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mitä tämä tarkoittaa? Ottaisiko Tesla siis autosi vaihdossa. Jos näin on, niin en edes tiennyt tämmöisestä vaihtoehdosta.
Kyllähän Tesla autoja vaihdossa ottaa. Hyvitys on vaan heikko. Joskus huhujen mukaan saa ihan hyvääkin hyvitystä.
 
Mitä tämä tarkoittaa? Ottaisiko Tesla siis autosi vaihdossa. Jos näin on, niin en edes tiennyt tämmöisestä vaihtoehdosta.
Ainahan tuo on minun käsittääkseni ollut optio, eikä tarvi olla Tesla mitä ottavat vaihdossa. Joskus -21 tarjosin sähköistä Hyundai Ioniqia Teslalle kun eka kerran Y alkoi kiinnostaa, tuolloinkin jäi tarjous liian alhaiseksi.
Edit: tuolla on ihan nettilomake mistä voi koittaa arpaonnea: https://www.tesla.com/fi_fi/tradein
 
Viimeksi muokattu:
Kaikkein yllättävimmät reaktiot ovat kuitenkin tulleet työkavereiltani. Yksi kauhisteli että miten ihmeessä menit yhtäkkiä ostamaan tuollaisen 60k auton! Muutenkin auto on herättänyt hapanta kateutta.
Hmph.

Ajoin tänään risteyksessä vanhan Ladan perässä, ehkä 70-luvun alusta. En edes tiedä mikä malli kun tässä oli takavalot toisinpäin kuin 1200:ssa. Oli ruostetta pintapelleissä (kauniisti), savutti, pörisi ja ihan hiton rotta look.

Silti viereisestä autoista näytettiin peukkuja, vastaan tullut käänsi päätään niin että niskat varmaan narisi ja lopuksi jäi vielä taustapeilistä ihailemaan. Kerrankin oli tarpeeksi paska auto että sai hyväksynnän! Ei puuttunut kuin Breznevin kuva konepelliltä.

Eli ei muuta kuin hommaat vaikka Nivan Teslan tilalle niin keskisormi vaihtuu peukaloon.
 
Miten ihmeessä tuon tilanteen olet saanut päässäsi käännettyä, että sillä olisi jotain tekemistä ajamasi auton merkin kanssa?
Tuo kyseinen tilanne tapahtuu ainakin pk seudulla lähes aina jos joku uuno junnaa kiihdytyskaistalla oli sillä alla sitten lada tai ferrari.

Kohtuullisen harhaista myös ajatella että joku roikkuu perseessä niin syy olisi että edessä on tesla. Eiköhän ihan samalla tavalla siinä perässä roikuttaisi vaikka siinä olisi Nissan. Usko tai älä niin olen kuullut ulinaa olemattomista turvaväleistä ennenku koko merkkiä oli edes olemassa..
Jos joku pumpaten kiihdyttelee kohti perääni ja jättää taas rakoa, kun ajan rajoitus+10kmh, enkä ole sellaista koskaan aiemmin kokenut muun merkkisillä autoilla, niin vaikea minun on sitä kyseiseen autooni olla yhdistämättä.

En jaksa enää vastata tämäntyylisiin viesteihin.
 
Heh tuon 3000e lisähyvityksen innostaman laitoin oman 34k ajetun tummanharmaan -23 MYLR Teslalle arviointiin. Kieltämättä ehdin jo innostua josko sittenkin uutta alle nyt syksyllä vaikkei todellakaan ole tarvetta, mutta Teslan 31300e tarjous ei nyt kyllä ihan innosta tilausta laittamaan :). Noh eipä tuo sinänsä yllätä, onhan noissa hinnat laskenut joten ei varmaan enempää kannata odottaakaan. Mikäpä tuolla vanhalla ajellessa, varsinkin kun nyt ollut viikon ajossa -20 M3 SR niin kieltämättä jo odottaa että saa taas oman alle :). Ei tuo M3 huono ole, mutta onhan noiden välillä jo asiat parantuneet.
No ei kyllä ole hyvä tarjous tuo. Noissahan pyörii pyynnit +40ke suomiautoissa.
 
No ei kyllä ole hyvä tarjous tuo. Noissahan pyörii pyynnit +40ke suomiautoissa.
Joo pikasesti kattelinkin nettiautosta jotain suuntimaa. Omassa on sitten myös äänenvaimennusta 1000 eur arvosta, se on sitten eri asia että voiko tuon olettaa nostavan tarjousta varsinkaan Teslan suunnasta.
Just tuli mailia Teslan edustajalta tuohon liittyen, kyseli autotilanteesta ja mainosti tuota "huikeaa" 3000 eur kampanjaa. Vastasin suoraan että ei tuolla rahalla ole mitään suunnitelmia kaupoille, varsinkin kun vaihto muutenkaan ei ole mitenkään tarpeellinen just nyt.
Niin ohan tuo kampanja aika huikea, tarjotaan alihintaa ja tuolla 3000 eur korjataan sitten lähemmäksi käypää arvoa... :D
 
Model 3 tuli käytyä koeajamassa, kun oma hybridi alkoi antamaan herjoja korkeajänniteakusta ja korjaaminen kuluttajana muiden toimesta lienee kannattamatonta.

Sen verran mukava vekotinhan tuo oli ajella, että varauksen sitten laittoi "karvalakista" sisään, kun uskoisin rangen ja takatuuppauksen riittävän itselleni.

Jos joku tuota vaihtoauton 3000€ bonusta jostain lahosta pommista miettii, niin yksi todennäköisesti ylittämätön ehto on, että vaihdokilla pitää olla 4kk määräaikaiskatsastusta voimassa luovutuspäivästä. (edit. löytyy tämän dokkarin viimeiseltä sivulta)
Vielä tuota koittavat varmistaa, että onko se neuvoteltavissa, mutta itse tosiaan yritän heille tarjota yhtä pidempään seisonnassa ollutta autoa, josta tarkoitus olisi saada vain tuo 3k hyvitys ja itse vaihtoarvolla ei niinkään väliä.. turhahan sitä on laittaa leimalle, ellei aivan pakko, liikkeen pihaan sen kyllä ajamalla saa.

0% korko- ja vaihtoautotarjous tosiaan koskee kaikkia Model 3 versioita ja Y:stä sitten vain AWD.
Tuon heidän tekstin kun voisi ehkä ymärtää, että kolmosestakin vain AWD olisi tarjouksen piirissä.

Lisäksi sitten vielä varastoautot on vielä ilman vilkkuviikseä ja etukameraa, tehdastilauksissa nämä on sitten jo mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedän sen siitä että tuon oston jälkeen on alkanut kuulua sellaisia passiivis-agressiivisiä kommentteja liittyen rahaan. "Ei täällä köyhien puolella ole sellaisia välineitä käytössä"

Tämäkin kirjoitus kirvoitti kommentteja joiden johdosta voin pistää mentaalisen muistilapun tietyille kirjoittajille: ”tämän kirjoittajan mielipiteen voi sivuuttaa.”
Kaikkien niiden mielipiteen voi kyllä sivuttaa joiden mielestä sun alkuperäisen tarinan looginen johtopäätös on se, että joku olisi kateellinen :rolleyes:

Mutta takaisin asiaan, uskookohan joku että Tesla tulee koskaan edes yrittämään laajentamaan nykyistä SAE2 mukaista ajoavustusta tasolle 3 tai siitä yli siinä laajuudessa mitä sitä on tähän asti markkinoitu? Nyt on ympäri maailmaa tullut paljon ilmoituksia missä on alettu FSD (supervised) "testaukset", mutta tuleeko siitä koskaan unsupervised = SAE3? Vaikea uskoa, varsinkaan nyt kun viimeisimmässä master planissa ei puhuta uusista autoista vaan tulevaisuutta maalaillaan robotaksien ja robottien suuntaan.
 
Kaikkien niiden mielipiteen voi kyllä sivuttaa joiden mielestä sun alkuperäisen tarinan looginen johtopäätös on se, että joku olisi kateellinen :rolleyes:

Mutta takaisin asiaan, uskookohan joku että Tesla tulee koskaan edes yrittämään laajentamaan nykyistä SAE2 mukaista ajoavustusta tasolle 3 tai siitä yli siinä laajuudessa mitä sitä on tähän asti markkinoitu? Nyt on ympäri maailmaa tullut paljon ilmoituksia missä on alettu FSD (supervised) "testaukset", mutta tuleeko siitä koskaan unsupervised = SAE3? Vaikea uskoa, varsinkaan nyt kun viimeisimmässä master planissa ei puhuta uusista autoista vaan tulevaisuutta maalaillaan robotaksien ja robottien suuntaan.
Tottakai yrittävät ja aikovat. Tuskin huvikseen testailevat Robotaxia siten, että turvahenkilö on pelkääjän paikalla.

Eihän tuossa Robotaxi touhussa ole mitään järkeä, jos ei päästä yli 2 tason. Se on eri asia, että milloin ja millä raudalla se ylitetään. FSD v14 vaikuttaa kyllä varsin pätevältä kuljettajalta, mutta kyyti on paikoin ilmeisesti epävarmaa kun arvotaan kahden vaihtoehdon välillä.
 
Tottakai yrittävät ja aikovat. Tuskin huvikseen testailevat Robotaxia siten, että turvahenkilö on pelkääjän paikalla.

Eihän tuossa Robotaxi touhussa ole mitään järkeä, jos ei päästä yli 2 tason. Se on eri asia, että milloin ja millä raudalla se ylitetään. FSD v14 vaikuttaa kyllä varsin pätevältä kuljettajalta, mutta kyyti on paikoin ilmeisesti epävarmaa kun arvotaan kahden vaihtoehdon välillä.
Eiköhän tuo fsd14 tule paranemaan vauhdilla ainakin jarru/kaasu ongelman osilta.

--

Huvittavaa jos robotaksihaaveiden tilalta käy niin että uber/lyft-kuskit ostavat/liisaavat teslaa avustimella että olis keveämpi ajaa "perinteistä" taksia kun auto ajaa 90% taksikyydeistä itsekseen.

--

Tesla sai luvan testata fsd:ta kolmella autolla ruotsin moottoriteillä:
According to the Swedish Transport Administration, Tesla received approval to test FSD on all state highways and expressways in Sweden. The approval is valid for 3 cars owned by Tesla.
Tesla lands permission to test Full Self-Driving in new country
 
Tottakai yrittävät ja aikovat. Tuskin huvikseen testailevat Robotaxia siten, että turvahenkilö on pelkääjän paikalla.

Eihän tuossa Robotaxi touhussa ole mitään järkeä, jos ei päästä yli 2 tason. Se on eri asia, että milloin ja millä raudalla se ylitetään. FSD v14 vaikuttaa kyllä varsin pätevältä kuljettajalta, mutta kyyti on paikoin ilmeisesti epävarmaa kun arvotaan kahden vaihtoehdon välillä.
Joo koitin tässä (selvästi siinä onnistumatta) erotella robotaksit ja joka jannulle saatavilla olevan SAE3 autonomisen ajon. Waymo on hyvä esimerkki onnistuneesta robotakseilusta ja onkin siinä valovuosia Teslaa edellä, mutta hehän eivät rummutakaan että olisivat tuomassa tätä kaikille kuluttajille. Musk on taas maalaillut vuosikaudet autonomista ajoa osana normaalia autoilua joka taas ei näytä onnistuvan sitten millään. Kun nyt masterplanissa alleviivataan nimenomaan robotakseilua (=saatavilla vain rajatulle joukolle rajatuissa sijainneissa) eikä FSD unsupervisedia (=saatavilla kaikille kuluttajille kaikissa sijainneissa) antaa tämä osviittaa että sitä ei ole kuluttajille ole tulossa.
 
Täällä on ketju missä voi jatkaa waymo, nvidia(mersu,volvo,byd,...) jne ennen kuin tämä ketju lähtee laukalle: Autonominen ajaminen ja itsestään ajavat autot

Se on hyvin tunnettua ja moneen kertaan käsiteltyä miten muskin ennustukset itseajavuudesta ovat epäonnistunut. Josko jatketaan tästä eteenpäin katsoen missä ollaan fsd v14.1:en kanssa ja mitä pian tulevat 14.2 ja 14.3 parantavat. 14.1 on hyvin pienen porukan aikainen versio, ei kiillotettu. Ihan syystä ei ole isolle massalle annettu. imho. 14.1 on yllättävänkin hyvä ottaen huomioon laskentatehon mikä autossa on ja että sensoreina vain kameroita ja ehkä mikrofoni.
 
Viimeksi muokattu:
Varmistitko Teslalta että jos nyt tilaa uuden Model 3:n, niin tosiaan saa vilkkuviiksellä?
Kyllä, nuo rattivilkut kun oli koeajon suurin (ja oikeastaan ainoa) murheenkryyni ja jo ennen koeajoakin tiedossa, että todennäköisesti tulee olemaan ongelma, niin siitä pariinkin otteeseen keskusteltiin.
Tosiaan miltei suora lainaus oli, että varastoautot on vielä ilman viikseä ja tilaamalla oman konfiguraation tehtaalta saa viiksellä ja etukameralla.
M3 "standard range" RWD:lle sovellus sanoo arvioiduksi toimitukseksi 30.10. - 13.11. tänään tehdyllä varauksella suoraan siis tehtaalta Shanghaista:

20251011_160430000_iOS.jpg

edit. niille joilla auto jo on tai syystä tai toisesta haluaa nopeasti varastoauton, niin vilkkuviiksi on tilattavissa (loppu varastosta) jälkiasenteisena 660€ sis. asennuksen
 
Viimeksi muokattu:
Model 3 tuli käytyä koeajamassa, kun oma hybridi alkoi antamaan herjoja korkeajänniteakusta ja korjaaminen kuluttajana muiden toimesta lienee kannattamatonta.

Sen verran mukava vekotinhan tuo oli ajella, että varauksen sitten laittoi "karvalakista" sisään, kun uskoisin rangen ja takatuuppauksen riittävän itselleni.

Jos joku tuota vaihtoauton 3000€ bonusta jostain lahosta pommista miettii, niin yksi todennäköisesti ylittämätön ehto on, että vaihdokilla pitää olla 4kk määräaikaiskatsastusta voimassa luovutuspäivästä. (edit. löytyy tämän dokkarin viimeiseltä sivulta)
Vielä tuota koittavat varmistaa, että onko se neuvoteltavissa, mutta itse tosiaan yritän heille tarjota yhtä pidempään seisonnassa ollutta autoa, josta tarkoitus olisi saada vain tuo 3k hyvitys ja itse vaihtoarvolla ei niinkään väliä.. turhahan sitä on laittaa leimalle, ellei aivan pakko, liikkeen pihaan sen kyllä ajamalla saa.

0% korko- ja vaihtoautotarjous tosiaan koskee kaikkia Model 3 versioita ja Y:stä sitten vain AWD.
Tuon heidän tekstin kun voisi ehkä ymärtää, että kolmosestakin vain AWD olisi tarjouksen piirissä.

Lisäksi sitten vielä varastoautot on vielä ilman vilkkuviikseä ja etukameraa, tehdastilauksissa nämä on sitten jo mukana.
Itse myös menossa huomenna koeajolle. Ei saanut sen tarkemmin mallia valita, niin onkohan nuo Model 3 koeajoautot ihan sattumanvaraisesti AWD tai RWD?
 
Itse myös menossa huomenna koeajolle. Ei saanut sen tarkemmin mallia valita, niin onkohan nuo Model 3 koeajoautot ihan sattumanvaraisesti AWD tai RWD?
Lempäälässä kaiketi ainoastaan oli tuo AWD LR koeajokkina, muista toimipisteistä en osaa sanoa.
Puhuivat, että mahdollisesti vilkkuviiksellisen saisivat joskus, mutta odottavat, että asiakastilaukset puretaan ensiksi ja niitä voi nyt tämän 0%+3000€ kampanjan myötä mennä kohtalaisesti.
 
Lienee penkit kaadettuna? Koska penkit ylhäällä ei siellä YL kontissa ainakaan liikaa tilaa ole. Noin 420l kun normaalissa on 850l.

Miksi Tesla haluaisi korvata täysin erilaisella autolla LR AWD mallin? Lisäksi Euroopan hinta on arvoitus mutta Kiinassa YL on kalliimpi kuin LR AWD.
Ei varmaankaan korvaa. Ihmettelin lähinnä tuota hinnaneroa äkkiseltään mikä juju? Nythän tuonne Kiinaan on tulossa neljäs y malli myyntiin. Jenkeissä 5k dollarin aleja niin voisi odottaa tännekin tulevan hinnan alennuksia. Tietää ken tietää ja odotella täytyy mihin mallisto ja hinnasto menee lähiaikoina. Ei tuossa hinnastossa nyt ainakaan mitään järkeä ole.
 
Ei varmaankaan korvaa. Ihmettelin lähinnä tuota hinnaneroa äkkiseltään mikä juju? Nythän tuonne Kiinaan on tulossa neljäs y malli myyntiin. Jenkeissä 5k dollarin aleja niin voisi odottaa tännekin tulevan hinnan alennuksia. Tietää ken tietää ja odotella täytyy mihin mallisto ja hinnasto menee lähiaikoina. Ei tuossa hinnastossa nyt ainakaan mitään järkeä ole.
Puhuit aikaisemmin että korvaisi. Sen takia ihmettelen tätä.

Aleja ei varmaan Eurooppaan tule mutta USAssa jo tarjotaan jo 6500$ omaa alea.
 
Aleja ei varmaan Eurooppaan tule mutta USAssa jo tarjotaan jo 6500$ omaa alea.
Tuolla kompensoidaan usa:ssa poistunutta veroalea. En pidättelisi henkeä, että tuollaista tulisi EU:hun kun ei eu:ssa hinnoittelun suhteen mikään muuttunut. Toisella tapaa sanoen, amerikassa tarvivat alen että kuluttajien teslasta maksama hinta ei nousisi,...

Kun oli aikaisemmin myyntiluvuista juttua niin kiinassakin myynyt tesla hyvin. Kiinassa ei ole ollut USA:n autoveron poistumista vastaavaa syytä myynnin piristymiseen.
Tesla's September China-made EV sales rise 2.8% year on year
Sales of Tesla's Model 3 and Model Y vehicles made in its Shanghai plant, including exports to Europe and other markets, were up 9.2% from August.

Tesla China sells 90,812 cars in Sept, back to growth after 2 consecutive declines
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
289 627
Viestejä
4 962 553
Jäsenet
79 664
Uusin jäsen
anaconda777

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom