Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tämä on ihan käsittämätön ilmiö jota ei ole millään muulla automerkillä, eikä tule olemaan.

Tosin muilla tuotteilla kyllä on. Applen puhelimet (varsinkin ennen) oli tuollainen ja nykyään Applen tietokoneet. Niillä on aivan yhtä fanaattisia kaiken todellisuuden taivuttavia fanipoikia, että jos Jobs olisi vielä elossä eikä kuollut tyhmyyttään niin tälläkin foorumilla olisi saappaan nuolijoita puolustamassa sitä.

Ja molempien ongelmista keskustellaan samaan tyyliin maailman foorumeilla "mä niin rakastan tätä puhelinta/tietokonetta/autoa, mutta osaako joku auttaa kun se ei tee sitä mitä puhelimen/auton/tietokoneen voisi olettaa tekevän" ja jos kysymystään ei alusta rakkaudentunnustuksilla ko. tuotetta kohtaan tulee fanipoikien hyökkäys ovista ja ikkunoista.

Ja toki sitten toimii myös toiseen suuntaan. Eli ko. tuotteilla on sitten vastareaktiona antifanipoikia, jotka eivät pysty myöntämään edes niitä hyviä ominaisuuksia ko. tuotteissa. Näissä asioissa sitten taas on kahtaa lajia antifanipoikia, niitä jotka eivät ole ikinä ko. tuotetta edes kokeilleet ja niitä jotka ovat tuotteen hankkineet tajuamatta ettei se fanipoikien yltiöpositiivinen pöhinä oikeasti kerro laitteen ominaisuuksista todellisuutta. Osa saattaa jopa ollut kysellyt hankintapäätöksen viime metreillä, että soveltuuko auto/puhelin/tietokone siihen ja siihen asiaan ja vastaus kun tulee tykin syystä miljoonalta fanipojalta, että soveltuu ja on itseasiassa paras siinä asiassa (vaikkei se fanipoika edes tietäisi mitä toinen kysyy), niin kaippa se lisää katkeruutta (vaikka toki on pohjimmiltaan oman medianlukutaidon puutetta).
 
Tosin muilla tuotteilla kyllä on. Applen puhelimet (varsinkin ennen) oli tuollainen ja nykyään Applen tietokoneet. Niillä on aivan yhtä fanaattisia kaiken todellisuuden taivuttavia fanipoikia, että jos Jobs olisi vielä elossä eikä kuollut tyhmyyttään niin tälläkin foorumilla olisi saappaan nuolijoita puolustamassa sitä.

Jobs oli oikea visionääri, mutta erityisesti yrityksen mies. Täydellinen omistautuminen yrityksen tavoitteille, mutta myös erittäin vaativa työntekijöiltään (nk. kusipää). Musk on liian valmistusorientoitunut siinä asemassa missä hän on ja selvästi kyllästyy lopulta optimoimaan factorioleikkiään.

Sitten jää jäljelle vain ontto kuori jossa hän antaa twiittien kautta sisältöä yrityksiinsä sen sijaan, että toisi yrityksen kautta sisältöä twiitteihin.

ps. Cybertruck oli hänen viimeinen teko jossa näkyi rippeitä ennaltakatseisuudesta. Valitettavasti sen lähtökohtana oli ajatus valmistustavoista kun hänellä olisi ollut oikeampi rooli toimia trendsetterinä ja valvoa sen toteutumista. Sen sijaan hän valvoi Ketamiiniannostustaan korkeintaan. Toisinsanoen yrityksen palveluksessa toimiva vapaa visionääri olisi tehnyt Cybertrukista uudeen vapautuneen muotoilukielen. Nyt siitä tuli sinänsä mielenkiintoisen pellintaivutusleikin epäsikio, koska kiinnostus katosi matkalla toteuttaa edes sitä aspektia. Tämä huipentui surullisenkuuluisaan kuulanheittoshown epäonnistumiseen. Jobs ei olisi ikinä kuuna päivänä antanut niin merkittävän näytöstilaisuuden epäonnistua.
 
Viimeksi muokattu:
Teslan esilämmitys talvella: ruukaatteko käyttää ollenkaan autossa/appissa olevaa "esilämmitys" toimintoa ja milloin sitä käytätte?

Olen sitä arkena käyttänyt, että auto ns. lämmin, kun lähtee liikkeelle.

Onko mitää järkeä käyttää, kun ajan aamulla vain lyhyttä pätkää, eli n. 20 km? Sitten iltapäivällä taas toisen 20 km?
Tuntuu, että syö aika paljon energiaa tuo esilämmitys, kun 🔋 siinä samalla lämmittää.

Olisko järkevä laittaa lämmitys manuaalisesti päälle appista vaikka 5-15 min ennen lähtöä? Alkaako tällöinkin lämmittään akkua? Miten tuo campmode: onko siitä hyötyä talvikäytössä?

Pitäs ottaa aikaa ja lueskella tuota manuskaa ihan ajan kans 😬

Yöllä olen pyrkinyt lataamaan halvimmilla pörssisähkötunneilla.
 
Teslan esilämmitys talvella: ruukaatteko käyttää ollenkaan autossa/appissa olevaa "esilämmitys" toimintoa ja milloin sitä käytätte?

Olen sitä arkena käyttänyt, että auto ns. lämmin, kun lähtee liikkeelle.

Onko mitää järkeä käyttää, kun ajan aamulla vain lyhyttä pätkää, eli n. 20 km? Sitten iltapäivällä taas toisen 20 km?
Tuntuu, että syö aika paljon energiaa tuo esilämmitys, kun 🔋 siinä samalla lämmittää.

Olisko järkevä laittaa lämmitys manuaalisesti päälle appista vaikka 5-15 min ennen lähtöä? Alkaako tällöinkin lämmittään akkua? Miten tuo campmode: onko siitä hyötyä talvikäytössä?

Pitäs ottaa aikaa ja lueskella tuota manuskaa ihan ajan kans 😬

Yöllä olen pyrkinyt lataamaan halvimmilla pörssisähkötunneilla.
Töissä käytän ajastettua esilämmitystä. Sen pitäisi ilmeisesti olla lämpöpumpulle kaikista kevyin, kun auto ilmeisesti lämmittää nestekiertoa moottoreilla ennen pumpun käynnistystä. Muuten ilmastointi päälle vaan vähä ennen autoon menoa. Jos auton päällä on oletettavasti 20cm lunta niin sulatus.
 
Teslan esilämmitys talvella: ruukaatteko käyttää ollenkaan autossa/appissa olevaa "esilämmitys" toimintoa ja milloin sitä käytätte?

Olen sitä arkena käyttänyt, että auto ns. lämmin, kun lähtee liikkeelle.

Onko mitää järkeä käyttää, kun ajan aamulla vain lyhyttä pätkää, eli n. 20 km? Sitten iltapäivällä taas toisen 20 km?
Tuntuu, että syö aika paljon energiaa tuo esilämmitys, kun 🔋 siinä samalla lämmittää.

Olisko järkevä laittaa lämmitys manuaalisesti päälle appista vaikka 5-15 min ennen lähtöä? Alkaako tällöinkin lämmittään akkua? Miten tuo campmode: onko siitä hyötyä talvikäytössä?

Pitäs ottaa aikaa ja lueskella tuota manuskaa ihan ajan kans 😬

Yöllä olen pyrkinyt lataamaan halvimmilla pörssisähkötunneilla.
Jos on pakkasta niin laitan apista lämmityksen päälle samalla kun alan pukemaan ulkovaatteita, tai jos on 30 astetta pakkasta niin 10min aiemmin.

En ole ajastusta koskaan käyttänyt kun kerkeää lämpiämään siinä ajassa kun autolle kävelen niin ei tarvetta.

Mutta tokihan tuo sähköä vie, mutta fysiikan laeille nyt ei oikeen mitään voi. Jos jonkun lyhyen matkan ajan niin en ole laittanut välttämättä ollenkaan lämmitystä.
 
Teslan esilämmitys talvella: ruukaatteko käyttää ollenkaan autossa/appissa olevaa "esilämmitys" toimintoa ja milloin sitä käytätte?

Olen sitä arkena käyttänyt, että auto ns. lämmin, kun lähtee liikkeelle.

Onko mitää järkeä käyttää, kun ajan aamulla vain lyhyttä pätkää, eli n. 20 km? Sitten iltapäivällä taas toisen 20 km?
Tuntuu, että syö aika paljon energiaa tuo esilämmitys, kun 🔋 siinä samalla lämmittää.

Olisko järkevä laittaa lämmitys manuaalisesti päälle appista vaikka 5-15 min ennen lähtöä? Alkaako tällöinkin lämmittään akkua? Miten tuo campmode: onko siitä hyötyä talvikäytössä?

Pitäs ottaa aikaa ja lueskella tuota manuskaa ihan ajan kans 😬

Yöllä olen pyrkinyt lataamaan halvimmilla pörssisähkötunneilla.

Jos energiankulutuksen kokonaismäärän minimointi on kyseessä niin ei kannata esilämmittää.

Mitä vähemmän aikaa lämmitys on päällä, sen vähemmän menee energiaa.

Akusta jos otat sen lämmityssähkön niin esilämmitys on vain omaa mukavuutta varten noin lyhyellä matkalla.

Jos taas rangen maksimointi on tavoite, niin seinästä kun ottaa lämmityssähkön pääsee pisimmälle.

Camp modesta on vaikea sanoa onko sinulle siitä hyötyä. Jos camppaat autossa niin tietenkin on hyötyä. Jos et niin ei sitä turhaan kannata pitää päällä :D
 
Teslan esilämmitys talvella: ruukaatteko käyttää ollenkaan autossa/appissa olevaa "esilämmitys" toimintoa ja milloin sitä käytätte?

Olen sitä arkena käyttänyt, että auto ns. lämmin, kun lähtee liikkeelle.

Onko mitää järkeä käyttää, kun ajan aamulla vain lyhyttä pätkää, eli n. 20 km? Sitten iltapäivällä taas toisen 20 km?
Tuntuu, että syö aika paljon energiaa tuo esilämmitys, kun 🔋 siinä samalla lämmittää.

Olisko järkevä laittaa lämmitys manuaalisesti päälle appista vaikka 5-15 min ennen lähtöä? Alkaako tällöinkin lämmittään akkua? Miten tuo campmode: onko siitä hyötyä talvikäytössä?

Pitäs ottaa aikaa ja lueskella tuota manuskaa ihan ajan kans 😬

Yöllä olen pyrkinyt lataamaan halvimmilla pörssisähkötunneilla.

Meillä on aamuisin esilämmitys päällä ajastetusti kun auto on töpselissä kiinni, mutta todettu että töistä pois lähtöä ei kannata ajastaa, koska lämmittää akkua todella hartaudella yli tuntia ennen jne, ihan turhan 10km kotimatkaa varten. Joten todettu että kannattaa laittaa kännystä etänä päälle 10min ennen lähtöä. Tämä siis -21 LFP akkuisella, voi olla että muut akkukemiat on vähempi agresssivisia.
 
Teslan esilämmitys talvella: ruukaatteko käyttää ollenkaan autossa/appissa olevaa "esilämmitys" toimintoa ja milloin sitä käytätte?

Olen sitä arkena käyttänyt, että auto ns. lämmin, kun lähtee liikkeelle.

Onko mitää järkeä käyttää, kun ajan aamulla vain lyhyttä pätkää, eli n. 20 km? Sitten iltapäivällä taas toisen 20 km?
Tuntuu, että syö aika paljon energiaa tuo esilämmitys, kun 🔋 siinä samalla lämmittää.

Olisko järkevä laittaa lämmitys manuaalisesti päälle appista vaikka 5-15 min ennen lähtöä? Alkaako tällöinkin lämmittään akkua? Miten tuo campmode: onko siitä hyötyä talvikäytössä?

Pitäs ottaa aikaa ja lueskella tuota manuskaa ihan ajan kans 😬

Yöllä olen pyrkinyt lataamaan halvimmilla pörssisähkötunneilla.
Itse laitan juuri tuon 5-15min enen käsin lämmityksen päälle (ja kesällä myös viilennyksen).

Camp modesta on vaikea sanoa onko sinulle siitä hyötyä. Jos camppaat autossa niin tietenkin on hyötyä. Jos et niin ei sitä turhaan kannata pitää päällä :D
Lyhyille matkoille tuo camp mode on ihan hyödyllinen, kun ei turhaan lämmitä akkua. Viime talvena käytin, mutta nopeampi laittaa vain normi lämmitys päälle, niin sillä menty tämä talvi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 365
Viestejä
4 691 062
Jäsenet
76 750
Uusin jäsen
misa404

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom