Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Bemaria saa hediniltä 0,99% korolla. Tosin vaan varastoautoja.Saksalaiset ei vaan tarjoa hyviä (edullisia) rahoituksia.
Jos ajaa niin vähän että tuollainen 36kk/30tkm riittää niin eikait siinä, mutta todellisuudessa jos i4m60 valitsee esim. 20tkm/v niin omaksi ostaminen tulee jo halvemmaksi. Tietysti riski epänormaalista hintakehityksestä jää sitten ostajalle.Bemaria saa hediniltä 0,99% korolla. Tosin vaan varastoautoja.
Toki kun i4m60 saa liisarina 749€/kk mikä on aivan taatusti vähemmän ku arvonalenema niin miksi ostaa omaksi?
Eiköhän tuollainen ominaisuus ole lähes kaikissa nykyautoissa? Tai ainakin ne millä on itse ajellut niin jos meinaa huurtua niin suhina vaan kuuluu kun puhallus säätyy automaagisesti laseille.Näin ihmisenä joka ei ole koskaan omistanut autoa jossa olisi tuommoinen automaattinen huurteenpoisto niin täytyy sanoa, että kuulostaa kyllä täysin over-engineered featurelta. Miksi ei vain manuaalisesti paina nappulaa joka puhaltaa täysillä akkunaan minuutin ja sitten itse napsauttaa sen taas pienemmälle kun huurre on poissa?
Köyhä se ei näitä ymmärrä.
Koeajettu monta kertaa, mutta ei iske yhtään, vaikka olen omistanut useamman M sarjan auton. Listaan muuteman miinuksen, mitkä pudotti i4 M50/60 pois omista vaihtoehdoista:Mites i4 M50? Itse pitäisi se vielä koeajaa kun etsin vaihtoehtoja uudelle Highland perffille, mutta samaa mieltä että vaihtoehdot vähissä jos järkevää ja tehokasta sähkäriä hakee, joka myös näyttää hyvältä eikä ole mikään laiva.
Ajan siis nyt '22 perffillä. Highland koeajettu uutena, mutta silloin ei ihan vakuuttanut kun tehoja ei juuri tullut lisää (vrt jenkkimallissa reilusti) ja viiksettömyys. Nyt tilanne toinen kun on tullut pientä päivitystä ja 0% korkoa, sekä nykyisestä takuu loppumassa.
Mitä itse koittanut selailla noita, niin melua ei juuri vähennä, mutta estää vettä ja likaa kertymästä ovien pieliin yhtä pahasti kuin vakiona.Mulla on näkynyt kohdennettua mainosta jälkisasennettavista melunvaimennus-tiivisteistä ovien ympärille ja kattoon jne. Onko joku noita kokeillut ja nähnyt vaivan ja rahan arvoisiksi?
Ovien lisätiivisteet olleet pari vuotta. Huolellinen putsaus ja asennus, niin pysyy paikallaan vaikka on tullut revittyä jäisiäkin ovia auki (jotkut valitelleet, että irtoaa). Ei mielestäni vaikuttanut meluun niin, että huomaisi, mutta ovien välit likaantuu vähemmän. Ei ne silti täysin puhtaana pysy. Lisäksi vuoden jälkeen tuli havaittua, että takaoven lisätiiviste kuluttaa maalipintaa yhdestä kohtaa, joten tuli laitettua siihen PPF. Laittaisin varmaan uuteenkin autoon, kun lopputulos on kumminkin positiivinen ja ei setti kiinasta paljoa maksa.Mulla on näkynyt kohdennettua mainosta jälkisasennettavista melunvaimennus-tiivisteistä ovien ympärille ja kattoon jne. Onko joku noita kokeillut ja nähnyt vaivan ja rahan arvoisiksi?
Veikkaisin syyksi saman minkä vuoksi menee valoautomatiikka päälle, tuulilasinpyyhin automatiikka päälle ja huurteenpoisto automaattina; Teslan pakkomielle automaattiajoon.Köyhä se ei näitä ymmärrä
Toimiiko se kunnolla yhdessäkään? Ymmärtääkseni Teslan tapauksessa ongelmana on, että automatiikkaa ei saa pois ilman, että ottaa kaiken muunkin automaation pois.Eiköhän tuollainen ominaisuus ole lähes kaikissa nykyautoissa? Tai ainakin ne millä on itse ajellut niin jos meinaa huurtua niin suhina vaan kuuluu kun puhallus säätyy automaagisesti laseille.
Teslalla on myös optioa muuttaa tuota tarjousta ennen toimitusta eli eivät lukitse mitään hintaa.Mjaha Teslan edustaja vastaili liittyen tuohon MY LR tarjouspyyntöön ja 31300 ei siis ole loppullinen tarjous. Näinhän tuo olikin mainittukin mutta jotenkin fiilis oli ettei paljoa nouse. No jotta tuon lopullisen tarjouksen saa niin pitäisi tilaus tehdä ja laitella kuvia yms, lisätietoa jälkeenpäin. Tai vaihtoehtona voivat kysellä 3. osapuolen tarjouksia mutta niihin ei sitten tuota 3000 eur lisähyvitystä tietenkään saa.
En kyllä nyt tiedä viitsiikö tässä alkaa tilausta tekemään vain että saa lopullisen tarjouksen. No taidan kuitenkin sallia tarjouksien kyselyn muilta, kiinnostaa tämä prosessi sen verran.
Pelkkänä valona lienee hieman turhake, mutta siihen kun sisältyy noita integraatioita kuten kuolleen kulman ilmaisin, vilkkuilmaisin, ylinopeusvaroitin, niin kyllä siitä ihan hyötyäkin löytyy:Onko kukaan asentanut s3xy strippiä vanhaan Model Y malliin? Mietin josko tuon hankkisi jos tulee joku hyvä black friday tarjous. Mutta onko ihan turha ja typerä, vai onko hyödyllinen tai edes hieno?
FSD 14.1.2 tuli tarjolle. Menee isommalle porukalle jakoon. Uutena ominaisuutena mad max(kamikaze) moodi missä auto ajaa agressiivisemmin, vaihtelee kaistoja enemmän jne. Videoita tuubissa aika vähän mutta ilmeisen positiivinen vastaanotto versus mitä 14.1.1 oli.
![]()
Tesla widens rollout of new Full Self-Driving suite to more owners
Tesla started rolling out Full Self-Driving v14 nearly two weeks ago, but it was a very controlled release that made its way to only a small group of owners who are part of the EAP.www.teslarati.com
Tesla rolled out FSD v14.1.2 for the first time last night, introducing further refinements to the initial two v14 iterations that were made available to owners, as well as the new Mad Max Speed Profile, which offers higher speeds during travel and more lane changes.
Ettei vaan sattuis FSD:lle Vatasen jalat ja Elonin kädet. Tuossahan siis ilmeisesti on otettu aikaa pois siitä välistä, kun FSD varmistelee tulkintaansa mitä sen pitää ja mitä se voi tehdä. Ts. jää vähemmän aikaa havaita virhetulkinta. Mad Max-moodi sinällään on siis osuva.The first reviews of the Mad Max Speed Profile have been raving with positivity. Owners praise its ability to handle congestion and heavy traffic, as well as its decisiveness and reduced hesitation, which other Profiles have been noted for in the past two v14 releases.
Käyttäjä saa valita moodin, jos pelottaa niin sloth modi päälle. Mielenkiintoista kyllä nähdä että miten agressiivinen tuo on ja jos oikeasti vaihtelee kaistaa kuin meikä kalsareita niin kiinnostuuko viranomaiset.Ettei vaan sattuis FSD:lle Vatasen jalat ja Elonin kädet. Tuossahan siis ilmeisesti on otettu aikaa pois siitä välistä, kun FSD varmistelee tulkintaansa mitä sen pitää ja mitä se voi tehdä. Ts. jää vähemmän aikaa havaita virhetulkinta. Mad Max-moodi sinällään on siis osuva.
. Hinnat tippunee myös kokoajan näissä kun kysyntää ja tarjontaa tulee lisää.
Mulla 8/2016 Model S 90D. Tuo 90 akku on samalla isoin, joka mahtuu normaalisti paikalleen.kuinka todenmukaisia Model S:n SOH arvot ovat? Nettiautosta katsellut näitä nyt pidemmän aikaa ja ei oikein osu kohdalle sopivaa yksilöä. Mm. yksi joka päivitetty 60-75kwh eli luulisi akun olevan keskimääräistä parempi mutta soh ~83%, eikös se ole aika huono kun ei 75kwh range muutenkaan ole kovin hyvä?
Tesla osaa tehdä väistöliikkeitä jos joku meinaa ajaa päälle. En kyllä laittaisi koukkua, josta autolla ei ole tietoa. Voi tulla mielenkiintoinen tilanne, jos auto väistää nopeasti jotain päälle ajavaa autoa ja se ei tiedä kärrystä mitään. Vaikka en itse sitä käyttäisi vetämiseen. Seuraava omistaja voi käyttää ja se voi olla hänelle tärkeä asia.Onko autopilotin toimivuudessa eroa koukkuun kiinnitettävän pyörätelineen kanssa, kun Model Y malliin jälkiasentaa alkuperäisen tai tarvikekoukun ja autoon saa/ei saa trailermodea kytkettyä päälle?
Mietin asiaa siltä kannalta, että ostaako koukuttoman vai koukullisen käytetyn auton. Vetomassalla ei ole itselleni niin merkitystä, koska pyöräteline on käytännössä ainoa mitä koukussa roikkuu.
Hyvä huomio. Pyöräteline ei varmaan auton takaosassa tuo suurta muutosta törmäystilanteessa jos pääsääntöisesti autolla kuljetaan eteenpäin. Olen nyt lähtökohtaisesti ostamassa autoa itselleni, enkä seuraavalla omistajalle, vaikka tietysti sitäkin voi jollain tasolla huomioda.Tesla osaa tehdä väistöliikkeitä jos joku meinaa ajaa päälle. En kyllä laittaisi koukkua, josta autolla ei ole tietoa. Voi tulla mielenkiintoinen tilanne, jos auto väistää nopeasti jotain päälle ajavaa autoa ja se ei tiedä kärrystä mitään. Vaikka en itse sitä käyttäisi vetämiseen. Seuraava omistaja voi käyttää ja se voi olla hänelle tärkeä asia.
Selvittäisin ehkä myös, että miten kamerassa jatkuvasti näkyvä ja mahdollisesti vähän liikkuva pyörä vaikuttaa autopilotin ja TACC-vakkarin käyttäytymiseen, kun auto ei tiedä että siellä pitäisi olla jotain. Voiko joskus luulla, että joku tulee takaa päälle?Hyvä huomio. Pyöräteline ei varmaan auton takaosassa tuo suurta muutosta törmäystilanteessa jos pääsääntöisesti autolla kuljetaan eteenpäin. Olen nyt lähtökohtaisesti ostamassa autoa itselleni, enkä seuraavalla omistajalle, vaikka tietysti sitäkin voi jollain tasolla huomioda.
Nyt pitäisi vissii tulla seuraavassa päivityksessä tai piakkoin tuohonkin uusi visuaali, eli kärry...Asiaa vähän sivuten niin aina huvittavaa vetää kärryä kun näyttö piirtää auton taakse kuorma-auton roikkumassa persiissä kiinni, vaikka sillä kuitenkin on tieto siitä kärrystä kun on töpselikin kiinni.
Juu... käytännössähän tuo muuttaa massakeskipistettä, mutta autoon verrattuna paino on aika minimaalinen ja samaan painopisteeseen päästänee sopivalla tavaratilan kuormauksella, joten itse en näkisi tätä ongelmaksi. Jonkun oikeasti takana vedettävän kanssa vähän eri tilanne. Onhan näitä jälkiasenteisia koukkuja pyörtelineille asennettu, niin luulisi jonkun nyt pystyvän vahvistamaan, että miten ne sensorit normaalissa ajossa tähän reagoivat käytännössä, kun mitään trailer modea ei ole valittuna.Hyvä huomio. Pyöräteline ei varmaan auton takaosassa tuo suurta muutosta törmäystilanteessa jos pääsääntöisesti autolla kuljetaan eteenpäin. Olen nyt lähtökohtaisesti ostamassa autoa itselleni, enkä seuraavalla omistajalle, vaikka tietysti sitäkin voi jollain tasolla huomioda.
Ei varmaan käytännössä mitään merkitystä jos 1900kg autoon kiinnittää 15kg telineen ja siihen 25kg sähköpyörän.Juu... käytännössähän tuo muuttaa massakeskipistettä, mutta autoon verrattuna paino on aika minimaalinen ja samaan painopisteeseen päästänee sopivalla tavaratilan kuormauksella, joten itse en näkisi tätä ongelmaksi. Jonkun oikeasti takana vedettävän kanssa vähän eri tilanne. Onhan näitä jälkiasenteisia koukkuja pyörtelineille asennettu, niin luulisi jonkun nyt pystyvän vahvistamaan, että miten ne sensorit normaalissa ajossa tähän reagoivat käytännössä, kun mitään trailer modea ei ole valittuna.
Miksi se siitä erityisesti himmenisi? Tai no jos AP puuttuu maantiellä, niin kyllähän se yksi valttikortti katoaa samalla, mutta ei sulla polttiksessakaan ole kaksista autopilottia.Lähinnä tuossa epäilen, että pyörätelineen kanssa Teslan koko taika himmenee kun joutuukin ajelemaan pidempi matkoja pyöräilypaikkoihin samalla tavalla kuin nykyisellä polttiksella.
Onko tuo EAP Model Y:ssä jotain mitä voi arvostaa yli tavallisen mallin? Onko jollain käytännön kokemuksia, että tuleeko sen ominaisuuksia todellisuudessa käytettyä?
Veikkaisin et ei ole. Johtosarjat on yleensä semmoisia et niissä on valmius moneen vaikka niitä optioita ei autossa tehtaalta tullessa ole ollut.Onkos jollain vanhemmassa Model S:ssä ambient valot ovissa? Millaisissa tilanteissa ne palaa ja onko niille jotain säätöjä MCU:ssa?
Tuossa kun takaovea nyt purkanut niin huomasin että johdot tuolla olisi valoille valmiina, mutta virtaa niihin ei tunnu tulevan. Vaatiikohan jonkinlaisen softaoption päälle?
Ovimodulilta tuo johto tulee eli uskoisin että kaikki rauta siellä on olemassa.Veikkaisin et ei ole. Johtosarjat on yleensä semmoisia et niissä on valmius moneen vaikka niitä optioita ei autossa tehtaalta tullessa ole ollut.
Tunnelmavalaistus nimellä valikossa, saa päälle ja pois. Taisi syttyä ajovalojen mukana jos asetus päälläOvimodulilta tuo johto tulee eli uskoisin että kaikki rauta siellä on olemassa.
Ne alasvalot jotka valaisee maan ovea avatessa puuttui myös tuosta omasta takaa, mutta niillekin oli liitin valmiina johon tulee sähkökin aina ovea avatessa, joten ne oli ihan plug’n’play.
Jos tuossa ambient valossa on jotain kirkkaudensäätöä tms niin saattaa olla MCU:n softaoption takana…
Pitäisi onnistua ohjaaminen SirilläKäyttääkö kukaan applen siriä ja teslaa? Käsittääkseni pitäisi saada ihan sanomalla esim kontti auki? Mutta miten tuo toimii jos on vaikka apple puhelin taskussa? Kuuleeko se käytännössä puhetta taskuun? Tai jos olisi apple watch kädessä niin toimiiko sillä?
Joskus olisi näppärää siis saada vaikka puhumalla kontti auki kun on kädet täynnä tavaraa ja minulla siis -23 MY, joten UWB avausta ei ole.
Androidille ei ole ilmeisesti mitään Teslan kanssa toimivaa äänikomento juttua?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.