- Liittynyt
- 09.12.2016
- Viestejä
- 1 852
JPMorgan on hyvin pessimistinen Teslan tulevaisuuden kanssa, he asettivat osakkeen tavoitehinnan 120 dollariin
Ou nou. Laskivat siis 15 dollaria arviotaan. Nyt se varmasti osuu oikeaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JPMorgan on hyvin pessimistinen Teslan tulevaisuuden kanssa, he asettivat osakkeen tavoitehinnan 120 dollariin
Tiedät varmaan itsekkin että Teslan kurssi perustuu odotusarvoon. Teslan osakkeen hinta ei noudata mitään järjen rajoja.Ou nou. Laskivat siis 15 dollaria arviotaan. Nyt se varmasti osuu oikeaan?
Tiedät varmaan itsekkin että Teslan kurssi perustuu odotusarvoon. Teslan osakkeen hinta ei noudata mitään järjen rajoja.
Volkkarilla on kuulemma 600 miljardia omaisuutta, mutta osakekannan arvo on 60 miljardia.
Uudessa Y:ssä on luovuttu etupään gigacastingista ja siirrytty perinteiseen keulan rakenteeseen ja samalla ilmeisesti luovuttu mahdollisuudesta käyttää structural pack -akkuja.
Youtube: Munro keskustelee aiheesta Teslan edustajien kanssa
Tuoreinta tietoa ovat tilaukset. Secto Automotiven uusien henkilöautojen tilauksista Teslan osuus oli tämän vuoden tammi–helmikuussa 6,7 prosenttia. Koko viime vuonna Teslan osuus oli 10 prosenttia. Pudotusta on siis alkuvuonna noin kolmannes.
Luvut perustuvat satoihin Tesla-tilauksiin.
Teslan osuus Secton täyssähköautojen tilauksista oli tammi–helmikuussa 14,5 prosenttia. Koko viime vuonna osuus oli 24,7 prosenttia.
Pudotus on selvä, mutta lukuihin tuo epävarmuutta Model Y:n malliuudistus. Uudistunut malli on juuri tullut myyntiin, ja osin tilausluvut ovat voineet pudota siksi, että uutuutta on odotettu.
Secto Automotive teki kuitenkin työntekijöilleen erittäin kiinnostavan pikakyselyn. Yhtiö kysyi 20 yhteyshenkilöltään näin: Onko asiakkaittesi joukossa tapahtunut muutosta suhtautumisessa Teslaan viime kuukausien aikana?
Jokaisella yhteyshenkilöllä on hoidettavanaan keskimäärin 100 asiakasta, jotka voivat olla isojakin yrityksiä, mutta myös yksittäisiä työsuhdeautoilijoita.
Yhteensä 20 vastaajasta kolme kertoi, että hänellä on asiakas tai asiakkaita, jotka ovat päättäneet luopua Teslasta osana autovalikoimaansa.
Enemmistöllä eli peräti 13 yhteyshenkilöllä oli asiakas tai asiakkaita, jotka harkitsevat Teslasta luopumista osana autovalikoimaansa
Muistaakseni 200 miljardiaPaljonko on velkaa?
Vakuutusmaksut varmasti nousee mitä hankalammaksi automallin mällikorjaus menee.Mielestäni tuossa viestissä väistetään se tosiasia, että kikavalu on kallis korjata jos ruttu tulee. Viestiketjussa siitä joku mainitsee, mutta siihen todetaan että ei ollut top 4 syy. Ja tämä syy on oikeasti kuluttajalle ainoa merkittävä asia. Muut TOP 4 syyt ovat puhtaasti taloudellisia syitä tehtaalle.
FSD vielä mukana robotaksi-hypen muodossa, mutta nythän on tietty osakekurssiin laskettu että jokaiseen taloon tulee Optimus robotti!Näin ne osakemarkkinoille tarkoitetut pöhinät karisee. 4680, gigacasting, structural battery, fsd. Osake on vielä pilvissä mutta mikään huijaus ei kestä ikuisesti.
Kyllä ja ei. Tarkoitus on kuitenkin kikavalaa etupää kunhan vanhan tavan tuotantolinja on poistojen kautta tuloutettu. Voisivat tehdä heti myös etupään, mutta se tuloslaskelma näyttäisi rumalta. Näinhän tuossa kerrotaan. Ihan järkenkäypä selitys, miksi nyt toimitaan noin.Eikö tämä valmistustapa ole paluu vanhaan?
Toki voi, mutta ei se siihen faceliftiin liity. Jos siihen jotain muutosta tulee, niin tulee vanhoihin ja uusiin.Voisihan se Tesla vaikka korjata softansa? Norjassa kuitenkin ollut Tesla saatavilla vuosia ja videon mukaan samat ongelmat vain jatkuvat. Nostaa myös esiin että ei olisi varmaankaan suuri asia koodarin ajaa samaa reittiä ja huomioida nämä.
Videon kautta saa hiukan eri kuvan. Enemmänkin halutaan yhtenäistää valmistus jos tulee saatavuuusongelmia.Kyllä ja ei. Tarkoitus on kuitenkin kikavalaa etupää kunhan vanhan tavan tuotantolinja on poistojen kautta tuloutettu. Voisivat tehdä heti myös etupään, mutta se tuloslaskelma näyttäisi rumalta. Näinhän tuossa kerrotaan. Ihan järkenkäypä selitys, miksi nyt toimitaan noin.
No eiköhän tuosta voi sitä mieltä olla, että ainakaan Teslan myyntipaniikkia ei ole. Ihan kohta Q1 toisiksi parhaiten myyny sähköauto Norjassa, vaikka myytiin vaan vanhaa mallia tammi-helmikuu.Q1 loppukvartaalin myyntisuma käynnissä Norjassa:
![]()
Teslalla vahva johto Maaliskuun myynnissä ja menee lienee myös kvartaalin myydyimmäksi autoksi. Silti myynnit vajaa puolet viimevuotisesta ja noin 90% norskeista valitsee jonkun muun merkin. Eri tahot sitten tviittaa ja uutisoinee noista kahdesta näkökulmasta itselleen mieluisampaa..
Ilmeisesti uusi Y saapunut maahan? Rekisteröikö Tesla autot heti maahan saapuessa? Tuossa näytti ainakin olevan viimeisen 20 auton joukossa tusina Nissania peräkanaa eli pakko olla joku maahantuojan massarekisteröinti.Q1 loppukvartaalin myyntisuma käynnissä Norjassa:
![]()
Teslalla vahva johto Maaliskuun myynnissä ja menee lienee myös kvartaalin myydyimmäksi autoksi. Silti myynnit vajaa puolet viimevuotisesta ja noin 90% norskeista valitsee jonkun muun merkin. Eri tahot sitten tviittaa ja uutisoinee noista kahdesta näkökulmasta itselleen mieluisampaa..
Q1 loppukvartaalin myyntisuma käynnissä Norjassa:
![]()
Teslalla vahva johto Maaliskuun myynnissä ja menee lienee myös kvartaalin myydyimmäksi autoksi. Silti myynnit vajaa puolet viimevuotisesta ja noin 90% norskeista valitsee jonkun muun merkin. Eri tahot sitten tviittaa ja uutisoinee noista kahdesta näkökulmasta itselleen mieluisampaa..
Jep myyntipiikki on varmasti totta. Kesän jälkeen nähdään vaikuttiko takavetoisten mallien myynnin puute minkä verran.Olisi yllätävää jos uusi malli ei pientä myyntipiikkiä saisi aikaan, mutta ei nuo luvut nyt vielä kovin hyvältä vaikuta jos vertaa viime vuoden maaliskuuhun:
Eikö sen pienemmän mallin pitänyt tulla tänä kesänä (H1/2025)?
Eikö tämä tutkimus ollut vain arvio? Ei perustunut kuin arvioihin.
Q1 loppukvartaalin myyntisuma käynnissä Norjassa:
https://elbilstatistikk.no/
Teslalla vahva johto Maaliskuun myynnissä ja menee lienee myös kvartaalin myydyimmäksi autoksi. Silti myynnit vajaa puolet viimevuotisesta ja noin 90% norskeista valitsee jonkun muun merkin. Eri tahot sitten tviittaa ja uutisoinee noista kahdesta näkökulmasta itselleen mieluisampaa..
Aivan se oli tämä. Mietinkin että ei ole tullut vastaa mitään ns. oikeaa tutkimusta.Veikkaan että nähty joku iltapulun otsikko jossa uutisoitu brittiläisestä katsastustilasto analyysistä, mutta Itse analyysi jätetty lukematta.
Siinä tutkimuksessa oli tutkittu katastustilastoja ja niiden avulla arvioitu autojen elinkaarta. niin polttikset , hybridit ja sähkikset. Luonollisesti sähkisten ikäjaukauma yleisesti autoista eroja kovasti, ja sähkisten sisällä eri merkkien välillä ikähaarulla isoa ero ja monella merkillä katsastus tilastoissa ohut edustus, ja niitä merkkejä joita myyty merkittävästi vuosia sitten, niin kohderyhmä, luokka kapea ja eroaa toisistaan.
Arvio mallien elinkaaresta perustu ihan ajatukseen, ja sähkisten kohdalla tutkmuksessa korostettiin mm akuston suurtamerkitystä, tutkijat arvioivat että se voi vaikuttaa suuresti todelliseen elinkaaren pituuteen, vs polttikset.
Ja sekin huomioitava että UKssa se paalaus ikä kilometreinä ja vuosina meikäläiseen varsin lyhyt, ja kilometri tilastossa kärjessä ne malli millä ajetaan paljon, vs ne malli joilla ikä tulee ennemmin täyteen kuin 150 000km
En tiedä mistä iltalehdestä olet artikkeliin perehtynyt, mutta täältä se löytyy, jos haluatte perehtyä:Veikkaan että nähty joku iltapulun otsikko jossa uutisoitu brittiläisestä katsastustilasto analyysistä, mutta Itse analyysi jätetty lukematta.
Siinä tutkimuksessa oli tutkittu katastustilastoja ja niiden avulla arvioitu autojen elinkaarta. niin polttikset , hybridit ja sähkikset. Luonollisesti sähkisten ikäjaukauma yleisesti autoista eroja kovasti, ja sähkisten sisällä eri merkkien välillä ikähaarulla isoa ero ja monella merkillä katsastus tilastoissa ohut edustus, ja niitä merkkejä joita myyty merkittävästi vuosia sitten, niin kohderyhmä, luokka kapea ja eroaa toisistaan.
Arvio mallien elinkaaresta perustu ihan ajatukseen, ja sähkisten kohdalla tutkmuksessa korostettiin mm akuston suurtamerkitystä, tutkijat arvioivat että se voi vaikuttaa suuresti todelliseen elinkaaren pituuteen, vs polttikset.
Ja sekin huomioitava että UKssa se paalaus ikä kilometreinä ja vuosina meikäläiseen varsin lyhyt, ja kilometri tilastossa kärjessä ne malli millä ajetaan paljon, vs ne malli joilla ikä tulee ennemmin täyteen kuin 150 000km
Nyt tosiaan selkeästi ilmassa viestintää missä julkaistaan Teslan myyntiluvuista osa totuuksia. Tarkoituksella jätetään oleellisia asioita uutisista kertomatta. (Toisin kuin sinä joka tiivistit asian hyvin). En tiedä onko tämä ihan pääkallo paikalta organisoitua, ainakin sieltä on nyt kovaa viestintää mikä tukisi yhtiönmarkkina-arvoa.