Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

mikä sen löystyttää jos kierteet on kunnossa? kiristät vaan tarpeeks tiukkaan = ei ongelmaa
Joissakin tapauksissa tuo on oikeasti jatkuva ongelma, vaikka olisi miten uudet kierteet, uusi pinnapultti jne oppikirjan mukaisesti. Siinä varmaan yhdistyy eri materiaalien erilaiset lämpölaajenemiset ja värähtelytaajuudet sopivassa suhteessa ja lopputulos on se, että pinnapultti pakittaa ulos vaikka mitä taikoja tekisi.
 
Et vissiin ikinä ole kokeillut. Jos se kierre olisi löysä, olisi se silloin myös käytännössä sökö kierre. Se massa ei pala, vaan kuivuu ohueksi kerrokseksi joka liikkeestä murenee hienojakoiseksi "jauhoksi", tiivistää kyllä ilmavuodolta, mutta ei se sitä pulttia (tai pakoputkea) mitenkään yhteen liimaa.
Käytännön esimerkkinä pakoputki jossa on laippoihin ja samalla pultteihin (vahingossa) voideltu massaa, nämä pultit lähtee aina helposti auki, kun taas sitten normaalisti auton alla pakoputken pultti ei ikinä lähde suosiolla auki.
Noita korjausmassoja on erilaisia. Laipoissa olen käyttänyt pakoputken asennustahnaa, joka kuivuu jauhoksi. Äänenvaimentimen ulkopinnassa taas kitti on liimautunut kiinteäksi ja kovaksi.

Jälkikäteen tuli mieleen, että pinnapultti kannessa ei välttämättä kuumene tarpeeksi, kun jäähdytyskanavat kulkevat lähellä. Silloin joku Loctiten normaali kierrelukitekin toimisi, esim. 638 tai 270 ja erikseen kuumankestävä 266.
 
Viimeksi muokattu:
Jälkikasvun mopoautossa (Ligier js50) syttyi "vettä polttoaineessa" ja moottorin varoitusvalo. Valot olivat sammununeet ihmettelyn jälkeen kotiin palatessa. Motti oli käynyt koko ajan normaalisti. Kannattaisiko tankkiin heittää Diesel 100 jäänestoainetta vaiko vain ajella ja seurata tuleeko ongelma uudelleen vastaan?
 
Suodatin on vaihdettu kolmisen kuukautta sitten, joten ei sinne paljoa vettä olisi pitänyt kerääntyä. Jos ei nyt vesinaftaa ole huoltsikan pumpulta tullut. Tunnistin on suodattimessa kiinni.

Jos noita tankkiin lisättäviä litkuja ei suositella, niin seurataan tilannetta.
 
Suodatin on vaihdettu kolmisen kuukautta sitten, joten ei sinne paljoa vettä olisi pitänyt kerääntyä. Jos ei nyt vesinaftaa ole huoltsikan pumpulta tullut. Tunnistin on suodattimessa kiinni.

Jos noita tankkiin lisättäviä litkuja ei suositella, niin seurataan tilannetta.
Kelit kun sahaa nollan molemmin puolin niin voi hyvinkin tulla kondensiota tankkiin, lisäksi juniorit varmaan ajelevat tavallista useammin opiskelijavalo päällä?

Helpompi vaihtaa suodatin ennen kuin se kippo jää tienposkeen
 
Nissan micraan pitäisi tehdä ketjun vaihto, koneena CR12DE (vai oliko CR14DE). No kuitenkin tehtaan manuaalin mukaan pitää koko paska pudottaa pois autosta että homman saa tehtyä, onko todella näin?
 
Kelit kun sahaa nollan molemmin puolin niin voi hyvinkin tulla kondensiota tankkiin, lisäksi juniorit varmaan ajelevat tavallista useammin opiskelijavalo päällä?

Helpompi vaihtaa suodatin ennen kuin se kippo jää tienposkeen
Tällä jaksolla ei ole varmaan ollut kuin yksi hallayö ja muutenkin erikoista olisi, jos dieselsuodatin pitää vaihtaa neljä kertaa vuodessa :hmm: Vaihdetaan sitten, jos valo syttyy uudestaan. Sitä vartenhan se on.
 
Nissan micraan pitäisi tehdä ketjun vaihto, koneena CR12DE (vai oliko CR14DE). No kuitenkin tehtaan manuaalin mukaan pitää koko paska pudottaa pois autosta että homman saa tehtyä, onko todella näin?

Koneen kannakkeet pitänee ainakin oikealta puolelta purkaa ja siis tukea konetta alta/vinssillä. Jos tiputtaa kokonaan niin on helpompaa kun paremmin tilaa.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Paljonko noin suurinpiirtein katalysaattoreista maksetaan? Kukaan myynyt omaansa?
Riippuu täysin katalysaattorista, edes automallilla ei saa tarkkaa arviota. Setä kysyi jonkun vanhan Almeran katille hintaa, niin olisko ollu 20e. Mut voi olla useemman satasenkin.
 
Koneen kannakkeet pitänee ainakin oikealta puolelta purkaa ja siis tukea konetta alta/vinssillä. Jos tiputtaa kokonaan niin on helpompaa kun paremmin tilaa.

No nyt tuo välipohja on vähän matkaa irti vaan ei suostu tulemaan.. No melkeinpä sama vaiva on tiputtaa koko paska alas, kun melkein jo paikallaan kynitty osiksi.
 
Uusintakatsastukseen alle motonetin halvimmat kengät ja leima tuli. Noin 1000km ajon jälkeen meni poljin aika veteläksi. Voiko tuossa epäillä mitään asennusvirhettä tms, vai ainoastaan tarvikeosan laatua?

1.jpg


2.jpg
 
Uusintakatsastukseen alle motonetin halvimmat kengät ja leima tuli. Noin 1000km ajon jälkeen meni poljin aika veteläksi. Voiko tuossa epäillä mitään asennusvirhettä tms, vai ainoastaan tarvikeosan laatua?

1.jpg


2.jpg

Mikä auto? En oo ennen nähnyt että käytetyistä hernekeittopurkeista tehdään jarruosia..
 
Oliko kaikki jouset nyt purettaessa ehjiä, kuvissa ei näy yhtäkään?
Vieterijouset kyllä. Sitten on nuo jarrukenkää pitävät jousilevyt alkuperäiset, mutta lukkotappi on vaihtunut pultiksi, jossa sama pituus kuin alkuperäisellä tapilla on ollut (näkyy kuvassa). Kaikki muuten ehjän näköistä paitsi tuo kenkä. Samalta puolelta mäntä pulpahti ulos.

Puolet purettu yksi kerrallaan, joten osia ei ole sekoitettu.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
290 375
Viestejä
4 968 274
Jäsenet
79 780
Uusin jäsen
jeppe91

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom