Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Livenä se keula ei ole niin sammakko kuin ennen, ihan ok jos vrt. kolmosen pelkkää lamppujen muuttamista. Perä taas näyttää kuvissa hienommalta kuin livenä. Mittasuhteet edelleen hassut kun katsoo autoa sopivasti takaviistosta ja nyt siihen tulee vielä tuo outo ”kaukalo”. Kokonaisuus on omaan makuun parempi kuin ennen, mutta en mä nyt ulkonäön takia tuota ostaisi. Eipä toki muutkaan sähköautot erityisesti ulkonäöllä myy.Täytyy edelleenkin muistaa se, että kyse ei ole uudesta Y-mallista vaan faceliftistä eli kasvojenkohotuksesta.. Osa tykkää keulan tai perän uudesta ilmeestä. Itse en pidä varsinkaan keulasta.
Onko porukalla kolmosia tai Y tesloja, missä on kilsoja jo reippaammin takana? Kun itselläni saattaisi tulla tilanne eteen, missä työmatka pitenee huomattavasti ja autoon (rwd Y) rupeaisi kertymään kilometrejä vuodessa 30 000km+. Tällä hetkellä ajettu 50 000km. Eli 100tkm menisi myös rikki jo seuraavan parin vuoden aikana ja haluaisin kyllä mielellään autoa pitää vielä vähintään 3-4 vuotta.
Nyt mietinnässä onkin auton luotettavuus kun alkaa kilsoja kertymään, eli ts. Vaihtaako johonkin halvempaan kotteroon, kun alkaa kilsoja tulla niin uhkaavaa tahtia.
Jos jollain on kokemuksia enemmän ajetuista, niin kuinka paljon tuossa takuun päättymisen jälkeen on saanut käyttää pajalla jos ei lasketa jotain normaalia kulumista ja alustan/jarrujen osien vaihtamista.
Tavallaan kyllä. Mietin itsekin, että yleensä juuri näihin korkeampiin kilsamääriin sähköauto kannattaakin hankkia. Mutta toisaalta taas en ole sitäkään koulukuntaa, että vaihdan 2-3 vuoden välein mielellään autoa uuteen, vaan haluaisin ajaa teslan ns. loppuun. Ja mietinkin, että mihin kaikkeen joutuu varautua kun alkaa kilsoja olla 100tkm ja yli.Ei vastaa itse kysymykseesi, mutta eikö tässä ole juuri nurinkurinen ajatus? Kilsat lisääntyy ja harkitset kotteroa vs. kilsat lisääntyy, sähköauton järkevyys paranee. Jos itsellä tulisi kilsoja 15tkm tai alle, ajaisin kotterolla. Nyt kun kilsoja tulee se 25-35tkm/v, ajan sähköautolla.
Onko porukalla kolmosia tai Y tesloja, missä on kilsoja jo reippaammin takana? Kun itselläni saattaisi tulla tilanne eteen, missä työmatka pitenee huomattavasti ja autoon (rwd Y) rupeaisi kertymään kilometrejä vuodessa 30 000km+. Tällä hetkellä ajettu 50 000km. Eli 100tkm menisi myös rikki jo seuraavan parin vuoden aikana ja haluaisin kyllä mielellään autoa pitää vielä vähintään 3-4 vuotta.
Nyt mietinnässä onkin auton luotettavuus kun alkaa kilsoja kertymään, eli ts. Vaihtaako johonkin halvempaan kotteroon, kun alkaa kilsoja tulla niin uhkaavaa tahtia.
Jos jollain on kokemuksia enemmän ajetuista, niin kuinka paljon tuossa takuun päättymisen jälkeen on saanut käyttää pajalla jos ei lasketa jotain normaalia kulumista ja alustan/jarrujen osien vaihtamista.
Y löytyy ja hieman vaille 90 tkm mittarissa. Alle 2 v autolla ikää. Takuuna meni 1 kamera, latausportti, kylmäaineen täyttöä. Takuun jälkeen ei ole vielä mitään hajonnut. 45 tkm tulee vuodessa lisää ja tarkoitus ajaa tämän sinne 400tkm+ paikkeille ja riippuen toki miten akku kestää ja miten auto muuten kestää niin ehkä 500tkm+ taikka sitten jos alkaa lahoamaan alta aiemmin niin pakko vaihtaa.Onko porukalla kolmosia tai Y tesloja, missä on kilsoja jo reippaammin takana? Kun itselläni saattaisi tulla tilanne eteen, missä työmatka pitenee huomattavasti ja autoon (rwd Y) rupeaisi kertymään kilometrejä vuodessa 30 000km+. Tällä hetkellä ajettu 50 000km. Eli 100tkm menisi myös rikki jo seuraavan parin vuoden aikana ja haluaisin kyllä mielellään autoa pitää vielä vähintään 3-4 vuotta.
Nyt mietinnässä onkin auton luotettavuus kun alkaa kilsoja kertymään, eli ts. Vaihtaako johonkin halvempaan kotteroon, kun alkaa kilsoja tulla niin uhkaavaa tahtia.
Jos jollain on kokemuksia enemmän ajetuista, niin kuinka paljon tuossa takuun päättymisen jälkeen on saanut käyttää pajalla jos ei lasketa jotain normaalia kulumista ja alustan/jarrujen osien vaihtamista.
Muistaakseni saatiin autot jopa samalla viikolla aikoinaan. Ja itsellänikin oli ainakin alunperin tarkoitus ajaa auto jopa ”loppuun”. Mutta tuo loppukin voi tarkoittaa tapauskohtaisesti montaa eri asiaa. Esimerkiksi jos auto alkaa jossain kohtaa vuosittain vaatimaan tuhat/tuhansia euroja vaativia remontteja, niin sanon ei kiitos sillekin.Y löytyy ja hieman vaille 90 tkm mittarissa. Alle 2 v autolla ikää. Takuuna meni 1 kamera, latausportti, kylmäaineen täyttöä. Takuun jälkeen ei ole vielä mitään hajonnut. 45 tkm tulee vuodessa lisää ja tarkoitus ajaa tämän sinne 400tkm+ paikkeille ja riippuen toki miten akku kestää ja miten auto muuten kestää niin ehkä 500tkm+ taikka sitten jos alkaa lahoamaan alta aiemmin niin pakko vaihtaa.
Joo, toki jos alkaa hajoamaan jotain pahemmin niin sitten vaihdan, mutta toistaiseksi ei juuri ongelmia. Ensimmäisen katsastuksen aikaan (eli 2v päästä) mittarissa lienee n. 180tkm ja jos siihen mennessä en ole mitään joutunut tekemään niin varmaan tulee hylky alustan osista ainakin, mutta täytyy niitä sitten vaihtaa, mutta tuo nyt menee perus kulumisen piikkiin vielä kyllä. Ja ilmeisesti nuo alustan osat ovat kohtuu hintaisiakin, itse tulee vaihdettua sitten.Muistaakseni saatiin autot jopa samalla viikolla aikoinaan. Ja itsellänikin oli ainakin alunperin tarkoitus ajaa auto jopa ”loppuun”. Mutta tuo loppukin voi tarkoittaa tapauskohtaisesti montaa eri asiaa. Esimerkiksi jos auto alkaa jossain kohtaa vuosittain vaatimaan tuhat/tuhansia euroja vaativia remontteja, niin sanon ei kiitos sillekin.
Muistaakseni saatiin autot jopa samalla viikolla aikoinaan. Ja itsellänikin oli ainakin alunperin tarkoitus ajaa auto jopa ”loppuun”. Mutta tuo loppukin voi tarkoittaa tapauskohtaisesti montaa eri asiaa. Esimerkiksi jos auto alkaa jossain kohtaa vuosittain vaatimaan tuhat/tuhansia euroja vaativia remontteja, niin sanon ei kiitos sillekin.
Mielenkiintoista, Teslan model 3 myynti kasvoi Irlannissa helmikuussa ja myös Y:n ja 3 myynti Iso-Britaniassa.
The United Kingdom reported a 20% sales increase in February, with nearly 4,000 Model 3 and Model Y vehicles sold
https://www.teslarati.com/tesla-sales-improve-ireland-despite-european-slump/
En olisi huolissaan, otsin itselleni Helvetian vakuutuksen: 2v./40tkm noin 1800 euroa. Saa vakuutettua viat kahdeksi vuodeksi. Myös pidempiä periodeja saatavilla.Onko porukalla kolmosia tai Y tesloja, missä on kilsoja jo reippaammin takana? Kun itselläni saattaisi tulla tilanne eteen, missä työmatka pitenee huomattavasti ja autoon (rwd Y) rupeaisi kertymään kilometrejä vuodessa 30 000km+. Tällä hetkellä ajettu 50 000km. Eli 100tkm menisi myös rikki jo seuraavan parin vuoden aikana ja haluaisin kyllä mielellään autoa pitää vielä vähintään 3-4 vuotta.
Nyt mietinnässä onkin auton luotettavuus kun alkaa kilsoja kertymään, eli ts. Vaihtaako johonkin halvempaan kotteroon, kun alkaa kilsoja tulla niin uhkaavaa tahtia.
Jos jollain on kokemuksia enemmän ajetuista, niin kuinka paljon tuossa takuun päättymisen jälkeen on saanut käyttää pajalla jos ei lasketa jotain normaalia kulumista ja alustan/jarrujen osien vaihtamista.
No ei kai, mutta sähkisten osalta, kuten kirjoitit niin jos akku finaalissa, niin noilla kustannuksilla paalaminen voi houkuttaa vaikka jotain kantavaa peliä vielä olisi. Lisäksi sähkisten kehitys ollut reipasta, teknisesti ja hinnaltaan ja odotus että laskeva kehitys vielä jonkin aikaa, jos tullit tai verot ei sotke.Ei kai autoja tartte paalata ennenkuin kori ruostuu paskaksi? Kaiken muunhan voi korjata/vaihtaa, uusi akku on mitä 10ke ja moottorit tais olla pari tonnia?
Toki. Helvetia on ympäripyöreämpi kuin muutama kilpailija + näkyy Teslalla suoraan.Lisävakuutuksissa pitää muistaa lukea se pieni präntti. Voi tulla yllätyksiä kun kaikkea ei korvatakaan.
Brittitutkimus totesi juuri Teslojen kestävän polttiksia pidempään. Word.Sähköautojen tapauksessa voi olla, että paalausikä jakautuu "kahtia" - puolet paalataan aikaisessa vaiheessa ja niiden vielä hyväarvoiset vanhat akut käytetään päivitysakkuina niille hyväkuntoisille mutta akut loppuun ajetuille autoille jotka päätetään ylläpitää pitkään.
Epäselvyys ei yleensä ole kuluttajan etu.Toki. Helvetia on ympäripyöreämpi kuin muutama kilpailija + näkyy Teslalla suoraan.
Eikö tämä tutkimus ollut vain arvio? Ei perustunut kuin arvioihin.Brittitutkimus totesi juuri Teslojen kestävän polttiksia pidempään. Word.
Spekuloida toki voi vaikka maailmalopulla, mutta tuo teoriasi on spekulaatio.
Jos halutaan alkaa tiedon filosofiaa pohtimaan, niin pelkkä heitto: voi olla näin tai näin on tiedollisesti eri tasoa kun tieteen alan menetelmin tehty empiirinen ja ilmeisesti myös empiirisen tiedon pohjala mallinnettu arvio autojen kestoiästä.Eikö tämä tutkimus ollut vain arvio? Ei perustunut kuin arvioihin.
Miten tämä liittyy tähän tutkimukseen Teslasta?Jos halutaan alkaa tiedon filosofiaa pohtimaan, niin pelkkä heitto: voi olla näin tai näin on tiedollisesti eri tasoa kun tieteen alan menetelmin tehty empiirinen ja ilmeisesti myös empiirisen tiedon pohjala mallinnettu arvio autojen kestoiästä.
Muussa tapauksessa olemme skeptismin täyteisessä maailmassa, jolloin millään ei ole mitään väliä, kaikkien kokemus on yhtä painava eikä mitään tietoa voida hankkia.
Totuushan tämä ei ole, tiede ei etsikään totuuksia, vaan omilla menetelmin saavutettavaa tietoa miten asia voisi olla, mutta veikkaan et tutkimuspaperissa on tuotu epävarmuudet ilmi.
No joo, mutta jos on ajanut jo päälle 400tkm ja esim. akku alkaa olemaan huonossa kunnossa niin kannattaako pistää 10k€? Noin yleisesti ottaen noin paljon ajettujen autojen arvo on varsin pieni. Ja voi tulla muutakin kallista ongelmaa.Ei kai autoja tartte paalata ennenkuin kori ruostuu paskaksi? Kaiken muunhan voi korjata/vaihtaa, uusi akku on mitä 10ke ja moottorit tais olla pari tonnia?
Toisen norjalaisen arvostelu Model Ysta ja näyttäisi tekevän useasti haamujarrutuksia. Ihmettelee asiaa miksei ole vieläkään saatu kuntoon.
8:10 eteenpäin.
Voisihan se Tesla vaikka korjata softansa? Norjassa kuitenkin ollut Tesla saatavilla vuosia ja videon mukaan samat ongelmat vain jatkuvat. Nostaa myös esiin että ei olisi varmaankaan suuri asia koodarin ajaa samaa reittiä ja huomioida nämä.Pääosin samat kamerat ja prossut siinä on kun vanhassakin ja sama softa. Olisi tyhmyyttä kuvitella että haamujen ym. suhteen olisi joku muutos vanhaan malliin verrattuna, mutta tuskin siihen kukaan muu sortuu kun youtube clickbaittaaja.
Jos luit viestin kokonaan se mainitsi tutkimuksen tavan, ja miksei se ole vain arvioMiten tämä liittyy tähän tutkimukseen Teslasta?
FSDn kanssa ei kai ole haamuja. Osa haamuista johtuu surkeasta karttadatasta. En tiedä, ei luulisi olevan vaikea korjata.Voisihan se Tesla vaikka korjata softansa? Norjassa kuitenkin ollut Tesla saatavilla vuosia ja videon mukaan samat ongelmat vain jatkuvat. Nostaa myös esiin että ei olisi varmaankaan suuri asia koodarin ajaa samaa reittiä ja huomioida nämä.
FSDn kanssa ei kai ole haamuja. Osa haamuista johtuu surkeasta karttadatasta. En tiedä, ei luulisi olevan vaikea korjata.
Uusien innovaatioiden ongelma, onneksi on yrittelijöitä, koska konservatismi ei koskaan kehitä maailmaaFSD:n kanssa on myös haamuja jos lukee TMC ketjuja, ei se ole ratkaiseva tekijä tässä. Karttadata voi olla surkeaa tai sitten Teslan softa on vain surkea - jos se olisi helppo korjata niin se varmaan olisi tehty jo kauan sitten eikö?
Lyhyt tarkastelu paljastaa et ongelma on noi kamerat, joka on taas Teslan idean juju, saada itseohjautuvuus kaikkien saataville halvalla.
En jaksa uskoa että johtuu pelkästään kameroista ainakaan tämän perus AP/vakkarin haamuilut. Tuli taas ajeltua hki-kpo-hki ja kyllä ne vittumaisimmat haamuilut johtuu tuosta karttadatasta. Joko nopeusrajoituksista (auton näyttämä nopeusrajoitus vaihtelee yhtäkkiä 50 tai 80) tai ihan että kartan mukaan tässä on loivamutka mutta todellisuudessa ei ole.Uusien innovaatioiden ongelma, onneksi on yrittelijöitä, koska konservatismi ei koskaan kehitä maailmaa
Lyhyt tarkastelu paljastaa et ongelma on noi kamerat, joka on taas Teslan idean juju, saada itseohjautuvuus kaikkien saataville halvalla.
Videota miten parhaimmillaan FSD:tä odotellessa auto osaa vaihtaa vaihteita:
Videota miten parhaimmillaan FSD:tä odotellessa auto osaa vaihtaa vaihteita:
Varmaan suurin osa korjaantuisi jo sillä että nopeutena käytettäisiin sitä mitä auto on merkistä lukenut? Eikö tämä toimi monessa maassa näin, mutta ei esim. Suomessa? Ongelma on lähinnä siinä että karttadatassa on jotain 10v vanhojen tietöiden 50 km/h alueita niin auto sitten hidastaa niihin.
Mutta mikä sitten lieneekään syy siihen että näin ei tehdä?
FSDn kanssa ei kai ole haamuja. Osa haamuista johtuu surkeasta karttadatasta. En tiedä, ei luulisi olevan vaikea korjata.
Karttadata on varmaan yksi asia mikä näitä aiheuttaa mutta ei ainakaan aina se syypää. Toisena se, että auto näkee jotain omaa minkä se tulkitsee oikeaksi asiaksi vaikka näin ei olekaan.En jaksa uskoa että johtuu pelkästään kameroista ainakaan tämän perus AP/vakkarin haamuilut. Tuli taas ajeltua hki-kpo-hki ja kyllä ne vittumaisimmat haamuilut johtuu tuosta karttadatasta. Joko nopeusrajoituksista (auton näyttämä nopeusrajoitus vaihtelee yhtäkkiä 50 tai 80) tai ihan että kartan mukaan tässä on loivamutka mutta todellisuudessa ei ole.
Vähän veikkaan että Teslan kiinnostus korjata tätä on luokkaa nolla. Kaikki kehitystyö on priorisoitu FSDlle.
Laitatko linkin siihen tutkimukseen. Muistan vain sen yhden missä vertailtiin eri autoja keskenään siten, että kuluttajiin otettiin yhteyttä ja kyseltiin. Tämä taisi olla USAssa tehty ja siinä arvioitiin muutaman vuoden ikäisiä autoja ja näiden huoltojen määrää.Jos luit viestin kokonaan se mainitsi tutkimuksen tavan, ja miksei se ole vain arvio
Teslat ovat hyvin kestäviä, etenkin nämä uudemmat. Noissa alkupään Model ässissä on ollut kosteusvikoja.
Jos samat manoveerit olisi tehnyt täysin tyhjällä kentällä, niin olisko auto ymmärtänyt mitä tehdä? On se tietysti hyvä, että tahallaan luotuun ongelmaan yritetään antaa ratkaisu.Tuossa videossakin näkyy ne ikonit mitä auton ruudulle tulee. Kuski kertoo ratilla mihin suuntaan haluaa auton liikkuvan kun sitä kääntää. Auto kyllä vaihtaa mutta ei itsenäisesti, vaan kuskin inputista.
Video vähän antaisi kuvan, että kyllä voisi toimia.Jos samat manoveerit olisi tehnyt täysin tyhjällä kentällä, niin olisko auto ymmärtänyt mitä tehdä? On se tietysti hyvä, että tahallaan luotuun ongelmaan yritetään antaa ratkaisu.
Joku bugihan tuossa softassa on kun osa nopeusrajotuksista vaikuttaa vakkarin (ei siis ap) nopeuteen. En oikein ole päässyt ymmärrykseen missä tilanteissa se kun nopeusrajoitus muuttuu vaikuttaa vakkariin. Välillä vaikka auto lukee kyltin ja näyttää sen visualisoinnissa se ei silti vaikuta vakkariin. Välillä taas vaikuttaa vaikka auto ei visualisoinnin mukaan mitään lukenutkaan.Karttadata on varmaan yksi asia mikä näitä aiheuttaa mutta ei ainakaan aina se syypää. Toisena se, että auto näkee jotain omaa minkä se tulkitsee oikeaksi asiaksi vaikka näin ei olekaan.
Kolmantena sen määräyksen toteuttaa tiettyä asiaa kuten vilkutus toisessa autossa, anna tilaa -ratkaisut.
JPMorgan on hyvin pessimistinen Teslan tulevaisuuden kanssa, he asettivat osakkeen tavoitehinnan 120 dollariin
Tiedät varmaan itsekkin että Teslan kurssi perustuu odotusarvoon. Teslan osakkeen hinta ei noudata mitään järjen rajoja.Ou nou. Laskivat siis 15 dollaria arviotaan. Nyt se varmasti osuu oikeaan?
Tiedät varmaan itsekkin että Teslan kurssi perustuu odotusarvoon. Teslan osakkeen hinta ei noudata mitään järjen rajoja.