Talvirenkaat - yleisketju

Yllättävän hiljaiset tai sitten tuo C5 vain vaimentaa äänen hyvin, vieno nastojen ujellus alkaa kuulua vasta hollin matkaa laittomilla (talvi)nopeuksilla.
Niin ovat yllättävän hiljaiset minullakin (Hakkapeliitta 8). Syy selviää kun renkuloita katsoo tarkemmin: Merkittävä osa nastoista on katki, painunut syvemmälle tai kuluneet voimakkaasti. Eipä voi paljon ropista kun ei ole montaa nastaa tekemässä työtään. Juuri tuo nastojen katkeaminen hämää helposti, kun nasta on edelleen paikalla mutta kärki puuttuu. Ennen kuin joku mainitsee, niin suunta on lähiaikoina rengaskaupoille.
 
On aivan paska rengas asvaltilla ja märällä asvaltilla. Hakkapeliitta 8:t ovat huomattavasti paremmat.
En itse lähtisi noin jyrkkästi tuomitsemaan. Omissa kulkineissa oli viime talvena vielä nimenomaan Hakkapeliitta 8 ja X-ice north 4 (autoina järjestyksessä S80 ja S60). Toki Nokialainen on jämäkämpi paljaalla asfaltilla (sekä märällä että kuivalla).
 
Voisiko joku suositella hyviä mutta edullisia talvirenkaita pienempään autoon eli Kia Picanto ?

165/60R14 75H, saa ehdotella nasta-sekä kitkarenkaita ja ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma jos siinä sattuu hieman säästämään.

Pääasiallinen ajelu pks taajama & moottoritie.
 
Käyt hakemassa paikallisesta halvimmat premium-merkin renkaat ja unohdat ulkomailta tilaamisen. Tuossa kokoluokassa alkaa työn osuus olla sen verran merkittävä, että ei juuri kannata, jos ei oikein helvetin tarkan euron äijä ole. Ja silloinkaan ei juuri ole järkeä, kun koko setin paikallisesta ostamalla saat niiden vastuun myös, kuitenkin aina voi tulla se viallinen rengas vastaan paketista ja sit ollaan koko hommassa reilusti miinuksella. Kitkat ehkä kannattaa pistää, jos hyvillä teillä pääset ajamaan, niin korvat pääsee helpommalla.
 
En itse lähtisi noin jyrkkästi tuomitsemaan. Omissa kulkineissa oli viime talvena vielä nimenomaan Hakkapeliitta 8 ja X-ice north 4 (autoina järjestyksessä S80 ja S60). Toki Nokialainen on jämäkämpi paljaalla asfaltilla (sekä märällä että kuivalla).

3-sarjan bemarissa huomaa liiallisen pehmeyden asvaltilla, jatkuvasti luistonesto ottaa vastaan jos vähänkään kääntää rattia ja painaa kaasua (ei tarvitse juuri painaa), esim. Jos risteyksistä yrittää kiihdyttää mutkassa vähänkään. Toki noissa on hyvin herkäksi viritetty ajonvakautuksen hallintajärjestelmä. Välillä suoraankin ajaessa vaihteisto luulee, että renkaat "luistaa", kun renkaat ovat liian pehmeät, eikä auto vaihda isompaa. Nokialaisilla ei ollut näitä "ongelmia", oli samanlaisessa autossa Hakkapeliitat.

Eipä siinä, tulee ajeltua luistonesto pois päältä niin ei ole ongelmia, tosin silloin huomaa heikon sivuttaispidon asvaltilla. Rengas tuntuu "muljuvan", eikä tunnu kovin luotettavalta. Ilmanpainetta renkaissa on reilusti, siitä ei ole kiinni.

Rengas on kuitenkin jäällä todella hyvä näin ensikokemuksilta.
 
Reilu tonni on tullut nyt tänä talvena ajeltua CVC7:t alla ja onhan tuo äänimaailmaltaan hiljaista hys-hys-hissuttelua ollut. En muistanutkaan, miten selvästi hiljaisemmat nuo renkaat ovatkaan kesärenkaisiin verrattuna. Yhdellä aika usein ajamallani pätkällä on erityisen karkeaa ja meluisaa asfalttia 30 km etappi, ja siihen tullessa ja siitä poistuessa aina huomaa auton sisämelun tason selvän muutoksen. Viime viikolla äänikirjaa kuunnellessa jäi noteeraamatta koko mölyisän asfaltin vaihe. Kyllähän sen äänekkään asfaltin aiheuttaman sisämelun tason kasvun kyllä kitkat allakin kuulee, mutta tuolla kerralla äänikirjaan uppoutuneena ei vaan tullut pantua merkille. Keväällä eka reissu kesärenkailla onkin sitten päinvastainen kokemus, mutta korva tottuu yllättävän nopeasti ja sitten se toinen reissu ei enää äänekkäältä enää tunnukaan.
 
Eipä siinä, tulee ajeltua luistonesto pois päältä niin ei ole ongelmia, tosin silloin huomaa heikon sivuttaispidon asvaltilla. Rengas tuntuu "muljuvan", eikä tunnu kovin luotettavalta. Ilmanpainetta renkaissa on reilusti, siitä ei ole kiinni.

Rengas on kuitenkin jäällä todella hyvä näin ensikokemuksilta.
Allekirjoitan tuon renkaat "muljumisen" joka tuntuu juurikin sopivalla ohjausliikkeellä. Vaati opettelua luottaa renkaaseen ja kyllä se pito pysyy, mutta ajankin etuvetoisella. Jossain määrin tuntui korjaantuvan paineilla eli kun tätä nyt lukee joku joka harkitsee tuota misukkaa niin painetta vaan jos pehmeys häiritsee.
 
Allekirjoitan tuon renkaat "muljumisen" joka tuntuu juurikin sopivalla ohjausliikkeellä. Vaati opettelua luottaa renkaaseen ja kyllä se pito pysyy, mutta ajankin etuvetoisella. Jossain määrin tuntui korjaantuvan paineilla eli kun tätä nyt lukee joku joka harkitsee tuota misukkaa niin painetta vaan jos pehmeys häiritsee.

Takapainoitteisella nelivedolla kun polkee moottoritielle kiihdytyskaistan mutkaan niin saa jo oikeasti ohjata, kun perä tuntuu olevan pidon rajoilla. Ei tuon 2-litraisen dieselin nyt niin ärhäkkä pitäisi olla. Vastaavaa ilmiötä ei esiintynyt Contin Icecontact 3 / Nokian Hakkapeliitta 8 - renkailla. Ajonvakauden hallintajärjestelmä päällä auto ei kiihdy mihinkään vaan leikkaa moottorin vedot täysin.

Suurin osa toki ei aja näin, mutta jos joskus pitää kiihdyttää yllättäen vaikkapa risteyksestä käännettäessä, niin eipä onnistu, ellei ole DSC vähintään traction moodissa. Ärsyttävää.

Odotukset ovat kuitenkin korkealla oikeaan talvikeliin.
 
Takapainoitteisella nelivedolla kun polkee moottoritielle kiihdytyskaistan mutkaan niin saa jo oikeasti ohjata, kun perä tuntuu olevan pidon rajoilla. Ei tuon 2-litraisen dieselin nyt niin ärhäkkä pitäisi olla. Vastaavaa ilmiötä ei esiintynyt Contin Icecontact 3 / Nokian Hakkapeliitta 8 - renkailla. Ajonvakauden hallintajärjestelmä päällä auto ei kiihdy mihinkään vaan leikkaa moottorin vedot täysin.

Suurin osa toki ei aja näin, mutta jos joskus pitää kiihdyttää yllättäen vaikkapa risteyksestä käännettäessä, niin eipä onnistu, ellei ole DSC vähintään traction moodissa. Ärsyttävää.

Odotukset ovat kuitenkin korkealla oikeaan talvikeliin.
Voinemme olla yhtä mieltä varmaankin siitä ettei ehkä kannata ensimmäiseksi bemariin ko. rengasta kokeilla.
 
Kyllähän ihan perus Haldex-nelivedollakin lähtee iloisesti perä irti kun vähänkin reippaammin annostelee kaasua esim. t-risteyksessä vasemmalle kääntyessä, vaikka voimaa takapyörille menee ilmeisesti max. 50 %. Toisaalta eipähän lähde herkästi puskemaan ja pikku sladi on helppo hallita CVC7:llakin. Ainakin ajonvakautus päällä. Onneksi ajonvakautus ja luistonesto eivät ole mun autossa mitenkään yliherkät.
 
BMW G01 X3 alle tulee Nokian Hakkapeliitta R3 SUVit. On tainnut meidän talouden autojen alla olla Nokialaisen kitkoja ainakin viimeiset 10v.
 
Tulipaha testattua tilaamista Virosta. Renkaat24:sta Michelin x ice snowt koossa 225/50 r17. Aiemmin tilannu 1001renkaista Goodyearin kitkat niin kokeillaa Misukkaa toiseen autoon.

Eli lauantaina renkaat24 tilattu, tänään kotiovelle ninjakuriirilla. Näyttää Misukka olevan dot 22/21 eli kohtuu tuoretta vuosikertaa. Voin lämpimästi suositella. Ensi viikolla alle kunha saan OZ:n vanteet puunattua.
 
Kitkat alla jo 8 vuotta putkeen. En kyllä pysty enää muita edes harkitsemaan hiljaisuuden ja mukavuuden takia.
Kitkat ollut joskus, eikä yhtään hiljaisemmat ollut kun nastarenkaat, missään autoissamme. Eli siis ei sitä nastojen ropinaakaan ole kuulunut sisälle.
Ja mukavat olleet nastat, varsinkin alkukeväällä, kun aurinko paistaa johonkin mäkeen(eli tulee peilijäätä). Pääsee ylös ja alas hallitusti.

Viikonloppuna pitäis vaihtaa nastarenkaat alle kolmeen autoon, neljäs ollut kesästä asti uusilla kiinan kitkarenkailla. Olkoot neljäs niillä talven, kun on kytkettävä neliveto ja ei tarvitse sillä ajaa, jos on huono keli.
Ja vaikka monet sanoo, että aikaista täällä etelässä vaihtaa nastat, niin renkaita/autoja saa uusia. Mutta ei omaa henkeä, saatika toisen henkeä.
Eikä kiinnosta arkipäivisin vaihtaa renkaita, töitten jälkeen jo pimeää.
 
Kitkat ollut joskus, eikä yhtään hiljaisemmat ollut kun nastarenkaat, missään autoissamme. Eli siis ei sitä nastojen ropinaakaan ole kuulunut sisälle.
Ja mukavat olleet nastat, varsinkin alkukeväällä, kun aurinko paistaa johonkin mäkeen(eli tulee peilijäätä). Pääsee ylös ja alas hallitusti.

Viikonloppuna pitäis vaihtaa nastarenkaat alle kolmeen autoon, neljäs ollut kesästä asti uusilla kiinan kitkarenkailla. Olkoot neljäs niillä talven, kun on kytkettävä neliveto ja ei tarvitse sillä ajaa, jos on huono keli.
Ja vaikka monet sanoo, että aikaista täällä etelässä vaihtaa nastat, niin renkaita/autoja saa uusia. Mutta ei omaa henkeä, saatika toisen henkeä.
Eikä kiinnosta arkipäivisin vaihtaa renkaita, töitten jälkeen jo pimeää.
Kannattaa käydä kuulo tarkistuttaa nyt ku sait nastarenkaat alle. Meinaan ero on ku yöllä ja päivällä ihan premium autoillakin.
 
Kannattaa käydä kuulo tarkistuttaa nyt ku sait nastarenkaat alle. Meinaan ero on ku yöllä ja päivällä ihan premium autoillakin.
Kai se pitää sitten käydä, vaikka juuri sain terveen paperit, myös kuulosta. Ja on kyllä ollut ihan "premium" autojakin. Toki monella on erilaiset kynnykset kutsua autoa premiumiksi.
 
Itse huomaan suuremman eron muiden autojen rengastuksen kohdalla. Eli jos nastarenkailla oleva auto ajaa ohi, niin ero on todella suuri vs jos ohi ajavassa autossa olisi kitkarenkaat.

Omassa autossani on kitkarenkaat ja ovat vähintääkin hiljaisemmat kuin kesärenkaat. Nastarenkaita en ole tässä autossa kokeillut, mutta edellisten kokemusten perusteella olisivat hieman äänekkäämmät kuin kitkat.
 
Tänään laitettu nastarenkaat alle - Goodyearin Ultra Grip Artic 2:set. Tilasin kuukausi sitten Reff.ee:stä. Paistoleima näissä 27/21, eli tuoretta tavaraa.

Olenkohan vain tottunut ajamaan vanhoilla ja kovettuneilla kumeilla, kun nämä tuntuivat aivan todella letkuilta? Vai onko juuri kyseinen rengas jotenkin erityisen pehmeä?
 
Olisko hyvää ja edullista paikkaa pk-seudulla, jossa sais walk-in -tyyppisesti tän viikonloppuna uudet tassut vanteille ja autoon?
 
Olisko hyvää ja edullista paikkaa pk-seudulla, jossa sais walk-in -tyyppisesti tän viikonloppuna uudet tassut vanteille ja autoon?
Rengaslasi oli ihan asiallinen paikka ainakin vielä joku vuosi sitten. Itäväylän varrella kävin. Ja lauantaina kai osan päivää auki. Hinnat ainakin pienemmissä rinkuloissa kilpailukykyiset ja ennen kaikkea listat nähtävillä netissä.
 
Rengaslasi oli ihan asiallinen paikka ainakin vielä joku vuosi sitten. Itäväylän varrella kävin. Ja lauantaina kai osan päivää auki. Hinnat ainakin pienemmissä rinkuloissa kilpailukykyiset ja ennen kaikkea listat nähtävillä netissä.

Huomenna kalenterissa punainen päivä, joten voi olla todella vaikeaa löytää avoinna olevaa rengasliikettä.
 
Pakko sanoa... Ihan näin 10km kokemuksen perusteella. Nokialaiset eivät ole muuttuneet mihinkään. Ihan samaa paskaa mitä ennenkin. Asfaltilla pitoa miten sattuu, tuntumaa ei ollenkaan, jopa matalaprofiileilla tuntuu että kaatuvat alle... ei kyllä jatkossa enää yhtään Nokian sarjaa (nyt tuli auton mukana)... Kyseessä siis R3 kitkat tuoreella leimalla ja Tesla Model 3 Performancen alla 19" koossa.
 

Nykyään saa näemmä ostaa näitä surullisen kuuluisia Conteja ilman nastoja. Näissähän ei nastat pysyny ollenkaan kiinni.

Oliskohan hintaan nähden wörtti tuollaisena missä nastat laittamatta?

Kyllähän varmaan ainakin 50% kuitenkin jääpidossa tulee siitä pehmeästä kumiseoksesta ja kuviosta, ei kai tommonen ihan avuton ole jäällä?
 
Uudet Nokian R3 tuli maahantuojan valitsemana alle toiseen autoon ja voi jumalauta mikä jollotus ja vollotus niistä lähtee taajamanopeuksissa. Toisessa on nyt uudet Continental VikingContact 7 ja se vaikuttaa pätevältä renkaalta.

Molemmat laatutuotteita Venäjältä, eli Made in Russia.
Juu yritin itse tinkiä Hankookeista Conteihin mutta pääsin Nokialaisiin... Contit ovat toimineet itsellä niin kesä kuin talvirenkaina. Kesällä toki Michelin preferoituna mutta... Voi olla että Nokialaiset pitävät lumella ja jäällä mutta sitä ei liikaa ole saatu täällä etelässä mutta minkäs teet. Onneksi sentään sain 19" vanteet ja renkaat vs 20" mitä vakiona. Tosin, pakko sanoa että nuo talvinakit tuntuvat kuopissa jopa kovemmilta kuin Pirellin 20" kesänakit o.O. Paineet about samat mutta tuntuu että terävät iskut tulisivat selvemmin läpi mikä ei todellakaan istu kupoliin ottaen huomioon miten löysät nuo ovat sivuttais-suunnassa. Se on toki annettava noille, 235/20" sportti kesärengas vs 19" talvinakki, on muuten mukavan hiljaiset.
 
Melkein ne Hankookit ottaisin jos saisi valita.
Itsellä yhdet oli aikanaan ja pito oli kyllä hyvä mutta ainakin silloin nastakato oli aika raju jo yhden talven aikana myös vetämättömillä pyörillä. En edes halua tietää mitä olisi 1800kg autolla ja 500hp/700nm tehoilla yhtään agressiivisemmin ajaessa.
 
Onko kellään kuvaa rengastestistä missä on mukana Yokohama Iceguard IG60 kitkarengas? Minkälainen tuo oikein on?

Olis niin houkuttelevan hintainen 1001renkailla, Rengas Yokohama 215/50 R17 91Q DOT 2018, 3PMSF, Kitkarenkaat | IceGuard iG60 | 1001Renkaat.com

Ei ole tuosta kokemusta, mutta keskieuroopan kitkoista yleisesti Suomessa on kahden talven verran.
Lumella oli ihan hyvä, jäällä huonompi ku pohjoismainen kitka, kuivalla ja märällä parempi ku pohjoiset renkaat ja ajettavuus parempi.
Keskieuroopan kitkalla pärjää ihan hyvin, jos asuu ja liikkuu etelä-suomessa ja on ajanut kitkoilla ennenkin.
 
Ei ole tuosta kokemusta, mutta keskieuroopan kitkoista yleisesti Suomessa on kahden talven verran.
Lumella oli ihan hyvä, jäällä huonompi ku pohjoismainen kitka, kuivalla ja märällä parempi ku pohjoiset renkaat ja ajettavuus parempi.
Keskieuroopan kitkalla pärjää ihan hyvin, jos asuu ja liikkuu etelä-suomessa ja on ajanut kitkoilla ennenkin.
Itsellä kanssa keskieurooppakitkoista kokemusta kun on parin auton mukana sellaset valitettavasti tullut ja en koskaan enkä ikinä suosittelisi kenellekään sellaisia suomen talveen, etenkään eteläsuomeen missä tiet on joko märkiä tai peilijäässä.
Joo ne niin suolattuja ni ei muuta tartte, hyvä jos auratuksi jollain aikavälillä saavat. :rofl:
 
Itsellä kanssa keskieurooppakitkoista kokemusta kun on parin auton mukana sellaset valitettavasti tullut ja en koskaan enkä ikinä suosittelisi kenellekään sellaisia suomen talveen, etenkään eteläsuomeen missä tiet on joko märkiä tai peilijäässä.
Joo ne niin suolattuja ni ei muuta tartte, hyvä jos auratuksi jollain aikavälillä saavat. :rofl:

No sama täällä. Ei ollu paljoa eroo siitä et kesärenkail ois ajanu. Ja jos tiet on hyvin suolattu ni silloin ajaa niillä kesäkumeillakin.
 
Itsellä kanssa keskieurooppakitkoista kokemusta kun on parin auton mukana sellaset valitettavasti tullut ja en koskaan enkä ikinä suosittelisi kenellekään sellaisia suomen talveen, etenkään eteläsuomeen missä tiet on joko märkiä tai peilijäässä.
Joo ne niin suolattuja ni ei muuta tartte, hyvä jos auratuksi jollain aikavälillä saavat. :rofl:

Saksan autojen mukana tulleet on useimmiten ajettu enemmäm tai vähemmän loppuun..
Itse ostin ihan tietoisesti taannoin uudet keskieuroopan kitkat, eikä kaduttanut, hyvin niillä etelä-suomessa pärjäs vaikka autona takaveto ~300hp :x3::D
Mutta varmemman päälle jos haluaa niin pohjoismaiset kitkat
 
Saksan autojen mukana tulleet on useimmiten ajettu enemmäm tai vähemmän loppuun..
Itse ostin ihan tietoisesti taannoin uudet keskieuroopan kitkat, eikä kaduttanut, hyvin niillä etelä-suomessa pärjäs vaikka autona takaveto ~300hp :x3::D
Mutta varmemman päälle jos haluaa niin pohjoismaiset kitkat
pärjäähän vaikka ihan perus kesärenkailla, ei tässä siitä kyse.
Auton tehoilla ei ole yhtään mitään merkitystä yhtään mihinkään tossa hommassa :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Rengaspaineilla on sitten valtava merkitys renkaan käyttäytymiseen; moni laittaa sen autonvalmistajan suosituksen mukaan..sitten se ajattavuus on mitä on..:rolleyes::hmm:
 
Rengaspaineilla on sitten valtava merkitys renkaan käyttäytymiseen; moni laittaa sen autonvalmistajan suosituksen mukaan..sitten se ajattavuus on mitä on..:rolleyes::hmm:
Eikö juuri autovalmistajan suositus paineisiin luulisi olevan se paras mahdollinen ja eniten testattu? Vai mitä ihmettä niihin pitäisi laittaa jos ei sitä mitä autovalmistaja suosittelee? Miksi valmistaja ei suosittelisi optimeinta painetta niihin?
Jotenkin ei istu ajatukseen, että autovalmistaja suosittelisi paineita millä ajettavuus ei olisi paras mahdollinen?
 
pärjäähän vaikka ihan perus kesärenkailla, ei tässä siitä kyse.
Auton tehoilla ei ole yhtään mitään merkitystä yhtään mihinkään tossa hommassa :rofl:

Ei kesärenkailla lumella saati jäällä pärjää, niin jatkakaa vaikka kesärenkaista omassa ketjussa :lol:
Ja kyllä sillä teholla jotain merkitystä on mitkä renkaat on alla ;)
 
Eikö juuri autovalmistajan suositus paineisiin luulisi olevan se paras mahdollinen ja eniten testattu? Vai mitä ihmettä niihin pitäisi laittaa jos ei sitä mitä autovalmistaja suosittelee? Miksi valmistaja ei suosittelisi optimeinta painetta niihin?
Jotenkin ei istu ajatukseen, että autovalmistaja suosittelisi paineita millä ajettavuus ei olisi paras mahdollinen?

Tahtoopi päteä vain kesärenkaisiin....
 
Eikö juuri autovalmistajan suositus paineisiin luulisi olevan se paras mahdollinen ja eniten testattu? Vai mitä ihmettä niihin pitäisi laittaa jos ei sitä mitä autovalmistaja suosittelee? Miksi valmistaja ei suosittelisi optimeinta painetta niihin?
Jotenkin ei istu ajatukseen, että autovalmistaja suosittelisi paineita millä ajettavuus ei olisi paras mahdollinen?
Ei aavistustakaan miten noihin suosituspaineisiin päädytään, mutta ainakin itse ole päätynyt, että niihin saa surutta lisätä reilusti lisää.

Itselläni meni yksi rengassarja piloille muutamassa kuukaudessa, kun siihen oli laitettu valmistajan suosituspaineet, enkä jostakin syystä tullut tarkistaneeksi mitä paineita sinne oli allelaitettaessa laitettu. Yllättäen oli keskeltä lähes loppu, kun reunoilla oli lähes uuden verran uraa. Olivat yllättävän kalliita kilometrejä.

Ne autonvalmistajan suosituspaineet olivat tyyliin hieman yli 2 bar, kun itse laitoin sinne lähemmäs 3 bar. Tämän jälkeen alkoi renkaat kestämään ihan eri tavalla.
 
Itse olen laittanut aina täyden kuorman paineet, niin kesä kuin talvinakkeihin.
Tossa eilen vaihdoin pojan Audi tt:hen talvirenkaat ja oviaukon tarrasta kurkistin taulukosta suositukset.
Täydellä kuormalla eteen 2,2 ja taakse 2,0. Vaikutti aika vähältä.:bored:
 
Yleensä ne suositukset on juurikin tyyliin 2...2.3bar. Tuollaseen 16" saati 17" kitkaan, kun noin pienet paineet laittaa niin ei ihme jos "alle taittuu" ja on löysä ..hakeva..suorastaan äkkiväistöissä hengenvaarallinen. Jokainen voi tuon itse kokeilla. Ei nyt ainakaan alle 2.5bar.. 2.6-2.8bar..matalempaan profiiliin kolmekin... on noihin sopiva paine, renkaat kuluu oikein, kestää ja on hyvät ajettavuudeltaan, myös polttoainetta säästyy. Sitten vielä huomioitava ..noissa huoltamoiden mittareissa on eroja, että jokainen 10c kylmempi keli laskee painetta sen 0,1 bar. Tää autonvalmistajan suosituksien
sokea uskominen ...esim. autossani autonvalmistajan suositus on vaihtaa öljyt 30000Km välein ja moottorin ilmansuodatin 60000km välein...turbokone kuitenkin..tai ettei vaihteistoöljyä tarvitse koskaan vaihtaa...aivan älytöntä:facepalm:, ei todellakaan kannata kaikkea uskoa mitä meille syötetään!! Halutaan ,että huoltokustannukset näyttää edullisilta prosyyreissä ja autolehtien vertailuissa. Myöskin ei ole valmistajan etu, et mikään tuote kestää liian kauan.
 
Kaikki neljä talvirengasta vuotanut renkaan ja vanteen välistä jo pari vuotta, renkaanpaikkaus sprayta laitettu jokaseen ja taas yks kumi tyhjeni renkaiden vaihdon jälkeen, vitutuskäyrä nousi eilen sen verran korkeelle renkaiden kanssa että jotain pitää nyt tehdä asialle, onko ainut vaihtoehto vaan ostaa uudet kumit? nykyset kumit on jotku kiinalaiset sunnyt. Vanteet on kyllä kunnossa ei kolhuja.
 
Kaikki neljä talvirengasta vuotanut renkaan ja vanteen välistä jo pari vuotta, renkaanpaikkaus sprayta laitettu jokaseen ja taas yks kumi tyhjeni renkaiden vaihdon jälkeen, vitutuskäyrä nousi eilen sen verran korkeelle renkaiden kanssa että jotain pitää nyt tehdä asialle, onko ainut vaihtoehto vaan ostaa uudet kumit? nykyset kumit on jotku kiinalaiset sunnyt. Vanteet on kyllä kunnossa ei kolhuja.

Beadsealer.

Eli rengas irti vanteesta, aineet väliin ja rengas takaisin vanteelle.

Vie rengasliikkeeseen, niin tekevät.

Tuohan johtuu siitä yleensä että vanteessa on hapettumaa, tai jotain muuta epätasasuutta siellä mistä rengas tiivistyy.
 
Heittäisin itse mäkeen ja paremmat renkaat tilalle.
Onko noilla minkä verran ikää?
Edit:linkki
Kävin hetki sitten kattomassa onko jopa juuri samat renkaat autossa ja kyllä, nämä testihäviäjä renkaathan on alla. :D Sen verran pitää kyllä sanoa että on sitä paskemmillakin renkailla tullut ajettua, ihan hyvin tuntuu auto noilla pysähtyvän eikä oo muutenkaan tuntunu erityisen huonoilta, toki mitään kokemusta ei oo tuoreista merkkirenkaista. Vaimon autossa 14 vuotta vanhat nokiat, et nuokin on parhaan päivänsä nähny jo ajat sitten.
 
Aika hyvä saavutus tuokin rengasvalmistajalta. Sinänsä erikoista kun ei tuo kuviointi ainakaan paljon poikkea oikeista talvirenkaista. Ilmeisesti vähän kumiseoksessa eroa :D
 
VMP touhua taas kyllä. Teslan itselle myynyt pulju on joko jättänyt talvirenkaista rengaspaineanturit asentamatta tai asentanut vääränlaiset=jatkuva varoitus notifikaatio näytöllä. Lisähupina yhden renkaan kohdalla löysäksi jätetty venttiili joka rengaspaineita tarkastaessa pääsi aukeamaan ja puski kaikki ilmat pihalle kumista kunnes sain sen ruuvailtua kiinni... Unohtamatta tietenkään helvetin rumasti kahdessa rivissä (aka sananmukaisesti kaksi tasapainopalaa vierekkäin eikä kehän suuntaisesti pitkittäin) ja typerään paikkaan asennettuja liimapainoja vanteissa. On tämäkin näköjään nykyään vaikeaa rengasliikkeille... Oli kyllä aikamoinen yllätys että vanteet itsessään olivat naarmuttomat moisen sähläporukan jälkeen.

EDIT: Niin ja autossa ei näy nappia jolla resetoida anturit siinä missä sen pitäisi olla aka joko antureita ei ole, ovat vääränlaiset tai eivät vain toimi. On kokeiltu ajella 20km lenkki, on rebootattu auto ja näyttö jne jne.

Edit2: ja saaga jatkuu. Anturit on asennettu mutta paikallinen Vianor vahvisti että kyseessä on vanhanmalliset/väärät anturit... Tästä se hupi alkaakin.
 
Viimeksi muokattu:
Mitkäs halppis nastarenkaat nyt sitten on parhaat? Ling longeja ajattelin tilalle, tyytyväinen ollut ainakin kesärenkaisiin. ja 225/45r17 koossa irtois 325€ posteineen.
 
Viimeksi muokattu:
Mitkäs halppis nastarenkaat nyt sitten on parhaat? Ling longeja ajattelin tilalle, tyytyväinen ollut ainakin kesärenkaisiin. ja 225/45r17 koossa irtois 325€ posteineen.

Tämä kiinnostaa myös. Tuttu kehui Trianglen nastoja kovasti, onko näistä mielipidettä? Olen ollut itse aika skeptinen kiinalaisia talvikumeja kohtaan, näistä ei tahdo löytyä tuoretta testidataa oikein mistään.
 
Tämä kiinnostaa myös. Tuttu kehui Trianglen nastoja kovasti, onko näistä mielipidettä? Olen ollut itse aika skeptinen kiinalaisia talvikumeja kohtaan, näistä ei tahdo löytyä tuoretta testidataa oikein mistään.
Olen tämän jo pari kertaa tänne kirjoittanut, viisi talvea tuli Triangleilla ajeltua noin Oulun korkeudella. Kilometrejä varmaan muutama tuhat km tullut talvessa. Viidentenä talvena ei enää pitoa ollut mutta neljä talvea meni kohtuudella. Ihan OK renkaat oli mielestäni. Sivuttaispito aika heikko vaan ne näissä halpiksissa taitaa ollakin heikkous.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 521
Viestejä
4 612 190
Jäsenet
75 864
Uusin jäsen
Parpador

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom