Talvirenkaat - yleisketju

En tiedä kuka ylipäätään tälläisestä firmasta halua ainuttakaan rengasta ostaa:


Nokian renkaiden valmistajat talvirenkaat on lähtökohtaisesti aivan paskoja ja jos ne voittaa testejä niin joko on:

A. saunotettu ja kylvetetty toimittajia oikein olan takaa tai sitten
B. kusetettu jollain muulla tavalla kuten toimittamalla testiin tuotteita joita ei oikeasti myydä missään

En tiedä huomasitko mutta toi on 5 vuotta vanha juttu.
 
Huvittavaa että tuossa viisi vuotta vanhassa Moottorin artikkelissa on mainittu myös Volkswagenin päästöhuijaus. Kumpikaan ei tunnu kuluttajien luottamusta vieneen, molemmat keikkuvat myyntilistojen kärkipäässä :lol: Jälkimmäiseltä on onnistuneet myös juuri ja juuri takuuajan kestävät jakoketjut ja automaattiaskit, mutta ei sekään haittaa.

Olen omakohtaisesti todennut Nokian renkaiden laadun niin huonoksi verrattuna kilpailijoihin, etten ole niihin enää rahojani laittanut.
 
Tänään väännettiin vanteille nuo rehvidistä tilatut goodyearin kitkat, paistopäivä: 26/19, pyysin tarkistamaan vanteet samalla, mutta mitään ei löytynyt, laitto kuitenkin varmuuden vuoksi liimat väliin. Yksi sunny oli sisäkehältä sorvaantunu aika riekaleiksi, ei toisaalta yllättänyt kun ajossa on kadonnu ilmat useamman kerran renkaista, ihme että on ilmat pysyny silti. Ensi tuntumat goodyeariin on kyllä positiiviset, renkaat on kyllä tosi hiljaiset, kyyti todella pehmeä, mitä ei tässä audissa ole aiemmin koettu, renkaat ei kyllä tunnu kuitenkaan yhtään löysiltä tässä +5 asteessa. Muistakaa että verrokkina on vaan vanhoja/muuten vaan paskoja talvirenkaita, et onhan tää ero itselle aika suuri. :D Vielä kun tulisi sitä lunta, jäätäkin saa nyt odotella kun plussakelejä ennusteltu.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna pyöräytetään kierros CVC7 Audin alle. Kohtuu rapsakan hintaiset oli (255/35r19), mutta toivotaan että ajotuntuma ja melutaso kompensoi hintaa.
Pakko sanoa että hyvät on jopa verrattuna aikaisemmin vanteilla olleisiin Contin kesäkumeihin. Todella paljon hiljaisemmat ja ajotuntuma jonkinverran pehmeämpi. Sitten vielä odottellaan, että sitä pakkasta ja lunta tulisi.
 
Vaihdoin Trianglen nastarenkaat alle. Mersu CLK avoauto. Kesärenkaat ovat Trianglen myöskin. Talvirengas on kokoa 225-45-r17, kesärengas 225-40-r18 ja kyllä on eroa ajettavuudessa kuin yö ja päivä, ei meinaa uskoa, että sama auto on kyseessä. Kesärenkailla auto on erittäin reagoiva, löytää myös kaikki urat ja kallistukset eikä ohjaus palauta eikä oikeastaan myöskään keskitä ainakaan ranskalaisen auton tapaan, eli aika tyypillinen ohjaus vanhalle Mersulle siis, jota rengas vahvistaa. Talvirenkaalla ohjaus keskittää niinkuin jossain ranskalaisessa ja auto menee viivasuoraan eikä huomio uria ollenkaan. Mutta sitten kun pitäisi renkaan reagoida kääntymiseen, niin se tapahtuu aika laiskasti ja viiveellä.

Rengasmelu on ihan asiallinen märällä asvaltilla, kun ottaa huomioon, että se on nastarengas. Tasaista huminaa myös motarilla ilman jotain ärsyttävää vonkunaa yms ääntä. Nastoja ei varsinaisesti kuule kuin jarrutuksissa, tasaisessa ajossa ei ropise mitenkään huomattavasti.
 
Miten noiden rengaspaineantureiden kanssa kannattaa toimia, kun oon ostamassa uusia talvirenkaita ja -vanteita. Aika monessa paikassa näyttää olevan á 50€, noiden hinta. Jos tilaan renkaat esim Viron puolelta, niin oletteko ottaneet anturit sieltä samalla.
 
Miten noiden rengaspaineantureiden kanssa kannattaa toimia, kun oon ostamassa uusia talvirenkaita ja -vanteita. Aika monessa paikassa näyttää olevan á 50€, noiden hinta. Jos tilaan renkaat esim Viron puolelta, niin oletteko ottaneet anturit sieltä samalla.
Kannattaa selvittää saako autosta koodattua paineanturit pois käytöstä ja painevalvonnan toimimaan pelkästään abs anturien avulla. Ei tarvis ostaa sitten niitä paineantureita ollenkaan ja jää mahdollisesti hajoavien tai virrattomien anturien aiheuttamat ongelmat pois.
 
Miten noiden rengaspaineantureiden kanssa kannattaa toimia, kun oon ostamassa uusia talvirenkaita ja -vanteita. Aika monessa paikassa näyttää olevan á 50€, noiden hinta. Jos tilaan renkaat esim Viron puolelta, niin oletteko ottaneet anturit sieltä samalla.

Riippuu varmaan autosta, haetaanko tarvike vai orkkis antureita. Saksasta aika hyvin löytyy moniin alkuperäisiä tai niitä vastaavia kotimaata edullisemmin.

Kannattaa selvittää saako autosta koodattua paineanturit pois käytöstä ja painevalvonnan toimimaan pelkästään abs anturien avulla. Ei tarvis ostaa sitten niitä paineantureita ollenkaan ja jää mahdollisesti hajoavien tai virrattomien anturien aiheuttamat ongelmat pois.

Omasta mielestä hölmöä poistaa autosta varusteita/ominaisuuksia käytöstä. ABS antureiden kanssa rengas saa mennä kohtuullisen tyhjäksi ennen varoitusta, kokemusta molemmista vaihtoehdoista ja aktiivista valvontaa pidän huomattavasti parempana.
 
Riippuu varmaan autosta, haetaanko tarvike vai orkkis antureita. Saksasta aika hyvin löytyy moniin alkuperäisiä tai niitä vastaavia kotimaata edullisemmin.



Omasta mielestä hölmöä poistaa autosta varusteita/ominaisuuksia käytöstä. ABS antureiden kanssa rengas saa mennä kohtuullisen tyhjäksi ennen varoitusta, kokemusta molemmista vaihtoehdoista ja aktiivista valvontaa pidän huomattavasti parempana.

Mistä olet saksasta noita katsonut? Datsuniin tulee nuo anturit, eikä oo mitään käryä pitääkö olla alkuperäiset vai tarvike!?
 
Mulla on ollu bemarissa alkuperäiset ja talvisarjassantarvikeanturit jo seittemän vuotta, en katsoisi niitä erityiseksi kustannukseksi ellei parin vuoden välein autoa vaihda. On pelastanu kahdessa autossa useamman kerran rengasrikon, muutenkin talviaikaan kun lämpötila heittelee helppoa katsoa autosta paljonko renkaissa on painetta.

Jos autossa esim VAG on abs anturiin perustuva, ongelmaa ei edes ole. Jos on paineanturit, ei niitä voi koodata abs tyyliin toimivaksi.
 
Continentalit (IceContact 2) olivat mukava ajaa kahtena talvena (Ollut kolmena), mutta nyt on yhdestä rengasparista lähteneet nastat niin tehokkaasti ettei katsastuksesta toivoa.

Tänään alle tulee Hakkapelitta 10.
 
Kertokaas miten nuo sallitut koot noissa renkaissa. Kun otteessa lukee 215/65/15 ja 215/60/16. Tällä hetkellä auton mukana tulleet talvirenkaat on kokoa 195/65/15 eli onko virallisesti sallitut, mittarivirhehän tietty kasvaa mutta noin muuten?
 
Kertokaas miten nuo sallitut koot noissa renkaissa. Kun otteessa lukee 215/65/15 ja 215/60/16. Tällä hetkellä auton mukana tulleet talvirenkaat on kokoa 195/65/15 eli onko virallisesti sallitut, mittarivirhehän tietty kasvaa mutta noin muuten?

jos ei katsastus osu talvelle ni anna mennä vaa ei niitä kukaa kato
 
Kertokaas miten nuo sallitut koot noissa renkaissa. Kun otteessa lukee 215/65/15 ja 215/60/16. Tällä hetkellä auton mukana tulleet talvirenkaat on kokoa 195/65/15 eli onko virallisesti sallitut, mittarivirhehän tietty kasvaa mutta noin muuten?
Ei se varmaan niin kovin tarkkaa ole. Renkaiden kantavuus saisi kumminkin olla riittävän iso, mutta tuskin siinäkään virhettä on.
 
Kertokaas miten nuo sallitut koot noissa renkaissa. Kun otteessa lukee 215/65/15 ja 215/60/16. Tällä hetkellä auton mukana tulleet talvirenkaat on kokoa 195/65/15 eli onko virallisesti sallitut, mittarivirhehän tietty kasvaa mutta noin muuten?

Joo, 2cm saa olla heittoa.
 
jos ei katsastus osu talvelle ni anna mennä vaa ei niitä kukaa kato
Ei se varmaan niin kovin tarkkaa ole. Renkaiden kantavuus saisi kumminkin olla riittävän iso, mutta tuskin siinäkään virhettä on.
Joo, 2cm saa olla heittoa.
Juu no menee siis laillisen puolelle. Myös kun hintaa katsoo noiden kokojen välillä niin ymmärrän edellisen omistajan ratkaisun tuo koko 215/65/15 on kyllä ihan törkeän hintainen pakettiauto koko. Myös 205/65/15 on huomattavasti kalliimpi.
 
Nyt on ensimmäiset 500 km Sähkö-Miin alla 14" Michelin x-ice snow kitkoilla. Märällä asfaltilla olivat yllättävän hyvät tuntumaltaan sivupidossa, mutta liikkeelle lähdössä tuntuivat vähän liukkailta, sutii helposti. Suht jämäkkä tuntuma kuivalla asfaltilla. Melun puolesta ei ole löytynyt mitään erityistä ongelma-aluetta, aika samanlailla menee asfaltin karkeudesta riippumatta. Varsinainen talvipito vielä näkemättä, mutta tähän asti neutraali/vähän positiivinen fiilis.

Itsellä on nyt Voltissa alla Contin seiskat ja Miissä R3:set. Molempaiset 2018 paistoleimoilla. Saa nähdä kumpaan luotan enempi tulvaisuudessa. Veikkaus on Contint seiskat, sillä contin 6:set oli mielestäni paremmat kuin R3:set. Paljon täällä porukka parjaa tuota R3ten pitämää ääntä, niin siihen täytyy sanoa, että itsellä sama mielikuva ensimmäiset 1000km, mutta sen jälkeen ne hiljeni. Ei juuri eroa noihin Contin seiskoihin.
 
Muistaako joku onko renkaita tai vanteista ollut kunnollisia alennuksia blackfridayn aikoihin aiempina vuosina?
 
Tän viikon nyt ajellut täällä parjatuilla Hakkapeliitta R3 SUVeilla, eikä tunnu katumaasturin alla yhtään löllöiltä kyllä. Pehmeähän tuolla on muutoinkin ajella, niin ei varmaan kyllä huomaisikaan. Sporttisemmassa autossa saattaa tilanne toki olla toinen.
 
R3:t alla 1150-kiloisessa autossa 15" koossa. Ei ole yhtään löllöt asfaltilla, vaikka ajelen tällä autolla aina suht kovaa. Sulan ajan kokemusten osalta ei eroa mitenkään edellisistä Contin nastoista silloin kun se sarja oli uusi. Molemmat huomattavan hiljaisia ja ajomukavia halpoihin kesärenkaisiin nähden. Lisäksi nuo halvat kesärenkaat ohjautuu joka autossa miten sattuu, nämä kalliit talvirenkaat menee koko elinkaarensa tismalleen sinne minne auton pyöränkulmat ne osoittaa.
 
Eka tonni takana x-ice kitkoilla ja onhan tuo r2:seen verrattuna ihan eri rengas. Ei kaadu alle eikä luistonesto hakkaa koko aikaa päälle. Vielä kun pääsisi lumelle testaamaan.
 
Muistaako joku onko renkaita tai vanteista ollut kunnollisia alennuksia blackfridayn aikoihin aiempina vuosina?

Pari vuotta sitten ostin Contin CVC7 rengasliikkeen BF-tarjouksesta alennus taisi olla luokkaa 100 €.

E: Tarkastin vanhat viestit rengasmarket oli liike ja alennus oli -150€ 16" renkaista.
 
Tuli ryhdyttyä kitkarenkailijaksi ja yllätyttyä erittäin positiivisesti. En tiennytkään, että auton renkaat voi olla noin hiljaiset. Täällä pohjoisessa on jo täysi talvi, ja renkaat tuntuivat pitävän erittäin hyvin. Saa nähdä sitten kauanko tuota iloa kestää. Alle tuli siis Contin Vikingcontact 7:t.

Yllätys oli myös valmistusmaa. Luulin, että Contit valmistetaan Saksassa, mutta näissä kumeissa luki "Made in Russia". No, sillä tuskin on kuitenkaan suurta vaikutusta renkaan suorituskykyyn.
 
Tuli ryhdyttyä kitkarenkailijaksi ja yllätyttyä erittäin positiivisesti. En tiennytkään, että auton renkaat voi olla noin hiljaiset. Täällä pohjoisessa on jo täysi talvi, ja renkaat tuntuivat pitävän erittäin hyvin. Saa nähdä sitten kauanko tuota iloa kestää. Alle tuli siis Contin Vikingcontact 7:t.

Yllätys oli myös valmistusmaa. Luulin, että Contit valmistetaan Saksassa, mutta näissä kumeissa luki "Made in Russia". No, sillä tuskin on kuitenkaan suurta vaikutusta renkaan suorituskykyyn.
Minusta on tuntunut, että muutenkin hiljaiset CVC7:t olisivat vielä hiljaisemmat pakkaskelillä. Onkohan tämä jotain omaa kuvitelmaani vai onko yleisempikin kokemus?
 
Tuli ryhdyttyä kitkarenkailijaksi ja yllätyttyä erittäin positiivisesti. En tiennytkään, että auton renkaat voi olla noin hiljaiset. Täällä pohjoisessa on jo täysi talvi, ja renkaat tuntuivat pitävän erittäin hyvin. Saa nähdä sitten kauanko tuota iloa kestää. Alle tuli siis Contin Vikingcontact 7:t.

Yllätys oli myös valmistusmaa. Luulin, että Contit valmistetaan Saksassa, mutta näissä kumeissa luki "Made in Russia". No, sillä tuskin on kuitenkaan suurta vaikutusta renkaan suorituskykyyn.

Itselläni on Goodyearin nasta renkaat on pakko olla. Kun asun paikassa mihin päästäkseen on kurvin jälkeen heti jyrkkä nousu johon ei voi ottaa vauhtia tai lentää kurvista ulos ja autot aina sudittavat sen mäen talvella peilijääksi. Olen vain katsellut monta talvea kun kitkarenkaita käyttävät ovat mäessä jumissa välillä monta kertaa saman viikon aikana. Kitkat ei vain pidä siinä peilijäällä millään ja vauhti ei kurvin jälkeen riitä ylöspääsyyn. Jopa taksikuskit kitkojen kanssa luovuttavat siinä mäessä ja nolona pyytävät asiakkaat kävelemään loppumatkan tai tulemaan mäkeen sen sijaan, että veisivät kotiovelle asti.

Kyllähän kitkat muuten on hyvät jos ei ole tarvetta saada parasta pitoa peilijäällä ovat hiljaiset ja kuluttuvat vähemmän bensaa ja ympäristöystävällisemmät kun eivät hajota tienpintoja nastojen tapaan.
 
Itselläni on Goodyearin nasta renkaat on pakko olla. Kun asun paikassa mihin päästäkseen on kurvin jälkeen heti jyrkkä nousu johon ei voi ottaa vauhtia tai lentää kurvista ulos ja autot aina sudittavat sen mäen talvella peilijääksi. Olen vain katsellut monta talvea kun kitkarenkaita käyttävät ovat mäessä jumissa välillä monta kertaa saman viikon aikana. Kitkat ei vain pidä siinä peilijäällä millään ja vauhti ei kurvin jälkeen riitä ylöspääsyyn. Jopa taksikuskit kitkojen kanssa luovuttavat siinä mäessä ja nolona pyytävät asiakkaat kävelemään loppumatkan tai tulemaan mäkeen sen sijaan, että veisivät kotiovelle asti.

Kyllähän kitkat muuten on hyvät jos ei ole tarvetta saada parasta pitoa peilijäällä ovat hiljaiset ja kuluttuvat vähemmän bensaa ja ympäristöystävällisemmät kun eivät hajota tienpintoja nastojen tapaan.

No ajotyylejä ja kuskeja on monia. Xc70 ei GY kitkoilla jäänyt kertaakaan mihinkään mäkeen jumiin vaikka tuli ajeltua umpihangessa pikkuteitä tai lapin tuntureissa.
 
No ajotyylejä ja kuskeja on monia. Xc70 ei GY kitkoilla jäänyt kertaakaan mihinkään mäkeen jumiin vaikka tuli ajeltua umpihangessa pikkuteitä tai lapin tuntureissa.

Nelivedolla voi olla jotain asiaa tuohon, veikkaan että KoneenKokoajalla on etu/takaveto.

Täytyy kehua noita nokian hakka 10 renkaita talvipidosta, tosi hyvin pitää lumella ja jäällä ja käytös on loogisen lineaarista.
 
Nelivedolla voi olla jotain asiaa tuohon, veikkaan että KoneenKokoajalla on etu/takaveto.

Täytyy kehua noita nokian hakka 10 renkaita talvipidosta, tosi hyvin pitää lumella ja jäällä ja käytös on loogisen lineaarista.

Oikeassa olet etuveto on, varmaan nelivedolla nousisi paremmin, suurin osa ihmisistä ajaa etu- tai takaveto autoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Nelikolla etenemiskyky on kyllä melkoisesti parempi kuin etuvedolla tai takavedolla. Sen huomaa arkiajossakin liukkaiksi kiillottuneissa risteyksissä liikennevaloista lähtiessä. Auto lähtee liikkeelle ja kiihtyy heti, kun esim. etuveto joutuu keräilemään vauhtia hissukseen luistonestovalon vilkkuessa.

Neliveto on niitä varusteita, että kun kerran on ollut, vaikea luopua tulevissakaan autoissa.
 
Nelikolla etenemiskyky on kyllä melkoisesti parempi kuin etuvedolla tai takavedolla. Sen huomaa arkiajossakin liukkaiksi kiillottuneissa risteyksissä liikennevaloista lähtiessä. Auto lähtee liikkeelle ja kiihtyy heti, kun esim. etuveto joutuu keräilemään vauhtia hissukseen luistonestovalon vilkkuessa.

Neliveto on niitä varusteita, että kun kerran on ollut, vaikea luopua tulevissakaan autoissa.
No ensimmäisiä rehdisti peilijäisiä aamuja sähkönelikolla ajoa takana nyt ja on muuten yllättävän vaikea arvioida liukkautta kun kierrokset eivät nouse, valoja ei vilku ja auto lähtee paikaltaan oikein nätisti. Ainoa mikä kertoo suoraan ajaessa liukkaudesta on tehomallin hiukan enemmän luistoa salliva ESC ja sitä kautta perä joka haluaa tulla rinnalle.
 
Onko kokemuksia Bridgestone Blizzak Ice kitkarenkaista? Olisi tulossa pk-seudulle 16" koossa uuden Leafin alle. Kannattaako pitäytyä niissä vai vaatia/kysellä jotain muuta tilalle?
 
Tuli ostettua Continentalin CVC7 Farkku Focus II:een. Aivan järjetön ero verrattuna entisiin Nordman 5 renkaisiin. Ensinnäkin, nyt tuntuu että suurin ääni lähtee traktorimaisesta diesel koneesta eikä renkaista. Tai tuulen suhinasta. Menee aivan sukkasilleen. Pidossakin nämä hakkaa kuluneet nordmanit missä vain olosuhteissa, tuossa oli jo kelit jossa oli järjettömän liukasta -1c ja peilijää. Hieman sulaa pinnalla. Samana päivänä ajettu molemmilla ja onhan nämä kitkat paremmat jopa tuossa pääkallo kelissä kuin kuluneet nordmanit.

Kokemuksia on reilut 20v ajeluista, varmaan puolet nastoilla ja puolet kitkoilla. Ensituntumalta nämä contit hakkaa edelliset kitkat mitkä omistin (Nokian R2:t) aivan kaikilla ominaisuuksilla. Miten hiljaiset nämä renkaat olisivatkaan hiljaisessa autossa? Focus nyt ei ole kuitenkaan mikään äänieristyksen huipputuote.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua Continentalin CVC7 Farkku Focus II:een. Aivan järjetön ero verrattuna entisiin Nordman 5 renkaisiin. Ensinnäkin, nyt tuntuu että suurin ääni lähtee traktorimaisesta diesel koneesta eikä renkaista. Tai tuulen suhinasta. Menee aivan sukkasilleen. Pidossakin nämä hakkaa kuluneet nordmanit missä vain olosuhteissa, tuossa oli jo kelit jossa oli järjettömän liukasta -1c ja peilijää. Hieman sulaa pinnalla. Samana päivänä ajettu molemmilla ja onhan nämä kitkat paremmat jopa tuossa pääkallo kelissä kuin kuluneet nordmanit.

Kokemuksia on reilut 20v ajeluista, varmaan puolet nastoilla ja puolet kitkoilla. Ensituntumalta nämä contit hakkaa edelliset kitkat mitkä omistin (Nokian R2:t) aivan kaikilla ominaisuuksilla. Miten hiljaiset nämä renkaat olisivatkaan hiljaisessa autossa? Focus nyt ei ole kuitenkaan mikään äänieristyksen huipputuote.

Täällä sama auto ja viime talveksi vaihdoin samat renkaat. Tismalleen samat kokemukset, edelliset oli HKPL 7:t ja joka osa-alueella (pito, melu, ajettavuus) ihan mieletön ero Contien suuntaan.
 
CVC7 ekaa kertaa tonnikeijun alla, onhan sitä ollut tässä jäätä ja lunta ja sahannut on lämpötila. Ikinä ole ennen omistanut kitkoja, mutta näin parin viikon jälkeen en vaihda. Pääosin kuitenkin tiet on aina sulat tai ajettavassa kunnossa ja loppu kolmannes sitten täytyy ajaa varovaisemmin oli mikä rengas tahansa. Plussaa hiljaisuudesta ja järkevästä kontrollista. Noksun hakkapeliittan jälkeen nää tuntuu unelmalta.
 
Todella isoja eroja on kyllä autojen talviajettavuudessa. Mulla oli Lexus Ls400, jossa oli ensin Bridgestonen kitkat ja sitten myöhemmin Goodyearin nastat. Se oli talvella aivan onneton auto, aina jossain jumissa ja jäi jopa tasaiselle parkkipaikalle kiinni. Nastarengaskaan ei tuonut kuin marginaalisen parannuksen. Nyt on CLK Mese, jossa Trianglen nastat ajossa ja samasta ikäluokasta huolimatta ja vieläpä siten, että Mese on avoauto eikä sedan, niin talviajo on paljon sujuvampaa.

Sen kun ajelee menemään, ei mitään ongelmia vetopidon kanssa, eroa on kuin yö ja päivä Lexukseen verrattuna. Lexuksessa oli 225-60-r16 ja 215-65-r16 renkaat ja Mesessä on nyt 225-45-r17. En tiedä, voiko rengaskoko vaikuttaa noin paljon vai painonjakauma, mutta ero on ihan älytön.
 
Omat ensikokemukset (misukan) kitkoista on jo yli 10v sitten, ja jo silloin yllätti että eivät ne jarrutuksessa normaalissa liikenteessä tuntuneet kovinkaan paljon huonommalta kuin nastat. Suurin ero lähinnä jos halusi kiihdyttää vauhdilla, varsinkin jäällä. Tähän tietty auttaa neliveto ja/tai ettei ole kiire. Seuraavaksi tulee varmaan jälleen kitkat näiden Hankookkien tilalle (jotka ovat muuten helvetin krantut paineille tyyliin 0,2 väärin niin auto on yliohjaava kuin mikä)...

Edit:

En tiedä, voiko rengaskoko vaikuttaa noin paljon vai painonjakauma, mutta ero on ihan älytön.
Villi arvaus, suurin ero on lukkoperässä. Ja veikkaan että mersulla on parempi vetoluistonhallinta (mitä omat kokemukset on, niin takavetoisista parhaimmasta päästä).
 
Kolmisen viikkoa ollut Michelin X-ice Snow kitkat alla ja fiilikset tähän saakka oikein positiiviset.

Ainakin nyt uutena tuntuu pitoa löytyvän joka tilanteessa hyvin, etenkin lumisella pinnalla aivan hämmentävän hyvä pito. Jäälläkin pitää rauhallisissa liikkeissä yllättävän hyvin, käytös myös loogista ja lineaarista, eli tuntee etukäteen kun pito alkaa loppua jotta voi sovittaa jarrutuksen tehoa/ajotapaa. Ohjaustunto yleensäkin hyvä, tuntuu vakaalta alla ja todella hiljaiset verrattuna aiempiin nastoihin.

Ihan pahimpia haistapaska-kelejä ei ole vielä kerennyt eteen tulla, mutta jäisinä aamuina on pärjännyt vallan mainiosti hankalammissakin paikoissa, kuten yhdessä matkalle osuvassa jyrkässä mäessä mihin käännytään 90 asteen käännös suojatien yli (eli pitää tulla aika rauhallisesti lähtöön).

Tämän hetken fiilis on että nastoihin ei varmaan ole paluuta, ellei näistä katoa sitten pito huomattavasti nopeammin jolloin joutuisi uusimaan tiheämmällä tahdilla.
 
2015 vuoden Hakkapeliitat alkaa olla vaihtokunnossa. Tuleeko jossain vaiheessa talvea nastarenkaat alennukseen? Luulisi että kesärenkaita lyödään varastot täyteen maaliskuussa.
 
2015 vuoden Hakkapeliitat alkaa olla vaihtokunnossa. Tuleeko jossain vaiheessa talvea nastarenkaat alennukseen? Luulisi että kesärenkaita lyödään varastot täyteen maaliskuussa.
Tampereella poistoja alkaa ilmestymään jo heti helmikuun alusta ja varastot vaihtuu kesärenkaisiin maaliskuun aikana.
 
Hain lauantain kaupasta uudehkon auton johonka myyjäliike oli laittanut uudet kiinalaiset Triangle WinterX kitkarenkaat. Itse ajanut jo lähes 20 v kitkarenkailla, mutta jotenkin en vaan luottanut noihin renkaisiin. Kävin sitten tänään vaihtamassa alle jo aikaisemmin hyviksi todetut GoodYear Ultragrip ice 2 kitkat.
 
Hain lauantain kaupasta uudehkon auton johonka myyjäliike oli laittanut uudet kiinalaiset Triangle WinterX kitkarenkaat. Itse ajanut jo lähes 20 v kitkarenkailla, mutta jotenkin en vaan luottanut noihin renkaisiin. Kävin sitten tänään vaihtamassa alle jo aikaisemmin hyviksi todetut GoodYear Ultragrip ice 2 kitkat.
Mielenkiintoista! Nyt on mahdollista vertailla uusien kiinalaisten ja uusien merkkirenkaiden eroja. Huomasitko mitään selkeää eroa näissä?
 
Mielenkiintoista! Nyt on mahdollista vertailla uusien kiinalaisten ja uusien merkkirenkaiden eroja. Huomasitko mitään selkeää eroa näissä?

En noilla kiinalaisilla ajanut kuin muutaman päivän kuivalla kelillä. Mukava niillä oli ajaa tuon aikaa. Tämän enempää kokemusta niistä en kerennyt saada. Syy miksi vaihdoin ne pois, oli pelkästään oma perstuntuma, ei vaan jostain syystä lötynyt luottoa niille. Mutta, rengasliikkeen mukaan, ne toimivat ensimmäisen ja ehkä toisen talven, sit niiden ominaisuudet alkavat heiketä huomattavasti nopeammin kuin ns. merkkirenkaiden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 492
Viestejä
4 611 121
Jäsenet
75 858
Uusin jäsen
Tuhta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom