Talvirenkaat - yleisketju

Tuli ostettua Continentalin CVC7 Farkku Focus II:een. Aivan järjetön ero verrattuna entisiin Nordman 5 renkaisiin. Ensinnäkin, nyt tuntuu että suurin ääni lähtee traktorimaisesta diesel koneesta eikä renkaista. Tai tuulen suhinasta. Menee aivan sukkasilleen. Pidossakin nämä hakkaa kuluneet nordmanit missä vain olosuhteissa, tuossa oli jo kelit jossa oli järjettömän liukasta -1c ja peilijää. Hieman sulaa pinnalla. Samana päivänä ajettu molemmilla ja onhan nämä kitkat paremmat jopa tuossa pääkallo kelissä kuin kuluneet nordmanit.

Kokemuksia on reilut 20v ajeluista, varmaan puolet nastoilla ja puolet kitkoilla. Ensituntumalta nämä contit hakkaa edelliset kitkat mitkä omistin (Nokian R2:t) aivan kaikilla ominaisuuksilla. Miten hiljaiset nämä renkaat olisivatkaan hiljaisessa autossa? Focus nyt ei ole kuitenkaan mikään äänieristyksen huipputuote.

Täällä sama auto ja viime talveksi vaihdoin samat renkaat. Tismalleen samat kokemukset, edelliset oli HKPL 7:t ja joka osa-alueella (pito, melu, ajettavuus) ihan mieletön ero Contien suuntaan.
 
CVC7 ekaa kertaa tonnikeijun alla, onhan sitä ollut tässä jäätä ja lunta ja sahannut on lämpötila. Ikinä ole ennen omistanut kitkoja, mutta näin parin viikon jälkeen en vaihda. Pääosin kuitenkin tiet on aina sulat tai ajettavassa kunnossa ja loppu kolmannes sitten täytyy ajaa varovaisemmin oli mikä rengas tahansa. Plussaa hiljaisuudesta ja järkevästä kontrollista. Noksun hakkapeliittan jälkeen nää tuntuu unelmalta.
 
Todella isoja eroja on kyllä autojen talviajettavuudessa. Mulla oli Lexus Ls400, jossa oli ensin Bridgestonen kitkat ja sitten myöhemmin Goodyearin nastat. Se oli talvella aivan onneton auto, aina jossain jumissa ja jäi jopa tasaiselle parkkipaikalle kiinni. Nastarengaskaan ei tuonut kuin marginaalisen parannuksen. Nyt on CLK Mese, jossa Trianglen nastat ajossa ja samasta ikäluokasta huolimatta ja vieläpä siten, että Mese on avoauto eikä sedan, niin talviajo on paljon sujuvampaa.

Sen kun ajelee menemään, ei mitään ongelmia vetopidon kanssa, eroa on kuin yö ja päivä Lexukseen verrattuna. Lexuksessa oli 225-60-r16 ja 215-65-r16 renkaat ja Mesessä on nyt 225-45-r17. En tiedä, voiko rengaskoko vaikuttaa noin paljon vai painonjakauma, mutta ero on ihan älytön.
 
Omat ensikokemukset (misukan) kitkoista on jo yli 10v sitten, ja jo silloin yllätti että eivät ne jarrutuksessa normaalissa liikenteessä tuntuneet kovinkaan paljon huonommalta kuin nastat. Suurin ero lähinnä jos halusi kiihdyttää vauhdilla, varsinkin jäällä. Tähän tietty auttaa neliveto ja/tai ettei ole kiire. Seuraavaksi tulee varmaan jälleen kitkat näiden Hankookkien tilalle (jotka ovat muuten helvetin krantut paineille tyyliin 0,2 väärin niin auto on yliohjaava kuin mikä)...

Edit:

En tiedä, voiko rengaskoko vaikuttaa noin paljon vai painonjakauma, mutta ero on ihan älytön.
Villi arvaus, suurin ero on lukkoperässä. Ja veikkaan että mersulla on parempi vetoluistonhallinta (mitä omat kokemukset on, niin takavetoisista parhaimmasta päästä).
 
Kolmisen viikkoa ollut Michelin X-ice Snow kitkat alla ja fiilikset tähän saakka oikein positiiviset.

Ainakin nyt uutena tuntuu pitoa löytyvän joka tilanteessa hyvin, etenkin lumisella pinnalla aivan hämmentävän hyvä pito. Jäälläkin pitää rauhallisissa liikkeissä yllättävän hyvin, käytös myös loogista ja lineaarista, eli tuntee etukäteen kun pito alkaa loppua jotta voi sovittaa jarrutuksen tehoa/ajotapaa. Ohjaustunto yleensäkin hyvä, tuntuu vakaalta alla ja todella hiljaiset verrattuna aiempiin nastoihin.

Ihan pahimpia haistapaska-kelejä ei ole vielä kerennyt eteen tulla, mutta jäisinä aamuina on pärjännyt vallan mainiosti hankalammissakin paikoissa, kuten yhdessä matkalle osuvassa jyrkässä mäessä mihin käännytään 90 asteen käännös suojatien yli (eli pitää tulla aika rauhallisesti lähtöön).

Tämän hetken fiilis on että nastoihin ei varmaan ole paluuta, ellei näistä katoa sitten pito huomattavasti nopeammin jolloin joutuisi uusimaan tiheämmällä tahdilla.
 
2015 vuoden Hakkapeliitat alkaa olla vaihtokunnossa. Tuleeko jossain vaiheessa talvea nastarenkaat alennukseen? Luulisi että kesärenkaita lyödään varastot täyteen maaliskuussa.
 
2015 vuoden Hakkapeliitat alkaa olla vaihtokunnossa. Tuleeko jossain vaiheessa talvea nastarenkaat alennukseen? Luulisi että kesärenkaita lyödään varastot täyteen maaliskuussa.
Tampereella poistoja alkaa ilmestymään jo heti helmikuun alusta ja varastot vaihtuu kesärenkaisiin maaliskuun aikana.
 
Hain lauantain kaupasta uudehkon auton johonka myyjäliike oli laittanut uudet kiinalaiset Triangle WinterX kitkarenkaat. Itse ajanut jo lähes 20 v kitkarenkailla, mutta jotenkin en vaan luottanut noihin renkaisiin. Kävin sitten tänään vaihtamassa alle jo aikaisemmin hyviksi todetut GoodYear Ultragrip ice 2 kitkat.
 
Hain lauantain kaupasta uudehkon auton johonka myyjäliike oli laittanut uudet kiinalaiset Triangle WinterX kitkarenkaat. Itse ajanut jo lähes 20 v kitkarenkailla, mutta jotenkin en vaan luottanut noihin renkaisiin. Kävin sitten tänään vaihtamassa alle jo aikaisemmin hyviksi todetut GoodYear Ultragrip ice 2 kitkat.
Mielenkiintoista! Nyt on mahdollista vertailla uusien kiinalaisten ja uusien merkkirenkaiden eroja. Huomasitko mitään selkeää eroa näissä?
 
Mielenkiintoista! Nyt on mahdollista vertailla uusien kiinalaisten ja uusien merkkirenkaiden eroja. Huomasitko mitään selkeää eroa näissä?

En noilla kiinalaisilla ajanut kuin muutaman päivän kuivalla kelillä. Mukava niillä oli ajaa tuon aikaa. Tämän enempää kokemusta niistä en kerennyt saada. Syy miksi vaihdoin ne pois, oli pelkästään oma perstuntuma, ei vaan jostain syystä lötynyt luottoa niille. Mutta, rengasliikkeen mukaan, ne toimivat ensimmäisen ja ehkä toisen talven, sit niiden ominaisuudet alkavat heiketä huomattavasti nopeammin kuin ns. merkkirenkaiden.
 
En noilla kiinalaisilla ajanut kuin muutaman päivän kuivalla kelillä. Mukava niillä oli ajaa tuon aikaa. Tämän enempää kokemusta niistä en kerennyt saada. Syy miksi vaihdoin ne pois, oli pelkästään oma perstuntuma, ei vaan jostain syystä lötynyt luottoa niille. Mutta, rengasliikkeen mukaan, ne toimivat ensimmäisen ja ehkä toisen talven, sit niiden ominaisuudet alkavat heiketä huomattavasti nopeammin kuin ns. merkkirenkaiden.

Kaksi talvea menee mutta ei oikein enempää sen olen huomannut kiinankitkoilla omalla ajolla. N.20tkm kestää.
 
Onko teillä tiedossa hyviä tarjouksia kokoluokassa 225/55 R17 taikka suht lähelle tota luokkaa, kuitenkin r17?
Nastarenkaat tietenkin pitäisi olla, hinta noin 100e per rengas eli 200e Nokialaiset saa jäädä suosiolla pois.
 
Näkisit sinäkin veljeni valon ja liittyisit upeaan kitkarengasautoilijoiden rotuun.

Mut jos haluat vaeltaa pimeydessä niin Renkaiden myynti | Lue lisää tuotteista | Laaja valikoima renkaita heti varastossa | Rehvid24.ee | Nastarengas Hankook Winter i*Pike RS2 W429 205/55R16

 
Näkisit sinäkin veljeni valon ja liittyisit upeaan kitkarengasautoilijoiden rotuun.

Mut jos haluat vaeltaa pimeydessä niin Renkaiden myynti | Lue lisää tuotteista | Laaja valikoima renkaita heti varastossa | Rehvid24.ee | Nastarengas Hankook Winter i*Pike RS2 W429 205/55R16


Nykyään Nokian kitkat alla ja ei vaan toimi. Liian jäistä tietä pihatieltä lähtien.
Laitoin nuo tilaukseen, samanlaiset oli entisessä autossa. Ei ole pahaa sanottavaa.
 
Onko teillä tiedossa hyviä tarjouksia kokoluokassa 225/55 R17 taikka suht lähelle tota luokkaa, kuitenkin r17?
Nastarenkaat tietenkin pitäisi olla, hinta noin 100e per rengas eli 200e Nokialaiset saa jäädä suosiolla pois.
Jos budjetti venyy vajaat kolmekymppiä per kumi, niin tällaiset saisi: Renkaiden myynti | Lue lisää tuotteista | Laaja valikoima renkaita heti varastossa | Rehvid24.ee | Nastarengas Goodyear Ultra Grip Ice Arctic SC 225/55R17
Onko jollain kokemuksia näistä? Ei mikään modernein kumi mutta muistelen, että Contin Ultagrip Arctic Ice pärjäsi asiallisesti jokunen vuosi sitten talvirengastesteissä.
 
Huomasiks, että noita soundcomfortteja on vaan 2kpl jäljellä. Normirengasta on vielä saatavana ja ihan hyvä rengas onkin.
 
Tässähän on jo joulukuussa tullut koettua keskimääräisen talven koko skaala. Alla myös suositut CVC7 koossa 245/56/17 merssun ML:ssä.

Ei voi oikein moittia, pitoa riittää ihan tarpeeksi joka tilanteessa ja lähtee nelikolla kiiltäväksi suditetuista risteyksistä kuin hauki kaislikosta :smoke: Hiljaisetkin ovat ja kulutusta lähti muutama dl vrt vanhat ping pong kitkat. Tietenkin järki on pidettävä kädessä peilijäällä kaarteissa ym. selvissä riskipaikoissa. Tosin hyvin tuntuu pysähtyvän kehnommallakin kelillä. Taannoin lähestyttiin alamäessä risteystä edellä ajavan kanssa samaa vauhtia. Oli oikein mukava pääkallokeli. Oma peli pysähtyi ongelmitta mutta edellä ajava luisteli risteyksen ohi suoraan päin liikenteenjakajaa vaikka jarrutus aloitettiin samoilta paikkeilta ja kaupan päälle itsellä oli vielä peräkärrykin perässä :beye:

Nykyisen käyttökokemuksen perusteella vaikea kuunnella ulinaa nastarenkaiden ylivoimaisuudesta perustallaajalle. Erikoistilanteet sitten erikseen esim. raskaan trailerin veto... tai sitten joku takatuuppari + talo sijaitsee mäen päällä ja naapuri kastelee joka päivä tien luistinradaksi tms :hmm:
 
Omassa autossani on alla Nokian Hakkapeliitta 9:t.

Kuivalla asfaltilla ja oikein lämpimällä säällä nuo ovat kieltämättä vähän lepsut ajettavat, mutta ei mielestäni kovin äänekkäät.

Mitä liukkaampi keli, niin sitä paremmin renkaat toimivat. Mielestäni todella hyvät renkaat erityisesti kunnon jääpinnalla, luistot ovat rauhallisia ja auto koko ajan hallittavissa, pito irtoaa todella loogisesti.
Myös vetopito on hyvä.

Kestävyydestä en osaa sanoa mitään.

Ite täysin samaa mieltä ja ehkä hieman uraherkät. Ja vasta sataneella pakkaslumella todella hyvä pito. Itellä edelliset nokialaiset olivat alla about 30tkm ja pintaa oli vielä, mutta alkoi ikä tulee vastaan.
 
Tässähän on jo joulukuussa tullut koettua keskimääräisen talven koko skaala. Alla myös suositut CVC7 koossa 245/56/17 merssun ML:ssä.

Ei voi oikein moittia, pitoa riittää ihan tarpeeksi joka tilanteessa ja lähtee nelikolla kiiltäväksi suditetuista risteyksistä kuin hauki kaislikosta :smoke: Hiljaisetkin ovat ja kulutusta lähti muutama dl vrt vanhat ping pong kitkat. Tietenkin järki on pidettävä kädessä peilijäällä kaarteissa ym. selvissä riskipaikoissa. Tosin hyvin tuntuu pysähtyvän kehnommallakin kelillä. Taannoin lähestyttiin alamäessä risteystä edellä ajavan kanssa samaa vauhtia. Oli oikein mukava pääkallokeli. Oma peli pysähtyi ongelmitta mutta edellä ajava luisteli risteyksen ohi suoraan päin liikenteenjakajaa vaikka jarrutus aloitettiin samoilta paikkeilta ja kaupan päälle itsellä oli vielä peräkärrykin perässä :beye:

Nykyisen käyttökokemuksen perusteella vaikea kuunnella ulinaa nastarenkaiden ylivoimaisuudesta perustallaajalle. Erikoistilanteet sitten erikseen esim. raskaan trailerin veto... tai sitten joku takatuuppari + talo sijaitsee mäen päällä ja naapuri kastelee joka päivä tien luistinradaksi tms :hmm:
Taitaa auton painolla olla melkoinen vaikutus, pikkuisen eroa onko alla 1300kg vai 2300kg auto.
Raskaamman alla paskatkin renkaat pidon puolesta ok, varsinkin raskaampi 4wd lähdössä hakkaa kaikki kevyemmät uusilla hyvillä renkailla olevat vajaa vetoiset sata-nolla.
Ja en tarkoita haukkua kitkarenkaita, varmasti etenkin raskaammissa autoissa hyvä vaihtoehto. Jopa itsellekin vaihtoehto.

Mutta oman perstuntuman mukaan 1600kg hyvät nastat vs 2100kg paskat nastat (nastat poikki, vanhat), 2100kg 4wd hakkaa mennen tullen normaalikelillä, ääriolosuhteet sitten aika yllättäviä:x3:
 
Taitaa auton painolla olla melkoinen vaikutus, pikkuisen eroa onko alla 1300kg vai 2300kg auto.
Raskaamman alla paskatkin renkaat pidon puolesta ok, varsinkin raskaampi 4wd lähdössä hakkaa kaikki kevyemmät uusilla hyvillä renkailla olevat vajaa vetoiset sata-nolla.
Ja en tarkoita haukkua kitkarenkaita, varmasti etenkin raskaammissa autoissa hyvä vaihtoehto. Jopa itsellekin vaihtoehto.

Mutta oman perstuntuman mukaan 1600kg hyvät nastat vs 2100kg paskat nastat (nastat poikki, vanhat), 2100kg 4wd hakkaa mennen tullen normaalikelillä, ääriolosuhteet sitten aika yllättäviä:x3:
Kaksi talvea ajettu CVC7:lla ja auton oma massa 1,3 t. Tänä talvena on yhtenä päivänä joutunut vähän himmailemaan ympyröissä verrattuna normaaliin ajoon, ja normaali ei ole erityisen varovainen. Lähes päivittäin tulee oltua myös nastojen päällä erilaisin kulkuneuvoin ja perstuntumalta tunne on että kitkoilla on ollut enemmän pitoa.
 
Ja en tarkoita haukkua kitkarenkaita, varmasti etenkin raskaammissa autoissa hyvä vaihtoehto.

Minkä fysiikan oppien mukaan kitkarengas pitäisi paremmin raskaan auton alla kuin kevyen?
Onhan tottakai raskaalla autolla enemmän pitoa, mutta niin on myös sitten sitä liike-energiaa taistelemaan pysähtymistä tai sivuttaispitoa vastaan.

Itsellä ollut kitkaa alla Toyota Aygossa ja Mondeon farkussa. Ihan hyvin ajoi asian kummassakin autossa.

Linkkaa jotain testejä asiaan liittyen jos löytyy, kiinnostaisi kyllä tietää jos on tehty jonkun toimesta.
 
Raskas auto saa aikaiseksi paremman kitkakertoimen, kun rengas puree pintaan. Rekathan menee jossain määrin jäänkin ”läpi”.
 
Tuohon vaikuttaa myös renkaan leveys, jos pikkukinneriin pistää jotkut 225 leveät kumit niin eihän niillä mitään tee kun pintapaine jää liian alhaiseksi.

Sanoisin kuitenkin että ~1200kg auto uusilla renkailla pysähtyy ja menee mutkissa paljon paremmin kun ~2000kg auto huonoilla renkailla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon vaikuttaa myös renkaan leveys, jos pikkukinneriin pistää jotkut 225 leveät kumit niin eihän niillä mitään tee kun pintapaine jää liian alhaiseksi.

Sanoisin kuitenkin että ~1200kg auto uusilla renkailla pysähtyy ja menee mutkissa paljon kun ~2000kg auto huonoilla renkailla.
Tuota on joskus saanut selitellä ihmisille kun ovat ihmetelleet miksi ralliautoissa ei ole törkeän leveät renkaat hiekalla ja lumella yms pehmeällä alustalla ja miksi ei ole matalaprofiilikumit ettei vaan taittuisi rangas alle...
 
Viimeksi muokattu:
Tuota on joskus saanut selitellä ihmisille kun on ihmetellyt miksi ralliautoissa ei ole törkeän leveät renkaat hiekalla ja lumella yms pehmeällä alustalla ja miksi ei ole matalaprofiilikumit ettei vaan taittuisi rangas alle...
Ei se nasta pääse sinne mistä sitä pitoa löytyy leveällä profiililla.
Eipä ne formuloissakaan ole mitään matalaprofiilisia ne renkaat.
 
Ei se nasta pääse sinne mistä sitä pitoa löytyy leveällä profiililla.
Eipä ne formuloissakaan ole mitään matalaprofiilisia ne renkaat.
Tiedän kyllä. Moni ei vain tule moista ajatelleeksi vaikka tajutaan kyllä että leveä kumi=helpommin vesiliirrossa ja että matalaprofiili=kovempi kyyti (eikä osata yhdistää että kovempi kyyti tarkoittaa tiettyyn rajaan asti sitä ettei kumi ole tienpintaa vasten optimaalisesti vaan pito vaihtelee vs renkaan oma jousto suuntaan ja toiseen)....
 
Tiedän kyllä. Moni ei vain tule moista ajatelleeksi vaikka tajutaan kyllä että leveä kumi=helpommin vesiliirrossa ja että matalaprofiili=kovempi kyyti (eikä osata yhdistää että kovempi kyyti tarkoittaa tiettyyn rajaan asti sitä ettei kumi ole tienpintaa vasten optimaalisesti vaan pito vaihtelee vs renkaan oma jousto suuntaan ja toiseen)....
Paljon on liikenteessä autoja joissa alusta vedetty alas ja matalaprofiilista rengasta ulkonäkö syistä ja aivan kauheita ajaa.
 
Paljon on liikenteessä autoja joissa alusta vedetty alas ja matalaprofiilista rengasta ulkonäkö syistä ja aivan kauheita ajaa.

Uraisilla ja roudan raiskaamilla kantateillä upeita kilometrejä edessä, kun jonkun 1.6:n peruskiesin alle on kangettu hinnat alkaen -alustasarja ja jotkut 235-leveät kumit 18-tuumaisilla kiinantinavanteilla.
 
Minkä fysiikan oppien mukaan kitkarengas pitäisi paremmin raskaan auton alla kuin kevyen?
Onhan tottakai raskaalla autolla enemmän pitoa, mutta niin on myös sitten sitä liike-energiaa taistelemaan pysähtymistä tai sivuttaispitoa vastaan.

Kvarkki jo kertoikin vastauksen.
Oletko ajanut moottoripyörää? Siinä mielestäni huomaa hyvin massan vaikutuksen, takapyörälle ei masaa, ei sitä sillä kyllä nopeasti pysäytetäkkään, etupyörällä on massaa ja sillä pysähdytään sitten jo nopeasti.
Ääritilanteet sitten erikseen.
 
Laita vielä, että mikä malli Nokian kitkoista.

Nokia Hakkapeliitta R2. Ihan sama mihinkä lähtee niin on 10km verran suuntaansa erittäin mutkikasta tietä, varustettuna ylä- ja alamäellä, sekä hirviä tulee harvakseen vastaan. Jos sitä asuisi muualla, niin varmaan olisi kitkat alla.
 
Nokia Hakkapeliitta R2. Ihan sama mihinkä lähtee niin on 10km verran suuntaansa erittäin mutkikasta tietä, varustettuna ylä- ja alamäellä, sekä hirviä tulee harvakseen vastaan. Jos sitä asuisi muualla, niin varmaan olisi kitkat alla.
Mulla on entisessä autossa R2 kokemusta ja nykyään on R3:t alla. Omasta mielestä näillä on kyllä eroa paljonkin R3:n eduksi. Meilläkin on kotiin tulossa vähän haastetta ja hyvin pärjää. Vähän samoja mietteitä uusimmista kitkamalleista, mitä IS kirjoitti. Monet muutkin uudemmat kitkat pyörii kyllä toisella tasolla vanhempiin nähden.

” Jäällä ajaessa paljastui, että Hakkapeliitta R3 toimii lähes nastarenkaan veroisesti. Sen kanssa tulee varmasti paremmin toimeen hankalissa oloissa kuin aiemmilla kitkarenkailla.”

 
Kokemuksia tai ehdotuksia "keskihintaluokan" kitkarentkaista (205/60/16), kun auton mukana 2016 tulleista alkuperäisistä Conteista on jo paras pito jäänyt matkalle?

Katsellut Savan, Kumhon, Hankookin kitkoja 16'' koossa, kun nekin ovat testeissä kohtuullisesti pärjänneet...
 
Goodyear on yleensä yllättävän inhimillinen ja pienet koot muutenkin ovat edullisia. Mut ehdotettu Hankook: :tup:
 
Kokemuksia tai ehdotuksia "keskihintaluokan" kitkarentkaista (205/60/16), kun auton mukana 2016 tulleista alkuperäisistä Conteista on jo paras pito jäänyt matkalle?

Katsellut Savan, Kumhon, Hankookin kitkoja 16'' koossa, kun nekin ovat testeissä kohtuullisesti pärjänneet...

Mikä se keskihintaluokan raja sitten on?
Michelin X-Ice Snow sarja lähti 205/55-16 kokoisena tänä syksynä omaan autoon 520 eurolla vanteelle laitettuna ja tuo on sitten jo ominaisuuksiltaan "paremman pään" rengas. 205/60-16 kokoisena näyttää paikallinen tarjoavan 558 euroa/sarja , Goodyear Ultragrip Ice 2 joka myös kovasti kehuttu rengas sitten muutaman kympin halvemmalla 498 eur. Hinnat pelkille renkaille, mutta vanteellelaiton saa varmaan tingittyä samaan hintaan jos vähän hätistelee.
 
Kokemuksia tai ehdotuksia "keskihintaluokan" kitkarentkaista (205/60/16), kun auton mukana 2016 tulleista alkuperäisistä Conteista on jo paras pito jäänyt matkalle?

Katsellut Savan, Kumhon, Hankookin kitkoja 16'' koossa, kun nekin ovat testeissä kohtuullisesti pärjänneet...

Sava Eskimo Icet tuli tänne ostettua, hintaa tuli jotain 468€? no kumminkin alle 500€ Kauppa oli muistaakseni rengas24.

Tosi hyvät renkaat, noin niikun kitkarenkaiksi. Pitoa löytyy. Suosittelen.

Alkutalvihan mentiin Hankookin 2v vanhoilla nastarenkailla, joten "vertailupintaa" löytyy... Sava Eskimo Ice on Suomen talveen siis erittäin toimiva kitkarengas!


Lainaus googlesta:
Sava Eskimo ICE kitkarengas sijoittui toiseksi Tekniikan Maailman kitkarengastestissä. Edellä kiilasi vain Continentalin kitkarengas. Savan taakse jäivät mm. Nokian Hakkapeliitta R2 ja Goodyearin nastarengas.
 
Suositus kanssa näille Sava Eskimo Icelle. Edellisen sukupolven Good yearin ykkös renkaille. Oli alla jo Good yearin nimellä aikaisemmin, nyt Savana. Oikeasti hyvät kitkat.
 
Otetaan huomioon että Savan eskimo on 4 vuotta vanha rengas design, eli kannattaa uusimmat testit kattoa ennenkö ihan aukottomasti uskoo.
 
Mikäli budjetti sallii, ottaisin kyllä aina uusimman sukupolven tuotteen.
 
No himskutti, tämähän tekeekin tästä hankalamman valinnan. Oon ollut ihan tyytyväinen R3, mutta seuraavaksi piti kokeilla CVC7.
Onneksi ehtii vielä 10kk miettiä asiaa.
 
Mielenkiintoista nähdä, miten Hakkapeliitta R5 pärjää testeissä. Continentalillakin alkaisi olla aika tuoda uusi kitkarengas markkinoille koska CVC7 esiteltiin jo 2018. CVC8:n aika alkaisi olla tänä vuonna mikäli aiempi 4 vuoden julkaisutahti on edelleen voimassa. Odotan tänä vuonna tulevaksi kitkarenkaissa samanlaista sukupolvihyppyä kuin R/R2 -> (CVC6), CVC7 ja ehkä R3 jne. oli viimeksi.
 
Traficom
Jos rengasliike myy Viatti Vettore Inverno -nastarenkaita, pitää tuotteet välittömästi poistaa myynnistä.
Rengasmyyjällä on velvollisuus aloittaa toimet tuotteen poistamiseksi markkinoilta ja kuluttajilta, joille tuotetta on myyty tai luovutettu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 274
Viestejä
4 487 361
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom