- Liittynyt
- 09.12.2016
- Viestejä
- 1 854
JPMorgan on hyvin pessimistinen Teslan tulevaisuuden kanssa, he asettivat osakkeen tavoitehinnan 120 dollariin
Ou nou. Laskivat siis 15 dollaria arviotaan. Nyt se varmasti osuu oikeaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JPMorgan on hyvin pessimistinen Teslan tulevaisuuden kanssa, he asettivat osakkeen tavoitehinnan 120 dollariin
Tiedät varmaan itsekkin että Teslan kurssi perustuu odotusarvoon. Teslan osakkeen hinta ei noudata mitään järjen rajoja.Ou nou. Laskivat siis 15 dollaria arviotaan. Nyt se varmasti osuu oikeaan?
Tiedät varmaan itsekkin että Teslan kurssi perustuu odotusarvoon. Teslan osakkeen hinta ei noudata mitään järjen rajoja.
Volkkarilla on kuulemma 600 miljardia omaisuutta, mutta osakekannan arvo on 60 miljardia.
Uudessa Y:ssä on luovuttu etupään gigacastingista ja siirrytty perinteiseen keulan rakenteeseen ja samalla ilmeisesti luovuttu mahdollisuudesta käyttää structural pack -akkuja.
Youtube: Munro keskustelee aiheesta Teslan edustajien kanssa
Tuoreinta tietoa ovat tilaukset. Secto Automotiven uusien henkilöautojen tilauksista Teslan osuus oli tämän vuoden tammi–helmikuussa 6,7 prosenttia. Koko viime vuonna Teslan osuus oli 10 prosenttia. Pudotusta on siis alkuvuonna noin kolmannes.
Luvut perustuvat satoihin Tesla-tilauksiin.
Teslan osuus Secton täyssähköautojen tilauksista oli tammi–helmikuussa 14,5 prosenttia. Koko viime vuonna osuus oli 24,7 prosenttia.
Pudotus on selvä, mutta lukuihin tuo epävarmuutta Model Y:n malliuudistus. Uudistunut malli on juuri tullut myyntiin, ja osin tilausluvut ovat voineet pudota siksi, että uutuutta on odotettu.
Secto Automotive teki kuitenkin työntekijöilleen erittäin kiinnostavan pikakyselyn. Yhtiö kysyi 20 yhteyshenkilöltään näin: Onko asiakkaittesi joukossa tapahtunut muutosta suhtautumisessa Teslaan viime kuukausien aikana?
Jokaisella yhteyshenkilöllä on hoidettavanaan keskimäärin 100 asiakasta, jotka voivat olla isojakin yrityksiä, mutta myös yksittäisiä työsuhdeautoilijoita.
Yhteensä 20 vastaajasta kolme kertoi, että hänellä on asiakas tai asiakkaita, jotka ovat päättäneet luopua Teslasta osana autovalikoimaansa.
Enemmistöllä eli peräti 13 yhteyshenkilöllä oli asiakas tai asiakkaita, jotka harkitsevat Teslasta luopumista osana autovalikoimaansa
Muistaakseni 200 miljardiaPaljonko on velkaa?
Vakuutusmaksut varmasti nousee mitä hankalammaksi automallin mällikorjaus menee.Mielestäni tuossa viestissä väistetään se tosiasia, että kikavalu on kallis korjata jos ruttu tulee. Viestiketjussa siitä joku mainitsee, mutta siihen todetaan että ei ollut top 4 syy. Ja tämä syy on oikeasti kuluttajalle ainoa merkittävä asia. Muut TOP 4 syyt ovat puhtaasti taloudellisia syitä tehtaalle.
FSD vielä mukana robotaksi-hypen muodossa, mutta nythän on tietty osakekurssiin laskettu että jokaiseen taloon tulee Optimus robotti!Näin ne osakemarkkinoille tarkoitetut pöhinät karisee. 4680, gigacasting, structural battery, fsd. Osake on vielä pilvissä mutta mikään huijaus ei kestä ikuisesti.
Kyllä ja ei. Tarkoitus on kuitenkin kikavalaa etupää kunhan vanhan tavan tuotantolinja on poistojen kautta tuloutettu. Voisivat tehdä heti myös etupään, mutta se tuloslaskelma näyttäisi rumalta. Näinhän tuossa kerrotaan. Ihan järkenkäypä selitys, miksi nyt toimitaan noin.Eikö tämä valmistustapa ole paluu vanhaan?
Toki voi, mutta ei se siihen faceliftiin liity. Jos siihen jotain muutosta tulee, niin tulee vanhoihin ja uusiin.Voisihan se Tesla vaikka korjata softansa? Norjassa kuitenkin ollut Tesla saatavilla vuosia ja videon mukaan samat ongelmat vain jatkuvat. Nostaa myös esiin että ei olisi varmaankaan suuri asia koodarin ajaa samaa reittiä ja huomioida nämä.
Videon kautta saa hiukan eri kuvan. Enemmänkin halutaan yhtenäistää valmistus jos tulee saatavuuusongelmia.Kyllä ja ei. Tarkoitus on kuitenkin kikavalaa etupää kunhan vanhan tavan tuotantolinja on poistojen kautta tuloutettu. Voisivat tehdä heti myös etupään, mutta se tuloslaskelma näyttäisi rumalta. Näinhän tuossa kerrotaan. Ihan järkenkäypä selitys, miksi nyt toimitaan noin.
No eiköhän tuosta voi sitä mieltä olla, että ainakaan Teslan myyntipaniikkia ei ole. Ihan kohta Q1 toisiksi parhaiten myyny sähköauto Norjassa, vaikka myytiin vaan vanhaa mallia tammi-helmikuu.Q1 loppukvartaalin myyntisuma käynnissä Norjassa:
![]()
Teslalla vahva johto Maaliskuun myynnissä ja menee lienee myös kvartaalin myydyimmäksi autoksi. Silti myynnit vajaa puolet viimevuotisesta ja noin 90% norskeista valitsee jonkun muun merkin. Eri tahot sitten tviittaa ja uutisoinee noista kahdesta näkökulmasta itselleen mieluisampaa..
Ilmeisesti uusi Y saapunut maahan? Rekisteröikö Tesla autot heti maahan saapuessa? Tuossa näytti ainakin olevan viimeisen 20 auton joukossa tusina Nissania peräkanaa eli pakko olla joku maahantuojan massarekisteröinti.Q1 loppukvartaalin myyntisuma käynnissä Norjassa:
![]()
Teslalla vahva johto Maaliskuun myynnissä ja menee lienee myös kvartaalin myydyimmäksi autoksi. Silti myynnit vajaa puolet viimevuotisesta ja noin 90% norskeista valitsee jonkun muun merkin. Eri tahot sitten tviittaa ja uutisoinee noista kahdesta näkökulmasta itselleen mieluisampaa..
Q1 loppukvartaalin myyntisuma käynnissä Norjassa:
![]()
Teslalla vahva johto Maaliskuun myynnissä ja menee lienee myös kvartaalin myydyimmäksi autoksi. Silti myynnit vajaa puolet viimevuotisesta ja noin 90% norskeista valitsee jonkun muun merkin. Eri tahot sitten tviittaa ja uutisoinee noista kahdesta näkökulmasta itselleen mieluisampaa..
Jep myyntipiikki on varmasti totta. Kesän jälkeen nähdään vaikuttiko takavetoisten mallien myynnin puute minkä verran.Olisi yllätävää jos uusi malli ei pientä myyntipiikkiä saisi aikaan, mutta ei nuo luvut nyt vielä kovin hyvältä vaikuta jos vertaa viime vuoden maaliskuuhun:
Eikö sen pienemmän mallin pitänyt tulla tänä kesänä (H1/2025)?
Eikö tämä tutkimus ollut vain arvio? Ei perustunut kuin arvioihin.
Q1 loppukvartaalin myyntisuma käynnissä Norjassa:
https://elbilstatistikk.no/
Teslalla vahva johto Maaliskuun myynnissä ja menee lienee myös kvartaalin myydyimmäksi autoksi. Silti myynnit vajaa puolet viimevuotisesta ja noin 90% norskeista valitsee jonkun muun merkin. Eri tahot sitten tviittaa ja uutisoinee noista kahdesta näkökulmasta itselleen mieluisampaa..
Aivan se oli tämä. Mietinkin että ei ole tullut vastaa mitään ns. oikeaa tutkimusta.Veikkaan että nähty joku iltapulun otsikko jossa uutisoitu brittiläisestä katsastustilasto analyysistä, mutta Itse analyysi jätetty lukematta.
Siinä tutkimuksessa oli tutkittu katastustilastoja ja niiden avulla arvioitu autojen elinkaarta. niin polttikset , hybridit ja sähkikset. Luonollisesti sähkisten ikäjaukauma yleisesti autoista eroja kovasti, ja sähkisten sisällä eri merkkien välillä ikähaarulla isoa ero ja monella merkillä katsastus tilastoissa ohut edustus, ja niitä merkkejä joita myyty merkittävästi vuosia sitten, niin kohderyhmä, luokka kapea ja eroaa toisistaan.
Arvio mallien elinkaaresta perustu ihan ajatukseen, ja sähkisten kohdalla tutkmuksessa korostettiin mm akuston suurtamerkitystä, tutkijat arvioivat että se voi vaikuttaa suuresti todelliseen elinkaaren pituuteen, vs polttikset.
Ja sekin huomioitava että UKssa se paalaus ikä kilometreinä ja vuosina meikäläiseen varsin lyhyt, ja kilometri tilastossa kärjessä ne malli millä ajetaan paljon, vs ne malli joilla ikä tulee ennemmin täyteen kuin 150 000km
En tiedä mistä iltalehdestä olet artikkeliin perehtynyt, mutta täältä se löytyy, jos haluatte perehtyä:Veikkaan että nähty joku iltapulun otsikko jossa uutisoitu brittiläisestä katsastustilasto analyysistä, mutta Itse analyysi jätetty lukematta.
Siinä tutkimuksessa oli tutkittu katastustilastoja ja niiden avulla arvioitu autojen elinkaarta. niin polttikset , hybridit ja sähkikset. Luonollisesti sähkisten ikäjaukauma yleisesti autoista eroja kovasti, ja sähkisten sisällä eri merkkien välillä ikähaarulla isoa ero ja monella merkillä katsastus tilastoissa ohut edustus, ja niitä merkkejä joita myyty merkittävästi vuosia sitten, niin kohderyhmä, luokka kapea ja eroaa toisistaan.
Arvio mallien elinkaaresta perustu ihan ajatukseen, ja sähkisten kohdalla tutkmuksessa korostettiin mm akuston suurtamerkitystä, tutkijat arvioivat että se voi vaikuttaa suuresti todelliseen elinkaaren pituuteen, vs polttikset.
Ja sekin huomioitava että UKssa se paalaus ikä kilometreinä ja vuosina meikäläiseen varsin lyhyt, ja kilometri tilastossa kärjessä ne malli millä ajetaan paljon, vs ne malli joilla ikä tulee ennemmin täyteen kuin 150 000km
Nyt tosiaan selkeästi ilmassa viestintää missä julkaistaan Teslan myyntiluvuista osa totuuksia. Tarkoituksella jätetään oleellisia asioita uutisista kertomatta. (Toisin kuin sinä joka tiivistit asian hyvin). En tiedä onko tämä ihan pääkallo paikalta organisoitua, ainakin sieltä on nyt kovaa viestintää mikä tukisi yhtiönmarkkina-arvoa.
Aiheeseen liittyen Tesla oli paras sähköauto![]()
Ehkä hän ei ollut vielä kerinnyt sitä lukemaan.Joo mutta statistiikka oli vain vuosimallin 2021 autoihin asti, datana käytettiin brittien katsastustilastoja ja siellä autot pitää katsastaa ensimmäisen kerran 3v rekisteröinnistä. Eli käytännössä kaikki paitsi Teslat olivat valmistajiensa ensimmäisiä vetoja ja väitänpä jonkun verran tilastotiedettä harjoittaneena että esim. VW:n osalta on jouduttu tekemään aika isoja ekstrapolaatiota/projektioita kun käytännössä tutkimuksessa oli vain vuosimallin 2020 ja 2021 ID3 ja ID4 eikä kilsoja hirveästi ollut.
Mielenkiintoinen tutkimus mutta kovin isoja johtopäätöksiä siitä ei voi vetää jos puhutaan esim. tänä vuonna myytävistä BEVeistä.
En ymmärrä miten joku jaksaa puolustella jotain automerkkiä näin intensiivisesti.
Maiilman viidenneksi suurimmalla mantereella ei myyty yhtään Teslaa, mikä on sikäli yllättävää, että paikalliset ihmiset ovat hyvin ympäristötietotoista porukkaa. Muiden merkkien ote mantereen autokannasta on hyvin vahva ja tuskin muuttuu pitkään aikaan.Ton norjalaislinkin mukaan tänään myytiin 43 Model Y! Ykkös ja kakkospaikan autoja myytiin 10. Tällä vauhdilla Model Y hujahtaa Norjan myydyimmäksi sähköauthttps://srv06/ims_tuotanto/servlet/ActionServlet?action=framesetoksi Q1 vaikka Elon BAD. Kakkospaikkaan on enää 5 auton ero.
Tämä on ihan käsittämätön ilmiö jota ei ole millään muulla automerkillä, eikä tule olemaan.En ymmärrä miten joku jaksaa puolustella jotain automerkkiä näin intensiivisesti.
En ymmärrä miten joku jaksaa puolustella jotain automerkkiä näin intensiivisesti.
Tämä on ihan käsittämätön ilmiö jota ei ole millään muulla automerkillä, eikä tule olemaan.
Ja sama pätee toiseenkin suuntaan, minkään muun automerkin huonosta myynnistä ei puhuta mitään, eikä mitään muuta automerkkiä kritisoida mistään, joten minkäänlaista "tarvetta" tai oikeastaan edes mahdollisuutta "puolustaa" niitä ei ole. Erikoinen ilmiö kaikenkaikkiaan, käytännössä autot/autofirmat varsinkin ovat tylsää harmaata massaa, josta ei juuri ole mielipiteitä tai sanottavaa kenelläkään, ainoa poikkeus on Tesla josta sitten riittää mielipidettä suuntaan jos toiseen kaikkien muiden merkkien edestä.Tämä on ihan käsittämätön ilmiö jota ei ole millään muulla automerkillä, eikä tule olemaan.
Ja sama pätee toiseenkin suuntaan, minkään muun automerkin huonosta myynnistä ei puhuta mitään, eikä mitään muuta automerkkiä kritisoida mistään, joten minkäänlaista "tarvetta" tai oikeastaan edes mahdollisuutta "puolustaa" niitä ei ole. Erikoinen ilmiö kaikenkaikkiaan, käytännössä autot/autofirmat varsinkin ovat tylsää harmaata massaa, josta ei juuri ole mielipiteitä tai sanottavaa kenelläkään, ainoa poikkeus on Tesla josta sitten riittää mielipidettä suuntaan jos toiseen kaikkien muiden merkkien edestä.
Kyllähän ne volkkarit on täällä haukuttu niin moneen kertaan saati sitten tojon sähkikset.eikä mitään muuta automerkkiä kritisoida mistään, joten minkäänlaista "tarvetta" tai oikeastaan edes mahdollisuutta "puolustaa" niitä ei ole.
Kyllä se yltiöpäinen fanittaminen vetää väistämättä vastaväittäjiä puoleensa, kun selvästi näkee että on sellaiset fanilasit päässä , ettei näe enään ulkomaailmaa.ainoa poikkeus on Tesla josta sitten riittää mielipidettä suuntaan jos toiseen kaikkien muiden merkkien edestä.
Tuossa käydään paljon samojakin asioita mitä tullut täällä käytyä uudesta y mallista, mutta kohokohtina itselleni uusia mielenkiintoisia asioita:
6-7% korin kiertojäykkyys parantunut, takavalu 7kg kevyempi ja kestävyyttä paranneltu, jousituksessa todella paljon uutta, supermanifold V2 ja ilpin jäähdytystä tehostettu.
Tulossa steer by wire joka Teslaan, takaisin etuvalut paranneltuna, harjoiteltu jo uuteen y malliin etherloopia eli sekin tulossa kunhan varmistetaan toimittajat.
Jep. Hyvin vähän autojen myynneistä muiden merkkien osalta puhutaan saatikka osakkeen arvosta. Nämä näyttää lähinnä kismittävän Teslan vihaajia? En itse näe kummallisuutta osakkeen arvossa kun katsotaan 5v takaperin osake normaalistikin seilannut miinus 100-150 saman vuoden sisällä parhaasta arvosta. Osakemarkkinat ylipäätään ovat hyvinkin heitteleviä ja nämä Teslan huonot myynnit näyttää olevan joka vuotinen aloitus kampanja miten Tesla just ihan konkurssiin ajautuu tai muut tulee rinnalle ja ohi. Ei nämä seikat itseäni sinänsä haittaa kun näistä vängätään täällä Esson baarin juttuina. Itse veikkaan y mallin olevan kolmatta vuotta peräkkäin maailman myydyin sähköauto tänä vuonna. Vielä joudutaan odottamaan 2030 luvulle että muilla perinteisillä valmistajilla kokonaismyynnit yltää Teslan myynteihin sähköautoissa. Byd voi vihdoinkin tänä vuonna ohittaa Teslan, mutta nämä ovatkin ainoita valmistajia jotka myyvät miljoonia sähköautoja vuodessa tällä vuosikymmenellä?Ja sama pätee toiseenkin suuntaan, minkään muun automerkin huonosta myynnistä ei puhuta mitään, eikä mitään muuta automerkkiä kritisoida mistään, joten minkäänlaista "tarvetta" tai oikeastaan edes mahdollisuutta "puolustaa" niitä ei ole. Erikoinen ilmiö kaikenkaikkiaan, käytännössä autot/autofirmat varsinkin ovat tylsää harmaata massaa, josta ei juuri ole mielipiteitä tai sanottavaa kenelläkään, ainoa poikkeus on Tesla josta sitten riittää mielipidettä suuntaan jos toiseen kaikkien muiden merkkien edestä.
Kyllä se yltiöpäinen fanittaminen vetää väistämättä vastaväittäjiä puoleensa, kun selvästi näkee että on sellaiset fanilasit päässä , ettei näe enään ulkomaailmaa.
Eihän siinä fanittamisessa mitään pahaa ole sinällään.......
Steer by wire, etherloop ja kenties brake by wire ennemminkin tulevat s/x ensin kuin 3/y. Voi mennä -27 että tulevat y malliin kun ensi vuonna kokeilevat ja harjoittelevat ässässä toiminnallisuutta? Ensi vuoden y malliin voi tärkeimpänä ominaisuutena odottaa juurikin hw5 ja isompaa akkua.Voiskohan noita tulla jatkuvina päivityksinä malleihin. Steer by wire kuulostaa isolta muutokselta. Kuten etherloop. Jospa nuo tulis HW5 kanssa ens vuodeksi niin ois napakat päivitykset vielä nykyjuniperiin ennen omaa auton vaihtoa.
Tätä steer by wirea on puhuttu siitä asti kun CT tuli. Katsotaan ihan rauhassa.Tulossa steer by wire joka Teslaan, takaisin etuvalut paranneltuna, harjoiteltu jo uuteen y malliin etherloopia eli sekin tulossa kunhan varmistetaan toimittajat.
Siis ohjaus ilman mekaanista yhteyttä, käyttäjälle se tuskin tärkeä, yksihalpuutus konsi jos kiirehditään, jossa varmaan euroa tärkeämpää on se että se enemmin myöhässä ja valmis, kuin ajoissa, saati etuajassa.Tätä steer by wirea on puhuttu siitä asti kun CT tuli. Katsotaan ihan rauhassa.
Etuvalujen osalta varmaan tulee takaisin mutta ei ainakaan seuraavaan 5 vuoteen. Ehkä 2030 jos silloinkaan.
Etherloop onkin toiminut CTssa todella hyvin.