Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Kakkosauton Hyundai i20 mk1 lämmityslaitteen puhallin pimeni kokonaan. Kaksi vuotta sitten teki pari kertaa siten, että puhallin ei puhaltanut mitään. Toissaviikolla teki kerran ja silloin lähti käyntiin, kun rämppäsin puhaltimen nopeutta päälle ja pois. Nyt ei mitään eloa. Bensapumpun ja puhaltimen releen vaihto päikseen ei vaikuttanut asiaan. Uusi puhaltimen moottori ei ole, kuin 40€ posteineen Virosta, mutta autolle olisi tarvetta jo keskiviikkona. :tdown:
Kyllähän tuo vahvasti moottorinhiiliin viittaisi, jos lähtee aina välillä käyntiin. Jos tuulettimen moottori on jossain sellaisessa paikassa että sitä pääsee täräyttämään niin voi olla että saa sen taas puhaltamaan. Tosin se vaatinee sen jokaisen sammutus kerran jälkeen uudestaan.
 
Minulla on mondeo 2018 automaatti diesel ilman adblue:ta. Siihen syttyi moottorivalo ja tuli ilmoitus: p2000 nox hyötysuhde alle sallitun rajan. Auto oli huollossa ja juurisyytä ei löydetty. Vikakoodi kuitattiin pois ja oli tarkoitus, että kun vikakoodi tulee uudestaan, niin saa paremman vianselvityksen, kun näkee samalla kaikki uudet vikanoodit. Autolla ajettu koodin nollaamisen jälkeen yli 2000km eikä koodi ole ilmestynyt uudestaan.


Olen huomannut että auton kulutus on hieman noussut. Outoa on, että ajotietokone näyttää edelleen 5,0-5,1/100km, mutta ajoin tankin lähes tyhjäksi ja laskin tankkaamisen jälkeen kulutuksen, niin se antoi tulokseksi 5,95l/100km.
Auton range saattaa heitellä myös rajusti, esim. Kiihdyttäessä rangesta putoaa noin 30-50km pois ja hetken päästä tai päivän päästä range saattaa ”palautua” takaisin.
Paras taisi olla kun range putosi 300km ja seuraavana päivänä kun ajelin töihin 60km/suunta, niin koko matkan range vain nousi.

Soitin tästä huoltoon ja he ehdottivat dpf-pesua. Onko muita parempia arvauksia?





Missä vika?
 
Minulla on mondeo 2018 automaatti diesel ilman adblue:ta. Siihen syttyi moottorivalo ja tuli ilmoitus: p2000 nox hyötysuhde alle sallitun rajan. Auto oli huollossa ja juurisyytä ei löydetty. Vikakoodi kuitattiin pois ja oli tarkoitus, että kun vikakoodi tulee uudestaan, niin saa paremman vianselvityksen, kun näkee samalla kaikki uudet vikanoodit. Autolla ajettu koodin nollaamisen jälkeen yli 2000km eikä koodi ole ilmestynyt uudestaan.


Olen huomannut että auton kulutus on hieman noussut. Outoa on, että ajotietokone näyttää edelleen 5,0-5,1/100km, mutta ajoin tankin lähes tyhjäksi ja laskin tankkaamisen jälkeen kulutuksen, niin se antoi tulokseksi 5,95l/100km.
Auton range saattaa heitellä myös rajusti, esim. Kiihdyttäessä rangesta putoaa noin 30-50km pois ja hetken päästä tai päivän päästä range saattaa ”palautua” takaisin.
Paras taisi olla kun range putosi 300km ja seuraavana päivänä kun ajelin töihin 60km/suunta, niin koko matkan range vain nousi.

Soitin tästä huoltoon ja he ehdottivat dpf-pesua. Onko muita parempia arvauksia?





Missä vika?
Ellei sitten itse nox -sensori ole menossa paskaksi? Nokeentuu siellä pikkuhiljaa..
 
Minulla on mondeo 2018 automaatti diesel ilman adblue:ta. Siihen syttyi moottorivalo ja tuli ilmoitus: p2000 nox hyötysuhde alle sallitun rajan. Auto oli huollossa ja juurisyytä ei löydetty. Vikakoodi kuitattiin pois ja oli tarkoitus, että kun vikakoodi tulee uudestaan, niin saa paremman vianselvityksen, kun näkee samalla kaikki uudet vikanoodit. Autolla ajettu koodin nollaamisen jälkeen yli 2000km eikä koodi ole ilmestynyt uudestaan.


Olen huomannut että auton kulutus on hieman noussut. Outoa on, että ajotietokone näyttää edelleen 5,0-5,1/100km, mutta ajoin tankin lähes tyhjäksi ja laskin tankkaamisen jälkeen kulutuksen, niin se antoi tulokseksi 5,95l/100km.
Auton range saattaa heitellä myös rajusti, esim. Kiihdyttäessä rangesta putoaa noin 30-50km pois ja hetken päästä tai päivän päästä range saattaa ”palautua” takaisin.
Paras taisi olla kun range putosi 300km ja seuraavana päivänä kun ajelin töihin 60km/suunta, niin koko matkan range vain nousi.

Soitin tästä huoltoon ja he ehdottivat dpf-pesua. Onko muita parempia arvauksia?





Missä vika?
Onko akkua käytetty hiljattain irti? Tuo voi sotkea ajotietokoneen, jolloin menee hetki, että auto oppii arvioimaan kulutuksen.

Paljonko autoon on kertynyt kilsoja?
 
Onko akkua käytetty hiljattain irti? Tuo voi sotkea ajotietokoneen, jolloin menee hetki, että auto oppii arvioimaan kulutuksen.

Paljonko autoon on kertynyt kilsoja?
Ei ole koskettu akkuun. Kesällä akku vaihdettiin, mutta toiminut normaalisti sen jälkeen joku 5000km ainakin. Autolla ajettu 184tkm
 
Kävin katsastamassa Opel Insignia 2.0 dieselin. Vm2010. 328tkm.

Vasen takajousi poikki ja jarrupalat kuluneet takana (vasen puoli). Eli kaksi hylkyvikaa. Ei ole korkeussäädettävä alusta.

Eli onneksi kohtuullisen vähän korjattavaa. Täytyy yrittää itse korjata ja ostaa nyt ensimmäisenä sopivat osat.

Auto on muuten ihan hyvä. Farmari, pakettiauto ja vetokoukku.

IMG20251015104342.jpg
 
Kävin katsastamassa Opel Insignia 2.0 dieselin. Vm2010. 328tkm.

Vasen takajousi poikki ja jarrupalat kuluneet takana (vasen puoli). Eli kaksi hylkyvikaa. Ei ole korkeussäädettävä alusta.

Eli onneksi kohtuullisen vähän korjattavaa. Täytyy yrittää itse korjata ja ostaa nyt ensimmäisenä sopivat osat.

Auto on muuten ihan hyvä. Farmari, pakettiauto ja vetokoukku.

IMG20251015104342.jpg
EIkös tuossakin saa takajouset vaihdettua pelkillä puristimilla? Tuli omaan focukseen tehtyä tuo homma pari vuotta sitten
 
Tuli volvon moottorista kiertokanki läpi ja nyt vähän mietinnässä, että mitähän tuolle kehtais tehdä enää. 350k ajettu 2012 vuoden v60 automaatti bensa kyseessä. Nettiautossa liikkeiden myymänä vähemmän ajetut +10k hinnoissa. Sinällään hyvä tilanne itsellä, kun ei arkikäytössä nyt ihan pakko autoa ole olla.

Käytetty moottori asennuksineen varmaan 4-5ke väliin vai vetääkö vain lihoiksi? Romutuspalkkionhan tuosta jo saisi, mutta en kyllä näe että uutta autoa ostaisin koskaan. Ideoita mitä tuolle tekisi?
 
Ovokosta tmv. halvin puolasta pöllitty toimiva pannu keulille, jollekin pärnäsen reiskalle 1500e ja kaljakeissi pimeänä kouraan ja auto kuntoon. Sitten katsella myykö itse vai vaihtaako toiseen.
 
Ovokosta tmv. halvin puolasta pöllitty toimiva pannu keulille, jollekin pärnäsen reiskalle 1500e ja kaljakeissi pimeänä kouraan ja auto kuntoon. Sitten katsella myykö itse vai vaihtaako toiseen.

1500e mistä? Tuo kokonaisen koneen vaihto on enintään 5 tunnin homma.
 
Tuli volvon moottorista kiertokanki läpi ja nyt vähän mietinnässä, että mitähän tuolle kehtais tehdä enää. 350k ajettu 2012 vuoden v60 automaatti bensa kyseessä. Nettiautossa liikkeiden myymänä vähemmän ajetut +10k hinnoissa. Sinällään hyvä tilanne itsellä, kun ei arkikäytössä nyt ihan pakko autoa ole olla.

Käytetty moottori asennuksineen varmaan 4-5ke väliin vai vetääkö vain lihoiksi? Romutuspalkkionhan tuosta jo saisi, mutta en kyllä näe että uutta autoa ostaisin koskaan. Ideoita mitä tuolle tekisi?
Jos näet autostasi et on toimiva peli (ei kuki tms ongelmia tiedossa 5v sisällä) ja n. 5k sijoituksen arvoinen niin ns kunnostettua/vähän ajettua kolariauton konetta kehiin.

Kerran itse tehnyt kyseisen homman n. 200tkm/8v autolle (silloin oli n. 10-12k auto mitä oli myynnissä vastaavia). 3,5k maksoi kunnostettu moottori saksasta dokumenttineen ja paikallinen firma tuntitöinä sen vaihtoi, 15h laskutti. Apulaitteet, kytkin, turbo jne otettiin vanhasta koneesta kun ei niissä löytynyt vikaa ja jossain halusi säästää. Ajelin autolla tuon jälkeen sen ~120tkm/4v ilman sen suurempia korjauksia (alustaan meni jotain puslia) ja laitoin vaihtoon. Sai siitä vielä +8k silloin, kun paperit anto mukaan et näki moottorin olleen vaihdettu.
 
Tuli volvon moottorista kiertokanki läpi ja nyt vähän mietinnässä, että mitähän tuolle kehtais tehdä enää. 350k ajettu 2012 vuoden v60 automaatti bensa kyseessä. Nettiautossa liikkeiden myymänä vähemmän ajetut +10k hinnoissa. Sinällään hyvä tilanne itsellä, kun ei arkikäytössä nyt ihan pakko autoa ole olla.

Käytetty moottori asennuksineen varmaan 4-5ke väliin vai vetääkö vain lihoiksi? Romutuspalkkionhan tuosta jo saisi, mutta en kyllä näe että uutta autoa ostaisin koskaan. Ideoita mitä tuolle tekisi?
Noin 4-6000e maksanee vaihtokone ja vaihtotyö ulkopuolisella. Vaihtoehdot lienee korjauttaa, tai sitten myydä se tuollaisenaan. Katsastetut ehjät v60 autot on tällä hetkellä 3600e ja siitä eteenpäin, automallia on myös pilvin pimein myynnissä. Ei välttämättä lyö enää leiville korjauttaa tuota pajalla täyteen rahaan. Yleisesti ottaen olen korjaamisen kannalla, mutta aina se vaan ei kannata, joskus on järkevämpää vaan hankkiutua raadosta eroon jollakin hinnalla (1000-2000e?) tappio minimoiden ja sitten jotakin uutta tilalle. Toisaalta, kannattaa myös miettiä asia niin, että jos tuon vaikka viidellä tonnilla saa kuntoon, saatko sillä viidellä tonnilla muuten vastaavaa? Jos auto muuten on erityisen hyväkuntoinen, voi vielä olla jotain järkeäkin tuossa, tai jos vaihtokoneen tai asennuksen saa jotakin kautta sopivammin hoidettua.
 
Mikä tämä Afrikan vienti-juttu oikein on? Nyt lukenut useammastakin lähteestä, kuinka käytettyjä halpoja autoja tarjotaan ostettaviksi suoraan Afrikkaan? Onko tämä joku huijaus vai mikä juttu? Jopa muutamassa Nettiauton ilmoituksessakin on maininta, että jos ei muuten niin osta Afrikan vientiin..
 
Mikä tämä Afrikan vienti-juttu oikein on? Nyt lukenut useammastakin lähteestä, kuinka käytettyjä halpoja autoja tarjotaan ostettaviksi suoraan Afrikkaan? Onko tämä joku huijaus vai mikä juttu? Jopa muutamassa Nettiauton ilmoituksessakin on maininta, että jos ei muuten niin osta Afrikan vientiin..

Taitaa olla hyvin automallikohtaista, tietyt vanhat autot päätyvät joskus koijareille, joilla on kanavat laivata niitä Afrikkaan. En tietä miten koskee muita, mutta ainakin vanhat Toyotan maasturit (Landcruiser), pakut (Hiace) ja lava-autot (Hilux) kuuluvat näihin. Veljellä oli joskus taannoin 90-luvun hiace, ja säännöllisin väliajoin useita kertoja vuodessa tuli kyselyitä, josko auto olisi myynnissä, kyseessä oli käsittääkseni juuri näitä Afrikanviejiä. Kaivavat ilmeisesti Traficomin rekistereistä sopivia autoyksilöitä ja omistajien yhteystietoja, joilta kyselevät. Ei siis ole mikään yleinen taikasauva, jolla pääsee eroon mistä tahansa vanhasta autosta.
 
Taitaa olla hyvin automallikohtaista, tietyt vanhat autot päätyvät joskus koijareille, joilla on kanavat laivata niitä Afrikkaan. En tietä miten koskee muita, mutta ainakin vanhat Toyotan maasturit (Landcruiser), pakut (Hiace) ja lava-autot (Hilux) kuuluvat näihin. Veljellä oli joskus taannoin 90-luvun hiace, ja säännöllisin väliajoin useita kertoja vuodessa tuli kyselyitä, josko auto olisi myynnissä, kyseessä oli käsittääkseni juuri näitä Afrikanviejiä. Kaivavat ilmeisesti Traficomin rekistereistä sopivia autoyksilöitä ja omistajien yhteystietoja, joilta kyselevät. Ei siis ole mikään yleinen taikasauva, jolla pääsee eroon mistä tahansa vanhasta autosta.

No kaverilla oli juuri Hiace vähän aikaa sitten myynnissä ja puhelin lauloi näitä Afrikan roudaajien kyssäreitä. Onko noissa siis joku vaara menettää jotain? en usko että muu kuin käteiskauppa näiden kanssa kannattaisi. Lähinnä sitten mietin auton omistajuuteen liittyviä ongelmia, eli hoitavatko niitä kunnolla ollenkaan vai onko kyseessä rahat kouraan ja auto Afrikkaan, selvittäköön muut paperiasiat?
 
No kaverilla oli juuri Hiace vähän aikaa sitten myynnissä ja puhelin lauloi näitä Afrikan roudaajien kyssäreitä. Onko noissa siis joku vaara menettää jotain? en usko että muu kuin käteiskauppa näiden kanssa kannattaisi. Lähinnä sitten mietin auton omistajuuteen liittyviä ongelmia, eli hoitavatko niitä kunnolla ollenkaan vai onko kyseessä rahat kouraan ja auto Afrikkaan, selvittäköön muut paperiasiat?

En osaa sanoa. Käteiskauppahan vanhan auton kanssa on joka tapauksessa ainut oikea tapa, eli rahat pitää olla kourassa tai tilillä ennen kuin auto liikahtaa. Riski ongelmille jälkikäteen lienee suunnilleen sama kuin mitä tahansa muuta vanhaa kotteroa koijarille myytäessä. Selkeintä varmaan on, että vaatii ostajaa hoitamaan Traficomin nettipalvelussa auton omistajan vaihdon heti myyntitilanteessa, silloin ei riskiä myyjälle jää.
 
Selkeintä varmaan on, että vaatii ostajaa hoitamaan Traficomin nettipalvelussa auton omistajan vaihdon heti myyntitilanteessa, silloin ei riskiä myyjälle jää.
Miksi? Ei sellaiseen monikaan ostaja suostuisi muutenkaan. Ei myyjällä ole mitään riskiä kun tekee kauppakirjan autosta ja tarkistaa myyjän henkkarit ja saa rahat käteisenä kouraan. Jos jostakin syystä ei ostaja hoida velvollisuuksiaan, saa tuon kauppakirjan perusteella oman osuutensa katkaistua. Pätee ihan kaikkiin autokauppoihin oli se auto menossa ihan mihin tahansa, myyjän kannattaa aina se kauppakirja tehdä.
 
En osaa sanoa. Käteiskauppahan vanhan auton kanssa on joka tapauksessa ainut oikea tapa, eli rahat pitää olla kourassa tai tilillä ennen kuin auto liikahtaa. Riski ongelmille jälkikäteen lienee suunnilleen sama kuin mitä tahansa muuta vanhaa kotteroa koijarille myytäessä. Selkeintä varmaan on, että vaatii ostajaa hoitamaan Traficomin nettipalvelussa auton omistajan vaihdon heti myyntitilanteessa, silloin ei riskiä myyjälle jää.

Miksi? Ei sellaiseen monikaan ostaja suostuisi muutenkaan. Ei myyjällä ole mitään riskiä kun tekee kauppakirjan autosta ja tarkistaa myyjän henkkarit ja saa rahat käteisenä kouraan. Jos jostakin syystä ei ostaja hoida velvollisuuksiaan, saa tuon kauppakirjan perusteella oman osuutensa katkaistua. Pätee ihan kaikkiin autokauppoihin oli se auto menossa ihan mihin tahansa, myyjän kannattaa aina se kauppakirja tehdä.

Joo tätä just mietin, kun eihän nämä yleensä edes Suomea osaa ja hyvin hämäräperäisiltä näyttävät muutenkin heidän toimensa, et tuo kauppakirja on kyllä ehdoton ihan aina, myypä autonsa kenelle tahansa. Sillä pystyy katkaisemaan omalta osaltaan ainakin itse omistajuutensa. olisi vain mielenkiintoista kuulla suostuvatko edes sellaista allekirjoittamaan, onko kenelläkään kokemusta heille myynnistä?
 
Ei noissa nyt läheskään aina ole mitään koijareita, vaan ihan puhtaasti exportiin ostavat autot.

Teette kaupat, rahat käteen tai tilille ja auton luovutus. Kauppakirja tietysti tehdään.

Jos ei lähiviikkoina omistajuus katkea, niin menette tekemään yksipuolisen luovutuksen konttorille ja auto häviää nimistä.

Ei siitä nyt niin äärettömän vaikeaa kannata tehdä. Itse vanhan työpaikan aikana painoin näille afrikanviejille rekkatolkulla autoja jo joskus 10-15v sitten, eli ei ole mikään uusi juttu.
 
Miksi? Ei sellaiseen monikaan ostaja suostuisi muutenkaan. Ei myyjällä ole mitään riskiä kun tekee kauppakirjan autosta ja tarkistaa myyjän henkkarit ja saa rahat käteisenä kouraan. Jos jostakin syystä ei ostaja hoida velvollisuuksiaan, saa tuon kauppakirjan perusteella oman osuutensa katkaistua. Pätee ihan kaikkiin autokauppoihin oli se auto menossa ihan mihin tahansa, myyjän kannattaa aina se kauppakirja tehdä.

Itse taas en näe oikein mitään syytä olla tekemättä sitä omistajanvaihdosta saman tien, kun se onnistuu vaikka kännykällä. En oikein käsitä miksi ostaja ei tähän suostuisi, ellei ole tarkoitus harjoittaa jotain vilunkia. Toki näitä koijareitakin on tullut vastaan, jotka mielellään venyttävät sen lain sallimaan 7 vrk maksimiin, tällöin tarkoituksena voi olla vaikka siirtää ajoneuvo eteenpäin ilman että se koskaan käy välikäden omistuksessa.

Traficomin kautta kun hoitaa asian se on heti selvä, eikä kauppakirjaa edes välttämättä tarvita. Toki kauppakirjan voi tehdä joka tapauksessa, mutta perustapauksessa mielestäni sitä ei välttämättä tarvita. Toki jos tilanteessa on jotain poikkeavaa, vaikkapa myydään viallista autoa, jolloin on selvempää että tilanne on kuvattuna paperilla, jonka molemmat osapuolet allekirjoittavat.

Yleisesti olen samaa mieltä edellisten kanssa siitä, että ei tuosta käytetyn myynnistä kannata mitään peikkoa tehdä, kunhan tekee paperityöt kauppatilanteessa riittävällä tasolla ei myyjän riski ole mitenkään merkittävä.
 
Mulle on aivan sama mitä se ostaja sillä autolla tekee kun kaupat on tehty ja kauppakirjassa nimet ja päivämäärä alla.
Joku murjaani varmaan alkaa jollain kännykällä tekemään siinä sun pihalla vesisateessa omistajanvaihdosta jostain 25v vuotta vanhasta toyotasta jonka meinaa muutenkin viedä kilvettömänä Afrikkaan, kun hyvä että lukea ylipäätään osaa.

Haloo
 
Suosituksia autopukeista? Autona Audi A6. Ostaakko esim. 3 tonnin pukit vai suosiolla 6 tonnin pukit, niin saa tarvittaessa korkeammalle auton? 2 vai 4 kpl pukkeja?
 
Joo tätä just mietin, kun eihän nämä yleensä edes Suomea osaa ja hyvin hämäräperäisiltä näyttävät muutenkin heidän toimensa, et tuo kauppakirja on kyllä ehdoton ihan aina, myypä autonsa kenelle tahansa. Sillä pystyy katkaisemaan omalta osaltaan ainakin itse omistajuutensa. olisi vain mielenkiintoista kuulla suostuvatko edes sellaista allekirjoittamaan, onko kenelläkään kokemusta heille myynnistä?

Itse vuosia sitten myin +500tkm ajetun carinan vastaavalle, enkuksi puhuttiin. Silloin ei traficomilla ollut netissä mahdollisuutta tehdä siirtoa ja 2019 kun edellisen kerran myin käytettyä niin tuo trafin sivut ei edes toiminut.... eli ihan vain paperinen kauppakirja jossa päivämäärät ja vaikka merkintä et myyty tuntemattomalle vai mikä se merkintä olikaan (pääasia että voit todentaa ettet ole enää omistaja) ja molemmille indenttiset.

Rahat taskussa ja kauppakirjaa näyttämällä kanssa käyt vaikka kansastuskonttorilla todentamassa et auto ei ole enää sinun (oma vaiva siinä), niin ainoa ongelma sinulla on enää et mitä teet rahoillasi.

Suosituksia autopukeista? Autona Audi A6. Ostaakko esim. 3 tonnin pukit vai suosiolla 6 tonnin pukit, niin saa tarvittaessa korkeammalle auton? 2 vai 4 kpl pukkeja?
Jos idena nostaa koko auto ilmaan, sitten 4 pukkia ostaisin itse. 3tn riittävät hyvin. Itse ottaisin varmaan halvimmat esim 29e/pari motonetistä.
Omat pukit on itsetehtyjä, M16 pultti pitää ylhäällä ja rhs60/50 4mm seinämällä tehty yläasteen peltitöissä.
 
Itse vuosia sitten myin +500tkm ajetun carinan vastaavalle, enkuksi puhuttiin. Silloin ei traficomilla ollut netissä mahdollisuutta tehdä siirtoa ja 2019 kun edellisen kerran myin käytettyä niin tuo trafin sivut ei edes toiminut.... eli ihan vain paperinen kauppakirja jossa päivämäärät ja vaikka merkintä et myyty tuntemattomalle vai mikä se merkintä olikaan (pääasia että voit todentaa ettet ole enää omistaja) ja molemmille indenttiset.

Rahat taskussa ja kauppakirjaa näyttämällä kanssa käyt vaikka kansastuskonttorilla todentamassa et auto ei ole enää sinun (oma vaiva siinä), niin ainoa ongelma sinulla on enää et mitä teet rahoillasi.

Juu, hyvä kuulla, että positiivisiakin kokemuksia. Itse en ole autoa myymässä, mutta tuon kaverini Hiacen myynnin kokemusta ja nyt kun selailin pitkästä aikaa Nettiauton tarjontaa, kiinnitti huomiota tuo Afrikan vienti. Noh, kaverini onneksi sai autonsa ihan Suomalaiselle jobbarille myytyä, mutta kovasti oli kysyntää ollut näille ulkomaisille viejille. On tuossa pihassa tosin muutama raato, että voisi itsekin harkita jonkun noista myymistä tuollaiselle, ihan vaikka kokeeksi.
 
Mulle on aivan sama mitä se ostaja sillä autolla tekee kun kaupat on tehty ja kauppakirjassa nimet ja päivämäärä alla.
Joku murjaani varmaan alkaa jollain kännykällä tekemään siinä sun pihalla vesisateessa omistajanvaihdosta jostain 25v vuotta vanhasta toyotasta jonka meinaa muutenkin viedä kilvettömänä Afrikkaan, kun hyvä että lukea ylipäätään osaa.

Haloo
Ei sen ostajan siinä tarvi alkaa mitään säätämään kännykällä, myyjä tekee Trafin sivuilla luovutuksen suoraan ostajalle sen hetulla ja se on sit jatkot ostajan huoli ja murhe, mutta luovutus on tehty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 015
Viestejä
4 966 478
Jäsenet
79 729
Uusin jäsen
nikomatiasssh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom