Lienee lopulta aika merkityksetöntä että kumpi on edellä jos ero on käytännössä nollissa.
CLA 85kWh nettoakulla 792km WLTP -> 107.3 Wh / km
Model 3 LR RWD 75kWh nettoakulla 702km WLTP -> 106.8 Wh / km
Tesla tosiaan näyttäisi saavan 0.5% enemmän WLTP:tä samasta akusta... Mutta ilmeisesti Teslan lataushäviöt ovat vähän isommat, niin lataushäviöineen ilmoitetut WLTP kulutukset keikahtavat sitten Mersun eduksi.
Julkaistun persuteella CLA Mersun kulutuksesta, energiatehokkuudesta kritisointi hämmentää. sehän on laajasti kehuttuja asioita. Teslan energiatehokkuutta kehuttu, joten nyky tietojen perusteella epälookista mersua siitä haukkua. Sitä voi kritisoida onko jossain vähän liikaa viilattu.
Suomalaisa tietenkin kiinnostaa miten on linjassa talviajossa, ei ehkä peräkärry vetäjien suosikki malli, mutta aina löytyy heitä jotka hakee sitä kärry lappiin pysähtymättä. sitä odotellessa sitten se paljokon lataustaukoihin menee.
CLA Mersu on hinnaston hinnoilla kalliimpi kuin hinnat alkaen Tesla, joten osalle se nyt vaan jää haaveeksi. Mutta sellaista pöhinää kuplassa että he joilla se ei nyt ole kympistä kiinni, niin jostain syystä tuo mersu osunut kohdilleen.
Siis heille joilla se Tesla ollut aikanaan kompromissi, ja eivät ole tulleet sinuiksi kompromissien kanssa. CLA menee ehkä tarjoaa heille sen kantaman, kohtuu rahaan ja sitten niitä juttuja mitä Teslassa tinkineet.
Mersu ei tietenkään puhuttele jotain Citikka kuskia, siis Tesla kuskia joka arvostaa suuresti Teslan kuljettajan paikkaa, hallintalaitteineen., joka ei kaipaa muuta.
He joille se juttu on Teslan brändi, mukaanluekien Elon, saavat tyydytystä siitä, olla osa perhettä, vielä tänäpäivänä, niin osalle se on kilpailua, osalla ihan kannatusta ylä ja alamäissä.
Mersulla myös omat faninsa, pitkällä historialla, takana ylä ja alamäet, niille nyt jotkin marginaalit ei ole se juttu. Osa kaipaa vielä sitä tähti tähtäintäkin, Fani itsetunto kestää krtisoida jotain tähtitaivasta.